Tujina

'Na kocki je mir v regiji'

Dunaj/Bruselj, 28. 11. 2007 07.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Srbski predsednik Tadić je poudaril, da bodo razveljavili vsako enostransko potezo Prištine, ki bi vodila v neodvisnost Kosova.

V Badnu pri Dunaju se je danes sklenil še zadnji krog neposrednih pogovorov Prištine in Beograda o prihodnjem statusu Kosova, ki se je začel v ponedeljek. Tudi v zadnjem krogu pred iztekom roka za dosego kompromisa "dogovora z Beogradom na žalost ni bilo", je sporočil kosovski predsednik Fatmir Sejdiu. Da dogovora ni bilo, sta sporočila tudi srbski predsednik Boris Tadić in premier Vojislav Koštunica. Tadić je poudaril, da bo Srbija razveljavila vsako enostransko potezo Prištine, ki bi vodila v neodvisnost Kosova.

Kosovo bo spoštovalo "voljo kosovskega naroda", je dejal zmagovalec volitev na Kosovu Tači
Kosovo bo spoštovalo "voljo kosovskega naroda", je dejal zmagovalec volitev na Kosovu Tači FOTO: Reuters

"Za prebivalce Kosova je neodvisnost začetek in konec," je po treh dneh pogovorov poudaril Sejdiu in dodal, da bo kosovsko vodstvo sedaj "nadaljevalo svojo agendo ob sodelovanju z mednarodno skupnostjo". "Ne moremo napovedati točnega datuma" razglasitve neodvisnosti, toda do nje bo prišlo "zelo hitro", je dodal. Novoizvoljeni kosovski premier Hašim Tači je medtem sporočil, da dogovora ni bilo mogoče doseči in da "pogovorov s Srbi ne bo več".

Tudi srbski predsednik in premier sta po koncu pogovorov v Badnu ocenila, da kompromisna rešitev za Kosovo "na žalost ni bila dosežena", a obenem poudarila, da "to za Srbijo ne pomeni, da kompromisa ni mogoče doseči". Kot sta dejala, je treba kompromis iskati še naprej, saj je to edina rešitev, ki bi zagotovila razvoj, mir in stabilnost regije.

Tadić je izpostavil, da Srbija ne bo sprejela neodvisnosti Kosova, saj bi ta vnesla nestabilnost in sprožila "domino efekt" v regiji in širše
Tadić je izpostavil, da Srbija ne bo sprejela neodvisnosti Kosova, saj bi ta vnesla nestabilnost in sprožila "domino efekt" v regiji in širše FOTO: Reuters

Tadić je izpostavil, da Srbija ne bo sprejela neodvisnosti Kosova, saj bi ta vnesla nestabilnost in sprožila "domino efekt" v regiji in širše. "Upamo, da bodo mednarodne institucije upoštevale predloge Srbije. Srbija bo zavrnila vsak akt o neodvisnosti in našla odgovor, ki bo v skladu z mednarodnimi standardi," je dejal. Obenem je zatrdil, da si Srbija ne želi nasilja, ampak se bo na enostranske poteze Prištine odzvala z vsemi pravnimi in diplomatskimi sredstvi, ki jih ima na voljo.

Kosovski predsednik Sejdiu je v torek novinarjem povedal, da ne bodo "talci tistih, ki nasprotujejo neodvisnosti Kosova. Kosovski parlament bo imel zadnjo besedo (glede razglasitve neodvisnosti), a to bomo storili v soglasju z mednarodno skupnostjo, ZN in ZDA".

Srbski minister za Kosovo Slobodan Samardžić je pred tem ob robu pogovorov v Avstriji izjavil, da utegne srbsko vodstvo, če bo Priština po 10. decembru dejansko razglasila neodvisnost, proti Kosovu uvesti gospodarske sankcije. "Na razglasitev neodvisnosti Kosova se bomo odzvali tako, kot bi se vsaka evropska država, če bi bila ogrožena njena ozemeljska celovitost," je poudaril minister.

