Znanost in tehnologija

Z 'rudarjenjem' kriptovalut brez napora zasluži dodatnih 1800 evrov na leto

Ljubljana, 19. 06. 2021 09.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 9 min
Avtor
Kaya Kamenarič
Komentarji
344

Za kriptovalute je do zdaj gotovo slišal že vsak, tisti, ki so ušesa bolj napeli, pa so zasledili tudi izraz "rudarjenje". Ujeli so, da je to nekaj, kar počneš z računalnikom, za nagrado dobiš izplačilo v kriptovalutah, hkrati pa se računalnik močno pregreva in porablja ogromno električne energije, kar škodi okolju. Da ni povsem tako, pravi inženir strojništva, ki zaključuje magisterij energetske tehnike in tudi sam "rudari". Iskreno je spregovoril o dobičku, ki mu ga prinaša rudarjenje, in razložil, kakšen vpliv ima rudarjenje v resnici na okolje.

Diplomirani inženir strojništva, zaposlen v večjem slovenskem podjetju za gospodinjske aparate, se je za kriptovalute začel zanimati pred dobrim letom. Februarja 2020, ob začetku epidemije, je bil glede vlaganja v kriptovalute zelo skeptičen, zato se je najprej lotil raziskovanja po spletu. "Iskal sem vire, ki so se po moji laični oceni zdeli najbolj nevtralni in so vključevali širok spekter informacij," pravi Žiga, ki je o kriptovalutah govoril tudi s prijatelji, kolegi s fakultete. "Vlagati sem začel v začetku leta 2021, ko sem bil dovolj prepričan o tem, kar delam," je dejal inženir, ki ob delu zaključuje magistrski študij energetske tehnike.

Poleg vlaganja se je Žiga odločil tudi za rudarjenje kriptovalut. Do tega ga je, kot pravi, pripeljal naključen splet dogodkov. "Jeseni 2020 sem si po več letih varčevanja in iskanja pravih komponent prvič sestavil računalnik. Konec oktobra so namreč na trg prišle najnovejše komponente proizvajalcev procesorjev in grafičnih kartic (AMD in Nvidia)," pojasnjuje in dodaja, da ga je v nakup prepričal velik skok v zmogljivosti v primerjavi s prejšnjimi generacijami komponent. 

Rudarjenje kriptovalut
Rudarjenje kriptovalut FOTO: Shutterstock

"Ampak takrat nisem razmišljal o rudarjenju kriptovalut. Rudariti sem začel kasneje, v začetku leta 2021, ko sem po pogovoru s prijateljem prišel do zaključka, da za malico pa že lahko zaslužim," je dejal in razložil, da brez najnovejših računalniških komponent to ne bi bilo mogoče. Inženir strojništva pravi, da si tisti, ki se z rudarjenjem resno ukvarjajo, za to postavijo posebne postaje z grafičnimi karticami, ki imajo bistveno večje računske moči kot njegov osebni računalnik. 

Po domače kako deluje rudarjenje?

"Rad bi poudaril, da sam nisem strokovnjak na tem področju, se pa spoznam dovolj za svoje potrebe in znanje sproti nadgrajujem," pravi. Pojasnil je, da bi za rudarjenje lahko rekli, da je hrbtenica oziroma pogon, ki omogoča delovanje večine kriptovalut. Trenutno banke knjižijo transakcije lokalno oziroma centralizirano. To pomeni, da ima banka shranjene vse zapise o transakcijah, pri tem pa lahko pride tudi do napak. V nasprotju z bankami kriptovalute omogočajo knjiženje na decentraliziran način.

Ta decentraliziran sistem sestavljajo vsi tisti, ki rudarijo kriptovalute, v zameno pa so nagrajeni z izkupičkom iste kriptovalute. "Seveda je stvar kompleksnejša. Pri tem je bistveno, da je v ozadju funkcija, imenovana SHA256 (za bitcoin), ki vse te podatke šifrira v binarni zapis 256 enk in ničel. Za potrjevanje teh transakcij, kot to počnejo banke, je treba izračunati pravilno zaporedje teh številk, kar pa je računsko zelo zahtevno," je pojasnil.

Rudarjenje porabi veliko energije, a veliko porabijo tudi bančne enote

Trenutno se zgolj za rudarjenje bitcoina porabi ogromno električne energije, po nekaterih podatkih več, kot je porabi cela Argentina. Seveda je to slabo za okolje – vsaka porabljena kilovatna ura elektrike pomeni, da je določen delež te energije prišel iz fosilnih goriv, ki, kot vemo, niso ugodna za naše okolje, pojasnjuje Žiga.

Seveda so države, ki lahko električno energijo pridobivajo skoraj izključno iz obnovljivih virov (npr. Kanada in Norveška), žal pa rudarjenje kriptovalut ni prisotno samo v teh državah, ampak povsod po svetu, tudi tam, kjer je delež obnovljivih virov električne energije majhen (npr. na Poljskem, Kitajskem in v ZDA). 

"Toda gledati moramo širšo sliko in malo bolj v prihodnost," je poudaril. Če ljudje verjamejo, da je v kriptovalutah prihodnost, in bodo to tehnologijo sprejeli, potem moramo trenutno porabo elektrike za rudarjenje kriptovalut primerjati s trenutnim stanjem bančništva, je prepričan. 

