Znanost in tehnologija

SpaceX v vesolje poslal novih 60 satelitov Starlink

Cape Canaveral, 07. 01. 2020 11.09 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Kalifornijsko podjetje SpaceX je v vesolje poslalo še 60 satelitov Starlink, ki Zemlji zagotavljajo satelitski internetni dostop. Od novembra so jih izstrelili 122, do sredine letošnjega leta pa naj bi jih okoli našega planeta krožilo več kot 12.000. Pred tedni so nenavadne luči vznemirile prebivalce po vsej Sloveniji, a se je kasneje izkazalo, da gre prav za satelite podjetja SpaceX.

Skupno je tako kalifornijsko podjetje v vesolje poslalo že 182 satelitov konstelacije Starlink, ki naj bi zagotavljali globalni internetni dostop, piše BBC. Zadnji so v ameriškem vesoljskem oporišču Cape Caneveral vzleteli na raketi Falcon-9, SpaceX pa je s to izstrelitvijo postalo podjetje z največ komercialnimi sateliti v vesolju.

Drugo po številu je prav tako kalifornijsko podjetje Planet Labs, katerega konstelacija satelitov šteje 150 kosov, uporabljajo pa jih za slikanje zemeljske površine.

V vesolje bi lahko SpaceX poslal več kot 40.000 satelitov

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Od novembra so v dvotedenskih presledkih v vesolje poslali skupno že 122 tovrstnih satelitov, do konca januarja bi lahko poslali še dvakrat po 60 satelitov, do sredine letošnjega leta pa naj bi jih okoli Zemlje krožilo že več kot 12.000. Kasneje bi se ta številka lahko povečala celo na 40.000, odvisno od tega, kako bi se projekt razvijal.

Pred tedni so nenavadne luči vznemirile prebivalce po vsej Sloveniji, a se je kasneje izkazalo, da gre prav za satelite podjetja SpaceX.
Pred tedni so nenavadne luči vznemirile prebivalce po vsej Sloveniji, a se je kasneje izkazalo, da gre prav za satelite podjetja SpaceX. FOTO: ENEX

SpaceX načrtuje prodajo nekaterih satelitov tudi v vojaške, znanstvene ali raziskovalne namene. Podjetje je z njihovim razvojem začelo leta 2015, prva testna leta dveh prototipov so izvedli februarja 2018.

Za pot okoli našega planeta potrebujejo okoli 90 minut, ob jasnem vremenu pa so dobro vidni s prostim očesom. Številni astronomi ob tem svarijo, da bo vesolje – ko jih bo tam res več tisoč – še bolj polno smeti. SpaceX očitke zavrača kot neutemeljene.

Konec decembra "vlak luči" na nočnem nebu vznemiril tudi Slovence

24. decembra je nekatere Slovence vznemiril pojav desetine nenavadnih, premikajočih se luči. Čeprav so mnogi namigovali, da gre za Božička, se je izkazalo, da je šlo prav za izstrelitev skupine satelitov Starlink.

Podjetje je priznalo, da se sateliti kmalu po izstrelitvi svetijo, kar naj bi bilo posledica konfiguracije pri vzpenjanju z višine 290 kilometrov na 550 kilometrov. Po utirjenju v orbiti naj bi bili sateliti komaj vidni, astronomom pa SpaceX zagotavlja podrobne koordinate, s pomočjo katerih se lahko lažje izognejo motnjam.

V skupini tokratnih 60 satelitov so enega izmed njih poskusno odeli s posebnim premazom, ki naj bi zmanjšal odsevnost. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (93)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

