Slovenija

Papež Frančišek pozval k solidarnosti s prebežniki, ki tavajo po Sredozemskem morju

Ljubljana, 06. 01. 2019 08.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
STA / V.Š.
Komentarji
204

Papež Frančišek je s praznično mašo na svete tri kralje v baziliki svetega Petra v Vatikanu zaključil letošnje božične slovesnosti. Ob tem je namenil tudi čestitke pravoslavnim vernikom ob njihovem praznovanju božiča, ki ga zaradi uporabe julijanskega koledarja praznujejo 7. januarja.

Papež Frančišek je v pridigi spomnil na svete tri kralje, ki so prišli v Jeruzalem preveriti, ali se je na božič res rodil odrešenik. Pri tem so sledili zvezdi repatici in se ozirali v nebo. Tudi danes bi morali ljudi voditi veliki ideali, je menil papež.

Trije modreci so se odpravili na pot in se niso izgubili v razpravah, niso bili zgolj opazovalci, ampak so vstopili v hišo in se poklonili otroku. Jezusu so izkazali skrajno odprtost, je poudaril papež.

Med drugim pa je Frančišek tudi pozval voditelje Evropske unije, naj pokažejo konkretno solidarnost, zlasti z migranti, ki tavajo po Sredozemskem morju. Pozval je, naj se sprejme 49 migrantov, ki so na ladjah nevladnih organizacij in ki jih nihče ne želi sprejeti v svoja pristanišča.

Na ladji Sea-Eye je 17 migrantov, na ladji Sea-Watch pa 32. Med njimi sta tudi enoletni dojenček in še dva otroka, stara šest in sedem let. Že nekaj tednov sta ladji ujeti v Sredozemskem morju; ne Malta ne Italija jima ne pustita pristati v svojih pristaniščih.

Pozval je k solidarnosti s prebežniki v Sredozemskem morju.
Pozval je k solidarnosti s prebežniki v Sredozemskem morju. FOTO: AP

Pravoslavci pričakujejo božič, drugi kristjani slavijo svete tri kralje

Pravoslavni verniki pa praznujejo t. i. badnji dan, ob koncu katerega bodo pričakali božič, s katerim praznujejo dan Jezusovega rojstva. Pozno popoldne se zberejo v cerkvah, od koder domov tradicionalno odnesejo badnjake in jih zažgejo. Ob polnoči se udeležijo prazničnih maš, s katerimi pričakajo božič. Katoliki in evangeličani pa praznujejo svete tri kralje.

Pravoslavni verniki božič praznujejo pozneje od katoliških in evangeličanskih vernikov, saj še vedno uporabljajo julijanski koledar, ki za gregorijanskim koledarjem zaostaja 13 dni. Božič tako praznujejo 7. januarja.

Na omenjeni praznik se pripravljajo s šesttedenskim postom, ki se končuje danes in je namenjen predvsem notranji pripravi na rojstvo Odrešenika.

Pravoslavni verniki se pripravljajo na božič.
Pravoslavni verniki se pripravljajo na božič. FOTO: Miro Majcen

Sočasno z verniki Srbske pravoslavne cerkve božič 7. januarja praznujejo tudi verniki v Črni gori, Makedoniji, Rusiji, Belorusiji, Ukrajini in Gruziji ter v jeruzalemski, antiohijski, aleksandrijski in carigrajski patriarhiji. Grška, romunska, bolgarska in nekatere manjše pravoslavne cerkve pa so sprejele novi pravoslavni koledar ali Milankovićev koledar, ki je enak gregorijanskemu, in so tako božič že praznovale.

Praznik svetih treh kraljev

V nekaterih državah EU je krščanski praznik svetih treh kraljev tudi dela prost dan. Tako je pri naših sosedah v Avstriji in Italiji, pa tudi na Finskem, v Španiji, v Grčiji, na Cipru, v Romuniji, na Češkem, Slovaškem in v Litvi.

