Slovenija

Protiustavni tobačni zakon?

Ljubljana, 11. 07. 2007 14.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Združenje ponudnikov gostinskih storitev je na ustavno sodišče vložilo pobudo o presoji protitobačnega zakona.

Združenje ponudnikov gostinskih storitev je v torek na ustavno sodišče vložilo pobudo za razveljavitev nekaterih členov novele o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov in za njeno zadržanje v celoti do sprejema dokončne odločitve. Zakon je namreč po njihovem mnenju ustavno sporen, o tem pa so pridobili tudi strokovno mnenje strokovnjaka za ustavno pravo in človekove pravice Andraža Terška, so sporočili iz združenja.

Po oceni združenja zakon neposredno posega v pravni položaj subjektov, ki se ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo v obliki lokala, dnevnega in nočnega bara, ponudbe izdelkov, kot so pijača, hrana in tobačni izdelki ter diskoteke, torej neposredno posega v pravni položaj in gospodarsko dejavnost pravnih subjektov.

Združenje ponudnikov gostinskih storitev meni, da zakon neposredno posega v njihove pravice, interese, koristi in pravni položaj
Združenje ponudnikov gostinskih storitev meni, da zakon neposredno posega v njihove pravice, interese, koristi in pravni položaj FOTO: Reuters

Zakon med drugim določa, da je lastnik (tudi najemnik in upravitelj) lokala, obrata ali prostora, kjer se izvaja ena od navedenih gospodarskih dejavnosti in ki predstavlja javni prostor, ki zapade pod režim protitobačne novele, odgovoren za kršitev novele v primeru nespoštovanja prepovedi kajenja v teh prostorih. Novela teh vprašanj ni uredila dovolj jasno, natančno, obširno in v skladu z ustavo, so prepričani pobudniki. Po njihovem mnenju pa novela tudi omejuje gospodarsko svobodo pravnih subjektov in jim nalaga obveznosti in odgovornosti ter očitno neposredno posega v njihove pravice, interese, koristi in pravni položaj.

Novela prepoveduje delo mladoletnih oseb v okviru prodaje izdelkov, če so med prodajanimi izdelki tudi tobačni izdelki. S tem pa istočasno posega na področje pravic delodajalcev kot tudi delojemalcev - svobodo zaposlovanja oseb v okviru veljavne zakonodaje in določb ustave in ustavnimi pravicami mladoletnih oseb, ki jih zakon s to prepovedjo krši, še menijo pobudniki ustavne presoje.

Poleg tega novela ne zagotavlja prehodnega obdobja, v katerem bi lahko lastniki lokalov ali drugih javnih prostorov, v katerih velja nov zakonski režim, svojo gospodarsko dejavnost in prostore, v katerih se izvaja, na razumen način prilagodili zahtevam spremenjenega in dopolnjenega zakona ter podzakonskim predpisom za njegovo izvrševanje, navajajo v združenju. Ker zakon ne predpisuje prehodnega obdobja, je zato po njihovem prepričanju ustavno pomanjkljiv.

