Kolesarstvo

Ganni in Evenepoelu v boju s Pogačarjem pomagala fizikalna ukana

Firence, 08. 03. 2022 15.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Raziskava specializiranega kolesarskega portala cyclingnews.com je pokazala, da sta na ponedeljkovem kronometru dirke od Tirenskega do Jadranskega morja najhitrejša tekmovalca Filippo Ganna in Remco Evenepoel slovenskega asa Tadeja Pogačarja premagala tudi z ukano, ki sicer ni prepovedana, ampak prinaša rahlo prednost.

V samostojni vožnji na čas moštveni avtomobil namreč za njima ni vozil le z enim rezervnim kolesom, ampak je bila na njuni strehi obilica koles. Isto ukano so uporabili še nekateri kolesarji, Pogačarjeva ekipa UAE Emirates pa ne. To novost je ekipi Ineosa predlagal njen novi član, strokovnjak za letalstvo Dan Bigham, Italijan Filippo Ganna pa jo je na kronometrih uporabljal vse od zadnje lanske etape Gira.

"Vsak predmet, ki se premika po zraku, potiska zrak s seboj. Razporeditev tlaka okoli predmeta, v tem primeru okoli avtomobila, vodi do tega, da se zrak neposredno pred njim rahlo potisne naprej. Avtomobili, ki sledijo kolesarjem, ustvarjajo tlačna polja, z območjem visokega tlaka spredaj in območjem nizkega tlaka zadaj. Razlika med obema je tisto, kar ustvarja upor. To pomeni, da bo večje vozilo zadaj ali vozilo za kolesarjem dejansko potiskalo zrak naprej in bo hitrost zračnega toka okoli kolesarja manjša," je za cyclingnews.com razložil Richard Kelso, avstralski strokovnjak iz mehanike tekočin, aerodinamike in športnega inženiringa, ki sodeluje z avstralsko reprezentanco za dirke na stezi, v kolesarstvu pa je znan po oblikovanju posebne aerodinamične čelade.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

"To je sicer majhna prednost, vendar dovolj velika, da se naredi razlika. Odvisno je tudi od tega, kako daleč je kolesar pred avtomobilom. Maksimalni učinek je tik pred avtomobilom, kjer se zrak v bistvu giblje skupaj z njim, najmanjši učinek pa je na neskončni razdalji pred avtomobilom. Deset metrov naprej je zelo majhen ugoden veter, ki se premika s kolesarjem, vendar je še vedno dovolj za zmanjšanje upora," je še dejal Kelso, ki meni, da sta kolesarja pred Pogačarjem zaradi tega pridobila kakšno sekundo, kar pa ne bi spremenilo vrstnega reda.

Tadej Pogačar
Tadej Pogačar FOTO: AP

Nekatere ekipe so napovedale, da bo njihove kolesarje na naslednjih kronometrih spremljal kar avtobus.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pojtrarara
09. 03. 2022 15.06
pa lahko preklopite ravno na krono na pariz nica - slučajno sem ujema - za kolesarjem se vozi še kamerman na motorju v primeru, ki sem ga ravno videla - torej komu je zdaj ta avto s svojim zagonom zraka pomagal, kolesarju ali unemu kamermanu na motorju? in še avtomovbili se za zadnji del poti umaknejo in gre kolesar sam do cilje - bi res bilo zanimivo narediti meritve, koliko so kolesarji v tistih zadnjih par 100 metrih počasnejši, ker nimajo od zadaj pomoči avta s bicikli... ko bo ta raziskava nareta in meritve pokazale,da je kolesar brez spremljevalnega avta zadaj v zadnjih par 100 metrih počasnejši takoj zato, ker nima avta zadaj kot pa pred tem na isti razdaliji z avtom - takrat boste dokazali takšno pomoč avtomobila, do takrat se pa ne smešite s takšnimi razlagami.