Kristjani, ki uporabljajo gregorijanski koledar, pa praznujejo razglašenje Gospodovo oziroma praznik svetih treh kraljev, s katerim se spominjajo prihoda kraljevih odposlancev, ki so prišli v Jeruzalem preverit, ali se je na božič res rodil Odrešenik. V teh dneh domove obiskujejo koledniki, ki nad hiše kličejo blagoslov.

Praznik svetih treh kraljev je povezan z zapisom v Svetem pismu, da je vladar Judeje Herod, ko je slišal za Jezusovo rojstvo, ki so ga kristjani obeležili z božičem, poslal učenjake, da bi preverili, ali se je res rodil Odrešenik, ki je bil obljubljen. Pri tem je učenjake vodila zvezda.

Na ta dan je v navadi kropljenje z blagoslovljeno vodo in kajenje s kadilom po vseh prostorih hiše. Na vhodna vrata na predvečer praznika svetih treh kraljev napišejo začetnice imen treh kraljev, Gašper, Miha in Boltežar, z letnico novega leta, na primer: 20 + G + M + B + 19.

Kristjani praznujejo razglašenje Gospodovo oziroma praznik svetih treh kraljev.
Kristjani praznujejo razglašenje Gospodovo oziroma praznik svetih treh kraljev. FOTO: iStock

Pogosto so v svete tri kralje preoblečeni koledniki, ki med božičem in svetimi tremi kralji obiskujejo domove, prepevajo voščilne pesmi in nad hiše kličejo blagoslov.

Tudi za ta praznik je mogoče zaslediti značilno kulinariko. V Sloveniji je vse od božiča do svetih treh kraljev po stari tradiciji na mizi ostal božični kruh. Ponekod, med drugim v Španiji, pa na ta dan postrežejo kolač svetih treh kraljev, ki je v obliki venca, iz sladkega vzhajanega testa in kandiranega sadja.

V Svetem pismu število učenjakov, ki jih je poslal Herod, ni navedeno. Matejev evangelij navaja le, da so novorojenemu detetu prinesli troje daril: zlato, kadilo in miro. Od tod sklep, da so bili darovalci trije, iz legend pa izhajajo tudi njihova imena. Ker so bili modri običajno učeni možje odličnega rodu, ki so imeli velik vpliv pri vladarjih, jim v Cerkvi pravijo tudi kralji. Praznik svetih treh kraljev so sicer uvedli v 4. stoletju.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (204)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