SLOVENEC
13. 01. 2020 08.13
-5
Včasih ko se želim razvedrit grem gledat kako komedijo, včasih pa brat komentarje na rubriko ZIT. Do solz se nasmejim komentarjem ljudi ki trdijo da fizika laže.
SLOVENEC
13. 01. 2020 08.14
+5
ituL
07. 01. 2020 20.49
-5
Kaj vam Ni jasno na sliki z krivuljo (oz pospeseno slliko )?
brusilec
08. 01. 2020 08.28
-3
pospešeno sliko???? o moj bog, se pravi da niti ne znaš fotoaparata uporabljati? lepo da vem kakšne imate na svoji strani.. Nj uganem, imaš nokio 3210 ?
setisfekšn
07. 01. 2020 20.47
+10
Pa kakšne neumnosti pišete???? Kakšnih 40000 satelitov???Kakšnih!!pa sej folku se je res skisal!!!ni čuden da ni že 3. svetovne!!!kaj pišete take neumnosti vi tehnični an. aal. ffa. bbe. tti!!opisite mi enega od 40000 satelitov!!!
Ultra bass
07. 01. 2020 18.07
+8
Kaj je na drugi sliki za ena krivulja ? Ali ne šibajo naravnost v vesolje ? A ja pozabil sem, da je to samo šou za naivne, ki ne opazijo razlike med kaj je navpično in kaj je krivina nazaj proti zemlji sicer pa "izstrelitev" balonov z visečimi sateliti nekako bolj pride v upoštev saj drugače ne more biti ampak to bora biti nekje na samem izven oči javnosti da nebi prišlo do konfuzije.
gozdar1
07. 01. 2020 19.26
-7
Nekaj kar je bilo newtonu jasno 300 let nazaj, nekaterim ni niti danes.
Ultra bass
07. 01. 2020 19.41
+15
Jabolko mu je padlo na glavo pa čova ni bil sposoben pogruntat, da igra pri tem pojavu glavno vlogo razlika v specifični masi. Kar je lažje od zraka gre gor, kar ima enako specifično maso lebdi, kar ima večjo specifično maso pade dol prav tako je to pri vodi.
Ultra bass
07. 01. 2020 19.48
+10
Novodobni Babilonci so to z veseljem pograbili za fopanje mase in to njegovo tzv. gravitacijo vkomponiraji v razlago kako funkcionira njihov nesmiseln heliocentrični model univerzuma.
gozdar1
07. 01. 2020 19.49
-16
Sedaj je samo še vprašanje zakaj nekaj pade dol. V vakuumu celo enako "hitro" nedvisno od specifične mase.
Ultra bass
07. 01. 2020 21.08
+10
Verjetno zato, ker je specifična masa v korelaciji s Teslino elektromagnetno silo .
Ultra bass
07. 01. 2020 21.48
+11
Malo je znano, da je Tesla ovrgel obstoj gravitacije po Njutnovi teoriji. Tesla je ugotovil, da je določena frekvenca v elektromagnetnem polju ta katera ustvarja tzv. gravitacijo, zdaj koliko je pomembna razlika v specifični masi pri tem pojavu je spet za preučiti. Sedanja proučevanja "neodvisnih" znanstvenikov baje kažejo v smer, da je bila Teslina teorija pravilna. Čas bo pokazal kdo je imel bolj prav.
brusilec
08. 01. 2020 08.57
-9
je video posnetek, ampak moreš znat angleško .. za tebe bo najbrž problem .. lahko pa vklopiš še podnapise in malce zmanjšaš hitrost predvajanja .. bo najbrž lažje zate. a ti še kej pomagamo ?
Ultra bass
07. 01. 2020 16.39
+17
Fizika izvan Globusa, Epizoda 3.0 -- Centrifugalna sila, Gravitacija i Sunce (Ball's out Physics)
modelx
07. 01. 2020 16.25
+1
spet smetijo po vesolju.
antilevi?ar
07. 01. 2020 16.08
+23
Seveda,.in pravljice se nadaljujejo. Kmalu se bo roadster vrnil nazaj, da pristane in se spet napolne,.:))
brusilec
08. 01. 2020 09.54
-9
lepo da vemo kako pametni ste desničarji ... hvala za info
Ultra bass
07. 01. 2020 15.45
+18
Fizika Izvan Globusa, Epizoda 6 0 -- Perspektiva (Ball's Out Physics serijal na YouTube) Brian Mullin Inženir fizik predavatelj fizike. 6 epizod.
