Dejstva

Kako nazaj na delo po prebolelem raku in treh letih bolniške: 'Sistem me je razočaral'

Ljubljana, 08. 01. 2024 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min
Avtor
Neža Steiner
Komentarji
130

Rak je šesti najpogostejši vzrok za bolniške odsotnosti. Odsotnosti zaradi rakavih bolezni, ki so se zaključile v letu 2022, so povprečno trajale 205 dni. Ko se bolniki po dolgotrajni bolniški vračajo na delo, pa naletijo na težave. Prepuščeni so samim sebi, ni komunikacije, ne vedo, na koga se morajo obrniti. Kje sistem zataji?

Klara Čampa je pri 29 letih zaradi hude bolezni – raka dojke – za tri leta pristala na bolniški. Pove, da je bilo navajanje na službo zelo naporno, ker biti tri leta na bolniški ni enako, kot če si odsoten mesec ali dva. Preveval jo je strah. "Kako bodo moji možgani funkcionirali, kako bom toliko informacij, ki jih bom dobila po tolikem času, sploh procesirala. Dva tedna sem bila pogosto bolna, bolela me je glava, bila sem brez energije, utrujena. Telo je bilo v šoku, ker sem bila tri leta v svojem mehurčku. Bilo je naporno in še kar nisem 100-odstotna. Se pozna razlika." Trenutno še vedno dela po štiri ure na dan. 

'Ko pride klic zdravnika, da je bolniške konec, se znajdejo v stiski'

Ženske, ki zbolijo za rakom dojk ali rodil, imajo kar precej izzivov, ko se vračajo nazaj na delo, opozarja Darja Molan, koordinatorica projektov in programov v združenju Europa Donna. Njihova bolniška je največkrat trajala leto, dve, včasih tudi več. "Čez noč so soočene, da bo treba nazaj na delovno mesto. V tem času so se ukvarjale samo s svojo boleznijo, s strahom, dejstvom, da se lahko ponovi. Niso razmišljale, kako bo, ko se bodo morale vrniti, niti se z njimi nihče ne pogovarja o tem. Ko pride klic zdravnika, da je bolniške konec, se znajdejo v stiski."

Rak šesti najpogostejši razlog

Pri obolelih z rakom gre za dolgotrajnejše bolniške. Rakava obolenja so bila v letu 2022 šesti najpogostejši vzrok za bolniško odsotnost, kažejo podatki NIJZ. Ana Vodičar z Zavoda za zdravstveno zavarovanje doda, da so od lani duševne težave prehitela onkološka obolenja po številu dni bolniške odsotnosti. Nekoč pa so bila onkološka obolenja tretja vrsta zdravstvenih stanj po številu izgubljenih dni, doda Vodičarjeva. "Kar se tiče rakavih bolnikov, je tukaj napredek medicine izjemen in pomaga k hitrejši ozdravitvi in hitrejšemu vračanju na delovno mesto." 

Od leta 2014 narašča celotna bolniška odsotnost, le nekoliko počasneje pa tudi bolniška odsotnost zaradi rakavih bolezni. V letu 2022 je celotna bolniška odsotnost narasla za 12 odstotkov v primerjavi z letom 2021, zaradi rakavih bolezni pa upadla za 12 odstotkov in se vrnila na delež bolniške odsotnosti v letu 2020. Odsotnosti zaradi rakavih bolezni, ki so se zaključile v letu 2022, so povprečno trajale 205 dni. Ženske so skoraj dvakrat toliko odsotne, kot moški. Kot vzrok prevladuje rak dojke. Za rakave bolezni je značilno večje pojavljanje v višjih starostih.

V skoraj 20 letih je bilo največ primerov bolniških odsotnosti z dela zaradi rakavih obolenj leta 2019, ko jih je bilo 13.615. V času epidemije covida-19 (2020 in 2021) je število primerov upadlo, z letom 2022 pa zopet narašča.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Za rakom zboli letno približno 16.000 Slovencev, približno 8000 moških in več kot 7000 žensk, število tistih, ki umrejo, presega 6000. Med nami živi že več kot 120.000 ljudi, ki so kadarkoli zboleli zaradi ene od rakavih bolezni. Med rojenimi leta 2020 bosta do svojega 75. leta starosti za rakom predvidoma zbolela eden od dveh moških in ena od treh žensk. Ogroženost z rakom je največja pri starejših. Med vsemi bolniki z rakom, obolelimi leta 2020, je bilo 65 odstotkov starejših od 65 let. Ker se slovensko prebivalstvo stara, je samo zaradi vedno večjega deleža starejših pričakovati, da se bo število novih primerov raka še večalo. Leta 2020, v prvem letu epidemije covida-19, je bilo sicer diagnosticiranih 11 odstotkov manj rakov, kot je bilo pričakovano. Največji manko diagnoz je bil pri nemelanomskem kožnem raku, rakih prostate, dojk in pljuč ter pri hematoloških rakih. Je pa potrebno opozoriti na specifiko leta 2020, ki je bilo prvo leto epidemije covid-19 in je vplivala na poročano breme raka v Sloveniji, pojasnjujejo na Onkološkem inštitutu.

