Slovenija

Gasilec iz vodnega topa: Ta 400-konjska mašina se lahko prebije marsikam

Kostanjevica na Krasu, 28. 07. 2022 18.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Maja Pavlin
Komentarji
233

Gašenje z vodnim topom na Krasu – ideja, ki je pri nekaterih sprožila smeh, pri drugih zavijanje z očmi, spet pri tretjih ogorčenje nad uporabo policijskega vozila. A prostovoljni gasilec PGD Šenčur Drago Šijanec nam je povedal, kako nepogrešljiv je bil v resnici vodni top v boju s plameni na Krasu. "Prek radijske zveze so neprestano prosili za njegovo asistenco na terenu. Vsi so si želeli, da bi jim pomagal pri gašenju," je povedal gasilec, ki je gasilsko vozilo za dva dni nadomestil s policijskim vodnim topom.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Vodni top nepogrešljiv soborec s plameni
    03:18
    Iz 24UR: Vodni top nepogrešljiv soborec s plameni
  • Na terenu z vodnim topom
    00:58
    Na terenu z vodnim topom

Od začetnih besed, da bo vodni top na Krasu uporabljen le kot sredstvo dovažanja vode gasilcem, do nepogrešljivega soborca s plameni. "Bizarno bi bilo ne uporabiti vodnega topa!" so njegovo delo na terenu že opevali na Policiji. Od gasilcev je prevzel delo na določenih koridorjih, kjer je bilo z močenjem terena potrebno ustvarjati in vzdrževati požarne pregrade za zadrževanje ognja, gasilci pa so lahko ekipe prerazporedili na druga pomembnejša žarišča.

O njegovi izjemni pomoči gasilcem smo govorili tudi s prostovoljnim gasilcem PGD Šenčur Dragom Šijancem, ki je na Krasu z vodnim topom gasil dva dni – v soboto in nedeljo. A v tem kratkem času spoznavanja z vozilom je ugotovil, kako zelo učinkovito je v boju s plameni. "Z njim smo lahko gasili tudi na lokacijah, kamor se z gasilskimi vozili nismo mogli prebiti. Gre za 400-konjsko mašino, ki se lahko prebije marsikam," je povedal. Rezervoar goriva sicer zadostuje za 24 ur delovanja na terenu.

Za razliko od običajnih gasilskih vozil se je vodni top s svojim curkom lahko prebil veliko bližje osrčju požara. "Gasilci so lahko pogosto pogasili le rob požara ob cesti, medtem ko smo lahko z močnimi curki vodnega topa dosegli tudi njegovo notranjost. S tremi vodnimi curki smo lahko namreč dosegali tudi do 50 metrov oddaljena žarišča," je pojasnil.

Ker so šobe vodnih curkov nameščene na strehi vozila, je to še dodatno pomagalo pri doseganju oddaljenih žarišč: "Gasilci brizgalnih šob nimajo na strehi vozil, prav tako ne morejo gasiti s tremi curki hkrati." Moč curka pa se lahko ob tem tudi prilagaja. "Če se je plamen na primer pojavil ob cesti, smo curek zmanjšali ter ogenj pogasili s pršico," je dejal gasilec ter dodal, da je moč curka sicer lahko tudi zelo močna ter da so z njim bržkone z dreves oklestili tudi nekaj lubja.

Ob tem lahko vodni top v eni minuti izstreli 1200 litrov vode, medtem ko lahko gasilci s svojimi vozili v tem času iztočijo za pol manjšo količino. Naenkrat lahko to posebno policijsko vozilo zajame 10.000 litrov vode, na dan pa so v povprečju vodo dotočili okoli 15-krat, je dejal Šijanec. Vodni top je polnila tudi Slovenska vojska, prav tako pa so vodo točili tudi na heliportu.

Z vozilom je upravljala petčlanska ekipa, poleg dveh prostovoljnih gasilcev PGD Šenčur, ob Šijancu tudi gasilec Robert Vereš, tudi trije policisti: voznik in hkrati vodja stroja ter dva operaterja na topu. Kot je poudaril sogovornik, je bilo za njihovo varnost poskrbljeno. Top je namreč blindiran in tako varen pred padajočimi drevesi, prav tako ima svojo cirkulacijo zraka, tako da ekipa ni bila izpostavljena dimu.

