Slovenija

Vrstijo se pozivi k odstopu, a Erjavec še naprej stoji za svojim poslancem

Ljubljana, 09. 03. 2012 14.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Na afero spričevalo se je prvič odzval predsednik Türk. Simčič ima po njegovem možnost, da pokaže svoj odnos do etike in morale, stranka pa do vprašanja verodostojnosti in legitimnosti poslanca. Erjavec pa še vedno ne vidi razloga za ukrepanje.

Ivan Simčič je zbolel.
Ivan Simčič je zbolel. FOTO: POP TV

Po uradni potrditvi suma, da je srednješolsko spričevalo poslanca stranke DeSUS Ivana Simčiča ponarejeno, se je prvič na afero odzval tudi premier Janez Janša. V govoru ob odprtju znanstvenega simpozija ob 80. obletnici rojstva Jožeta Pučnika je povedal, da se "z nekim domnevnim spričevalom neke srednje šole danes ukvarja cela država in je to velikanski problem". Po drugi strani pa ljubljanska univerza, ki že išče načine, kako bi dosegla neveljavnost Simčičeve diplome, Pučniku po končanem šolanju ni želela izdati diplome, za kar se mu ni niti opravičila, meni Janša.

Poslanec Simčič kljub številnim dokazom še vedno ni priznal, da je njegovo spričevalo ponarejeno. Po navedbah stranke DeSUS je danes zbolel. Tudi predsednik stranke DeSUS Karl Erjavec še vedno ne vidi razloga za ukrepanje proti Simčiču. Zunanji minister pa je izrazil pričakovanje, da bo Univerza sprožila določene postopke, kot je najavila. "Do takrat pa poslancu verjamem," je poudaril in dodal, da ni še nihče dokazal, da je Simčičevo spričevalo ponarejeno.

Stranka ne bo ukrepala, ker se ni nič zgodilo. Vse to temelji na raznih domnevah, na podlagi domnev pa ne moremo ukrepati. Karl Erjavec, predsednik stranke DeSUS

Če pa se bo izkazalo, da je Simčič res storil kaznivo dejanje oziroma lagal o izobrazbi, in če mu bodo to izobrazbo odvzeli, pa se bodo v DeSUS po Erjavčevih besedah "o nastali situaciji seveda pogovorili".

Pozive znotraj DeSUS k odstopu s položaja predsednika stranke pa je Erjavec komentiral z besedami, da je za odločitev o tem treba sklicati kongres, na katerem bi se ugotovilo, ali še uživa zaupanje stranke ali ne. Pozive k odstopu je sicer Erjavec označil za "posamezne primere, zelo ekscesne primere". Pri tem je tiste, ki ne zaupajo vodstvu stranke, pozval, naj premislijo, ali so v pravi stranki.

Erjavec poudarja, da ni nobenega razloga, da bi odstopil kot predsednik stranke. "Zakaj pa, kaj sem pa storil? Saj samo branim človeka, za katerega menim, da ni nič spornega storil."

Vodja poslanske skupine Franc Jurša pa je dejal, da je treba počakati, da pristojni organi opravijo svoje delo. "Eni imajo nalogo, da raziskujejo, drugi obtožujejo, tretji pa razsojajo. In treba je razsoditi," je po posvetu poslanske skupine poudaril Jurša in dodal, da Slovenija ni več v letu 1946, da bi bil nekdo obsojen brez sojenja.

Erjavec poudarja, da ni nobenega razloga, da bi odstopil kot predsednik stranke.
Erjavec poudarja, da ni nobenega razloga, da bi odstopil kot predsednik stranke. FOTO: Miro Majcen

Afera spričevalo kot test politične kulture

Zato je bolj jasno stališče predsednika Pozitivne Slovenije Zorana Jankovića. "Mislim, da bo Simčič v dogovoru s stranko potegnil pravo potezo. Pričakujem, da bo zadevo prespal, nato pa odstopil," je za 24UR OB ENIH povedal glavni favorit na prihajajočih županskih volitvah v Ljubljani. Njegov strankarski kolega Gašpar Gašpar Mišić pa je dodal, da oseba, ki si je privoščila kaj takšnega, sploh ne bi smela kandidirati na parlamentarnih volitvah.

V "igro" pa se je vključil tudi predsednik države Danilo Türk, ki meni, da ta primer zelo negativno vpliva na verodostojnost in legitimnost poslanca, na ugled državnega zbora in na slovensko politiko v celoti. Türk izpostavlja, da ima poslanec Simčič sedaj priložnost, da izkaže svoj odnos do etike in morale v politiki in v javnem življenju nasploh. Njegova stranka in državni zbor pa imata priložnost, da na konkretnem primeru pokažeta svoj odnos do vprašanja verodostojnosti in legitimnosti poslanca, kar je po njegovem eno od ključnih vprašanj politične etike, morale in politične kulture.

