FIT 24UR

Duša živi naprej?

Ljubljana, 04. 06. 2008 06.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Špela Zupan
Komentarji
43

Lezbijka z novim srcem se je zaljubila v moškega. O primerih, ko se ljudje po presaditvi spremenijo, poročajo z vsega sveta, v Sloveniji pa podatkov o fenomenu ''spomina duše'' ni.

Američanka je po presaditvi srca doživela veliko spremembo. Prej mesojeda lezbijka je postala vegetarijanka in se zaljubila v moškega.
Američanka je po presaditvi srca doživela veliko spremembo. Prej mesojeda lezbijka je postala vegetarijanka in se zaljubila v moškega. FOTO: Reuters

Četudi znanost nerada priznava, da bi bila lahko pričevanja ljudi, ki trdijo, da so po presaditvi organov prevzeli tudi nekatere navade umrlih, tudi Hrvaško združenje Transplant trdi, da se tudi njihovim članom dogaja podobno. Najbolj znan primer tako imenovanega ''spomina duše'' je zagotovo mlada Američanka, lezbijka, ki je pred presaditvijo srca oboževala meso. Po operaciji je postala vegetarijanka in se zaljubila v moškega. Sreča se je nasmehnila tudi Sonnyju Grahamu. Od darovalca je dobil srce in se celo zaljubil v njegovo ženo.

Na Hrvaškem živita Splitčanka, ki je pred dvema letoma dobila nova jetra, in 70-letnik iz Zagreba, ki so mu pred tremi leti presadili novo srce. Prva je prepričana, da duša njenega darovalca živi naprej v njej – po operaciji ni več občutila želje po cigaretah, prav tako naj bi se ji popolnoma spremenil rokopis. Ker je imela drugačen podpis, so ji v banki celo zavrnili prošnjo po transakciji. Zagrebčan je povedal, da je po operaciji agresivnejši, hitreje naj bi vzkipel. Njegova žena pa, zanimivo, trdi, da je postal boljši mož.

''Jaz jim verjamem! Fenomen še ni znanstveno potrjen, a vendar sem ga doživela tudi sama. Presadili so mi ledvice in po operaciji imam več energije. Pozneje sem izvedela, da sem ledvico dobila od moškega, ki je bil zelo aktiven. Delal je v sadovnjaku. Nekoč je padel z drevesa in na mestu umrl. Menim, da je del njegovega značaja prešel name,'' je povedala neka druga hrvaška pacientka, ki je dodala, da v ZDA deluje institut, kjer se srečujejo osebe, ki doživljajo podobno.

Primeri, ko so ljudje po presaditvi spremenili značaj in prehrambene navade, so ponekod tudi dokumentirani. Na primer, ljudje, ki niso nikoli poslušali klasične glasbe, so po operaciji postali ljubitelji ali celo poznavalci. Zdravniki pa so kljub številnim pričevanjem skeptični. Dr. Bojan Biočina, ki je na Hrvaškem presadil okoli 40 src, ne oporeka dejstvu, da se ljudje spremenijo, vendar ne verjame, da so poleg organov prevzeli tudi navade umrlih darovalcev. ''Pacienti, ki dobijo novo srce, menijo, da so nekaj posebnega. Prej gre za nekakšen psihološki rezultat operacije, ki izvira iz njih. Razumne zdravniške razlage ni, saj je središče osebnosti v možganih in ne v srcu,'' je pojasnil. Tudi dr. Ante Ujević iz Splita se strinja: ''Tema je zanimiva, ampak dvomim, da pacienti prevzamejo navade darovalcev.''

