Tujina

Predstavniki ZDA, Velike Britanije in Francije protestno odkorakali z zasedanja Varnostnega sveta o Siriji

Washington, 26. 09. 2016 07.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

''To, kar Rusija podpira in dela, ni boj proti terorizmu, ampak barbarstvo," je dejala veleposlanica ZDA Samantha Power, preden je s kolegoma iz Francije Francoisom Delattrejem in Velike Britanije Matthewom Rycroftom zapustila zasedanje Varnostnega sveta.

Sirija
Sirija FOTO: AP

Veleposlaniki ZDA, Velike Britanije, Francije so v nedeljo demonstrativno zapustili izredno zasedanje Varnostnega sveta o Siriji, ki so ga sami sklicali, ker je besedo dobil tudi veleposlanik Sirije Bašar Džafari. S podobne seje, ki jo je sklical sam, je pred dnevi odkorakal ruski veleposlanik Vitalij Čurkin.

Čurkin je sejo zapustil po obtožbi ameriške veleposlanice Samanthe Power, da se šopiri, ko je kritiziral koalicijski zračni napad na enote sirske vojske v času prekinitve ognja, za katero sta se dogovorila zunanja ministra Rusije Sergej Lavrov in ZDA John Kerry. ZDA so napad priznale in ga označile za tragično napako.

Sirska vlada Bašarja al Asada je to potem izkoristila za odstop od premirja in okrepitev zračnih napadov na oblegani Alep. Med napadi so zadeli in uničili tudi humanitarni konvoj, ki se je skušal prebiti do mesta. Napadi sirske armade iz zraka tako potekajo že štiri dni.

Odrezani od sveta

Sosledje dogodkov je opisal posebni odposlanec ZN za Sirijo Staffan de Mistura. Dejal je, da je v vzhodnem Alepu 270.000 civilistov že 20 dni zapored povsem odrezanih od zunanjega sveta. Ofenziva na Alep je privedla do enega najhujših tednov v petih letih in pol vojne v Siriji. Za zračne napade na stanovanjska območja pa je dejal, da lahko predstavljajo vojni zločin.

Rusijo in ZDA je pozval, naj naredijo dodatni korak v smeri obnove premirja, Varnostni svet ZN pa, da zahteva konec nasilja za vsaj po 48 ur na teden, da se lahko dostavi pomoč in izvedejo zdravstvene evakuacije. Vladnim silam je razložil, da jih čaka le počasno bojevanje od ulice do ulice, ki bo trajalo mesece ali leta in bo povsem uničilo mesto z 1,2 milijona prebivalci.

Rusija govori eno, dela drugo, trdijo ZDA

Veleposlanica ZDA Samantha Power je povedala, da Rusija vztrajno govori eno, dela pa nasprotno. "To, kar Rusija podpira in dela, ni boj proti terorizmu, ampak barbarstvo," je dejala veleposlanica, preden je s kolegoma iz Francije Francoisom Delattrejem in Velike Britanije Matthewom Rycroftom zapustila zasedanje.

Vitalij Čurkin je za propad premirja okrivil upornike, zahodno koalicijo pa, da ne zna ločiti med zmernimi silami, ki jih podpira, in terorističnimi skupinami. Zaradi tega je zdaj menda zagotavljanje miru skorajda nemogoča naloga, čeprav si Rusija še vedno želi premirja in pogajanj. Tudi Powerjeva se je zavzela za obnovo premirja, Delattre pa je zagotovil, da je edino upanje takojšnja uresničitev prekinitve spopadov, ki so jo dosegle Rusija in ZDA.

Nekaj olajšanja je vendarle bilo

To premirje je Mednarodnemu odboru Rdečega križa omogočilo po šestih mesecih dostavo človekoljubne pomoči do 60.000 ljudi v obleganih mestih Madaja, Zabadani, Kafraja in Foua.