Razočarana nad sistemom

Klara Čampa je razočarana nad sistemom. "Ko je bolnica v času zdravljenja, ima 300-odstotno podporo, ko smo enkrat primorane, da se vrnemo nazaj na delovno mesto, pa malo zmanjka. Dobila sem občutek, da sem za vse sama." O možnosti postopnega vračanja je izvedela prek Europa Donna – Slovenskega združenja za boj proti raku dojk. "Nisem vedela, da obstaja ta možnost. Mislila sem, da se bom morala na delo takoj vrniti za osem ur. To so neke stvari, ki bi morale biti urejene in bi bolnica morala vedeti, kakšen je postopek, ko se bo vrnila na delovno mesto. Mogoče samo v mojem primeru ni bilo tako, ampak jaz nisem dobila nobene informacije." 

Pomanjkljivost sistema je v komunikaciji

Zdravljenje pa lahko prinese pozne posledice. "Lahko limfedem (oz otekanje), težave s spominom, kognitivne motnje. Če imajo odstranjene dojke, bodo težko delale v proizvodnji s težkim dvigovanjem," iz izkušenj članic združenja pove Molanova. In takrat delovno mesto potrebuje prilagoditve, da bi do tega prišlo, pa se mora sprožiti postopek na Zavodu za pokojninsko zavarovanje. Tukaj pa pride do pomanjkljivosti, pravi Molanova. "Če gledamo dober primer prakse – ženski bo zdravnik predlagal, jo napotil na postopno vračanje, v tem času bo stekel postopek na Zpizu, se bo delovno mesto prilagodilo, bo delala krajši delovni čas, ali če ne more opravljati svojega poklica, se bo prek Zpiza dodatno izobraževala." 

A v praksi ni vedno tako, pomanjkljivost je predvsem v komunikaciji. Ženskam ne povedo, ali bo ob vseh omejitvah, ki jih bo določil Zpiz, sploh še imela delovno mesto. Nobeden ji ne razloži, da jo delodajalec lahko odpusti, če za njo ne bo našel primernega delovnega mesta, pojasnjuje Molanova. "Delodajalec pa ne sme delavca vprašati o njegovi diagnozi. Potrebna bi bila večja vloga zdravnikov medicine dela. Ko se bolnik vrača nazaj, so oni tisti, ki imajo vpogled in vedo, kakšne omejitve lahko pričakuje delodajalec od delavke, ki se vrača. Delodajalec je tudi v stiski." Kot pojasni Molanova, pa bi morali delodajalci biti boljše seznanjeni, da so delavci s statusom invalida cenejša delovna sila, saj dobijo z njihovo zaposlitvijo določene olajšave. "Se mogoče lažje sprijaznijo s tem, da ne bodo od nas dobili 100 odstotkov, ampak bodo dobili 100 odstotkov v tistih štirih urah in da bomo za njih nižji strošek."

In kakšne so izkušnje članic? Po besedah Darje Molan zelo različne. Klara Čampa prilagoditev na delovnem mestu ni potrebovala, saj opravlja pisarniško delo. "Nimam omejitev, nimam težav z roko, da bi mi zatekala ali karkoli." A marsikatera, obolela z rakom, je ob vrnitvi v hudi stiski. "Ne predstavljam si, kako je, če dela v trgovini in ima fizično obremenitev. Bolnice ponavadi ne smejo več dvigovati težkih stvari, ne smejo imeti ponavljajočih gibov. To so vse takšne situacije, ko ne vem, kako se znajdejo, če ni komunikacije med členi, ki bi morala biti. Tukaj je še veliko prostora za napredek." 

Sistem ni enostaven, ocenjuje Darja Molan. "Toliko različnih terminov – nadomestilo za telesno okvaro, za invalidnost, prišteta delovna doba, fiktivna delovna doba, toliko postopkov, obrazcev ... Če nimaš nekoga, ki ti razloži, niti zdravnika, se boš težko prebijal skozi ta sistem in postopke." 