Direktorica Slovenije - Transplant (Zavoda za presaditve organov in tkiv) dr. Danica Avsec Letonja je za 24ur.com povedala, da podatkov o ljudeh, ki naj bi se po operaciji spremenili, ne zbirajo. Pojasnila je, da o fenomenu ''spomina duše'' večkrat slišijo s strani bolnikov, vendar pa je njeno mnenje ''sila nevtralno, saj je premalo raziskan''. Tudi predsednik Slovenskega društva Transplant Martin Brilej je pojasnil, da dokazanih raziskav ni, po njegovem gre za ''govorice, pomisleke in občutke''. Poudaril je, da pacienti le malokrat odkrijejo sorodnike darovalca, zato težko vedo, kakšne so bile njegove navade. Prav tako je opozoril, da na počutje vplivajo različni dejavniki, tudi zdravila proti zavrnitvi organa. Ne zanika pa, da človek po presaditvi doživlja čustvene spremembe, saj ''začne z vnovičnim življenjem''. ''Praviloma tudi bolj zdravo živijo, saj so se iz oči v oči gledali s smrtjo. Zagotovo bolj cenijo življenje.'' Primerov bolnikov, ki bi doživeli fenomen ''spomina duše'' ne pozna.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (43)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

luano
04. 04. 2009 22.13
-1
Zakaj lahko pride pri večjih kirurških posegih do sprememb v obnašanju ljudi? Menim, da se to dogaja pogosto - ne samo pri presaditvah organov - temveč obstoji možnost, da je človek spremenjen po vseh zahtevnih posegih. Vzrok so mikropoškodbe osrednjega živčevja, in sicer možganov. Ko je bolnik dlje časa v anesteziji, potrebuje veliko dozo uporabljenih anestetikov, ki spremenijo fluidnost celične membrane nevronov in tako prevajanje električnih signalov. Zaradi tega se ne zavedamo oz. ne čutimo bolečine med posegom. Velike doze vplivajo tudi na celične beljakovine v membranah, ki pa imajo pomembno vloge pri kognitivnih funkcijah - to so predvsem receptorji za nevrotransmiterje, ionski kanalčki itd. Ker živčne celice v možganih nimajo turn-over (regeneracije) oz. v kolikor mogoče obstoji je zelo počasen, so vse spremembe teh proteinov pomembne in se lahko odražajo v spremenjenem obnašanju bolnikov. Pri srčnih operacijah se vzpostavi tudi izventelesni krvni obtok, kar lahko potenacialno (prehodno) oslabi oksigenacijo krvi in privede do sprememb v živčevju. Želim povedati, da so omenjene spremembe osebnosti povsem "pričakovan" fenomen po težkih posegih/možganskih poškodbah/hudih boleznih/staranju,... Gre za spremenjeno delovanje nevronov v določenih centrih možgan. Tudi zavest je konec koncev možganska funkcija.
pre_mar@hotmail.com
15. 06. 2008 17.46
igor.gojcic (pa še kdo, da ne bo preveč postov na poste). Ko govoriš o tem, da naj spoznamo še drugo plat resnice posredno negiraš drugim možnost, da so jo ravno oni spoznali, sam pa je še nisi. Prepričanih pač nima smisel prepričevati. Verovanje pa je točno to. Ali, če je nekdo predolgo bral razne npr. "Misterije" in podobno. Znanost pa podlega čisto drugim zakonitostim, je živa, se spreminja, prilagaja novim dokazom in vidikom. Zato je znanost pač znanost, vse ostalo pa šarlatanstvo. Ena od bistvenih lastnosti znanosti je ponovljivost eksperimentov. Sicer ni znanost. Nekaj, kar je prepuščeno samo nekemu verovanju, pa je povsem subjektivna zadeva. In seveda, znanost je omejena. Malo po malo pa se skozi zgodovino širi vedno bolj in bolj. Tudi to je ena od temeljnih razlik v primerjavi z verovanji in prepričanji, ki jih ni možno dokazati in so pač ena vrsta verovanja. Le ta pa so zabetonirana na nivoju svoje trenutne omejenosti.
okhasan1
13. 06. 2008 21.48
-1
folk , preveč berete dalaj lamo. kakšna duša lahko v tujem organu, dejte no. zavest je ustvarjena v možganih. če bodo te kadarkoli presadili, potem šele lahko govorimo o novostih v življenju pacijenta. tale lizbijka sigurno večkrat slišala od "dobrih" kristjanov, da zbolela ker biblija in bla bla bla prepoveduje spolni odnos z istospolno osebo. da jo bog tako kaznuje in tako dalje. zato po tistem ko ji je bilo podareno novo življenje začela zdravo živetj, kaj je povsem razumjivo, in našla si moškega, da ne bi bog bil hud. to je sigurno bolj smiselna razlaga od vseh drugih. duša po smrti zapusti telo, to piše v bibliji in v koranu in v budističnih knigah. zato sprašujem vas - po vaše je duša deljiva? malo jo mamo v roki, v srcu , v riti. dejte no biti malce pametne in ne nasedati prvim vtisam ljudi ki jim bilo podareno drugo življenje.lp
radovednaV
13. 06. 2008 09.28
Duša živi in se tudi 7x reakirnira potem dokončno umre.Verjamem v to......zavedati sem se šele začelapo smrti moža.To moraš doživeti in šele kasneje vidiš,da so stvari dovolj resnične.Žal pa kaj takega vsak nima možnosti spoznavati.
