Tujina

'Združene države Amerike niso več vodilna sila na svetu'

New York, 15. 12. 2018 08.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Kontroverzni francoski pisatelj Houellebecq je v mesečniku Harper's Magazine v New Yorku objavil esej, v katerem se je postavil v bran ameriškemu predsedniku Donaldu Trumpu. Imenoval ga je za "enega najboljših ameriških predsednikov, kar jih je videl". Med drugim ga je pohvalil zaradi njegove protekcionistične trgovinske politike.

Francoski pisatelj Michel Houellebecq je pohvalil ameriškega predsednika Donalda Trumpa tudi zaradi njegovega prezira do Evropske unije in pripravljenosti na pogajanja z voditelji z železno roko, kot sta ruski predsednik Vladimir Putin in voditelj Severne Koreje Kim Džong Un.

"Zdi se, da je predsednik Trump uspel ukrotiti celo severnokorejskega blazneža; ta podvig se mi zdi prvovrsten," je Houellebecq zapisal v članku, ki so ga prevedli iz francoščine.

Čeprav je v svojem zapisu Trumpa označil za "grozljivega klovna", provokativni pisatelj ugotavlja, da je aktualni ameriški predsednik sprožil konec ameriškega imperializma: "Združene države Amerike niso več vodilna sila na svetu."

Francoski pisatelj ugotavlja, da je Trump sprožil konec ameriškega imperializma.
Francoski pisatelj ugotavlja, da je Trump sprožil konec ameriškega imperializma. FOTO: AP

To po njegovem mnenju ni nujno slaba novica za Američane, je pa zelo dobra novica za preostali svet, je zapisal Houellebecq: "Američani nam ne dihajo več za ovratnik. Američani nam dovoljujejo obstajati."

Avtor, ki je dosegel svetovni uspeh z nihilističnimi deli, polnimi swingerskih klubov, anonimnega seksa in mizoginih moških, je pozdravil tudi grožnje republikanskega voditelja, da bo zmanjšal financiranje Nata.

"Francija bi morala zapustiti Nato, a morda bo ta korak postal nesmiseln, če bi pomanjkanje operativnega financiranja povzročilo, da bi Nato sam po sebi izginil," je zapisal Houellebecq. Po njegovem mnenju bi bila to ena stvar manj, za katero bi bilo treba skrbeti, in obenem nov razlog za pohvalo Trumpu.

Houellebecq je veliko prahu dvignil z zadnjim romanom Podreditev, v katerem je opisal Francijo leta 2022, ko na volitvah za predsednika zmaga zmerni islamist. Roman je izšel ravno na dan napada na uredništvo satiričnega časopisa Charlie Hebdo v Parizu januarja 2015, v katerem je bilo ubitih 12 ljudi, med njimi eden od pisateljevih najožjih prijateljev.

Po tem romanu je dejal, da ne bo več pisal političnih knjig. Njegovo naslednje delo, naslovljeno Serotonin, ki bo predvidoma izšlo prihodnji mesec, govori o ljubezni.

Kljub temu da je Trumpa v prvih dveh letih njegovega mandata pohvalil, pa je Houellebecq priznal tudi, da čuti "sramoto, ki jo čutijo mnogi Američani (ne le newyorški intelektualci)". "Na osebni ravni je seveda zelo odbijajoč," je zapisal. A kot je zaključil, "se moraš navaditi na idejo, vredno ameriških ljudi: nazadnje bo bil morda Donald Trump za vas obvezen preizkus".

"In vedno boste dobrodošli kot turisti," je še dodal Houellebecq.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (105)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BUONcaffee
16. 12. 2018 09.12
-1
Trump je velik človek.