"Toliko govorimo o bremenu bolniških, do tega pa prihaja tudi zaradi sistemskih nepravilnosti."  Darja Molan, Europa Donna

Do bremena bolniških prihaja tudi zaradi sistemskih nepravilnosti

Molanova izpostavi, da bi morali sodelovati zdravnik medicine dela, ZZZS in Zpiz, da bi postopki tekli lažje. Z bolnicami pa bi se morali pogovarjati o vračanju še, ko je na bolniški. V trenutnem sistemu pa prihaja do negativnih situacij, pravi Molanova. "ZZZS ne podaljša bolniške, delavec mora nazaj, delodajalec ne najde primernega delovnega mesta, zdravnik medicine dela določi omejitve in kaj se zgodi? Delodajalec lahko delavca da na čakanje in mu je v 80-odstotno breme. Postopki, dokler da zdravnik obrazec na ZPIZ, pa lahko trajajo tudi do pol leta in je treba čakati – na bolniški ali na čakanju na delo. ZPIZ ima štiri mesece časa, da sprovede celoten postopek, da prejme dokumentacijo, pa sta še dva koraka, kar dodatno podaljša zadevo. Toliko govorimo o bremenu bolniških, do tega pa prihaja tudi zaradi sistemskih nepravilnosti." Z zgodnjo rehabilitacijo bi morali začeti prej, še na bolniški, dodaja. 

Rehabilitacija onkoloških bolnikov

Onkološki pacienti so velik delež pacientov v Centru za poklicno rehabilitacijo, ki deluje znotraj URi Soča. Še posebno v zadnjih treh letih se povečuje število obravnav. Število pacientov se povečuje tudi zaradi sodelovanja z Onkološkim inštitutom, saj so pacienti bolj ozaveščeni. "Specifika pri njih je, da jih veliko obravnavamo ambulantno. Ne potrebujejo poglobljene ocene stanja in smo mi tisti, ki omogočajo prehod nazaj na delo ali urejanje pravic," pove Marko Sremec, specialist medicine dela, prometa in športa s Centra za poklicno rehabilitacijo. Izvajajo celovito ambulantno in hospitalno rehabilitacijo odraslih in otrok z okvarami hrbtenjače, po možganski kapi, multiplo sklerozo, amputacijami ...

Gre za edini center v državi, ki se ukvarja s poklicno rehabilitacijo bolnikov, zato imajo velik naval. Pacientom pomagajo ne samo pri vračanju na delo, ampak pri ohranjanju dela zmožnosti. Dostop do storitev pa lahko dobimo z napotnico oz. napotitvijo osebnega zdravnika. Klara Čampa sicer v centru ni uspela priti na vrsto.

 Jutri v rubriki Dejstva razkrijemo uspešno zgodbo poklicne rehabilitacije delavca po težki poškodbi. Kako poteka rehabilitacija znotraj Centra za poklicno rehabilitacijo URI Soča? Katere so sistemske pomanjkljivosti poklicne rehabilitacije? 

Obravnavajo okoli 1000 ljudi letno, a potrebe v Sloveniji so veliko večje, pojasni Sremec, glede na to, da imamo preko 800 tisoč delavcev, bolniško odsotnih pa je vedno okoli 10 tisoč ljudi letno.  

Ne morejo si privoščiti, da ne delajo polnega delovnega časa

Ženske po težkem zdravljenju zaradi raka bi potrebovale dve leti ali več, da bi se lahko polno vrnile na delovno mesto, ampak si tega ne morejo privoščiti, opozarja Molanova. "Nadomestila za krajši delovni čas, ali če se polno invalidsko upokojijo, so nizka. Tukaj vmes so tudi ženske, ki imajo otroke, ki imajo visoke stroške. To je začaran krog. Takšna ženska bo lahko delala leto ali dve, potem pa telo ne bo več držalo." Povprečna mesečna invalidska pokojnina je novembra lani znašala 707,80 evra neto (brez sorazmernih delov pokojnin in delnih pokojnin).

