Slovenija

Zdravniki umaknili soglasje, sestre pod pritiskom

Ljubljana, 02. 08. 2010 11.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V bolnišnicah manjka skoraj 20 odstotkov medicinskih sester, pretežno diplomiranih. Zaradi umika zdravniških soglasij za delo prek polnega časa se bo pritisk na medicinske sestre povečal.

V zbornici zdravstvene in babiške nege opozarjajo na pričakovano večanje pritiska na medicinske sestre zaradi umika soglasij zdravnikov za delo prek polnega delovnega časa. Po navedbah zbornice že zdaj v vsakem timu ambulante družinske medicine manjka pol diplomirane medicinske sestre, ob morebitnem prenosu aktivnosti na medicinske sestre pa ena.

V bolnišnicah manjka skoraj 20 odstotkov medicinskih sester, pretežno diplomiranih, so predstavniki Zbornice zdravstvene in babiške nege Slovenije – Zveze strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije opozorili na sestanku z ministrom za zdravje Dorjanom Marušičem prejšnji teden.

Zaradi umika zdravniških soglasij, po katerem zdravniki od septembra naprej več ne bodo delali prek polnega delovnega časa, v zbornici opozarjajo, da je pritisk na medicinske sestre velik, zato apelirajo na strokovno in splošno javnost po previdnosti. V nasprotnem primeru opozarjajo, bosta gotovo ogroženi kakovost zdravstvene obravnave in s tem varnost bolnikov.

Ministru so tudi izročili dokument s pregledom aktivnosti zdravstvene nege za diplomirane medicinske sestre in tehnike zdravstvene nege v ambulanti družinske medicine, ki med drugim opredeljuje možna področja prenosov aktivnosti z zdravnika na diplomirano medicinsko sestro.

Predsednica zbornice Darinka Klemenc je tudi zagotovila, da lahko zbornica v doglednem času pripravi poskusni program na primer za usposabljanje diplomiranih medicinskih sester za določene aktivnosti, kot je predpisovanje medicinsko-tehničnih pripomočkov, so v zbornici še zapisali v sporočilu za javnost.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (62)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