komarec
16. 12. 2018 10.31
+0
nightifly
15. 12. 2018 17.05
+10
korintos23 15.12.2018, 13:14:33 +4 Night, nič hudega če sva vsak na svojem bregu glede Amerike, vendar me zanima, zakaj mi siromaki, Slovenci, imamo vse zastonj, zdravstvo in šolo, tudi študentje skoraj vse, v Ameriki se pa to vse plača, ker so tako bogati ali tako siromašni?////////////tocno tako ,,,,ribe loviva lahko na obeh bregovih reke . Ce gremo ljudje po razlicnih poteh do cilja je to samo v redu , ker se promet porazdeli . Ravno tako z miljenji. Kjer so normalni ljudje se vse ´´poslihta´´ . Ves ,edini problem je takrat ,ko se pojavi EN norec in ga nihce ne ustavi . Vidis , to je problem nas ljudi . Ker vsi recejo , ah ,se me ne tice . In cez leto se mu to vrne lahko ,ko mu pridejo banditi v hiso in .......... . Sicer pa ,berem kdaj bodo slovenci spet ustanovili komunist. stranko . V Svici je , sicer majhna ,ampak je . V okviru socialisticne stranke . Torej ? Ves , saj se ne gre za afnarijo , bi bilo pa zanimivo videti ljudi ,ki imajo jajca , da ustanovijo eno levo socialisticno stranko ,,,, eno tako , kakrsna je bila v stari drzavi ,ki je marsikomu dala izobrazbo ,stanovanje ,kruh in socialno varstvo . To je bilo na voljo vsem . Zdaj se pa pljuva po vsem tem , ljudje v revscini in odpirajo nove spomenike tistim ,ki so slovenskemu narodu povzrocili najvecje zlo ,ki je mozno . Jaz te politicne telovadbe ne razumem . Sicer nisem bil nikoli v nobeni stranki , sem pa proti temu , da bi ljudje dobivali socialno podporo in pomoc ,ce je ne zasluzijo , in isto mislim o placah v firmah . Sem odlocni pristas meritokracije - placan po narejenem . Drugace gre drzava samo dol . LP
nikhrast
15. 12. 2018 16.12
-1
Ljuba teta, po končanem mandatu ga bodo spravili še v arest. Pohlep, laži, goljufije... to je normalno za njega, vsepovsod se je skregal, odvetniki so pa samo fixerji. Poglej kako ga smatra večina folka, na Googlu je "Trump" sinonim za "idiot".
Al83
15. 12. 2018 13.29
+4
Kaj je z komunisti in sadomazohizmom, vsi rdeči filozofi so totalni spolni preverznjaki. Zgleda da nihilizem in moralni relativizem ustvarita ljudi, ki zaradi pomankanja zapovedi višje sile in neupoštevanja pravil narave podlegajo vsem svojim najtemnejšim in najpreverznejšim nagnjenjem. Liberalizem je resnično mentalna bolezen in čas je na žalost pokazal, da je 90% ljudi preneumnih za ateizem, saj jim brez straha pred višjo silo in božjo pravičnostjo popustijo vse moralne zavore rezultat pa je moderna leva sekularna progresivna družba.
HorstWiesel
15. 12. 2018 14.18
+9
Tudi strah pred višjo silo in božjo pravičnostjo ljudi dokazano ne odvrača od raznoraznih perverzij in jim hitro popustijo vse moralno zavore. Kar je še hujše je to da si spolni in ostali perveznjaki domišljajo, da si lahko svojo sprijeno moralo pred božjo pravičnostjo operejo s kupovanjem odpustkov,....
PUTINOVI?
15. 12. 2018 14.47
+6
ubistvu je glih obratno in so verniki največji naivneži ki počnejo največja grozodjstva od pedfilije,pranja ljudi,islamski samomorilci,zažiganje znastvenikov na grmadi ker niso razumel znanost...problem je ker se vera vrača v šole namesto da bi to zbrisali iz zgodovine in učili ljudi znanja,spoštovanja do ljudi ne do denarja ali boga kot to počnemo danes...jst sm ateist pa se verjetno bolj držim 10 zapovedi kot kakšen vernik,sama cerkev pa je pralec ljudi...
nightifly
15. 12. 2018 15.00
+8
AI ,,,,,,,,, ah dajte no , a niste vsega malo pomesal . Svetujem brskanje po dialektiki , ,definirati misli Heideggerja ,Hegla ,ki sta si antipod , potem pa zraven vtakniti se Descartesa ,,,, , ki ve da je ,ce misli , torej JE . Lahko pa je vse bolj enostavno - kot sem napisal spodaj - potrebno je kar za en velk kos zdrave pameti . Kot ateist , se ne bojim nobenega boga , ne visje sile .Razen ,da spostujem Naravo , ki ima tudi sama enormne sile , vcasih nam nerazumljive , toda da bi bile bozje ? Ce ze moram izbrati ,bom pa kar pogan .
ivan res grozni
15. 12. 2018 16.47
+0
Vere spodbujajo sovraštvo do drugih in drugačnih. Brez ver bi odpadla večina vojn in tiste, ki bi ostale, bi bile manj krvave. George Bush ml. je, po lastnih izjavah napadel Irak, ker mu je bog (krščanski seveda) to naročil. Na spletu išči pod "God told me".