Spomnimo. Okrožno državno tožilstvo je v sredo potrdilo, da je Simčičevo srednješolsko spričevalo ponarejeno, dan kasneje pa je še protikorupcijska komisija sporočila, da je Simčičevo spričevalo neverodostojno. S tem je bilo potrjeno, da se je Simčič nezakonito zaposlil v vojski in nezakonito vpisal na filozofsko fakulteto, kjer je potem diplomiral iz sociologije in zgodovine.

Čeprav njegova diploma ni sporna, pa na ljubljanski univerzi zaradi vpisa s ponarejenim spričevalom razpravljajo tudi o možnosti ničnosti Simčičevega vpisa, s čimer bi mu lahko odvzeli diplomo.

V vodstvu stranke so do zdaj Simčiča branili. Odločnejši je bil predsednik postojnskega odbora DeSUS Stanko Markovčič, ki je dejal, da se mu zdi nerazumljivo, da se po vseh teh ugotovitvah predsednik stranke ne izreče o tem in ne predlaga Simčiču, naj sam odstopi, oziroma ga sam izključi.

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (844)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ksenak2
12. 03. 2012 10.12
+1
Če se Simčič ne strinja s tem, kar trdi šola, in sicer da ni bil vpisan na dotično gostinsko šolo v Sarajevu ali Opatiji, da ni obiskoval in zaključil te šole in da je spričevalo ponaredek, naj ON DOKAZUJE, da je bil vpisan v to šolo, da je zaključil to šolo in da je zato tudi njegovo spričevalo veljavno! Sodišče o tem nima kaj odločat, ali je spričevalo ponarejeno ali ne, sodišče lahko odloča LE O NEZAKONITI UPORABI PONAREJENE LISTINE! Kajti ni nezakonito ponarejanje spričevala, pač pa NEZAKONITA UPORABA TAKE LISTINE! Vsak otrok si lahko napiše fiktivno spričevalo osnoven šole s samimi peticami, problem je, če se gre s tem spričevalom vpisovat v srednjo šolo! Sramota, da Janez Janša kot prvak vlade in njegov minister Karl Erjavec podpirata, zagovarjata in branita lumparijo, laž, ponarejanje in goljufanje!
prima1
12. 03. 2012 10.35
res je. preko interpola so v arhivih v Sarajevu preverili, če je spričevalo pravo. In še vedno nekaterim ni vse jasno. Kam pelje ta svet!
drahnreb
11. 03. 2012 23.17
+0
Janša pa Erjavec za vaju ni to nikakršen problem,a na srečo ni vseeno ljudem in ne bodo gledali da sedijo v parlamentu bedniki s ponarejenimi diplomami in s svojo neumno glavo odločajo o njihovem življenju.No ja, vidva imata vsaj uradne diplome,čeprav vajino razmišljanje kaže tudi na elitne osn. šole tam nekje v Bosni
mike45
11. 03. 2012 20.17
+1
Ni mi jasno da uprave naših fakultet tako mirno prenašajo te svinjarije posameznikov; mar ne opažajo da si z takšnim ravnanjem rušijo avtoriteto! Morale in avtoritete v krogih naše oblasti pa že zdavnaj ne poznajo. Ta najnovejši primer Simčiča in njegovega "botra" Erjavca, pa Jakliča in njegovega "botra" Jankoviča in na koncu izjava Janše:" Ko se cela država ukvarja z nekim domnevnim spričevalom....". Verjetno tudi on ne more ali pa noče razumet da ni problem v spričevalu, problem je v pokvarjenosti in nemorali ljudi, katerim smo dali glas in možnost da vodijo to državico. Saj je očito, kam so nas pripeljali takšni "politični strokovnjaki" po dvajsetih letih samostojnosti. Morda so na enak način pridobili spričevala ali fakultetske diplome? Pa ne pozabit da so eni izmed njih že drugič na oblasti!
babe86
11. 03. 2012 19.05
+1
kavel ehjavec, svetovna sapa!!!
Vesna Njenji?
11. 03. 2012 18.20
+3
Ma daj, na bruhanje mi gre od tega Erjavčevega sprenevedanja! Že vseskozi odkar je v politiki se samo nekaj nevednega dela in se spreneveda do lune in nazaj. Pa še vedno ga ljudje volijo. Porazno.
Dino Be?irovi?
