Slovenija

'V Sloveniji je vzgoja razvrednotena tako na družinski kot na sistemski ravni'

Ptuj, 05. 04. 2025 19.08 | Posodobljeno pred 21 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Jana Ujčič
Komentarji
40

Pretresljivi primeri nasilništva med mladoletnimi vrstniki, nazadnje s Ptuja, kjer so zaokrožili posnetki, pa tudi primeri groženj v slovenskih šolah, kjer se otroci med sabo pogovarjajo, da bodo v šolo prinesli orožje. Ti dogodki so razplamteli debato s pozivi po zaostritvi odgovornosti otrok in staršev ter na drugi strani o pristojnostih učiteljev v šolskem sistemu, ki naj bi tudi vzgajali, ne samo izobraževali.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

KOMENTARJI (40)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Sportsman74
08. 04. 2025 08.30
+1
Ljudje smo slabši kot živali. Žival svoje mladiče nauči kako živet in preživet ko odrastejo, ljudje NE ZNAJO naucit in pripravit otroka na samostojno življenje. Tako je danes v demokraciji, vsak lahko dela in govori kar želi, vsi poznajo svoje pravice...dolznosti pa malokateri ne pozna. Ko v demokraciji ljudje NE znajo pametno razmišljat je tukaj stroka, ki mora prevzet stvari v svoje roke.Žalostno je to, da vemo kaj delamo narobe in tega nismo zmozni spremenit in popravit....
Smuuki
08. 04. 2025 10.35
+1
Še slabše. Mi smo ustvarili družbo kjer družba onemogoča starše pri pravi vzgoji. V šoli otrokom povemo da če niso zadovoljni s svojimi starši jih morajo prijaviti. Očeta smo kastrirali in zdaj žanjemo kar smo sejali. Rezultati so katostrofalni in zdaj upamo da nam bo policija reševala težave. Ne ne more jih rešiti. Vzgajamo tožibabe beri ovaduhe. Če te vrstniki ustrahuhejo prijavi šoli. In kaj se zgodi? Takrat šele postane ta otrok žrtev okolice. Popolnoma narobe jih učimo. Partijski sistem funkcionira na mreži ovaduhov. Namen je bil vzgojiti nove ovaduhe a je bila v tem planu sistemska napaka. S tem kar imamo danes ni nihče zadovoljen. Družinski zskonik je prvo kar moramo popraviti da bo oče lahko pošteno odigral vlogo očeta v času vzgoje. To kar imamo danes je škodljivo skrpucalo
Smuuki
07. 04. 2025 11.01
+2
Nisem pristaš izživljanja nad otroki s nesmiselnimi kazni. Mora pa biti vse naprej definirano kaj se sme, kaj se mora in pri tem moramo bitu odločni vsi tako starši kot družba. Vloga očeta, matere se mora spet opolnomočiti brez groženj otroka koga vse bo poklical če ne bo po njegovo. Samo po tej poti bomo spet normalna, uspešna družba. Ta obstoječi model vzgoje se je izkazal za neuspešnega in v celoti zgrešenega. Vse kaže da so naši predniki to bolje obvladali od nas. Ne sme nas biti sram priznati da smo se zmotili. Ne sme nas biti sram priznati da so to včasih znali bolje. Vrniti se moramo k našim koreninam , k vrednotam, k vzgajanju odgovornih ljudi. Jasno moramo vsem pokazati da so prvo obveznosti, odgovornost in temu sledijo tudi pravice. Zgodba da nam pripadajo samo pravice so izmišljotina brez temeljev obešena v zrak
Smuuki
07. 04. 2025 10.51
+2
