FIT 24UR

To so virusi, ki so enako ali celo bolj nevarni od virusov ebole

Washington, 19. 08. 2014 08.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Virusi ebole so v tokratnem izbruhu ubili več kot 1000 ljudi v zahodni Afriki. Cepiva in zdravila za ebolo ni. A tudi za druge bolezni, ki jih povzročajo virusi, še vedno ni cepiva ali zdravila.

Virusi ebole so v tokratnem izbruhu ubili več kot 1000 ljudi v zahodni Afriki. Smrtnost tokrat ni tako visoka kot v preteklih izbruhih, ko je bila smrtnost 90-odstotna. Tokrat je okoli 60-odstotna, so ugotovili pristojni zdravstveni delavci. Virusi so nevarni predvsem na določenih delih sveta, opozarja Cecilia Rokusek z univerzitetnega inštituta za katastrofe in priprave na izredne razmere na Floridi. Še najhuje je v zahodni in centralni Afriki.

Za državljane razvitega sveta so lahko nevarni drugi virusi, ki imajo sicer nižjo stopnjo smrtnosti, a so bolj razširjeni in letno ubijejo več ljudi kot ebola, za katero sicer ne obstaja niti cepivo niti zdravilo. Med viruse, ki so enako nevarni kot virusi ebole, štejejo viruse stekline, HIV, gripe, viruse, ki jih prenašajo komarji, in rotaviruse.

Netopirji prenašajo steklino. Prav tako so tudi naravni gostitelji ebole.
Netopirji prenašajo steklino. Prav tako so tudi naravni gostitelji ebole. FOTO: Thinkstock

Človek se s steklino lahko okuži prek sline zaradi ugriza okužene živali – denimo psa ali netopirja. Proti virusom obstaja cepivo, a problem je, ker predvsem pri ugrizih netopirjev, ljudje včasih niti ne vedo, da so jih ugriznili. Smrtnost okužbe je najvišja med vsemi virusi, če okuženi ne prejme cepiva. Po podatkih svetovne zdravstvene organizacije v Afriki in Aziji letno umre 55.000 ljudi.

Smrtnost zaradi aidsa je v zadnjih letih upadla.
Smrtnost zaradi aidsa je v zadnjih letih upadla. FOTO: Reuters

Število smrti zaradi okužbe z virusom HIV, ki se razvije v bolezen aids, je zaradi zdravil v zadnjih letih sicer zelo upadlo, a v letu 2012 so našteli 1,6 milijona smrtnih žrtev. Virus napade celice in tako oslabi človekov imunski sistem, ki se posledično ne more boriti z boleznimi, ki so sicer lahko ozdravljive. Zdravilo ne obstaja.

Proti gripi obstaja cepivo.
Proti gripi obstaja cepivo. FOTO: Reuters

Gripa vsekakor ne zveni kot najhujša bolezen, za katero bi lahko zboleli. A letno ubije precej več ljudi kot ebola. Številke so sicer predmet razprav, a po podatkih svetovne zdravstvene organizacije letno umre od 250.000 do pol milijona ljudi. Še več je okužb. Zaradi gripe na leto resno zboli od tri do pet milijonov ljudi. Smrtnost virusa torej ni precej visoka, zdravstveni delavci priporočajo cepljenje, spet drugi mu močno nasprotujejo. Cepivo sicer ščiti le pred določenimi tipi virusov, med tem ko smo nemočni zaradi mutiranih virusov, kot sta denimo bili nova (prašičja) gripa in ptičja gripa.

Komarji prenašajo veliko zelo nevarnih virusov.
Komarji prenašajo veliko zelo nevarnih virusov. FOTO: Thinkstock

Komarji prenašajo številne viruse: viruse Zahodnega Nila, rumene mrzlice in mrzlice denge. Virusi letno ubijejo več kot 50.000 ljudi. Zaradi malarije, ki jo prav tako prenašajo komarji – a ne gre za virus, ampak parazite – letno umre 600.000 ljudi. Po podatkih ameriškega centra za nadzor bolezni je kar 40 odstotkov svetovne populacije oziroma 2,5 milijarde ljudi ogroženih, da resno zboli ali umre zaradi bolezni, ki jih prenašajo komarji. Mrzlica denga, ki je razširjena v Južni Ameriki, Mehiki, Afriki in Aziji, letno terja 22.000 življenj. Še bolj smrtonosna je rumena mrzlica, ki terja okoli 30.000 življenj letno.

