Slovenija

Kam je izginil člen, ki šolam nalaga poletno počitniško varstvo?

Ljubljana, 02. 06. 2023 20.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Staša Lozar
Komentarji
166

Kdo in zakaj je iz novele Zakona o osnovni šoli izbrisal člen, ki je šolam nalagal poletno počitniško varstvo? V začetku maja so ravnatelji prejeli okrožnico, v kateri je bilo v 27. členu šolam črno na belem dovoljeno, da v času poletnih počitnic za otroke od 1. do 5. razreda do 10 ur na dan organizirajo dejavnosti, ki bi jih izvajali delavci šole v okviru svojega delovnega časa. Šolnike, ki so sicer čez poletje doma, je sporni člen postavil na okope. Nato pa je iz nepojasnjenega razloga izginil iz novele.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Počitniško varstvo
    03:19
    Iz SVETA: Počitniško varstvo
  • Iz 24UR: Izbris člena iz novele zakona o osnovni šoli
    02:51
    Iz 24UR: Izbris člena iz novele zakona o osnovni šoli

 

Ste tudi vi med starši, ki so imeli še pred kratkim v vrtcu poskrbljeno za počitniško varstvo, danes pa ne veste, kako se organizirati v času dolgih poletnih počitnic? "Le za tri od devetih tednov počitnic vem, kje bo moj otrok," pravi Marjana Zalar, mama osemletne šolarke.

V maju je šolsko ministrstvo osnovnošolskim ravnateljem razposlalo okrožnico, ki je v 27. členu jasno odprla možnost poletnega počitniškega varstva: "Šola lahko organizira počitniško varstvo za učence od prvega do petega razreda, ki ga izvajajo delavci šole v okviru svojega delovnega časa." A besedilo je naletelo na revolt združenja ravnateljev.

Počitniško varstvo
Počitniško varstvo FOTO: Shutterstock

"Ne vem, kdo je uspel izsiliti, da se takšen člen vpiše v Zakon o osnovni šoli. Glede na to, da nam kadra primanjkuje že zdaj in da sploh ne vemo, kako bomo začeli novo šolsko leto," je takrat dejal predsednik Zveze ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Gregor Pečan.  

Tudi če bi bili učitelji pripravljeni delati poleti, iz novele ni bilo razbrati, kako učiteljem poletno delo plačati, pa opozarja ravnatelj kašeljske šole. "Navaja tudi, da učitelji to delo opravljajo v okviru rednega dela. Kar pa je za ravnatelje, ki organiziramo delo, izjemno problematično, saj učitelji tekom šolskega leta opravijo ogromno doprinosa, z njim pa pokrijejo manjkajoče dni dopusta,"  pravi Jernej Šoštar.

Primeri dobre prakse sicer obstajajo. Eden takšnih je na primer I. osnovna šola v Celju, kjer otroci lahko ostanejo celo poletje, učitelje pa plačajo iz občinskega proračuna in prispevkov staršev. "Tega ne počnejo v okviru svojega rednega dela, temveč je to posebej vrednoteno kot dodatno delo," pravi ravnatelj I. osnovne šole Črt Močivnik.

Zdaj je šolsko ministrstvo 27. člen nepričakovano, a nepreklicno izbrisalo iz novele zakona. Šolski minister na naše poizvedovanje, zakaj je iz novele brisal 27. člen, ki govori o počitniškem varstvu, molči. Zakon je zdaj v javni obravnavi, a da bi učitelji s pobudo, da se člen vrne v novelo, šli naproti staršem, je bolj malo verjetno.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (166)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