Ko zboliš pred prvo zaposlitvijo

Tisti, ki so zboleli pred prvo zaposlitvijo, pravi Molanova, nimajo nobene možnosti, da bi pridobili kategorijo invalidnosti, da bi bili upravičeni do invalidnine, ker vse to izhaja iz pokojninskega zavarovanja. "26 let stara ženska, ki je imela obojestransko masektomijo in je delala prek študentskega dela, ne bo upravičena do invalidnine za telesno okvaro. Druga ženska, ki se je zaposlila pri recimo 20 letih, pa bo do konca življenja upravičena do 40, 50 evrov na mesec." Enako je pri kategoriji invalidnosti, dodaja Molan. Tista, ki se še ni zaposlila, ne bo dobila omejitev, najprej se mora zaposliti, šele nato bo lahko na tem delovnem mestu dala vlogo za prilagojeno delovno mesto. "Ne bo pa mogla na začetku uveljavljati pravic, ker je zbolela premlada."

pasica dejstva bolniska

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (130)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Sixten Malmerfelt
19. 03. 2024 17.25
+0
ne jockajte, uživajte življenje, zamenjajte službo
avgust.
08. 01. 2024 20.35
-2
To je to, kar nam je obljubljala ta vlada - človeka vredno življenje, blaginjo, svobodo, specialista v 3 mesecih, sedaj bi pa bolne najraje kar žive pokopala.
WolfeWoof
08. 01. 2024 19.31
-1
Ona babura je lahko 10 let na bolniški pa jo plačujejo nas pa takoj vrč vn po 1 tednu. Sram vas bilo. Podjetja nagraužna.
dobrabejba35
08. 01. 2024 18.01
+0
Najboljše nagruntat sistem in vlect naprej bolniško iz fiktivnih vzrokov
bazilika555
08. 01. 2024 16.39
+9
Res težko, a v vsem doživljanju te gosfdpe pogrešam podporo, pomoč bližnjih...prijateljev, staršev, predvsem partnerja...Šele potem potrebujemo vse ostale. Nobeno še tako vrhunsko zdravstvo ne more nadomestiti naših bližnjih. Konec koncev so vsii tudi v zdravstvu samo zaposleni, ko mi vsi ostali. Vse kar lahko pričakujemo iin zahtevamo je korektno, vedenje in seveda STROKOVNOST! Za vse drugo so naši pližnji...Tako pač je.
jafalical
08. 01. 2024 18.22
+5
Se strinjam z vami. Vendar so pa vcasih nasi bliznji se bolj izgubljeni, kot mi sami,ko izves za diagnozo.Ce prides kmal na vrsto, se morda se obdrzis v glavi, ce pa to traja,vec kot pol leta, je pa lahko v glavi ze "potres, cunami",...in nekateri od bliznjih se se bolj izgubijo,ker se ne zavedajo da ob sebi potrebujes mocne osebnosti, kar pa morda nekateri niti niso, kot mislijo da so.Se pa strinjam, da imelti ob sebi bliznje se kako veliko pomeni.
Dovolj je
08. 01. 2024 16.36
+3
Rak, kar zmrazi me vsakic, ker vse prevec ljudi ima raka, zenske moški mladi stari, nic ni vec vazno....ljudje moramo biti najprej človek človeku pa bo vse boljse...sama sem izgubila za rakom drago osebo in kar sem videla, je mene razočaralo, ne dvomim v stroko ampak način izvajanja te stroke, začenši z odnosom, lepo besedo, ki nobenega nic ne stane itd...ljudje rabimo informacijo in ljudje morajo vedeti se tako osnovno stvari, ki naj bi se zdele samoumevne...vedno se najde nekdo, ki ne ve in mu to veliko pomeni...ja tak nacin te malo izcrpa pri velikem stevilu strank...ravno danes sp mi stranke rekle, da bom izgorela na tak nacin...amapak sama poskusim iti po načelu, delaj ljudmi tako kot želiš , da delajo s tabo...upam, da bo tako😉
Sixten Malmerfelt
19. 03. 2024 17.31
+1
melhijad1
08. 01. 2024 15.53
+0
bodite vesele da ste ozdravele....
Iqos
08. 01. 2024 16.19
+5
Tak bolnik nikoli ne ozdravi. Bolezen je v remisiji...miruje.
Caseino123
08. 01. 2024 15.01
+3
