Tujina

Papež: Ko sem bil v semenišču, mi je neko dekle zmešalo glavo

Vatikan, 05. 03. 2014 11.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Papež Frančišek je priznal, da mu je v času, ko se je že izobraževal za duhovnika, neko dekle zmešalo glavo. A zaljubljenost ni trajala dolgo in Frančišek je pri spovedi priznal svoja čustva in se pokesal.

Želja papeža Frančiška po duhovniškem življenju je bila tako velika, da mu je dekle glavo lahko zmešalo le za teden dni.
Želja papeža Frančiška po duhovniškem življenju je bila tako velika, da mu je dekle glavo lahko zmešalo le za teden dni. FOTO: Reuters

Papež Frančišek je v intervjuju za današnji italijanski dnevnik Corriere della Sera razkril, da je se je v mladosti, ko se je že izobraževal za poklic duhovnika, zaljubil v neko dekle. "Ko sem bil že v semenišču, mi je neko dekle za teden dni zmešalo glavo," je dejal papež. A v kaj več se vse skupaj ni razvilo, saj je bila njegova želja, da bi postal duhovnik, preveč močna. Šel je k spovedi in tam priznal svoja čustva ter se pokesal.

Papež: Nihče ni naredil več proti spolnim zlorabam kot Cerkev

Papež je dekle v intervjuju le bežno omenil, saj se je pogovor večinoma vrtel o stanju v Cerkvi. Bliža se namreč prva obletnica Frančiškovega vodenja Cerkve, papež pa je prepričan, da se Cerkev pod njegovim vodstvom dobro sooča s težavo pedofilije. Meni, da nihče ni naredil več kot Cerkev za izkoreninjenje pedofilije. "Katoliška cerkev je morda edina javna ustanova, ki je ravnala transparentno in odgovorno. Nihče drug ni storil več, pa vendar je Cerkev edina, ki jo napadajo," je dejal papež.

Frančišek je dejal, da so primeri spolnih zlorab "grozljivi, ker za seboj puščajo zelo globoke rane". "Statistika nasilja nad otroki je pretresljiva, hkrati pa tudi kaže, da se večina zlorab zgodi znotraj družine ali bližnje okolice," je povedal.

Za svojega predhodnika Benedikta XVI., ki se je kot prvi papež opravičil žrtvam zlorab, je Frančišek dejal, da je bil zelo pogumen, saj da je utrl pot za spremembo odnosa Cerkve do pedofilskih duhovnikov.

Frančišek pa je decembra lani ustanovil posebno komisijo, ki naj bi preiskala primere spolnih zlorab, poskrbela za preventivo ter primerno pomoč za žrtve.

Odbor ZN za pravice otrok je minuli mesec pozval Vatikan, naj izvede javno preiskavo spolnih zlorab otrok v Katoliški cerkvi, v katero bi bile vključene tudi žrtve in mednarodne institucije za človekove pravice. Cerkvene oblasti je pozval, naj s položajev odstavijo vse, ki so zlorabili otroke, in jih preda policiji.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (189)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