k.rs30091
11. 07. 2023 13.06
+1
Kje to notri prenesejo? Skozi izobraževanje? Popravljanje kontrolk, ki jih v šoli , namreč? KJE? NAS PRAV ZANIMA KJE? Nikoli jih notri ne prenesejo, učni sistem je vsako leto enak. Z izobraževanji? Ki jih imajo prav tako kot ostali uslužbenci Javne uprave, ki pa delajo 8h striknih.
CelyCely
11. 07. 2023 08.08
+1
Nepismen ravnatelj na okopih.. če šola nekaj lahko dela, še ne pomeni, da mora.
k.rs30091
11. 07. 2023 08.06
+2
Še to, poklic si sam izbiraš. Nekateri uradniki z uradnimi urami, pazniki, policaji , učitelji, gasilci , med. sestre, trgovec, bančnik, psiholog, zidar, smetar. Noben nima enostavnega poklica, prav. Ampak opravljajo pa točno določeno število ur, ta poklic. Učitelji jamrajo, da jim otroci skačejo po glavi, HALOOOO. Izbrali so ta poklic, delo z otroki, ki je lahko čudovito. Smetar tudi ne jamra , vsak dan po dnevniku, da mu smrdi in voha nevarne pline. Se strinjamo. Vsak poklic je pomemben za družbo. In učitelj bi moral opraviti število ur za katere je plačan. PIKA.
k.rs30091
11. 07. 2023 08.02
+2
IN URE NIKOLI, NIKOLI NE PRENESEJO NOTRI. Praviloma bi morali prenašati v poletnem času, mi starši pa si trgamo od ust za te doooolge tedne počitnic. Žalostno, ampak resnično. Ostali javni sektor je evidentiran glede delovnega časa, učitelje pa iz prve roke vidiš že ob 12h v trgovini. Kontrolne popravljajo v šoli med poukom, to vsi vemo, učni sistem in načrt je vsako leto isti. Tista izobraževanja, ki so na nevem koliko časa. Kje za vraga dobijo ostale ure???? ABSURD, sistem. Oni bi pač radi samo višje plače. Na dopustu pa po 60 delovnih dni, če vse skupaj prištejemo. Grozaaa.
Mehtilda
11. 07. 2023 16.48
Najprej, da bo jasno, ne delam v šoli. Kot drugo pa v tvojem zapisu vidim toliko enega gneva, da mi je jasno, zakaj vedno več ljudinoče delati v šoli. Vsi smo najbolj pametni, ko gre za učitelje, jim imam pa kar ene par v družbi/družini in ni jim ravno lepo, kljub nekaj faljšim počitnicam. Pa ne zaradi otrok, to jim je v veselje, izključno zaradi staršev, ki mislijo, da je njihov otrok en in edini, najboljši, največji genij, nič nikoli kriv itd.itd.., ki mislijo, da vse vedo in da jim je vse jasno.
zibertmi
03. 06. 2023 19.15
+2
in šolniki so se uprli,dela med počitnicami.in kaj ti modeli delajo dva meseca letnih,teden zimskih,krompirjevih,božičnih počitnic.koliko dopusta jim pripada že kot mlade zaposlene osebe,da so lahko toliko časa brez dela.pa še stavkali bi
LocoCoco
03. 06. 2023 16.30
-1
V črno luknjo...
son?ek11
03. 06. 2023 13.07
+6
Jaz pa se sprašujem kje so tiste ustanove, ki se jim je reklo varstvo in je bilo vedno zelo blizu šole,nekje celo v šoli in kamor smo šli otroci(ne vsi, samo tisti zakatere so starši tako želeli) po pouku in kjer so bile tam zaposleni tovarišice , ki niso učile v šoli. Tam smo naredili vse naloge, se učili in bili tam dokler so bili starši v službi. Varstvo je delovalo celo leto. In v varstvo si kahko hodil do konca osemletke!!! Spomnite se malo svojega otroštva!!
son?ek11
03. 06. 2023 13.12
+5
Je pa res, da je bila takrat Juga kjer je bilo za vse bolj poskrbljeno, saj je imela vsaka tovarna svoj vrtec!!!No tudi vsaka tovarna ali podjetje si imeli svoje počitniške kapacitete!!! Ja, to je bilo včasih v naši Jugi!!!
