Slovenija

Diskriminacija: podjetje nagradilo le tiste, ki so bili ves čas v službi

Ljubljana, 06. 09. 2022 09.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Zagovornik načela enakosti je o merilih za izplačilo nagrad, stimulacij in dodatkov, ki jih je trgovsko podjetje izplačevalo zaposlenim, ugotovil, da so bila diskriminatorna. Višina teh dodatkov k plači je namreč temeljila na prisotnosti delavcev na delovnem mestu. To ni prvič, da je zagovornik ugotovil diskriminacijo pri nagradah iz poslovne uspešnosti podjetij.

Zagovornik je po prejetju dveh anonimnih prijav diskriminacije v trgovskem podjetju preveril, ali je to različne dodatke k plači izplačalo skladno z zakonom o varstvu pred diskriminacijo. Diskriminacija je po tem zakonu vsako neupravičeno neenako obravnavanje osebe na podlagi njenih osebnih okoliščin v primerjavi z drugimi, ki so v primerljivem položaju, a teh osebnih okoliščin nimajo. Osebne okoliščine pa so spol, barva kože, narodnost ali etnično poreklo, jezik, invalidnost, vera ali prepričanje, starost, spolna usmerjenost, zdravstveno ali premoženjsko stanje, starševstvo in podobno.

Določitev višine dodatkov k plači na osnovi prisotnosti delavcev na delovnem mestu je po mnenju zagovornika diskriminatorna.
Določitev višine dodatkov k plači na osnovi prisotnosti delavcev na delovnem mestu je po mnenju zagovornika diskriminatorna. FOTO: Adobe Stock

Nagrada le za tiste, ki so bili ves čas v službi

Zagovornik je potrdil očitek prijaviteljev, da je podjetje pri izplačilu nagrade iz poslovne uspešnosti družbe oziroma letne premije, kot je nagrado imenovalo samo, delovalo diskriminatorno. Določilo je, da bodo celoten znesek nagrade prejeli samo zaposleni, ki med letom, za katerega se je izplačala, niso bili odsotni z dela. S tem pa je povzročilo, da so nižji znesek prejeli tisti, ki so bili med letom z dela odsotni zaradi osebnih okoliščin zdravstvenega stanja, nosečnosti in starševstva oziroma skrbi za družinske člane. "Ti zaposleni so merilo stalne prisotnosti na delovnem mestu zaradi teh njihovih osebnih okoliščin težje dosegli kot njihovi sodelavci, ki so imeli srečo, da med letom niso zboleli ali jim ni bilo treba z dela zaradi nosečnosti in drugih neodložljivih družinskih obveznosti," ugotavlja zagovornik in dodaja, da je bilo zato merilo za izplačilo nagrade določeno diskriminatorno.

Določitev višine dodatkov k plači na osnovi prisotnosti delavcev na delovnem mestu je po mnenju zagovornika diskriminatorna, saj je to lahko povzročilo, da so bili pri teh izrednih prejemkih prikrajšani tisti, ki na delu niso mogli biti prisotni zaradi osebnih okoliščin zdravstvenega stanja, invalidnosti, nosečnosti in starševstva.

Merilo prisotnosti na delovnem mestu je podjetje upoštevalo tudi pri dodelitvi mesečne stimulacije za uspešno poslovanje. Te zaposleni niso prejeli, če so bili v določenem mesecu z dela odsotni več kot pol meseca. Zagovornik je tudi glede te prakse odločil, da je diskriminatorna, saj tudi to merilo težje dosežejo delavci z določenimi osebnimi okoliščinami. Kriterij je bil samo navidezno nevtralen za vse zaposlene, dejansko pa je nekatere samo zaradi njihovih osebnih okoliščin postavil v slabši položaj, ki se je odrazil v neizplačilu mesečne stimulacije.

Enako odločitev je zagovornik sprejel tudi glede dodatka za delo v času epidemije covida-19, ki ga je podjetje izplačalo samo tistim, ki so bili med epidemijo z dela odsotni manj kot 20 odstotkov delovnega časa ali so imeli manj kot 30 dni bolniške odsotnosti. Tako je v manj ugoden položaj znova postavila delavce, ki so bili z dela odsotni zaradi osebnih okoliščin zdravstvenega stanja in starševstva, pa čeprav so delo med epidemijo dejansko opravljali.