ivan res grozni
15. 12. 2018 16.50
-1
Kakšna božja pravičnost neki? Boga so si ljudje izmislili, da lahko v njegovem imenu, izvajajo grozodejstva nad ljudmi. Sveto pismo je, podobno, kot Koran knjiga sovraštva.
ivan res grozni
15. 12. 2018 16.53
+2
Tudi, če bi verjel v boga, ga ne bi poslal niti po cigarete, saj bi se revež na poti izgubil. V Svetem pismu je nešteto dokazov njegove nesposobnosti in maščevalnosti.
HanaVrabec
15. 12. 2018 17.29
+4
Putinovic: Eno je cerkev, drugo pa vera! Dve povsem razlicni karegoriji. Prva je oblika oblasti, druga pa stvar zivljenskega nazorja, vrednot in morale! Verujes lahko v marsikaj, v matero naravo, v nadnaravne sile, v znanost in razum,... Verjamem, a cerkev odlocno zavracam in jo smatram kot veliko zlo, ki zastrasuje, celo grozi ljudem in se postavlja v nadrejeno vlogo toznika, sodnika in rablja! Na svetu je povzrocila mnogo gorja! Vera pa, ja, ta vodi v strpnost, socutje in solidarnost, v svobodo posameznika in njegovo odgovornost do socloveka ter okolja, v spostovanje in neprecenljivost in neponovljivost slehernika, prav vsake oblike zivljenja!
korintos23
15. 12. 2018 13.25
+3
Trump ne upa priti na dom svoje žene, ker potem bo videl kje živijo slovenski delavci, ne v prikolicah in drvarnicah kot ameriški.
nikhrast
15. 12. 2018 15.59
+1
Spet si vse zmešal, v prikolicah živijo penzionisti, oni so še najbolj mobilni, poglej zdajle pred božičem, polno avtodomov drvi na Florido. Kolikokrat si se pa ti že selil?
ivan res grozni
15. 12. 2018 16.55
+6
Več kot deset milijonov ameriških delavcev v težki industriji, ob plavžih, je po 40-tih letih dela, brez centa pokojnine. Pokojninski sklad Enron je šel v stečaj.
nikhrast
15. 12. 2018 20.13
-1
Enron, leta 2001 v škandalu, ne pa vsi skladi. Poglej moj sklad, ima več kot $150 milijard, pa dela v redu, aktuarji in finančniki delajo odlično.
korintos23
15. 12. 2018 13.14
+8
Night, nič hudega če sva vsak na svojem bregu glede Amerike, vendar me zanima, zakaj mi siromaki, Slovenci, imamo vse zastonj, zdravstvo in šolo, tudi študentje skoraj vse, v Ameriki se pa to vse plača, ker so tako bogati ali tako siromašni?
CestniKolesar370Wattov
15. 12. 2018 14.16
+8
Poglej svojo plačilno listo. Preveri razliko med neto in bruto. Je to ta "zastonj" o katerem govoriš? Pojdi tankat 40 litrov nafte, plačal boš 60€. Pogooglaj koliko je cena nafte na svetovnem trgu in prišel boš do številke 20€. A teh 60€ je ta "zastonj" o katerem govoriš? Poglej koliko stane recimo nov avto srednjega razreda pri nas, potem primerjaj s ceno v ZDA. A to je še ena stvar v sklopu tvojih "zastonj" stvari? Revež...
korintos23
15. 12. 2018 14.45
+2
10 let je že nimam, sem v penziji! hahaha Jaz tankam bencin ker nočem onesnaževati podnebja. Kdo pa potem financira šolstvo in zdravstvo, in še kaj kaj???
PUTINOVI?