No, klic zdravnika ne pride "čez noč". Ob tako dolgih bolniškah se z zdravnikom dogovarja mesece vnaprej in ne čez noč. Ja vsekakor pa huda obremenitev za psiho in telo po prestani hudi bolezni. Telo se je 2 leti borilo z boleznijo nato moralo od vsega odpočiti. Ampak pač ta dan, ko je treba nazaj v službo pride in nevem kaj je tu tako neverjetnega, sistemsko nerešenega da oseba po 3 letih v par tednih ne zmore ritma oz.je težko za telo in psiho. Ne želim pametovat ampak normalno je, da je hudo prve mesece po taki bolezni in 3 letih z dela vrnitev doživet kot hud stres. In resnica je tudi, da mesece ali leto pred vrnitvijo lahko oseba na paihofizičnem področju postori veliko ali pa ničesar (ne kažem s prstom na nikogar). Hudo velika razlika je ali se je aktivirala fizično-ponavadi k tem sodi tudi paihično ali pa je leto preležala (ne govorim o pridruženi depresiji to je že druga stvar). Na kratko pa, upam da po 3 letih ne pričakuje da bo isto v enem tednu pač pa bo po 3 mesecih, pol leta morda letu.
Caseino123
08. 01. 2024 15.03
+3
Res pušete kot da zdravnik po pol leta na petek pokliče, da gre oseba v ponedeljek v službo. Načrtuje se mesece vnaprej v dogovoru z zdravnikom. Iz druge roke
olafur
08. 01. 2024 14.55
+2
Sigurno jih nekaj po vrnitvi svojega dela več ne zmore, jih je pa kar nekaj,, ki jim je preprosto fino, da se zjutraj odide v trgovino in na kavici in potem na počas še malo po hiši pospravi skuha in je že večer. Plača je sicer malo manjša ampak kdo bi se za tistih par evrov zafrkaval na šihtu.
NeMoresVerjet
08. 01. 2024 12.48
-7
Neverjeno jamranje. Naj pogledajo kaksen sistem je v Ameriki. Z zdravljenje placas iz lastnega zepa, ce imas sreco in si kreditno sposoben, pri nas te resi davkoplacevalski denar in namesto, da si srecen, ker si ZIV si drznes jamrati in pljuvati cez sistem. V najslabsem primeru bos zacel znova, kot vsi mladi, ki NIMAJO sluzbe. Kako hitro nekateri pozabijo, da so dobili novo priloznost, ki je drugi se par let nazaj niso imeli in je bila vecina teh rakavih obolenj dejansko smrtna obsodba. Mene bi bilo sram sploh delati take oddaje se posebej glede na trenutno ekonomsko situacijo v Evropi, da o nasem se toliko slabsem stanju sploh ne govorimo. Ene paciente je lahko dejansko samo sram. Prebolel raka, zgubil pamet in moralo.
Miskic a
08. 01. 2024 14.27
+8
Potalali so ti same minuse. A dejansko ni slabo razmisljanje. Jaz mislim, da ce ti nekdo rece, da imas raka, da je sluzba pa denar kar odenkrat zadnja misel. Ko ti pa se rece, da ozdravel, pa si dejansko lahko srecnez. Zaj koliko lahko delas pa kolikor ne presodis sam. Ampak ja, si na zacetku kot vsi mladi brez sluzbe. Ampak kar je najbolj pomembno je to, da imas podarjen se cas, ki ga lahko uzivas.
Tone 12345
08. 01. 2024 16.35
+3
Verjet!! Ni lahko preboleti raka in prezivljati hude travme tako da vrnitev po tako hudi zadevi je izredno tezko in je potrebno prilagajanje!!
Kollerik
08. 01. 2024 17.03
+0
Tebe bi pa rad videl v živo, pametnjakovič. Pa da te sesuje zdravje po 35 + delovne dobe, ko postaneš odveč samemu sebi in vsem drugim. Veliko tistim ki so preboleli raka, se le ta prej ali slej vrne. In ti nekaj o ekonomski situaciji in ameriškem sistemu, ki je blago rečeno divjaški!!!
Geres
08. 01. 2024 12.47
+12
Sem ženska in bom samo to rekla: tako kot je za ženske poskrbljeno v primeru raka dojk, ne bo za moške rake nikoli - za rak prostate še nacionalnega programa nimamo in vsak urolog malo po svoje dela. Skratka kot noč in dan. Kar se pa povratka na delo tiče pa, to bi moralo biti že osebnemu zdravniku jasno,da je postopno po 4 ure. In ja, en dan je treba it nazaj. Gotovo pa je, dlje časa kot si odsoten, težje. A tako je življenje.
bazilika555
08. 01. 2024 16.42
+2
