Slovenija

'Dajte nam odgovore. Tukaj smo doma in tu bomo, ko se bo voda morda spet razlila'

Sneberje, 20. 08. 2023 20.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Staša Lozar
Komentarji
250

Prebivalci v ljubljanskih Sneberjah, po tem, ko je Sava popolnoma uničila njihovo naselje, še vedno ne spijo mirno. Čeprav jim je ljubljanski župan ponudil pomoč, se sprašujejo, ali je sploh smiselno kar koli popravljati, če ni jasno, od kod je vdrla voda. Pomoč je obliž na rano, ni pa rešitev problema. V 45 letih Sava tam ni nikoli poplavljala, zato se sprašujejo, kaj je zdaj drugače, ali so sploh še varni ter kdo je odgovoren za katastrofalno razlitje.

"Dajte nam odgovore. Tukaj smo doma in tu bomo, ko se bo voda morda spet razlila," nemočno pripovedujejo prebivalci Sneberij. Medtem ko v vseh hišah še vedno čistijo, hočejo odgovor, zakaj se je slednje zgodilo. Če župan Zoran Janković obljublja, da bodo v prihodnosti pregledali protipoplavne nasipe, se Sneberčani sprašujejo, ali ni občina v preteklosti naredila česa narobe, ko je urejala brežino višje, v Tomačevem. 

Poplave v Sneberjah
Poplave v Sneberjah FOTO: Aljoša Kravanja

Prebivalka Sneberskega nabrežja Nadja Jurca pravi, da nasip ni bil videti poplavljen. "Pod vrhom je bilo suho, očitno je voda drla z druge strani." Njen sokrajan Emanuel Banutai dodaja: "Voda je tukaj pri Tomačevem pridrla čez polja, niso nasipi pri nas popustili, ampak precej višje." Nasipi so namreč marsikje prekinjeni. Župan pa se je šele iz pričevanj ljudi seznanil, da naj bi nekatere razdrli kmetje. Trdi, da z namenom, da so lažje vozili čez. Sneberška Civilna iniciativa opozarja, da so bili nasipi že leta nevzdrževani.

Ljudje še pravijo, da mora nekdo preveriti, ali se je ustrezno postopalo pri regulaciji voda za jezovi hidroelektrarn, predvsem, ali so bili ob napovedih velikega dežja dovolj izpraznjeni. 

Banutai pojasnjuje: "Kolikor vemo, so zaradi naraslih voda višje izpustili zapornice v Zbilju z namenom, da bi reševali Medvode, voda je potem priletela do nas." Prihodnjo nedeljo, ko imajo še en sestanek z županom, bodo terjali tudi odgovor, kakšne so bile cevi, ki jih je že zakopane v zemljo pometalo iz jaškov. So bile namenjene meteornim vodam ali kanalizacijskim priključkom? "Kolikor sem iz medijev razbral, to ni bilo priključeno, cevi so bile prazne. Nočem si predstavljati, kaj bi bilo, če ne bi bile prazne in bi se fekalije razlile po naselju," še dodaja Banutai.

O obližih, ki jih zdaj daje občina v obliki denarne pomoči, se sprašujejo, kdo je določil mejo 1500 evrov dohodka na hišo za mejo odmere denarne pomoči. Jurca slednje komentira: "Družina hitro preseže to mejo, če sta oba zaposlena, ampak če je prisotna zadolženost ali veliko otrok so stroški toliko višji in je posledično težko določiti mejo." Zaskrbljeni čakajo prve napovedi zavarovalnic, da ne bodo izplačevale zneskov glede na posameznikovo zavarovalno vsoto, ampak da se bodo pri postavki čiščenja izplačevali pavšali. Zakaj, pa jim ne odgovori nihče.  