Alep, februar 2016 - 2
Alep, februar 2016 - 2 FOTO: AP

Alep te sreče ni imel, in generalni sekretar ZN Ban Ki Mun je v nedeljo izrazil šok nad rastjo nasilja okrog mesta, ki se spopada z najhujšim bombardiranjem od začetka vojne v Siriji. Ban Ki Mun je opozoril, da bombe za razbijanje bunkerjev, ki jih na mesto mečejo vladna letala, uničujejo navadne ljudi, ki iščejo zavetje.

Koalicija 33 opozicijskih skupin Sirije je v nedeljo sporočila, da ruskega posredovanja več ne sprejemajo, ker je Moskva partner režima v zločinih proti ljudstvu. Francoski in britanski zunanji minister pa sta tudi Rusijo obtožila sokrivde pri vojnih zločinih.

Jean Marc Aryault je dejal, da bosta Rusija in Iran kriva vojnih zločinov, če ne prisilita Asada, da preneha nasilje. Boris Johnson pa je Rusijo obtožil, da podaljšuje državljansko vojno v Siriji in je morda kriva vojnih zločinov zaradi napadov na humanitarne konvoje. Rusko zunanje ministrstvo je sporočilo, da je vse prav, le besedo Sirija je treba zamenjati z besedo Irak in besedo Rusija z besedo Velika Britanija.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (339)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