Bančna poslovalnica je klimatiziran objekt z razsvetljavo, računalniško opremo in zaposlenimi, ki se v službo vozijo z avtomobili, z njimi pa se tja pripeljemo tudi uporabniki.
Bančna poslovalnica je klimatiziran objekt z razsvetljavo, računalniško opremo in zaposlenimi, ki se v službo vozijo z avtomobili, z njimi pa se tja pripeljemo tudi uporabniki. FOTO: Shutterstock

"Vzemimo za primer neko bančno enoto v Sloveniji. To je klimatiziran objekt z razsvetljavo, računalniško opremo in zaposlenimi, ki se v službo vozijo z avtomobili, z njimi pa se tja pripeljemo tudi uporabniki. To sedaj primerjajmo z računalnikom, ki preračunava funkcijo in prav tako potrjuje transakcije," opisuje in dodaja, da gre seveda za banaliziran primer, "vendar je primerljiv z dejanskim stanjem"

"To ni preprost izračun, vendar je očitno, da je trenutni bančni sistem energijsko bolj potraten. Pojavljajo pa se tudi kriptovalute, ki za potrjevanje transakcij ne potrebujejo več rudarjenja (npr. cardano), kar pomeni znatno zmanjšanje porabe energije," je še pripomnil.

Z rudarjenjem povprečno zasluži pet evrov na dan

Žiga trenutno v povprečju 'narudari' 0,15 tisočine (0,00015) bitcoina na dan, kar znaša približno pet evrov. "To je nekakšna meja, pri kateri se moj računalnik ustavi," pravi, a dodaja, da se zgodi, da v enem dnevu zasluži tudi deset evrov ali pa tri evre. "To je odvisno od več faktorjev, kot so število transakcij v tem dnevu, vrednost kriptovalute, ki jo rudarim, težavnost rudarjenja kriptovalute itd. Skratka, vse vrednosti nihajo, razen računske moči mojega računalnika, ki je bolj kot ne konstantna," pojasnjuje. 

Ker je računska moč konstantna, je konstantna tudi poraba elektrike in v Žigovem primeru znaša malo manj kot 200W (vatov) – če to pretvorimo v strošek elektrike, to znaša približno 0,30 evra na dan. Torej je končni izkupiček slabih pet evrov na dan. "Ena slaba malica," se je pošalil. Če vzamemo povprečen dnevni zaslužek in ga pomnožimo s 30 dnevi, ugotovimo, da s skoraj nič dela zasluži dodatnih 150 evrov na mesec. Če pet evrov na dan zasluži vsak dan v letu, v 365 dneh zasluži dodatnih 1825 evrov, s čemer bi si lahko pokril že veliko več kot le malico. 

V Sloveniji imamo vodno, premogovno in jedrsko energijo

Strokovno se ''čistosti'' energije v državi reče energijska mešanica, pojasnjuje bodoči magister energetske tehnike. "To ni nič drugega kot deleži posameznih virov, iz katerih država pridobiva električno energijo," je pojasnil. Za Slovenijo je ta sestava (gre za inštalirano in ne dejansko porabljeno električno moč) približno takšna: slaba tretjina vodne oz. hidroenergije (največja hidroelektrarna ČHE Ahče), dobra tretjina iz premoga (TEŠ) in slaba tretjina jedrske energije (NEK). 

Podatki o trenutni porabi iz posameznih virov so javni in so v uporabnikom prijazni obliki na voljo na  spletni strani Electricity Map. Glede na podatke omenjene spletne strani Slovenija skoraj 40 odstotkov električne energije pridobi iz hidroelektrarn, malo več kot 32 odstotkov pa iz nuklearke. Skoraj 30 odstotkov električne energije izvozimo v Italijo.

"Na Poljskem se električnega avtomobila iz okoljevarstvenih razlogov ne splača voziti"

Poljska, ki med evropskimi državami kar izstopa, pridobiva približno tri četrtine elektrike samo iz premoga. Žiga je kot zanimivost izpostavil, da lahko s temi podatki ugotovimo tudi smotrnost uporabe električnih avtomobilov v posameznih državah. 

"Na Poljskem se električnega avtomobila iz okoljevarstvenih razlogov ne splača voziti," je pojasnil Žiga.
"Na Poljskem se električnega avtomobila iz okoljevarstvenih razlogov ne splača voziti," je pojasnil Žiga. FOTO: Shutterstock

"Zgorevanje bencina v avtomobilu je primerljivo z zgorevanjem fosilnih goriv v termoelektrarnah. Torej se na Poljskem ne splača voziti električnega avtomobila (če ga vozimo iz okoljevarstvenih razlogov, seveda), saj novejše dizelsko ali bencinsko vozilo proizvede manj izpušnih plinov kot termoelektrarna, ki posredno polni baterijo avtomobila z elektriko. Podobno velja v Srbiji in Bosni," je pojasnil. 

65-odstotkov kriptovalut rudarijo na Kitajskem

65-odstotkov kriptovalut rudarijo na Kitajskem, kjer približno 80-odstotkov električne energije pride iz fosilnih goriv (pretežno iz premoga, majhen delež pa iz zemeljskega plina), pojasnjuje Žiga in dodaja, da sledijo ZDA, Rusija in Kazahstan. ZDA ima prav tako 80 odstotkov fosilnih goriv, Rusija pa okoli 90 odstotkov, je podatke že nanizal Žiga.

"Za trajnost človeške rase je nedvomno ključen prehod na obnovljive vire energije. Glede na nekatere strokovno-akademske simulacije je trenutno najboljši scenarij sožitje jedrske energije z vetrno, sončno in vodno," pravi Žiga in dodaja, da se je pri tem pomembno zavedati, da obnovljivi viri (na primer veter in sonce) niso na voljo takrat, ko je potreba po elektriki največja, ampak takrat, ko jih narava omogoča (veter, oblaki, nivo vode, dež – nekatere reke, ki so dovolj vodnate, sicer zagotavljajo relativno konstantni vir energije). 