Ramzess
11. 06. 2008 15.25
+1
Pre_mar="malena seveda je to lahko tvoja interpretacija ... škoda samo, ker zadeva ni ponovljiva ala kakšen znanstven preizkus, da bi lahko to teorijo stestirali neodvisni strokovnjaki. To je sicer tudi bistvena razlika med znanostjo in .... ne-znanostjo." Še en, ki očitno verjame omejeni znanosti. Pazi, lahko se opečeš. Sicer pa, razlika med omejeno ozkogledno materialistično znanostjo in neomejeno alternativno znanostjo, kot jo imenujejo, sem spada alternativna arheologija, ipd. Prva je nadzirana, v namen manupilacije javnosti, psledica so napačna znanja v šoli, ki jih posredujejo generacijam, druga pa je neodvisna, in ni podvržena, z izjemo poskusov, vplivom 'od zgoraj', ki kaže, kje dela napake prva. Kateri torej verjeti? Zagotovo slednji, če želimo pravilno razumeti ta svet in dogajanja v in na njem, njegovo in našo preteklost, sedanjost in prihodnost. Napačno znanje je nevarnejše od neznanja !!! Znanje varuje - ignoriranje vodi v destrukcijo ! Verovanje v nekaj = neznanje o tem !
Ramzess
11. 06. 2008 15.11
+1
Hansola="Organ je organ, skoraj isto kot zamenjan del recimo na avtu." Tipičen primer ozkega materialističnega razmišljanja in dojemanja. Na prav taki miselnosti in temeljih sloni sodobna medicina, in specializacije znotraj je. Sodobna medicina komaj pozna celege, celostnega človeka, kaj šele da bi upoštevala Duševno plat, Dušo. Psihiatrija je pravzaprav enaka, ne odstopa prav veliko od tega. Pre_mar="Hmm, glede na to, da vse nekje piše, vsi imajo neke svoje dokaze, .... me prav zanima ali verjeti Vedi, Bibliji, Koranu, .... ki vse skupaj razlagajo zelo drugačno. Npr. v dušo seveda verjamejo kristjani, vendar nikakor v reinkarnacijo. Krščanstvo naprej (katoliško, pa tudi druga) verjame v tro-edinega boga, kar pa islam izrecno zavrača, bog je eden in edini." Ved nima smisla primerjati, niti je dajati v isti koš s Koranom in Bilblijo. Koran in Biblija sta spisana po istem viru za različen namen, sploh za Biblijo je znano, da je bila podvržena cenzuri z določenim namenom, denimo, vse kar je 'dišalo' po reinkarnaciji je bilo izbrisano iz nje, no skoraj vse, še vedno lahko najdemo dokaze. Najbolj verodostojna sta originalni Koran in originalna hebrejska Biblija, s katere 'berejo' ti. Biblijske kode. Bog, če sledimo dogmam sedanjih verstev, pa je samo eden, ima pa na tisoče imen. Če sledimo natančneje, plus drugim virom, pa je slika drugačna, ki meddrugim pokaže napake v prevodu biblije, ugotovimo, da je Bog v hebrejščini v množinski obliki in ne v edninski obliki. Drugi viri kažejo tudi na to, da naš Bog, ni nujno to, za kar ga imamo, da je vsa sedanja civilizacija v zmoti, zavedena. Veliko dokazov kaže na to, da so v ozadju nezemljani, retilske podobe, ki lahko prevzamejo, velja za njihove hibride med njimi in človekom, človeško podobo. Nekateri jih imenujejo Anunaki (Tisti, ki so prišli z neba), z drugimi imeni Elohimi, Vedas, Anakim, Nefilim, Jehovah, Božji sinovi. Elohimi naj bi ustanovili številne verske sisteme, da bi razdelili človeka in mu tako onemogočili skupen razvoj in napredek. Kdor pozna zgodbo o Nibiruju, planetu križanja, ve zakaj gre. Naši 'bogovi' se vračajo, da (2012) spet zavladajo planetu, sledi nadzor in kontrola človeštva. Ob prehodu (iz 3D v 5D) skozi 4D bi naj bil izpeljan načrtovan scenarij. Srčno upam, da ne, če bo človeštvo pravočasno spregledalo, na kaj ga pripravljajo že ... dolgo. Mislite, da ne drži, da ni povezave med temi rečmi. Da ne boste svoje zmote spoznali prepozno. Svet okoli nas ni takšen kot se zdi... ...spoznajte še drugo plat resnice!