walter2
26. 09. 2016 21.26
+12
To kar ZDA dela po svetu zadnjih 50 let je barbarstvo!
.jest
26. 09. 2016 19.16
+16
Ko gre glavorezcem za nohte njihova koalicija Amerika, Velika Britanija in Francija začnejo cvilit in svoja dejanja pripisovati drugim.
LLLEPI
26. 09. 2016 18.30
+13
Vazno je da so ZDA svetniki.ki unicijo vse da se dokpljejo do tuje lastnine in da jim ni treba delat
Te vidim
26. 09. 2016 17.49
+13
Do popolne zmage, gremo uradna vojska Sirije SAA!!!
Nightyfly
26. 09. 2016 17.16
+14
Tliko pisemo o vseh stvareh okoli in okoli. Zelo retko se pa se sprasujemo ,ce je oblast ,ki vlada v Siriji legitimna in legalna .Po vseh informacijah sodec je taka . Za vprasati se je ,zakaj je nekdo oborozil takoim. upornike , skrajne skupine pa se koga,ki so Sirijo pretvorili v rusevine . Ne samo Sirijo . Izgleda , da se Nobelov nagrajenec nic ne sprasuje in sramuje tega . Cel svet je bil solidaren zaradi dvojckov . Kako to , da je dal roko ljudem,ki v Siriji pocenjajo nekaj podobnega .Sistematicno sesuvajo vse . Kdo ve zakaj ,saj ni nafte .
Iniesta
26. 09. 2016 22.35
+4
Sirija je stratesko pomembna za tranzit plina in nafte iz KSA proti Turciji in naprej Evropi, kakor tudi proti Izraelu. Prav podrocje Alepa je eno glavnih krizisc, zato se zanj tako tepejo ...
kim llsung
26. 09. 2016 16.34
+7
Goebbels press...ocitno nekomu orng voda tece v grlo...vedno,ko so glavo-se-kaci napredovali ni bilo propagande,sedaj pa orng napadajo Rusijo,Iran,Hezbollah..
vsevid
26. 09. 2016 16.00
+7
BRAVO rusi samo tako naprej !
staridida
26. 09. 2016 15.53
+0
Danilčk bo napravil red, ko pride na vrh ZN....
expatriotUK
26. 09. 2016 15.07
+12
narobe je da gledate na sirijski konflikt v "black and white" filmu. Tukaj igrajo vloge več držav in frakcij, ne samo ZDA in Rusija. Za vse probleme, ki jih imamo na BV sta krivi dve zgodovinski prelomnici: 1. Podpis sporazuma "Sykes-Picot" med Veliko Britanijo in Francijo leta 1917, ki sta razdelili Sirijo in Irak in tako začele sunitski-šiitski problem 2. Sovjetska invazija na Afghanistan leta 1989 in predvsem ko so amerosi financirali Al Kajdo, ki se je potem obrnila proti njim ;) pomembno vlogo pa tu igrajo: izrael, turčija, saudova arabija, iran in kurdi. kurdi so nekakšni posredniki med vsemi temi silami. marca 2014 sem imel priliko spoznat gospoda iz iraškega kurdistana (iz erbila), ki mi je rekel da so bili kurdi veseli ameriške okupacije. čeprav je bil hussein angelček v primerjavi s sedanjimi glavorežci je zelo grdo ravnal s kurdsko manjšino. zato ZDA podpira kurde. tukaj pa igra veliko vlogo tudi iran. iran in ZDA imata že od iranske revolucije leta 1979 zelo slabe odnose...ampak tukaj postane vse jasno kdo je kriv za težave na BV. leta 2015 je obama preklical embargo na iran. oktobra 2015 sem nameraval it na en hiking tour po iranu (tehran in okolica) ampak kmalu zatem je prišla v veljavo neka čudna zakonodaja s strani ZDA, da če si obiskal iran po letu 2011 ti prekličejo ESTA (electornic system for travel authorization) in potrebuješ vizo za ZDA. zakaj bi ameri po preklicu embarga spisali to zakonodajo? hmmm...judovski lobiji v ZDA in izrael ;) no to vse pove :) Lp
staridida
26. 09. 2016 15.40
-18
Bover
27. 09. 2016 17.35
+1
Kaj ni lepsega kot iti na hiking tour po Iranu,sedaj ti se preostane North Korea tako da ni vse izgubljeno,ker hiking po Evropi je res dolgocasno in se nima kaj zgoditi.Ti zelim uspesen hiking ce ne v Iranu pa pojdi malo po Siriji je tudi kar razburljivo in ti bo nudilo vec uzitkov.
Nightyfly
26. 09. 2016 15.02
+2
