Slovenija

Kaj skriva policija?

Ljubljana, 07. 02. 2007 07.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Glede domnevnega policijskega nadzora Strojanovih Terčonova komisija ugotavlja, da ji je policija prikrivala podatke.

Komisija DZ za nadzor nad obveščevalnimi in varnostnimi službami se je na današnji za javnost zaprti seji seznanila z navedbami ombudsmana Matjaža Hanžka o domnevno nezakonitem ravnanju postojnskih policistov v primeru družine Strojan. Komisija ni sprejela še nikakršne odločitve, saj bodo zahtevali še nekaj dodatnih obrazložitev, je po zaključku seje dejal predsednik komisije Davorin Terčon (LDS).

Predsednik komisije Davorin Terčon
Predsednik komisije Davorin Terčon FOTO: POP TV

Glede ravnanja policistov v primeru družine Strojan člane komisije zanima predvsem komuniciranje med Policijsko upravo Postojna (PUP) in Generalno policijsko upravo (GPU), ter strateške usmeritve, ki naj bi jih ministrstvo za notranje zadeve oziroma GPU posredovala postojnskim policistom. V javnosti o policijskem delovanju obstajajo različna mnenja. Tako nekateri menijo, da je šlo za očitno uporabo prikritih preiskovalnih ukrepov brez odredbe pristojnega tožilstva oziroma sodišča, drugi pa zagovarjajo stališče, da je šlo za klasično policijsko delovanje, v katerem so delovali zgolj policisti PUP, je pojasnil Terčon.

Deljena mnenja med člani komisije

Tako kot v javnosti so tudi v komisiji mnenja glede omenjenega vprašanja deljena, je dejal Terčon in hkrati opozoril, da je v omenjenem primeru šlo za spremljanje oziroma opazovanje ozkega kroga članov družine Strojan in tistih, ki so prihajali z njimi v stik. Predsednik komisije verjame, da mora imeti za učinkovito delovanje policija na voljo določene instrumente. Vendar pa je bilo zaradi nesorazmernosti uporabe različnih sredstev opazovanja delovanje policije v konkretnem primeru napačno.

Kaj je z ovadbo?

Komisija DZ za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb po obravnavi navedb Matjaža Hanžka o domnevnem nezakonitem policijskem nadzoru romske družine Strojan ni sprejela nobenega sklepa
Komisija DZ za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb po obravnavi navedb Matjaža Hanžka o domnevnem nezakonitem policijskem nadzoru romske družine Strojan ni sprejela nobenega sklepa FOTO: POP TV

Člane komisije po Terčonovih besedah prav tako zanima usoda kazenske ovadbe, ki jo je varuh človekovih pravic vložil na vrhovno državno tožilstvo. Iz odgovora generalne državne tožilke na omenjeno ovadbo namreč izhaja, "da so to bolj stališča do uvedbe prikritih preiskovalnih ukrepov, nas pa zanima tudi formalni status vložene kazenske ovadbe," je dejal Terčon.

Policija ovirala delo komisije?

Kot je še opozoril predsednik parlamentarne nadzorovalne komisije, imajo z ministrstvom za notranje zadeve oziroma GPU kar nekaj težav, saj so predstavniki le-teh komisiji nekatere podatke prikrivali. "Če se bo to nadaljevalo, se postavlja vprašanje, koliko je parlamentarni nadzor sploh smiseln." Terčon je še mnenja, da je šlo v konkretnem primeru tudi za oviranje klasičnega parlamentarnega nadzora.

Policija očitke zanika in ocenjuje dosedanje sodelovanje s parlamentarnimi nadzorniki kot korektno. V primeru družine Strojan je policija ravnala v skladu z zakonom in drugimi predpisi ter v vseh primerih naredila vse za zagotovitev varnosti življenja ljudi, njihove osebne varnosti in premoženja, so poudarili v sporočilu za javnost generalne policijske uprave. V nobenem primeru policija ni izvajali tajnega opazovanja, tajnega sledenja ali drugih zakonsko določenih ukrepov, ki jih ureja 149.a člen zakona o kazenskem postopku, ker za njihovo uvedbo in izvajanje ni bilo zakonske podlage, so zapisali.

Nova dokumentacija v primeru Ane Jud

Tudi v primeru novinarke Ane Jud komisija še ni sprejela dokončnega mnenja, saj so člani danes prejeli še dodatno dokumentacijo, na osnovi katere morajo zadevo nadalje proučiti, je pojasnil predsednik nadzorne komisije.