"Tisti del električne energije, ki ga obnovljivi viri ne pokrijejo, bodo morale pokriti termo- ali jedrske elektrarne," je dejal in pojasnil, da so glede vpliva na okolje neprimerno boljše jedrske. "Ljudje se jedrske energije otepajo, ker je manj znana kot kurjenje plina, premoga ali kurilnega olja. Jedrski odpadki so manj nevarni, shranjeni pa so na primernih lokacijah in niso izpuščeni v zrak, ki ga dihamo," pojasnjuje in dodaja, da obstaja tudi možnost drugačnih fizijskih reaktorjev, ki uporabljajo manj nevarna goriva od urana, na primer torij. "Vendar so na tem področju še potrebne raziskave," je dodal.

"Daleč najčistejša oblika energije je jedrska fuzija, ki jo še raziskujemo. Ta bi nam omogočila skoraj neomejene količine energije, vendar bo cena elektrike zaradi investicije visoka (podobno kot pri zdajšnjih jedrskih reaktorjih)," je dejal. 

"Musk je v svet kriptovalut pritegnil večjo publiko"

Musk je bil eden najodmevnejših zagovornikov kriptovalut na svetu, saj je pogosto tvital o bitcoinu in digitalni valuti dogecoin. Njegovi tviti v zadnjih mesecih so pripomogli tudi k temu, da je dogecoin, digitalna valuta, ki se je začela zgolj kot šala na družbenih omrežjih, postal četrta največja kriptovaluta na svetu

Veliko prepiha na področju kriptovalut je sprožil tudi Elon Musk, ki pravi, da bo Tesla znova omogočala nakup vozil z bitcoini, ko se bodo rudarji preusmerili v obnovljive vire energije. Musk, sicer velik zagovornik kriptovalut, je maja oznanil, da plačila z bitcoini ne bodo več mogoča zaradi dolgoročnih vplivov rudarjenja na okolje. Proizvodnja kriptovalut je namreč v nasprotju s poslanstvom podjetja, ki stremi k prihodnosti brez emisij.

"To, kar dela Musk, je težko komentirati. Nekateri nanj gledajo kot na najvplivnejšega človeka na Zemlji in sledijo vsemu, kar objavi na Twitterju. Pri tem se mi zdi pozitivno to, da je v svet kriptovalut pritegnil večjo publiko, posledično je tudi več ljudi začelo razmišljati o prihodnosti kriptovalut, kar je po mojem mnenju korak v pravo smer," pravi Žiga, čeprav meni, da je Musk svoj vpliv izkoristil tudi sebi v prid. "Ne vemo, kaj točno ga je zares motiviralo za prekinitev prodaje v bitcoinu, lahko si le mislimo in ustvarimo svoje mnenje," je dodal. 

Elon Musk
Elon Musk FOTO: AP

''Vlagaj le denar, ki ti ga ni žal izgubiti''

Žiga je poudaril, da ni finančni svetovalec, zato priporočil o vlaganju ni želel podati. "En nasvet pa se mi je zasidral v glavo: vlagaj le denar, ki ti ga ni žal izgubiti. In to pride v poštev tudi pri drugih vrstah trgovanja," je dejal. Je pa delil svoje mnenje o rudarjenju, in sicer da zanj trenutno ni najprimernejši čas. "Cene komponent so zrasle v višave, zalog večinoma ni. To je delno posledica rudarske mrzlice, delno pandemije covida-19 in delno majhnega števila proizvajalcev čipov v Aziji," je pojasnil. 

Po njegovih besedah sicer že obstajajo tudi drugi načini rudarjenja, ki se imenujejo kmetovanje (farming). "Gre za nov princip potrjevanja transakcij kovanca chia, pri čemer ni potrebna računska moč, temveč prostor na računalniških diskih. Kogar to zanima, naj si o tem prebere in se odloči, ali je to nekaj, kar bi ga veselilo početi," je predlagal.

Vsem, ki jih zanima rudarjenje ali vlaganje, svetuje, naj preberejo relevantne članke, naj zberejo potrebne informacije in se sami prepričajo ali so kriptovalute nekaj, v kar se splača vlagati. "Moje mnenje je, da je tukaj prihodnost, sploh za trajnostni razvoj sodobne potrošniške kapitalistične družbe. Vsaj na začetku bodo kriptovalute omogočale več svobode in lažje trgovanje. Tehnologija blockchain (ki je v ozadju decetraliziranega finančnega sistema kriptovalut) omogoča številne inovacije na področju poslovanja. Nekateri celo pravijo, da je to začetek nove industrijske revolucije," je dejal. 

"Pomembno je, da so ljudje samostojni in sami ocenijo, katerim virom informacij zaupajo. Naj ne verjamejo vsemu, kar preberejo na spletu ali kar jim je povedal kolega v lokalu," svetuje Žiga. "Dandanes je na spletu ogromno virov z različnimi interesi v ozadju. Pomembno je gledati široko in si na podlagi lastnega znanja in izkušenj ustvariti sliko o tem, kaj je res in v kaj se splača vlagati. Mislim, da je tak način razmišljanja mogoče uporabiti marsikje v življenju," je sklenil.

