Slovenija

Slovenci ne zaupamo več v cepljenje, znašli smo se 'na repu' Evrope

Ljubljana, 08. 02. 2023 20.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Špela Lobe
Komentarji
281

Direktorico Evropskega centra za nalezljive bolezni skrbi, ker so ljudje v nekaterih državah Evropske unije vedno bolj zadržani do cepljenja proti nalezljivim boleznim. Slovenija je ena od tistih, kjer je po epidemiji covida-19 zaupanje v cepljenje tako padlo, da smo zdaj prav na repu evropskih držav. To pa se ne pozna le pri cepljenju proti covidu-19, ampak tudi pri cepljenju proti drugim boleznim.

Zadržanost do cepljenja je na točki, ko lahko ogrozi napredek pri zatiranju nalezljivih bolezni, je prepričana direktorica Evropskega centra za nalezljive bolezni Andrea Ammon. Razlogov, da se ljudje ne cepijo, je več. Ammonova poleg nezaupanja izpostavi še samozadovoljstvo oz. prepričanje, da cepiva ne potrebujejo. "Nekateri imajo o cepivih vprašanja, na katera nihče ne odgovori oz. ne najdejo vira, kjer bi dobili te odgovore. Ali pa nimajo enostavnega dostopa do cepiva, ker delajo, ker ne morejo k zdravniku, ne morejo do cepilnega centra," še doda.

Čeprav je zaupanje v cepljenje med pandemijo padlo povsod po Evropi, se je večinoma že dvignilo na staro raven. A ne v Sloveniji. "Slovenija je na lestvici zaupanja padla na 23. mesto med evropskimi državami. Še v letu 2018 je bila na 11. mestu," pove slovenska epidemiologinja Marta Grgič Vitek.

Proti cepljenju
Proti cepljenju FOTO: Shutterstock

Ne le proti covidu-19, pri nas se malo odraslih cepi tudi proti gripi, klopnemu meningitisu, upadlo pa je tudi cepljenje proti HPV-ju. Poleg krepitve zaupanja v cepljenje, morajo države v naslednjih letih pretehtati tudi druge ukrepe, da bi se v prihodnje bolje spopadli z epidemijo, še naprej pa spremljati tudi širjenje covida-19.

"Sekveniranje še vedno ostaja pomembno, novi sistemi spremljanja v odpadnih vodah, sistemi spremljanja, sistema spremljanja v bolnišnicah," našteje Mario Fafangel.

In bilanca ukrepanja Evropske unije ob izbruhu covida-19? Ena največjih lekcij je slaba pripravljenost bolnišnic na epidemijo. "V smislu iskanja posteljnih kapacitet in medicinskega osebja, zalog medicinskega materiala, osebne varovalne opreme, ki jo je na začetku povsod primanjkovalo," pove Ammonova. 

