Slovenija

Prvi dan nadzora e-vinjet: veliko veljavnih, nekaterim so jo pomotoma kupili drugi

Ljubljana, 01. 02. 2022 19.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Mark Vidrih
Komentarji
116

Odlično delovanje nadzornih naprav, zelo malo kršitev in nekaj primerov napačno vnesene registrske številke. To so ugotovitve Darsa po prvem dnevu nadzora nad uporabo elektronske vinjete. A obdobja klasičnega nadzora še ni konec; ker so uporabniki do včeraj še lahko kupili tedensko ali mesečno vinjeto v obliki nalepke, bodo morali Darsovi nadzorniki vse do konca meseca vozila preverjati tudi na cestah.

Štajerska avtocesta, kjer je nekoč stala cestninska postaja Kompolje, danes pa mesto, kjer je na voznike prvič prežala nadzorna kamera.

Dejan Polc, vodja službe za cestninski nadzor, DARS razlaga: "Prenosne in stacionarne kamere je mogoče premikati na različne lokacije, to pomeni, da praktično naši uporabniki nikoli ne bodo vedeli, kje so v nekem danem trenutku nameščene te kamere."

Kar dvajset stacionarnih, prav toliko prenosnih in dvakrat toliko ročnih naprav – skupaj torej osemdeset – bo po končnem prevzemu sistema razporejenih po našem avtocestnem križu.

Kako sistem deluje?

"Ta trenutek je kamera prižgana in zajema vse tri vozne pasove, se pravi prebere registrsko tablico, pošlje v centralni sistem v preveritev in posreduje podatek nazaj o temu, ali je na vozilu veljavna e-vinjeta ali ne," še pojasnjuje Polc. In to se zgodi v hipu, ne glede na vremenske razmere, podnevi in ponoči, podatki pa se že čez nekaj sekund prikažejo na prenosni tablici, ki jo nadzornik uporablja tudi za ročno pregledovanje fotografij slabše kakovosti. "Trenutno je nastavljena na 95 odstotkov, ampak tudi tiste, ki so nastavljene na manj, so zelo zanesljive slike," pojasnjuje nadzornik in dodaja: "Na tablici piše, kakšno vinjeto ima vozilo, in pa, da je vinjeta aktivna."

A takšnih primerov, pravijo na Darsu, je bilo danes le za vzorec. "Na podlagi trenutnih rezultatov izvajanja nadzora je presenetljivo veliko slovenskih uporabnikov že kupilo veljavno vinjeto," pravi Polc. 

Nekaterim pa so jo pomotoma kupili drugi: po spletu je te dni denimo zaokrožil zapis uporabnika Facebooka, ki išče osebo, ki je vinjeto po nesreči vezala kar na njegovo registrsko številko. In na podobne pomote so danes naleteli tudi Darsovi nadzorniki. "Kasneje smo ugotovili, da je šlo za dejansko napako, in opozorili voznika na to, da mora kupiti novo vinjeto. Trenutno smo tovrstne kršitelje zgolj opozorili," še dodaja.

