Slovenija

Tonka izginila, usoda njenih mladičev ni znana

Ljubljana, 21. 09. 2012 14.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Alfa volkulja Tonka je izginila. Njeno telemetrično ovratnico so našli v okolici Pivke. Bila je prerezana, kar potrjuje sum, da je Tonko ubil človek. S primerom se že ukvarja kriminalistična policija. Malo verjetno je, da bodo njeni mladiči preživeli.

Spremljanje volkulje Tonke, ki je bila šestletna vodilna (alfa) samica tropa Vremščica-Nanos, se je zaključilo. Njeno telemetrično ovratnico so našli v okolici Pivke, primer pa zaradi suma krivolova že preiskujejo kriminalisti. Izguba alfa volkulje najverjetneje pomeni razpad tropa in majhno verjetnost za preživetje Tonkinih petih mladičev.

Tonka
Tonka FOTO: Miha Krofel

Slovenski raziskovalci so Tonko maja letos v okviru projekta Slowolf opremili s telemetrično ovratnico in na ta način spremljali njeno življenje. Teritorij njenega tropa je segal od Nanosa prek Vremščice in Pivške doline do Krasa in Brkinov. Pred približno petimi meseci je Tonka skotila pet mladičev, so sporočili s Slowolfa.

Ovratnico je nekdo prerezal in odvrgel

Pred nekaj dnevi je ovratnica poslala signal, da se je Tonka nehala premikati. V okolici Pivke je bila najdena njena ovratnica, ki je bila očitno prerezana in odvržena. Obstaja sum, da je bila volkulja nezakonito ubita. Primera se je že lotila kriminalistična policija, preiskava pa še poteka.

Izguba alfa volkulje pomeni hud udarec za vsak trop volkov, saj se s tem poruši socialna struktura v njem. Volčji tropi so praviloma družine, ki jih sestavljajo vodilni par (alfa samec in alfa samica) in njuni potomci – različno stari mladiči.

Tonkini mladiči
Tonkini mladiči FOTO: Hubert Potočnik

Vodilne samice ne more nadomestiti ena od drugih volkulj v tropu, saj bi to pomenilo, da bi se morala pariti s svojim očetom. Glede na to, da pri volkovih obstajajo močni mehanizmi za preprečevanje parjenja v sorodstvu, običajno ob izgubi enega od vodilnih volkov trop razpade. V takšnih primerih je preživetje mladičev malo verjetno, kar velja tudi za Tonkine letošnje mladiče, ki so zdaj tako zgodaj izgubili svojo mater.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (103)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Oleander
28. 09. 2012 16.23
Ehh... kako radi eni streljajo... Pa dobro, kdo je bil? naj pride k meni, mu bom dal raje spisek, da mu ne bo treba volkov streljati.
zdrava.pamet
24. 09. 2012 19.34
-1
Streljajo vse...od volkov do medvedov, vse kar je divjega...krivi pa ste tudi mediji z vašimi "udarnimi naslovi" če kakšnemu kmetu (ki ima svojo živino najverjetneje na selitvenih poteh divjadi) napadejo kakšno ovco. Večino krat pa jih raztrgajo potepuški psi, ampak to ni tako pompozno......Ali pa če vidijo kakšnega medvedka v tej natrpani Sloveniji blizu kakšnega človeka, pa že streljajo vsi povprek, ni važno če ima žival mladiče, naj pocrkajo od lakote. SRAMOTA in pa še to...tujci vse vidijo in si mislijo...kako nekulturen narod! Medvedi in volkovi so tisočkrat manj nevarni od ljudi...preštejte koliko jih je mrtvih na cesti in zaradi umorov, pa se zamislite, kdo je tukaj zver. Od srca se mi smili divjad in sprašujem se, zakaj jih lovci sami ne zaščitijo.
ranoutro
23. 09. 2012 12.36
-4
Žalostno, da se zaradi zveri ki dela takšno škodo dela takšen vi in krik,oslarija
dejvid.serpent
24. 09. 2012 18.52
+0
ne skrbi, za tabo se nebo noben sekiral... razn če si komu dolžn dnar
Garfild112
22. 09. 2012 20.52
-2
danes ob 8:30 videl vseh 5 mladičev od Tonke ki so v družbi lanske vokulje... p.s.: niso glih več mladički 2 kg težki ampak približno v velikosti nemškega ovčarja...