To ni prvič, da je zagovornik ugotovil diskriminacijo pri nagradah iz poslovne uspešnosti podjetij. V enem izmed primerov je upravno sodišče v celoti sledilo argumentaciji zagovornika, vrhovno sodišče pa je argumentacijo potrdilo posredno, ko v taistem primeru ni dovolilo revizije.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

brezveze13
06. 09. 2022 17.45
+3
to ni nobena diskriminacija, nagrada pripada zaslužnim ne pa raznim lenuhom simulantom in komu vse po lukčevo
User2313559
06. 09. 2022 16.58
+1
Hahaha adijo pamet. Zdaj bo treba nagrajevat, da nisi prišel na šiht.
periot22
06. 09. 2022 16.46
+3
A to vi šele zdaj to se že leta dogaja!
Slovenec81
06. 09. 2022 15.54
+4
Meni ni tu nič spornega, stimulira se tiste najbolj delovne
Perkmandelc
06. 09. 2022 17.30
+1
A si mislil tiste z najdalšim jezikom,take se stimulira ,delovnih že dolgo ne ...kaj pa če je najbolj deloven imel poškodbo na delu ....a pol je pol kr v šusu najslabši ?
Ramzess
06. 09. 2022 15.46
+9
V čem je pa problem, to ni diskriminacija, ne moreš dobiti nekaj, če nisi bil v službi.
Janezx
06. 09. 2022 14.29
+8
To ni DISKRIMINACIJA !
superjezek
06. 09. 2022 14.06
+7
Se strinjam, da je potrebno stimulirati pridne in prisotne vendar dober kolektiv si pomaga med sabo in v primeru, da ne kdo zboli ga nadomestijo prisotni, naslednjič pa kontra. Nikoli ne veste kdaj vas lahko doleti težka poškodba ali bolezen zato ne bodite nesramni do tistih, ki nimajo zdravja! Zdravi ljudje bi morali biti prekleto veseli ker imajo zdravje in ne da ubogemu revežu, ki že tako težko shaja na bolniški ne privoščit vsaj malo dodatka, da preživi mesec. Govorim o pridnih delavcih, ki ne morejo vplivati na svoje zdravje ...
cifur
06. 09. 2022 15.48
+4
tu se strinjam s teboj ne strinjam se pa z vsemi ki koristijo bolnisko za razne fuse ali kadar se jim pac ne da delati in drugi opravljajo poleg svojega se njihovo delo taki si ne zasluzijo niti placane bolniske
razumi če lahko
06. 09. 2022 13.32
+2
To je pa višek spet nedelo mora biti nagrajeno potem se pa ni čudno ,da se delodajalec odloči in ne da nikomur nič , ker mora lenuhe in simulante plačat enako kot sposobne in marljive delavce !!
superjezek
06. 09. 2022 13.58
+4
Jaz ne bi tako ozko gledal na situacijo in metal v isti koš lenuhe, simulante ali pa tiste zares pridne a bolane oziroma poškodovane, ki zaradi zdravje ne morejo delat. V zadevo se je potrebno poglobiti..
kr nekdo
06. 09. 2022 14.17
+2
ni čisto tako, da so lenuhi. lahko imaš poškodbo pri delu in nisi opravičen do 100% nagrade pa čeprou si na bolniški zaradi delodajalca. imaš še primer očetovskega dopusta, ki ga smatrajo, kot bolniško. in še bi se dalo. Teh primerov je več
razumi če lahko
06. 09. 2022 14.20
+1
seveda ne v isti koš vendar je temu tako , če vsak mora dobit isto je to metanje v isti koš !! Imam prijateljico ,ki ima toliko delovnih dni kot drugi dopusta pa direktorici grozi z odvetnikom zato jo ne upajo odpustiti , ko jo premestijo na drugo delovno mesto prinese takoj zdravniško potrdilo ,da to ne sme delati in tako naprej v nedogled ji pa dejansko ni čisto nič !!!
razumi če lahko
06. 09. 2022 14.23
+1
vsak dober delodajalec ve kdo je upravičeno odsoten vendar , ker je zlorabe vedno več mu ne preostane drugega ali pa vsaj poskusi tako dejansko nasrka vedno pošten pa naj bo bolan ali zdrav !!
Slovenec81