11. 03. 2012 09.33
+6
A si predstavljate image (imidž) Slovenije na političnih zasedanjih hahahah Erjavec in Janša sta kontaminirana. Kdo se bo še htel z njimi družit, komaj čakam kakšno zasedanje. Blamaža za Slovenijo Brez primere, kaj misliš štajerka, se strinjaš.
ksenak2
11. 03. 2012 00.18
-1
Ponarejanje spričevala ali nakup spričevala samo po sebi ni kaznivo, dokler ga dotični ne uporabi za kakšno svojo korist. Na primer. bi lahko rekli, da so otroci naredili kaznivo dejanje, ker so se igrali šolo in si na koncu napisali spričevala, je to kaznivo? Ne, ni. Če pa bi otroci nekega lepega dne prišli na FF in ponudili to spričevalo kot dokaz, da so končali srednjo šolo, in bi prelisičili FF da jim to spričevalo upošteva, to pa je kaznivo dejanje. Ponareditev brez uporabe: ni kaznivo dejanje Ponaretitev in uporaba: je kaznivo dejanje. O ponaredku odloča tisti, ki ga je izdal, se pravi šola. Če je šola rekla, da je to ponaredek in da Simčič ni bil nikdar vpisan in zato tudi ni naredil šole, je Simčič tisti, ki bi moral tožit šolo, ne pa država Simčiča zaradi ponaredka. Kajti dokler tega ponaredka ni uporabil, oziroma je uporaba po zaionodaji zastarala, nima sodišče o ničemer za odločat. O ponaredku ne odloča sodišče, pač pa ŠOLA, KI JE SPIRČEVALO IZDALA. Če pa se Simčič in Erjavec s to izjavo ne strinjata, pa naj potem onadva tožita šolo.
Schallabweiser
11. 03. 2012 09.51
-1
ksenak. pozabil(a) si na eno malenkost, ki niti ni malenkost. za ase na filozofski fakulteti, je bilo simčičevo spričevalo verodostojno. drugače se naš as ne bi mogel vpisati. tudi naši vrli filodohtarji so se igrali faksa, mar ne? in kar naenkrat, dr. pejovnik udriha po simčiču? parazite ima v svoji hiši!
ksenak2
11. 03. 2012 11.08
+1
spričevalo je bilo notarsko overjeno. Za ponaredek je odgovoren tisti, ki ga je ponaredil in prevaral FF. Kot pri ponarejanju denarja.
enasmrklja
10. 03. 2012 22.44
+4
človk sploh ne ve kam bi se zatekel pred to drhaljo/paraziti/ - so se dodobra namnožili
enasmrklja
10. 03. 2012 22.33
+1
res je, če ne odstavi tega lopova, je po vsej verjetnosti sam še 1000000.... večja baraba.
Pošten Zvezdaš
10. 03. 2012 20.51
-1
Janezek se zečenja pohvalit,čez,da bo v začetko majn primajkaj.TO PA JE POHVALA ,DA REVEŽEM JEMLE SOCJALNO POMOČ.PA ŠE TISTIM KI OD SOCJALNI POMOČI NISO MOGLI ŽE PREJ ŽIVET ,DA SO SI POBIRALI PAPIJE DA BI SI KAJ POMOGLI ŠE TISTI PO OBROKIH MORAJO VERNITI DRŽAVI..TO PA JE SLOVENSKA PRAVICA..ČLOVEK SPLOH VEČ NEVE KAJ BO Z SLOVENIJO,ČE ČLOVEK NI SPOSOBEN OTROKE NAREDIT NI DOBRO ŠE HUJŠE PA JE,ČE SPOSOBEN POL PA TAKO NAPREJ SE NEDA VEČ ŽIVET V NAŠ LEPO SLOVENIJO.
kiss-my-ass.
10. 03. 2012 19.02
+4
Skrajni čas je za prevetritev VSEH diplom poslancev, ministrov, sekretarjev. Pa še kakšen doktorat opravljen v Ameriki na temo Ivana Cankarja tudi ne bi bilo slabo preveriti.
Erin Straus
10. 03. 2012 18.50
+2
joj kva se to dogaja, upamo lahko da ni karl že vsem povedu v e.u. v bruslju! pa se bodo zdej delali norca iz nas slovencev in da naše diplome niso kej dost vredne!
ksenak2
10. 03. 2012 16.41
+6
iz mmc-ja: kolibri123 V Nemčiji je poznan primer bistrega poštarja, ki je s ponarejeno diplomo medicinske fakultete vpisal specializacijo psihiatrije in jo opravil. Kot zdravnik specialist psihiater je dolga leta opravljal prakso in pacienti so bili z njim zelo zadovoljni. Kot priznan in ugleden zdravnik specailist je bil celo sodni izvedenec in tudi sodniki so bili zadovoljni z njim. Imenoval se je Dr. Postel (Poštar! - pa to ni hec) Kaj se je z njim zgodilo, ko so odkrili prevaro? Vzeli so mu licenco in ga vrgli iz dobro plačane specialistične službe. Če na FF ne vejo, kaj bi z njim, naj se pozanimajo, kako so v Nemčiji opravili z Dr. Postelom! *