Garfild112
22. 09. 2012 20.54
-2
ker vidim da nekateri mislijo da so mladički še zelo majhni ....
Marija Gergar
23. 09. 2012 10.56
+2
Policija naj išče storilca med lovci, nekateri med njimi se požvižgajo na zakone in so lovci zaradi koristi....
franceljtancelj
21. 09. 2012 23.45
-2
Volčiče bo v hipu našla psička, ki ima mladičke. Preverjeno.
jagoda02
21. 09. 2012 21.52
-6
ZANIMIVO POLICIJA ŽE RAZISKUJE ZA MILJONE JIM NI NIČ MAR.
dejvid.serpent
21. 09. 2012 21.25
+1
ob takih novicah mi rata škoda tistega dnarja za Amnesty international, ki mi gre vsak mesec iz računa!!!
jagoda02
21. 09. 2012 21.23
-15
PRAVILNO PRAVILNO.TO JE MASLO RDEČIH ,DA SE LAHKO SPRDIJO ,KO GREDO NA TROFEJE. KDO BO PA ŠKODO PORAVNAL ,KI JO POVZROČIJO ZVERI. DOMOV SI JO VZEMITE IN MU NAJ DA ŽENA CIZAT DA BODO PREŽIVELI.
ce.ce.
21. 09. 2012 21.34
+15
dejvid.serpent
21. 09. 2012 21.36
+13
Za škodo je odgovoren tisti, ki svojo čredo postavi na območje domovanja zveri, pri tem pa ustrezno ne poskrbi, da bi zverem preprečil dostop do nje! Če jaz pustim 100€ ležat na ulici, sem si čisto sam kriv če jih sfali! (s tem da je tu razlika, da se tisti ki jih vzame dejansko zaveda da mi je napravil škodo, kar pa za volka ne velja - on se ne zaveda da je to nekogaršnja lastnina in da dela škodo) Kaj če bi folk začel malo razmišljat kaj dela ne pa samo krivit vse druge za svoje probleme? Mislim da bi bil svet veliko lepši za vse!
jagoda02
21. 09. 2012 21.41
-16
PA KAJ SE SIKIRATE NESTE SI JIH DOMOV. NA MOJEM NIMA KAJ DELATI ŠKODE.
ce.ce.
21. 09. 2012 21.45
+15
jagoda02
21. 09. 2012 21.49
-14
dejvid.serpent
21. 09. 2012 22.11
+18
wizeman
21. 09. 2012 22.36
+8
Antigone
21. 09. 2012 20.03
-5
Da ohranijo svojo "naravo", bi bilo morda smoterno, da se parijo z rdečimi volkovi, ki jih pri nas ne manjka, ter tako gredo naprej v svoji "bizarni" naravi - naravnanosti, kot jih nekateri hočejo posnemati kar z udomačenimi psmi!
pipic
21. 09. 2012 20.17
-8
To so krive slovenke,ker ne morejo enega rdečkarja zadovolit..
luckyss
21. 09. 2012 21.05
+10
Ko bi vedeli, butasti Slovenci, razdeljeni na leve in desne, kako daleč ste še od neke "Tonke" ali "Slavca" ali katerikoli živalce... razen ..ovc..
ce.ce.
21. 09. 2012 21.08
+8
pipič tebe so pa fajn po glav tepl ko si bil otrok, a ne?
dejvid.serpent
21. 09. 2012 21.41
+4
jče je take ven metal, niso meli izbire :)
dr.dare
21. 09. 2012 19.40
-4
Kako lep slikce... tistih z raztrganimi teleti, ovcami ipd danes ni?
pikam_dopust
21. 09. 2012 19.52
+7
Kaj pa teleta delajo sama sredi gozdov? Nekoč so bili pastirji, ki so pazili na trop, ga gnali na kup, spali z njim, ga zvečer gnali v staje,... Danes so pa očitno "nadomestila škod" tista, ki "pazijo" na teleta in ovce. Pri čemer večji je gozd, bolj zihr tja rinemo ovce (četudi jih nikoli v zgodovini tam ni bilo). Disklaimer: seveda volk ne živi od trave. Ampak pri nas nekateri živalim živino dobesedno dostavljajo pred brloge, potem se pa čudijo, kaj se je zgodilo. Če zadeve funkcionirajo v npr. Kanadi ali ZDA (da folk ve npr. kako mora odlagati smeti, da mu medved dnevno ne bo hodil okoli bajte), bi to tudi Slovenček lahko skapiral. Ali pa je bolj butast od Američana?