"V tistih dveh dneh, ko smo bili na terenu, so si vsi želeli, da bi lahko z vodnim topom prišli ogenj pogasit tudi na druge fronte," je povedal. Z njim so sicer gasili v Kostanjevici na Krasu in Opatjem selu ter okoliških predelih, prav tako pa tudi na območju Trstelja, kjer je gašenje posameznih pogorišč zaradi nevarnosti neeksplodiranih ubojnih sredstev prepuščeno policijskemu vozilu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (233)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ElectroVoice
31. 07. 2022 11.23
Ne pozabimo, da se je mobilizacije vodnega topa v gasilske namene domislil poslanec Jonas in ne tisti, ki se bodo v kratkem začeli trkati po prsih...
Marinanjo
29. 07. 2022 12.25
-2
KAj bi še bilo šče bi Phnterje z brnika na kras prpeljali
otocanka
29. 07. 2022 11.56
-1
Žalostno je to, da je moral dati idejo za gašenje z vodnim topom Jonas Žnidaršič in, da ni prišla ideja iz vrst lastnikov vozila. Celo poveljnik civilne zaščite Šestan je bil nad idejo skorajdane zaničljiv. Je pa to vozilo po tem terenu zares dobrodošlo.Top je blindiran in zato res super za tak teren.
za naše
29. 07. 2022 11.07
-3
To so pravi kekci,ki pravijo ,da je to vozilo dobro za gašenje požarov ,in ga z vso to drago tehniko pošljejo v ogenj! Me zanjma, kdo bi odgovarjal ,če bi zgorel?! Verjetno oni zapiti bizgec jonas....
jjjjjj
29. 07. 2022 11.58
-5
Castrum
29. 07. 2022 11.06
-6
Hja, vse v redu, ma če ne bi na pomoč prihitel mehanik žička, s to mašino ne bi bilo haska😋
ElectroVoice
31. 07. 2022 11.27
In kaj je sedaj ideja pri tem kriva? Če so monterji kaj zajebali pri montaži topa so za začasen izpad funkcije krivi oni. Ve se, kako je žice treba abblankirati...
Dinho8O
29. 07. 2022 11.05
-4
Hahaha saj verjetno ne verjamete da gasilci rabijo blindirana vozola z lastnim dotokom zraka 😂😂 To je cisti populizem. Gasilska vozila imajo cisto drugacno zasnovo vozila. Ta policijski avtobus je narejen za preganjanje protestnikov. V sili razmer, ko niso kupili ustreznih vozil, pa pride prav tudi ferrari za oranje njive :)
otocanka
29. 07. 2022 11.59
+10
Top lahko usmeri v vse smeri, razne naklone....tudi direkt navzdol...s tem, da je voznik noter, mu ni potrebno vlačiti cevi okrog. Pa še blindiran je in v primeru močnega dima, kot je bil tukaj, je lahko gasil nemoteno. Pa še v primeru eksplozije granate, je blindiran....gasilski avto pa ni. Štekaš kavčar iz ljubljane?
ElectroVoice
31. 07. 2022 11.30
To vozilo ima filtrirano prezračevanje zato, da se v primeru prekomerne uporabe solzilca le ta ne razširi v vozilo in ne zaduši zopničarja.
za resnico
29. 07. 2022 10.51
+8
enostavno ga samo malo z rdecimi nalepkami polepit in pustit gasilcem ,ker verjetno jbolsega gasilskega vozila v slo ni res pa sveckote spravlja v slabo voljo isto kot Hojsa
obožeobože
29. 07. 2022 10.46
-11
Hvala vodnemu topu za gašenje! Najlepši pa je takrat ko šprica žabice rdeče vrste.
Korintos11
29. 07. 2022 10.50
+6
vrzwta1
29. 07. 2022 10.40
-2
Čudno da si gasilci ne nabavijo takšnega vodnega topa, če je pa tako oh in sploh za gašenje
za resnico
29. 07. 2022 10.52
+3
?uknaveji
29. 07. 2022 10.54
+2
Ja, res čudno. Vodni top 1,2 mio EUR. Gasilska vozila verjetno nekje četrtino tega. Predvsem ni nobenega razloga za to, da bi bili gasilski tovornjaki v normalnih okoliščinah blindirani, za vso video opremo ipd.
otocanka
29. 07. 2022 12.04
+5
Si bil ko je bilo najhuje in je močan veter črni dim valil povsod, da nisi videl niti svojega nosu pred seboj, takrat tam? Pa, ko so mine eksplodirale od vse toplote uničujočega ognja? Takrat je življenjskega pomena, da je vozilo blindirano..... Vodni top na Goriškem Krasu je bil še kako potreben.
ArkaMast
29. 07. 2022 10.36
+0
Morda bo naslednja operacija zalivanje polj. Le tako se bo nakup amortiziral..... Ker najprej narod provocirat in ga na to zasolzit pa ne pelje nikamor.
JohannDoe
29. 07. 2022 10.31
-3
Potem pa namesto letala kupimo še tri, štiri vodne topove. Vmes, ko ne bo gorelo v mestu, bodo pa z "močno mašino" malo na Krasu trenirali.
jjjjjj
29. 07. 2022 10.39
-3
