Slovenija

Pahor ob dnevu Slovenske vojske: Za vojsko se začenja novo obdobje

Ig / Ljubljana, 15. 05. 2021 10.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V spomin na 15. maj 1991, ko so slovenski naborniki vojaški rok začeli služiti izključno v Sloveniji, Slovenska vojska praznuje svoj dan. Osrednja slovesnost je potekala v Izobraževalnem centru za zaščito in reševanje na Igu, kjer je predsednik republike in vrhovni poveljnik SV Borut Pahor v nagovoru ocenil, da se začenja novo obdobje SV, ko bo s svojo profesionalnostjo predanostjo in usposobljenostjo še naprej vojaški steber naše nacionalne varnosti.

Slovenska vojska ob letošnjem prazniku po daljšem času v prihodnost zre z optimizmom. V zadnjem času sta namreč razmere v njej zaznamovala zaustavitev kadrovskega odliva in sprejetje obsežnega investicijskega zakona, ki naj bi v prihodnjih šestih letih zagotovil zadostna sredstva za njen razvoj.

Po zakonu o investicijah bi država v omenjenem šestletnem obdobju za SV namenila 780 milijonov evrov, od tega večino za nabave oklepnih vozil in za vzpostavitev srednje bataljonske bojne skupine, načrtovan pa je tudi nakup letala in dveh helikopterjev. Zakon je bil v političnih krogih sicer predmet številnih polemik, je pa ustavno sodišče aprila ocenilo, da ni v neskladju z ustavo.

Prav tako je minule mesece zaznamovala zaustavitev odliva iz SV. Da bi še okrepili kadrovsko sliko, so na obrambnem ministrstvu med drugim pripravili zakonodajne rešitve za vojake po 45. letu, pa tudi nov koncept vstopa v SV ter prenovo prostovoljnega služenja vojaškega roka.

Za vojsko se začenja novo obdobje

Tako Pahor kot minister za obramb Matej Tonin in načelnik Generalštaba SV Robert Glavaš so v svojem nagovoru izpostavili vse zakonske spremembe, pripravljene v zadnjem letu.

"Po treh različnih desetletjih za našo vojsko, prvo je bilo namenjeno njeni izgradnji, drugo njeni profesionalizaciji, tretje pa žal pod črnimi oblaki, prehajamo v četrto desetletje. Zanj si vsi želimo, da bo za vojsko svetlo, da bomo šli v nove zgodbe. Čaka nas modernizacija, ki pomeni veliko odgovornost. To modernizacijo moramo uspešno pripeljati do konca. Modernizacija pa je lahko uspešna le, če imamo zagotovljene vire in kadre," je dejal Tonin.

Borut Pahor med nagovorom
Borut Pahor med nagovorom FOTO: Bor Slana - STA

Pahor pa je izpostavil, da je bilo zadnje leto za vojsko še posebej zahtevno, in tako spomnil na leto epidemije covida-19. Pomoč vojske pri obvladovanju epidemije je bila po besedah Pahorja dragocena in nepogrešljiva. Vojska je pomembno podprla zdravstveni sistem, ki je bil soočen z verjetno največjim izzivom doslej, je izpostavil in spomnil, da je ob tem vojska še naprej pomagala tudi civilni zaščiti, lokalnim skupnostim in vojski na meji.

"To je razlog za še večje zadovoljstvo, da so se načrti iz preteklega obdobja začeli končno uresničevati. Posamezni ukrepi so prvi pomembni koraki, naslednje pričakujem v kratkem. Pomemben pa bo tudi resen in odgovoren premislek glede sistema nagrajevanja v prihodnje," je dejal Pahor.

Kot pogumno in modro odločitev je Pahor ocenil pripravo zakona o investicijah v SV. "Zaradi celega sklopa odločitev in vtisa, da se stvari spreminjajo na bolje, med vami opažam optimizem," je ugotavljal ter ocenil, da vojska začenja novo poglavje.

Vrhovni poveljnik obrambnih sil je v današnjem nagovoru izpostavil veliko odgovornost vodstva vojske za zastavljene cilje. "Pri tem vam zaupam. Verjamem, da boste vložili vso potrebno energijo in znanje ter dokazali, da je naše zaupanje upravičeno," je sklenil Pahor.

Tonin je poudaril, da tako na ministrstvu za obrambo kot v vodstvu vojske intenzivno delajo na tem. "Veseli me, da se ta pozitiven duh čuti v vojski, da se dviguje morala in da vsi vidimo svetlo luč na koncu tunela," je dodal.