pipic
21. 09. 2012 20.29
-8
Tudi tebe ni bilo v zgodovini,a si potem za odstrel ali za strgat???
pikam_dopust
21. 09. 2012 20.55
+1
Bolj te berem, bolj razmišljam, da bi jest tega "lovca" šel iskat po seznamu kmetov, ki so prijavili škodo na drobnici. Kako si že rekel: na Krasu, tvoj prijatelj, 82 raztrganih ovc? No, tam bi se jaz naprej oglasil in se malo razgledal, če imajo doma orožje, kaj so včeraj počeli in take malenkosti.
ona ena
21. 09. 2012 19.37
+6
Nikoli končana zgodba v Sloveniji.Enkrat ubijejo medvedko z mladiči,drugič volkuljo.Ne vem, zakaj še vedno nimamo živalske policije.Za vse druga imamo denar,le za preganjanje morilcev živali ga zmanjka.Upam,da bomo dobili takšno vlado,ki bo poskrbela tudi za živali.Ker samo tisti,ki spoštuje živali,spoštuje tudi ljudi.
Antigone
21. 09. 2012 20.05
-3
Tudi za domače živali nihče ne poskrbi, ko jih zblojeni "novodobni" rdeči bogataši uporabljajo za svoja seksualna izživljanja, kako pričakuješ, da bo Janša ali kdo drugi iz njegove vlade "stražil" volkove po slovenskih gozdovih?
pipic
21. 09. 2012 20.14
+0
Mojemu prijatlu so volkovi na krasu razmesarili 82 ovc in je rekla država da bo plačala ko bo imela denar,tega pa ta Slovenija ne bo imela nikdar več.Če tako ljubite volkove zberte denar in mu nesite,da ne bo bankrotiral...
pikam_dopust
21. 09. 2012 20.29
+7
Daj temu "tvojmu prjatlu" tale cajtng za prebrat: "Magazine Kraševec no 18_19/2009" V njem je nekaj stare kmečke pameti, kako so nekoč, ko še ni bilo "nadomestil za škodo", čredo varovali pred volkovi. BTW To mu šenkam. Ni mi treba nič plačat. Je moj prispevek k temu, da bo pogosteje uporabljal pamet in mu zato ne bo treba bankrotirati.
ce.ce.
21. 09. 2012 20.37
+4
če si mu taprav prjatu, mu ga ti nes..pa nehi flancat neumnosti
pikam_dopust
21. 09. 2012 20.57
-2
Kaj bi čakal name? Če mu gre res za preživetje, mu bo že nekdo zadevo z neta potegnil in natisnil, ne? Sploh pa s tem človekom nimam nič, flancarka Zmija.
dejvid.serpent
21. 09. 2012 21.19
+3
za ovce more poskrbet lastnik!!! Če jih naseli na območje volkov jih more ustrezno zavarovat z ustrezno ograjo, psi ipd, če mu kljub temu pride do pokola se lahko joče, drugače pa si je čisto sam kriv! To je isto kot če bi jaz na ulici pustil šop 100€ bankovcev, pol pa bi obtoževal vse druge da sem ostal brez!
ce.ce.
21. 09. 2012 21.27
+4
dej ti dopust umir se mal - odgovor sem napisala pipicu , ne teb, isus si pa nadrkan
kaja2222
21. 09. 2012 19.17
+19
Kaj je uboga volkulja naredila, da jo je zato nekdo ubil? Ne kupim tega, da je napadla ovce ali kaj drugega. Volk ima svoj teritorij, človek se tja priseli, torej je vsiljivec človek, ne volk!!! Volk pač ne more rečt: človek, pojdi stran. Pkj, se povsem strinjam s tabo.
Explainator
21. 09. 2012 19.31
-11
kolikokrat si stopila na mravljo? ali na deževnika, ki se je razlepil pod tvojo težko nogo? človek je na vrhu verige in del narave je, da so nekateri vedno na vrhu in ostali podrejeni
pikam_dopust
21. 09. 2012 19.54
+4
In očitno je hkrati dovolj butast, da ne razume, da rabi celo prehranjevalno verigo (z volkom vred), če želi preživeti. Ker kamenja pač ne more jesti....
dejvid.serpent
21. 09. 2012 21.14
+4
Človek je na vrhu samo zato ker ma puške, ki mu omogočajo da lahko strahopetno ubija iz varne razdalje! bi rad vido človeka na vrhu prehranjevalne verige samo s k***** v roki, šetat čez divjino!
ce.ce.