Rotavirsui so nevrni predvsem za otroke.
Rotavirsui so nevrni predvsem za otroke. FOTO: Reuters

Rotavirusi niso nevarni vsem, ogroženi so predvsem otroci. 111 milijonov primerov prebavnih težav je letno po vsem svetu povezanih z rotavirusi. Večina okuženih je mlajših od pet let, 82 odstotkov smrtnih primerov pri otrocih zabeležijo v državah v razvoju. Smrt nastopi predvsem zaradi dehidracije.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (71)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Revell45
26. 08. 2014 11.59
+1
Zakaj jih spuščajo nazaj, mogl bi zapret celo afriko, vse lete prepovedat, kdor je dol je dol pa naj umre dol če že hoče pomagat tam kjer ni pomoči. Dol bi vsi vsem pomagal, svojmu sosedu pa noben. Zakaj se sploh rešuje Afriko k se je ne da. Kar smo od Afrike dobil za 100 letno pomoč, par bolezni in virusov. Naj dol umirajo, saj so navajeni naravne selekcije in umazanjie, tudi načina življenja s pomočjo nočejo spremenit. ZAKAJ SE JIM ŠE POMAGA!
m&m 1
26. 08. 2014 22.49
+1
A si normaln? Niso sami krivi, isto so ljudje, kot jaz in ti. Samo da zate nisem ziher,da si človek.
m&m 1
26. 08. 2014 09.09
Tega pa niso napisali, koliko ljudi pobijejo cepiva, hinavci. Sama bolezen ni nevarna ob zdravem načinu življenja, zdrava prehrana itd... Cepiva pa dokazano povzročajo kup bolezni, pa tudi smrtnih primerov ni malo, samo se ne sme pisat o tem.
minnaema@yahoo.com
20. 08. 2014 12.53
+2
VIRUSI, VIRUSO, ki nimajo zdravila so enako tako kakor orožje brez POK-a & zelo potihoma MORI !
Transformerji
20. 08. 2014 11.55
+6
Niso virusi tisti, ki bi se jih morali bati, temveč prenaseljenost planeta. Vsi bi morali uvesti zakon, samo dva otroka na en par, naj bo bogat ali reven. Delo za vse, nobene socialne pomoči, če prekrišiš zakon, pa še kazen!Namesto pomoči nerazvitim v obliki hrane, bi jim morali pošiljati kontracepcijska sredstva. Vsi narodi, ki zaradi tega ali onega prepričanja zakone ne bi sprejeli, se jih pa izolira - nobenega prebeževanja v razviti svet! Za sedaj je to neuresničljivo ZARADI IN V IMENU KAPITALA! Pa ne razlagat zaradi cepiv - če so odkrili nanodelce, ki napadajo rakave celice, ki bi jih dobili samo astronavti v breztežnostnem prostoru????
Transformerji
20. 08. 2014 13.49
-3
Vsi minusi so od tistih, ki ne razmišljajo prav!
Transformerji
20. 08. 2014 13.50
+4
Kitajci že imajo tak zakon - če ga ne bi imeli, bi jim socialna država požrla ves denar!
Lakiluk
20. 08. 2014 14.06
+3
Haha, pošiljati kontracepcijska sredstva! So zadnjič vprašali revnega očeta številčne družine, zakaj žena ne jemlje kontracepcije in je odgovoril, da ne bo fu..l v prazno.
parklc
26. 08. 2014 07.55
Terra nova@ Kitajci zato spodbujajo selitev svojih ljudi po svetu, kjer na počasen in previden način osvajajo tržišča in si pripravljajo teren za prihodne podvige
Demirel
20. 08. 2014 07.12
+3
kmau bo udarla vn novica da majo američani zdraviu za ebolo... spet cepljenje pa to
luka.istra
20. 08. 2014 13.53
+2
Lakiluk
20. 08. 2014 14.08
+2
Najboljše, da ga država nakupi za rezervo. Kot za Ptičjo gripo.
luckyss..
19. 08. 2014 18.34
+3
@lakiluk......Če bi vse človeštvo postavili enega ob drugega, bi zasedli približno 10% površine Slovenije...:) Torej prostora je več kot dovolj - za pametne seveda...
Lakiluk
20. 08. 2014 08.43
+2
frako
20. 08. 2014 12.22
+0
kok zemle pa rabš da nafotraš tok folka, pa kok zemle je nerodovitne...?