Zelo življensko! In kot ponavljam, naši bližnji so dolžni poskrbeti za vse ostalo, kar ne zadeva zdravljenja. Zdravstveno osebje je pač v službi. In zaključim kot ti :Tako je življenje...Žal, ni vedno prijazno.
Micimici7
08. 01. 2024 11.34
+13
Boljše bi bilo, da se komentiranje zapre. Ker večina ne razume pointa članka in samo potrjuje, kar so že babice govorile.. ZDRAV BOLNEGA NE RAZUME.
Miskic a
08. 01. 2024 12.45
+1
To kake se menimo tu res se cudno, da niso zaklenili komentiranje. Mislim nase pa se kirga zraven. Ceprav noben ne misli slabo, samo mogoce je komu trn v peti
NeMoresVerjet
08. 01. 2024 12.51
-3
Razume, razume. Ampak ta clovek ni BOLAN. Ta clovek je ozdravel, prezivel pa jamra, namesto da bi bil vesel da je sploh se z nami. Kdorkoli je izgubil bliznjega zaradi raka take ljudi gleda z gnusom, ker vec kot ocitno niso sposobni niti oceniti kaj sele ceniti to kar so dobili nazaj.
MladInPerspektiven
08. 01. 2024 11.27
+15
Vse lepo in prav 3 leta doma moja sestrična je isto zbolela za rakom .....enak postopek odstranitev .... itn ampak njej je KOMISIJA zaključila bolniško po ENEM LETU, ko se ni dobila niti ZDRAVILIŠČA. Vprašati se je zakaj RAZLIČNI STANDARDI. Zdravniki v komisiji bi morali odgovarjati za svoja dejanje.
Miskic a
08. 01. 2024 11.37
+5
Gres za en dan delat pa nazaj v bolnisko. Sestricna bi rekla, da je poskusila, ampak ni slo. Tak delajo. Poznam eno ki je nikoli ni v sluzbi, komisije se nikoli imela v 15 letih. Skos bolniske. Pride po treh tednih, dela dva al tri dni gres v bolnisko. Potem se kak dopust koristi, nato bolniska, en dan dela, opet bolniska.... 🤭. Ce res ne mora delati pa ce ji komisija ne prizna, naj gre en dan delat, po enem mesecu pa zopet vlozi na komisijo. Jaz bi vztrajala, ce res ne gre. Ce lahko taki kot jim nic ni, vejo vse pa so nacitani. Dajte sestricno malo poducit, da se bori za tisto kar ji pripada. Zakaj pa ne?
MladInPerspektiven
08. 01. 2024 11.40
+3
Ja to bi bil način vendar niso vsi ljudje isti. Poleg tega bolniška v tem primeru je sramotna. Sistem je totalno zgrešen. Moralo bi biti rak na dojki za vse približno enak, zamenjava kolena .....itn ampak žal komisija odloča na za nas nerazumljiv način
MladInPerspektiven
08. 01. 2024 11.42
+1
Poleg tega bi se hitro znašla na zavodu....
Miskic a
08. 01. 2024 11.46
+7
Problem pri ljudeh je, da ko so res bolani so ponizani in jih je sram, namesto, da bi se vsaj za eno uro sprostili pa poklicali dolgoletnega kolega na caj. A oni, ki so zdravi, jih ni sram partnerja, oceta, mamo, babico, ki ze tak nosi strgane spodnje hlace prositi za 20e. Se tisto malo kaj zasluzijo se tisto bi jim pobrali, pa jih ni sram. Pa hodi na pivo, kadijo, casinoji... eni sopingirajo vsak drugi dan. Za gospode ne velja telefon na 100e, morala biti najnovejsi i phone. In tu mene moti. Tak da naj sestricno ne bo sram. Sistem je taki kot se znajdes v njem ne toliko koliko si bolan. In bolani prav da se znajdejo.
Miskic a
08. 01. 2024 11.52
+5
Ce bo sla na zavod pa naj tam ji najdejo sluzbo. Gre dva tri dni potem pa je treba malo jamrat. Jaz ji verjamem, da ne more delati. Naj izpostavi svoje probleme in naj se zraven malo pretirava. Ce hoces kaj doseci moras malo napihnit zadevo. To je isto ko ce imas angino pa si na bolniski. Sicer ti res zdelan. Samo ce te se kdo kaj vprasala se moras se bolj bogega narediti. Ker vsi vemo da prve dva dni haluciniras po bajti, pol pa je boljse. Samo takrat je fajn da si doma ze zaradi antibiotikov in samega imunskega sistema in da si telo opomore in pride k sebi, da se res spocijes. Samo ko ti klice sef pa vprasa kako si, rece nikakvo in da si bogi. Tak se dela. Ker samo tako se pri nas razume stvar. Treba jamrat. Ker eni ne stekajo, da telo rabi se cas da pride k sebi. Zato za svojo ... treba recti tak. Da se cimbolj opravicis, ker ne ves kaj ma kdo v glavo. Sefi bi najraje vidli da prides v krsti v sluzbo. Samo ne gre to tak.