Tomvojo
08. 03. 2022 21.57
+2
Ob taki razlagi bodo začela jabuka gor padat.
džonborno
08. 03. 2022 19.00
+3
Potem je to treba prepovedat oz. določiti razdaljo med kolesarjem in spremljevalnim vozilom! Smučarski skakalci so serijsko diskvalificirani zaradi podobne malenkosti: dres.
pojtrarara
08. 03. 2022 19.11
-6
sam dejmo realno razmišljati - pa ni važno za katerega kolesarja bi šlo - realno kolesar kronometrist je na biciklu krepko pred avtomobilom - to je prvo - torej zavetrje iz ozzadja kot vpliv na rezultat tako praktično ne obstaja... kot drugo je kolesar že tako nizko v poziciji na kolesu, da bi mu kot takemu - če že avto od zadaj kaj vpliva, torej že sam avto v velikosti oz. višini nudil zavetrje... zato je vpliv samega bicikla na avtu res nezanemarljiv... potem če že po mojem bolj vpliva tip avta ali je limuzina - torej nižji, ali je suv, ki je višji... če vpliva bicikl oz. njihova količina na strehi, potem še toliko bolj višina samega avta vpliva - ker tista potem glede na različno višino avta nudi različno zavetrje... če že bi se šli merjenje zavetrja od zadaj... realno pa vemo,da je kolesar tisti, ki pred avtom naleti na upor... kaj dogaja zadaj, nima sploh nekega bistvenega vpliva - sploh, ker se avto vozi dosti zadaj... čist tak realno gledano.
Pepe Bolcev
08. 03. 2022 19.35
-1
Cisto realno gledano si ti zabita kot stanga v tla. Kaj teb ni jasno??? Fizika je znanstvena fantastika zate. 😂🤦🏼😂 a je teb jasno zakaj letalo leti?
herr catz
08. 03. 2022 19.41
+1
Nevem no kaj ti beres oz. razumes...ampak imas zgoraj vse lepo razlozeno
pojtrarara
08. 03. 2022 19.42
-5
Samo to ti še enkrat ponovim - tvoje besede so odraz tebe, ne mene... in najbrž je tadej pač ponosen na takšnega "kulturnega in spoštljivega" navijača kot si ti ane. In toliko mi je jasno,da prednost od zavetrja, torej manjšega zračnega upora in zato višje hitrosti pride od spredaj, ne od zadaj. Če jaz hodim proti vetru ne bom imela nobene pomoči, če 10 m za mano hodi nekdo s platnom...bom morala hoditi s približno enakim naporom kot če tistega zadaj s platnom ne bi bilo
pojtrarara
08. 03. 2022 19.43
-5
jaz komuniciram z argumenti ti pač tega več kot očitno ne zmoreš - vse kar znaš je samo žaliti... argumentov pa nikjer za tvoj pogled.
herr catz
08. 03. 2022 19.50
+6
"Vsak predmet, ki se premika po zraku, potiska zrak s seboj. Razporeditev tlaka okoli predmeta, v tem primeru okoli avtomobila, vodi do tega, da se zrak neposredno pred njim rahlo potisne naprej. Avtomobili, ki sledijo kolesarjem, ustvarjajo tlačna polja, z območjem visokega tlaka spredaj in območjem nizkega tlaka zadaj. Razlika med obema je tisto, kar ustvarja upor. To pomeni, da bo večje vozilo zadaj ali vozilo za kolesarjem dejansko potiskalo zrak naprej in bo hitrost zračnega toka okoli kolesarja manjša," je za cyclingnews.com razložil Richard Kelso, avstralski strokovnjak iz mehanike tekočin, aerodinamike in športnega inženiringa, ki sodeluje z avstralsko reprezentanco za dirke na stezi, v kolesarstvu pa je znan po oblikovanju posebne aerodinamične čelade.......napisano enostavno, da bi mogu razumet vsak z koncano OŠ
Pepe Bolcev
08. 03. 2022 20.05
-4
Lojtra ti komuniciras na nivoju modelov, ki trdijo, da je zemlja ravna.
Lucky
08. 03. 2022 20.53
-3
Nimata vidva pojma, ker ona je specialistka za potiskanje od zadaj. Sicer ni razložla v kakšen aerodinamični položaj se postavi in ali pri tem uporablja čelado?
StAnalitik
08. 03. 2022 20.57
+2
In avto vozi tik za kolesarjem,ali ta zrak potiska.20 metrov pred seboj? Kako bo? Ni fizika zate.