Jasno je postalo tudi, da poskusi ničelne tolerance v primerih bolezni, kot je covid-19, ne delujejo. "Ko poskusiš slediti takšni strategiji, moraš popolnoma ograditi državo ali del države in to ima strašanske stranske učinke," dodaja. Zato takšni ukrepi na dolgo niso upravičeni, še meni sogovornica.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (281)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Face
29. 03. 2023 13.36
Jast verjamem v naravo ki je rodila vsa zdravila pa tudi proti covid. In tega cepiva ki je močnejši varnejši od narave ni bilo in nikdar ne bo. Hvala Sloveniji in ljudem ki se vračajo k naravi in so se zbudil. Farmacevtska industrija je uničila človeka . . .Bil G in Melindi G fondacijo ki vas financira da bolje bo da čim prej odnehate . Se vam bo od glavo ubil to kar počnete. Zdaj pa zopet zbrište komentar ker to je edino kar znate .
xpuntar
10. 02. 2023 13.37
+2
In kje je kakšna novica da je covid krvo žilna bolezen in NE respiratorna! O tem je bilo v tujini kar precej napisano pri nas po noben nič! V ogromni večini primerov imajo predebeli probleme s tem!
Levcekk
10. 02. 2023 09.08
+2
Komu pa lahko še zaupaš,če ima vsepovsod politika prste zraven in glavno besedo.Saj še zdravstvo zlorablja politika za dosego svojih ciljev,tako so mi po ukazu politike in v sodelovanju z njimi 2012(vlada J.J) načrtno uničili transplantirano ledvico v UKC.LJ,nazadnje je politika zrežirala incident v SB.Celje,da bi me zavajali in prikrivala in me spravljala ob pamet.
amedeo
09. 02. 2023 19.45
+3
Za takšno oceno gre zahvala predvsem janši in kacinu...
patogen
09. 02. 2023 14.57
-25
Slovenci ne zaupamo več v cepljenje, znašli smo se 'na repu' Evrope - Slovencelj ot ponavadi "najpametnejši". Naredijo naj še drugo anketo, koliko je rusofilov. Ker anticepilci so po nekem čudnem miselnem sklopu tudi rusofili.
nikhrast
09. 02. 2023 15.24
-20
Več je treba investirati tudi v mentalno zdravje Slovencev, okoli deset procentov je teh negativcev. Pa to je manjšina, saj vidimo kako primanjkuje zdravnikov,
patogen
09. 02. 2023 16.15
-9
Investicija v mentalno zdravje Slovencev je naložba za prihodnost.
Stauffenberg
09. 02. 2023 19.01
+10
Ko nam boš ti PATOGEN ali tvoji iz farme razkrili vsebino zvarka, ki so ti ga kot kaže uspešno vbrizgali bom verjel, da ni bilo nič zlonamernega. Vesel sem, da so pri tebi uspeli
nikhrast
09. 02. 2023 21.45
-9
Stauffi, ko boš zbolel, potem nam boš pa povedal kaj pametnega.
Na pol ovca
09. 02. 2023 14.56
+11
In propaganda se nadaljuje do bridkega konca.... Nekateri kot je videti manjšina NE zaupajo experimentom in polproizvodom, ki ga je elita vsiljevala, da so si napolnili žepe, nekaj drobtinic iz mize je padlo tudi našim kimajočim torej torej politika, zdravstvo, novinarji.
Na pol ovca
09. 02. 2023 14.57
+9
ZA PRIMERJAVO: Cepivo za norice narejeno 1978 je na testiranju imelo stranske učinke 1:10.000 testnih oseb kar so ocenli za preveč in cepivo umaknili in razvili drugo......Korona zadeva od Pfizerja ima stranske učinke v rangu 1:700 !! In ne da ni bilo umaknjeno je propagirano in vsiljevano !!! za več skok na YT Dr. John Campbell ali TW Dr. Robert Melone ...
patogen
09. 02. 2023 15.14
-8
zvoneti
09. 02. 2023 15.30
+4
Patogen, ovce so verjele, da virus ne okuži-pobija recimo prodajalk, ker imajo na blagajnah pleksi steklo 1mx1m 8virus je v trgovinah stal samo na blagajni, zato so ostali oddelki imeli mir pred njim). Verjetno zato, ker so to ljudje, ki si z minimalnim dohodkom nudijo zelo kvalitetno in zdravo hrano in pri starosti večine okoli 50 let spadajo v skupino odpornih prebivalcev katere virus ni niti oplazil navkljub tisočim kontaktom v dveh letih. Uf, nočem žaliti nikogar, pa me jezi, ker ljudje ne uporabljajo zdrave pameti. Upam, da nam bodo, če se ponovi kakšen tak virus razdelilil pleksi steklo, ker dokazano deluje.
Na pol ovca
09. 02. 2023 16.05
+4
patogen: Donning Kruger efekt v vsem sijaju
patogen
09. 02. 2023 16.13
-5