21. 09. 2012 21.48
+5
mali pipic in jagoda z 02 iq - sta že dva
linasi
21. 09. 2012 19.07
+6
uboge male živalce,če so jih videli ne vem zakaj jih niso rešili
pipic
21. 09. 2012 20.10
-5
linasi
21. 09. 2012 20.26
+5
primitiven si ti pipic,do konca nehuman tip
pipic
21. 09. 2012 20.34
-4
Koliko lačnih ljudi si ti že nahranil,mogoče se spoznava ko boš stal v vrsti z njimi..
ce.ce.
21. 09. 2012 20.48
+5
mali pipić od baričeviča - mogoče se midva spoznava ko boš stal pred zidom, samo jaz ti ne bom dal za jest...
pkj
21. 09. 2012 19.06
+17
človeška neumnost ne pozna meja. volk je zaščiten in norec pobije ves trop. jajca mu odrezat.
janzl2
21. 09. 2012 19.01
+13
pa ma en lovc novo trofejo......bi mu kr vrat prerezou
dr.dare
21. 09. 2012 19.41
-7
To lahko reče samo nekdo ki še ni volčje pečenke jedel!
ce.ce.
21. 09. 2012 20.14
+5
a imaš ti kakšne težave iz otroštva dr?
Blaž Dimic
21. 09. 2012 18.38
+26
nimam komentarj saj veste kaj pravijo da človek je najbolj zlobna stvar!!! R.I.P. Tonka. Upam pa da temu ki je to naredil pocrka vsa familija!!!!!
pipic
21. 09. 2012 18.00
-41
Teh divjih žvali je res škoda,naj država razglasi tri dnevno žalovanje.Narod pa nima kaj jest in ne morejo plačevat osnovnih položnic,pa ni nobene panike.Božji narod pridi že enkrat k pameti in začnite malo razmišlja z ta zgornjo glavo in naredimo enkrat za vselej red v tej sSoveniji....
rotti
21. 09. 2012 18.22
+32
ma dej ti se malo upraš kaj govoriš...živau ni kriva stanja v naši državi...krivi so taki butasti ljudje kot si očitno tut ti...
pikam_dopust
21. 09. 2012 19.56
+2
Še enkrat: če človek hoče preživet, rabi celotno prehranjevalno verigo (z volkom vred). Ker ko izumre en člen, se podre tudi drugi člen. In ko se podre drugi, se še tretji. In tako naprej. Do konca. Človek pa kamenja ne more jest. In zato se bo vsak, ki to vsaj malo razume in ima sebe vsaj malo rad, postavil po robu takšnemu "užitkarskemu" ubijanju živali.
pipic
21. 09. 2012 20.08
-1
Vidim,da nekaterim v glavi ne špilejo prav koleščki..
ce.ce.
21. 09. 2012 20.15
+4
pipic
21. 09. 2012 20.31
-2
Poglej se v ogledalo,jaz vem kaj boš videl.HA HA HAHAHA..
ce.ce.
21. 09. 2012 21.03
+3
zgleda da si David Copperfild - dej nared si terarij, splezi not pa tam ostan - pa bomo mi trkal po šipi in z grozo opazoval aliena
dejvid.serpent
21. 09. 2012 21.11
+2
pipic naredi svetu korist, pa se spravi z njega!
ce.ce.
21. 09. 2012 21.47
+3
kjaja
21. 09. 2012 17.17
+30
Joj kak me to raz$u4a. Ka bi s tem človekom, jao, pri živem telesu bi ga olupila s škarjicami za nohte! Hudič naj ga vzame in vse njegovo! Nesn4ga od človeka! Ko bi vsaj že človeštvo izumrlo in nehalo 5rati po tem svetu, ko to nikamor ne pelje. Ziher ma pa imb3cil še 3 sinove, kere vzgaja v iste kr3t3ne. To je še najbolj žalostno. Fuj ga bodi!