Srbski obrambni minister Dragan Šutanovac je medtem v Beogradu izjavil, da se srbska vojska na morebitno enostransko razglasitev neodvisnosti Kosova ne bo samostojno odzvala, ampak bo sledila ukazom srbskega predsednika in vlade. Kot je poudaril, je vojska pod civilnim nadzorom in "deluje izključno v skladu z odločitvami tistih, ki so pooblaščeni, da te odločitve sprejemajo". Ob tem je zvezo Nato pozval, naj zagotovi mir na Kosovu.

Albanci praznujejo Dan zastave

Albanci v mestih Bujanovac, Medveđa in Preševo, ki se nahajajo na jugu Srbije, praznujejo albanski državni praznik Dan zastave, poroča srbski spletni portal B92. Zborovanje v centru Preševa se je začelo z albansko himno, nato pa je urednica lokalnega radia Ardita Beljulji prebrala albansko politično dekleracijo in pripomnila, da poskušajo posamezniki iz Srbije Albancem prepovedati uporabo nacionalnih simbolov. 28. november je pomemben praznik za Albance, saj so leta 1912 ustanovili neodvisno državo Albanijo, leta 1443 pa je albanski nacionalni junak Skenderbeg v mestu Kruja, nedaleč od Tirane, prvič razobesil rdečo zastavo s črnimi orli.

Z deklaracijo bodo Albanci od uradnega Beograda zahtevali, da se jim omogoči uporaba nacionalnih simbolov in praznovanje albanskih nacionalnih praznikov. Deklaracijo bodo poslali tudi na zahodna veleposlaništva v Srbiji.

Zborovanje organizirajo borci nekdanje Osvobodilne vojske Preševa, Bujanovca in Medveđe.

Trojka za Kosovo: Brez dogovora, a zaveza o odpovedi nasilju

Člani mednarodne pogajalske trojke za Kosovo so danes na novinarski konferenci po koncu še zadnjega kroga neposrednih pogovorov med Prištino in Beogradom, ki znova niso prinesli dogovora o prihodnosti Kosova, sporočili, da sta se tako srbska kot albanska stran zavezali, da se bosta vzdržali nasilja. "Obe strani sta jasno povedali, da sta zavezani izogibanju nasilju," je povedal predstavnik EU v trojki Wolfgang Ischinger.

"Obe strani sta jasno povedali, da sta zavezani izogibanju nasilju," je povedal predstavnik EU v trojki Wolfgang Ischinger
"Obe strani sta jasno povedali, da sta zavezani izogibanju nasilju," je povedal predstavnik EU v trojki Wolfgang Ischinger FOTO: Reuters

Trojka je sicer, kot pred njo že beograjska in prištinska delegacija, potrdila, da so se tudi zadnji neposredni pogovori pred iztekom roka ZN za dosego kompromisa končali neuspešno, saj niso prinesli dogovora o prihodnjem statusu Kosova. Kot je povedal Ischinger, je trojka "poskusila res čisto vse", da bi dosegli kompromisno rešitev. Ob tem je dodal, da nova pogajanja med Beogradom in Prištino pod pokroviteljstvom trojke niso predvidena.

Predstavnik ZDA v trojki Frank Wisner je izrazil obžalovanje, "ker strani kljub trdemu delu in natančni preučitvi vseh možnosti nista bili sposobni najti rešitve, ki bi bila sprejemljiva za obe". "Na kocki je mir v regiji. To je viharna regija. Prihajamo v zelo težke čase," je posvaril Wisner in dodal, da bi bilo nadaljevanja statusa quo za Kosovo "nevzdržno".

Kot je povedal Ischinger, bo trojka sedaj začela s pripravo poročila o napredku, doseženem na pogovorih Beograda in Prištine, o katerem bo Varnostni svet ZN razpravljal 19. decembra. Zasedanja se bo udeležil srbski premier Koštunica. Beograd vztraja, da mora o prihodnjem statusu Kosova odločati VS ZN, kjer pa dogovora o neodvisnosti Kosova zaradi nasprotovanja stalne članice Rusije ni pričakovati.

Kfor potrebuje mandat ZN za ukrepanje ob morebitnem nasilju

Natove sile Kfor, ki imajo na Kosovu okoli 17.000 vojakov, so pristojne za nadzor varnosti v pokrajini, ki je od leta 1999 v skladu z resolucijo Varnostnega sveta ZN 1244 pod upravo ZN.