kranjcan23 26.09.2016 13:29:30 5 8 3 Z vsem se strinjam, ampak koliko orozja so prodali Rusi po svetu v krizna zarisca? Ne le eni, niti drugi nimajo interesa, da bi svet zivel v miru.****************Rusi prodali ? Tudi mozno . Seveda da so prodali . Toda to je legitimno in legalno , ce ste slisal kdaj za resolucije UN . Ste kdaj pomislil koliko so prodali USA , EU z vsemi vzhodnoevropskimi drzavami vred , Kitajci , JA , tudi JAmeriske drzave ? Ne bi verjel koliko naredijo in prodajo ´´nase´´ evropske drzave,posebno skandinavske . Vse to gre tja kjer je denar . In najvec je pokupila SArabija , katere kraljeva druzina vlada s terorjem in totalno prisilo . Skoraj ves denar od nafte so vlagali desetletja v to,da ostanejo na oblasti . Isto v ostalih emiratih .
prava resni.ca
26. 09. 2016 15.59
zakaj pa se orozje prodaja? Orozje je stroj smrti.
prava resni.ca
26. 09. 2016 16.03
drugace pa ne razumem, zakaj stalno mecete ZDA? Saj jih nikoli nisem branil, ZDA so prvi po prodaji orozja, Rusi pa drugi. Odjemalci so ponavadi njihovi zavezniki. Ne ZDA ne Rusi ne podpirajo pravice in ne prinasajo miru, ampak podpirajo svoje zaveznike v vojni. Orozje je tragedija.
staridida
26. 09. 2016 16.35
+2
Zakaj bi tovarne delale orožje, če ne bi ga prodajale-DOKLER BOJO TOVARNE DELALE OROŽJE, BOJO TUDI VOJNE-TU NI UMIKA
Nightyfly
26. 09. 2016 17.08
+3
kranjcan23.............zakaj se orozje prodaja ? Uhhhh , zdaj ste me pa presenetil . Pa ne zaradi tega zakaj se orozje prodaja . Zato ker ste postavil prav to vprasanje. Veste , to je poleg prostitucije najstarejsa obrt . Izdelovanje orozja , da bi pobil drugega cloveka in mu vzel ulov ali dobrino .
Bover
27. 09. 2016 17.51
+1
Zakaj se orozje prodaja? Jaz zelo rad kupujem orozje seveda pri tem mislim na puske in pistole,zraven pa se hladno orozje kot so japonske sablje Katana,pri tem ne vidim nic narobe in prav je tako da imam svobodo da lahko to kupim da ni samo privilegij za drzavni aparat da ustrahuje drzavljane in uporablja orozje za zatiranje prebivalstva.Proti taksnim prodajam orozja sem tudi jaz izredno proti.
expatriotUK
26. 09. 2016 14.57
+4
za vse teoretike zarot in rusofile. zakaj bo pa "51.ameriška zvezna država" izrael z rusijo oktobra podpisala free trade agreement? izraelci za rusijo ne rabijo vizo. netenyahu igra realpolitiko in je za moje pojme dober in dostojen voditelj ;) pri britaniji je malo bolj zakompliciran..večina naroda si prizadeva za stabilizirane odnose z rusijo, RT je pred parimi tedni poročal da naj bi se UKIP-ovci pogajali o nekem prostocarinskem sporazumu med britanijo in rusijo. ampak tukaj je pa igralec amerika. ameri bodo izraelcem dovolil, ker je v rusiji še vedno ogromno judov (tudi na vplivnih položajih)
Nightyfly
26. 09. 2016 15.04
+2
Toda vseeno je velika razlika ali samo prodas orozje nekomu ,ali mu pomagas vreci dol rezim ali vlado ,ki je na oblasti , in to z orozjem ,nasiljem . In prav to se zdaj dogaja v Siriji . Ameri so javno priznali,da so oborozili upornike in hocejo ,pardon ,zelijo da Asad spakira .
pheonix1
26. 09. 2016 15.07
+4
saj rusi samo pomagaja demokratično izvoljenemu predsedniku bašar al assadu pomagati braniti državo pred tujimi okupatorji
Nightyfly
26. 09. 2016 15.10
+1
ameri bodo izraelcm dovolili ? ste siguren ?
expatriotUK
26. 09. 2016 14.53
+5
slovenci ste žal zaplankani ;) ni vse v "dvoboju" med ZDA in Rusijo. živim in študiram v UK. kmalu potem ko je johnson postal zunanji minister si je prizadeval za "sodelovanje" z bashar al assadom. UKIP želi ukinitev sankcij proti rusiji in večjo gospodarsko sodelovanje z RF.
Nightyfly
26. 09. 2016 15.06
+4
ce ste v UK se ne pomeni , da so Slovenci zaplankani . Poznam dobro Angleze in to isto velja za njih -da so zaplankani . O svetu vedo manj kot Slovenci -to je kot pribito . Da o jezikih ne govorimo .