Novinarka Ana Jud s knjigo Dosje Rokomavhi
Novinarka Ana Jud s knjigo Dosje Rokomavhi FOTO: POP TV

Kot je pojasnil vodja poslanske skupine SNS Zmago Jelinčič, novi dokumenti sektorja kriminalistične policije dokazujejo, da je policija v primeru Ane Jud uporabljala posebne ukrepe, še preden je zanje dobila dovoljenje. Policija je namreč po njegovih besedah dobila dovoljenje za snemanje s pisno privolitvijo Judove 5. septembra, medtem ko dokument navaja, da se je uvedba posebnih metod začela 31.avgusta. Po njegovem mnenju gre v vsej zadevi za konstrukt policije. "Mislim, da bodo morale zaradi tega na nekaterih položajih na notranjem ministrstvu padati glave," je zaključil prvak SNS.

Ko je pričela raziskovati ozadje dogajanja, naj bi skušali podkupiti tudi njo, zato je zadevo prijavila policiji, ki jo je ozvočila. Judova je povedala, da je kot tajna sodelavka policije videla, da se v Sloveniji kazenske ovadbe gospodarskega kriminala razrešujejo "precej amatersko".

Judova v svoji knjigi med drugim navaja, da naj bi predsednik SNS Jelinčič od Jakliča prejel 62 milijonov tolarjev podkupnine, v zameno za to pa naj bi Jelinčičeva stranka v parlamentu podprla preoblikovanje Vzajemne v delniško družbo. Vzajemna naj bi v ta namen naročila posebno študijo o preoblikovanju, z njo pa je Jelinčič nastopil v parlamentu. Ker je pozneje Jaklič najavil svojo kandidaturo na lokalnih volitvah za položaj mestnega svetnika v Ljubljani na listi SNS, naj bi to po navedbah Judove kazalo na povezavo, "ki je več kot očitna".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Adolph
09. 02. 2007 11.43
Vrana vrani ne iskljuje oci. Citaj:Drzavno tozilstvo in drzava(vlada)so isto.
mkoc@email.si
08. 02. 2007 12.10
Vsaka država, ki se gre nekakšne demokracije, nujno potrebuje Prave Novinarje. Take, kot je ga. Judova ! Nepodkupljive boejevnike resnice ki skoz jahajo politike in jim pihajo za ovratnik ter imajo jajc, da se lotijo še tako "uglednih" afer. Nažalaost so taki Novinarji v Sloveniji v tem trenutku le redke izjeme. Vse drugo so sluzasti, podplačani in presrani senzacionalisti, ki predvsem skrbijo za svojo rit. off topic: Zorb, ti pa ga tako debelo nakladaš, da po moje še sam ebi ne verjameš. Preberi prosim še kakšno knjigo, poleg biblije in Mein Kampf-a, pa se nato pridi pogovarjat o teh zadevah. Levica ima bolj realen pogled na svet, saj med ostalim zagovarja ateizam oz. strogo znanstven pogled na svet (ki JE edina resnica). Desnica zagovarja iracionalne vrednote in reči, kot so religija, nacionalna pripadnost, neenakovrednost različnih ras, nestrpnost do drugačnosti, konservativnost. Torej stvari, in vrednoste, ki dolgoročno nimajo prihodnosti (saj človeštvo bo enkrat, prej ali slej, odraslo (in se le še smejalo svojem otroštvu). Pa prosim, da mi ne bi spet kakšen ata-dinozavr, ki še vedno deli vesolje na domobrane in partizane, nalimal na rit rdečo nalepko, ker mu jo bom odpihal naravnost nazaj v gobec.
Tonček Balonček
08. 02. 2007 09.32
Policija bi morala najeti kakšno zasebno detektisko agencijo (z javnim razpisom seveda!), ki ima izkušnje z nadzorovanjem in sledenjem ljudi in vse bi bilo v redu ter zakonito. Ti zasebni detektivi so znani po oprezanju za potencialnimi prešuštniki in prešuštnicami in jim ene družine res ne bilo težko nadzorovati.
jjjkkklll
07. 02. 2007 20.20
Vse nacionalne stranke imajo zelo socialni program - torej so levičarske. Nacionalizem so levičarji na silo potisnili med desne ideologije, da bi diskreditirali desnico in hkrati odvrnili pozornost od neprijetne podobnosti s socialisti.