pojtrarara
08. 03. 2022 21.11
-1
super herr... to mi je nivo komunikacije z argumenti - z napisanim se strinjam - ampak lepo prosim zdaj pošteno povej (to kar omenjam že zgoraj v primerjavi) za tako razlago je res,da mora biti avto dovolj blizu kolesarju - kar pa vemo, da niso tako zelo blizu... in kot drugo akj potem ustvarja večjo takšno "pomoč" sam avto, ki se zadaj uporablja in v celoti s svojo višino nudi tak upor, ali bolj kot višina avta vplivajo bicikli, ki so gor naloženi in med katerimi je tudi zrak, torej ne nudijo popolne celotne "zapore" - ker zdaj se problematizirajo bicikli in njihovo število, višina avta pa ne... pa če se meri ta vpliv sploh, potem menim, da ima sam tip avta precej večji vpliv - torej višji avtomobili napram nižjim, kot pa število biciklov, med katerimi je zrak... se strinjaš ali ne? Potlej , če problematizirajo to bi morali tudi vsem enake avtomobile zagotoviti - prav razmišljam... pa kot rečeno sama sem mnenja,da se tako daleč stran vozijo, da se ta razlaga nastanka tovrstnega upora, ne pozna... za nastanek tega menim, da bi moral biti kolesar direkt spredaj blizu pred avtomobilom, kar pa vemo,da se ne dogaja, ker je tudi nevarno... naj se mu kaj zgodi, pa ga klubski avto povozi, če bi se vozil tako blizu za njim, da bi ta upor igral merodajno vlogo pri rezultatu... vemo,da imajo razdalijo že iz varnosti in zavorne poti avtomobila.
pojtrarara
08. 03. 2022 21.12
-1
z ostalimi na na nizkem nivoju komuniciranja in žalitev pa ne mislim komunicirat... z veseljem pa soočam argumente različnih pogledov, ki se tičejo teme...
StAnalitik
08. 03. 2022 21.22
+1
In od danes naprej bo veleum Hauptman za Pogočarjem vozil z kombijem? Se pravi,da je taisti Hauptman pomagal Roglicu do zlate olimpijske v kronometru v Tokiu,ker je vozil za njim. Vi pa ste za hece.
StAnalitik
08. 03. 2022 21.23
+1
Kakšne oblike je avto? Da potiska čim več zraka pred seboj ali je aorodinamičen,da je čim manjši upor? Posebej za kolesarske.ekipe bodo delali kvadratne avtomobile od danes naprej.Al ste pametni.
Maxx365
08. 03. 2022 21.31
+0
A ti je sploh jasno, kako si na popolnoma preprost način razloženo zadevo strokovnjaka iz mehanike tekočin, aerodinamike in športnega inženiringa zakomplicirala in to očitno brez osnovnega znanja fizike? In zdaj si užaljena, ker ti ljudje hočejo to dopovedati? LOL
kozmonavt123
09. 03. 2022 08.49
Po tvoje, je kolesar, ki je na čelu skupine v prednosti, saj ima za seboj celo zaveso kolesarjev.
pojtrarara
09. 03. 2022 14.59
aneda kozmonavt in stanalitik - se strinjam z obema... neverjetno s kakšnimi razagami pridejo... po novem bo človek, ki je na čelu pelotona v prednosti in se manj utrudil kot tisti, zadaj na njim... svašta res...
pojtrarara
09. 03. 2022 15.01
maxx nisem nič užaljena, stojim za svojim mnenjem,da je takšna razlaga prednosti za kronometrista smešna in sem to argumentirala... in menim da ste vi tisti, ki se smešite z neznanjem fizike, ne jaz.
Maxx365
09. 03. 2022 15.59
Nič se ne smešim, ker nimam dovolj znanja v fiziki, da bi debatiral na to temo. Z vsem spoštovanjem do tvojega truda ampak zagotovo bolj verjamem strokovni razlagi avstralskega strokovnjaka iz mehanike tekočin, aerodinamike in športnega inženiringa kot pa tvojemu laičnemu komentarju.
pojtrarara
09. 03. 2022 17.18
dobro spoštujem tvojo odločitev, ti kar verjemi, vsak se zase odloča. jaz pa samo logično razmišljam - si pogledal danes itt v nici,da bi videl,da se med kolesarjem in avtomobilom vozi motor s kamermanom? te lahko potem vprašam, če verjameš tej razlagi - zakaj potem se reče, da vodilni kolesar pelotona vleče peloton in od vedno je veljalo, da največ energije porabi... kako to potem? saj, če bi veljala ta razlaga tega avstralskega strokovnjaka po tej logiki bi peloton potiskal vodilnega... in enako velja zakaj imamo vlake, ki vlečejo šprinteje v napad in se tik pred koncem umaknejo, ko naredijo svoje... če bi veljala logika tega avstralca bi moral glavni šprinter biti prvi vlak ekipe pa za njim in to čimbolj na široko postavljen, da bi ga tako z uporom potiskala in mu dajala prednost in moč... spoštujem vse strokovnjake, ampak še vedno s svojo glavo logično razmišljam o njihovih strokovnih razlagah in tukaj mi pač z vseh možnih navedenih vidikov argumentov ta razlaga pač ne pije vode... mi je smešna. pol mi pa razloži no zgornje situacije zakaj se tako vozijo kot se in ne obratno kakor bi bilo skladno z razlago tega avstralskega strokovnjaka.