15. 12. 2018 14.53
+4
frido cene nafte so pač za nekater večje če nisi ameriški poduhnjec...pač v franciji se že pozna da jim ni ratal okrast sirijo zato višje cene nafte in protesti....ko je biu isis smo mel nafto po 0,7... zdej ko ni več isis je 1,500 eu... a ti to kej pove da smo kupoval ukrdeno nafto od teroristov.povej 40% američanov ki delajo 2 šihta kuk je kamp prikolica....
nikhrast
15. 12. 2018 16.04
-7
kory, zdaj pa povej zakaj vse drvi v Ameriko. Liter bencina boš pa v Severni Ameriki dobil že pod pol eura.
ivan res grozni
15. 12. 2018 17.02
+1
V ZDA je 40 milijonov ljudi nezavarovanih, ker nimajo plač, ki bi jim to omogočale. Njihov mesečni prispevek za zavarovanje bi znašal 3/4 plače. Ni porodniške; ženska lahko dobi 7 tednov neplačanega dopusta vendar jih polovico vseh, ki ga izkoristijo, odpustijo. Večina dela do smrti, ker s pokojnino ne preživijo. Tudi redni dopust ni plačan, ni plačan prevoz na delo in ne malica med delom, prav tako ne potni stroški. V Venezueli imajo ljudje več socijale kot v bogatih ZDA.
ivan res grozni
15. 12. 2018 17.08
+3
nikhrast: Niste gledali prispevek na nacionalki iz Severne Karoline. Cela ulica polna ljudi, tudi z majhnimi otroki, na ležalnikih, celo noč čaka na brezplačni zdravniški pregled, ki ga omogoča dobrodelna organizacija v šolskih telovadnicah. Mogoč je vsako leto samo enkrat in samo za enega člana družine. Brezposelnost je 50 % in predšolski otroci na ulici prosijo za kruh.
klukec
15. 12. 2018 12.51
+3
Trompetka rastura car
nightifly
15. 12. 2018 12.32
-3
Luther 15.12.2018, 10:42:03 No ja, večinoma se strinjam s tabo nigtifly, vendar tu imaš recimo 50% prav. Trump je grožnja miru. Večinoma vojn se je začelo zaradi ekonomskih interesov (po moje so se začele vse). In ko zmanjka, argumentov, se uporabi sila. Tako kot se zdaj v mnogih bližnjevzhoskih državah. Mislim, da z Trumpovo ideja America first, je Trump vse povedal. On podpira NATO, razne vojne in napetosti, tudi s S. Korejo, zato ker se dobro zaveda, da vse te vojne in napetosti odlično služijo ameriški industriji, ne samo orožarski. In zaradi tega je Trump sila nevaren. Če je Melania zmanjšala personal to res nič, popolnoma nič za svet ne pomeni. Članek Houellebecqa sem jaz razumel kot zelo ironično hvaljenje Trumpa (no vsaj to kar sem prebral tu zgoraj). ////////// Luther , vidite , tu ste naletel na Catch 22 - ,ko ste se obregnil ob moje pisanje o Melaniji ,ko se je zadovoljila z osebjem 5 ljudi , ostalim 17 ali 19 pa se je zahvalila za sodelovanje . .... res je , skoraj nic prihranka --- cca 2-3 mio ˘$ letno . Pa ja niste mislil ,da sem sam takokratkoviden . Gre za nacelo .Vsak a oseba ,ki je v sluzbi ljudi bi morala pri sebi dati vzgled kot prva med enakimi ...bi rekel . Glejte , vas odgovor (kot prej isto korintosov ,ko se velikrat obregne ob Melanijo in jasno starejsega Trumpa) zame pomeni to - ce je poteza Melanije nesmiselna ,ker tistih nekaj milionov ne predstavljanic ,potem bi bila -pa brez zamere - poteza ,dam primer ,iste Melanije , da si privosci povecanje personala (staffers) na recimo 50 ljudi ( West Wind staffers) , kar spet ne bi naredilo ne vem kaksne skode Ameriki -a ne .!!!! Kaj pravite vi na to ? Jaz osebno mislim ,da sta potezi Trumpa da se odpove predsedniski ´´placi´´ in zmanjsanje personala v delu ,kjer ´´vlada´´ Melanija zelo signifikativni potezi ,dejanji . Ne maram povelicevati miliarderjev ,ki imajo vse . Gre za predsednika zdruzenih drzav . Spostujmo vse ,kar je tam pozitivnega , in implementirajte to v Slovensko gospodarstvo . Ostalo me ne zanima .Americani naj si Ameriko zgradijo tako kot zelijo in imajo vso pravico to poceti . In za vraga ,,,zdaj ko ta predcednik nazaduje z avtoritativno vlogo drzave v svetu ,je kar naenkrat panika v svetu in Trump je grd .¸ Kdo bi vse to razumel . A smo Evropejci res tako nesamostojni ,da se ze vsakega Turcina bojimo ? Mora res Amerikanec serif priti in narediti red ,,,obenem pa se kaj dolarjev prinesti ,pa cokolado ?
korintos23
15. 12. 2018 13.02
-1
Night, je nam Slovencem vsaj eden ameriški predsednik, demokrat ali republikanec, dal kaj zastonj?
korintos23
15. 12. 2018 13.16
+7
Might…, tudi Leljak je v Radencih vsakemu volivcu poslal pisno sporočilo s tiskanimi črkami, da v slučaju zmage, se odpove županski plači. Ker ima državi na dolg 8 milijonov bo dobival samo zajamčeno in nič več, jih je fajn nategnil a ne!