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (250)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kaveljc
23. 09. 2023 21.09
Ko berem tu nesmisle nekaterih , ki niso nikoli bili v Sneberju. Od moje hiše , ki jo je poplavilo je do Save 750 m. Sava se nikoli v 48 letih ni niti približala naselju. Izmerite 750 m razdalje ob Ljubljanici pa ni Tromostovja poplavljen je ves stari del Ljubljane do Streluške ceste, poplavljena je Dunajska, Miklošičeva itd.
Slava b
21. 08. 2023 12.46
+3
Naj ostanejo na svoj riziko in konto.Zaradi mene si lahko naredijo tudi hišo na vodi.Pameten gre samo enkrat na led,neumen pa večkrat.
Kriminalna Država
21. 08. 2023 12.43
-5
Pa še za vse tiste pametnjakoviĆe, Sneberje so polne JLA in milićnik kadra in njihovih potomcev!
Makalunga
21. 08. 2023 12.29
-2
Del računa bi morala poravnati nadležna Nika in 8. Marec ki so bili proti urejanju vodotokov, glasovali so za to kar imamo 10 milijardno škodo. Ja Nevladniki in GOLOBOSTI so večja katastrofa za državo kot vse naravne nesreče skuPaj..
lokson
21. 08. 2023 12.28
+5
Povsod, kjer se je "protipoplavno urejalo so nastale težave. V Kamniški Bistrici, je povsod tam, kjer so posekali obalna drevesa, katerih koreninski sistem je leta kljuboval naraslim vodam prišlo do devastacije brežine. Za voljo ureditve sprehajalne poti vzdolž Bistrice, se je posegalo v brežine. Rezultat pa smo imeli priložnost videti. Podobno je v Tomačevem naredil šerif. Kaj si o tem mislijo krajani Sneberja ,kateri so bili cel teden medijsko izolirani(seveda z razlogom)pa v medijih ne boste izvedeli.
flisd
21. 08. 2023 12.08
+4
Gradijo ob reki in se cudijo poplavam.
oježeš
21. 08. 2023 11.37
+1
Čudno vprašanje, kdo je odgovoren za poplave. Najverjetneje narava! Drugi odgovorni pa so ljudje, ker gradijo tam, kjer ne bi smeli. Pač, če je bilo 100 let vse v redu, ni rečeno da bo tako tudi naslednjih 5 ali 10 ali več let. Ko pade taka količina dežja, da ne more vsa voda naekrat odteči, po navadi pridejo poplave. Vprašanje je samo, kdaj preneha deževati ker se s tem uravnava višina poplavne vode. Kdor je na poplavnem področju, bo imel težave z vodo, verjetno tudi z uničenjem lastnine. Kar je za človeka zelo hudo in zelo stresno.
igy02
21. 08. 2023 11.32
+2
Vi nam dajte denar za popravilo vsega, mi pa bomo čakali naslednje poplave. In potem ponovite vajo,...
športnik66
21. 08. 2023 11.12
+7
Vsak, kdor gre zidat ob rekah in potokih, v ravninah, ki so lahko poplavne, si mora ta riziko v zakup vzeti. Jokati po poplavi je smešno. Lahko je 30 let suho, brez težav, potem te pa zalije... S tem, da nekateri rizika poplav in požarov niti zavarovano nimajo! Halo? To vam ne bo država uredila, ta riziko si morate sami zavarovat! 500 € na leto, pa imate to za eno hišo rešeno. Folk je res sam svoje sreče kovač...
zdravilozavse
21. 08. 2023 11.18
+5
S tem bi se lahko v celoti strinjali.ČE za ta področja ne bi bila izdana vsa dovoljenja in soglasja od vodnega do GD in še in še drugih predno zasadiš lopato.Tako pa sedaj prenesti krivdo povsem na investitorje in graditelje je močno sporno,ko enkrat OPPN vse to dovoljuje.
INAZ
21. 08. 2023 11.37
+1
Bomo videli sedaj koliko so zavarovalnice vredne zaupanja.
zdravilozavse
21. 08. 2023 11.10
+3