expatriotUK
26. 09. 2016 15.11
+3
o tem bi se dal debatirat celo noč. do zdaj vse angleže ki sem jih spoznal vedo kje je slovenija. se pa strinjam da so irci in škoti veliko bolj razgledani kot angleži ;) že njihov izobraževalni sistem je drugačen :)
kim llsung
26. 09. 2016 16.38
+1
Za razgledanost ne potrebujes izobrazevanja...
pheonix1
26. 09. 2016 14.51
+5
Veleposlanica ZDA Samantha Power je povedala, da Rusija vztrajno govori eno, dela pa nasprotno. "" ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- In ravno američani se oglašajo ker so ravno oni delali drugo kot so govorili,ko so med dogovorjenim preklicom zračnih napadav "ponesreči"napadali sirsko vojsko!
spodajbrez
26. 09. 2016 14.04
+9
ZDA trdi,ZDA opozarja,ZDA zanika-ZDA daleč od doma ste-MARŠ DOMOV-potem se bo marsikaj spremenilo-SVET bo tudi brez vaše POMOĆI funkcioniral -svet bo tudi brez vaše POMOČI DEMOKRATIČEN-no to pa je tisto kar vas ŽULI
jzkzfzmz
26. 09. 2016 13.49
+2
Moderator kar brišiš bom še večkrat gor vrgel. To citiram od drugega novinarja. Je orig v Angleščini: HOW ABOUT TELLING THE AMERICAN PEOPLE WHY YOU ARE SPENDING BILLION IN SYRIA AND HOW IT IS IN THE US OR SYRIAN NATIONAL INTEREST The US has deployed its special forces in at least 7 bases in Northern Syria which are located in Qamishli, Ain Issa, Kobane, Hasaka and Tal Abyadh regions. The Pentagon admitted last week that it has stationed its forces in Northern Syria but didn’t reveal any details. Informed sources have reported that the US has increased the number of forces deployed in the region, adding that another base is being built for training the militan ts and helicopter landing. Kobane base in Northern Syria in which more than 300 US special forces have been deployed. PS: Dear Coalition: STOP FUNDING AND PROVIDING MATERIAL SUPPORT TO HEAD CHOPPING MAD MEN - GET OUT OF SYRIA
Fifi 24
26. 09. 2016 13.41
+8
Torej druscina ki je nazadnje ( da ne nastevam vse) amer+ anglez bombarfirali in ubili regularne sirske vojake in naredil prostor xa uspesen nspad is in francozi glavni pri sesuvanju gadafija so uzaljeni in protestirajo????
NiVzdevka76
26. 09. 2016 13.44
+2
Nightyfly
26. 09. 2016 13.24
+10
A to je tista Samantha ,ki je obtozila Ruse za napad , potem pa so se morali Ameri opraviciti ,ker so sami bombardirali ? Hmm ,to pa je mrha .
nikhrast
26. 09. 2016 15.48
-1
NiVzdevka76
26. 09. 2016 13.24
-3
Grupa "ćetnikow"....
Mismosprememba
26. 09. 2016 13.16
+4
Oded Yinon Plan je načrtoval prav to kar se danes dogaja na bližnjem vzhodu-veliki Izrael in sinteresi SA ki so hkrati interesi ZDA zaradipetrodolarja svet trguje nafto le v dolarjih to omogoča ZDA pobiranje imperijalnega davka svoj dolg lahko vedno izvozi na svet z tiskanjem dolarjev....
Nightyfly
26. 09. 2016 13.11
+9
kranjcan23 26.09.2016 11:47:43 -2 3 5 za mene so vsi enako krivi, nebi izpostavljal samo americanov............ tu se ne gre , da bi a priori obsojal americane .Gre za njihovo administracijo ,oz. ves politicni establishment ,ki odloca o zunanji politiki USA . Obama je zal na zunanjem podrocju storil bore malo za mir na Bliznjem vzhodu .Oz .pod njegovo vladavino so masovno podprli upornike v Siriji , t.i. kalifat pa je dobil en velik zamah in se razsiril prav povsod . Je tako .? Skupaj z UE je taka politika sesula tudi Libijo , to pa je povzrocilo efekt domin . Cel magreb in bliznji vzhod sta zagorela . Je bilo potrebno ? Poglejte samo te tri ---zanimivo , vcasih sekularne drzave , Irak , Libijo in zdaj Sirija - vse sesuto . Kdo je to zelel ,in kdo je finansiral sesutje teh drzav ? Ste se vprasal ? In danes te drzave ,ki so to omogocile zapustijo zasedanje in pocenjajo podobne obsojanja vredne stvari ? Zakaj USA ,UE ne podajo porocil pred skupscino UN ,koliko orozja so prodali drzavam in skupinam na Bliznjem vzhodu zadnjih 13 let ,od napada na Irak ???