jjjkkklll
07. 02. 2007 20.18
peter_svetlicic, levica se od desnice razlikuje zgolj po tem, da kar naprej tupi o enih idealih, ki niso realni. Levica ni libertarna, ker ne sprejema ekonomske svobode, ki je temelj vse svobode. Desnica pa je svobodna, pa tudi realna. Kriminalce je treba nadzorovati in preganjati tudi, če so Romi. Nacionalizma med desnimi ni, je le patriotizem.
Adolph
07. 02. 2007 18.16
UH, KAKO SMRDI! ! !
ernest83
07. 02. 2007 16.17
Ja država s cigani dela narobe že odkar obstaja, mi gre pa na živce, ker zdaj tako tolčejo po tej vladi, ki je vsaj nekaj spremenila. Tudi če malo nerodno. Čeprav mi ni jasno kako bi lahko tak problem elegantno rešli, tist Zver se mi je kar smilil. To so umazene stvari, ne moreš drugače. Strojane v Postojni je blo nujno nadzorovat. Če bi morali met kako dovoljenje za to, ga bi nekdo moral dat ja. Žalostno, če je sistem tak, da se ga za take stvari ne da dobit. Pluta so tudi nadzorovali dokler se ni skril, podobno kot Strojane, to mi lahko verjamete. Čeprav bi blo nemogoče dobit kak nalog, ker je bil uradno čist. Čeprav je blo vsakemu jasno, da bo kmalu spet koga fental.
Peter Jurcek
07. 02. 2007 16.08
Ma nemoj vegos, levica se ravno zato razlikujejo od desnice ravno v tem da v osnovi ni politično gibanje temveč gre za libertarno usmerjenost kjer ni hirearhije. Desnica je pa že po sami osnovi nacionalistična konzervatina struja. Na žalost današnja politika tega ne razume.
endimion@email.si
07. 02. 2007 16.07
vsak je kdaj kej naredu... ker je zakonodaja napisana nerealno... Zato da država kasira na račun državljanov... in če se ne bunim za te cigane, gre za to, da menim, da je to ravnanje (policije) dopustno... glede strojanovih je pa problem ne samo v njihovi kriminalni aktivnosti, ampak tudi v tem, da se noben ni hotu z njimi ukvarjat, jih "socializirat" in podobno - ker so pač cigani... In pol so šli pač na jetra sosedom... In pol je časovna bomba počila... Tuki je oblast spet zaj**** (al da bi jih socializirala, al da bi zaščitla sosede, al karkol, občina ni odreagirala, je popolnoma zajebala, pa jo noben ne omenja... Država tut, pa pravjo zdej, sej UNI tut niso, kaj to kogarkol briga?Problem je tuki zdej in bil je, ko ste dobil oblast), torej zakaj ne smem kritizirat ravnanja policije? Če pravš da je narobe, da niso dobil položnice?Torej se strinjaš z mano... Da država dela narobe in da je treba nekoga kaznovat... Nekdo je nekoč rekel: NE STRINJAM SE S TABO, VENDAR BOM DO SMRTI ZAGOVARJAL TVOJO PRAVICO DO LASTNEGA MNENJA... Me zanima, če bi se tak najdu tudi danes kje ;)
it.sucks2@yahoo.com
07. 02. 2007 15.59
no bistvo ... ti se kar buni ... ko bodo nadzorovali tebe (nkol nisi nč nrdil) pa tvojo babico (isto brez prekrška in suma) itd. ....ne se pa bunit ko strojane nadzorujejo ... ker MAJO RAZLOG ...
endimion@email.si
07. 02. 2007 15.56
mene res zanima, od kje prepričanje, da če so stvari lahko ŠE SLABŠE, ŠE ni čas za bunjenje... Razloži mi to it.sucks2
it.sucks2@yahoo.com
07. 02. 2007 15.56
ja ja jaaa no vidiš!! "Jaz nisem za to, da me policija nadzira, SORRY... NE MARAM TAKE VARNOSTI... KER JE FAKE, ne bom nč bolj varen, še vedno me bodo ukradl, oropal, mogoče celo ubil... Razlika je sam v tem, da če bom pa JAZ šel čez rdečo, bom pa še preden bom pršu domov, že mel položnico v kaselcu... TEGA SE NOBEN NE ZAVEDA..." v tem se popolnoma strinjam s tabo ... ampak če so pa že koga dolžni nadzorovat so pa to takšne združbe alla strojanovi ...!! a misliš da so oni dobil kako položnico kdaj?!?! nee jst pa ti jo bova pa dobila tako kot si rekel ... torej je to selektiven nadzor ... v POPOLNOMA napačni smeri!!! STROJANE NE NADZOROVAT, mene in tebe pa ker hodiva čez rdečo!!! ne bom pa sedaj skenslal celoten nadzor ... da ga sploh ne bo ...sam zato, da mene ne bodo čekirali!! v kolikor nisi nevemkako sporen se nimaš česa bati ...