Zveza Nato se je pripravljena soočiti z vsakršnim izbruhom nasilja na Kosovu, če bo še imela mandat Združenih narodov za ukrepanje, je v torek izjavil poveljnik zavezniških sil v Evropi, ameriški general John Craddock. "Enostranska razglasitev neodvisnosti ali ne, priznanje te enostranske razglasitve ali ne - Kfor lahko ostane sila za zagotavljanje stabilnega in varnega okolja, dokler bo resolucija 1244 ostala v veljavi," je še poudaril.

Kfor potrebuje mandat ZN za ukrepanje ob morebitnem nasilju
Kfor potrebuje mandat ZN za ukrepanje ob morebitnem nasilju FOTO: Reuters

Craddock pa je torkovo razpravo, ki jo je organiziral bruseljski študijski center, še povedal, da je Nato pripravljen na vse scenarije, četudi je predvidevati, kaj bi se lahko zgodilo na Kosovu, enako "kockanju".

"Imamo dobro usposobljene, dobro vodene in sposobne sile, 54 čet, pri čemer jih je polovica izurjena za ohranitev reda v primeru izgredov," je poudaril Craddock. "Te sile se bodo, če bodo ohranile pristojnosti, sposobne soočiti z izzivi, ki bi se lahko pojavili v prihodnjih tednih," je še povedal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (55)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