anabojc
06. 03. 2014 10.27
+0
Bog ljubezni med dvema nikoli ni branil, ampak vzpostavil. Adam je bil srečen, ko mu je Bog naredil ženo Evo. Tudi sedaj je dom srečen, če med partnerjema vlada ljubezen. Cerkev je ubrala drugačno pot in uvedla celibat. Bog je dal človeku svobodno voljo, da se lahko tudi okoli poročnih vezi sam odloči, kaj bo storil, ne glede na poklic, ki ga opravlja.
Glavavtorbi
06. 03. 2014 09.45
-1
Molil bom za to ubogo malo deklico, očitno si jo je vzel hudič za svoje orodje, ko je hotel bodočemu papežu zmešati glavo.
Glavavtorbi
06. 03. 2014 09.40
-1
Kako lahko moškemu mala punčka zmeša glavo, mislil sem, da to zmore samo hudič.
Vse strokovnjak
06. 03. 2014 09.32
+1
Ne samo da je fatastičen papež, on je celo nagnjen v "pravo" smer. Da slučajno nebi kdo pomislil da ga zanimajo zlorabe manjših od sebe ali celo enakospolnih. Ne ne. Kar reče to je res in temu morajo ovčice vejreti.
Tonček Balonček
06. 03. 2014 09.24
+0
Nihče ni proti UDBI ukrepal učinkoviteje kakor Partija! A se dobro bere?
Lex11
06. 03. 2014 08.53
+2
Meni je ena v osnovni šoli zmešala glavo...potem jo pa vidim prejšnji teden,po 20 letih...30 kil preveč,sive lase,zgubana....sem šel takoj k spovedi in se pokesal
babi jelci
06. 03. 2014 09.04
+7
"kojot99" pripni slikco, da vidimo kakšen mačo si ti po 20 letih pa te bomo malo pokomentirali, tako kot ti prijateljico izpred 20 let
FailNation
06. 03. 2014 09.04
+1
luckyss..
06. 03. 2014 09.16
+6
Ona se je postarala - on pa je ostal na osnovnošolski ravni ;)
Lex11
06. 03. 2014 09.23
+0
babi jelci,ti bom odgovoril,kot je Putin neki novinarki: "midva se bova pa potem privat zmenila" ;)
babi jelci
06. 03. 2014 09.28
kaj privat zmenila, če "prijateljico" kritiziraš že javno pa še sebe vrži v javnost
draghci
06. 03. 2014 08.43
+2
Za to se pa reče semenišče, ker pride do pospešene rasti števila semenčic
luckyss..
06. 03. 2014 08.09
+2
Človek, ki se ni zmožen upreti skušnjavi tudi ni zmožen verjeti v Božjo prisotnost....Vera v Boga z lahkoto premaga vse skušnjave, toliko o teoriji - v praksi pa pomeni, da gre pri božjih služabnikih za preračunljivost in vse prepogosto tudi za moralno izprijenost.....Pa saj vemo kako je to potekalo včasih v naših razmerah. Najbogatejši kmet v vasi je bil župan, od njegovih sinov pa eden gostilničar ter drugi duhovnik - tako, da so imeli ovce pod nadzorom ;)
aerocvast
06. 03. 2014 08.16
+0
si župnik da si tok pameten...ne pametuj..
luckyss..
06. 03. 2014 08.24
+4
Pogojuješ župnika s pametjo - zamisli se malo
vrtojb
06. 03. 2014 07.27
+6
Jao, jao - povsem naravno čustvo, zaradi katerega se je treba pokesati.
1907955
06. 03. 2014 07.25
+13
Cerkev ne ukine celibata zaradi premoženja...
Gonni 1
06. 03. 2014 04.23
-5
Ja pa imas prav nihce ni naredil tolko,,,,,skode in svinjarije kod cerkev rkc je potamamila tudi slovenijo a o zlorabah in pedofilijam po svetu je skoda govoriti
Glavavtorbi
06. 03. 2014 01.12
-13