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (344)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Slovenec666
22. 06. 2021 10.25
+0
Sami bit konj majstri........ta " valuta" nima nikakršne prihodnosti...zato pa vse svetovne države odmikajo od tega...bogi naiven narod pa se zakreditiral...in prodajal nepremičnine...od tega bojo imele največ banke..ker so izdajale kredite...bogi folk neumni bo pa plačeval 10 let in več...
Sputnik8
20. 06. 2021 14.09
+2
Pozabili so napisati , da ob toliki predvideni porabi( el. energije pri DDV 22%) je zaslužila država. Nekdo vseeno bajno služi in nič ne dela. Beri država.
Crypto...
20. 06. 2021 13.10
+4
Najbol smesno je pa to da naredijo clanek na nekom ki je zacel s cryptom v 2021 😂😂😂 kot da nemorjo dobit nekoga ki je zacel 2017 ali prej.. da se vsaj mal spozna
DianaMul
19. 06. 2021 16.58
+1
Vsak pozna nekoga rdečega, Komunista ki je obogatel z krajo..Kurjeki z zvezdo so pokradli vse kar se je svetlo po vojni, da o ropanju med ne govorimo ?? nihče pa ni obogatel z Bit Konji, je pa postal Konj. Rdeči pa na Konju..
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.34
-10
Lejte. Vsak od vas pozna nekoga ali par njih ki so obogateli z igranjem lota. Stavim da noben od vas ne pozna nikogar ki je obogatelj z vlaganji v BTCje.
higgsov bozon
19. 06. 2021 18.02
+4
higgsov bozon
19. 06. 2021 18.04
+2
tutp
19. 06. 2021 15.28
+0
Jaz igram 3 države loto. Vidite logotip. Hehe. Evo pred treningom sem pred blokom drugega kriptomilijonarja Slovenca. Mercedes..na morje popoldan..ni gužve..klima. Ni da ni. Brigajo me teli kripto. Mah
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.35
+1
V SLO ne poznate nobenega kriptomilijonarja. Samo enega ali dva ki sta imela ali imata menjalnico.
ap100
19. 06. 2021 15.46
+2
ki sta obogatela s kriptomenjalnico torej s servisom-
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.59
-1
ja. takih je kolikor hočeš v kateri koli branži
nutrio
19. 06. 2021 16.06
+2
Privošči si še popoldansko šolo slovenščine.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 16.55
+0
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.22
+6
En gostilničar mi je razlagal kako zasluži 30 jurjev na mesec. Pozabil je pa omenit onih 50 jurjev stroškov. Tako da že nekaj časa več ni gostilničar ampak v osebnem stečaju, kjer je prvič v življenju prišel v + equity.
Pater Alojz
19. 06. 2021 15.05
+3
😀 eni ste pa res naivni 🤣 jaz pri 3000 M/Hs na mesec trenutno potegnem krepko čez 4000€ - 750€ elektrike = se kar lep profit za nič dela. Up time je 98% tako da dela veliko ni. Blo je pa tudi že 10.000+ mesecno glede na to da so nagrade trenutno vedno nizje je pa se vedno odlicno. Gpuje sem kupil rabljene na poplacale so se v 5. Mesecih trenutno pa opremo prodajam 4x dražje kot sem jo plačal leta nazaj. Se ne splaca veste kar v sluzb vsi.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.13
-1
Še malo pa bo BTC na desetini od svojega vrha pa se slišimo. Potem ti še davčna potrka na vrata.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.14
+2
Kartice pa lahko preprodajaš tudi brez tega da rudariš
Pater Alojz
19. 06. 2021 15.20
+2
Davcna zakaj? Sej prijavlkam zasluzek bedanc en, sicer pa nisi dobro prebral se mi zdi, kupil, služil, zaslužil, prodajam = zaslužil. Nimam nikakršne navezanosti na kriptovalute in mi je res ful vseeno ce pade btc na 1€. Zdj prodam samo še opremo in to je to.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.26
-1
čestitam. Vsak ki se je prijavil na socialno je zaslužil več.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.27
-1
Jaz proda, skuter ki sem ga kupil 2 leti nazaj in ga nisem uporabljal pa zaslužim jurja.
SDS Kopriva
19. 06. 2021 15.01
+2
Moj oče je Tut rudaril in je zaslužil 5900 EUR na mesec, žal je ze pokojni
Looneh
19. 06. 2021 14.46
+4
Zaslužiti 1800 € na leto, a sama kartica na tem nivoju je 2.000 - 3.000 €. Prištejmo še elektriko, ceno ostalih komponent ... hhmmmmm. Če si to lahko privoščiš pa maš za gejmat in rudariš zraven ok. Da bi se šel človek pa neke hude investicije ob nestabilnem trgu ... good luck.
kryptix
19. 06. 2021 15.01
+2
Če imaš 2 kartici elektrika ni problem sam imam 4 3060Ti in 2070 in ni problema z elektriko enostavno ne opazim razlike na položnici ki jo plačam.
xTheOnex
19. 06. 2021 15.04
+1
pri meni je poraba 220w samo grafične komp pa še ene 50w max nrdim pa 80 mhs/s tko da ene 10€ na mesc elektrike, pa ene 200€ profita
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.09
-3
Pa cena strojne opreme, davek, provizije? Zaslužiš NIL
xTheOnex
19. 06. 2021 15.27
računalnik je večnamenski tako da strošek je bil samo ko sem kupil dodatno grafično katero ne potrebujem za nič drugega kot mining,katero lahko tudi prodam z garancijo, če se mi ne odplača v 3 letih, kar se mi bo v 6 mescih. provizija je 1% davek pa ne prijaviš...
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.36