Miskic a
08. 01. 2024 11.58
+4
Drugace pa sestricna naj se cimorej pozdravi, opomore. In ja proba cim bolj pozitivno zivet in delovati v svojo korist. Zdravje naj bo na prvem mestu. Ko imas zdravje imas vse. Denar je taki kaki je, zal se tu ne da veliko spremeniti. Tudi zdravnike in komisije ne mores spremeniti. Sistem je nepravicen, v kar se popolnoma strinjam. Kolikor se da naj se zase bori.
MladInPerspektiven
08. 01. 2024 12.00
+5
Miskic a Hvala za lepe besede in spodbudo ...
Miskic a
08. 01. 2024 11.18
+1
Hocem povedatu to da opazam da bi eni z manj radi spilali z novimi in dragimi stvarmi. Mi ko pa delamo pa gledamo na denar. Jaz sem recimo zdrava pa polna energija. Premikala bi gore ce bi jih lahko. Pa na nek nacin sem tudi pa se bom. Mam se veliko v planu. Veliko sem dosegla. Se pa zavedam, da mi lahko to vse hitro odpihne in moj morala vse kar sem kupla prodati pa it. Se zavedam, da lahko jutri ostanem brez in da vse pade v vodo. Ampak nimas kaj. Je pa res ena stvar pa kaj bom se enkrat povedala, ker ocitno vas je res pol, ki ne razumete. Da ce ne bi bilo toliko zlorab socialnih in invalidskih pomoci, bi lahko recimo zdaj ta gospa po prebolelem raku in ima posledice, se invalidsko upokojila in recimo dobila malo boljso invalidsko. Lacna sigurno ne bo pa otroci tudi ne. Bodo pac morali gledati na skromnost, se mi jo moramo. Pac ne bo vse otrokom vse iz nebes padlo, pa bodo morali dosti sami. Kar spet ni tako slabo. Se marsikdo ima zelooo dobre doh odke in zeloo lepe prihranke, pa otrokom ne kupi vse kar vidijo pa ne vem kaj se vse. Tudi gledajo na skromnost.
a res je
08. 01. 2024 11.22
+0
Naj te raje motijo tisti, ki niso v našo državo Slovenijo vložili niti centa, to so priseljenci in migranti.
Miskic a
08. 01. 2024 11.32
+2
Tudi tisti. Samo s tistimi nimam izkusenj toliko. Z nasimi pa mam. Zato pa sem alergicna. Poznam malo morje ljudi, kjer je v eni familiji delal en, ostali trije al stirje pa cakali na tega enega, da bo vse prinesu. Potem pa so se taki, ki se hocejo se drugod, da kak nimajo to in ono, ki ponavadi je vse drugo samo hrana ne. Pa ona skupina ljudi in se grejo pujsarjenja, niti ne pucajo, ne vzdrzujejo, ne prezracuje. Potem pa kazejo plesnive stene da kak so bogi.
weber1
08. 01. 2024 11.16
+0
Vse je zelo hudo, ko imaš takšno bolezen kot je rak, vendar ne razumem človeka, ki ga je prebolel, zaradi tega bil 3 leta doma , sedaj pa , ko je ozdravel mora nazaj v službo..? To je ja čisto normalno..Naj bo srečen, da je vse to za njim in, da je sposoben zopet za delo in življenje.. Žalostno, da bi na račun bolezni ki je več ni, sedaj izkoriščal državo in nas vse davkoplačevalce, ki hodimo vsak dan v službo...
Micimici7
08. 01. 2024 11.31
+1
weber.... ti očitno nisi oz ne razumeš bistva članka.
Miskic a
08. 01. 2024 11.01
+0
Ne vem kaj toliko komplicirate. Nas sistem je zelo enostaven napram drugim sistemom. Cr zbolis pa ce ti je bolezen pustila posledice, se pac invalidsko upokojis ali pa gres delat na 4 ure. Dohodek je polovico ali pa tri cetrt manjsi. Ampak kaj si pa mores? Nic. Moras ziveti dalje. Jaz verjamem, da ce vecina ljudi, ki so zdravi bolj kot tisti, ki delajo, pa so invalidsko upokojeni (izkoriscajo sistem) dobijo zelo lahko invalidsko. Potem jo lahko tudi tisti, ki imajo resne posledice. Pac se invalidsko upokojis in se malo posnofas kaj ti pripada, glede na nizko invalidnino se, da nisi ravno na 250e mesecno, se posebej ce imas otroke. Glede na