Da poti zadnjih 30 let niso bile lahke, je opozoril tudi načelnik Generalštaba SV Robert Glavaš, ki verjame, da se vojski z ukrepi, sprejetimi v zadnjem letu in pol, obetajo boljši časi. Izpostavil je nov sistem pridobivanja kadrov preko prostovoljnega služenja vojaškega roka ter izrazil prepričanje, da bo tako vojska prišla do večje baze kadrov. "Je pa tudi na naših političnih odločevalcih, da bodo podprli vse, kar mi predlagamo kot dobro za vojsko in samostojno državo," je poudaril Glavaš.

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (487)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

borjac
16. 05. 2021 18.42
+1
Oba generala SV, Glavaš in ta novi Škrbinc, pa še kakšen drugi brigadir SV, so začeli svoje kariere v šolah za rezervne oficirje v Jugovini pod tutorstvom JNA in ZKJ, niso hodili v Vojne Akademije kot vsi JNA častniki, torej rezervisti, ne vem zakaj se tako trudijo, da bi ta podatek izbrisali iz njihovih življenjepisov, ni potrebno posebej govoriti, za kaj so jih imeli častniki z končano Vojno Akademijo, ampak za nas so pač Generali, ni kaj so pač sposobni, kar pa se tiče Ministra Tonina velja pregovor, :" z polno ritjo srat je lahko" ko cekinčki žvenkljajo in po zraku letijo ni več probljemov.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 21.41
-6
Mag.Tonin me je pozitivno presenetil, priznam. Imel sem ga samo za enega od mnogih mlajših politikov, ki iščejo svoj prostor, zdel se mi je neodločen, mehek. Vendar - rezultati so tu, tudi z mehkejšim pristopom se da doseči cilje. Poklon.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 21.30
-4
15.maj ni ustrezen dan, ko se obeležuje dan slovenske vojske. Tangira začetek usposabljanja slovenskih nabornikov (dva izobraževalna centra), ki pa so bili zgolj promocija, saj so jih varovali - kdo? Duhovi? Ne, realna sila, sestavljena iz milice in nove Teritorialne obrambe, ki se je začela vzpostavljati 17.maja 1990, ko je bil začet projekt Manevrske strukture narodne zaščite.15.maja se je socialistična TO na podlagi ukaza Beograda in takratnega slovenskega poveljnika TO generala Hočevarja ( ukaz je podpisal pokojni general Ožbolt v njegovem imenu) samo razorožila in odpeljala orožje TO v skladišča JLA. Vojska, ki se samorazoroži, je kapitulirala brez boja. Pravi datum je 17. maj.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 21.19
-3
Za kolege komentatorje, ki morda še niso živeli v tistem času. Od kod mislite, da je bila v Sloveniji tako kratka vojaška vojna in da je bilo (vsaka žrtev je odveč) tako malo mrtvih v primerjavi s Hrvaško, Bosno, Srbijo? Zgolj zato, ker smo pri obrambi sodelovali tisti, ki smo poznali varnostni ustroj SFRJ, saj smo sodelovali v njem do trenutka, ko so se odločili, da z silo preprečijo procese demokratizacije. Brez tega vedenja mi danes ne bi bili samostojna država.
piu
15. 05. 2021 21.16
-6
Lewaci eno intimno pitanje........A se burek lahko kupi 24 ur na dan?
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 21.12
-4
Morda nekateri, ki takrat sploh še niste živeli, da je včasih obstajala samo ena stranka - partija. V represivnih organih (vojska, milica, inšpekcije, upravni organi) ni mogel zaposlitve dobiti nihče, ki ni bil "družbeno politično ustrezen", kar je pomenilo,da si ali nisi član partije. Plačaš članarino, ne nergaš in so ti odprta vrata. Leta 1991 pa so stvari spremenile - ko te napade ljudska vojska, ki si jo služil in to moj dom, družino in domovino, se pa vse neha. Konec zgodbe o partiji, komunizmu in socializmu, ko ugotoviš, da so te celo življenje od osnovne šole šopali z zgodbami, ki v zgodovinskih dejstvih nimajo podlage.
Brakedirt
15. 05. 2021 21.16
+6
tudi jaz sem se v sloveniji v soli ucil v teh receh. sedaj pa tukaj na bavarskem vidim, da ni v zgodovini nic zlaganega.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 21.40
-4
MaticMato
15. 05. 2021 20.57
-7