SDS_je_poden
03. 06. 2023 12.49
+5
Zakaj tak jok in stok okoli varstva. Seveda nimamo vsi toliko dopusta, kot so počitnice dolge. Ampak imeti otroka je vaša odločitev in ste pač dolžni poskrbeti zanj. Tudi jaz sem, pa so že hodili v šolo, ko so šli starši v penzijo.
SDS_je_poden
03. 06. 2023 12.55
+10
Pa tudi razumem učitelje, da tega ne želijo početi. Že čez leto jim po glavi skačejo sončki in njihovi starši, da ni jim pa še med dopustom.... Hvala, ni vredno denarja, ki ga dobijo. Imejte svoje sončke doma, če se le da, jih tudi od doma šolajte, sej vam država to omogoča, samo na teste bodo hodili v šolo. Še počitnic ne zdržite z njimi, kaj šele, da bi jih učili.
zibertmi
03. 06. 2023 19.26
-1
zakaj jih pa razumeš-kaj pa počno za svojo plačo vse dni ,ko ni pouka
griny
03. 06. 2023 20.43
+0
Mogoče ti marsičesa ne razumeš, kar počnejo učitelji med šolskim letom? Dežurstva, spremstva, nadomeščanja, pisanje priprav, razmišljanje, kako bi pomagali tvojemu sončku, ... Cel kup stvari je, ko oni delajo, ti pa se 'izležavaš'. Ah, seveda ne - ti delaš vsaj 20 ur na dan.
k.rs30091
11. 07. 2023 13.05
+1
Lepo vas prosim 22 ur obveznega, kje notri prinesejo sploh za delovni čas, kaj šele za počitnice, ki jih imajo vse skupaj krepko čez 60 dni, pa smo premalo rekli. Kje to notri prenesejo? Skozi izobraževanje? Popravljanje kontrolk, ki jih v šoli , namreč? KJE? NAS PRAV ZANIMA KJE?
Koroški Slovenec
03. 06. 2023 11.40
+1
Ja premalo so plačani. To je isto, kot dodatno delo zdravnikov, ki imajo nadure, čeprav so na safariju. Otroke paziti zastonj pa tudi ni enostavno - razen svojih.
mojito88521
03. 06. 2023 11.13
+7
In zahvala gre tudi avtorici članka, ki je omogočila ponovni javni linč učiteljev. S tem se bodo razmere v šolstvu zagotovo izboljšale. Še malo ... do še zadnjega učitelja, ki bo odšel iz tega poklica.
pooyayoo
03. 06. 2023 11.23
-5
Očitno ste učiteljica, ki poleti nima težav z varstvom svojih otrok, ker ste pač doma. Vsi ostali neucitelji/starši imamo pa velike težave, ker moramo dati svoj dopust. Pa ni težava v tem, da se da dopust, ampak v tem, da ga nimamo dovolj, da oba starša pokrijeta vse proste dni, ko so otroci doma. Jaz nimam pomoči starih staršev in da bomo cela družina skupaj en teden na morju, bo eden od naju si priskrbel bolniško. Tako pač je. Si en učitelj to zna predstavljati?
SDS_je_poden
03. 06. 2023 13.00
+8
Pooyayoo in sedaj bi radi otroke nekam potisnili čez poletje, da se vam ne bi bilo treba z njimi ukvarjat? Mojito je lepo napisal, kaj je avtorica tega članka želela... Tako kot je navada v tej zahojeni državi, se z prstom kaže na druge, ker oni so krivi, je je tako, kot je. Malo se je treba organizirat, pa se pregura tudi počitnice.
son?ek11
03. 06. 2023 11.04
-2
Starši nimajo poleti 12 tednov dopusta, pa tudi nimajo vsi baka servis, tako da bi bilo prav da se v okviru šole organizira aktivno varstvo otrok!!!!
jank
03. 06. 2023 11.13
+6
A tvoji starši so pa imeli takšen dopust? Če si ga naredil, poskrbi zanj.
pooyayoo
03. 06. 2023 11.27
-5