FARES
21. 09. 2012 16.46
+33
Mi smo imeli lepega psa pasme belgiski ovčar grenedel samo enkrat nam je pobegnil ko se je nekje v okolici vasi gonila kužika , ni ga bilo nikoli več nazaj . To je bilo maslo podomače nekega jagra. Pomojih izkušnjah imajo lovci nekateri retardi , alkoholiki , primitivni ljudje , nekateri z trem razredim osnovne šole , ne vsi nekateri so šolani in tudi normalni ljudje ki spoštujejo zakon gozda. Poznam pa kar ene par jagrov prežganih kot kamin v hiši , ki pridrsa v lokal z puško narami in trobezla neumnosti kako je falil prašiča ali srno , potem že razkazuje ves ponosen svojo puško , repetera in telovadi povsod okoli znjo seveda pijan kot čep trezen se še v lokal neupa. Za moje pojme bi mogel bodoči lovec hoditi na preverjenje znanja in izibražovanje vsaj 6mesecov , narediti psiho teste , zdravniške preglede , pridobiti zakonito orožni list ne pa vse na črno kot je v lovskih družinah kjer če imaš malenkost poznastva postaneš lovec za par rund v lokalu. Torej za par pirov postanem lovec kupim puško na črnem trgu še dvesto neprijavljenih metkov in lepo streljam okoli , moti me sosedov pes pok ga ni več ,po vaseh ki so kmetije imajo ponavadi starega psa ki je bil veš čas ne ketni in je za evtanazijo škoda denarja spet pride jager pok in ga pokončajo, imaš ovce ki ti jih vzame vovkec spet pok pade prelepa tonka , recesija ni kaj za v pisker opet pok pade srnica in čez dva dni se lepo kuha golaž v kotličku malo pa za v skrinco. Zato se nikar ne čudite da se dogaja to dokler po zakon takole vpeljan pa še padalo pod avtomati. R.I.P TONKA IN UPAM DA MLADIČKE NAJDEJO IN PREŽIVIJO.
mate08
21. 09. 2012 17.08
-9
Ker že pišeš toliko laži in neresnic.... VSAK lovec mora pred pridobitvijo orožne listine na zdravniški pregled, opravit psihološki preizkus, opravit tečaj za varno ravnanje z orožjem.... na policiji preverijo, če si kdaj komu v preteklosti grozil z orožjem in če si "zanesljiv" državljan.... Ni kar tako enostavno dobiti legalno orožno listino. Tudi orožje zgubiš takoj, ko pride utemeljena prijava, sploh pa da bi nosil puško tako, po vasi in se hvalil....pridejo policjoti in gre, za par dni pa še orožna listina. Da bi pršel v lokal z puško na rami.... že 15 let tega ni. Ne rečem, prej je bilo kakor je bilo... ma dandanes.. Kar je pa na črno... je pa na črno. Kdo ve kako bodo še prav prišle te stare flinte.....
dobri lovec
21. 09. 2012 17.20
-5
FARES; ni pravično da se za vse takoj obtožite lovci (preberi moj spodnji komentar).Tudi sam sem lovec poznam vse okoliške lovske družine in sorajda vse lovce v njih, pa ti lahko z zagotovostjo trdim da med njimi ni nobenega takšnega pijanca kot si ga ti vpisal v komentarju. Verjamem pa da obstajajo tudi izjeme ampak si upam trditi da jih v Sloveniji ni več kot 5 in trdim tudi da jih je 5 preveč. Vsekakor sem tudi sam mnenja da takšni ne bi smeli biti v zeleni bratovščini, ker mečejo slabo luč na vseh 99,9 % ostalih lovcev! Kar se tiče psov smo imeli dovoljenje za odstrel kakršnega koli psa ki ni na povodcu do izpred dveh let, sedaj nam je to strogo prepovedano (s čemer se sam ne strinjam, vendar zakon spoštujem).Zadeva z katero si pa najbolj v temo brcnil je pa kako se lovec v bratovščino včlani in njegovo izobraževanje!!!! Vsaklovec pripravnik mora biti najprej sprejet v lovsko družino, s tem si pridobi dovoljenje za izobraževanje, ki mislim da teoretično obsega okrog 50 ur in na koncu mora opraviti več izpitov ( če katerega ne naredi sledi ponavljanje- podobno kot v šoli), + obiskati mora dodaten tečaj o rokovanju z orožjem, ki obsega 4 ure. Narediti mora tudi psihološki test in poseben zdravniški preizkus, orožni lis na črno enostavno NE MORAŠ PRIDOBITI!!!Lahko bi se prej malo pozanimal kako gre to v teh časih ne moram pa ti zanikati da tako ni šlo pred 30 leti...Na hitro sem ti malo obrazložil kako je v teh časih s to zadevo in da to sploh ni tako enostavno.