Pa še nekaj glede za sanacije po poplavah.Prve so na pomoč takoj za gasilci in reševalci ter helikopterskih enot in CZ prišle humanitarne skupnosti.Tako,da zanašanje na pomoč države je zelo nesmiselna sploh,ko se govori o novih gradnjah montažnih hiš.Pred leti so prepovedovali naselja montažnih hiš za mlade družine,sedaj pa naj bi jih država pomagala narediti.Glede na luknje v zakonodaji,ki so se pokazale pri gradnji C0,ko institucije odgovornost prelagajo druga na drugo,je verjetnost zapletov več kot zagotovljena in teh obljubljenih hiš še dolgo ne bo,z izgovorom zakonodaje za katero pa vemo kdo je zadolžen.
Dark Knight
21. 08. 2023 11.09
+3
Lepo je gospodična "vemo kdo" natehnila narod na referendumu o vodah, zdaj se pa valja v milijonih. Bravo butalci.
pekoči paradižnik
21. 08. 2023 12.09
+3
Nehajte zavajati z Vizjakovim padlim zakonom o vodah, ki je omogočal dodatno gradnjo objektov v priobalnem pasu rek in jezer. Kaj se zgodi z objekti v bližini rek pa smo lahko videli v tej ujmi.
lokson
21. 08. 2023 12.19
-3
Frenk, pojma nimaš. Novi zakon je to prepovedoval. Vzemi v roke in preberi, kaj samo bi se lahko v izjemnih primerih gradilo. Večji problem je ogromna izguba vrednosti zazidljivih parcel, katere si lasti določena elita. Če prepoveš gradnje na teh parcelah, vrednost le teh pade na minimum. In še dosti je takšnih "malenkosti", zaradi katerega se je zagnal propagandni stroj ,s pomočjo prisesančkov in medijev.
pekoči paradižnik
21. 08. 2023 13.19
+4
lokson,... zakaj je ta zakon padel na referendumu,..... ne zaradi Nike, da ti prihranim odgovor, pač pa zaradi vsebine ,ki sem jo navedel. Kot janševec gotovo ne veš, kaj pomeni v izjemnih primerih,... ko dobiš od župana dovoljenje.
mackon08
21. 08. 2023 14.26
+1
Frank7 tako je prevedeno izjemni primeri bi veljali za elito, ki ima tam parcele.
lokson
21. 08. 2023 15.03
-1
Frenk,če se ne strinjam z golobizmom in aktivizmom opravilno nesposobnih osebkov, še ne pomeni da sem kot trdiš janševec.Le po pameti poba.
lokson
21. 08. 2023 15.06
-2
Kdo pa je ta elita, ki ima v lasti ogromno zazidljivih parcel ob obalnem pasu turističnih in naravnih biserov. Ne Frenk, niso to kot jih imenuješ ti "janševci".
televizija2000
21. 08. 2023 10.33
+4
Je pa res, da je treba učvrstit nasipe, v prihodnje razmislit o pozidavi poplavnih območij...
radar
21. 08. 2023 10.51
+7
Vzeti bo potrebno moč županom glede pozidave območij. In takšna območja, tudi močvirja zaščiti z zak9nom.
pekoči paradižnik
21. 08. 2023 12.11
+5
Gabrijelčič je izpostavil napake, ki so bile storjene po poplavah v Zgornji Savinjski dolini pred tremi desetletji. Na koncu so si občine razdelile denar in ukrepe izvedle parcialno, ne sistemsko. Posledice tega se kažejo danes.
geemale
21. 08. 2023 10.30
-4
lahko talate minuse kolikor hočete..... poglejte si google street view iz leta 2019, v šmartnem okrog stadiona !!!
geemale
21. 08. 2023 10.20
-12
v sneberjah so vsi kmetje janševci, samo spomnite se zbora občanov za gradnko rondoja.... in so pač leta in leta sabotirali nasipe...
pekoči paradižnik
21. 08. 2023 12.12
+1
Znana manira janševcev, da drugim očitajo, kar počnejo sami.
Kriminalna Država
21. 08. 2023 12.44
+2
JankoviĆ je že 16 let župan, a kriv je pa Janša. Tipično za sekto opranoglavcev.
pekoči paradižnik
21. 08. 2023 13.20
+0
Krivi so kmetje, ki so janševci in si iz tega naslova domišljajo, da lahko delajo kar jim ustreza,....
zvoneti
21. 08. 2023 09.55
+15