Luther
15. 12. 2018 13.32
+1
Night, kot sem rekel, se z večino tvojih komentarjev strinjam. V tem zadnjem pa samo 50%. In spet: Melanijni prihranki so nepomembni. In če ti misliš drugače naj bo po tvoje. Ker jaz spoštujem tvoje mišljenje in mi je blizu, me zanima kaj misliš o drugih stvareh, ki sem jih omenil?
nightifly
15. 12. 2018 14.39
+3
luther , prav rad bom napisal , takoj ko najdem nekaj casa . Moram pa priznati , da sem podpornik vsaj zunanje Trumpove politike postal po Nuji , torej iz cistega nezadovoljstva s poraznimi politikami zadnjih treh predsednikov . Abotno kaj so naredili iz tega sveta . Zal je tudi Nato tvorba samo v sluzbi amerisko UE hegemonije po zasuznjevanju svetovnih trgov in izkoriscanju surovin v 3. svetu .In to na brutalen nacin . Ste vedel ,da je ogromno Sandersovih pristasev na volitvah 2016 volilo Trumpa ,torej vec ali manj protestno zapustilo demokr . stranko in sicer zaradi fasisticne metode odstranitve Sandersa v lastni demokr. stranki oz. DNC -ju ? In to s strani Clinton-Hilarijeve masinerije ? To ni izmisljeno -to je cista resnica . Da ne govorimo o Bengaziju , o stotinah milionov $, ki so prispeli -ve se od kje - v DNC in clintonovo Fundacijo , da o e-mai*lih ne govorimo ..... v zadnjih treh letih Clintonovi z obamo vred in jihovimi gospodarji naredili Ameriki in svetu toliko zla in unicenja , da lahko Trumpu ze zdaj dajo nagrado za mir .Se smejete ? Jaz niti ne . Pomislite na Korejca Un-a , pomislit na spore s Putinom . Ste vedel -to je dokumentirano , napisano ,da se je Amerika po koncu hladne vojne in z razpadom SSSR javno obvezala , da Nato ne bo naredil inch-e , torej po nase koraka proti Rusiji . Zdaj pa poglejte kaj je Amerika skupaj z UE naredila .Enostransko so prelomili vse dogovore , tudi o balist . raketah ...Zdaj gledajo skupaj s slovenskimi vojaki v kroznike Rusom . Trump zdaj pravi - enough is enough , zeli se pogovarjati s Putinom , pa se nihce s tem ne strinja -in vidim ,da ga zmerjajo ljudje ,ki zal ne vidijo cez palec . Jaz gledam ,opazujem in analiziram dejansko stanje ,ne pa kaksno frizuro kdo ima. Dejstvo je , da se je tudi Slovenija kot clan Nata in UE postavila na to stran in to potrdila z vsemi podpisi . Veste Luther , tezko je potem Rusom verjeti bratom , ki pridejo s potico iskati ´´kseft ´´ in dobre pogoje ,sodelovanje ,pa se poceni surovine in plin , da ljudje doma ne zmrznejo . Kaj vem , po pravici povedano sem Levicar , toda ta zasleplenost in kratkovidnost ljudi me niti ne preseneca ampak zalosti . Kakorkoli , upam na razum in mirno ter trezno razmisljanje naroda ,,,,,in to zato ,ker narod voli predstavnike tako doma in v tujini . In ni lepo ,da taki izvoljenci streljajo kozle vsepovsod . Slovenija kot taka zasluzi postene ljudi , in narod ,ki ima veliko zdrave kmecke pameti . Vidite ,Svicarji so kmetje po izvoru .Toda postali so tudi trgovci , bankirji , vojscaki ,da so se stepli po potrebi , in v zimskih mesecih so postali tudi najboljsi urarji na tem planetu ,pa se cokoladarji . Da so lahko preziveli skozi stoletja . Je sir Emmentaler od levih ,od desnih , zelenih , rjavih ? Ne , od pridneha kmeta ,ki si nadene kolut 70 kg sira na hrbet in gre cez doline in gore na trg -da ga proda . Je pa res , da si pravi ,leva -desna ,leva -desna ....in tako pride na cilj- na trg . Spije obvezen kirsch -schnaps in gre nazaj domov .....spet leva -desna . Obe nogi mu prineseta ficnike . Pa tudi roke ,ki vse to delata - tudi leva in desna . Kaj pravite , Luther ? Lep dan .