Ramzess
11. 06. 2008 15.09
+1
"Duša živi naprej?" Seveda, znano dejstvo. Mi nismo človeška bitja, ki imajo "duhovno izkušnjo" - temveč duhovna bitja, ki imajo "človeško izkušnjo"! ''spomina duše'' Tu ne gre za 'spomin duše', napačna terminologija, nekam primitivna razlaga, pravzaprav gre za 'spomin organa', ali natančneje 'celični spomin', kar je seveda pravilna terminologija. Nevem zakaj je to tako težko razumet. Sicer pa ravno zaradi 'celičnega spomina' in sicer maloštevilnih resnih težav, nekateri so se celo ubili, ali škodili drugim, je, oz. bi moralo biti, prepovedano jemati organe ljudem, ki so naredili krvni zločin, samomorilcem, duševno prizadetim, duševnim in psihičnim bolnikom, ter duševno labilnim ljudem. Ljudem, ki so doživeli težko travmo, duševno travmo. In še kaj bi se našlo. Pravila veljajo, bi morala veljati enako za drasle, kot otroke. V naprotnem primeru se ne smemo čuditi posledicam, ki se lahko zgodijo. Pri preprečevanju težav, tudi resnih duševnih težav, predstavlja problem tajnost dajateljevih podatkov. Poleg tega, je znan, za sedaj v svetu edini, primer, ko je telo mladega dekleta, potem ko je prejelo tuj organ, spremenilo krvno skupino, in sicer iz -0 v +0. Dekle ni odvisno od nobenih zdravil, saj njeno telo, zaradi sprembe ne zavrača organa. Bhakta="Dragi komentatorji, žalostno je, da vsi razmišljate samo v okviru materijalne energije, o duhovnosti pa žal nimate niti malo znanja, kati, če bi ga imeli, bi vedeli, da je duša nerojena in neumrljiva, dokler ne pride do samospoznanje pa menja telesa, kot menjamo oblačila....." Vsi ne, večina pa, in res je žalostno, da je tako, kljub preštevilnim dokazom, in kar obsežnem znanju. "V vsakem živem bitju je duša in pa nadduša, ki vas ob zapustitvi telesa popelje v novo telo, tako, da je popolnoma možno, da se duša preseli z darovanim organom." Nadduša je vir duš. Duše se ne selijo z novimi organi, lahko pa jih, prizemljene oz. preveč na zemljo vezane duše, koristijo kot kanal za črpanje energije, a to je malo verjetno, bolj verjetno je ta kanal izkoristijo duševni energijski ostanki eteričnih teles, ki jih odhajajoča duša pusti za sabo, ker ne potrebuje več. Ti ostanki, te entitete (pokopališča, ograjena s energijsko bariero, posvečeno območje ji pravimo mi, da ne morejo uiti, so jih polna), ostanejo ob telesih, dokler se da, in če je možno, dokler so telesa vira še v hladilnici ali mrtvašnici bolnišnice, v kateri poteka transplatacija, izkoristijo ta kanal za novi vir energije, da lahko preživijo, se prisesajo na prejemnika. Kdo ve koliko ljudi, sicer nosi na sebi take entitete, priveske, in prizemljene duše, kjerkoli so jih že staknili, celo na pokopališču, če se miselno ne zavarujejo, ki jim črpajo energijo, in vsiljujejo svojo voljo, da lahko potešijo svoje želje in slo. Posledica so tudi, seveda, lahko različni zločini. S posebnimi, nezahtevnimi, tehnikami, se jih da znebiti. Naš pisec Pavel Matej Rak v knjigi Prehod Duš (Slovenska knjiga mrtvih) piše o tem in še marsičem, priporočam.