Lakiluk
19. 08. 2014 11.57
-7
Ljudje se preveč množimo in bomo kmalu zasedli ves planet in iztrebili vse vrste, razen tistih, ki jih bomo gojili za hrano. Ko pa bo tudi te zmanjkovalo, pa se bomo itak pobili med sabo. Kakšen virus, kot je bila kuga, bi nam prav prišel, da bi mu sledil vzcvet preživelega ćloveštva. Vendar pa ne bi bil rad med umrlimi.
grim3
19. 08. 2014 12.39
+36
Super logiko imaš. Eno kugo, da malo popuca ljudi, ker nas je itak preveč. Samo ne tebe, ampak druge. Kakšna hinavščina. In problem ni prostor. Problem je, ker imaš ljudi, ki hočejo vse in še več, pa čeprav mora nekdo na drugem koncu planeta, v neki tretji državi za to umreti. Če bi ljudje v zahodnem svetu malo manjši potrošniki in malo večji minimalisti, bi bilo vsem lepše. Samo če pa hočeš vsako leto nov model iPhona, menjati avto na 3 leta, imeti poln hladilnik hrane, katere gre nato itak pol v smeti, ker se pokvari... Ja potem pa ni čudno da je, kakor je...
Lakiluk
19. 08. 2014 13.32
+8
Ali pa če imajo tisti v Afriki ali na bližnjem vzhodu preveč otrok, ki jih ne morejo nahranit, pozirajo sestradani (sitim) fotografom, da časopisom višajo naklade, dobijo humanitarno hrano in siti hop, še en otrok. Nisem ljudomrzec, a tako ne bo šlo dolgo. Nimam iPhona, imam starejši avto in ne zagovarjam prenažrtih Američanov na način nabašimo se, potem pa čudodelne tablete za hujšanje.
grim3
19. 08. 2014 13.37
+5
V redu. Se do neke mere strinjam s tvojo logiko. Ampak še vedno je hinavsko razmišljanje: "preveč ljudi je, naj jih 3/4 pomre, samo ne jaz ali pa kdo ki ga poznam."
Lakiluk
19. 08. 2014 13.49
+3
Ja, še malo, pa bomo tudi mi nastanjali in prehranjevali Afričane, ki bodo množično pripluli iz prenatrpane lačne Afrike v Evropo. Potem pa bo kmalu konec velikih humanitarnih besedičenj.
grim3
19. 08. 2014 14.01
-1
OK, samo to je drugo. Eno je, da od ljudi pričakuješ neko odgovornost. In rečeš, "ti damo nekaj hrane, samo potem se pa postavi na noge in sam skrbi zase". To s kugu je pa nekaj popolnoma drugega.
Lakiluk
19. 08. 2014 14.10
-1
Saj so se postavili in vkrcali na prvi čoln proti Evropi. Lahko jim pa gremo delit kondome, haha.
grim3
19. 08. 2014 14.15
-2
Jih bomo pa poslali nazaj in jim razložili: "kakor ste si postlali, tako boste spali." Ne bodo ne prvi, ne zadnji.
Lakiluk
19. 08. 2014 14.25
+1
Nihče ne bo šel zlahka nazaj umret od lakote! Je pa zanimivo, da se isti dobrotniki borijo proti iztrebljanju slonov in drugih divjih živali in hkrati goreče zagovarjajo zdravljenje in pošiljanje hrane domačinom, ki bodo poselili in preorali vse divje površine. To ne gre. Treba se je odločit.
razocarani
19. 08. 2014 16.07
+0
kakorkoli pogledas ljudi je res veliko prevec ..kaj ne vidita kako je vsako leto narava bolj prizadeta ..mogoce sta se premlada da bi to na lastni kozi dozivela .. ko sem bil mulc je bilo v celem mestu nekaj avtomobilov .. otroci smo imeli prostora za neumnosti kolikor hoces ..danes je vse popolnjeno in prostora je vedno manj ..zemlja izcrpana zrak pa vesta kaksen je tudi morje je za gorje .. ribe smo lovili z spriklami od marel in si imel kaj zadeti ..danes rib ni .. gob v gozdovih za vzorec ..in tako je vsega sedno manj .vsaj za vecino prebivalstva zemlje ..to je to ..poanta ---ljudi je veliko prevec---
Lakiluk
20. 08. 2014 08.48
+1