Ali bi morda kakšen novinar vprašal Jankoviča o potopljenih in zalitih delih Črnuč. Lani je Janković v Črnučah samo nekaj metrov- čisto ob Savi na znanem poplavnem območju (ul.Koroškega bataljona) zgradil sprehajalno pot za 600.000 €. Seveda je sedaj Sava vse razdejala. Županković z javnimi sredstvi gradi na poplavnem področju in to nobene službe , ki je pristojna ne zanima, celo EU skladi so sofinancirali zadevo (sigurno so jim povedali, da tam Sava poplavlja vsakih 10 let-poglejte poplavno karto).
Dragica Cegler
21. 08. 2023 10.32
+4
Saj ne upajo,ker potem bi se pa morali opravičiti.
mastablasta
21. 08. 2023 11.02
+0
sprehajalna pot je lahko po poplavnem območju. saj se ne sprehajaš ob poplavi in rdečem alarmu od ARSO. ali pač?
zvoneti
21. 08. 2023 11.10
+2
Ja, pa tudi v gostilno na kosilo na Livado jih nebo povabil. Bemti, kakšen novinar moraš biti, da se prodaš za kosilo.
zvoneti
21. 08. 2023 11.25
+0
Seveda je lahko, če jo ne plačamo davkoplačevalci 600.000€.
zvoneti
21. 08. 2023 09.51
+18
Nekdo spodaj je napisal, da so v Sneberjih naplavljene cevi za meteorno vodo. To seveda ne drži. Poglejte si na facebooku kaj so zapisali domačini ; vtipakajte;Sneberčanke in Sneberčani; KANAL C0 Ponovno se je v praksi videlo, kako veliko je nihanje nivoja podtalnice. Jasno je, da so, ko gre za velike kanalizacijske in meteorne cevi, prisotne ogromne vzgonske sile. Primer posledic smo lahko videli pred vrtcem Miškolin v Sneberju, kjer je voda izvrgla sveže vgrajene velike cevi in jaške. Tveganj za okoljsko katastrofo je ob upoštevanju posledic nihanja podtalnice, morebitnih potresnih aktivnosti ipd. na tako dolgi kanalizacijski cevi v vodovarstvenem območju vsekakor preveč. Pravijo tudi, da se je Županković tam pojavil šele 10 dan po poplavah, niso odvažali smeti, nekaj dni ni bilo niti civilne zaščite, 6 dni mediji niso o tem obveščali, ljubljančani za poplavljenih 80 hiš nismo vedeli nič..Skratka prepuščeni so bili sami sebi. Katastrofa, sramota, kriminal .......vse to pa zato, da se nebi videlo in vedelo nič o razmetanih ceveh kana C0.
zdravilozavse
21. 08. 2023 10.38
+1
CZ tam ni bilo.Bili pa so poslani gasilci,ki pa niso mogli narediti ničesar,razen reševanja življenj.Kar se vode tiče pa je bilo črpanje nesmiselno,ker je bila podtalnica tako visoka,da kolikor si izčrpal,toliko jo je priteklo na novo,zato so z črpanjem začeli po nekaj dneh,kar velja tudi za vrtec Miškolin.In ja,na tem in še marsikaterem drugem področju je težava podtalnica.Kar se nasipov tiče je bolje,da se na njih ne izgovarjajo kajti za urejanje teh je odgovorna le in samo MOL,ki pa očitno v vseh letih teh ni niti preverjala kaj šele urejala.Odskodnin zavarovalnic pa na tem področju ne bo,kajti za poplavna področja,poplavno zavarovanje ne velja,čeprav je sklenjeno!
PARTIZAN PEPE
21. 08. 2023 09.45
+3
Poplavljala je zaradi tega , ker so kmetje zaorali protipoplavni nasip...pojdite si pogledat... to je že 100x napisano Jankoviču ....
Krneki 00
21. 08. 2023 09.47
+4
a je to dokazano ali je spet propagandna fora?
zvoneti
21. 08. 2023 10.15
+9
Ni res, sinoči so domačini na poročilih povedali, da voda ni segla čez nasipe in poplavljalo ni zaradi tega, ne zavajajte.
zibertmi
21. 08. 2023 10.22
+1
to bo kar res.so najprej povedali domačini in novinarka.da je jankovič to videl pred kratkim,da se verjetno kmetje vozijo preko nasipa,ki so ga seveda uničili na več mestih.odgovarjal ne bo nihče.
zibertmi
21. 08. 2023 10.23
+0