V konceptu vzgoje imamo sistemsko napako. Ko vsadimo sadiko ji vedno porežemo del korenin, zasujemo s zemljo in jo privežemo ob količek ter jo kasneje obrezujemo ter jo negujemo. Zakaj ji ne pustimo rasti kakr bi sama želela? Vzgajamo jo. Nič drugače ni z ljudmi. Majhni otroci so, smo bili vedno vzgajani nihče ni počel kar mu pade na misel. Tudi danes bi moralo biti enako. Permesivna vzgoja je samo opuščanje dolžnosti staršev. Starši smo odgovorni za vzgojo naših otrok. Samo od vzgojenega otroka lahko v zrelih letih pričakuješ odgovornega človeka ki daje rezultate. Zakaj še vedno vstrajamo na permesivnem modelu vzgoje? Samorastniki so kar so daleč od pričakovanega in so samo vnaprej programirani problemi, ki smo jim danes na vsakem koraku, na vseh področjih priča. Kvazi stroka je zamočila in še danes izvaja nepopravljivo škodo. Čas je za streznitev, čas je za spremembe
iskriv
07. 04. 2025 10.10
+2
Pedagoško delo je bilo nekoč spoštovano in plemenito delo , pa so ga neki zakonsko razvrednotili in odvzeli vse , kar je pomenilo avtoriteto pedagoškega kadra in dovolijo , da starši z odvetniki strašijo po šolah in ščitijo svoje v vato zavite otročke , ker oni pač niso taki , zato je prišlo do tega , da imamo sedaj na šolah strah in trepet vzbujajoče nevzgojene otroke , ki se jih učitelji ne smejo niti dotakniti ali kaznovati . Enako velja za ocene nekih previligirancev , ki mislijo , da so ocene odvisne od družbenega statusa in ne od znanja učenca . Naš šolski sistem je dober , lahko bi bil še boljši , modernejši , zlasti pa po vsej državi enotnejši , da bi se vsi učenci učili iz enakih učbenikov , obdelovali enake delovne zvezke in ne , da zaradi velikega števila "prijateljskih "založnikov imamo veliko število učbenikov za isti predmet in veliko število delovnih zvezkov za isti predmet , ki jih založniki različno obravnavajo .Tisti , ki ni iz te stroke ali ni izkusil pedagoškega dela, samo mlati prazno slamo , politizira in kaže svoje politikantske kvalitete .
metuljka
07. 04. 2025 10.03
+1
Vsa družba nima nobenih vrednot. Če politiki lažejo brez posledic, če je predsednik vlade lahko pravnomočno obsojen . Če poslanca vozi drzava iz zapora v parlament, če je važno in edino sprejemljivo, da so bogati še bolj bogati, revni , mladi pa naj delajo za miloščino in garajo od zore do mraka, če je edini motiv družbe profit in je njemu vse podrejeno lahko dobimo samo tako razlojeno, krivično, nemoralno družbo. Solidarnost, spoštljivost, poštenost, pravičnost in ostala moralna in etična načela so ostala v ropotarnici socializma in zgodovine, to je zastarelo. Cerkev je prej vir zla , nemorale, samo v lovu na privilegije in bogastvo. Zagovarja samo bogate, za nobenega delavca se ne zavzame, zavzame se pa za obsojenega bogatega politika.. Otroci so produkt te družbe. Ne moreš biti dober starš, če si brez stalne službe , stanovanja , mizerno plačo .. In zdaj kapitalisti, namesto da bi pošteno plačali delavce, uvažajo Filipince .. da bi imeli še več.. Totalno , totalno smo zabredli, a nikjer poguma, da bi tem "bogatašem" omejili pohlep in uvedli pravičen sistem.
Oknaj 4
06. 04. 2025 17.09
+6
Včasih šiba , klečanje v kotu na koruzi , arest v temni kleti a so ljudje takrat otroci vseeno zrastli v poštene do staršev in sodržavljanov poštene ljudi . Danes pa pride socialna služba , starši z advokati na govorilne itd . Vprašam se kako bodo nevzgojeni starši vzgajali svoje otroke ??