Pepe Bolcev
08. 03. 2022 18.18
-2
predator je na gravz en vzdevek za takega fejst fanta. In seveda neoriginalen. Skopiran. Skratka beden. Tadej je baletka na kolesu. Poezija. Ne pa predator. Butalski navijac, ki si na Tadeju zdravi svoj bolan ego. Fuj in fej!
motorist_mb
08. 03. 2022 18.23
+0
Pepe Bolcev
08. 03. 2022 18.17
+1
Lojtra butalska. Se enkrat si clanek preberi. Ne Tadej ne Andrej ne UAE nima nic s to razlago. Bogi Primoz s takimi navijaci. Karma je bič. Fuj in fej!
pojtrarara
08. 03. 2022 18.28
-3
kdorkoli to pisari velja enako - kakšna karma saj nisem mu nič slabega zaželela... samo realna sem... poglej uae tour letos, ko je lovil s kameradi peloton po počeni zdračnici - večino časa so vozili za avtomobili - za enim pa malo ven za drugega tako, in tako celo pot za kolono avtomobilov, dokler niso pripeljali do pelotona - a to pa je fer, a to pa ni pomoč zavetrja - pa je bil kaj kaznovan - ne ni bilin tudi novinarčki niso napisali nobenega članka... potem nadalje lani tdf krona - se še spomnim slik tujih novinarjev, da je štartal prehitro - pa so mu očitno skozi prste pogledali, ni bil nič kaznovan - pa je kje kakšen članek kogarkoli od naših - ne tudi to ne... pa je oboje prepovedano... zdej pisarijo tukaj o nekih biciklih na strehi, ki prinesejo sekundo, če sploh, ker da bi jo bi se moral res tik pred avtom voziti... bolj je stvar vetra spredaj in zavetrja, ne zadaj z bicikli z avtom... tako,da tole je res vse skupaj iskanje neke igle v senu, če sploooh to prinese kakšno prednost - ne bi rekla, da bi se kdo spredaj vozakal in jim dajal zavetrje... ne pa take kozlarije.
pojtrarara
08. 03. 2022 18.30
-3
kje si ti navijač - si se pošteno oglasil ob takšnih primerih zgoraj navedenih - ne nisi se... milijonkrat bolj smo pošteni in realni Primoževi navijači. zaradi mene naj zmaguje tudi Tadej nimam nič proti, samo sem pa realna.
Pepe Bolcev
08. 03. 2022 18.55
-2
Se enkrat bolna. Tadej Andrej UAE se niso popolnoma nic izgovarjali ali koga napadali. Gre za simulacijo nekoga tretjega. Ki je zanimiva itd. Ampak ti pac izkoristis vsak trenutek za zdravljenje svoje fobije. In stresas kadar ti pase svoje kozlarije. Vec se ukvarjas z UAE kot pa s Primozem. Grozno. In ne pisarijo tukaj. Vse lepo pise v clanku. Objavljen je povsod. Ne le pri nas. Bolana si.
mahar123
08. 03. 2022 18.55
+2
Pepe Bolcev
08. 03. 2022 18.56
+0
In lojtra. Kako se pa Primoz vozi, ko mora priti do peletona? Primerjas jabolka in hruske.