Zvoneti, kaj če bi vam še trgovine zaprli, pa prodajalke doma pustili? pa bi mama prišla s prazno torbo domov, ti pa lačen. Kaj bi to šele bil vrišč. Nekatere službe morajo tudi v razmerah epidemie delovati, predvsem preskrba prebivalstva. Tako je tudi v vojnih razmerah.
zvoneti
09. 02. 2023 16.29
+4
Tukaj se pogovarjamo o tem, da oseba, ki ima vsaj malo zdravega razuma opazuje okoli sebe kaj se v resnici dogaja in ne kaj nam servirajo mediji, vladajoči.... Ali res verjamete, da se je tisoče prodajnega osebja pri tako nevarnem in nalezljivem virusu uspelo čudežno izogniti masovnemu obolevanju in hopitalizaciji ali smrti in sicer brez skafadrov, brez baje čudežnih mask prvi mesec, ko naj bi bilo najhuje, brez, da bi zapirali in telefonsko prodajali hrano.....Ojojoj, kar naj vas cepijo, morda pa bo na daljši rok stranski učinek aktivacija kakšne sive celice. PS. Pro bono ambulanta v Ljubljani kjer praviloma delajo upokojeni zdravniki, je ves čas covida normalno brez zapiranja, naročanja, skafandrov, telefonskega zdravljenja in glej ga zlomka tudi njih virus ni obiskal.
Slava Rodu
09. 02. 2023 13.43
+12
Koliko ljudi je umrlo, ali jih je kap, zaradi medijev, ki so pomagali da so ljudje tako zaupali tem zvarkom. Pa Janša, Kučan in Zoki in drugi, ki so ljudi prepričevali, nagovarjali v špikanje.
Con-vid 1984
09. 02. 2023 13.31
+7
Predlagam rešitev, stornirajte vse pogodbe s proizvajalci zvarkov, kjer je imuniteta za povzročeno škodo in posledice. Bo šlo?
Kostorog
09. 02. 2023 11.15
+16
Kako naj verjamemo v cepiva, ki so jih z silo promovirali prištinski doktor in njegovi kolege kljuka, hojsar, kaco, crack, beo in podobni, zdaj ko imajo polne žepe so potihnili.
perjad
09. 02. 2023 11.13
-2
vecina jih zaupa v golobizem zato pa smo v ri🤮i
Kostorog
09. 02. 2023 11.16
+7
Uporabnik1884443
09. 02. 2023 10.59
-12
Sicer pa je stvar čisto preprosta. Uvede se naj seznam bolezni, za katera so ceplenja obvezna. Če zboliš za tako boleznijo in nisi cepljen, si pač samoplačnik. Pa dober tek.
Con-vid 1984
09. 02. 2023 13.33
+8
Še bolj preprosto, medicinska svoboda in telesna avtonomija, ti pejt pa še po en šus, pa še vse svoje doze ti odstopim.
Uporabnik1884443
09. 02. 2023 15.32
-1
Še v Afriko ne moreš, če nisi ceplen, toliko o svobodi odločanja. Drugače pa sam se odločaš
zvoneti
09. 02. 2023 10.05
+15
Ja, stroka naša predraga, če ste lahko bili vi unicum v EU po plačilu cobid dodatkov - kupili ste lahko stanovanja z njimi (Avstrija 200€/mesec), lahko tudi državljani recimo verjamemo, da virus ne mara določenih poklicev kot so prodajalci, šoferji...in nekateri z zdravo pametjo logično pridejo do zaključka, da lahko vsi, ki ste podpirali tole farso vrnete diplome.
Nebodijetreba
09. 02. 2023 10.50
-12
Na to, da ti je kruh postregla okužena prodajalka, pa nisi pomislil?!
Uporabnik1884443
09. 02. 2023 09.52
-9
Kratko in jedrnato: ZA TAKŠNO STANJE SO ODGOVORNI TISTI, KI SO ANTICEPILSKO VZDUŠJE ŠIRILI V BOJU ZA PREVZEM OBLASTI. Zdaj pa imamo! Ne vem, če se odgovorni sploh zavedajo, koliko to stanje poslabšuje že tako Izčrpano zdravstvo.
Hachi
09. 02. 2023 10.01
+19
za taksno stanje niso anticepilci, ampak izkljucno tisti, ki so nas silili v cepljenje. Kako naj zaupam Beovicevi, ce misli, da kamera ne snema in pol ure govori bedarije brez maske. Kako naj zaupam Kacinu, ki takoj ko stopi z odra, sname masko in se skupaj hihita s Krekom. Kako naj zaupam Kreku, ki pac slucajno brez maske hodi naokoli in tanka. A moram nastevati naprej?
Uporabnik1884443
09. 02. 2023 10.36
-15
Govoriš čiste bedarije. Če delaš tako, kot delajo drugi, ne pa tako, kot predlagajo drugi, si en veliki bedak. Pa saj te ne bom prepričal. Prepričala te bo sama bolezen, ki jo boš fasal. Ostal boš sam, čisto sam z njo, zmagal bo močnejši,... Velja tudi za Kacina,...
mastrion
09. 02. 2023 13.20
+6