thematrix@email.si
09. 12. 2007 07.14
misicast20 a si ti butast al ka,,, nek balavac bo reku ko se je pred dvajstimi leti govoril.. lej malinovc, SRBIJA(KOSOVO), MAKEDONIJA, BOSNA, SLOVENIJA, HRVASKA in CRNA GORA... a ves ka je to blo, ti povem... to je blo VSE nekdanja JUGOSLAVIJA, tedi je bilo kosovo jugoslavija(SRBIJA) Albance je pa tito vselil noter v drzavo kosovo, in ti bos reku da ni kosovo srbija a si ti zadet.. vi vsi ste ljubosumni na SRBIJE od slovencov dalje.... hahahah sram vas bilo.... srbija ni kosovo... dej pejd usolo pa se uc rajs.... hahahahaha
sch0ll7@yahoo.com
03. 12. 2007 21.42
pozdrav vsem! pocasi mi greste ze na zivce z vasimi komentari o bosni! lejte tako bom rekel: bosna je vedno bila pokrajina kasneje drzava za sebe...v njenih zacetkih so bili prisotni bogomili,ki so bili nic drugega kot bosnjaci |beseda bosnjak je prvic zapisana v knjigah v 12. stoletju| kar pomeni da niso imeli nic z pravoslavno in katolisko cerkvijo in prav tako nic z islamom! kasneje so najprej hrvati oz. katoliki zaceli posiljati misionarje na ozemlje danasnje bih in s tem je del prebivalstva sprejel katolisko vero...nato so to prakso prevzela tudi pravoslavna cerkev....nekaj bogomilov je ostalo!...par stoletij za tem so turki prinesli islam in s tem je tudi veliko ljudi v bih preslo v islam. Vprasanje Srb,Hrvat...je prislo kasneje ko so srbi in hrvati hoteli razsiriti svojo vojsko in ozemlje in pri tem so bosnjake pravoslavne in katoliske vere |nebom rekel vsiljevali ker to nemoremo vedeti| scasoma prepricali da so srbi oziroma hrvati! in to je ostalo vse do danes! Tako da smo vsi v bivsi YU kot prvo slovani ceprav v nekaterih dokumentacijah pise da so nekateri narodi tudi potomci prailirov...konec koncev sem bil po celi bivsi YU in po barvi koze,postavi,itd..opazis da se je cel balkan od Turcije do Slovenije pomesal!tako da nihce nemore reci da je cistokrven slovenec oz. pripadnik drugih narodov!
saladin@email.si
30. 11. 2007 14.41
@Ka_te_briga...deklica ti že veš:))))
Ka_te_briga
30. 11. 2007 13.21
@Algebra Strinjam se s tvojimi komentarji. Vendar ti toplo priporocam, da sploh ne beres provokativne komentarje dolocenih osebkov tu gor. Trosis svojo energijo po nepotrebnem.
misicast20@email.si
30. 11. 2007 12.55
bonsai9 "Kosovo nikol nrbsko ni bilo in ne bo..." Pa to se še tale folk u gostilnah bolj pogovarja in argumentira...a maš kakšen argument za te tvoje trditve al sam nakladaš na ravni osnovnošolskih otrok...sej verjetno več kot OŠ nimaš...
saladin@email.si
30. 11. 2007 09.57
a.bill...komentar so ti mogoče zbrisali zato ker pišeš v tujem jeziku, lahko bi se zavedal da si v tuji državi !!! Stavek ni napačen...napačno je vaše srbsko razmišljanje, ki izraža neumnosti..."v YU so bili vsi srbi potem so se pač eni odločili da bi rajš bili hrvati,eni slovenci,eni bosnjaki,eni pa crnogorci"...heh:)
Uroš S.
30. 11. 2007 08.54
bonsai-yp, zapljuskuju nas sa svih strana
Uroš S.
30. 11. 2007 08.53
Na kocki je predvsem mir v Mkedoniji, v Tetovu so trupla lezala po mestu se pred parimi leti ko so albanci hoteli prikljucitev, napadi z minometi in teskim strelnim orozjem na vojsko z smrtnimi zrtvami ne spustijo enega tedna. Ej saladin boy odgovori mi prosim zakaj so meni izbrisali komentar ko sem napisal da nasa srbska vojska nema ni za pasulj a kamoli za nesto drugo? Kaj je pa tukaj tako nedemokraticnega ce smem vprasati. EU ni bila nikoli velika srbija ker je stavek v pretekliku in je zato napacen.
bonsai9@email.si
30. 11. 2007 08.29
Kosovo nikol srbsko ni bilo in ne bo. Torej je samostojnost samo vprašanje nekaj dni. Vsaj niso taki cincarji in majo boljšo vlado kot pa Slovenija. Drugače naj pa zastrupijo en dan vse bureke, bakljave, sladolede....pa se bo vsaj vedelo kolko jih je. Naj živi Kosovo republika!
saladin@email.si
30. 11. 2007 08.08
algebra...ti si pa kao pameten...tak pač izžarevaš svojo glupost!!! Sploh nimam komentarja za sebe...zgledaš kot kak klovn s svojimi odgovori...nevem če ni bla včasih EU samo ena velika srbija :)
saladin@email.si
30. 11. 2007 07.00
Ja in tako se svet vrti okrog srbije in srbov...
Uroš S.
30. 11. 2007 04.43