"Kot takšen še bolj grobo posega v pravico pobudnikov iz 74. člena ustave, saj ne omogoča razumnega časovnega roka za uskladitev gospodarske dejavnosti z novo zakonodajo, hkrati pa zato tudi ne ustreza kriterijem pravne države iz drugega člena ustave," navajajo. Prehod na novo zakonsko ureditev mora biti namreč mehak, če je to potrebno za zavarovanje legitimnih pravic in interesov, v katere zakon posega, še navajajo v Združenju ponudnikov gostinskih storitev, kjer od ustavnega sodišča pričakujejo, da bo izvajanje zakona v celoti zadržalo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (24)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gzu5
03. 08. 2007 00.55
Tako je prav! Po moje bi moralo kajenje še vedno biti dovoljeno v lokalih, namenjenih samo kadilcem (v takšnem sem delala jaz, pisalo pa je na vratih), nekateri lokali pa bi se lahko odločili za nekadilski, kjer bi pač bilo prepovedano. Prav tako bi kadilski in nekadilski del morala biti fizično ločena, pa bi bilo vse kul. Mešanje vlade v to je popolnoma nesprejemljivo
kriss714@amis.net
13. 07. 2007 21.01
Si pa kupi svoj lokal. Tam, kjer si samo gost pač ne boš reda delal.
Kristjan020@yahoo.com
13. 07. 2007 20.35
Kakšna svinjarija!!! Interesi gostincev? Kaj moji interesi? Zanje se nihče ne sprašuje! Leta dolgo ne morem spiti ene kave, brez nadležnega dima z leve, ali desne!!!
DarthRevan
13. 07. 2007 20.21
Vsem krvoločnim nekadilcem ponižno svetujem, naj se med prometno konico sprehodijo ob Slovenki, Dunajki ali Tržaški, Celovški pa potem povejo kje mislijo da je več strupov v luftu. Vsem NEKRVOLOČNIM nekadilcem pa se iskreno zahvaljujem za to, da se obnašajo kot civilizirani ljudje in ne kot froci v peskovniku.
hinko.murovec@siol.net
13. 07. 2007 20.18
Samo še to Spoštovana publika. Tobak smo kolikor vem dobili od ameriških indijancev , nisem pa nikjer zasledil zapisov, ki bi navajali obolelost za rakom med njimi. Bodimo pšteni, dim ima svoj značilen vonj , ki veliko ljudi pač moti in jim nimam namena le tega vsiljevati. Kar pa se škodlivosti tiče je vsak dim do neke mere škodljiv, če kurimo razne odpadne snovi ( sežigalnice ) je resno vprašljivo ali je dim dejansko prečiščen in neškodliv. Večina ljudi se ne zaveda , da je več strupenih snovi , ki jih ne zavohamo ali pa celo prijetno dišijo kot tistih , ki širijo smrad a so dokaj neškodlive. Veliko več strupov pojeste z eno konzervo, kot jih vdihnete v ozračju lokala kjer kadijo, razen , če greste v dobeseden pajzl. Večina tukajšnjih komentarjev dokazuje zelo nisko stopnjo razuma in resničnega poznavanja strupenih snovi. Nikotin je strup a v koncentrirani obliki in količini, ki jo nikakor niti zdaleč ne dosega ozračje v lokalu , kjer ob šanku kadijo trije ali štirje gosti. Katran , ki se ob gorenju tobaka izloča škoduje kadilcu ni pa možno , da bi ohranil dovolj visoko temperaturo toliko časa , da bi se prenesel preko ozračja prostora do drugega - pasivnega kadilca - in ob vdihu prišel v njegova pljuča. Je pač snov, ki se dokaj hitro ohlaja in ogroža neposredno samo kadilca. Je pa možno kajenje vedno uporabit za preusmerjanje pozornosti in nabiranje točk. Vedno jih je nekaj za in nekaj proti. Psi lajajo , karavana gre dalje. Ubogi tepčki , eni ploskate, drugi bentijo, g. Minister pa vam in nam za hrptom uvaja precej bolj boleče in škodlive traparije. LP
CandyLipsBoo
12. 07. 2007 10.30
Komaj cakam, da zacne veljat ta zakon! Sem kadilka in zacela sem s tole grdo razvado ze v osnovni soli in sedaj, pri svojih skoraj 23ih letih, se zgrozim, ko pomislim, da kadim ze 10 let!! Nekadilcem je tezko razloziti in ne razumejo kako tezko se je odvaditi, saj so cigareti lahko dostopni in ce se ze sam odlocis da si jih ne kupis, jih ima prijateljica na mizi, ko gresta skupaj na kavo ali pa v sluzbi med pavzo. Dobro, to je ze druga tema koliko je vsak clovek trdno odlocen pri svojih odlocitvah in se pac mora sam zavestno izogibat. Npr. ko sem bila noseca, so mi cigareti strasno smrdeli in sploh nisem imela zelje po kajenju, ampak ko sem nehala dojiti, sem zacela enega po enega in hitro sem bila spet na skatlici na dan. V glavnem, da skrajsam! Me prav veseli, da bo ta zakon zacel veljati in priporocam vsakemu kadilcu naj crpa pozitivne stvari in izkoristi sebi v prid. Idealna priloznost, da nehamo kaditi ze zaradi zdravja na prvem mestu, pa se prihranimo kej cvenka ;) Verjetno se zgrazajo tisti kadilci, ki imajo mnenje, da njim pase kaditi in nimajo zelje, da bi prenehali... Kaj naj recem.. Vem, da se bom avgusta lazje odvadila, ker ne bo teh istih strastnih veriznih kadilcev okoli mene. Zakaj se pa sekirate koliko bodo pa gostinci izgubili na prometu, je pa ziva bedarija. Koliko jih bo pa onkoloski institut zdravil.. ehhh.. nocem bit ena izmed njih... rada bi dozivela, da vidim svoje vnucke, mogoc tud pravnucke.. to je bistvo.. treba bo nehat!!!