Hachi ti je lepo razložil zakaj, pa ne na nas obračat krivde. Če je bil kdo sovražno nastrojen, ste to bili izključno vi cepljeni, proti nam. Briga mene kdo je cepljen, nikoli nisem nikogar prepričeval naj se ne... Ne obračaj pa na nas, vi ste tisti ki ste nas označevali z Fb doktorji, anticepilci itd... Jas sem si svojo sliko ustvaril ker sem ravno v času covida imel terapije, po rekonstrukciji sp. križne vezi. Takrat ni bil od zdravstvenega osebja skoraj noben cepljen, ker so se testirali vsakodnevno... Če vi nasedete vsemu kar vidite po tv, pa je žal vaš problem...
SDS_je_poden
09. 02. 2023 09.21
-12
Me ne preseneča. Tudi če pustimo covid cepiva na strani.... Ostala cepiva delujejo, je pa res, da se najdejo vmest tudi primeri, ko imajo stranske učinke. Tega se verjetno ne da preprečit. Ampak Slovencelj ima FB in od tam črpa vso svojo neizmerno modrost. Zato pa imamo, kar imamo.
MarkoE
09. 02. 2023 09.14
+15
Čudno, do covida je bilo ogromno priznanih znanstvenikov in zaupanja vrednih zdravnikov. V času covida pa naenkrat mnogi znanstveniki in zdravniki niso več OK. Še več. Začne se jih stigmatiziran in cenzurirat. Kaj na to poreče zdrav pamet ( če jo je še kaj ostalo ) ti , ki izvajajo PR. za covid cepiva
stromar5
09. 02. 2023 08.47
-13
Človeška psihologija je zanimiva reč. Kljub temu, da so si strokovnjaki iz celotnega sveta enotni, da so cepiva eden izmed največjih uspehov človeštva na področju zdravja in da dejstvo, da so cepiva varna (seveda obstajajo stranski učinki, večinoma blagi, redko pa pride do hujših zapletov, ki seveda predstavljajo priložnost za medije, da pridobijo klike/komentarje) in učinkovita, podpirajo tako klinične študije kot tudi statistika iz prakse, je zaupanje v cepiva na zelo nizki ravni. Očitno racionalni argumenti niso uspešni. Ali je kritično razmišljanje (in ne, to ni "razmišljanje s svojo glavo" v smislu "statistika in znanost ne pomenita nič, jaz poznam nekoga, ki je imel težave zaradi cepiva") res tako redko? Od kod izvira ta samozavest v trditev, da so cepiva zlo in da je zadaj neka agenda? Iz ignorance, nepoznavanja dejstev, statistike, študij, znanosti nasploh? Ali smo res tako dovzetni za kvaziznanost, vraževerje in teorije zarote? Zakaj za vrage ni več odprtih glav, ljudi pripravljenih spremeniti mnenje na podlagi dokazov in sobrih argumentov, kritičnega in analitičnega mišljenja, skepse do udarnih novic/izjav, zahtev po empiričnih dokazih, poznavanja kognitivnih napak in pristranskosti, ki so tako pogoste v (ne)logičnih argumentih? Malo se vsi skupaj zamislimo in pomislimo, kam tak način razmišljanja pelje? Vrednote razsvetljenjstva, ki so nam zagotovile bogastvo, tehnologijo, prosti čas, svobodo, demokracijo itd. so ogrožene. Ne pustimo, da jih avtoritarni populisti tipa Trump (ki so izvor raznih teorij zarote) do konca uničijo!
MarkoE
09. 02. 2023 09.04
+13
Že tvoj začetek je popolnoma mimo. Stroka po celem svetu si sploh ni entotna. Članki v znanstvenih revijah z visokim IF so objavljaji izsledke cepiv. Bilo pa ogromno cenzuriranega na to temo. Ja psihologija je zanimiva odvisno iz katereg zornega kota je gledaš. Najlažje je pa svoje napake in nevedenje krivit na “teorijo zarote”
stromar5
09. 02. 2023 10.16
-12
Potrjuješ moje besede. Nekateri išcete tisto iglo v senu (ki je nesorazmerno publicirana v člankih "alternativne znanosti") in potem vsako malenkost v članku, ki opisuje možne negativne posledice cepljenja napihnete in prodajate kot "strokovnjake, ki se upirajo sistemu, elitam in še niso podlegli pritiskom ljudi z agendo, z denarjem, z močjo". Nezmožnost kritične analize in tehtanje količine in teže dokazov, skupaj z nerazumevanjem osnov znanosti na tem področju in splošnim nezaupanjem ljudem, ki zagovarjajo nekaj, kar ne razumeš in posledica je tvoje mnenje. Ne išči člankov, ki potrjujejo tvoje predhodno mnenje, naredi resno analizo dokazov in statistike in bodi pripravljen spremeniti mnenje na podlagi dokazov. V kolikor narediš to, ti garantiram, da boš zelo hitro spoznal, kako zgrešeno mnenje si dejansko imel. Žal vas je vse preveč, ki raje živite v svojem udobnem mehurčku in svojega mnenja niste pripravljeni resno testirati.