žlikrofi
07. 01. 2019 16.53
+2
naj pove to grimsu in sds da ne bodo hujskali none kaj pa bo če bo itd.....
Transformerji
07. 01. 2019 13.21
+1
Papež, iz vseh cerkva širom po Evropi odstrani klopi, pa oltarje, prostora je kolikor hočeš. Poskrbi še za hrano, ogrevanje in oblačila. Pa na žepnino migrantom tudi ne pozabi.
Frane Šajn
07. 01. 2019 12.17
+3
Da sem na mestu papeža Frančiška bi dal slovenske cerkve zaplombirati. Kajti kar se v njih pridiga, to je čisti pljunek na krščanstvo in človeštvo! Tu Frančiškove bule romajo direkt v koš za smeti!
HorstWiesel
07. 01. 2019 12.48
+3
kar se mene tiče se jih lahko zaplombira ampak še vedno ne vidim razloga, zakaj je ilegalce uvažat v evropo
JohannDoe
07. 01. 2019 14.17
+0
Odgovor je prost pretok ljudi in kapitala. Desna mantra. Menda veš kaj prost pretok pomeni.
HorstWiesel
07. 01. 2019 14.39
+0
Ok ampak kaj ima veze uvoz ilegalcev s prostim pretokom ljudi in kapitala?
jg57
07. 01. 2019 14.49
-5
Frane, ti očitno preveč stojiš v cerkvi. Nekaj ti škodi pa ne vem a so to pridige ali evangeliji?
VolkBrenin
07. 01. 2019 12.11
+1
percepcija desnega sektorja o številu muslimanov v eu je zmotna...strah izvira iz razpihovanja desnih populistov...ki se iz tega naslova napajajo za lastno preživetje...Nekaj podatkov ...Protiislamsko vzdušje, marsikje islamofobija, v Evropi ni več periferen pojav. Evropske družbe, na primer nemška, so postale »protiislamske«, ugotavlja več študij. Hkrati sta statistika in percepcija javnosti ­daleč narazen. V 28 državah članicah Evropske unije živi približno 20 milijonov muslimanov, kar je približno šest odstotkov celotne populacije, kažejo podatki raziskovalnega centra Pew. Kakih 4,7 odstotka muslimanov je v Nemčiji, približno toliko tudi v Franciji. Slednja je s 7,5 odstotka muslimanskega prebivalstva članica z največjo muslimansko skupnostjo v zahodni Evropi. Toda islamofobija je stvar klišejev, ne dejstev, plitkih domnev je povsod veliko. Preštevilni Evropejci verjamejo, da je muslimanov na celini celo trikrat več. Stvarnost in percepcije Študija, ki jo je opravila raziskovalna organizacija Ipsos MORI, je pokazala, da percepcije evropske javnosti močno odstopajo od realnosti - večina državljanov ima zgrešeno podobo o dejanskem stanju v lastnih državah. Napačne predstave so še posebno izrazite pri religioznih vprašanjih, Evropejci močno predimenzionirajo delež muslimanov. V Franciji, recimo, so ljudje, vključeni v raziskavo, odgovorili, da je v državi 31 odstotkov prebivalstva muslimanskega, medtem ko ga je dejansko manj kot osem odstotkov. Podobno velja za preostale evropske države. Povprečen anketirani je za trikrat in več precenil število muslimanov: V Nemčiji so ljudje ugibali, da imajo 19 odstotkov muslimanov, vendar jih v državi prebiva manj kot šest odstotkov. V Belgiji je razkorak še izrazitejši: razlika med stvarnostjo in zaznavo je med šestimi in 29 odstotki. V Veliki Britaniji je pet odstotkov muslimanov, javnost verjame, da jih je 21 odstotkov. V Italiji je odstopanje poudarjeno, ima štiri odstotke muslimanov, govori o 20 odstotkih. V Španiji sta dva odstotka prebivalstva muslimanska, javnost dojema, da gre za 16 odstotkov.
VolkBrenin
07. 01. 2019 12.14
+1