Ultra bass
07. 01. 2020 15.48
+16
Fizika Izvan Globusa, Epizoda 4 0 -- MSS, sateliti i termosfera
benkvik
07. 01. 2020 15.34
+25
Test balonom na 31 km pove vse.
benkvik
07. 01. 2020 15.32
+21
Sile na zemlji so vecje od vakuma vesolja ha ha ha.
gozdar1
07. 01. 2020 19.27
-11
antilevi?ar
07. 01. 2020 19.47
+12
Oooo velike, poglej si uporabo vakuma v industriji, pa doma, ko čistiš prostor, baje da trga letala, celo cisterne zmečka kot moker papir,..da hudičo nevarna zadeva,.sam na ISS se tega ne bojijo, ker imajo angry birds, ki jih varuje in Krisa, ki vakum uspava z igranjem na kitaro,..
gozdar1
07. 01. 2020 20.05
-6
Nič od tega ne povzroča vauum, tisto tvojo cisterno zmečka tlak okoliškega zraka.
brusilec
08. 01. 2020 08.18
-8
cisterna je samo 2mm pločevina zvarjena .. in je narejena za nadtlak, ne podtlak. ISS je narejen čisto drugače kot cisterna, in tlak dejansko pritiska ven, se pravi hoče ISS raztegniti, in ne zdrobiti, to je velika razlika. ma tebi to razlagati. Drugače pa, ISS lahko vidš z teleskopom ko preleti luno. Ampak za to že moreš uporabit možgančke, investirati čas in denar..
brusilec
08. 01. 2020 09.29
+0
cisterno zdrobi zaradi razlike v tlaku, zunaj je en bar, notri je 0 bara .. 1 bar razlike. Podmornice so podobno, pri 100 metrov globine je 10barov nadtlaka, notri je 1 bar, razlike je 9 barov, kar stiska podmornico in jo lahko zdrobi. ISS je v 0 barov okolju, notri je 1 bar. Dejansko hoče ISS raznesti, ne stisniti.
antilevi?ar
08. 01. 2020 12.24
+7
In če je v okolici manjši tlak kot ga ima naša atmosfera? Predstavljaj si našo zemljo kot posodo-zato imamo tlak,..drugače ga nebi smeli imeti pod nobenimi pogoji.
antilevi?ar
08. 01. 2020 12.27
+5
Da, velja obratno,.kje je pa tlak, ki to preprečuje? 14 psi v vakumu je močna sila. Iss ne moreš videti s prostim očesom, ker nekaj velikosti nogometnega igrišča videti 400 km stran je za človeško oko nemogoče, Tudi letalo na višini 10km ponoči ne vidiš, še manj pa lučke kot eni fantazirate. Ti kar investiraj, naredi kako domačo nalogo prej, ne glej samo u2be
antilevi?ar
08. 01. 2020 12.31
+8
1 bar razlike pa kaj naredi. Zdaj si pa predstavljaj da to na iss naredi v obratni smeri. Gostota vode je drugačna od gostote zraka in tu ne velja obratno sorazmerje. Bolj se potapljaš, bolj na tebe vpliva okoliška voda, bolj se dviguješ tvoj tlak raste, ker se okoliški tlak zmanjšuje, bo šlo? Govorimo, da na ISS velja obratno kot v primeru cisterne na zemlji,.to sem dal kot primer, da se s tlakom ni za igrat, je resna zadeva.
brusilec
08. 01. 2020 15.58
-7
tlak je tlak .. ker medij je vmes je čisto irelevantno .. zakaj imamo tlak? zaradi zraka ki potem pritiska navzdol. Zaradi tega je tudi tlak na gorah manjši (kar avtomatičnoi ovrže tvojo teorijo o zaprti posodi), manjši je tudi delež kisika.. ni pa nobena zaprta posoda. Gravitacija drži vse te pline k zemlji. Plini pa pritiskajo navzdol in delajo atmosferski tlak. In več ko je vlage, bolj pritiska navzdol in višji je tlak v slabem vremenu.. neboš verjel, ampak znanost ima 99% pojmov razčiščenih, medtem ko vi ploščičarji še vedno nimate osnovnega modela vaše ploščice. Nimate funkcionalnega modela sonca in lune ,.. niti nič. Vse se vam lahko pokaže in dokaže, ma je čisto brezveze. Je tako kot da bi se hotel pogovarjat z gluho osebo
brusilec
08. 01. 2020 16.00
-8