papez46
03. 08. 2010 12.11
Zdravnik - je le in samo zdravnik. Ni BOG v belem in ne dela nobenih čudežev ali čudes. Dela le tisto, za kar se čuti poklicanega in za kar se je izšolal. Tudi peki delajo cele noči, da imamo zjutraj kruh, tudi kmet ima 24/7 urni delavnik, in še veliko je primerljivih poklicev. GREŠKA je v sistemu - ki je popolnoma izmaličen. Če bi se nekdo malo poglobil v ORGANIZACIJO in razporejanje delovnega časa - STAVIM MARSIKAJ - da se da razporediti delovnike vseh tako, da je ves čas ustrezno poskrbljeno za bolnike. Ampak - če je treba opraviti 120 h/mesec dežurstev, poleg tega pa furati še zasebno koncesionarsko prakso - ja potem pa so resnični reveži in je skrajni čas, da bodo začeli delati le 40 h/teden.
pupa_rock
03. 08. 2010 11.55
mislim da je vsem jasno, da ima vsaka dms 7 stopnjo izobrazbe, torej visokošolsko
Tonček Balonček
03. 08. 2010 08.42
Izobraževanje zdravnikov, zobozdravnikov, farmacevtov, veterinarjev, medicinskih sester, babic in arhitektov je v EU urejeno z Direktivo 2005/36/EC. Izobraževanje na osnovi le-te omogoča avtomatsko priznavanje poklicnih kvalifikacij in prost pretok delovne sile. Gre za regulirane poklice v EU. Vsaka država je dolžna direktivo uresničiti v praksi. Omenjena direktiva jasno opisuje, da mora (kot primer) študij medicine trajati najmanj 6 let, program mora imeti najmanj 5500 ur teoretičnega in praktičnega usposabljanja. Študij zdravstvene nege mora trajati najmanj 3 leta, program mora imeti najmanj 4600 ur teoretičnega in praktičnega usposabljanja. Študij zdravstvene nege se v Sloveniji izvaja kot visokostrokovni program zdravstvene nege, ki obsega 180 ECTS, pridobljeni naziv je diplomirana medicinska sestra. Študij medicine se izvaja kot enovit magistrski študij, ki obsega 360 ECTS, pridobljeni naziv je doktor medicine. Naše diplomirane sestre se hvalijo, da imajo enako izobrazbo kot zdravniki (univerzitetno, VII. stopnjo), čeprav je vsakemu trotlu jasno, da gre za ogromno razliko!!
am_staff
03. 08. 2010 00.01
Se bojite, da se bo pokazalo, da sploh niso delali, le plačo so si izplačevali.
unclub
02. 08. 2010 23.27
puparock. Ko so naše diplomirane med.sestre vsak večer spale, sem bil ob ljudeh, ki so umirali, trpeli od bolečin in to sami s sabo, brez najbližjih. Ne bom se spuščal v strokovnost, ker za to nisem pristojen. Samo tisto pravo srce v tem poklicu pa ima sms in ne tiste, ki so urejale dokumentacijo ali pa so bile v sobi pri bolniku in kričale čez cel hodnik sestri, da naj mu dajo pit. Ker njim bi lahko krona z glave padla.
125love
02. 08. 2010 22.08
Glede na to da vsi tako veliko veste v zdravstveni negi (še posebaj tisti, ki sploh ne poznate poklica in dela ki ga MS opravljajo) si želim da bi le enkrat okusili stavko MS. Vsi, ki imate svojce v bolnišnici bi si morali vzeti dopust da bi skrbeli za njih, pa me zanima kako hitro bi začeli cenit ta poklic in bi videli kako pomembno je znanje, ki ga pridobijo MS med izobraževanjem. Če je tako potem ne vem zakaj se šolajo prodajalke, gradbeni delavci in vsi tehnični poklici - ker po vašem se pač da vse priučit.
pupa_rock
02. 08. 2010 21.47
polikarbonatka... no na faxu ne diplomiraš in magisterija tudi ne delaš na naštete teme, in na koncu koncev je najbolj čudno, da ms same "ponižujemo" svoj poklic, enostavno ne morem vrjet, da res misliš da je delo ms samo pranje glave in take ter podobne zadeve in da na faxu ter kasneje na magisteriju delaš "znanost" iz tega, lepo vas prosim! pojdite malo pogledat predmetnik in vsebino predmetnika na kakšni visoki šoli... ja če samo tako mislimo, je pa res že žalostno... pol se mi pa ne zdi nič kaj čudno, da vsi mislijo, da smo navaden privesek zdravnikov ... nevem, lepo bi bilo če bi že same znale cenit svoje delo.
DeathBlow
02. 08. 2010 21.45