A da do takšnih primerov ne bo prihajalo, ponoven poziv Darsa: pred nakupom še enkrat pozorno preverite svojo registrsko številko, potrdila o nakupu pa nikar ne lepite na vetrobransko steklo, ker je to nevarno, predvsem pa za to ni nobene potrebe, na Facebooku opozarjajo tudi pri Zavodu reševalni pas.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (116)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Sil Ka 1
02. 02. 2022 16.51
+2
Dokler ne bo plačila po sistemu "Kolikor voziš toliko plačaj", je ena sama velika prevara.
Vsesorte
02. 02. 2022 16.28
-2
... a oni DARS-ovi k.... pa ne morejo urediti, da bi DARS lahko popravil podatke o registrski, če se jen že kdo zatipkal, kar novo bi prodali. Če bi ljudje samo vedeli, kake denarje da država za vso informacijsko podporo, bi se komu še zmešalo, kot se v žargonu uporablja beseda... Android aplikacija, ki jo programer naredi v enem tednu, je stala cca 160.000+ € :((( . Kaka firma (seveda izven Ljubljane ...) pa finančnega programskega paketa ne more prodati za 2.000 €.
Jure Puncher
02. 02. 2022 16.44
+2
Vsesorte, še nisi kupil vinjete, pa pojma nimaš, kaj kvasiš. Ko kupiš vinjeto, ti poveš registrsko, prodajalec jo vtipka in ti potem tudi pokaže, kaj je vtipkal. Po tem, ko kupiš vinjeto, dobiš potrdilo, kjer je registrska lepo napisana, in imaš tudi nekaj časa, da DARSu javiš, če je prišlo do napake. Torej, do te napake lahko pride samo, če stranka, kupec vinjete, narobe pove registrsko, jo pri nakupu potrdi in potem ali ne pregleda potrdila, ali pa misli, da je registrska na potrdilu prava. Torej, stranka, stranka in še enkrat stranka.
miki67
18. 03. 2022 19.27
+1
Točno tako Jure, sam imam v registerski ničlo - 0, če bi misli da je to črka O in tako povedal prodajalcu sem sam kriv. Preden sem jo kupil sem še preveril pri svojem zavarovalnem agentu, če imam prav in kupil vinjeto, ko sem jo dobil sem preveril, če je to tudi napisano in potrdilo seveda shranil. In potem se nekdo, ko ima firmo z nekaj avtomobili pritožuje, sam je pa nepismen in ne loči med 0 in O. Kamera čisto prav prebere in ji je dobro jasno kaj je številka in kaj črka.
Komentator16381
02. 02. 2022 16.07
+1
A potem uni stebri s kamerami na ljubljanski obvoznici niso za preverjanje vinjet? Sem mislil da je to to..
Komentator16381
02. 02. 2022 16.09
+1
Baje da je to samo za tovornjake pa njihove e-vinjete (fizicne naprave)..
skotska
02. 02. 2022 15.55
+2
Nadzor na vsakem koraku. Svet postaja cloveku neprijazen.
eurosapiens
02. 02. 2022 15.40
in koliko denarja so vrgli ven za te kamere ? ... nikjer ne piše ... in kaj je z elektronskim cestninjenjem ?
GRS fan
02. 02. 2022 16.03
z elektronskim cestninjenjem ima Dars bajne dobičke... verjemi
jps28
02. 02. 2022 15.26
Policiji ne sme imeti naprav za prepoznavo reg. tablic, dars pa. Kam smo prišli.
marston
02. 02. 2022 13.36
-6
stavek...večina veljavnih vinjet. kako lahko kupiš vinjeto, ki ni veljavna?
gumy
02. 02. 2022 11.41
+7
Kako dobijo podatke o lastniku vozila brez veljavne vinjete????
hanss
02. 02. 2022 13.04
+2
WhatDoYouCare
02. 02. 2022 13.10
+2
Jih ne potrebujejo ker vozilo ustavijo na licu mesta.
Novorazodetje
02. 02. 2022 13.15
+4
Kako je pa Janša dobil vs naslove, da je lahko poslal pisma vsem gospodinjstvom v SLO???
TehnoSan01
02. 02. 2022 14.54
+2