nightifly
15. 12. 2018 14.52
+1
Se opravicujem za dolzino , branje je svobodna izbira - k sreci !!
Luther
15. 12. 2018 16.01
+1
Dolžina me sploh ne moti. To kar ste napisali o prejšnjih administracijah drži. Še huje. V Clintonovih ukrepih je izvor svetovne krize leta 2008. In tudi s tem se strinjam, da ZDA vseskozi pritiska na Rusijo in širi svoj vpliv in vojaške baze. ZDA mnogokrat trdijo, da je Iran nevarnost. Ko pogledam na karto aneriških baz, vidim, da je Iran dobesedno obkoljen s ZDA. Izrael je dosti večja grožnja miru na Bljižnjem vzhodu in širše. Kim ni grožnja. On samo hoče vladati v svojem ''fevdu''. Mislim, da se močno spogleduje s Kitajsko in bi rad nekako kopiral kitajski gospodarski vzpon. Vendar, po moje, Trump ne razmišlja tako, kot misliš ti. On je (po mojem) trdo prepričan, da ZDA kot vodilna vojaška sila in še bolj monetarna sila, lahko diktira celemu svetu. No kar se tiče Švicarjev. Oni imajo srečo, da so se izognili tako rekoč vsem vojnam zadnjih 500 let. Mislim, da so se v začetku uspešno izogibali, ker nihče ni silil nekam visoko v hribe. Kasneje pa je Švica postala nekakšna zakladnica Evrope. Ker so Švicarji toliko časa živeli v miru, pri njih ni bilo uničevanja inso lahko razvijali rokodelske in obrtniške spretnosti. Res je, da za hojo naprej, potrebujemo levo in desno. In tudi desna omogoča gibanje naprej, vendar bo morala desna marsikaj prvo spoznati nato spremeniti. Jaz desnico enačim s liberalnim kapitalizmom. In ta je naredil to, da je prepad med super bogatimi in ostalimi odločno prevelik. Nemoralno, nenaravno je, da ima 10 najbolj bogatih ljudi na svetu toliko bogastva kot polovica človeštva. In mislim, da Trump nima nobene želje, da bi se to bogastvo drugače distribuiralo.
Luther
15. 12. 2018 16.22
+1
Pa še to. Čudi me zakaj se EU bolj ne poveže s Rusijo, vsaj v ekonomskem smislu. Rusija, velika država s surovinami, velik nezasičen trg, ogromno možnosti in priložnosti za sodelovanje, pa vendar, se EI izogiba Rusiji na vse načine. Kaj mislit vi, zakaj?
ivan res grozni
15. 12. 2018 17.16
ZDA nikoli niso obljubile, da se Nato ne bo širil proti Rusiji. Tudi, če bi, ne more neki ameriški predsednik diiktirati neodvisni samostojni državi, kam lahko vstopi in kam ne. Rusi, s svojo agresivnostjo, naravnost silijo sosede, da vstopijo v Nato. Rusi so celo podpisali sporazum z Ukrajino (sopodpisnici ZDA in VB), po katerem bo ruska vojska branila nedotakljivost ukrajinskih meja; če se Ukrajina jedrsko razoroži. In naivni Ukrajinci so predali Rusiji v zameno za to garancijo 200 medcelinskih izstrelkov in prav toliko jedrskih bomb. Zdaj pa se zgodi Krim in Vzhodna Ukrajina.
ivan res grozni
15. 12. 2018 17.20
Luther: Ne moreš se povezati z državo, ki napada evropske države, si prilasti Krim in vzhod Ukrajine. Poljska in Baltske države so celo prepričane, da so za Ukrajino na vrsti one. V strahu zahtevajo Poljaki od ZDA namestitev jedrskega orožja na svojem ozemlju vendar ZDA temu zaenkrat nasprotujejo.