Nightyfly
26. 09. 2016 13.15
+7
In zdaj ko je skoraj vse sesuto Sirija prosi eno drzavo ,Rusijo za pomoc , da se resi kar se da , je to neeticno dejanje ? Po 13 letih sesuvanja Bliznjega vzhoda ? Ma kaj 13-letih .Po stotih letih izkoriscanja tistih prostorov . In na koncu tudi Turcija ,Erdogan dobi zeleno luc za zaprtje desetine in desetine tisocev uciteljev , dekanov , tozilcev , advokatov , generalov , novinarjev in vseh ostalih ,ki niso pogodu avtokratu . Groza . Je Abama kaj rekel ,je dvignil glas ? Nobelov nagrajenec . To je prihodnost sveta in UE .Se vecja groza .
prava resni.ca
26. 09. 2016 13.29
+9
Z vsem se strinjam, ampak koliko orozja so prodali Rusi po svetu v krizna zarisca? Ne le eni, niti drugi nimajo interesa, da bi svet zivel v miru. Trpimo pa navadni ljudje. Ok ne jaz, ampak otrok nekje, ki ga je zadela ameriska raketa ali pa metek iz kalasnikova. Otrok ki ni nic kriv, medtem ko velesile igrajo sah. Po nasih portalih se hitro zasledi med komentarji, da teoretiki zarot radi obsojajo ZDA in prikrito branijo Rusijo. Zakaj nebi v istem zamahu obsojal tudi Rusijo. Zakaj smo ljudje taki kot smo, da rabimo svetovne policaje, ki bolj kot opravljajo funkcijo policije le scitijo svoje zaveznike in sirijo svoj vpliv? Vprasanje je retoricno. Potem so tu ljudje, ki pisejo, da so mediji kot so 24ur samo amerisko naklonjeni, ker ne pisejo o zarotah, katerim je itak danes popularno verjet. V resnici je pa 24ur le eden izmed medijev, ki forsira novice, ki imajo najvecji reach, ker jim je v interesu prodajat samo tiste novice, ki burijo duhove. Manipulacijo javnega mnenja z mediji bolj potrebujejo tisti, ki javno branijo eno elito, ki se leta oklepa oblasti, ne pa americani, kjer ljudi, ki dejansko vlecejo niti oziroma elita sploh ni dokazano znana, ampak se jo lahko le povezuje s teorijami zarot. Takim je lahko vseeno, ce se pisejo afere Obamove, Clintonove ali Trumpove administracije, poboji crncev od policajev, tud ce to ocrni ameriko. Na koncu koncev, taki mediji potrebujejo ljudi, kot so te teoretiki, ki tu komentirajo in nasploh vejo vse o geopolitiki in trdijo da imajo zanesljive vire, ker ti dokazujejo, da je novica imela reach. Za lokalna krizna zarisca na nekem XY obmocju, recimo Kashmir je pa vseeno, ce ne objavijo, saj novica ni zanimiva in nima reacha. Na koncu koncev bi si vsi mi sam morali zelet, da nedolzni niso umorjeni v nekem lokalnem neizpostavljenem kriznem zariscu, niti nekje, kjer sah igrata Rusija in ZDA, ker smo vsi samo ljudje.
Mismosprememba
26. 09. 2016 13.37
-8
kranjcan 23 priporočam da glavo potegneš iz peska in ne biti tako naiven že v komentarjih imaš dovolj info da si razbistriš pogled na svet kakšen je v resnici ali meniš da so naši prostovoljno prodali gospodarstvo ???
prava resni.ca
26. 09. 2016 13.38
+6
mislm da moras ti glavo ven iz peska potegnit, teoretik.
jzkzfzmz
26. 09. 2016 13.50
+2
Če je kalašnikova še ne pomeni da je vse od Rusov. Dejansko je npr Afganistan sam delal replike tak da Rusi izvažajo orožje ni pa znano da bi podpirali teroriste. Vsaj ne v moderni dobi.
prava resni.ca
26. 09. 2016 13.56
+6
uradni podatek izvoza orozja za rusijo pove, da izvazajo orozje v 60 drzav sveta, med katerim gre skoraj tri cetrtine izvoza orozja v jugovzhodno azijo, bliznji in srednji vzhod ter severno afriko.