Jožajoža
06. 04. 2025 14.24
-2
nORAtv preko tupašićça namerno poneumljanje tisto peščico "slovencev",kateri na terenu vnašajo nemir v družbi.
bronco60
06. 04. 2025 13.52
+5
Ne more bit bolje, ker je večina staršev slabših od njihovih otrok, poglejmo jih, vsi na telefonih, samo pehanje za dobrine, lizingi, da sosed vidi, vzgoja otrok pa naj pripada šoli, potem pa vse skupaj prešola ulica. Hebi ga.
ja_to_sem_js
06. 04. 2025 13.33
+5
Otroci bi v šolo morali priti vzgojeni. Vzgoja je domena staršev in ne učiteljev. Vsak zdrav otrok pa bo preizkušal meje in učiteljem je potrebno dati avtoriteto, da meje postavijo ter zaščitijo. In kot je bilo omenjeno - vse se vrti okrog avtoritete. Premnogi starši so svojemu otroku raje prijatelji kot mentorji. In smo, kjer smo. Če upoštevamo še, da večina odraslih podlega življenju na soc. omrežjih namesto, da bi aktivno živeli svojega, bo samo še slabše.
son?ek11
06. 04. 2025 17.06
+3
Točno se strinjam ‼️‼️‼️‼️‼️‼️
marker1
06. 04. 2025 10.40
+4
Otrok vedno preizkuša meje, do kje lahko gre. Doma mu starši hitro postavijo meje, v šoli pa meja ni, ker učitelj nima pravice posega v vzgojo. To je posledica odvzema pravice vzgoje in nadzora učencev med poukom, dokler ne odidejo iz šole domov. To je naredil bivši šolski minister Gaber. Ta je ponižal učitelje, tako da samo odpredavajo in se zabarikadirajo v zbornico in jih ne briga kaj se dogaja na hodnikih. Obenem je šolski minister dal veliko pravic učencem, nič pa jim ni naložil njihove dolžnosti. Treba bo učiteljem vrniti pravico vzgoje in nadzora nad učenci do konca pouka.
son?ek11
06. 04. 2025 17.12
+1
Če bi starši doma postavljali meje , bi jih tudi v šoli poznal!! Žal, danes veliko staršev doma ne postavlja meje, ker njihovi soncki lahki počnejo vse ali pa se ne ukvarjajo z otroki in ti isti starši v šolo takoj privlečeno odvetnike in se ne zavedajo, da tako najbolj škodijo otrokom !! UČITELJEM BI MORALI VRNITI AVTORITETO IN PREPOVEDATI VSTOP ODVETNIKOM!!!
Banion
06. 04. 2025 09.14
+8
včasih je bil učitelj avtoriteta, to da nekdo ni izdelal razreda ali celo končal osnovne šole je bilo normalno. Na koncu leta smo imeli v spričevalu tudi oceno vedenja in prava sramota je bilo imeti skabo oceno. Starši niso hodili v šolo zahtevat za svoje otroke boljših ocen, kvečemu so šli, če že, prodsit za še eno možnost biti vprašan pred zaključkom ocene. Tudi to da si dobil zaušnico od učitelja ali ravnatelja je bila sramoa in si doma niti povedati nisi upal ker bi dobil še kaj zraven. Kako neumna je dnašnja mladina kaže že to da nasilje snema in objavlja da jih ja odkrijejo. Saj smo se včasih tudi stepli a o tem molčali in se nihče ni hvalil. Seveda ni bilo televizije in kupa nasilnih kao junakov. Svet se spreminja ne nujno na bolje. Kako bomo ozdravili sedanje stanje, prvi in najbolj preprost ukrep je prepoved vstopa staršev berz najave in vzroka, vsekakor pa brez odvetnika. Za učenca ki bo dobil negativno oceno ali celo padel pa se učitelju ni treb azagovarjat, pač n ezna, lahko je vprašan pred komisijo. V nekaj letih bo bolje in počasi tudi red
Uporabnik1812060
06. 04. 2025 09.42
+4
Ja, zelo se strinjam z napisanim. Birokratska permisivna norost je uzakonila poleg vsega norega celo tako cvetke, da se mora starš strinjat, da bo njegov sonček ponavljal razred, čeprav ni izdelal niti minimuma standardov za vstop v višji razred. Ni to noro? Se pravi, da skozi šolo lezejo otroci, ki nimajo potrebnih znanj. Saj ne, da so oni krivi, ampak, da je sistem prišel tako daleč... kako naj ima potem že tukaj učitelj avtoriteto?