place, vec tak ne mores dobiti, ker je pri nas ze v osnovi zgresen sistem. Se oni ko dela dobi premalo. Saj se da preziveti. Res je da je to malo. Ampak glede na to, da eni folirajo, ocitno ni tako slabo. Je pa res s tem denarjem zdaj ne mores imeti novega i phona, pa adidask, pa nike.... pa zdaj se neki luksuz iti. Jaz mam dobro placo pa tudi moram gledati na denar. Imam star telefon 5 let pa se dela, pa dokler ne crkne ga ne menjam. Pa ko bo crknu bom vzela iste znamke, samo ne najnovejsi model. In ja. Tudi je taka situacija da zdaj glih nekaj se rabimom pa ta nova zadeva pride od 600e. Pa smo se znajdli oa vzeli rabljeno
dadinho10
08. 01. 2024 10.59
+1
Ne razumem... Kako cez noc? Zakaj tezava? A nisi srecen, da si ozdravel? Da so izvidi v redu (ceprav vemo, da se lahko povrne).. A nisi tri leta bil asocialen in nisi pogresal druzbe/ ziv zava v sluzbi itd? To se bere, kot neka kazen, da po 3 letih lahko gres nazaj v sluzbo.... In ne, ne dobis cez noc klic zdravnika...Dobivas odlocbe, do kdaj je bolniska... .In se lahko podaljsujejo, ce najprej ti, potem pa tvoj osebni zdravnik, smatra da se nisi spososben...Poslje se vloga in komisija na ZZZS presodi... In spet dobis odlocbo....
Delavec_Slo
08. 01. 2024 10.06
+16
Na žalost smo pripeljali sistem do te točke, da dokler si zdrav, te ima sistem rad, ko zboliš pa si pozabljen!
bazilika555
08. 01. 2024 16.47
+0
Kaj pa bližnji? partnerji, družina, sorodniki, ptijatelji? Si tudi od njih pozabljen? Kaj sistem, če imaš njih, imaš vse!!!
a res je
08. 01. 2024 10.03
+9
Pri invalidnosti prihaja tudi do zlorab, pa ne s strani invalidov ampak s strani podjetij, Zavoda za zaposlovanje itd.. Zakaj? Znano je, da so invalidi iskani zato, ker so s strani države določene kvote kolikšen je obvezni delež invalidov pri posameznem delodajalcu. Poleg tega služijo podjetja, ki se "poklicno" ukvarjajo z zaposlitveno rehabilitacijo invalidov in na ta račun vlečejo denar od države. Tako se dogaja, da svetovalka Zavoda za zaposlovanje pošlje brezposelno osebo na komisijo pri Zavodu za zaposlovanje s čimer pridobi komisija dostop do celotne zdravstvene dokumentacije. Problem je v tem, da se to zgodi brez, da bi brezposelna oseba sama izrazila željo ali vložila vlogo za to čeprav zakonodaja to zahteva in tako se pelje sistem prebrisano mimo osebe katera je predmet obravnave. Glavna tarča pa so seveda starejše osebe. Ni nepomembno, da je direktorica podjetja, ki se ukvarja z zaposlitveno rehabilitacijo, izjavila, da se lahko pri vsakem najde kaj, da dobi status invalida. Kakor je že nekdo spodaj napisal takšna oseba dela uradno krajši čas ampak dela pa dobi toliko, da ga je za 8 ur in več. Seveda se plača delo po številu opravljenih ur in ne po količini opravljenega dela.
a res je
08. 01. 2024 10.08
+4
Tudi uveljavljanje pravic invalidov je odvisno od tega ali imaš za sabo informacije, odvetnika, veze in poznanstva in podobno čeprav je zakonodaja pisana tako, da bi morali biti vsi enako obravnavani ne glede na to ali je nekdo navaden delavec ali direktor, pa v resnici ni tako.
Delavec_Slo
08. 01. 2024 10.09
+2
Moj oče je bil brez ene noge in ni bil invalid III kategorije, toliko o tem, danes pa s prstom ne more mignit, pa onega na komisiji pozna, pa smo tam
a res je
08. 01. 2024 10.12
+3
Verjetno je bolj zaželeno, da dobi status invalida oseba, ki lahko v resnici dela "še vse", ker takšnega lahko podjetje zaposli na katerokoli delovno mesto.
Micimici7
08. 01. 2024 09.55
+10
Osebno vsakemu želim samo zdravje.. da se izogne vsemu temu, kar je napisano zgoraj. Ker edino, res edino, kar zares šteje, je zdravje. Noben delodajalec in nobena služba.