Ne samo mediji, tudi številne knjige so v preteklih letih sistematično spodbujale islamofobijo. Tačas je govor o kontroverznem piscu Éricu Zemmourju in o paranoidni fantaziji Michela Houellebecqa, toda v zadnjih letih je Evropo preplavila vrsta knjig, ki so nekdanjega sovražnika, sovjete in evrokomuniste, zamenjale za muslimane. Zvrst bi lahko umestili v poglavje »Eurabije«. Nenehno poudarja muslimansko grožnjo: »Ali Evropa z drugimi ljudmi sploh lahko ostane ista?« Gre za teze o stari celini, ki so jo priseljenci tako spremenili, da je njena kultura postala prešibka, da ne bi klonila pod vse močnejšo islamsko kulturo. Nakazujejo Evropo, prikrajšano za zahodno identiteto, ki bo kmalu islamizirana. S tem se hrani ljudski sentiment, spet smo na polju percepcij, ne dejstev. Gre za manipulacije s kompleksno sliko islama v Evropi, zanikanje socialnih in ekonomskih pogojev, vključno z diskriminacijo muslimanov, neupoštevanje revščine, rasizma, policijskega nasilja ob nemirih v pariških predmestjih ... In medtem ko se število muslimanov v Evropi nenehno povečuje, približno za en odstotek v desetih letih - leta 2030, naj bi jih bilo na celini osem odstotkov -, so alarmantne projekcije v medijih umišljene.
OrodniK
07. 01. 2019 16.55
-1
Ja, razlika je le v temu, da 6% muslimanskega neavtohtonega prebivalstva, ki je v tuji državi finančno bolje podprto od avtohtonega prebivalstva (s strani države v katero pridejo in s strani muslimanskih držav kot so Saudska arabija) in s tem da ima agresivno religijo, ki narekuje agresivno demografijo-cca 4-krat večja nataliteta od lokalnega prebivalstva, se teh 6% v 20 letih spremeni v 60%. Potem pa se demokratično uvede šeriatsko pravo in domači Evropejci bomo demokratično posiljeni z večinsko podprto šeriatsko ureditvijo. Žal veliko ljudi tega ne vidi.
M_teorija
07. 01. 2019 11.38
+4
A ste sploh ljudje, kristjani, al kva, bi se vprašal pokojni Drnovšek!?
flatearth
07. 01. 2019 11.41
+3
Tisto se je šlo za "naše" avtohtone cigane, to pa je nekaj drugega,
Marija Forti?
07. 01. 2019 11.36
+6
Ali jih Afrika in Libija ne sprejmejo.?Naj jih odpeljejo od koder so prišli. Ali ni v EU že dovolj tragedij?Ali pa si jih naj Papež sprejme z letalom v Vatikan za svoje visoke zidove.
Frane Šajn
07. 01. 2019 12.08
+1
Ko bi se ti bitje neuko zavedalo kakšno neumno vprašanje si spustila v eter bi zamenjala šifro in avatar.
flatearth
07. 01. 2019 11.36
+4
Na trgu sv. Petra naj jim minarit zgradi pa bo, da ne bodo pred kolosejem "molili" pa bo videl do kdaj bo gobcal,
Frane Šajn
07. 01. 2019 12.14
-1
A evo ga še en nov kristjan pravoverne Slovenske cerkve , ki se bo v kratkem menda odcepila o Rimske,nekako tako kot Ukrajinska od Ruske pravoslavne cerkve. Kako tem našim kristjanom smrdi človečnost pa saj bi jih moral sam vsemogočni vreči iz te vere. "flatearth" če napišem teslo je zate to olepševalno! Pač vidi se tvoj odnos do starejših izobraženih pametnih miroljubnih ljudi. Z vso falango, ki ti sledi niste vredni ,da poljubite tla kjer hodi ta človek!
JohannDoe
07. 01. 2019 14.22
+0
Bo bo, odcepila. Potem pa se bo združila s hrvaško, ki se noče odcepit, ampak je že samostojna in pretendira na sveti sedež. Menda že pišejo knjige, da je laž, da so Judje tisti izvoljeni, ampak južni sosedi.
Hrenko
07. 01. 2019 11.28
-1
pa kaj temu dela? pa tako dobro je začel! ne moreš enačiti nekih pribežnikov, ki bi se samo pasli na tuj račun z begunci, ki pa res potrebujejo varno državo
JohannDoe
07. 01. 2019 14.25
+1
Irelevantno. Kje v evangeliju pa piše, da lahko ločuješ med tistimi, ki se pasejo in tistimi, ki se ne? Lahko si vernik, lahko si politik, lahko si Jože v gostilni. Pogosto moraš izbirat. Od papeža ni nenavadno priakovati, da je in izbere prvo.
Bojan-F
