Slovenija

Bomo dobili novo Adrio? Ideja je znova zelo živa

Ljubljana, 10. 05. 2023 20.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Tadej Grešovnik
Komentarji
121

Ob vse slabših povezavah in vse manjšem številu potnikov na brniškem letališču naj bi vlada resno razmišljala tudi o tej možnosti. Končna odločitev naj bi padla v naslednjih tednih, ko bo infrastrukturno ministrstvo proučilo izsledke študije o ekonomskih učinkih ustanovitve nove letalske družbe. Ta naj bi – neuradno – razkrila, da je slovensko gospodarstvo, predvsem turizem, po propadu Adrie utrpelo več sto milijonske izgube. Nov projekt bi bil dobrodošla spodbuda za gospodarstvo, toda podoben drag eksperiment se je, kot opozarja stroka, v preteklosti že izjalovil.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Ustanovitev nove Adrie preveč tvegana?
    02:58
    Iz 24UR: Ustanovitev nove Adrie preveč tvegana?
  • Iz 24UR: Novi nacionalni letalski prevoznik
    04:20
    Iz 24UR: Novi nacionalni letalski prevoznik

 

Vsega milijon potnikov v celotnem lanskem letu. Državno letališče je ta hip v precej slabši formi v primerjavi s konkurenco – svoje je prispevala covidna kriza, pa seveda tudi propad državne Adrie Airways. Odhodi z Brnika so redkejši, slabša je tudi povezanost z drugimi evropskimi prestolnicami. Vse to kliče po ukrepanju, meni nekdanji Adriin pilot Marko Kastelic. "Kakor vem, je pred dnevi potekal velik zdravniški kongres v Sloveniji. Vozili so udeležence z avtomobili in avtobusi z okoliških letališč. Mislim, da to ni najboljša reklama za samo organizacijo tovrstnih dogodkov." 

Bomo kmalu dobili novo Adrio? Ideja, ki vse od stečaja ostaja del javnih in političnih razprav, naj bi bila, kot smo uspeli izvedeti, ta hip zelo živa. Na infrastrukturnem ministrstvu naj bi v teh tednih pretehtali možnost, vlada pa naj bi o tem vprašanju odločala že prihodnji mesec. Kastelic pravi, da je rezultat že jasen. "Razmere so pokazale, da Slovenija kot sam trg ni dovolj zanimiva, da bi se trg sam uredil, in imamo še vedno velike probleme s samo povezljivostjo. Na račun tega trpi gospodarstvo."  S propadom nacionalnega prevoznika naj bi izgubilo približno četrt milijarde evrov. Še dodatnih okoli 150 milijonov evrov je izgubil slovenski turizem. 

Te številke po naših informacijah razkriva študija, ki jo je naročilo infrastrukturno ministrstvo. In prav na podlagi teh številk naj bi se aktualna oblast neuradno zelo nagibala k obuditvi ideje o ustanovitvi nove državne letalske družbe. Nekdanji direktor Fraport Slovenija Zmago Skobir temu ne nasprotuje, ima pa veliko pomislekov, ko sliši o novem nacionalnem letalskem prevozniku. 

Država z Adrio ni znala upravljati, niti je ni znala predati v prave roke. Namesto tega jo je po več 10-milijonskih finančnih injekcijah na koncu zaupala nemškemu skladu. Od obljub na koncu ni ostalo nič. Nemci so družbo finančno povsem izčrpali in jo pahnili v prepad. Razočarani zaposleni – mnogi so Adrii posvetili življenja – pa so čez noč pristali na cesti.

A tudi po stečaju Adrie smo Slovenci še naprej leteli – z Brnika s tujimi družbami, zelo pogosto tudi z letališč v naši soseščini – z ugodnejšimi nizkocenovnimi prevozniki. Nekdanji šef Adrie Peter Grašek zato opozarja, da ne smemo imeti iluzij, da bomo Slovenci pripravljeni plačati več, samo zato, ker je to slovenski prevoznik. Predpogoj je odobritev s strani evropske komisije, v kar pa Grašek dvomi. 