FARES
21. 09. 2012 17.31
+3
Ja ja jas ga za 100eur dobim v enem mesecu in se vpišem v revir lovci se med sabo poznajo in se da narediti marsikaj. Ko pa že komentiraš kaj se je dalo narediti 15 let nazaj je pa tako , malo gdaj sem videl fanta starega 20 do 25 let da bi bil lovec , ki ima pridobljene listine po pravnem zakonu seveda če ni njegov oče lovec ali šef revirja in je glih tako dobil podarjeno , jagrov starih okoli 50 let pa več pa ogromno. Tako da tega že 15 let ni ne pomeni ničesar , že v zgornjem odstavku sem ti navedel da obstajajo dobri lovci še več je pa jagrov..
pikam_dopust
21. 09. 2012 17.35
+4
Da imaš orožje doma, ni treba, da si lovec (glejte zadnja streljanja okoli mejnikov). Da greš streljat v gozd, tudi ne rabiš biti lovec. Lahko jo je počil nekdo, ker mu je delala škodo. Lahko je šlo za ciljan trofejni odstrel, ki je tudi že imel kakšnega kupca (meso volka se običajno ne uporablja za delanje salam). Drugače so mi pa smešne trditve "mi imamo preglede in kontrole in izobraževanja in sigurno to ni mogel biti lovec" oz. je takih "samo 5 v celi Sloveniji". Ker potem je pa lovska druščina edina druščina na svetu, ki ima samo poštene ljudi. Vsaj jaz druge ne poznam (še v vsakem društvu, klubu, šihtu, v šoli,... sem naletel na nemalo ljudi, ki so imeli zelo zanimive cilje in poglede, kaj je zanje "pošteno" in "prav").
pikam_dopust
21. 09. 2012 17.38
+0
BTW Ni vsak raubšicar bedak, da bi se hvalil po vasi. In četudi bi se - pokaži mi soseda, ki bi ga prijavil! Mad.ona, saj ne prijavijo niti družinskega nasilja, pa se bodo takemu oboroženemu norcu izpostavljali zaradi neke divjačine?!
FARES
21. 09. 2012 17.51
+0
Nekoč je živela rdeča kapica , srečala je volka in jo je pohrustal , prišel je lovec volku prerezal želodec in rešil rdečo kapico. HA HA.
Samuellson
21. 09. 2012 18.53
+5
Mate ne nakladaj. mogoce si ti dober lovec, 90 % je pa lokalnih pijanckov, ponavadi s podezelja. Tipicna slika takega lovca je: srednjih let ali okrog 50, samski, ne zna z zenskami, zivi sam ali s starsi, edin sport je lovstvo in alkohol, v poletnih mesecih pa balina s svojimi pajdasi. Sem veckrat zasegal puske takim, pa jih je sodnik redno vracal. Ko je kakih 13, 14 let nazaj zakon omogocil, da si lahko zrihtajo pistole, so si vsi kupovali magnume in podobe bedarije. Izgovor da streljajo na pse je da jim hodijo v lovisca in rastrgajo divjad, v resnici so pa bolestni revezi, ki radi pobijajo zivali, vecinoma sociopati, ne vsi. V tem primerru tudi ce ga dobijo bo doticni izjavil da je mislil da je pes zarad ovratnice, pa ga je sicnu. No v lovski druzini marsikater ve kjer je bil, sam drzijo zase ker majo vsi masla na glavi. Ze zdavnaj bi morali prevetrit lovske vrste, 90 odstotkom odvzet vse pravice in orozje, ostale pa dodatno usposobit, placat in profesionalizirat da bodo res strokovnjaki.
dobri lovec
21. 09. 2012 19.03
+3
pikam_dopust, FARES, Praetorian in vsi enako misleči vam povem da se močno močno motite, to da smo vsi lovci slabi in pijanci je postalo že kar splošno mnenje pa čeprav morda nihče od vas ne pozna nobenega lovca ali pa enega izmed teh 0,1 % katere sem omenil. Pri nas so stari lovci vedno govorili: "Kdor ni med nami nas ne razume" in na žalost me nekateri v te besede prepričujete iz dneva v dan....