Iz srednje zdr. v visoko in nič drugače 5 let delovnih izkušenj kot pogoj ... simpl ...
polikarbonatka
02. 08. 2010 21.39
pupa ne moreš delat doktorata in magisterija na temo-umivanje glave,ali strokovnega umivanja rok,dvigovanja bolnika in pranja kahle.Bodimo realni bolnik potrebuje srčno,odgovorno,sposobno empatije in sočutja,ni mu pomembno kakšen naziv ima,je diplomirana,magistra,profesorica zdr.nege,roko na srce takih ni v bližini bolnikov.
pupa_rock
02. 08. 2010 21.35
BobbyMcGee se strinjam, samo potem bi bila potrebna popolna prenova šolskega programa za zdravstveno šolo
pupa_rock
02. 08. 2010 21.34
@ polikarbonatka... seveda se vse to upošteva in je vse res, s tem kar si napisala se strinjam, vendar zopet ponavljam da sedaj srednja šola ni več to kar je bila in NE DAJE takšnega znanja kot bi ga morala. in če je bilo včasih tako, hvala bogu, ampak sedaj tega ni več... in tudi ko sem pisala o sms, sem bolj mislila na mlajše kolegice po končanem pripravništvu in kakšnemu letu zaposlitve. mislim, da se znanje te ms ne more primerjati z dms, in vrjetno mi boš sama pritrdila, ker nedvomno lahko tudi ve opazite, da prihajajo na oddelke pripravniki, ki imajo včasih komaj osnovno znanje, in to se mi zdi nedvomno premalo.
pupa_rock
02. 08. 2010 21.29
@ davkoplacevalka če primerjaš program zdajšnje srednje šole ne moreš rečt da imajo vse te predmete, ker sem jo sama zaključila 10 let nazaj in vem, da teh predmetov nismo imeli... toliko o temu, in če neb naredila faxa bi imela pol manj znanja kot ga imam sedaj, zato se mi zdi pomembno, da se kader izobražuje, ker srednja šola ne ponuja več tistega znanja, ki ga je včasih, niti približno toliko ne ... na vsak način pa mislim, da se vsi strinjamo da je pomembno, da se vse dela v dobrobit pacienta...
Javoje
02. 08. 2010 21.26
pupa_rock: roko na srce - za delo medicinske sestre s pacienti se je mogoče usposobiti v 4 letih srednje šole, dodati pripravništvo pod strokovnim mentorstvom, pa vsaka tri ali štiri leta dobro strokovno izpopolnjevanje na kakšnem tečaju (zakaj pa ne v kakšni zdravstveni ustanovi čez mejo?) - in tako se lahko "izgradi" odličen kader. In nobene potrebe ni, da se 4 ali pet let ukvarja z "znanstvenim" študijem. Delo s pacienti bo povsem dovolj kakovostno opravljeno brez njega. In seveda treba je plačevati konkretno opravljano delo in ne "diplomo". Z vidika pacienta in zdravstvene zavarovalnice je strošekovno glede na kaovost storitve verjetno dobro usposobljena in prizadevna medicinska sestra s srednjo šolo ugodnejša izbira, kot dipl. med. sestra - ki de facto opravlja isto delo.
polikarbonatka
02. 08. 2010 21.23
kaj pa delovne izkušnje pupa?20-30 let dela,ko so sms vse to delale ko vas ni bilo v takem številu.strokovna zdr.šola pred letom 1984.4300 ur pouka,tudi 2 leti latinskega jezika z slovnico,okrog 4200 ur praktičnega pouka,a to zate ni nič.Bivša višja šola je bila produkt socializma,namenjena tistim ki so končale gimnazijo in ostale sred.šole,,da bi z 2 leti šolanja na višji šoli bile gospe,oz.je bilo to priročno za take ki se jim ne ljubi delat,bi pa nekaj nadzirale in komandirale.Ne rečem ,so delovna mesta kje diplomirane zares veliko delajo,ampak večinoma vsi vedo da je sms dan in noč ,vikende,praznike ob bolniku.
Javoje
02. 08. 2010 21.16
Čim prej prepoloviti število vpisnih mest na višje in visokošolskem študiju za medicinske sestre ter ustrezno povečati vpis na srednje medicinske šole - tako bo bolje za vse (pa še ceneje bo). Pa seveda - za administrativno delo bo treba zaposlovati administrativni kader, ne pa dobro usposobljene medicinske sestre razporejati na delovna mesta, kjer se naroča paciente, ukvarja s kartotekami in urejanjem evidenc ter podobnim. Jih je škoda, škoda je njihovega strokovnega znanja in nam davkoplačevalcem je predrago da za najnavadnejša administrativna dela javni sektor zaposluje medicinsko strokovno podkovane in sposobne medicinske sestre.