Evropska pravila so stroga, enostavneje bi bilo skleniti partnerstvo z eno od večjih družb, meni Skobir. Politika se bo morala zelo potruditi. Država namreč – pojasnjuje – ne more biti edina lastnica letalske družbe. Po nekaterih ocenah vrednost projekta, če ga država na koncu tudi izpelje, ne bi smela preseči 100 milijonov evrov. Kaj pa kader, ki je medtem zaslužek že našel v tujini? Nekdanji pilot Kastelic pravi, da se vsi, ki delajo v tujini, zavedajo, da je doma najlepše.

V nasprotju z mnogimi izkušnjami iz preteklosti bi morala nova nacionalna družba – dodaja Kastelic – poskrbeti za zdravo delovno okolje. Kdaj? Če bi postopki ustanovitve stekli v prihodnjih mesecih, bi lahko nova družba zaživela do konca prihodnjega leta.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (121)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

za naše
01. 06. 2023 20.28
Kaj pa je za našo državo 35 mio. jankovićću so jih odpisali čez noč ! Noben problem
kapljač1
11. 05. 2023 16.07
+1
Končno pravi premiki v družbi ! Golob se zna Iti dobrega gospodarja.
Grma53
11. 05. 2023 13.19
+1
V Butalah pa res rabimo svojega avio prevoznika, ter lastno vesoljsko agencijo. Ker že imamo ladijskega prevoznika brez ladij, ter politike brez pameti.
setisfekšn
01. 06. 2023 17.47
+2
Grma črna gora ima 800 k. prebivalcev pa imajo svojo prepotrebno letalsko družbo!!!slo nima pa nič!!zaradi takih kot si ti!
marker1
11. 05. 2023 12.56
-2
Ne vem zakaj bi mi pokrivali izgube novemu državnemu prevozniku. Naj plača uporabnik. Če pa noče naj gre v Zagreb ali Gradec na letalo. Ta nacionalni prevoznik je samo v glavi Alenke , da se bi vozila po nakupih po Evropi. Alenka in ostali naj ustanovijo svojega zasebnega prevoznika in naj ga upravljajo. Če tujcem ne gre, bo našim šlo še manj.
trdovrat
11. 05. 2023 12.46
-2
Pa ja ne?, Ali nas ni že prejšnja dovolj "koštala"? Spomin človeške ribice? SMRT FAŠIZMU
JApajaDAja
11. 05. 2023 12.52
+1
mackon08
11. 05. 2023 11.54
+6
Imenovaka se bo PZOP poligon za odslužene politike.
JApajaDAja
11. 05. 2023 10.57
+5
alenko za pv,sedanjega financ ministra -ponovno-za direktorja adrie....dobitna kombinacija :-)
xelA
11. 05. 2023 09.42
+3
grumf
11. 05. 2023 09.27
+0
Upam, da se hecate... Piše se sleto 2023, res ne rabimo nerentabilnih državnih podjetij. Dejmo že enkrat končat to tranzicijo no...
scipio
11. 05. 2023 08.53
-1
Imenovala se bo Novadria...
JApajaDAja
11. 05. 2023 10.58
+0
Leon Rupnik
11. 05. 2023 08.22
+2
Ne trobit o izgubah glede turizma! Smovenija NI in nikoli ne bo turisticna destinacija. V Slo prihaja samo najnizji sloj turistov (i n se ti so v veliki vecini v tranzitu). Taki ki si lepih in znanih destinacij ne morejo privosciti in ti pridejo sem s avtomobili. Samo stevilke poglejte kako malo tujih turistov je obiskalo slo v najboljsi sezoni ! Slo NI zanimiva in je popolnoma neznana.
omega32
11. 05. 2023 08.35
-2
mogoče bi pogledal še kakšno drugo spletno stran kot tisto za odrasle (glede na tvoj nick), predlagam ti STAT, kjer je lepo vidno da Slovenija je turistična destinacija. Res je, da se segment turistov razlikuje glede na ostale države bivše YU (pri nas ostanejo manj časa, ker nismo klasična poletna destinacija, kjer se ostan 7+ dni). Ravno zaradi tega so letalske povezave ključne, da vsaj petični gosti, ki porabijo veliko več, imajo sploh možnost pridi do nas za tiste 3 dni.