-2
Seveda se ti ne odplača saj bo takrat BTC vreden NIČ
xTheOnex
19. 06. 2021 15.50
ja to govorijo že 12let , pa vrjem da vrednost tega nemore jit na 0, ker bi ga mogli prodat usi še tisti k so zgubil dostop do svojih bitconov, drugače pa nej te ne skrbi profit sproti porabljam.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 16.00
-1
Nič ne govorijo 12 let. To govorijo šele par let. Marsikdo ki ne zna računat misli da ima profit iz marsičesa. Realno pa dela samo minus
xTheOnex
19. 06. 2021 16.11
+1
vsak cikel ki pride se začne ista zgodba, maš ljudi ki vrjamejo in tiste ki ne, opeče se jih 80%,ker pač nevejo v kaj grejo. dejstvo pa je da vsak ,ki je imel več kot 3 leta ima profit.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 16.56
-1
xTheOnex
19. 06. 2021 18.29
+1
ja 20% = 0 ... s kakimi opicami se morm js pregovarjat :/
Bajkerrado
19. 06. 2021 14.40
+1
moj oče je tudi rudaril hhh
SnowmanR
19. 06. 2021 14.25
-4
Bitcoin je nateg stoletja... Na koncu bo bankrot
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.07
+5
Dobim nakazilo na N26, brez provizije, hranim gor denar brez provizije, naredim dvig na bankomatu brez provizije. Torej sem zaslužil nekaj eurov. Še kaj?
User1964037
19. 06. 2021 13.55
+0
Problem bitcoina je njegova razpolovna doba. Število tranzistorjev na čipu se res podvoji vsaki 2 leti, električno omrežje pa podvoji svoje kapacitete v približno 18 letih. Če bi se bitcoin razpolavljal na 18 let, bi lahko vsi prevzeli bitcoin za valuto, ker bi porabil manj elektrike kot banke. V realnosti pa se bitcoinov proof of work algoritem umetno zaostri vsake štiri leta, kar pomeni, da bo vedno več elektrike šlo za bitcoin in se bo bitcoinova cena umetno podvojila v naslednjih 4 letih kot posledica večje porabe elektrike za rudarjenje.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.58
-3
V naslednjih 4 letih bo vreden točno NIČ!
User1964037
19. 06. 2021 14.02
+2
Samo če bo kolapsiral zaradi chip shortaga. V nasprotnem primeru bo vreden dvakrat toliko kot danes.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.10
-3
zaradi ignoriranja velikih, oviranja, regulacije in izgube zaupanja. Pa ker bom jaz vse svoje prodal ;)
kryptix
19. 06. 2021 14.17
+1
Cena BTC ni več tako vezana na rudarje ker je še samo 2mil BTC nenarudarjenih je pa res da jih je veliko že narudarjenih izgubljenih za večno in to upliva na še večje cene kot pa so že in še bodo.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.28
Brez rudarjenja boš pa beležil transakcije kako?
kryptix
19. 06. 2021 14.48
-1
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.55
Soul
19. 06. 2021 13.52
+6
Ob zadnjem padcu bitcoina, je izpuhtelo, več kot tisoč milijard.Čemu in komu služi, ta umetno narejen sistem, ob dejstvu, da je idejni "oče", tega projekta, še vedno širši javnosti neznan.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.53
-2
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.54
+3
Osnovni zakoni vesolja pravijo da nobena stvar ne more nastati iz nič ali se spremeniti v nič. Samo obliko (lastnino) spremeni
Soul
19. 06. 2021 14.05
+1
Zakon vesolja, vedno išče poravnavo, samo učinek reakcije, se ljudem zdi, da ni usklajen s časom, ampak poravnava vedno pride na poplačilo.Vsi smo v tem, procesu, ne glede na naše prepričanje.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.15
-1
Drži. Trenutno poravnavamo krivice ki so mi jih javni paraziti storili
Soul
19. 06. 2021 14.58
Haha, hecen si! Vse ima svoj vzrok - zakaj je tako.Obstajajo zakoni, kot praviš (zakoni vesolja), o katerih, se nam niti ne sanja, kako izredno pravično delujejo, vse je posledica, naših preteklih dejanj, katera se reflektirajo v sedanjosti.Karkoli mi vzamemo v roke in iščemo pravico, se nam ta dejanja povrnejo in tako v neskončnost...Samo zakon oprosti, je nad tem zakonom, ter nima posledic in ponovnih vzrokov.Seveda, če upoštevamo dejstvo, da smo duše, del zavesti, potem počasi dobi smisel vse skupaj -... zakaj je pomembno, da ne ustvarjamo novih vzrokov.Mogoče se zdi ta pot težka in nerazumljiva, je pa edina pot, ki pelje v pravo svobodo od posledic.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.00
+0
Bom jaz kar užival v tem življenju, potem pa še na enemu od planetov Pekla. Naga Loki. Kjer bom trpel ob požrtijah, orgijah in bučni glasbi.
Soul
19. 06. 2021 15.20
Škoda, dana nam je prava, zlata priložnost, da odplačamo svoje, karmične kredite in prvič vidimo, kaj smo v resnici...Žal, tudi tukaj obstaja pravilo - priložnost zamujena, kdo ve, kdaj bo ponovno pridobljenja.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.23
-1
k sreči kreditov nimam ampak so ostali meni dolžni
ap100
19. 06. 2021 15.56
-1
vesolje je nastalo iz nič- pri rasti cen pa je tudi razlika nastala iz nič pri vseh tistih, ki še niso prodali pri vesolju ne vemo ali velja obratno pri padcu cen pač velja
Soul
19. 06. 2021 15.58