Preberite zadnjo knjigo Dana Browna (to je tisti, ki je napisal Da vincijevo šifro) Inferno. Sicer plehek konec, ker si drugačnega ni upal napisati, a tema je zelo aktualna.
parklc
26. 08. 2014 08.02
+1
na žalost je tako da se dol v Afriki in drugje plodijo kot zajci, ampak, kar se Afrike tiče je čisto logično. Zakaj? Daješ hrano potepuški mački, daš ji trikrat in četrtič te bo prišla fehtat da ji daj jesti. Ob tem ker je hrane poln trebuh se lahko ona plodi, ob tem da ko jo boš še naprej hranil, ti bo prišla prej ali slej s svojim podmladkom, ki pa bo seveda ob tvojem hranjenju, pripeljal, prej ali slej svoj podmladek. Bob Geldof, je kar nekaj časa nazaj priznal svojo napako, ko je leta 1986 organiziral koncert za lačne v Afriki, ter obelodanil, da se zadeve niso spremenile na boljše ampak na slabše, ker se dol držijo pravila, samo da se jede , je''' in spava.
zdravapamet50
19. 08. 2014 11.19
+3
predvsem in najbolj trpijo v vseh primerih otroci...in že zaradi tega bi moral dati zahod malo več kot par milijončkov, da postavi recimo poljske bolnišnice...seveda pa bi zdravstveno osebje moralo biti zeeelo zavarovano
zdravapamet50
19. 08. 2014 11.20
+10
Revell45
26. 08. 2014 12.18
Včasih pred pomočjo sveta je bila v Afriki naravna selekcija, ko so ljudje v razvitih državah pazili koliko otroko imajo in koliko jih lahko nahranijo in vzdržujejo, so se dol množili k bolhe. Umrli so najšibkejši in je ostalo dovolj hrane za tiste najmočnejše, ki so prežveli. Ko pa je pred cca. 100 leti prišla humanitarna pomoč nihče od teh otrok in starejših ni več umiral in postalo je preveč ljudi in zmankal jim je hrane, zato pa so podhranjeni. Pa tudi jaz vem da ne bi imela otrok če bi imela aids, njim je pa to vseeno a ga prenesejo na otroke al ne. Drugi primeri v Afriki pa so ki nočejo dobit aidsa in podobnih bolezni, ne da bi uporabljali kondom, oni se spravijo na koze in dojenčke in vsi jih pri tem podpirajo, ker jim pomagajo. To je nagravžno ne pa da nimajo šol pa zdravil. Oni nimajo tud morale in etike tega jih pa ne morš naučit.
zdravapamet50
19. 08. 2014 11.16
+6
vse to že vemo.....ebola pa je vendarle še malo bolj nevarna....
fmdsafmdsij
19. 08. 2014 10.54
-3
zelo lepa živalca je na sliki :)
big_foot
19. 08. 2014 10.32
+95
Tisti netopirji ki pijejo kri (ne živijo v slo) imajo lahko steklino, ti naši ne. Edini ki nam pa res pijejo kri imajo pa kravate. Ti pa kot vem tudi nimajo stekline čeprav se tako obnašajo.
an?ka30
19. 08. 2014 11.06
+9
zdravapamet50
19. 08. 2014 11.13
+8
tash73
19. 08. 2014 13.09
+5
Sianne
19. 08. 2014 23.47
+4
Tudi v Sloveniji so netopirji okuženi s steklino. Samo by the way.
big_foot
19. 08. 2014 10.21
+31
Ma veste kaj, tu v evropi se je začelo uvajati isti način vladanja množic kot v ZDA. Držiš ljudi v strahu in so se pripravljeni odpovedat marsikaki svoboščini v "kao" dobro vseh... v resnici pa... a ebole ni bilo pred 10 leti? A gripe nismo imeli že prej? Steklnina tudi ni neznana stvar.... vse te bolezni so med nami že tisočletja in ja so smrtne ampak imaš pa skoraj več šanse da na lotu zadaneš kot pa da fašeš eno tako bolezen. In konec koncev tudi če jo, še vedno se marsikako bolezen da zdraviti, pitajo nas o smrtnosti zaradi panike, ja seveda pri kakih bogih črncih ki so sestradani da tako ali tako komaj še živijo. In če jo vseeno ne uspejo pozdravit kjub tako majhni šansi.... kaj češ še nihče ni ostal na tej strani prej ko slej vsi gremo na drug svet.