cucek
11. 06. 2008 13.19
-1
to je garant fora oziroma cudez.takih primerov ni veliko verjemite mi
xxxxxxxxxxxxx
08. 06. 2008 12.23
-1
Odgovor na ta pojav je razumljiv. Ljudje, ki so po več ur na operacijski mizi in so priklopljeni na zunaj telesni krvni obtok utrpijo različne možganske poškodbe, zato take operacije spremenijo osebnost človeka, spremenijo se njegove navade... Še posebej pa se to omenja pri presaditvah organov. Saj veste kako je, če si nekaj dovolj dolgo domišljamo, potem to čez čas verjamemo.
pre_mar@hotmail.com
05. 06. 2008 00.03
malena seveda je to lahko tvoja interpretacija ... škoda samo, ker zadeva ni ponovljiva ala kakšen znanstven preizkus, da bi lahko to teorijo stestirali neodvisni strokovnjaki. To je sicer tudi bistvena razlika med znanostjo in .... ne-znanostjo. :-) Zaenkrat bo pač še naprej veljalo, da duše ni, možgani, ki vse generirajo prej ali slej ugasnejo in takrat je vsega konec.
malena__79@hotmail.com
04. 06. 2008 19.40
@pre_mar..prosim,nobeden v tem prispevku ne omenja religije,ter škrate in leteče krožnike!..Že pa,če si jih ti omenil,bi napisala,da duša je energija,ki se po smrti sprosti v atmosfero.
pre_mar@hotmail.com
04. 06. 2008 16.21
Hmm, glede na to, da vse nekje piše, vsi imajo neke svoje dokaze, .... me prav zanima ali verjeti Vedi, Bibliji, Koranu, .... ki vse skupaj razlagajo zelo drugačno. Npr. v dušo seveda verjamejo kristjani, vendar nikakor v reinkarnacijo. Krščanstvo naprej (katoliško, pa tudi druga) verjame v tro-edinega boga, kar pa islam izrecno zavrača, bog je eden in edini. Nekatere religije verjamejo v zle duhove, nakatere ..... In kar je najbolj zanimivo, vse imajo svoje dokaze (pa čeprav se same med sabo izključujejo - da ne bo pomote, kljub NEKATERIM skupnim točkam). Skratka .... vedno pa debate končajo pri DOKAZIH. Dal sem primer letečih rožnatih slonov, prometne z letečim krožnikom, .... seveda sem ironiziral ... ampak dejansko pa te moje alergorije nosijo v sebi jasno sporočilo, kaj je problem nedokazljivih zadev. Dokazano, medicinsko, pa je, da obstaja center v možganih, katerega okvara oz. obolenje povzroča pretirano versko gorečnost (morda najbolj znan primer Van Gogh). In prav tako obstaja center, katerega nadraženje, ki je podobno tistemu v globoki nezavesti, da se človek nekako vidi tridimenzionalno (nikakor pa, da lebdi nad npr. operacijsko :-))). In prav tako večina pozna film, ki je pokazal in "dokazal" obstoj "marsovcev", ki so jih obducirali. Malokdo pa ve naprej za film, ki ga je posnel isti avtor, ko je ugotovil, da je bil sam žrtev prevare, da je "obducirani" vesoljec na mizi igralec, ki je jasno še naprej živel, ... ipd. V glavnem vso srečo v tistem, kar verjamete, pa karkoli da je. Reinkarnacija, duša, večno življenje, škrati, duhovi, Dedek Mraz, .... Samo: 1) da ne škodi vam samim, in - ŠE DOSTI BOLJ POMEMBNO, 2) da ne škodi drugim
Tojrsu
04. 06. 2008 15.49
-1
jas poznam enega ko je dobo nogo od italjana, pa je pol vedno sp**o ko so hantli bli
jonson
04. 06. 2008 15.47
@wow.blow.me: res ne razumeš, ker sem namigoval na to, da večina zavrača vse tisto, kar ni v skladu paradigme, ki pravi (kot sem napisal spodaj). Paradigma je naše razumevanje sveta, ki pa ni v skladu z realnostjo. In ja, človek ima sposobnost raziskovanja neznanega. Preveč površno si prebral moj post. V konkretnem primeru pa se strinjam s tistimi, ki govorijo o 'spominu materije'. To se dogaja preko biopolja, kot so to poimenovali znanstveniki.