Aladin -Ao popis prebivalstva, gospodicna prinzeska se je odlocila narediti popis po celotnem kraljestvu, v "bosni" zivi 100% Srbska population, kako zanimivo in surreal. Niti ne mislim razlagati tebi od kod ste vi muslimani prisli v osrcje Evrope??- kot pravis vi niste Srbi ampak ste muslimanske narodnosti- ampak, dobro, hotel sem te le s prstkom te malo frcniti po glavi da vidim ali si sploh resnicen. Definitivno pa si unikat. Glede Hrvaske. Srbi smo dobili status konstituvnega naroda zaradi milionov zrtev hrvaskega genocida med drugo svetovno vojno. Sedaj se pa pojdi naprej igrati s preostalimi 4 brati in namesto da igras mozarta na nasih zivcih
Uroš S.
30. 11. 2007 04.29
Tako je saladin povej jim. Aja, konstruktiven narod smo zato ker radi gradimo razlicne konstrukte, predvsem mostove. Ja, taki pac smo.
Tole tam traja že leta in leta.Na eno stran razumem srbe da normalno nočejo dati zemlje kosovcem oziroma so to tako ali tako albanci. Če jim tam ne paše pa naj grejo nazaj v albanijo in bo mir gdo jih pa sili da so tam.Šipeki so se tako ali tako naselili že po vsej Evropi.
saladin@email.si
30. 11. 2007 00.35
zdaj čez 4mil v bosni...ja neki se jih je vrnilo...ostalo so pa srbi iz HR...ja vem kolk je bilo popilacije...ampak hočem dopovedati kako se je manipuliralo s tem, če vrjameš al ne...tak je bilo!!!Bosna poseljena s srbi...res je...tak kot cela YU poseljena s srbi-tudi SLO sj vidiš po komentarjih:)...ampak nikjer niso bili večina!!! Se strinjam o politikih in vojnah...samo vsak narod se odloči za svojega politika...in zdaj vprašanja za oba? Zakaj pa srbi niso dovolili odcepitev 6 YU republik?In dali večini državo? Zakaj so se mešali s hrvati pa bošnjaki? A zdaj ko se drugi v njih mešajo je pa vse narobe...s tem mislim kosovo...
mire@email.si
29. 11. 2007 23.25
Saladin lepo od tebe da kulturno odpisujes, ne pa se lagati o stevilkah lepo te prosim. kdo je izgnal 1,5mil bošnjakov a ti sploh veš koliko je bilo populacije v bih v jugoslaviji? 4,377,000. Alora če odšteješ 1,5mil potem bi bilo prebivalstvo okrog 2.900.000 :) od kod pa jih je zdej čez 4 miljone v bosni:)? dejte nehat izjavljat stvari ki sploh nikoli niso in nebodo dokazane, eni se pač nemorejo sprijaznit ko si ogledajo zgodovinske mape in kraljestva da je bosna od vedno bila pretežno poseljena s srbi. Resnica boli, jaz razumem, samo ne tupat ljudem v glavo kar ni res. Srbija bi bila VSA DOBRA in lepa če bi jo tako prikazovali na TELEVIZIJAH, zato ker jih prikazujejo kot morilce, tiste muđahedine pa ki so ljudem rezali glave se pa da oprostit. Sramota no, še bolj sramota pa je da je umiralo stotisoče naših prednikov da bi v miru živeli skupaj pa se banda političarska odloči za vojno da bi si čimbolj napolnili žepe! Lahko se kregamo mi vsi skupaj kolikor hočemo spet smo vsi slovani z istimi predniki in drugače ne gre!
saladin@email.si
29. 11. 2007 23.18
to ti pišem ker sem na lastne oči videl dokumente in zapise kateri so bili neopredeljeni...ali pa celo so postali čudežno srbi al pa hrvati...to se je dogajalo zato ker niso bili priznani kot narod...no zdaj so drugačni časi...
saladin@email.si
29. 11. 2007 23.12
Nisem rekel da so natančno točni...so pa tam nekje +- 5%...pa veš zakaj...vsi ti popisi prebivalstva v BIH so manipulirani...preveč bošnjakov je bilo neopredeljenih...Če pa pogledaš z druge strani...znan podatek da je bilo v vojni v BIH izgnano bošnjakov okrog 1,5mil...potem takem jih je v BIH sedaj samo 500tisoč...ne gre skup!!!
misicast20@email.si
29. 11. 2007 22.42
saladin tvoji podatki u številu prebivalstva niso točni "Prema Popisu stanovništva iz 1991. godine, BiH je imala 4,4 milijuna stanovnika, i to: 43,7 posto Bošnjaka, 31 posto Srba, 17,3 posto Hrvata i 7,6 posto drugih nacionalnosti ( vir: http://www.oscebih.org/overview/cro/ ) .... tuki je pa še en popis iz leta 1953....http://wapedia.mobi/bs/Popis_stanovništva...
saladin@email.si
29. 11. 2007 21.28
Tega vprašanja nemoreš obrniti kot si ga ti obrnil...ker srbi v BIH niso bili nikoli večina...okol 60% bošnjakov, 25% srbov in ostalo hrvati in ostali...in glej dobili ste 49% ozemlja...kje pa tu pravičnost*??Niso imeli kam z onimi srbi iz HR... Eh sej so bili naseljeni povsod srbi po bivsi YU...pa nikjer niso bili konstruktiven narod oz noben ni bil, vsi bli yugosloveni:)...pa kako med prvimi-kje to važno...to malo mešaš vse skup...pust preteklost!!! Seveda so albanci večina na Kosovu in Kosovo je bilo vedno nekaj povezano s Srbijo - pokrajina ali avtonomija kak vzameš...nebi imeli pravice če bi bili razseljeni po celi srbiji-tak jo pa imajo ker so na določenem delu ozemlja večina ta del je pa sestavni del srbije(tak kot so bile ostale rep.YU)...Predstavljaj si da Kosovo je bilo vedno nekaj več v Srbiji...kot pa v SLO štajerska:)