prašek
10. 03. 2012 16.45
+3
Ataaufbix
10. 03. 2012 22.07
+1
@prašek Kot poštarja ga ne morejo zaposliti, ker bi rabil vsaj poklicno šolo. Uradno ima tip samo osnovno šolo, če jo je sploh dokončal! Lahko pa gre na kakšno gradbišče, tam rabijo malavarje.
ksenak2
11. 03. 2012 11.09
+1
uradno ima korpsko ključavničarsko šolo. Ima kar precej možnosti za službo v svoji stroki.
titovka
10. 03. 2012 16.17
+10
zoran, tudi jaklič bi moral odstopiti...samo v nepravni in mafijski državi za mafijce ni zakonov!!!!!!!v kapitalizmu so zakoni pisani za mezdne delavce!!!!
prašek
10. 03. 2012 16.46
+3
Erin Straus
10. 03. 2012 18.52
+1
ksenak2
10. 03. 2012 16.12
+7
Sarajevska šola zanika da je Simčič kdajkoli bil njihov učenec, enako tudi Opatijska! Ne ena ne druga nista Simčiču izdali spičevala na katerega se Simčič sklicuje in s katerim se je vpisal na faks! To je brez dvoma dokazano in za to ni potrebna nikakršna sodna odločba! Torej je Simčičevo spričevalo ki ga je predložil nično! Posledično je ničen tudi vpis na faks in kdor ni vpisan tudi diplomirati ne more! Brez diplome ni poklica! Torej Simčiču ostaja le index ! Pa v bistvu sploh ne gre za to ali Simčič ima veljavno dipolomo ali ne! Za mesto poslanca ni predpisana nikakršna izobrazba, pravno formalno je lahko izvoljen tudi človek brez enega samega razreda osnovne šole! Gre pa za nekaj drugega: Ali mesto poslanca v državnem zboru lahko zaseda nekdo ki je pri vpisu na faks evidentno goljufal in prevaral to inštitucijo! Ali mesto poslanca v državnem zboru lahko zaseda nekdo ki še danes, vztrajno in v oči volilcem in davkoplačevalcem nesramno laže! Ali od takega poslanca lahko pričakujemo korektno in pošteno delo! To so vprašanja! Enaki lažnivi klukec se je pokazal tudi njegov šef Erjavec! Stranki Desus in državnemu zboru sta oba naredila nepopravljivo škodo in njun odstop mora biti nujna posledica zaradi dignitete ostalih poslancev in državnega zbora kot inštitucije!
nikhrast
10. 03. 2012 15.59
-8
Še enkrat, po svetu sploh ni potrebno srednješolsko spričevalo za vpis na fakulteto. Problem je pa univerza, zastarele ideje; je diploma pristna ali ne, to je njihov problem, ne pa problem policje. Pa kam bomo prišli če bo policija preverjala vsako diplomo, po svetu je fakultet kot solate, delodajalec preveri sam pristnost diplome.
srebrnibreg
10. 03. 2012 16.10
+3
Ampak pri nas je takšen sistem in ga zato moramo VSI spoštovati.
ksenak2
10. 03. 2012 16.13
+7
nikhrast, kaj imajo v ameriki se nas v EU in Slo prav nič ne tiče. Če prideš v EU z ameriškim spričevalom, ga moraš v EU nostrificirati v precej mučnem postopku. Dejstvo je, da je Simčič KUPIL šolski zaključni izpit, in ga ni OPRAVIL, tako kot vsi ostali. Za vpis na fakulteto potrebuješ ta pogoj. Če ga nimaš, se ne moreš vpisat. Nikakor. O verodostojnosti spričevala pa ne razpravlja sodišče pač pa šola, ki ga je izdala. Šola je povedala, da to spričevalo ni bilo izdano pri njih.. Da je neverodostojno in ponarejeno. Če se Simčič s tem ne strinja, je ON TISTI, KI MORA TOŽIT ŠOLO in dokazat, kako je prišel do tega spričevala. Erjvec in DESUS ga maksimalno serjejo, ko zahtevajo, da o tem razsoja sodišče. NI RES!! Sodišče le sankcionira UPORABO takega spričevala. Dokazuje pa šola, za RAZISKOVANJE in spraševanje šole