Modernizacija! Koncno svetla prihodnoat za Slovensko vojsko. Bravo Tonin, bravo Glavaš!
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.54
-2
Se pa popolnoma strinjam z Brakeom. Največja napaka slovenske osamosvojitve je bila, da, zahvaljujoč pokojnemu dr. Bučarju in Petrletu, ni bila leta 1991 uvedena lustracija.
Brakedirt
15. 05. 2021 20.58
+5
no, vsaj enkrat se lahko strinjam s teboj.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.59
-2
Brakedirt
15. 05. 2021 20.59
+5
tako bi desnica lahko imela svojo stranko, brez partijskih pokvarjencev ki so jim ukradli naziv.
piu
15. 05. 2021 21.05
-4
Lustracija ni bile uvedena zaradi lewakov saj niso imeli interesa, da bi NOB prikazali v pravi luči in priznali, da so ves čas od 45 leta dalje samo lagali.....
Brakedirt
15. 05. 2021 21.10
+5
daj ti nezakonita resnica ne nabijaj. interesa ni bilo med komunajzli.
Brakedirt
15. 05. 2021 21.11
+5
borjac
16. 05. 2021 18.44
Če bi bila uvedena lustracija bi moralo oditi kompletno vodstvo SDS-a z Janšo na čelu.
Brakedirt
15. 05. 2021 20.50
+4
komunajzl od rojstva spodaj prosi da izrazi svoje mnenje. ne bo slo. jaz ga pod vaso partijo tudi nisem smel.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.43
-7
V bivši SFRJ je Slovenija zvezi za vojsko plačevala cca 800 mio tolarjev, ker je nekaj procentov takratnega bruto domačega proizvoda.Danes v NATO ne plačujemo niti 1%, zaposlene v SV pa se tretira kot prejemnike socialne pomoči.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.38
-2
V 30.letih so predvsem leve vlade slovensko vojsko spremenile v uradništvo. Kje je vojaška akademija v Sloveniji? FDV - ma ne se hecat.Diplomanti obramboslovja pridobijo naziv diplomirani politilog. FDV je fakuteta za vzgojo levo usmerjenih kadrov, mala slovenska Kumrovška šola. Ustava prepoveduje politiko v vojski in policiji, ampak izobražuje se pa v vojski diplomirane politologe. Kateri od generalov in visokih častnikov, ki imajo tudi akademske nazive, je član SAZU? Vojaštvo je način življenja, ne poklic. Večino preštevilčnih častnikov je bilo "ustvarjenih" zradi javno uslužbenskega plačnega sistema. Pridejo v službo, se preoblečejo v vojaško uniformo, vendar so zgolj uradniki, ne pa vojaki. Pravi vojaki, ki jih je premalo, drmajo dan na dan za mizerno miloščino. Tu je problem, ki je sistemske narave in to je potrebno odpraviti. V slovenski vojski so izjemni intelektualci, ki pa ne morejo priti do izraza, ker se jih politika boji. Leva politična vojska se boji slovenske vojske, ker jih je slovenska vojska leta 1991 enkrat že postavila na hladno in preprečila vse monjade z JLA in SFRJ.
Brakedirt
15. 05. 2021 20.39
+3
Brakedirt
15. 05. 2021 20.41
+7
zakaj v partiji nisi razlagal o svobodi govora, o demokraciji in postenju? laznjivci na kvadrat. sedaj se boste pa delali postene. nabijaj o svojih levakih na svecka tv.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.45
-5
Brake, dovoli da izrazim svoje mnenje.Res si fantatičen levičar
Brakedirt
15. 05. 2021 20.48
+9
zakaj naj bi bil po tvoje levicar? za vas komunajzle so itak vsi levaki ki ne prebavljajo SĐS. vsi SĐS pisuni si stisnete sami sebi plus. zascitni znak kleti.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.56
-6
PO moje, ampak samo moje mnenje, ker v svojih mnogih komentarjih izražaš globoko sovraštvo do vsega, kar je demokratičnega in ni v partijski liniji. Če Janšo oglašuješ za komunista, je vse jasno.
pop greznica
15. 05. 2021 20.28
+7
Funfact: glavni promotorji vojske Pahi, Jajo in Tonin sploh niso služili vojaščine.
Steblo
15. 05. 2021 20.26
+4
Spoštovani komentatorji. Kaj boste jedli ko bo gospodarstvo obubožalo ? Tanke? Rakete? Orožje? Rabimo močno gospodarstvo in to je naša prihodnost in prihodnost naših otrok !!!
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.58
-7
Če NOV -ji dobijo letno 1 miljardo evrov, RTV in razne zzb še več, ne bom lačen. JEdel bom, kar si bom zaželel, prav tako moji otroci. Ta marksistična mantra - kruh ali tanki, je že preživela in nihče ne pali na to več