07. 01. 2019 11.15
+4
Spet povrsnost ... Milankovicev koledar ni enak gregorijanskemu ... je pa bolj natancen.
ina5785
07. 01. 2019 10.58
+0
Pa veste kaj; dragi SPISATELJI tu spodaj! Pa človek ne more verjet, da ODRASLI, "baje" FORMIRANI ljudi pišejo takšne packarije. Pa kako lahko pišete o MOŽU, ki HOČE in ŽELI MIR na zemlji. Vi desni pa pišete tako primitivne, nevredne človeka KOMENTARJE. Pa idite ta trenutek pred ogledalo, poglejte KONČNO sebe, VI ki sovražite vse in vsakogar, ki ni ZLOBEN kot vi!!!!!
Ovceeee
07. 01. 2019 10.55
+8
Mu treba predvajat obglavljenja in posilstva ki se dogajajo po evropi
Alojz69
07. 01. 2019 10.46
+12
Naj jih cerkev vzame saj ma zadost bogastva...
JohannDoe
07. 01. 2019 10.39
-4
Ena frakcija rdečih levičarjev (naciji) mu tega ne bo nikoli odpustila. Druga frakcija levičarjev (ena brezbarvna in brezidentitetna "družina") in pravi desničarji (prost pretok ljudi in kapitala) so nad njim navdušeni. Všteti vsi simpatizerji.
JohannDoe
07. 01. 2019 10.30
-4
"Desni" prvo enim levim socialistom kradejo zamisli in politike (domoljubje, nacionalizem, rasizem), potem pa okličejo to, da nasprotujejo drugim levim (komunistom), za desno. Meni se to zdi bolj spopad na levi. Desno je pač kapitalizem, svoboda pretoka kapitala in svoboda pretoka ljudi... tudi črnih in rjavih... ni prostora za neko domoljubje in zaprte meje. Kaj pa, recimo, narekuje evangelij in kje je tu Frančišek? Tip seveda ni izdal evangelija, zgolj sledi ga. Če pa je izdal svojo raso in narod.... kapitalizem ne pozna rase in naroda... koga je potem izdal? Leve ali desne?
brabusednet
07. 01. 2019 09.21
+21
Me pa zanima,koliko migrantov je Vatikanska država sprejela.Koliko denarja svojega ne nafehtanega od naroda so dali za mihrante.
jg57
07. 01. 2019 09.55
-4
Vatikan se v glavnem financira z darovi vernikov, verniki pa niso ptisiljeni plačevati, če hočeš daš, če nočeš ne daš.
wolfterier
07. 01. 2019 10.03
+12
Frančka naj bolj skrbi,da ne bo islam pregazil krščanstva !!!
jg57
07. 01. 2019 10.21
+4
wolfterier
07. 01. 2019 16.09
+1
Ja,saj to se že dogaja.Na bližnjem vzhodu so pobili 90% kristjanov.
žlikrofi
07. 01. 2019 16.51
+1
v nemčiji se plačuje cerkveni davek 10eur če se izpišeš si deležen obiska cerkvenega sveta in razgovorov zakaj in šenkrat zakaj
najjana
07. 01. 2019 09.16
+20
S tem Frančiškom je nekaj narobe. Migrantom umiva noge in se mu smilijo. Kaj pa ogromno katoličanov v Evropi ki živi v revščini. A ga ti ne ganejo in ne pozove politikov da v Evropi poskrbijo za lastne ljudi.
VolkBrenin
07. 01. 2019 09.48
+5
politiki po eu / in svetu / z največjim veseljem pričakujejo poziv papeža , da naj poskrbijo za svoj narod ...Ammm - kateri politik pa je poskrbel za svoj narod , recimo v eu ...???
VolkBrenin
07. 01. 2019 09.50
+2
Mimogrede....tudi na to kar omenjaš je papež že pozival ...paradoksalno je , da mora na to pozivati verski poglavar rkcja , in to politike , ki naj bi bili krščani in naj bi to vse vedeli že od svoje birme dalje ...
VolkBrenin
07. 01. 2019 09.52
+1
prav je , da dodam še to....da sem zelo proti rkcju , nisem pa proti bilo kateremu verniku...to je pravica vsakega posameznika...
jg57
07. 01. 2019 09.58
+1
Neprestano poudarja odgovornost politikov za blaginjo. Preveko autoriteto ptipisuješ papežu. Kot, da je on nekfo, ki bo "navijal ušesa" politikom.
JohannDoe
07. 01. 2019 10.11
+3