RRfreak
09. 02. 2023 10.30
-10
Stroka si je, glede cepiv zelo enotna. Pa tudi zgodovinsko gledano, je učinek cepiv, (izkoreninjanje bolezni, zaradi katerih so ljudje nekoč umirali), zelo očiten. Če bi se Covid pandemija zgodila pred 50. leti, bi se tudi verjetno cepili skoraj vsi. Danes pač ne, ker že vsak Google/FB/IG "doktor", misli, da ve več od zdravnika. Glede na dogajanja v svetu, pa je tudi vojaški analitik, makro ekonomist, glasbeni kritik, ipd. Teorije zarot in "Fake News", pa so itak že stalnica v različnih medijih. Dober primer je dejstvo, da cca. 4-5% svetovne populacije suvereno trdi, da je zemlja ravna ...
MarkoE
09. 02. 2023 08.45
+19
Članek je zavajajoč, kaj ma človek za zaupat ali ne zaupat cepivom, kot, da se cepiva sama reklamirajo in sam vbrizganavajo v telo, naj se vprašajo raje tisti, ki so reklamirali te brozge, komu ljudje ne zaupajo
stromar5
09. 02. 2023 10.22
-11
Z drugimi besedami: "Ljudje, ki so reklamirali cepiva imajo neko agendo (bodisi denar, kontrola nad ljudem, depopulacija...)." Cepiva so v času pandemije Covid-19 dejansko rešila stotisoče oz. celo milijone življenj (kar sledi neposrednk iz podatkov kliničnih studij in statistike) in preprečila milijone težjih zapletov bolezni, sploh pri starejših. To je dejstvo, ki ga nobena količina jamranja in kvaziznanosti ne bo ovrgla. Seveda so nekateri mastno zaslužili v času koronakrize, a to ne pomeni, da cepiva niso učinkovita pri preprečevanju težjih potekov bolezni in smrti ter zelo varna (zelo redki so hujši zapleti po cepljenju - samo vprašajmo se koliko doz cepiva je bilo vbrizganih in koliko ljudi je imelo resen zaplet).
Nebodijetreba
09. 02. 2023 08.45
-12
Odmislimo covid. Dejstvo je, da so drastično upadla ostala cepljenja in to bi nas moralo skrbeti.
MarkoE
09. 02. 2023 08.50
+16
Ja, ker ljudje pomislijo, kaj jim bodo v poleg cepiva še dodatno vbrizgali za njihovo “zdravje”. Ne zaupa se stroki, ljudem, ki predstavljajo stroko. To pa zato, ker stroka ne priznava napak, ker ne nosi nobene odgovornosti. Koliko zdravnikov pa je vedelo o delovanju teh cepiv. Noben, samo cepili so, tako jim HE bilo naročeno in tako so delali
Uporabnik1884443
09. 02. 2023 10.08
-5
Pravim, da odmislimo covid, to so bile posebne razmere. Govorim o upadu ostalih pomembnih cepljenj, ki se izvajajo leta in leta, so torej preizkušena, in nam pomagajo vzdrževati nivo zdravja. Vsako zdravilo, po katerem posežemo, ima stranske učinke, tako je tudi s cepivi, ki so preventiva. Vsak sam naj s trezno glavo pretehta pluse in minuse. Ne jemljimo pa si pravice masovnega vtepanja v glave prestrašenih ljudi.
Con-vid 1984
09. 02. 2023 13.34
+8
mitja123123
09. 02. 2023 08.44
+15
Ne zapišete, pa da je v raziskavi med zdravniki zaupanje v cepljenje med najvišjimi v EU - se ve zakaj prodane, podkupljene duše, ki zanikajo vse to, kar so se učili do leta 2020 na univerzi...
mitja123123
09. 02. 2023 08.45
+9
Pozabil napisati - med SLOVENSKIMI ZDRAVNIKI
xpuntar
10. 02. 2023 13.34
To je bolj znak dogmatizma, ker ogromno zdravnikov "verjame" v to, kar so jim povedali ne pa da vejo o čem se sploh gre! Bolj je meni fascinantno, da zdravniki, ki so strokovnjaki na tem področju zelo skeptični do cepiv na splošno. Seveda, javnost o "skeptikih" ne sme vedeti, novinarji pa samo ponavljajo propagando Big Pharme in njihovih podrepnikov!.
MarkoE
09. 02. 2023 08.34
+16
Ne samo, da se ne zaupa cepljenju, ne zaupa se niti zdravstvu, zdravnikom niti tako imenovani stroki, ker so se vsi prodali agendi,
stromar5
09. 02. 2023 10.27
-11
In ta agenda je kaj? Če ne zaupaš zdravstvu, ali boš šel k zdravniku, ko boš resno bolan? Boš vzel zdravila, ki ti jih predpišejo? Boš šel pod nož kirurga, ki se je "prodal agendi"? Ali boš raje doma zmolil eno in žrtvoval kravo?
xpuntar
10. 02. 2023 13.22
Agenda Big Pharme! Profit pred ljudmi! Zdravje te industrije sploh ne zanima sploh!