Luther
15. 12. 2018 22.32
+3
Ivangrozni: Vse vojne je zadnjih 1000 let zakuhal Zahod. Danes je na svetu okrog 40 vojn. Vse so posledica vmešavanja Zahoda. Glavno gonilo pa je pohlep. Vse vojno so zaradi zaslužkov. Kolikoer je znano, je Krim poklonil Ukrajini Hruščov. Na Krimu živi več Rusov kot Ukrajincev. Ukrajinci so izvajali fašistične čistke . ZDA imajo svoje baze po celem svetu. Rusija jih nima. Pravkar so ustanovili vojsko Kosovo. Cela EU je proti, vendar se ZDA nihče ne more upreti.
detect
15. 12. 2018 12.07
+3
sej je tudi nor tak ko trampet.
Polis123
15. 12. 2018 12.05
+5
To pri nas so ostanki "totalitarizma" za nemoteno krajo elit. 🙂
cirenij
15. 12. 2018 12.01
+16
Zakaj je potrebno toliko denarja za oborožitev? USA in ostali naj pustijo narode, da se postopno razvijajo in naj prenehajo s temi posredovanji zaradi naravnih resursov. Z/groziš se, ko poslušaš, koliko gre za oboroževanje. Brez tega bi na naši majhni Zemlji vsi ljudje lepo, v miru živeli. Orožarski lobiji pa propadli. Pa naj se ukvarjajo s pridelavo zeloenjave in sadja.
korintos23
15. 12. 2018 13.05
+0
cirenij, orožje Amere gor drži, samo jim je Putin zelo posle pokvaril, imajo dosti zalog in jih ne upajo več v Siriji nucati! Iran bi že davno faso, samo Putin ne da. Nemčija je tudi svobodna in ima koliko ameriških baz ba svojem ozemlju? Ali Italija. Hvala za tako svobodo.
ivan res grozni
15. 12. 2018 17.24
Ameriška oporišča države same zahtevajo. Novi v čakalni vrsti so Poljaki. Ker se bojijo, da so, po Ukrajini, na vrsti sami, zahtevajo od ZDA namestitev jedrskega orožja na svojih tleh. ZDA zaenkrat nasprotujejo.
ChampionsLeague17
15. 12. 2018 11.55
+19
NATO je nevaren za cel svet .
Hasan
15. 12. 2018 11.20
+26
750 miliard za oboroževanje ob tem pa starejši državljani nimajo za burek,milioni državljanov brez zdravstvenega zavarovanja,.......Res dober predsednik.Koliko imajo vojaških oporišč po svetu?Kje vse so zasejali revolucije v smislu uničevanja držav za nadzor nafte?
mr.wu
15. 12. 2018 11.30
+24
ne zagovarjam krumpa, samo vse to kar si naštel ni krumpovo delo. vse to se vleče že dolgo pred njim.
SAF1
15. 12. 2018 11.31
+15
Še nisem napisal pa mi moderator že briše, pa sem samo napisal da vsi Ameriški predsedniki so isti.
Hasan
15. 12. 2018 11.41
+16
Ja,to je pač politika oske kaste ljudi v Ameriki.Vsi ti Trumpi,... so samo izvrševalci zahtev.To je- zahtev kapitala,ki v stvari obvladuje svet.
nightifly
15. 12. 2018 12.02
+5
hasan ,,,kaj ce bi o tem vprasali vsaj Obamo ,ki je vladal zadnjih 8 let . To je njegovo spricevalo . In onih pred nji m. Cloveka ,ki ni se spocel kilavega pankrta pac ne morete strafati za to . Kaj mislite ?
Polis123
15. 12. 2018 12.17
-1
M_teorija
15. 12. 2018 11.07
+5
Moram pohvalit admina, da odlično opravlja svoje poslanstvo!? Ampak čist zares!
trumpet2018
15. 12. 2018 12.50
+3
tvojih neumnosti in sovražnega govora žal ne briše
M_teorija
15. 12. 2018 11.05
+11
Kot če bi hotel opisovat ohcet, pa izpade, da gre za pogreb!?
Polis123
15. 12. 2018 11.00
+15
Sicer pa vladajoča "elita" vidno prezira majhnega človeka, delavca. Večkrat dokazano. 🙂
M_teorija
15. 12. 2018 11.00
+5
Ojej kaka hvala. Kaj bi šele pisal če bi ga moral kritizirat!?