Leon Rupnik
11. 05. 2023 08.38
+0
:) V najboljsi turisticni sezoni je SLo obiskalo samo 3.6 mio tujih turistov! Za primerjavo...npr...en mikorskopski Pompei (par kv km) jih toliko obisce v 1 mesecu. Slo NIMA nobene ponudbe za turizem. Nima nobene svetovne kulturne znamenitosti,itd,itd. Kdor pride se tudi nikoli vec ne vrne. Zakaj ze? P.s. srednji postanek tujega turista v SLo je 1.6 dneva. Zakaj ze?
Leon Rupnik
11. 05. 2023 08.42
+0
:) V najboljsi turisticni sezoni je Slo obiskalo samo 3.6 mio tujih turistov! Za primerjavo...npr...en mikorskopski Pompei (par kv km) jih toliko obisce v 1 mesecu. Slo NIMA nobene ponudbe za turizem. Nima nobene svetovne kulturne znamenitosti,itd,itd. Kdor pride se tudi nikoli vec ne vrne. Zakaj ze? P.s. srednji postanek tujega turista v SLo je 1.6 dneva. Zakaj ze?
omega32
11. 05. 2023 08.45
+0
Hotelov je kar nekaj v Sloveniji, ponudbe pa tudi. Na to temo so govorili že predstavniki iz turizma in tukaj imamo Slovenci zelo dober rek: Le čevlje sodi naj kopitar...
Leon Rupnik
11. 05. 2023 08.51
+5
Scovaca: definitivno luksuznih hotelov v Sloveniji NI! So pa povperecni hotelcki ki imajo cene luksuznih hotelov! :)
scipio
11. 05. 2023 09.17
-1
Bodimo veseli, da je tako. Mi pač nismo Las Vegas ali Benetke, za to nam vendarle manjka nekaj šraufov. "Svakog gosta 3 dana dosta", to je pravo vodilo turizma naše sorte. Na turističnih krajih (Bled, Bohinj, Portorož, Vršič, Bovec...) še za nas lokalce in za dnevne tujce v sezoni ni dovolj prostora, kaj šele kapacitet. Kar je treba uvesti, je svetovna loterija za obisk Slovenije. Kot jo imajo v ZDA za vzpon na yosemitski Half Dome. Uvesti je treba pametne turistične slogane kot je bil tisti hrvaški: "Come to Dubrovnik and split!". Kajti "split" lahko prebereš tudi kot glagol v velelni obliki: pridi, troši, plačaj in s(pl)izdi čimprej. Zapakirano vse lepo v iluzijo neke "Slovenian proverbial hospitality..."
mackon08
11. 05. 2023 11.57
+0
SamoDrk nebluzi postonjska jama je samo ena od lepot Slovenije, manj znana škocjanska mi je se lepša. Bled itd.
Leon Rupnik
11. 05. 2023 12.05
+3
A so jame KULTURNE znamenitosti??? Vidis, da si prakticno nepismen in nimas pojma o cemu je govora?
marker1
11. 05. 2023 12.47
+1
Tuji turisti brez težav v enem dnevu obiščejo vse slovenske turistične točke. Takih točk kot je Bled in Bohinj je po Avstriji in Italiji nešteto. Cesta za Bohinj je slaba, potem pa jih še oskubijo za parkiranje. Da ne omenjamo prelaz Vršič, kjer je cesta še vedno tako kot pred stotimi leti. Turizma se moramo še naučiti od Italijanov, Avstrijcev in Nemcev.
NERGAČ
11. 05. 2023 08.17
+5
Zgodbica iz preteklosti: Na enem od naših smučišč sem se spustil v razgovor z Rusom. Povedal mi je, da množično prihajajo k nam na smučanje. Z letalom iz Rusije priletijo v Celovec, od tam pa z avtobusi k nam. Zaključek: ,,Nova'' Adria ne bi smela vsebovati nobenega ,, osebka'' , ki je bil v Prejšnji firmi na kakršnem koli odločujočem položaju. Zgodba nam pove, da ni bila vse država kriva, ampak, da velik del krivde nosijo nesposobni, politično kadrovani šefi, direktorji, komercialisti, itd....