Tale Frančišek samo živi vero in tisto, kar mu nalaga njena Knjiga. Če ti ni všeč, si najdi drugo. A je lahko bolj preprosto od tega? Verjamem, da obstaja tudi kaka, ki nima v svojih postulatih zapisane ponižnosti pa solidarnosti... tudi tačrnih pa rjavih.
puspan
07. 01. 2019 10.53
+0
Bravo Johann, imaš prav. Ni hujšega na svetu, kot populizem, ne glede od kod prihaja. Vsi ljudje na tem svetu imajo enake pravice. Takoj, ko se nekdo hoče postaviti nad nekoga, je konec pametnega razmišljanja. Lepo je povedal, da so njemu ljubši tisti, ki ne hodijo v cerkev in so enakih pogledov, kot on. Sem katoličan, zelo redko grem v cerkev, če pa pogledam nekatere, ki jih poznam in so vsako nedeljo pri maši, me spreleti marsikaj.
jg57
07. 01. 2019 12.17
-1
Se ti zdi, da si boljši od drugih, ker greš redko v cerkev? Zelo naduto!
MountainVibes
07. 01. 2019 09.04
+8
Dj nehi no, ta papez ga pije tk da je groza.. Izdal je lastno vero in jo s tem tudi pokopal... Zalost res
VolkBrenin
07. 01. 2019 09.53
+1
lahko obrazložiš s čem je izdal lastno vero ...!!!! ?
JohannDoe
07. 01. 2019 10.12
+0
Izdal je lahko marsikaj, edino svoje vere ni, če mu ta to nalaga.
disorderliness
07. 01. 2019 10.20
+4
On ljubi svojega Bližnjega. To je po naukih neonacizma hudo grešno dejanje.
MountainVibes
07. 01. 2019 10.55
+0
Moral bi se posvetiti svoji veri, jo na ta nacin tudi siriti, ne da se vmesava v politiko migrantov.., sj njemu je tko al tko vseeno tam za ne vem kako visokimi zidovi.. Naj si jih tja pelje pa bodo skp z bliznjimi, ljubljenimi pribezniki.. Sami izdalajci so vsi skp leVi poltiki zdj pa se ta papez no
JohannDoe
07. 01. 2019 14.12
-1
Se pravi, ko je govora o splavu, je njegova dolžnost, da se iz vere in njenih postulatov vmešava v politiko, ko je govora o beguncih na morju, je pa njegova dolžnost, da se ne vmešava? Mogoče iz vidika zunanje politike, ki si izbira in sledi svoje prioritete... definitivno pa ni razlike med tem iz vidika vernika in papeža.
SabincaH
07. 01. 2019 08.46
+0
Tuje države ne dovolijo pristati migrantom? Ja zakaj le! Saj vem, da mora igrati dobrega in humanega človeka papež, ampak a njega ne skrbi za svoje svojce? So vsi na tako varnem in jih ni strah terorizma?
Sara Lon?ari?
07. 01. 2019 09.15
-12
Kako lahko povezujete migrante s terorizmom? Tukaj se vidi koliko imate znanja o tem. Ta povezava je nesmiselna...
jg57
07. 01. 2019 10.00
-2
wolfterier
07. 01. 2019 10.06
+3
JohannDoe
07. 01. 2019 10.13
-2
Migrantov per se se verjetno res ne da povezati s terorizmom, evropsko migrantsko politiko pa kar uspešno.
maligospod
07. 01. 2019 10.15
+0
Miro32
07. 01. 2019 08.39
-6
Bog nas bo vse resil.Sprejmite Kristusa v svoje srce.Pijte njegovo kri in jejte njegovo telo.
Thinc25
07. 01. 2019 09.13
+3
Miro32
07. 01. 2019 09.48
+5
JohannDoe
07. 01. 2019 10.14
-2
Ti si prišel samo na nivo tistega, kar vsako nedeljo učijo v cerkvah.
Miro32
07. 01. 2019 11.14
-1
ves zakaj so zaklali Kristusa?Ker jim je vina zmanjkalo in so rabili njegovo kri za festo.Jah tko je
SenecaLucius
07. 01. 2019 08.23
+17
Kako bo Frančišek komentiral, ko se bo prvi tak prebežnik razstrelil med množico na vatikanskem trgu...
VolkBrenin
07. 01. 2019 09.54
+6
preprosto ...Dejanje bo obsodil in molil za vse žrtve ...Logično kajne ?!
JohannDoe
07. 01. 2019 10.17
+1
Frančišek ni samo politik, je tudi šef religije, pa mora pač igrati tudi to drugo vlogo. Tako je bolj papež kot politik. Lahko bi se odločil, da je bolj politik, ampak potem bi bil manj papež. Papež je vernik, zato si verjetno misli, da mora biti bolj vernik od vernikov. Verjetno ima prav. Kdo potem, če ne on.