SlobodaNE
06. 04. 2025 09.12
+0
Seveda družba razpada če bi moralnih vrednot. Mi smo Kristusova civilizacija obnašamo se kot da smo prišli iz marsa. So nas vikingi naredili?
Jak Tobim
06. 04. 2025 09.09
-1
ponovno zmaga dežuirnih na vse teme; verjamem da večinoma penzionisti, ker otroci visijo na mobilcih, kjer penzionistične oči ne vidijo; ker sam visim za računalnikom je popolnomajasno v katero kategorijo spadam, kajneda? ali je to že pretežko. Skozi celotno človeško zgodovino se je otroke teplo in, v veliki meri, zlorabljalo s strani staršev in družbe. in va kaj so zrasli= ja, v točno take nasilneže, kot so bili starši, v ravno tiste, ki so pobijali sosede ob prvi priložnosti, se šli vojn ob tem, da so prišli na kakšnega od vodilnih položajev, a ne? halo? a bo kaj uporabe pameti, tisti, ki bi kepo okoli ušes, kar je, mimogrede, nizkotnost vseh nizkotnosti s strani tistega, ki to počne lastnemu otroku. kaže na popolno nesposobnost biti starš. kaj torej? ja, rutinska disciplina, pospravljanje, redno učenje, hranjenje za mizo brez elektronike, brez igračk, .. učenje in to konstantno z rutino. ker urejenost je to, kar otrok rabi. kaj vam ni jasno? doma svionjarija, v šoli gliste, črevesni virusi,.. potem pa doma starši na antipsihotikih in antidepresivih, ki jim je še metlo mrsko videti in se hvalijo z umazanijo, kot lastno antimalomeščanskostjo. otroci zrastejo v to kar so njihovi starši. tisti, ki jih je dobival jih deli naprej lastnim otrokom - nizkotnež nevreden biti človeško bitje. omejitve in normalna rutina ob uravnoteženih starših in urejeni šoli, kjer ni vse na tabletah (v današnjem času je).
Potouceni kramoh
06. 04. 2025 09.04
+10
Državni sistem je razvrednotil in razkrojil poslanstvo pedagogov učiteljev.Iz odlične šole smo v 35 letih prišli na porazno.Začelo se je s šolsko reformo Slavka Gabra in potem je šlo še samo navzdol.Pika.
Uporabnik1812060
06. 04. 2025 09.48
+2
Točno to, z gabrovanjem je šola začela s propadom. Ustvarjanje umetnih odličnjakov, ker so samo oni nekaj vredni, tekma in hlastanje za točkami, zaničevanje poklicnih šol, ker so dijaki tam manj vredni... so bili samo začetki...
o?nica
06. 04. 2025 08.36
+6
Sam poglejte kaj je vse dovoljeno, in kaj vse si csd dovoli, da očetje nesmejo več vzgajat lastnih otrok... v naših leti si nisi upal tega storit...
Stauffenberg
06. 04. 2025 08.32
+4
Samo poglejte to dvoličnost, ko tudi slovenski mediji (predvsem ta) stalno reklamirajo UFC boje, kjer je nasilje in kri stalnica, potem pa tukaj moralizirajo. Sprevrženo.
pepikrlinca
06. 04. 2025 08.16
+2
2fast4
06. 04. 2025 08.04
+10
Sončki.... Parkrat na dan okoli kepe ni vrag, da ne pride k sebi...
sinister
05. 04. 2025 21.57
+14
Seveda, če pa noben otrok v očeh staršev ni nič kriv, vedno drugi. Če ga pa učiteljica grdo pogleda so pa že z odvetniki na šoli..
Verus
05. 04. 2025 21.38
+6
Ženske v politiki = permisivna vzgoja. Ženske na vodstvenih oložajih = kaos v podjetjih. Ženske v kadrovskih pisarnah = nekompetenten kader in negativna selekcija. Kdo jih je postavil? Drkači, ko so se nadejali da bodo vsaj enkrat namočili.
Verus
05. 04. 2025 21.39
+6
Mediji nosite levji delež krivde. Ker vam ni pomembno pisati resnico ampak potiskati narative