pikam_dopust
21. 09. 2012 19.17
+0
Bistvo lovstva (kot beseda "lov" tudi pove) je žival ujeti. Ponavadi se je ne izpusti več. Za večino ujetih živali je dan, ko so bile ujete, zadnji. To je bistvo, na kateri temelji vaš interes in zaradi česar dobivate nove člane. Sicer se res zadnjih 20 let ukvarjate tudi (!) polaganjem sena, urejanjem mrhovišč,... ampak to je stranska (!) dejavnost, ki se je razvila kasneje in ima - v glavi večine vaših članov - smisel samo v tem, da bodo "odlovljene trofeje lepše, bolj zdrave". Tisti, ki ima rad živali, si običajno poišče kakšno drugo obliko druženja, npr. kot biolog, veterinar, član društva za opazovanje ptic,... Vsi navedeni nimajo "kot del obvezne opreme" orožje, četudi morajo bolne živali odstranit (npr. veterinar). In tu je bistvo problema in negativna selekcija, ki v vaše vrste privablja osebke, ki "radi vidijo, da jim je neko živo bitje prepuščeno na milost in nemilost". Enako kot v duhovniške vrste celibat privablja tiste, ki se ne želijo poročit, pa jim je celibat priročen izgovor.
Samuellson
21. 09. 2012 19.17
+0
ja vejsde redhunter. Poznam veliko lovcev, 10 posto grobo gledano je ok, ostalo pa pijani balast. Pa sem bil med vami pa me je skor kap tko da tisina. Ti si lahk fejst lovec, govorim pa za ostalo vecino.
pikam_dopust
21. 09. 2012 19.21
+0
Še dodatek: število "izginulih" psov na 1000 registriranih je na vaškem in lovskem območju veliko večje kot npr. v mestih. Četudi je v mestih promet gostejši. Mogoče so pa vaški psi v primerjavi z mestnimi ekstra butasti in po gonitvi ne najdejo več domov? Toliko o tem, da "kdor ni z nami, nas ne razume". Ne brni, zelo dobro mi razumemo vaš fetiš do lova in orožja! In zato nočemo z vami imeti nobenega opravka (mimo nujnih zadev).
pikam_dopust
21. 09. 2012 19.23
-1
@praetorian Mogoče je tip še zelen, pa še sveto verjame, da je vse res, kar se je naučil na tistem tečaj. Saj bo minilo...
Antigone
21. 09. 2012 20.11
+1
fares, ki si že zgoraj toliko filozofiral o lovcih - jagrih, ki nimajo niti 3 razrede osnovne šole, ki menda niso kultivirani ter , d a so "retardirani" in alkoholiki.... Bolj ko berem tvoje "vrstice" se mi dozdeva, da si opisal samega sebe.....
Korenin?ek
21. 09. 2012 15.34
+66
Takole je: Dejstvo je da MI rinemo na življenski prostor živali in ga krčimo in ko pride do srečanja ali uničevanja pridelka ter podobnih pripetljajev so seveda krive živali. Človek je sebično egoistično bitje, ki je že dolgo nazaj izgubil pravico živeti na tem lepem planetu. Za človeka, ki je to storil ni opravičila. Je živi dokaz da ne spoštuje nikakršnega življenja zato bi bilo dobro da se odstreli tudi njega.
Mira No?
21. 09. 2012 16.06
+23
točno tako je to, mi rinemo v njihov življenjski prostor in jih uničujemo. Kamor pride človek, je izumrtje živalske, rastlinske... vrste neizbežno !
CFRealMadrid
21. 09. 2012 17.42
+5
Dejstvo je, da prehranjevalna veriga v naravi obstaja verjetno že od nastanka zemlje in pojava živih bitij. Poleg tega, mati narava sama poskrbi za selekcijo živali. Zakaj je torej potrebno pokat po vsej divjadi. Zaradi trofej? Kaj ti bo un zajec, srna nardila? Tudi oni morajo nekaj jest. Uporaba orožja v te namene bi bila po moje opravičljiva le v primeru ogroženosti oziroma napada na posameznika.
gorenc100
21. 09. 2012 23.47
Dejstvo pa je tudi da je prehranjevalno verigo podrl človek ko se je namnožil čez vse mere, vseh so polna usta ekologije in naravovarstva, vendar če želimo imeti enako število zveri in ostalih živali je treba populacijo ljudi zmanjšat na tako raven kot je bila pred 200 leti to pa v svetovnem merilu ni bilo več kot ena mrd.