Ramzess
19. 08. 2014 10.19
+4
Večina (dopuščam kakšno izjemo, pa še ta je morda laboratorijsko modificirana) je izdelkov iz laboratorijev.
big_foot
19. 08. 2014 10.29
+15
Modificorana ja.... ker je bilo malo smešno da so najprej medijsko zeloooo podprli tole širjenje ebole, ampak kar naenkrat se je neko farm. podjetje spomnilo da se jim po magacinu valja testno zdravilo za to isto ebolo... naključje... hudo dvomim.
Ramzess
19. 08. 2014 10.18
-6
Bolj ko steklina, je škodljivo nepreverjeno, nenadzorovano in pretirano (preveč doz) cepljenje proti njej. Škoda je nepopravljiva, od države pa nepriznana, kot vse posledice cepljenj.
grim3
19. 08. 2014 10.21
+6
grim3
19. 08. 2014 10.25
+14
Če si teko prepričan, pojdi do ene stekle živali, da te ugrizne. Samo potem pa ne iti po cepivo, Ker naredi več škode. Me zanima, če boš takrat tudi tako pameten. Daleč največ škode naredijo neizobraženi ljudje, ki nekje nekaj preberejo, potem pa mislijo kaj vse vejo. In bedarije trosijo naprej. Ne vem sicer, če spadaš v to kategorijo, ampak glede na napisano, najbolj brihten sigurno nisi.
Miki777--
19. 08. 2014 10.28
+4
Se ne morem strinjati. Steklina je 100% smrtna, brez cepiva... zato je čisto vseeno, če greš 10x na cepljenje, kot da umiraš po nekaj dni... Fora ponavljanja cepljenja pri steklini je, da se uniči čim več sevov. Npr. če te bo ugrizel stekli pes, lisica boš dobil veliko raztrganino. Zato ti bo doktor, sestra vbrizgal cepivo večkrat okoli rane, da bo zaobšel vse dele. Nekateri deli pa bodo ostali morda še vedno rabidični(odvisno od rane), zato boš cepljenje moral ponoviti. Zelo boleči postopek(nekoč so cepili kar v trebuh), ki pa na srečo rešuje življenja milijonov ljudi v Indiji, Šri Lanki,... (danes tam virus stekline še vedno odlično uspeva zaradi potepuških psov)
grim3
19. 08. 2014 10.32
+7
Samo če se cepiš PRED pojavitvijo simptomov, je cepivo zelo učinkovito (koliko ne vem točno, ampak je pa zelo blizu 100%, odvisno kdaj se greš cepit, kje je bil ugriz, itd.). In obstajajo primeri, ko so ljudje preživeli steklino. Samo teh je v vsej zgodovini (od kar se to beleži) manj kot 5. Ampak če si ti proti cepljenju, samo slišiš "cepljenje" in si avtomatično proti. Vse ostalo sploh ni pomembno, za njih so cepiva vir zla.
Miki777--
19. 08. 2014 10.40
+1
seveda, saj zato pa se vsak lovec, veterinar mora vsakih toliko časa (obvezno) cepiti proti steklini. Ko se cepi dobi v svoje telo UMRTVIČENE (ne popolnoma mrtve) dele virusa, ga telo prepozna po svojih patogenih proteinih (virus ima svoje molekule, ki se vežejo na človeške (ali toplokrvne živali) celice...limfociti zato imajo čas, da izdelajo anti gen, ki v človeškem telesu ostane za dol. čas (telo si "zapomni" kako ta virus izgleda), zato vnaprej pripravi svoje kopije tega anti gena, če bi npr. virus stekline v prihodnje zares napadel naše telo... Pri raku gre za podobno stvar, le da telo naših lastnih spremenjenih celic ne prepozna.
janezpodre
19. 08. 2014 10.15
+13
Usrau sm se od strahu, ko sm prebrau naslov in zagledal sliko strašnega, kosmatega virusa.
Miki777--
19. 08. 2014 10.11
+6