ja, ne moreš verjet .. kaj naredi en bar .. hja, poglej kaj naredi en tlak avtomobilski gume, kaj šele dva, ali pa bognedaj trije bari .. pri treh barih gumo že petkrat raznese kajne,.. ker ni iz železa. Vse gume nad 1 barom so železne kajne?? :D velika razlika je nadlat ali pa podtlak ,.. in kaj hočeš ohraniti. Se pa da narediti vse z primerno konstrukcijo..
brusilec
08. 01. 2020 16.04
-8
ISS vidiš z teleskopom,.. ampak ko preleti luno, drugače je težko. Kot rečeno vpiši to na kakšno internetno stran z posnetki, boš komot našel. Še enkrat na kratko, zakaj imamo atmosferski tlak.. zaradi zraka nad nami. Tlak v hribih je nižji kot na morki gladini, če pa bi imel neko luknjo globine 1km ali pa 5 , bi bil talk toliko večji. Koliko, težko izračunat, ker se spreminja nelinearno. Preprosto je 1km zraka na morki gladini težji od 1km v hribih, v dolini je pa še toliko večji.
brusilec
08. 01. 2020 16.09
-7
na morki gladini je tlak 100kilopascalov, na mount everestu je v povprečju 33kp, na mrtvem morjuj (600metrov pod gladino morja) pa je 106kp... višje ko greš, nižji je tlak. Zaradi tega tudi ne moreš z balonom višje od neke višine, ker je zrak preredek. Zdej pa pojdi spat, maš mogoče preduro v šoli?
antilevi?ar
08. 01. 2020 18.59
+5
Kaj res? Baloni echo so se dvignili nad 1000 km? Kako razlagaš to znanstveno tolmačenje? Poglej ztnlb1Bj_L0. Če to ne drži, je tvoja nasa en naven bikov kakec, kajne?
TheEarthIsFlat
07. 01. 2020 14.51
+22
"Sateliti" obstajajo le v domišliji, prvi, ki si jih je domislil je bil Arthur C. Clark, prav tako ne obstajajo velike okrogle žoge, "znanstveniki" tem žogam pravijo "planeti"(planetarium=planota) na katerih so celo oceani vode in se vrtijo in letij v "vakumu".... in nekateri temu pravijo "vesolje", in vse to nekateri trdijo brez vsakega trdnega dokaza, ki bi te teorije podprl.
brusilec
07. 01. 2020 14.53
-24
ma ko je na božič bilo opaziti tudi nekaj deset teh satelitov ko se jih je lansiralo si pa ziher namigoval da to tudi niso sateliti ampak kakšna potrditev ploščičarjev, ki se ponavadi skriva nekje za ledenim obzorjem?
g.noj
07. 01. 2020 15.20
-23
Planete si lahko ogledaš s teleskopom. Lahko tudi opaziš njihovo rotacijo, predvsem na Jupitru in Marsu se to odlično vidi. In, če so ostali planeti kugle, zakaj je pol zemlja ploščata? Za razliko od flaterjev je veliko dokazov, da je zemlja okrogla. Nekateri pa živite par stoletij nazaj.
TheEarthIsFlat
07. 01. 2020 15.25
+23
Droni, ki ponoči letijo v vrsti, in imajo prižgane luči še niso "sateliti" v "vesolju",
g.noj
07. 01. 2020 15.30
-24
Dej mi povej zakaj bi neke drone okol vozili in delali neke utvare?
brusilec
07. 01. 2020 15.55
-20
aaaaaa, droni so to bili .. ok.. za vse najdete nek izogovr .. pa tiste pikice tudi niso zvezde in planeti kajne? četudi bi pogledal črez teleskop bi najbrž našel kakšen izgovor kajne?
Ultra bass
07. 01. 2020 18.24
+3
Slabo lansiranje, po Amazoniji in drugod padajo kot zrele hruške koliko jih je šele za ledenim obzorjem, nekdo jim je prepikal balone verjetno kašni ploščičarji, ki so s svojimi baloni s kamerami(brez fish eye učinka) dokazovali da je horizont na velikih višinah popolnoma raven in nepomičen. Sateliti - istina ili prevara? Pazi video ni CGI to diznijeva animacja, da ne bo nesporazuma.
brusilec
08. 01. 2020 16.53
-10