Jank, očitno ste nedojemljivi. Včasih so ljudje pri 50 letih šli v penzijo in so lahko čuvali vnuke. Moji starši bodo šli v penzijo, ko bodo moji otroci brez težav že sami doma med poletjem. Za otroke se pa mimogrede poskrbi tudi tako, da starši hodijo v službo in otroka preskrbijo. Včasih bi bilo res najbolje, da bi vsi z otroki dali odpoved in vsi na socialno pomoč, pa bi bilo fajn. Pa ne bi imel nihče težav, zakaj ni organiziranega varstva:)
son?ek11
03. 06. 2023 11.41
+2
V našem času, torej pred cca 60 leti smo imeli organizirano varstvo, ki je bilo blizu šole in je delovali vse leto. Otroci smo šli v šoli na kosilo in potem v varstvo dokler so bili starši v službi, kjer smo naredili naloge in se učili pod kontrolo tovarišice v varstvu. Varstvo je delovalo tudi poleti!! A ste oozabili???
Abica
03. 06. 2023 11.48
-4
Jank, res upam, da ne delas v solstvu. Hudoben, sovrazen... Pa mislim, da ravno tam delas.
Abica
03. 06. 2023 11.52
-5
Ah, saj res, tvoja žena, ti si pa solastnik firme.
son?ek11
03. 06. 2023 10.56
-2
Ja, na ta člen, ko predstavlja obveznost, so pozabili, na izsiljevanje za višje plače pa ne!!!
Abrams
03. 06. 2023 10.48
-5
Sicer se strinjam z poletnim varstvom, vendar ne zastonj. Ker pač to je potem treba plačat iz mojih dajatev državi !!!!
pooyayoo
03. 06. 2023 11.28
+2
jank
03. 06. 2023 10.37
+10
Za pametnjakoviče sledeče, doma imam učiteljico in vem, koliko časa porabi doma, tudi v poznih nočnih urah sedi pred računalnikom ali pripravlja didaktične pripomočke, da gre drugi dan čiste vesti v šelo in pred otroke. V primerjavi z mamo, ki se tudi preživljam z intelektualnim delom, dela zagotovo dvakrat več, zasluži pa več kot petkrat manj. Večkrat ji rečem, a ti je treba, zaposli se v moji firmi in mi vedno odgovori, da bo učiteljica dokler bo uživala pri delu z otroki.
Abica
03. 06. 2023 10.40
-2
Abrams
03. 06. 2023 10.45
-7
Pol si tud ti zaposlen v državni upravi. Če ne veš kolk je treba delat, za svojo plačo.
jank
03. 06. 2023 10.52
+8
Kje v državni upravi imajo takšne plače? Sem večinski lastnik visoko tehnološke firmice z odličnimi sodelavci, nekaj jih je solastnikov.
pooyayoo
03. 06. 2023 11.35
-4
In v privat firmi delate 2x manj kot učitelji😅 povej, prosim, za katero firmo gre? Glede na tvoj pristop, z veseljem pridem k vam delat, mogoče se celo s šefi dogovorom za prosto poletje, da bom lahko čuvala svoje otroke, 😉
jank
03. 06. 2023 11.52
+7
Je tako. Smo firmica, ki prodaja samo znanje. Ne zaposlujem, ker je ne želim širiti. Kriteriji za zaposlitev so zelo zahtevni. Najpomembnejši jsi sposobnost empatije, poštenost, inovativnost in kulturna komunikacija, nato pa sledi še strokovnost. Med zaposlenimi so tudi s samo srednjo šolo, imajo pa prej navedene kvalitete.
pooyayoo
03. 06. 2023 12.12
-5
Super, me veseli, da ste uspešni in da vaša vizija obsega pomembne kriterije, ki so marsikje spregledani. Poskusite pa se vi imeti malo empatije do starsev, ki imajo dejanski problem z varstvom otrok poleti... Pa ne ker se jim ne bi dalo biti s svojimi otroki, ampak ker omejeno število dopusta prestavlja to tezavo.
kr en 123
03. 06. 2023 10.14
-10
Ta člen je izginil točno tja, kot razbremenitev plač z prispevki in davki.. Golobovo besedo je odnesel veter...
Abrams
03. 06. 2023 10.45
-5
Goloba pa ne. To je slovenska LICEMERNOST.