pa ima nalogo POLICIJA in na podlagi dokazov o ponaredku (izjava šole) sproži prek tožilstva in sodišča SANKCIONIRANJE UPORABE falsificiranega spričevala. Otrokom nihče ne brani in jim ne sodi na sodišču, če se igrajo šolo in si napišejo zaključna spričevala. Problem bi bil, če bi si ta spričevala shranili za vpis na fakulteto in z njimi dokazovali zaključeno srednjo šolo (če bi jim kdo nasedel). Ne vem, kako je Erjavec zaključil svojo pravno fakulteto, če mu ni to jasno. Tožilstvo je ugotovilo prek šole, policije in strokovnjakov, da je spričevalo ponarejeno, pri tem so sodelovali tudi pristojni organi na Hrvaškem in Bosni, ki so potrdili, da je spričevalo ponarejeno. Sodišče pa lahko samo SANKCIONIRA UPORABO ponarejenega spričevala.
Erin Straus
10. 03. 2012 18.54
+1
joj vsak drugi ima že ziher ponaredek! bodo šefi odpuščali! morali bi zvolit zakon, da je treba vsakega preverit( vsa spričevala če so pristna) ob podpisu delovne pogodbe!!!
enasmrklja
10. 03. 2012 22.40
tako kot je rekla Ksenja, iz ZDA stalno preverjajo spričevala iz EU- slo pri izobraževalni instituciji, ki je spričevalo izdala in zahtevajo podpis ravnatelja/dekana
InterReflections
10. 03. 2012 15.43
+4
Naučil sem se rolat tobak, da me Šušteršič ne bo mogel od aprila naprej skubit za cigarete:)
MERDE-AVE-MERDE
10. 03. 2012 15.51
+4
če imaš možnost si ga še posadi na vrtu
InterReflections
10. 03. 2012 16.50
+2
Erin Straus
10. 03. 2012 18.55
pol pa oglase o vrtovih in akcija tobak in marihuana!
MERDE-AVE-MERDE
10. 03. 2012 15.23
+4
Spoštovani mag. Rado Pezdir, javno znano je, da so vsi "javni" razpisi za RTV frekvence od januarja 1993, ko smo kot prvi oddali popolno prošnjo do danes, ko te prošnje še niso zaključili, PONAREJENI. Frekvence se je vseh 20 let delilo nezakonito pod mizo. To ve tako Komisija za peticije DZ RS, to ve dr. Sandra Bašič Hrvatin, to ve informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar, to večkratno vedo vsa pristojna "neodvisna" telesa in silni organi... Obilo dokazov na razpolago... Ni torej čudno, če so medijski mogotci vključeni v kriminalne aktivnosti, saj jih je ustoličil organizirani kriminal. Vljuden pozdrav, Radio Mega.1 Koper Vito K. Obveščeni: Klemen ZbačnikVladim PlusVida BerglezTorvald SilverTadej PeršičRoman VodebPeter ŠtrovsAnton OkičkiSaša MlakarNov Kar DragoEma JugIgor VrabezHernčič ZlatkoFranc MajcenEli AtanasElena PečaričDani SpasojevičMatija BlatnikKristofer Bogdan MeškoAleš JamšekAmalija GrosarEster RitterPeter GolobPeter ZagorcZare LepotecSilvester ŠešokLili BelajecBela LadjaLadislav TrohaAna Jevšek Pezdir
sahrana
10. 03. 2012 14.59
+6
ko je kot minister iz kvote desusa odstopil g,gjerkes sem imel zelo visoko mnenje in spostovanje tako do ex ministra kot do desusa ......."Novoletna zabava s sodelavci je bila prijetna. Po celem dnevu brez hrane in nekaj kozarcih je bilo alkohola očitno preveč. Dogodek obžalujem," je svoj odstop komentiral Gjerkeš....................to bi bilo pricakovati tako od simcica kot tudi od erjavca
jezektekateka30
10. 03. 2012 12.55
-8
"Janković pričakuje, da bo Simčič odstopil" ... JZ je tut pričakoval, da bo mandatar ... haa ... pa da bo spet župan ...
MERDE-AVE-MERDE
10. 03. 2012 13.04
+7
Večina Slovencev pričakuje da bo simčič odstopil, čist normalno.
kiss-my-ass.
10. 03. 2012 14.28
+3
Kaj si ti zabit jež! Ni čudno če toliko tvojih sorodnikov konča pod kolesi avtomobilov!
srebrnibreg
10. 03. 2012 15.51
+3
Ne. Teh. Volov- normalni Slovenci pričakujemo, da bo Simčič odstopil.