-1
V duhovnem pomenu imamo vsi kredite, ker v nasprotnem bi ta svet izgledal popolnoma drugače, če bi sploh obstajal v takšni obliki.Vsakič, ko delujemo v nasprotju z vrednotami sočutja delamo, karmični kredit..delujemo kontra svoje prirojene dobrote, posledično delujemo pogubno sami nase.
spiderx2020
19. 06. 2021 13.46
+4
Spet neki “pametni” komentarji o tem, da je BTC ponzijeva shema oz piramida. Tako pišejo samo tisti, ki ne razumejo kripto valut. Ameriški SEC ni nikoli izjavil, da je bitcoin ponzijeva shema. Ponzijeva shema je dolar (seveda tudi euro), ki ga printajo do nezavesti v neomejenih kolićinah, kar je totalna norost, že od leta 71 pa nima več kritja v zlatu, to kar počne FED je v bistvu finančni terorizem, vas bo še hudo bolela glava, ko bo nastopila (hiper)inflacija, ki je že zdaj 10 procentna (vsi msm mediji lažejo da je 2 procentna, tudi pri nas lažejo kot namazani). pravi denar so samo kripto valute in zlato,pa tudi srebro. Dolar je samo ničvreden postiskan papir, katerega vrednost vsak mesec pada, s tem seveda pada tudi vaša kupna moč, v končni fazi bo zdrsnil na nićlo, kot vse fiat valute. Ne moreš ti bitcoina printat neomejeno, ker je omejen na 21 milijonov (se pravi da je anti inflatoren), v prihodnosti ga bo samo 21 milijonov in nič već. većini ni jasno, da je bil bitcoin ustvarjen zato, da ubije centralne banke, in to mu gre odlično od rok, zato pa bankirji pljuvajo vsak teden po njemu , ker je začel ogrožati njihov obstoj
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.50
-2
Ko greš na dopust vzameš s sabo BTCje ali dolarje? Kaj pa ko greš kupit računalnik, stanovanje plačat položnice, davke ...?
kryptix
19. 06. 2021 13.55
+1
Ne gre se samo za kripto trg ampak nasplošno za vse trge, vsi so volatilni in to z razlogom da po več letih vlaganja pobereš v kar si skozi lajf vlagal v kripto se pa to malo hitreje dogaja ampak tle ljudje na soci ne razumejo da v amekiki vlagaš v mladih letih in zapravljaš v zrelih.
User1964037
19. 06. 2021 13.56
Bitcoin je narejen, da imajo banke večje prilive kapitala zaradi menjav med valutami.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.57
-1
Zato 90 let star Warren Buffet sedaj kupuje jedrsko elektrarno?
spiderx2020
19. 06. 2021 14.09
+3
žal nisi preveč informiran, kar se tiče kripto valut. jaz uporabljam binance kripto debetno kartico visa, na kartici imam naložen bitcoin, lahko tudi ETH ali BNB. ko se izvede nakup, se bitcoin v pol sekunde pretvori v euro, to vse poteka avtomatsko. seveda imam tako precej večjo kupno moč, kot pa če bi uporabljal navadno visa kartico. seveda je treba gledati to malo bolj na dolgi rok, pri bitcoinu imamo zadnja 4 leta eksponentno rast, se pravi vsako leto je več vreden. ko bo pa udarila hiperinflacija, bo bitcoin poletel v nebo; bitcoin je namreč rešitev za inflacijo, zato je bil tudi ustvarjen, zakaj bi imel v nogavici dolar, ki je vsak mesec vreden manj. ker dolar printajo iz praznega zraka v neomejenih količinah, lahko menda vsak ugotovi kam to pelje; to pelje samo v venezuelski scenarij, kjer je bolivar vreden približno toliko kot sekret papir
spiderx2020
19. 06. 2021 14.17
+1
@kryptix: res je, ljudje ne razumejo, da je bitcoin dolgoročna investicija, svoje bitcoine boste lahko predali svojim otrokom, o tem stalno govori Michael Saylor, to je naložba v prihodnost
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.20
-1
Nobene eksponentne rasti nimaš ampak imaš tako imenovani poskok mrtve mačke.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.20
-1
thedutchman
19. 06. 2021 14.21
+1
ja glih to hočjo spremenit kerga dela ne razumeš,zakaj sploh rabmo fizične banke,hej 20%ljudi v državi živi na račun provizij takih onakih neumnosti vsepovsod po planetu,kje je logika da če hočem tebi poslat 100EUR moram plačat provizijo 5EUR a plaču si prispevke plačuješ davek in nekdo ti vzame povprečno 30EUR mesečno za krneki provizija pri plačilu položnic lepo te prosim čakam sam še na provizijo za zrak
spiderx2020
19. 06. 2021 14.30
+1
res je, banke bodo v nekaj letih postale odvećne. ne rabiš banke, ker imaš lastno banko na svoji kripto hardware denarnici, bitcoina ti ne more nihče vzeti. pri banki je seveda drugače , če banka bankrotira, zaprejo vse bankomate in ostaneš brez denarja
Patriot78
19. 06. 2021 16.31
+2
Satoshi Nakamoto - saj pomoje veš, ampak lahko vzameš BTC s seboj v obliki pl kartice in dejansko plačuješ s njimi... znastvena fantastika za ene, ampak realnost za druge......
DuhSaSjekirom
19. 06. 2021 13.43
+3
Ok, vem kdo je Satoshi.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.45
-2
Ime in priimek prosim. Sicer pa četudi bi ga kdo napisal me ti ne poznaš ker si izven teh krogov.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.46
-3
Zanimivo pa kako si včasih pisal kako boste napadli Monaco in bogataše tam in razdelili premoženje, sedaj pa sam hočeš obogatet. Tu imaš zakaj je socializem nerealen.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.48