jonson
04. 06. 2008 15.21
wow_blow_me: ne razumem...praviš, da naša paradigma pravi, da samo kar zaznavamo, obstaja. Hm, po tej logiki človek sploh nima lastnosti raziskovanja neznanega. Buča. Odgovor je preprost: taka je trenutno svetovna paradigma, in zaradi te paradigme zavračajo vse ostalo, kar se nam dogaja. Človek ima sposobnost zaznavanja neznanega (izventelesne, obsmrtne in ostale izkušnje, meditacija npr.), a jih sodobna znanost zavrača, ker jo omejujoča paradigma omejuje. "Temna materija in energija" se dobro nanaša na temo neznanega. Govoril sem bolj na splošno, širše in ne konkretno. Kar se pa tiče konkretno o članku pa se strinjam s tistimi, ki govorijo o 'spominu določenega organa' in ne o 'celotni duši', ki naj bi prišla v telo pacienta. Ali o t.i. biopolju v katerem se nahaja 'energijski spomin'.
malena__79@hotmail.com
04. 06. 2008 15.03
@wow.blow.me..se strinjam s tabo.Organi imajo neke vreste spomin,ki se pri presaditvi v drugega človeka tudi ohranijo.......In to je vsa filozofija!.
wow.blow.me@gmail.com
04. 06. 2008 14.56
@malena_79: tako, tako....pravilno razmišljaš. :))
malena__79@hotmail.com
04. 06. 2008 14.53
+1
Ne gre se zato,da se preseli duša umrlega oziroma darovalca v bolnika!Temveč,vsak organ ima neke vrste spomin.Ja dragi komentatorji ,niso samo možgani tisti,ki shranjujejo spomin.!!!Zato,pri izgubi ljubljene osebe ponavadi rečemo,da nas srce boli..kar je tudi res!Ne bolijo nas recimo možgani..............
wow.blow.me@gmail.com
04. 06. 2008 14.51
@jonson: ne razumem...praviš, da naša paradigma pravi, da samo kar zaznavamo, obstaja. Hm, po tej logiki človek sploh nima lastnosti raziskovanja neznanega. Buča. Ljudje (posamezniki, ne nujno na splošno) verjamejo v npr. določeno teorijo, ki jo sami razvijejo, ne obstaja pa čisto nič, kar bi dokazovalo, da je teorija (oziroma ali je to v tej fazi še hipoteza?:) dejansko sploh možna. Ampak, ker so prišli tako daleč, da so razvili neko idejo in verjamejo svoji intuiciji in svojemu razmišljanju, brskajo naprej in - opa - nazadnje le najdejo tudi fizične dokaze. Torej, za njih je že prej nekaj obstajalo (vsaj prepričani so bili tako), čeprav še niso mogli zaznati! Tvoja navezava na temno materijo (oziroma antimaterijo) pa v tem smislu nima nobenega smisla. Na to temo se bolj navezuje molekularna resonanca oziroma atomski spomin in podobne stvari. Namreč, zadnje čase se tudi že v praksi dokazuje, da so si elemntarne stvari sposobne "zapomniti" okolje in vplive iz okolja. To pa pomeni, da je možno to tudi pri živi materiji. In to bi lahko bil vzrok, da nekdo, ki ima v sebi presajen organ, čuti "drugo dušo". Stvar je verjetno relativno preprosta, kar pa bo pokazala (verjetno že relativno bližnja ) prihodnost. V angelčke pa ne verjamem.....nisem naiven otrok (morda neumesna pripomba, a vseeno).
civokram
04. 06. 2008 14.50
''Praviloma tudi bolj zdravo živijo, saj so se iz oči v oči gledali s smrtjo. Zagotovo bolj cenijo življenje." Tu je odgovor na spremembe v življenju teh ljudi. In ne razne tako imenovane nadnaravne sile ali kakorkoli jih že imenujete. Mogoče je res lepše titim, ki slepo verjamejo oz. imajo močno vero (v karkoli), ampak kar ne vidim na lastne oči...