06. 09. 2022 15.57
+2
Javna uprava ima takšnih osebkov ogromno. Z čim manj dela, čim več iztržiti
soncarica84
06. 09. 2022 12.38
+10
Torej je vseeno ce se trudis in si prisoten in delas namesto tistih, ki so doma.
ap100
06. 09. 2022 12.33
+9
a temu se sedaj reče diskriminacija - a naj bodo nagrajeni ker niso bili v službi
soncarica84
06. 09. 2022 12.38
+3
soncarica84
06. 09. 2022 12.39
+10
Nekateri si bolnisko zriktajo ce se jim noht zlomi
buda78
06. 09. 2022 12.20
+10
edino pravilno. DNes je pri mladih med 20-30 let nacionalni sport jemanje bolnisk pa ce tudi 2. na meaec. Brez zadrzkov on sramu. Na nekatrih bankah se posebej. In 90% eni in isti.
kiropraktik
06. 09. 2022 11.49
+3
Propaganda levakov! Brez dela do denarja?
bronco60
06. 09. 2022 11.43
+17
Pa kaj bi vi radi??? Tri mesece v bolniški, potem bi bil pa enako nagrajen, kot delavec, ki redno hodi v službo, čeprav ga tudi kaj boli. PRAV je tako, bolniškar ima plačo, stalno prisotni naj dobi pa še dodatek, popolnoma upravičeno. Vsi bi kar neko enakost, dela naj pa tisti, ki se mu ljubi. Tako bi moralo biti v vseh podjetjih in v JU. V JU si tisti do 30 razreda zaslužijo plačo, kar je višje, pa vsak drugi zasluži brco.
dannyer
06. 09. 2022 11.40
+13
TO NI DISKRIMINACIJA JE NAGRADA ZA PRIDNE KI SO SKOS DELALI . to vsak podjetnik bi ravnal enako da pa je to Diskriminacija je pa ne dopustno. tukaj bi moral ipodjetniki jasno stopiti pred državo in povedati da to pa oni ne tolerirajo. to ni javni sektor.
jodr
06. 09. 2022 11.32
+9
Normalno je, da nagradiš tistega, ki skoz v službi in dela. Levaki pa itak nagrajujejo nedelo; metelkovce, 8. marec,....
Zvedavi_norec
06. 09. 2022 11.05
+3
Kakšna bedarija...
Darko32
06. 09. 2022 10.52
+13
Tukaj pa je vse skupaj malo zgrešeno. Namreč ljudje so ves čas med najhujšo epidemijo, ko je bil ovse zaprto hodili v službo in so celo z svojim osebnim prevozom hodili v službo. Organizirali so svoje življenje povsem drugače in zato so bili vsi v teh vpleteni. Tako so pazili, d anebi bili okuženi in so ves čas delali. Če je neko podjetje nagradilo delavca, ki je v času epidemije delal ves čas in z tem skerbel, da ljudje niso trpeli pomanjaknja hrane in drugih živil je sedaj nedopustno, da se takšne preganja. JAZ pravim, da je to pravilno, da se takšne delavce nagradi z neko simbolično nagrado. Zanimovo pa je, da določeni bi spet radi KOMUNISTIČNo idelogijo enakosti, kjer so poštenjaki in tihi delavci vedno pokasirali vse. Ko pa so ti delavci zboleli pa jih nihče več ni pogledal.
abigail
06. 09. 2022 10.45
+19
In to naj bi bilo diskriminatorno? To mi pa ni čisto jasno, saj je menda logično, da ne moreš prispevati z delom k uspešnosti podjetja, če te ni v službi. Res je, da v večini primerov nisi sam kriv, če zboliš - samo te stvari bi se pa morale reševati in finančno lajšati preko sociale in zdravstva. Ne pa da podjetje in vsi zaposleni delajo, v ogromno primerih celo za tiste, ki izkoriščajo stanje bolniške za druge pridobitne dejavnosti. Kako pa sociala in zdravstvo poskrbita za resnično bolne državljane je pa že druga zgodba.
Darko32
06. 09. 2022 10.54
+18
Pravilno je, da podjetje nagradi določenega delavca, če ni v bolniški in nima odsotnosti tudi kakšnih neupravičenih. Tukaj je vsaj minimalna zahvala temu delavcu, k idela ves čas in prav je tako. Vsaj se daje sporočilo, da se delo plača.