najhujši (najbolj brutalen) od vseh virusov je virus stekline... obstaja pa še "upgrade" tega virusa, v povezavi z nekim dodatnim virusom, ki se je pojavil nedavno (nažalost se ne morem spomniti za katero kombinacijo gre, morda celo z virusom ebole), namreč nekateri ga imenujejo kar "virus živih mrtvecev".Namreč sam rabidski virus začne kontrolirati pacientove možgane, ki dobi hidrofobijo oz. odpor do vode, virus mu namreč "ukaže", naj sline ne požira(z sunkovitim krčenjem facialnih mišic in pekočih bolečinah v grlu, ko zagleda vodo), saj bi s tem uničeval sam virus, zato se živali, ljudje s steklino penijo in postajajo agresivni; cilj virusa je, da okuži čim več toplokvrnih živali z ugrizi...Zdravila proti steklini še vedno ni (pomaga le boleče cepljenje; po nekaj urah po ugrizu je skorajda že prepozno). Do zdaj so rešili le 2 človeka brez cepiva, namreč preklopili so ju na aparate za dihanje in ju spravili v večtedensko komo, da so preprečili prehod virusa na možgane... Virus je uničil sam imunski sistem. Ko so osebi zbudili iz kome sta oba imela posledice; začeti sta se morala znova učiti govora, hoje, ...Mislim, da je zadnja oseba, ki je umrla zaradi stekline v Sloveniji zbolela davnega leta 1960... v Sloveniji smo steklino skoraj iztrebili, kar pa še ne pomeni, da se ne pojavlja.
Janez_53
19. 08. 2014 10.18
-5
Ti pa temu virusu pripisuješ kar nekakšne mistične lastnosti. Kako je lahko :"cilj virusa je, da okuži čim več toplokvrnih živali z ugrizi."??? Po tvoje virus potuje po svetu, grize živali in si beleži, koliko jih je že pogrizel???
Miki777--
19. 08. 2014 10.22
+4
ni nobenih "mističnih" lastnosti. Rabidski virus dobesedno okupira hrbtenjačo (širise iz vbodne ranice zaradi ugriza proti možganom) in počasi prevzame celotne možgane, svoj RNA veže na človeški DNA in mu "zakodira" svoje gene v nove celice, kjer se deli... V malih možganih, ponsu, srednjih možganih začne ovirati dihanje, požiranje, seli se v velike možgane kjer začne ovirati tudi vid, ovira tudi delovanje srca. Zato človek umre od zastoja srca, zaradi prenehanja dihanja in od izčrpanosti ali od pomanjkanja vode...pri steklini.
Miki777--
19. 08. 2014 10.23
+0
Ramzess
19. 08. 2014 10.25
+0
Zanimivo, ... me je pa spomnilo na zgodbo o nekem parazitku, ki naj bi se naselil v možgane človeka, in nadziral njegovo vedenje. ipd. Ne spomnim se več zgodbe, a z njo so pojasnjevali določeno vedenje in ravnanje ljudi.
Miki777--
19. 08. 2014 10.34
+0
tako deluje narava... Bakterije, ki napadajo naše telo delujejo po istem principu. Parazitiranje. Paramecij si npr. izmenja majhno jedro (gre za neke vrste parazitizem v pozitivnem - evolucijskem pomenu) z drugim paramecijem...
Mali medo
19. 08. 2014 10.09
+15
ne poznam nikogar ki je imel probleme z natopirjem ,poznam pa veliko ljudi ki so imeli težave z klopom,ki je v slo, najbolj nevarna žival,ampak za 24 ur je to že malo preveč ,ker bi bilo treba že mal pomisliti
dajno
19. 08. 2014 10.17
+0
ZAVAJAJO! Netopirji pri nas nimajo stekline!
hondica
19. 08. 2014 09.58
+2
Pravzaprav ne poznam nikogar, ki bi prežvel.
9201950313
19. 08. 2014 11.07
+3
kor22
19. 08. 2014 09.51
+0
največjo smrtnost pa ma voda. Vsak ki jo zaužije je obsojen na smrt. Da ne omenim da je tudi največja "droga" saj ko jo enkrat zaužijemo ne moremo biti več brez nje ;).
Soulless
19. 08. 2014 10.10
+1
Ramzess
19. 08. 2014 10.21
-2
POŠTENO JEBENO
19. 08. 2014 09.44
+10
ja samo teh virusov NI sedaj v EU.....je pa ebola k jo uvažajo k najbolj iskano dobrino.....al se je začelo vojskovanje na novi ravni....brez klasičnega orožja pa še rečejo lahko, da je to naravna selekcija?!