Victorinox
16. 05. 2021 16.43
Za varstvo ljudi, ki ustvarjajo in držijo pokonci močno gospodarstvo, pa bomo potrebovali zaščito v obliki vojske.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.25
-5
Mantre, ki jih nekateri ponavljate, so dolgočasne. Vse je črno -belo po načelu "ali si naš" ali si pa "njihov". Pa kakšen intelektualni domet je to? Ne velik, verjemite. Če komentiramo nek članek, a res ne morete iz svoje zaslepljenosti in navijaštva? Pa če če navijate, jaz bi za zmagovalno mošvo, ne tisto, ki skuša sodnika podkupiti, da bi zmagali.
Brakedirt
15. 05. 2021 20.31
+7
banda partijska sedaj se drzi predavanje o postenosti.
zloba.si
15. 05. 2021 20.50
-5
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.19
-5
V kazenski zakonik je pod obvezno potrebno vnesti člen, ki bo kaznoval tiste, ki žalijo Slovensko vojsko. SV je atribut naše državnosti.
Brakedirt
15. 05. 2021 20.26
+6
najbolje da uvedete nazaj tisti svoj 133 clen. banda partijska nesposobna.
Brakedirt
15. 05. 2021 20.27
+8
sprejeti je treba zakon, ki prepoveduje ukvarjanje s politiko in gospodarstvom vsem ki so bili lastniki rdece knjizice.
Steblo
15. 05. 2021 20.28
+5
" Naiven od tojdtva" TO IME JE RES PRAVO ZA TEBE
Steblo
15. 05. 2021 20.29
+5
"rojstva", se opravičujem za tipkarsko napako
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.08
-4
Že po vsebini komentarjev je jasno, da je mnogo navijačev, ki navijajo za nogometno tekmo levi - desni. Brez argumentov, zgolj navijanje in obsipavanje z "ljubkimi" pridevniki, ko jim zmanjka špage. Slovenska vojska je eden od temeljev naše državnosti in se spodobi, da kdor tam poklicno služi svoj kruh, da se ga spodobno plača in ustrezno opremi. Celo Cerkev - Vatikan, ima svojo vojsko - hlebardiste - švicarske specialne sile.
VAREN
15. 05. 2021 20.13
+3
Samo garda je in nič drugega. Pa še to ni njihova vojska ampak Švicarska.
Brakedirt
15. 05. 2021 20.14
+5
levi desni? kje ti vidis desne? komunajzli nikoli ne boste desni.
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.20
-3
Pa zakaj misliš, da so ljudje samo levi ali desni? Bogo
Brakedirt
15. 05. 2021 20.23
+3
Naiven_od_rojstva
15. 05. 2021 20.41
-2
Brake, večina komentarjev (ne vsi) na teh portalih je levo-desno. Eni mislimo z svojo glavo, ne kot neka leva ali desna politika. Podpiram dobre rešitve tako leve kot desne politke, če so na mizi. Samo to.
Brakedirt
15. 05. 2021 20.43
+3
Steblo
15. 05. 2021 20.05
+3
Ta vojska nas bo ubobožala. Država jim je dala 780 molijonov. Zakaj le ?????? Ta denarnaj gre v godpodarstvo !!!!!!+!
malaudras
15. 05. 2021 20.08
-4
Ta denar so do te vlade grickali razni levi voluharji. Sedaj bo vojska le dobila kar ji pripada. Brez vojske ni države.
VAREN
15. 05. 2021 20.10
+2
Zato ker bodo ob odhodu v Afganistanu pustil toliko opreme, da morajo kupit novo.
VAREN
15. 05. 2021 20.11
+3
MALAUDRAS, da ne izpadeš neumen pred vsemi, poglej katera država nima vojske. Sicer pa Slovenija ni država ampak republika. Tudi branje ustave ti ne bi škodilo.
planinec123
15. 05. 2021 20.24
+6
Niso krivi vojaki, v ozadju je manipulacija sprevržene in prodane slovenske politike.
gozdar1
15. 05. 2021 20.28
-2
Slovenci primerljivo dajemo malo za vojsko cca. 1% bdpja, za jla smo npr namenjali vsaj 5x več. Republika je oblika vladavine, tudi monarhija je država, razen če vb, švedska,.. niso država.
VAREN
15. 05. 2021 20.03
+0
Dan Slovenskih skavtov. Bolj primeren prostor bi bil pred cerkvijo na Rožniku, kjer si je Tonin že postavil bazo in portret.
bogam
15. 05. 2021 20.00
+5
A admirala flote pa nimamo?
planinec123
15. 05. 2021 19.59
+0
Priča smo veleizdaji Slovenije in človeštva. Vpišite v iskalniku "Na robu znanega, Stanje po covid 19" in si oglejte slovensko oddajo. Pričnite se končno že zavedati, da se izvaja genocid nad človeštvom, pa če se cepite ali ne. V ozadju je prava vojna.