pojtrarara
08. 03. 2022 19.20
-2
glej napisala sem tvoje mnenje argumentirano brez žalitev kogarkoli - ti pepe pa žališ... tvoje besede govorijo o tebi... jaz ti lahko povem še primerjalno iz dogodkov iz preteklosti - se spomniš tdf - 3 etapa... drugi padec - ne tisti, kjer je padel primož, drugi, kaj je naredil tadej... v želji lovljenja prednosti celo zapeljal enemu kolesarju na tleh čez nogo... ni bilo pomembno - fer play padec je ne nabijamo namerno prednosti in hujšega tempa - ne ni veljalo... tip čez noge celo... pa gremo,s amo,da je prednost čimvišja... gremo naprej nekaj etap nekje proti koncu tdf - večinoma tadej sam spredaj brez svoji pomočnikov, zadaj se zgodi padec - vanj so vpleteni njegovi kolegi iz ekipe... spredaj napade ineos z enim od svojih kolesarjev in še nekdo mislim,da je bil - in kdo se oglasi,da se to ne dela, kadar je padec - glej ga zlomka tadej... ta isti tadej, ki je v tretji etapi prav sam klub padcu vozil praktično čez kolesarje, samo,da je prišel do čimvišje prednosti. Dvolično - ja. meni je vseeno kaj vi pišete - jaz sem pač realna. pa mu nič slabega ne želim... argumentiram pa s primeri vse kar napišem.
pojtrarara
08. 03. 2022 19.23
-2
kako se primož vozi - ja je že bil kaznovan, ko je vozil do pelotona - se spomniš, ko so njegovi lulali in je rabil bicikl... takrat je moral loviti... in je bil kaznovan, ker naj bi se predolgo vozil za avtom... če so tako izmerili, je že prav... pošteno... včasih pa tudi ne ulovi - kot ni lani na zadnji etapi v Nici... se je pa trudil pošteno... za nobenim avtom se ni vozakal non stop tako kot ti zadnjič... takole kot so se pa ti furali v uae pa ne mi no, ni fer in ni pošteno... 9 sek za avtom, potem, ven pa za naslednji avto za naslednjih sek do meje kazni in tako dalje izza avta za naslednji avto... bodite fer... večino so se vozili v zavetrju...
Pepe Bolcev
08. 03. 2022 19.49
-1
Lojtra. Zalis Tadeja ze dve leti. In Andreja! Dve leti neprestanega udrihanja. Meni se ne da s tabo resno debatirat, ker to v startu pomeni udrihanje po Primozu. In to mi res ni nek uzitek. Dvolicna si predvsem ti. Ti imas dvojne vatle in buzeriras vse in vsakega. Isces dlako v jajcu, ko ti to pac pase in znese. Vem, da nisi jansistka, ampak tole kar pocnes pod kolesarskimi clanki te uvrsca tocno tja. Prirejas resnico in lazes, ko ti to pac ustreza. Spomniva se tudi Ane Marije. Odgovarjam ti tokrat resno le za to, ker nekako poskusas normalno komunicirat. In ja, zalim in bom to se naprej pocel, ko se mi to zdi potrebno. A vedno s tem le odgovarjam na zalitve in namerno sprenevedanje.
Pepe Bolcev
08. 03. 2022 18.15
+0
lojtra na gravz na. Spet manifestacija nesportnega nabijanja. Fuj in fej!
User1953555
08. 03. 2022 17.53
najbolj dodelan sport ever
pojtrarara
08. 03. 2022 17.09
-8
aha... jst pa sem mislila,da UAE vedno tako popolno naštudira traso in Andrej za točno povedati kdaj in kako, da je to rezultat ubijalskih kronom. z velikimi prednstmi, ki potolčejo še nejvečje specialiste s huronsko prednostjo... a ni to nekaj proti čemur bicikli na strehi nimajo za burek... če se je že 2x izkazalo za tako odlično delujoče na tdf... le kako zdaj že dvakrat letos studij trase v podrobnosti ni bil dovolj in to celo na domačih tleh praktično v UAE, kjer poznajo ceste in trase do zadnjega peska (karikirano). Bom šla pogledat nazaj posnetek na EP ko ga je Ganna prehitel pred seboj, pa da vidimo kolk biciklov je mel takrat gor... to je tak kot da bi Primož negiral njegovo zmago na kroni, ker je on menjal bicikel, Primož ga pa ni... človek se zdi,da bo imel očitno težave prenesti tudi kdaj kakšen poraz
SpremeniVzdevek
08. 03. 2022 17.57
+2
SpremeniVzdevek
08. 03. 2022 17.59
+1
motorist_mb
08. 03. 2022 16.17
+6
Nič jim na koncu ne pomaga,Predator jih ubije na bregu!
disorderliness
08. 03. 2022 16.13
+6
Lahko bi na kilerju avtomobila obrnili ventilator, tako da ne bi sesal zraka ampak pihal naprej. Pa klimo na ful.
morfo
08. 03. 2022 16.13
+10
Ma samo da pridejo klanci, lahko dajo na avto 20 koles....🤣🤣🤣