ma to razlagat nekomu ki misli da svingerji povzročajo potrese .. je sploh smisel .. ?? :)
hpet
07. 01. 2020 14.27
-3
To mi sploh ni všeč. To bo prava groza sranja v nizki oribiti. Tega bo več kot vidnih zvezd in od kje jim pravica. Očitno je vesolje nikogaršnja zemlja, oz. tistega, ki je močnejši ali bogatejši. Z veseljem doniram za kakšen projekt, ki bo lasersko to sranje sestrelil nazaj v atmosfero da zgori... očitno je dovoljeno vse?
hpet
07. 01. 2020 14.59
-13
Pa ne mislit, da je spacex edini... je prvi, drugi pa že čakajo v vrsti za enako zadevo (oneweb ipd.), samo druge denarnice. Tako da tega bo gor precej več kot si nekateri mislijo. Musk pravi, da je internet za vse "greater good". Se mi zdi, da mu je vse skupaj stopilo malo preveč v glavo.
Ferdo Crni
07. 01. 2020 14.20
+0
Greta Tunberg je strašno vesela saj se je do sedaj zelo pritoževala nad signalom satelitskega interneta ko je potovala čez ocean na luksuzni jadrnici.
brusilec
07. 01. 2020 14.54
-20
uf si obseden .. imaš njene slike shranejne za zvečer?
antilevi?ar
07. 01. 2020 16.11
+19
Ne samo ona. Tudi ameriški vojaki v afganistanu so bili jezni, ker niso imeli povezave z enotami na terenu, sat telefoni ne delajo, mobilni telefoni ne delajo,.zato so morali imeti stalno 24/7 letenje avacsov, da so zagotavljali sat-com,.ee ja,..ti sat-a-lie-si so odlična stvar
Ultra bass
07. 01. 2020 14.13
+17
Sateliti laž ali prevara (Sateliti - istina ili prevara? YouTube)
Ultra bass
07. 01. 2020 14.31
+2
ODPRTOST UMA JE ESENCA INTELEKTA. Obstajajo sateliti v vesolju ?(Ima li satelita u svemiru YouTube)
brusilec
07. 01. 2020 14.56
-11
ma vam razložit .. da že niti GPS navigacije nebi bilo na morju, oceanih , nemogoč .. ma vi še kr naprej streljate svoje..
Svalbard
07. 01. 2020 15.48
+12
GPS ne deluje na oceanih in pod ekvatorjem, ker sredi morja nimaš stebrov z oddajniki. Tko, da ne ti “drugim razlagat” ker nisi ravno bister. Najprej s kakim pilotom govori oz. se izobrazi o temi preden nabijaš na pamet. Sploh si pa najprej razjasni kaj je to kognitivna disonanca, da ti bi lažje na duši. Lep dan še naprej.
brusilec
07. 01. 2020 15.57
-8
da ne deluje na oceanih in pod ekvatorjem? uf, hitro sporoči vsem ladjam na ocenih, prevsem tistim pri afriki, ker bodo nasrkali.. pa tistim okoli brazilije .. res, res nisem bister.. zakaj že ne dela pod ekvatorjem? hvala vnaprej za obrazložitev
antilevi?ar
07. 01. 2020 16.13
+17
Podvodni kabli, radijski svetilniki, loran,.,
Svalbard
07. 01. 2020 16.30
-6
Še kar piliš svoj mozak? Pejt v muzej, mogoče najdeš kak “satelitski telefon” iz leta 1500, ko so pomorščaki odkrivali “novi svet”. Ahh ja..
brusilec
08. 01. 2020 08.25
-10
ja, ne moreš verjet .. že 500 let nazaj so se orientirali po zvezdah .. se pravi so bili bolj pametni kot vi ploščičarji sedaj, ki mislite da so zvezde neka čudežna projekcija .. najbrž ma to bog na vrvici...
antilevi?ar
08. 01. 2020 19.05
+5
Ne sam 500 let,.veliiikoooo prej, torej? Zvezde so pač tam kjer morajo biti. Če drviš skozi vesolje in se oddaljujemo eni od drugih v tisočletjih zvezde nebi smele biti tak kjer so, kajne? Ops, big bang ne deluje? Čaki, če se že odaljujemo, kdaj se je lahko vsa ta masa združevala in tvorila nova telesa, ozvezdja,...pri eksploziji pa se nisem videl, da bi se eksploziv nazaj združil, razen, če zavrtiš film nazaj,..pusti boga na miru, vem, da si sposoben dobrega razmišljanja, potrudi se še malo.