Ne razumem, zakaj je bil nekdanji naci tako pogumen, najbrž zato, ker je z opravičilom priznal svoj del odgovornosti kot glavar organizacije, v okviru katere so se dogajale zlorabe in se je s tem seveda zavedal tudi, da bodo posdice strašljive. Dobro za svetnika Benedikta, da je tako pogumen in bo prestegel udarce ter žaljivke, cerkev pa je končno prisiljena reševati hud problem. Vero včasih človek pozabi, posiljevanje ga usodno zaznamuje za celo življenje, to so skrajno resne stvari. Najbrž obstaja za to primerno ustrezen razlog, nagon po medsebojnem draženju spolnih organov je sestavni del naših bioloških teles, ni ga mogoče izklopiti, ker ni v zavesti ampak v celicah, je nekaj kar bi začutili tudi, če ne bi ničesar razumeli, kot so nekoč naši predniki iz pradavnine. Spolne sle ni zanikal v sebi niti Jezus, le da je do nje znal vzpostaviti dostojanstven in zanj primeren odnos, ne moremo ugibati, kakšen občutek je to, ko Bogu pride, ker preprosto nismo vredni takšnega orgazma. Se strinjam, če ne moreš seksati kot bog, potem je bolje biti vzdržen in zgolj tešiti nagon, da ne trpiš preveč favšije najbrž. Ni mi pa jasno, zakaj otroci, zakaj niso posiljevali zanemarjene in ostarele ljudi, saj niti otrok ni rojen nedožen, če je pa cel svet v oblasti hudiča, dokler se ne vrne pravi gospodar. Niti ne bi rekel, da so otroci posebej lepi, prej zanimivi in fasinantni, razen izjem, ki jih vidijo le posamezniki. Torej zakaj otroci, zakaj se ni papež zaljubil recimo v Miley ali Rihano, to so že skoraj odrasle ženske. Odvisno najbrž tudi, kaj sploh pomeni, da si odrasel, verjetno je mišljeno, da si dozorel kot sadež, pognal kot krompir in si naenkrat postal užiten. Mislim, da je veliko problemov z načinom, kako si je religija nekoč zamislila svet, v katerem danes živimo, kar najbrž pomeni tudi, da določeno zlo ne more biti izkoreninjeno, dokler ga v osnovi ne spremenimo, vprašanje pa je, če se je v tehnološki dobi in skrajno kompleksni civilizaciji sploh še mogoče vrniti k biološkemu bistvu, verjetno niti papež ni dovolj pogumen za tak podvig. Mogoče bi morala cerkev svoje spolne žrtve prepustiti Bogu, naj jim pomaga tako, kot posamezniki čutijo, da je prav in si iskreno želijo.
Veyron95
05. 03. 2014 23.23
+3
"Nihče ni naredil več proti spolnim zlorabam kot Cerkev." Resno? Opravičilo in premestitev duhovnikov je največ kar se lahko stori? Sicer mi je kot ateistu ta papež dokaj všeč, ampak s to izjavo in nekimi izgovori je popolnoma zgrešil.
jezek007
05. 03. 2014 22.32
+22
Ne vem zakaj se kesati, če ti ena zmeša glavo... a ni to neki najlepšega. Mislim, da je celibat povsem nesmiselen, naj imajo familijo če želijo.
tr00per
05. 03. 2014 21.27
+5
Frančišek, morda res najbolj napadajo cerkev, ampak stvar je v tem, da se duhovniki zavežejo k celibatu, to pomeni, da se popolnoma odpovedo kakršnikoli skušnjavi, a potem pa se spravijo nad otroke. Poleg tega pa so duhovniki ljudje, ki naj bi jim starši in otroci zaupali. Sicer podpiram tega papeža (sem ateist), samo ta izjava je pa mimo.
Victorinox
05. 03. 2014 21.36
+9
Nihče se ne more odpovedati skušnjavi, ker jih imamo vsi in vsak dan.
tr00per
05. 03. 2014 21.45
+6
se popolnoma strinjam zato sem tudi proti celibatu. Protestantskim duhovnikom je recimo dovoljeno imeti ženo in otroke, torej tudi spolne odnose. Sej to je pa ja človeško!
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 21.47
+6
Skušnjava pride ampak to ne pomeni da se ji ne moreš upret
tr00per
05. 03. 2014 22.00
+3
za nekatere, ki bi se ji mogli upreti, je to, kot kaže že nemogoče
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 22.14
+0
Ne da je nemogoče, nočejo se ji upret, to je razlika.
tr00per
05. 03. 2014 22.37