-2
Napiši kratice imena in priimka da vidimo če res ;)
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.51
-1
in potem vse tiho je bilo. NIČESAR NE VE! :)
DuhSaSjekirom
19. 06. 2021 13.56
+1
Jaz semniz tistih krogov ko bos potreboval varovanje pa pripravljen skesirat 9k neto plus stroske neto mesecno. Plua odpovedna klavzula. Zamanj trenutno nimam racunice menjat sihta stari.
DuhSaSjekirom
19. 06. 2021 13.58
+2
Itak da vem samo nicem izpostavljat potencialnega bodocega delodajalca hahaha.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.01
-1
Dvomim sicer da se v borilnih športih in streljanju lahko kosaš z mano ampak recimo da ti dam + za to. Morda mi res kdaj prideš prav :)
DuhSaSjekirom
19. 06. 2021 14.15
+1
Nevem, ker semnna tem nivoju da lahko izbiram delodajalca. In seveda lahko testiras ampak kot ponavadi damenin gospodje v tvoji branzi nevedo kaj sploh placujejo. Itak da nisi bosmlnsi ampak ce placas 10k neto plus stroski bom seveda pustil da zmagas tudi v tenisu ce je treba. Sicer pa so to samo 2 stvari od 10 ki jih nekdo potrebuje ce se hoce it tega poklica. Ampak seveda nekje nekoc rade volje predstavim spekter znanj. Analogija, lahko kupis Golfa brez opreme, lahko pa Golfa s ferarijevo masino pod haubo in vso opremo. Na zunaj pa lahko seveda izsto zgleda. Ampak zdaj se pogovarjamo o bitkojnih pustmo to.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.26
-1
Lej saj jih poznam ki so z mano trenirali in tekmovali in bili od mene redno poraženi pa so bili med tistih 5 SLO razvpitih specialcev :) Lej. S kakim trilionom lahko kupiš cele privatne vojske da te čuvajo. Bolj je fora v tem da imaš posla z zanesljivimi in poštenimi ljudmi.
DuhSaSjekirom
19. 06. 2021 14.38
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.44
-1
Hah. Lahko preveriva? Kako se pravi škarjam ki so sedaj prepovedane. Kateri borilni šport je to? Katere tehnike vzvodov in davljenj so bile prepovedane od leta 1970? In v katerih obdobjih to? Koliko vrst tehnik Tomoe Nage obstaja? Greva naprej? Kje je Fabjan bil na pripravah za evropsko prvenstvo v Miskoltzu?
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.44
-1
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.45
-1
V katerem športu je bil specialec Pozvek prvi na policijskem SLO in YU prvenstvu? Kdo ga je porazil v finalu rednih prvenstev? :)
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.47
-1
Še napisal bi lahko kateri tudi javno razvpiti policisti so sedaj pod krinko in kaj počno. Tega seveda ne bom storil. Pa sicer sami vrhunski v borilnih športih.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.48
-1
Še na streljanju nočnem sem imel najboljši rezultat 5 armijske oblasti ;) Kot tabornik pa državni prvaki in prvak v streljanju z lokom :)
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.57
-1
S kom je Fabjan treniral na pripravah ko je osvojil medaljo na EP v Miskoltzu? :) Kateri SLOvenci so bili tam del reptrezentance?
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.05
-1
Pa s tem ne mislim na onega enostavneža v MMAju ampak trenutnega selektorja reprezentance
DuhSaSjekirom
19. 06. 2021 15.07
+2
Heheh Satoshinekaj ves o judu. To je pa tudi to. Ja namlatu si 5 najboljsih specialcu innstreljas boljse. Ok spreminjam teorijo o tvoji identiteti, zdaj mislim da si Jason Bourne. Sicer pa ce si v mojih krogih sem vedno za mma rokavice 🤣 samo za vrhunskega fajterja mas prevelik ego da bi to lahko verjel. Si pa mogoce vodo nosil Fabjanu na pripravah.
DuhSaSjekirom
19. 06. 2021 15.08
+1
Te hecam umiri se. Ampak judo pa steljanje te se ne naredi ne vrhunskega specialca ne varnostnika. Ampak to ne ves ker nisi nikoli bil ne eno ne drugo.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.16
-1
No ja. O boksu ali freefightu bi te težko tako spraševal. Lej vrhunskih varnostnikov pri nas ni. Če jih bom kdaj potreboval bodo to povsem tretje vrste ptiči.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.18
-1
Sploh pa tisto tvoje nekdanje pisanje kako boste varnostniki obrnili hrbet tem ki jih čuvate ko bo narod navalil na bogate, vse pove o tvoji vrhunskosti.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.19
-1
Mafija zato za varnostnike uporablja sorodnike. Ker jim lahko zaupajo ;)
DuhSaSjekirom
19. 06. 2021 15.22
+1
Haha ok satoshi. Gre nekako takole, ce bi vedel da si avtoriteta ki lahko poda taksno oceno bi me to prizadelo. Recimo ce bi rekel da je moja uchi mata za en k. Bi verjel. Ampak o tem.rss neves veliko razen ocitno o judu in tu se konca.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.29
-1
No ja. Lahko bi tu napisal pa nočem ker se to ne dela, kako brez kančka energije in rizika pobiješ 1000 takih kot si ti. Brez orožja in brez stroškov. O čemer se tebi sanja ne in te tu ne reši noben varnostnik. Še srečo imate da vas taki kot sem jaz ne ogrožamo ker imamo pametnejše stvari za počet.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.31