Veš, obstaja baza podatkov s podatki vseh registriranih vozil. V to bazo imajo oni vpogled in rabijo samo registersko da se pošlje kazen
Jure Puncher
02. 02. 2022 16.32
Novorazodetje, če ti vlada RS lahko pošlje vabilo na volitve, ti taista vlada iz iste baze podatkov lahko pošlje tudi pismo precednika. Ali je to okusno, je stvar debate, o legalnosti pa: vlada pač lahko razpolaga z naslovi državljanov, ane.
miki67
18. 03. 2022 19.33
Iz registerske številke ki je veljavna. Oni samo vidijo, da ni bila kupljena za to registrsko številko. Večinoma biseri ob nakupu povejo prodajalcu ničlo namesto črke O in obratno. Torej 0 - O, kdor ne vidi razlike je šprical 1. razred OŠ, oziroma je imel že takrat šolo na daljavo, he he
Amasakul
02. 02. 2022 11.25
-2
U glavnem, tako kot štima vse v tej deželi štima tudi z vinjetami, vse narobe !!!
krojacekhlacek
02. 02. 2022 11.04
+6
Zanimivo da ima tale e-vinjeta enako ceno kot nalepke, ki jih je moral nekdo sprintat in je seveda pokasiral. Tele vinjete bi nas morale koštati tam nekje 20 - 30 EUR in bi se lahko plačale takrat ko registriraš avto. S tem bi tudi hitro prišli do podatkov kdo se redno vozi brez registracije in zavarovanja in bi ga kaj hitro spravili iz ceste. Ampak mogoče se motim
zaraella
02. 02. 2022 12.01
+5
torej po tvojem izdelava vinjete stane 80€
MiroF
02. 02. 2022 12.40
-3
Ja, levičarji so dragi v tistem kar delajo, zato jih pa jebhe sedaj ko so ostali še brez enega stalnega vira..
hanss
02. 02. 2022 13.00
-1
smaug01
02. 02. 2022 13.07
+4
Tistih par centov kar stane tiskanje, je pobrala inflacija.
TehnoSan01
02. 02. 2022 14.57
+1
V najslabšem primeru pride tiskanje ene vinjete 50centov do enega evra in še to samo zaradi materjala na katerem je natisnena, sedaj pa ta en evro usmerijo v vzdrževanje serverja na katerem je baza podatkov o vinjetah
gr?arica
02. 02. 2022 14.59
+1
Mirof a ni ravno Jansa nekoc gobezdal kako so vinjete predrage in primerjal ceno z avstrijskimi....sedaj ko je na ablasti pa si enako drage. Aja rabi denar da bo lahko Dars financiral njegovo volilno kampanijo
Jure Puncher
02. 02. 2022 16.33
-1
krojacekhlacek, ti pa imaš ene dementne ideje, koliko stane tisk nalepk.
rockon
02. 02. 2022 11.00
-2
A ti vsaj sporočijo, če nekdo pomotoma vplača vinjeto na tvojo registersko tablico? Da ne bi slučajno 2x za eno vozilo plačevali, pa to...
yastoo
02. 02. 2022 12.00
-1
Saj veš, da Darsa to ne briga kaj dosti. Važno, da kasirajo.
WhatDoYouCare
02. 02. 2022 13.12
+8
Ja. Izpiše se opozorilo da registrska tablica že ima veljavno vinjeto.
perlhelp
02. 02. 2022 10.40
-2
Ali niso postavili neke ultrasuperduper kamere za preverjanje tovornjakerjev, ne bi bilo možno te tehnologije tudi zato uporabit ? Mimogrede, HH jakna, zanimivo, ja seveda, ima se može se...
Toooomi
02. 02. 2022 10.23
+6
Sem razmišljal kako gre za motorje. Snemajo darsovci v smer voznje? Torej slikajo zadnjo tablico?
Andree
02. 02. 2022 11.11
+1
Ajoj23
02. 02. 2022 11.40
Zanima tudi mene, sem iz obale in vozim celo leto motor pa mi ni jasno kako preverjajo. Ta kamera na sliki naredi sliko samo spredaj. Po drugi strani prej ko so bile nalepke me niso nikoli ustavili (niti je nisem imel) ker nalepka naj bi bila na boku motorja in oni z daljnogledom je itak niso mogli videt, drugače pa raje vozim po stari cesti edino kakšni deli od Vrhnike dalje in podobno.