+3
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 22.40
+0
primorec91
05. 03. 2014 21.24
+14
Kako lahko narediš greh, če se ti zgodi neka povsem naravna stvar. A nista bog in narava eno in isto?
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 21.46
+3
Ljubiti ni greh, pa tudi če si v celibatu. Drugo je če zavestno "gledaš" ženske ali pa si jih želiš ko si zaprisegel za celibat. In to je verjetno papež mislil, samo niso prav razumeli.
primorec91
05. 03. 2014 22.08
+10
Celibat ni nekaj kar bi določil bog, ampak je plod kapitalističnega pohlepa RKC-ja. S celibatom se prepreči, da bi prišlo do dedovanja in tako ima lahko Vatikan na tone zlata v trezorjih in na miljarde naloženih finančnih sredstev.
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 22.43
-1
Celibat je, ker morajo biti duhovniki popolnoma osredotočeni na Boga, brez ovir. Sploh pa tvoja teorija propade, ker v bistvu obstajajo duhovniki, ki so poročeni v skladu z Cerkvijo, vendar to so redke situacije.
janez pokora
05. 03. 2014 21.22
-1
nabogatejši človek na svetu, v lasti ima državo vatikan s tonami zlata, banke, sklade, tisoče cerkva, samostanov, hoste za pol rusije... in ve za tisoče pedofilov, a jih ne prijavi policiji. čez 10 let bo seveda kandidat za svetnika, tako to gre pri njih
bb5a
05. 03. 2014 21.21
+4
Kero glavo? Spodnjo al zgornjo?
Prekmurje Slovenija
05. 03. 2014 21.15
+17
Tudi on je samo človek. IN TO DOBER ČLOVEK POD DOBER MISLIM KER NE KRADE KOT NAŠI KOMUNISTI, POMAGA SOČLOVEKU V STISKI, NIMA GRDIH MISLI KOT VEČINA LJUDI VSAJ NE TOLIKO KOT VEČINA. VERJAMEM DA SO TO BOLJŠI LJUDJE KOT VEČINA POPULACIJE
primorec91
05. 03. 2014 21.30
+10
Ta papež ima v bistvu komunistične vrednote. Prvi je med duhovščino, ki je odkrito kritiziral roparski kapitalizem.
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 21.12
-3
To s pedofilijo v Cerkvi je tako. Ne rečem, da to ne obstaja v Cerkvi, ampak navsezadnje, pedofilija je prav tako v šolah, družinah,... v bistvu vsepovsod kjer so ljudje. Stvar pa so še posebej napihnili Združeni Narodi, ker se bojijo vpliva Cerkve(recimo 1994 je preprečila sprejetje splava kot internacionalno pravico posameznika). Zato pa zdaj, poziva ZN da naj Cerkev spremeni svoje nauke o splavu,.. še malo pa bo na silo. Dandanes je Cerkev samo tak blatena zaradi takih ko je nimajo radi in teh je vedno več.
Prekmurje Slovenija
05. 03. 2014 21.16
+6
V PREKMURJU ŽIVI EN PEDOFIL KI JE UČITELJ PA JIH TUDI NE MEČEŠ VSE V EN KOŠ TAKO DA JE NOROST GOVORITI O PEDOFILIH. TUDI ROMI NISO VSI KRADLJIVCI AMPAK JIH JE VEČINA POŠTENIH
Prekmurje Slovenija
05. 03. 2014 21.18
+9
CERKEV OZIROMA VERA JE ŠE VEDNO ZELO V REDU, PREDVSEM ZA TISTE KI SO HUDO BOLNI IN IŠČEJO NEKO TOPLO BESEDO DA LAŽJE PREŽIVIJO ZADNJE DNI AMPAK TO BOŠ UGOTOVIL KAJ JE ŠELE KO BOŠ DOBIL RAKA ALI KAJ PODOBNEGA IN TI BO OSTALO SAMO NEKAJ MESECEV. TAKRAT BO VERA TVOJ EDINI IN NAJBOLJŠĐI PRIJATELJ PA NE GOVORI DA NE BO TAKO
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 21.43
+1
Jaz sem že zdaj veren in ni vera samo za tiste, ki so hudo bolni ampak za vse. Z razumom ugotovimo, da ateizem ni logičen, vera pa je.
tr00per
05. 03. 2014 21.56
+3
potrebno je ločevati med cerkvijo kot ustanovo in pa vero. Sam recimo sem proti ustanovi in jo obsojam, vero pa, čeprav se ne strinjam z izjavo, da je logična, spoštujem, kakor tudi vernike, ker če ima posameznik zaradi vere