Kaktus111
15. 12. 2018 10.58
+23
niso vodilna sila že kar nekaj časa, samo priznat je težko
Polis123
15. 12. 2018 10.55
-6
Trump pač ne zažira proračuna. 🙂
korintos23
15. 12. 2018 10.43
+17
Vedno bolj sem ponosen da sem Slovenec in živim v moji lepi domovini Sloveniji!
korintos23
15. 12. 2018 10.45
-2
Mi bomo žico na južni meji počasi odstranili, Trumpa pa bo začel graditi betonski zid na svoji južni meji.
nightifly
15. 12. 2018 11.25
+6
kori ,,,,, lepo ,da tako razmisljas . Toda glej ga zlomka , tudi sam tako razmisljam tako . Ljubeze do svoje zibelke nima meja . Toda jaz sem zaradi razlicnih razlogov poiskal drugi dom . Se en dom .Lahko recem ,da sem vesel in privilegiran zaradi tega . Dva doma ,a ni lepo . In se nekaj je ,na kar sem ponosen . Kot Slovenec v svetu 30 let navijam za Slovenijo , jo branim in promoviram . Upam , da tudi ostali Slovenci po svetu to pocno , ker ce bo Slovenija cakala na brezjajcne politike ,potem bo pozabljena . Kot vidim , je moja ´´amiracija´´ do kontroverznega Trumpa bogokletna . Kot ´´ levicar´´ jih dobim od desnih ,tudi od levih ,,,ce tako recem . In obojni niso ne eno ne drugo . Samo praznitev frustracij . Uspesna dezela , drzava mora zrasti na odgvornih ljudeh , ki bodo delali v dobrobit svoje dezele ,ne glede katere politicne formacije so . Ne strinjam se s slepim kamenjanjem nekoga ,ki izrazi svoje osebno mnenje ,ki pa ni v sozvocju z misljenjem nekoga drugega .To so talibanski prijemi . Ce postvim kot najvisjo vrednoto Clovecnost in odmislim vse ostalo etiketiranje druzbe ,potem je to zame najvisja vrednota iz katere naj druzba crpa in napise vse zakone . Tudi luna ima svetlo in temno stran . Tako tudi druzbe , drzave . Vem kam ljdje merijo - tudi name --- nihce si ne upa napisati ,,,mislimpa ,da kaksnega srbi jezik ,d bi napisal -glej ga - izdajalca . Misli desno in podobne stvari ....... no , zelo se motijo , ker je to v mojem zivljenju nekaj nemogocega kar bi naredil . Biti pripadnik nekega naroda je nekaj svetega in na to mora biti clovek samo ponosen . Ni pa nujno ,da je tudi na vse ljudi ,ki tisto drzavo unicujejo . Ampak pustimo to . Korintos ,,,, na kratko , da ne bom predolg -mogoce pa zdaj po nakljucju vidim par ovinkov naprej , in ne samo enega . Upam ,da je tako ,ker tudi sam nisem noben carodej , glede nasilne Amerike gledam to sr... ze nekje od mislim ,da 20 . junija 1991 ,ko je Baker izjavi ,da se Slovenija ne sme odcepiti . No , 27 let kasneje upam , da po vsej ameriski hegemoniji in njih. ZELO Demokratskih predsednikih Slovenija in ostali svet dobiva moznost ,da bo koncno zacela odgovorno skrbeti zase in svoje bogastvo . Tako kot je rekel Trumpus Evropejcem - ´´jebte se´´ , vsak naj placa svoj zapitek . Srcno upam, da bo tako . S tem drzava samo raste in dobiva na vrednosti ,ne pa da je odvisna od UE ,Vatikana in ostalih trgovcev z novci ,ki trkajo na vrata Slovenije in jo skusajo kupiti ali podkupiti .Saj ves , vsak gospodar na kmetiji je ponosen na svoj grunt . Ne levo , ne desno .... samo grunt . Bodi dobro ....tudi ce imamo vcasih razlicne misli , se spostujeva -upam .
Principat
15. 12. 2018 11.38
+0
+++++++++ ,, / in na koncu , EU je komaj čakala in povzročila razpad YU s svojimi blokiranji,financiranji (o tem se seveda ne sme govoriti in ne omenjati) in željo po tem novem trgu ,, točno so vedeli kaj nastane v takšnem kaosu in da ponovno vzniknejo stari in novi izdajalci ,, potrebno bo novih 45 let , če slučajno se spet nekje ne pojavi bakterija
nightifly
15. 12. 2018 11.40
-2