omega32
11. 05. 2023 08.29
+1
Se strinjam, da bi se s postavitvijo kompetentnih oseb na odlučujoče položaje poslovalo bolje, vendar vseeno ne smemo zanemariti, da je Adria letno pridelala cca 5 mio eur izgube, kar je zelo malo glede na število letal, ki jih je imela (na vrhuncu blizu 20 letal). Se pa vsekakor strinjam, da bi se tudi to dalo izboljšati.
Tičfirič
11. 05. 2023 08.16
+9
Levaki ne vedo kako bi nas še bolj obrali.
mackon08
11. 05. 2023 08.10
+10
500 milijonov izgube zaradi tega ker nimamo nacionalnega prevoznika, tem se je sfuzlalo do kraja. Izmišljajo številke samo za to, da naredijo še en poligon za propadle politike.
Leon Rupnik
11. 05. 2023 08.23
+2
Od kje teh 500 mio? Lahko razlozis? Hvala.
omega32
11. 05. 2023 08.30
+0
In ni res, da je 500 mio izgube, ker nimamo nacionalnega prevoznika. 500 mio izgube je zaradi slabe povezljivosti Slovenije. Več vlad (tudi ta) je poizkusila privabiti (s subvencijami) tuje letalske družbe pa nas niti povohajo ne. Tukaj druge rešitve več ni...
Leon Rupnik
11. 05. 2023 08.33
+4
mastablasta
11. 05. 2023 09.07
tisti, ki imajo to 500 mio izgubo bi torej z lahkoto financirali takšnega prevoznika. plačali bi 10 mio na leto in potem bi imeli samo 10 mio evrov izgube, namesto 500 mio. lahko dajo tudi 50 mio na leto, da so še karte zelo poceni in spet zdaj imajo 500 mio izgube, potem pa bi imeli le 50 mio. izgube.
Kunta
10. 05. 2023 21.59
+4
Eni in drugi potopili vse kar je slovenija imela... kaj bote kolincko, mercator, fructal itd itd.. ponovno oziveli... pa s koga se drzava norca dela (od 1991).. dejte no...
SenecaLucius
10. 05. 2023 21.56
-7
V zdravih velikih slovenskih podjetjih komercialisti ne bodo gledali na ceno letalskih vozovnic in bodo spet večinsko leteli z domačim operaterjem, kot so včasih z Adrio.
omega32
10. 05. 2023 21.58
+0
Predlagam ti da pogledaš cene vozovnic do npr Frankfurta s tvojo drago Lufthansko. Ob takih cenah še Adria izgleda kot Rdeči križ..
Hulk Zalepi
10. 05. 2023 21.55
+4
adria v2.0...bankrot v2.0
omega32
10. 05. 2023 21.57
+1
500 mio eur izgube (država brez povezav) vs 5 mio eur izgube (predvidena letna izguba prevoznika). Pa ti meni povej kaj je bankrot!
lipov list
10. 05. 2023 21.54
+4
Rudolf Maister
10. 05. 2023 21.48
+5
Janša vrni se zmešalo se jim je. Nihče se ni prijavil na razpis kljub temu da smo bili pripravljeni kriti stroške. Pomeni da se ne izplača. Norci
omega32
10. 05. 2023 21.53
+1
Ne komentiraj če ne poznaš zadev. Janša oz njegova vlada je prav tako subvencionirala prevoznika in to tiste prevoznike, ki so že leteli v Ljubljano in niso imeli nobenega namena prekiniti teh letov. Če to ni noro potem res ne vem kaj je...
?erniGad
10. 05. 2023 21.59
-5
Vsem vam SDSovcem se meša, ker ne prenesete, da ste zdaj tudi uradno ...pri koritu, s poslancem jajotom! Zdaj je dobesedno "poslanec brez listnice"!
?erniGad
10. 05. 2023 21.47
+6
Se že ve, kdo bo prvi mož novega nacionalnega prevoznika? Po neuradnih informacijah bo prvi mož UROŠ ROTNIK. Govori se pač, pa to