pupa_rock
02. 08. 2010 21.07
men se pa le zdi da sms razvrednotijo delo in trud, ki ga dms vlagamo v naš poklic, ve bi nas dobesedno sčrtale če bi le bilo mogoče, ima pa možnost vsak it na fax in se potrudit da bo dms, to pa vam ne diši ane? 4 leta odrekanja, učenja, usposabljanja, dopoldne praksa, popoldne predavanja in seminarji .. verjetno res smo gledali v luft in ponavljali kar smo se že naučili v srednji šoli? vrjetno imamo res isto znanja kot sms? nevem zakaj pol sploh obstaja fax? in samo za informacijo... klinične prakse je bilo 2300 ur, kliničnih vaj v kabinetu 210 ur itd. tko da ne govort da tekom študija nismo pridobile prakse. pač, sej bo čas pokazu, tko bm rekla... in kot sem že napisala, in lahko tudi same veste, ker je to že splošno znano dejstvo, čez 10 let boš brez faxa nič.... in dms bodo opravljale delo sms, mag. pa sedanje delo dms. in četudi smo draga delovna sila... kkrkol obrneš vsak delodajalec bo veliko prej zaposlil dms kot sms, verjetno zato ker ima manj znanja in nima pojma ane?
polikarbonatka
02. 08. 2010 20.54
pupa,ne pametuj,večino dela opravi srednja sestra,ve dpl. pa se res utapljate v administraciji,vsak davkoplačevalec in obenem potencialni pacient ve kdo je ob njemu 24 ur.Kaj zate sms ki imajo 20/30 let nič ne znajo,kaj misliš kdo je delal vse to ko je bilo višjih sester za vzorec.Zdaj ste prevzele delo ve in se trudite čimbolj razvrednotit delo srednje.Ste pa zelo draga delovna sila za državo in davkoplačevalce za enostavna dela ,ki bi jih ,tako kot do sedaj lahko opravljale srednje za dosti manj denarja.Treba je narediti red v zdravstvu in maksimalno racionalizirat stroške.
davkoplacevalka
02. 08. 2010 19.01
pupa , govorim o SMS,pred 1980! Imeli smo anatomijo ,fiziologijo ,farmacijo, mikrobiologijo,latinščino,psihologijo,psihiatrjo,p... med.,higijeno,socialno medicino,patronažo... to je le del strokovnih predmetov,poleg splošnih in 1800 ur praktičnega pouka po oddelkih,da ne znamo nič, ne bluzit ! Kar pa se vašega "faxa " tiče, je visoka šola z 800 ur prakse
DeathBlow
02. 08. 2010 18.58
@pupa_rock Ne palamudi ... Zakaj potem MS in ZT opravljajo delo v intenzivni negi, zakaj imajo starejše MS naziv "MS s strokovnimi znanji" ker nič ne znajo? 15 let nazaj je delala MS vse kar dipl. zdj dela VSE in take sestre še delajo!Preveri njihovo šolo in zdajšnjo-imele so dop. praxo pop. šolo (teorija) kakšen sistem šolanja dipl. ms sedaj obstaja-bolonski?Koliko praxe imaš? ZAPOMNI SI NAJBOLJŠE DIPL. MS. SO MS., KI SO NAREDILE FAX OB DELU ne pa nekdo,ki je iz vrtnarske srednje naredil popedevtični program (100 ur) in se lahko vpisal na visoko šolo za zdravstveno nego! Od tu kakovost od enačenja 100 ur učnega programa in 4letne šola namesto, da bi nadgrajevali že obstoječa znanja! MS in ZT naredijo marsikaj, kljub temu, da ni v njihovih kompetencah ... za voljo pacienta in njihove dobre oskrbe. papirji in kljukice so bolj pomembne od dejanskega dela ja ... prav imaš pupa_rock ...
unclub
02. 08. 2010 18.57
Tudi sam sem po poklicu zdravstveni tehnik in sem osem let delal v zdravstvu in vsaj malo poznam razmere v zdravstvu. V zdravstvu ne delam več že šest let, vendar mi je spomin na takratne razmere ostal. So bile izjeme, vendar je veliko diplomiranih sester zelo rado pametovalo in zahtevalo od ostalega osebja nemogoče stvari in velikokrat nam niso vskočile v pomoč, ko smo jih najbolj potrebovali. Pa še srednje med.sestre z veliko prakse in življenskimi izkušnjami so se nemalokrat morale ukloniti mladim dekletom, ki so komaj diplomirale, pa so pojedle vso pamet tega sveta. Se opravičujem in jih vzemam s konteksta tiste, ki so tudi opravičili naziv diplomirana.