bi pa verjetno bil hvale vreden rushidi ,če bi bil na oblasti on zna.predvsem v tem času,ko fotografov ni več na poplavljenih območjih ,svoj obraz kazat na atletiki na madžarskem namesto orbana
zvoneti
21. 08. 2023 10.29
+6
Ja, na poročilih sinoči na POPtv so prebivalci povedali, da voda ni prišla iz smeri nasipov in Save, zato pa zahtevajo od Jankovića, da se ugotovi kaj se je dogajalo z hidroelektrarno v Medvodah in če je morebiti to razlog za poplavljene Sneberje, ena starejša gospa je tudi na poročilih pokazala kanalizacijski jašek in rekla, da je voda najprej začela tam ven bruhati......
Krneki 00
21. 08. 2023 10.30
-6
se pravi vsak nabija na svojo stran...ima kdo kak dokaz članek sliko izjavo? ker drugače zibert je tok verodostojen ko bi župniku dal vrtec pazit
zdravilozavse
21. 08. 2023 10.54
-1
Za vzdrževanje nasipov je odgovorna izključno MOL z Zokijem na čelu.In župan je rekel javno,da je šele sedaj izvedel,da so kmetje uničili nasip.Torej vse do sedaj nihče iz pristojnih služb MOL ni niti pregledoval teh območij kaj šele vzdrževal?🤔Saj je bolje,da so tiho,ker kar rečejo pljunejo sebi v skledo!
mastablasta
21. 08. 2023 11.04
+5
če bi redno preverjali nasipe, recimo 1x na leto bi se mimo zapeljal, bi lahko to videli, popravili in ustrezno kaznovali, tistega, ki je to nasip poškodoval.
zibertmi
21. 08. 2023 11.07
+6
rečeno je bilo,pa obračajte novico kakor hočete,da so kmetje uničili del nasipa,ker so se vozili čezen
zibertmi
21. 08. 2023 11.09
+5
dela pa tako nobeden nič.najbolje je vse umestit v pisarne,zaposlit mladino,ki komaj najde do službe in to je zmagovita kombinacija
zibertmi
21. 08. 2023 11.09
+4
Krneki 00
21. 08. 2023 12.05
-1
Jankovič je izjavil da je slišal za to ampak da še niso preverili....nabijaš žibert pa zavajaš nobenga dokaza ni o temm.... prav patetični ste levi z tem vašim lažmi že
Krneki 00
21. 08. 2023 12.05
-1
Podivjane vode so poplavile Sneberje. Bi se to morda dalo preprečiti? Na novinarski konferenci ljubljanskega župana Zorana Jankovića je bilo mogoče teorijo, da so k obsežnosti poplav na območju Mestne občine Ljubljana prispevali tudi načeti nasipi. Še več: nasipe ob Savi, konkretno na območju Sneberij, naj bi na določenih mestih znižali kar kmetje sami, da bi jih lažje prevozili. 0 To so županove zaveze občanom: Donacijski sklad za socialno šibkejše, cenejša elektrika ... 0 Na najbolj prizadetih območjih se danes nadaljuje odpravljanje posledic ujme, prispeli tudi trije montažni mostovi 0 Res ni bilo »nikogar na terenu«? MOL odgovarja Za to je slišal tudi Janković, kot je dejal. Bežen pregled družabnih omrežij razkrije, da dva lastnika na svojih parcelah ne dovolita nasipa, eden pa naj bi ga celo znižal, da mu ni treba voziti okoli. Govori se tudi, da je nasip klonil pod težo tam zakopanega gradbenega materiala. Vse zanikala Vse to je, ko je prišla do besede, zanikala Anita Ogulin iz Zveze prijateljev mladine Moste – Polje, sicer častna občanka. Kot domačinka je poudarila, da kmetje pač niso podirali nasipov, in dodala, kako zelo je kmečko zaledje potrebno za oskrbo in samooskrbo.
Julijann
21. 08. 2023 09.42
+12
" Vode ne damo"! Pa saj je ni hotel nihče vzeti. In pred dnevi je bilo vode v izobilju.
Krneki 00
21. 08. 2023 09.41
+4
glede na vreme so edini ki imajo kaj pod tega jehove priče.... čolne imajo vsi pa verjamejo v vesoljni potop..... tole je direkt za njih naštimano
iDeGas2023
21. 08. 2023 09.35
+10
Važno da je dr€k0vod čez pitno vodo nje
Japa Jade
21. 08. 2023 10.19
+0