Vegos
07. 02. 2007 15.53
PETER, nacionalizem ni politična usmerjenost na spektru levo-desno. Nacionalizem je poudarjanje večvrednosti lastnega naroda na račun drugih. To pa lahko počnejo tako desni kot levi. Torej, ja, tudi levičarji so lahko nacionalisti.
endimion@email.si
07. 02. 2007 15.52
@it.sucks2: nisem rekel da si neumen, ampak da mogoče nisi podučen... ni isto... Govoril sem o tem, da je pred 9/11 bilo to "nesprejemljivo" in če je pršlo na dan, so vsi razumeli da to ni "prav"... Pr nas in zdej v ZDA pa se kr neki zdej navadni ljudje bunijo, če kak aktivist povzdigne glas o kršitvah človekovih pravic, kao da ogroža varnost, pa podobne bedarije... Jaz nisem za to, da me policija nadzira, SORRY... NE MARAM TAKE VARNOSTI... KER JE FAKE, ne bom nč bolj varen, še vedno me bodo ukradl, oropal, mogoče celo ubil... Razlika je sam v tem, da če bom pa JAZ šel čez rdečo, bom pa še preden bom pršu domov, že mel položnico v kaselcu... TEGA SE NOBEN NE ZAVEDA...
it.sucks2@yahoo.com
07. 02. 2007 15.49
ma lahko prebereš nevemkatero kazensko pravo ... pa še zmer boš v pravljici ... razmere zuni so drgačne ... ljudje ne odgovarjajo za svoja dejanja ... in ni sam slovenija tko ZLOOO slaba ... da kar vsi jokate pa stokate ... odselte se v po vaše boljšo državo ...
it.sucks2@yahoo.com
07. 02. 2007 15.47
kaj si rekel endimion ... ok da sem neumen sem dojel ... se ne ubadam s tem ... ampak da amerika dejansko pred 9/11 ni NELEGITIMNO izvajala nadzora nad ljudmi ... ?!?! to ti pravim samo zato ker ti govoriš bedarije kme*! vsaka država izvaja NELEGITIMEN nadzor nad njenimi državljani ... halo! a si res tko naiven da misleš da NE?!?! spet živite v PRAVLJICAH...
endimion@email.si
07. 02. 2007 15.46
V slovenski policiji še zdaleč niso razmere optimalne, tko da ne vem zakaj prikazujes da je vse OK... Že sam to politično nastavljanje "generalnega" kaže pa na to, kako oblast dojema policijo... Itak pol pridejo politično všečni, ampak strokovno morda malce manj podkovani ljudje, ki nastavijo za sodelavce folk, ki jih ne bo kritiziral... Pol pa pride do zapletov... @vegos: naloga niso mogl izdat, ker ga nebi dobil... A si zmešan, tolk nori pa niso bli, da bi dejansko kater šef se podpisal pod to, da on odgovarja... Bojo pa mogoče uni tamali policajcki najebal, ceprav morebiti v tej zgodbi niti niso glavni krivci, ampak so bolj "orodje"...
ernest83
07. 02. 2007 15.46
Če je tu kršila zakon, ga krši vsak dan. Torej je treba nekaj ZELO spremenit. Da je cela država nesposobna in neučinkovita je pa itak očitno.
Peter Jurcek
07. 02. 2007 15.42
Gelion a ti sploh veš kaj je levo in kaj je desno? Nacionalisti so levičarji?!' Sicer pa ne vem zakaj se tukaj sploh očem debtira policija je dokazano kršila zakon in naj zato tudi odgovarja, tko kot mormo vsi (razen vladajočih politikov) odgovarjat za svoja kriminalna dejanja.
Vegos
07. 02. 2007 15.37
Ernest, saj to je jasno ko beli dan - gre za to, da če se nekaj dogaja brez naloga pristojnega organa, je to sporno. In kdo je zdaj tu zasral? Tisti ki je opravljal, ali organ, ki naloga ni izdal, čeprav je očitno da bi moral?