Kaveljc
03. 06. 2023 10.14
+14
Glede na to v kakšni razvajeni družbi živimo, predlagam, da na fakultetah organizirajo poletno varstvo za študente.
knap11
03. 06. 2023 10.12
-6
Učitelji imajo med šolskim letom vsak drugi mesec teden dni dopusta in med počitnicami ga ima večina učiteljev še mesec in pol. To pa znese letno dva meseca in pol. Poleg tega je učiteljica dnevno v šoli od štiri do šest ur. Tega si nisem izmislil, saj je moj sorodnik profesor in mi je to dobro poznano.
knap11
03. 06. 2023 11.31
-4
Veliko minusov, a nihče ni napisal, da tisto kar sem nisal ni res! :)
pooyayoo
03. 06. 2023 11.37
-3
Cobra007
03. 06. 2023 11.59
+4
Ni res kar si tukaj napisal! Kdo pripravlja in popravlja teste doma, popoldan in med vikendi. Da o pouku na soli ne govorimo.. kjer je treba biti vsako uro skoncentriran in podajat ucno snov! Veliko uciteljev bezi iz sol, ker razmere postajajo nevzdrzne. Na vrata jim trkajo taksni zatezeni starsi z odvetniki in inspekcijo.. poklic je razvrednoten tudi zaradi taksnih komentarjev kot jih pisete tukaj! 😨
knap11
03. 06. 2023 12.22
-6
Cobra.... lahko se strinjam s tabo glede staršev in odvetnikov. Kar se tiče pa dodatnega dela, kot so testi in priprava za pouk, tega ni toliko, pa tudi, zakaj pa to delajo doma in ne v šoli? Tako da takšna opravičevanja nedela učiteljev niso ravno verodostojna.
Cobra007
05. 06. 2023 16.56
+2
Dragi knap11; Ne piši o ne delu učiteljev, ker o tem očitno ne veš nič!
Kaveljc
03. 06. 2023 10.11
+11
Kakšno varstvo. Ko sem bil star 8 let me je oče z vlakom samega poslal iz Maribora k stari mami v Novo mesto. Dvakrat sem prestopil : Zidani most in Ljubljana, parna lokomotiva je s prestopi vozila ves dan. No in še danes sem živ.
pooyayoo
03. 06. 2023 11.38
-1
Res si pravi kaveljc! Danes ti pa CSD otroka vzame, če to narediš.
daness
03. 06. 2023 10.10
+10
Zakaj imeti otroke, če si nočeš vzeti časa ( in seveda imeti manj denarja) da bi jih vzgajal in z njimi užival. In potem zahtevaš, da jih vzgaja šola, da ti lahko delaš kot da nimaš otrok. Ker sicer mami do konca 1. razreda pripada skrajšan delovni čas, a seveda je skrajšano tudi plačilo.
Abica
03. 06. 2023 10.42
-5
To je trapast komentar, ker poleti si vecins starsev ne more vzeti 10 tednov dopusta, ker ga nima.
pooyayoo
03. 06. 2023 11.40
-4
Tak komentar da lahko samo nekdo, ki mi denarja ne primanjkuje in mu ni treba vsak mesec računati, kako bo šlo skozi... Žalostno, da ljudje tako razmišljajo.
proofreader
03. 06. 2023 10.06
-1
Gledam na parkirišče od šole in se po kosilu izprazni. Kje torej delajo teh 8 ur, kot pišete nekateri?
daness
03. 06. 2023 10.14
+1
Se strinjam, ampak to ni razlog, da morajo biti otroci v šoli vsak dan do 16h in nato še med počitnicami. Kaj imamo starši otroke ali ljubljenčke, da se z njimi pohvalimo ko nam zapaše.
jank
03. 06. 2023 10.16
+9
To je povsem značilno razmišljanje tistih, ki menite, da učitelj opravi dopoldanski pouk in pika. Ko pride domov, se mu začne služba za naslednji, včasih precej daljša od tiste v šoli. Verjemite mi, dima imam takšen primerek.
pooyayoo
03. 06. 2023 11.43
-6
Jank, očitno je vaša žena ena svetla izjema, ker 90% učiteljev ni tako predano zgaranih..