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 22.02
+1
Ustanova in vera sta v katolicizmu zelo povezana. Jezus je ustanovil svojo Cerkev in ji obljubil da bo z njo. Cerkev še nikoli v zgodovini ni spremenila svojih naukov, se pa strinjam da so nekateri posamezniki v Cerkvi pokvarjeni tako kot tudi drugod.
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 22.08
-3
Sploh pa se mi zdi ateizem zelo nelogičen. Pred približno 13,7 milijard let je nastalo Vesolje. Pred Vesoljem ni bilo časa in prostora po Einsteinu. Torej kdo je ustvaril vesolje, samo sebe ni ustvarilo. Ustvarit jo je moralo neko vsemogočno, brezčasno, brezprostorno bitje.
Menes
05. 03. 2014 22.20
+0
Timi Celcer: Kaj pa bog? Ali je obstajal od nekdaj in torej ni imel začetka (kar tudi ni logično), ali pa je nekoč nastal - če je nastal, se spet vprašamo, kdo ga je ustvaril. Besede vsemogočno, brezčasno, brezprostorno se slišijo tehtno, pravega pomena pa nimajo.
tr00per
05. 03. 2014 22.35
+0
ampak to nekaj vsemogočno se mora nekje nahajati... Ideja, da je vse to nastalo popolnoma iz nič se sliši neverjetno, ampak ideja o vsemogočnem pa še toliko bolj.. od kod se je pa to vsemogočno vzelo. Vse to je zelo abstraktno, po drugi strani pa za večino pojavov, ki jih ljudje nekoč niso znali pojasniti, obstaja popolnoma logična razlaga. In verjamem, da se bo to znanje še širilo. Kar pa se naukov tiče, veliko jih je popolnoma praktičnih, temeljijo na etičnih načelih (ko je imela vera še večji vpliv, je bilo to dobro, ljudje so se namreč še bolj bali svojih dejanj).
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 22.49
+1
Pred Velikim pokom ni bilio časa in prostora. Ta sta nastala po njem. Bog je izven časa in prostora torej je neskončen in nima začetka, spet pred velikim pokom ni bilo časa, Bog ga je ustvaril, vesolje pa ni vse kar je. Samo v vesolju obstajata čas in prostor. Ne vem kaj je tu nerazumljivega.
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 22.51
+1
tr00per to ni nekaj kar bi se znalo kar pojasniti z znanostjo. DOKAZANO je, da ima Vesolje ZAČETEK, pred vesoljem pa ni bilo časa in prostora. Tukaj nastopi filozofija ne znanost.
Timi Celcer 1
05. 03. 2014 22.53
+1
Naravo pojasnjuje znanost, "nenaravo" pa filozofija in teologija.
tr00per
05. 03. 2014 23.34
-2
na nek način imaš prav. Sam bom rekel tako (morda se sliši kontradiktorno z prejšnjo objavo); dopuščam možnost, da je za nastanek vesolja kriva neka sila, ki je verjetno ne bomo nikoli spoznali, kaj pa to je in kakšen ima danes vpliv na svet/posameznika in kakšen vpliv bo imela po smrti, o tem pa naj si vsak ustvari svojo predstavo.
Timi Celcer 1
06. 03. 2014 14.41
+1
Torej če obstaja Bog po logičnem predvidevanju, potem je imel nek razlog da nas je naredil. Zato pa je to življenje, da se ljudje odločijo za Boga, zato imamo svobodno voljo.
Timi Celcer 1
06. 03. 2014 14.45
+1
Problem je ker se danes preveč ljudi odloči za premalo. Torej samo za te zemeljske užitke, ipd. samo da se ne bi rabili ravnat po morali. Vendar ko si z Bogom so ti nemoralni užitke odveč, ker že tako imaš veliko, veliko več. Jaz vedno nisem bil tako veren, raziskoval sem tudi druge religije, vendar verjemite, prepoznaš resnico ko jo vidiš