Svalbard
07. 01. 2020 13.48
+19
Haha še ena pravlca za Minione. Medtem pa Google, Amazon in ostali velikani vlečejo kable po oceanih za dejanski pretok podatkov. Kar 99% podatkov gre po kablih mimogrede. Živeli verniki!
User1063544
07. 01. 2020 14.06
+20
Saj bodo skužili..... enkrat ali pa celo nikoli...
Ferdo Crni
07. 01. 2020 14.18
-10
A res ne morete niti malo pomisliti? Noben ne vleče internet kablov v amazonko, na antarktiko ali v centralno afriko. Na zemlji so območja kjer ne lovi domači Wifi in vlečenje kabla v vsako vas je veliko dražja kot vzpostaviti satelitski internet. Ne gre za zamenjavo kablov ampak za doponitev velikih "črnih lukenj" na svetu, kjer interneta drugače še doooolgo ne bo.
Svalbard
07. 01. 2020 14.44
+11
Ne bodo, kognitivna disonanca je premočna in Ego prevelik.
brusilec
07. 01. 2020 14.58
-18
težko razmet, da lahko potegneš en 1000 žilni kabel brez problema po oceanu.. medtem ko imaš za satelitski internet samo eno žilo. Pa ziher bi se tudi pritoževali ko nebi bilo interneta v snežnih razmerih .. ali pa zmanjšan prenos v večji oblačnosti
antilevi?ar
08. 01. 2020 19.18
+6
Pa ne sam to,.google rabi balone za svoj internet, zakaj? Če ima toliko sat-a-lie-jev to ni nobena potreba. Ameri so bojijo, da jim rusi ne prerežejo podvodne kable,.Da tisti 1% so pa konzerve obešene na balone, kadar tega ni je pa 24/7 dežurna služba na nebu, ki skrbi za stalno povezavo-vprašaj ameriško vojsko kako to poteka.
DeBill
07. 01. 2020 13.20
-12
Če gredo na geostacionarno orbito je okoli cca 260.000 km, po površini pa cca. 21 milijard km2 in je kar dovolj prostora za vse razporedit. Če na satelit pride cca. 1000km2 pomeni, da so si oddaljeni cca 30km. V tem primeru lahko damo v geostacionarno orbito nekje 200.000 skupin satelitov, ker v skupini je recimo 5 satelitov nalinkanih na 1km razdalje en do drugega. Glavni problem vidim da bo, ko bo vsem tem zdaj izstreljenim satelitom serijsko zmanjkovalo goriva za vzdrževanje tirnice. Ko jih bo treba "potapljat" po par na dan.
DeBill
07. 01. 2020 13.22
-13
Pri 50.000 kosih gor bodo razdalje dvojne, tam, 60km. Pa se da zmanevrirat nekje do 7km. Kar pomeni milijonček satelitov. Le da bo takrat to kot zid za rakete, bodo morali luknjo pustiti.
mertseger
07. 01. 2020 13.13
-10
S temi sateliti bodo tako zasvinjali orbito da je naslednjih 500 le ne bodo očistili. Plačal bo pa spet cel svet denar bodo pobrali pa američani.
Svalbard
07. 01. 2020 13.50
+19
Ni nobenih satelitev, so samo baloni na cca 20+km!
Ferdo Crni
07. 01. 2020 14.19
-7
Bo greta zrihtala davek na onesnaženje vesolja. Pol bo pa bolš.
MiroF
07. 01. 2020 13.09
-9
V katerem morju bodo pristale ???
jakec1575
07. 01. 2020 13.07
-9
Super. Res super, ko iz obsevatorijev astronomi ne bodo več opazili nevarnost asteroidov zaradi teh vesoljskih smeti, bo veselo. Sploh pa, vesolje ni v lasti spacex niti visje sfere zemlje. Da ne govorimo, kaj bo to pomenilo za izstrelitev v vesolje. problem iksanja trajektorij. Čudi me, da jih agencija ne ustavi.
brusilec
07. 01. 2020 15.27
-10
ti sateliti premajhni da bi zastrli pogled. Satelita na tej višini ne vidiš... že ISS je težko videti. Če imaš srečo preleti luno in moraš imeti profi opremo in računati na to.
HoS
07. 01. 2020 13.07
-6
Levičarji na aparatih......