hanss
02. 02. 2022 13.01
S to kamero katera je na sliki sigurno ne.
Jure Puncher
02. 02. 2022 16.36
+1
Z drugimi besedami, Ajoj, drugi smo plačevali vinjete, ti pa imaš tolk dnarja, da si kupuješ motor, ampak si preveč škrt, da bi legalno kupil še vinjeto in se raje kot cigan voziš brez?
depresiven
02. 02. 2022 10.04
-1
Kako lahko nekdo kupi vinjeto na mojo reg.štev .??? Saj za presledkom ali bez je to moja št. in v SLO naj neb bilo dveh istih reg.štev. ????????????????
Sianne
02. 02. 2022 10.24
+11
pač zatipka se pri vnosu..ni se tako težko zmotiti,
WhatDoYouCare
02. 02. 2022 13.14
+4
Kaj jokaš. Nekdo ti plača vinjeto. Ti dobiš brezplačno vinjeto on pa plača davek na neumnost ker ne zna prav prepisat tablice
janimir
02. 02. 2022 09.40
+8
Kakšen nadzor bo nad tujci brez vinjete, še zlasti tistimi izven EU ? Jima bodo poslali račun, recimo v Srbijo, Moldavijo, ali takoj odpisali dolg ?
rockon
02. 02. 2022 11.03
-2
Takoj odpisali dolg, če jim ga ne bo uspelo ustaviti...
Suckass
02. 02. 2022 13.19
+3
opis avtomobila in registrsko poslat na meje in ga tam ustavijo in ga ne spustijo čez mejo dokler ne poravna kazni..
Jure Puncher
02. 02. 2022 16.38
janimir, a je problem javit obmejni kontroli, da ta in ta avto s to in to registrsko nima vinjete, da ga na meji zadržijo?
StandforRussia
02. 02. 2022 09.26
+9
Baje da bodo darsovi nadzorniki od 1.2.2022 na petrolih čistili registrske tablice.
dartford
02. 02. 2022 09.21
+18
Bakreni z dolenjske z ukradenimi tablicami se bodo zdaj še lažje vozili po AC. Zdaj jih ne bo nihče več ustavil.
PanAm
02. 02. 2022 09.19
+3
To niso nobene e-vinjete, plačamo isto kot nekoč, ni važno, če se voziš po AC vsak dan ali parkrat na leto. Še ena kraja denarja državljanom, e- vinjeta bi bila, če bi koristnik AC plačal dejansko uporabo teh peš poti. Sedaj pač ne rabijo ob cestah dežurati šerifi z daljnogledi, to je vse. Pa nihče ne gre protestirat pred parlament.....?
Jaz11
02. 02. 2022 09.51
+9
Seveda je vinjeta, kar ti pišeš bi bilo elektornsko cestninjenje, vinjeta pa je vedno povsod terminsko plačilo vožnje po določeni cesti, ne glede koliko se voziš. Elektronsko cestninjenje imamo za tovorna vozila.
WhatDoYouCare
02. 02. 2022 13.15
+1
Ne bluzi. Avstrija ima tobže od pamtiveka
Nimasmisla
02. 02. 2022 09.01
+10
še kar poceni pelji se iz mb v split in nazaj je skoraj 90 evrov
pacific2
02. 02. 2022 10.07
+2
pacific2
02. 02. 2022 10.09
+6
malo pretiravaš....60E pa res stane v obe smeri.
Žac
02. 02. 2022 10.38
+0
Kaj on ve. Stalno pise da ni bil na Hrvaski ze 30 let. Ni za zamerit. Znani provokator.
gr?arica
02. 02. 2022 15.03
Strela kako je sedaj vinjeta naenkrat poceni ce pa je samo zvani sokol Ivan Janez civkal preden je bila na ablasti da je predraga v prumerjavi z avstrijsko. No sedaj ko je na ablasti pa naenkrat vec ni draga.
Covid 19 2021
02. 02. 2022 08.56
+3
Kaj pa, ko bo snežni metež in bodo vse tablice zasnežene. Kako bo pa to preverjanje potekalo???
flisd
02. 02. 2022 09.00
+15
Ja. Ker imamo 360 dni z močnim sneženjem v Slo.
Aleta
02. 02. 2022 09.04
+9
Fakeprofil
02. 02. 2022 09.40
+9
jokl234
02. 02. 2022 16.30
Zadnje tablice mogoče? A je težko kamero obrnt v drugo smer? Če pa tudi zadnja ne bo vidna, pa štraf ...
Igor Trček
05. 02. 2022 13.53
Tako kot sedaj ob sneženju - kontrole pač ne bo.