-1
Sploh ne boš vedel da se ti kaj dogaja in boš čez mesec dni mrtev. Pa ne boš vedel od kod ne kdo. Kaki varnostnik neki, Varnostnik je da tvojega klinca spremlja v vrtec in nazaj in kako ljubico po nakupih.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.32
-1
Velika sreča je da so to kriminalci in teroristi v bistvu polpismeni.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 15.42
-1
Da varnostnik ne obvlada juda je pa res čudno saj je judo osnova vseh varnostnih služb na svetu. Zaradi minimalne potrebne sile.
DuhSaSjekirom
19. 06. 2021 16.21
+1
Satoshi ti jih pa sekas. Te nemorem vec jemat resno nazalost. Torej si izredno nevarna judoka lahko z mezincem pobije 1000 takih kot sem jaz in ima v denarnici en kup bitkojnov, bolje streljas kot najbolsi specialci, tepes vse po vrsti...
User1964037
19. 06. 2021 13.39
+1
Rudarjenje ustvarja le breme za električno omrežje, kar lahko pri večji obremenitvi povzroči zvišanje cen elektrike za ostala gospodinjstva, ki ne rudarijo. Elektro gospodarstvu se seveda splača, prav tako se splača izdelovalcem grafičnih kartic in državi, ker pobere davke in nima Žigata na sociali, ampak če bi to delali vsi nobeden ne bi bil zaposlen in bi se vsi lahko greli na toploto iz asic minerjev, gospodarstvo bi pa kolapsiralo, ker nobeden ne bi hotel več delat.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.42
-1
To bodo na koncu okoljevarstveniki prepovedali :) Pa avtomobilska industrija tudi
kryptix
19. 06. 2021 13.46
-1
Rudarjenje pravega zlata potroši 3x več energije kot rudarjenje BTC samo tako v vednost.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.52
-1
Kaj ima to veze? Zlato je rezervna valuta po vsem svetu in nezamenljiva industrijska kovina
spiderx2020
19. 06. 2021 13.55
+1
itak, tudi banke porabijo 2X več energije kot rudarjenje BTC, seveda o tem nočejo govoriti. Tudi Elon Musk blebeta v prazno, prozvodnja teslinih baterij zelo obremenjuje okolje, tudi energijsko zelo potrošna, da ne govorim koliko energije npr. potroši letalska industrija.....
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 14.04
-1
User1964037
19. 06. 2021 14.07
Povprečen bančni delavec res porabi več energije, če všteješ to, da je treba zanj skrbet od plenic, ga izobrazit in plačat. Strinjam se tudi, da so grafične kartice boljši bančniki od človeka, ampak bitcoin zaostri algoritem na vsake 4 leta, medtem ko električno omrežje podvoji kapacitete v 18 letih. Nekoč boš ugotovil, da to umetno zaostrovanje ne more trajat v nedogled.
User1964037
19. 06. 2021 13.30
-1
Vsi, ki trdite, da je bitcoin decentraliziran sistem, zakaj ste vedno tako posrani, ko Kitajska reče, da bo rudarjenje kriptovalut prepovedala? Zato, ker je bitcoinov sistem v 65% vezan na Kitajsko električno omrežje in posledično centraliziran. Če se danes zgodi hekerski napad na Kitajsko električno omrežje boste vsi kriptopiramidaši ostali brez vsega.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.35
-3
Saj to da je decentraliziran je popolnoma brez veze v primeru žetonov ki so brez vsakega kritja razen tega kar je zanj pripravljena dat neka fizična ali pravna oseba.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.36
-3
Nek dolar ima taka kritja da te strah rata. Pa kaka norveška krona. Ne glede na to če se tiska. Je pač inflacija.
kryptix
19. 06. 2021 13.40
+0
Drži tak komentar zase nič od naštetega ni res
User1964037
19. 06. 2021 13.43
+0
Bitcoin postane vedno bolj občutljiv na napad, če se povečuje dolžina potrjevanja transakcije kryptix. Če zdaj napadem Kitajsko električno omrežje boš danes do 3h brez vsega.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.43
-1
Ti si vajen komandirat tam kjer živiš in te morajo poslušat?
kryptix
19. 06. 2021 13.45
+0
Ni res za napad na Blokćejn omrežje potrebuješ 51% računalniške moči in od tega ima Kitajska 65% edina logika je da Kitajska napade ostale razumeš. Ti dam prou ampak v obratnem smislu
User1964037
19. 06. 2021 14.01
+1
Ti ne razumeš kryptix. Bitcoini nastanejo kot nagrada za rudarjenje in da to nagrado dobiš moraš porabljat elektriko. Elektriko na dom ti zrihta država in če ti država prepove rudarjenje lahko greš v drugo državo, ampak če se taka situacija zgodi v trenutku za 65% vseh minerjev, ki so vezani na Kitajsko električno omrežje gre čas potrjevanja transakcije v nebo in ni časa, da preseliš svoj mining rig v drugo državo, ker bo bitcoin prej kolapsiral preden boš prišel do meje.
Pametnjak0vi?
19. 06. 2021 13.28
+2
Edina stvar k jo rabs vedt za sebe ce rudars je ta, da rudarjenje mocno trosi in izcrpuje vas racunalnik. Ce imas racunalnik za osebno uporabo je rudarjenje BV ker ti ga bo to samo uniclo in tisto kar bos narudaru ti nebo niti pokrilo ceno racunalnika.
Satoshi Nakamoto
19. 06. 2021 13.30
+0