milan-hisan
29. 07. 2022 10.27
+3
Propaganda ...
jjjjjj
29. 07. 2022 10.20
-3
Mene pa zanima samo resnica. A vsaka politična opcija trdi svoje. Tudi 24 ur je pristranski in zato bom čakal, da bom izvedel resnico.
JohannDoe
29. 07. 2022 10.33
-2
24ur ni pristranski. Oni niso povezani z nobeno politično opcijo. Ne ugajajo niti svojim lastnikom. In pri nas lastniki medijev itak nikjer nočejo vplivat. Medijski posel je čista dobrodelnost. In, če je kdo objektiven v našem prostoru, je to ta firma.
jjjjjj
29. 07. 2022 10.37
-2
JohannDoe
29. 07. 2022 11.01
+0
Ja. Taka hajka okoli RTV prispevka, češ imam priključek, moram plačat državno RTV in podobno. Imam internet priključek in moram plačat prispevek za neko komercialno privat televizijo, tudi če je ne gledam in nočem gledat. To je bolj tragično.
ArkaMast
29. 07. 2022 10.17
+6
Prvič pametno uporabljen. Bravo.
JohannDoe
29. 07. 2022 10.35
-5
Dobro je, da trenirajo na borovcih, da ne izgubijo filinga.
Zagor-te -nej
29. 07. 2022 10.12
-2
Ani čudno da je zagorelo na Krasu , kajti če bi na volitvah dobili nasprotniki bi zagorelo Velenje ali Grosuplje
Darko32
29. 07. 2022 10.11
+1
Kako je lahko POLICAJI tako pokvarjena, da se sedaj ponižuje gasilce, da niso nič delali in so oni vse naredili. Tukaj gre za poskus pozitivne propagande za POLICAJE, ki so z svojim delom, ko so v vodo mešali sttrupe in z to vodi škropili ljudi se sedaj poskušajo opravičiti na takšen podel način. Tukaj so v službi naroda in z tem vodnim topom so samo pomagali dejansko reševati ljudi in premoženje teh nesrečnih PRIMORCEV in zato sedaj nehajte nakladati o kvaliteti dela v preteklosti, ki je bila enakak sistemski korupciji in kriminalu.
terran
29. 07. 2022 10.18
-1
No, no, no...mal obrate znižaj...... stroj kot tak se je pač pokazal v najboljši luči.... dobra tehnika, ki je služila pravemu namenu.... to je pomoč ljudem in naravi....torej bravo za gašenje in po mojem mnenju bi ta stroj v bodoče lahko krasno izgledal z rdečo barvo in oznakami goriških gasilcev.... ja?
ArseneLupin
29. 07. 2022 10.22
-4
Darko32
29. 07. 2022 10.25
+3
terran Poglej cel teden se hvalijo POLICAJI kako so gasili požarna KRASU. Jaz pravim, d aje v takšni nesreči potrebno vključiti vse razpoložjiva sredstva za pomoč. Res nima smisla imeti super moderne ozko namenjene stroje, če pa ti recimo delajo na leto mogoče 3 dni. Zato je bolje imeti široko uporaben stroj. Če gledamo recimo avione SPARTAN je res problem, vendar moramo biti realni, da kot je že nekaj piscev napisalo, da je malo mest za zajemanje vode z kanadarjem. Če gledamo verzijo z SPARTANOM pa je avion uporaben za več stvari in tudi za transport robe. Zato gre z POLICISKIM topom samo za opravičilo za zgrešene napake v preteklosti, ko so mešali strupe med vodo. KAj pa je drugo sovzilec.
za resnico
29. 07. 2022 10.55
+3
tudi v policiskem topu so bili 3 gasilci svecko
daily.planet
29. 07. 2022 09.57
-5
Potrebno je levo propagando vzdrževat, da smo na pravi poti. Nizko....
igy02
29. 07. 2022 09.52
-6
Vsakodnevno je treba levake prepričevati, kako gre vse v pravo smer. Drugo leto ne bo več pomagalo, čeprav imajo agiprpo izdelan do potankosti.
Mavrični sij
29. 07. 2022 09.54
+0
JA ČE REČE EN PGDJEVEC IN 24UR POTEM MORA DRŽTI, TUDI ČE TOPA NE OMENI NITI EN PROFI GASILEC NITI NOBENA OD GASILSKIH BRIGAD.
Mavrični sij
29. 07. 2022 09.41
-6
bolano do amena. povejte koliko več bencina porabi vodni top za premagovanje enake poti, kot gasilsko vozilo. Kliko časa se ga polni in koliko časa rabi za premagovanje enake razdalje, kot gasilsi tovornjak...
KOdOvce
29. 07. 2022 09.47
+6
Ja bencin je problem ja. Si doniral Zelencicu, za nova modna oblacila? 🤣🤣🤣 slava ukrajini ane, je reko janezek
Mavrični sij
29. 07. 2022 09.49
-5
KO NI BENCINSKE ČRPALKE ZRAVEN JE PROBLEM, KER SE MORA VOZITI ŠE TANKAT, KAR PREDSTAVLJA PRECEJ ZAMUDNO POT...NEVEM KAJ MA VEZE ZELENSKI ALPA JANŠA TUKI ZRAVEN? ...BOLANO DO AMENA
Mavrični sij
29. 07. 2022 09.40
-4
ne morem vrjet, dejte še ene 5 člankov napisat ako je vodni top koristen. mogoče vam bomo še vrjel....