scoop
12. 07. 2007 10.04
hinko.murovec... Ti si legenda... Nikol neb mogu tako dobro sestavit... V glavnem... Podpis.
Tati Novat
12. 07. 2007 09.37
Sploh ne razumem kadilcev, da se tok razburjate. Saj vas ta zakon ne seli k prenehanhu kajenja, niti vas noče zdraviti in podobne neumnosti. Samo kadili pač ne boste tam, kjer z njim škodujete drugim. No če kadite doma in s tem zastrupljate lastne otroke je pa že druga debata. Kaj si mislim o takih pa ne bi tukaj.
polo19sdi
12. 07. 2007 00.51
Psemek, če si gostinec, veš da v lokalu brez kajenja na žalost ne gre. S tem ti bo padel promet. Jaz osebno vem, da ne bom hodil v lokale, kjer se ne sme kadit. Pač bom očitno prišparal nekaj denarja in ga ne bom nosil gostincem. Škoda da se ne spomnejo, da pač vozila na fosilna goriva tudi zastrupljajo ljudi in okolje in jih preprosto prepovejo...pol bo šele cviljenje. Tukaj so vsi kao zeleni slovenije in kao človekove pravice. Tobak je bil v uporabi že tisoč let nazaj. Poleg tega pa tudi prehranjevalni izdelki zelooo škodujejo zdravju, ampak ker so določene koorporacije tako močne je izdelek odličen in vrjamete v to. Upam da se bo tobačna industrija spomnila kak tak izdelek, ki bo bolj zdrav za uporabnika in pasivca ;)
sezutimacek_
12. 07. 2007 00.17
vidim da so kadilci kr jezni (aja tudi sam sem kadilec), ampak neupravičeno, ker ena slaba razvada nikakor ne opravičuje druge (torej če sosed zabode ženo, to ne opravičije tega da ti zadaviš svojega dojenčka) in ja...če nam ne paše nazalkajeno, pač nebomo hodli v nezakajeno...sej ko jeXe sveži zrak:)
POWERDIEZEL
11. 07. 2007 23.22
Sem gostinec in prav moti me to vase jamrjanje, glede kajenja.Sam sem nekadilec in mi prav nc ni vsec ko vi kadilci mislite kaki macoti stem kajenjem in lahko zastrupljate nas nekadilce. TAK DA ZAKON JE FENOMENALEN.
Dejan Keuc
11. 07. 2007 23.00
Prav imajo. Kdo plača kazen, če po avtocesti voziš prehitro??? Voznik (uporabnik objekta) ali DARS (upravljalec objekta)??? Samo voznik. V tem primeri pa bi gostinec (upravljalec objekta) plačal kazen, ki jo je zagrešil gost (uporabnik objekta). Ni logike.
jonson
11. 07. 2007 22.12
A vi kadilci ne vozite avto? Ne uporabljate detergenta pa praška? Ali ne uporabljate elektriko iz termoelektrarn? Pa ne mečete čikov po tleh in iz avta skozi okno na cesto? Se lahko zanesemo na vas, ko bomo sprejemali zakone o ukinitvi pesticidov in genske spremenjene prehrane? Se boste aktivno pridružili k uveljavljanju električnih vozil? Me prav zanima! Kajenje dokazano škoduje zdravju vam in ljudem okoli vas. Vsak ima pravico stopit v katerikoli lokal. Vsak ima pravico, da ni izpostavljen tobačnemu dimu, ker je znanost jasna - tobačni dim škoduje zdravju.
didlos
11. 07. 2007 20.32
Vsi, ki vam ne pašejo zakajeni prostori, se spelte tja, kjer je čist zrak! Vi nas boste odvajal kajenja, sami mate pa same svinjske razvade !--poglejte malo še sebe, ne samo na zunaj, tudi od znotraj ! Vsi jeste čokolade, papir mečete na tla, kar mene moti, vse leti po tleh ! Vsi perete posodo z detergenti in onesnažujete mojo pitno vodo, vsi perete avtomobile in svinjate ta svet. Večina vas je tako pokvarjenih, da kar smrdi za vami, potem boste pa vi mene napadal zarad cigaret--MA SPELTE SE !
polo19sdi
11. 07. 2007 20.13
Se strinjam hinko. Nekateri si lastijo zrak za svojega. Če hočete met čist zrak, si ga nafilajte v jeklenko pa masko na gobček pa bo življenje lepše. Avtomobili, termoelektrarne, raznorazne gospodarske panoge, ki močno onesnažujejo okolje, tudi prkomerna uporaba ffs za boljše kmetijstvo. Misliš da če raka dobiš, da je lahko to posledica kajenja? Azbesta, prahu, raznih oksidov, ki jih spuščajo v luft, so veliko bolj nevarni kot pa kajenje. Poleg teka pa zagovorniki čistega zraka, potem je potrebno prepovedati imeti v lokalu vse lesene izdelke ki so narejeni iz hrastovega in bukovega lesa, kajti tudi ta prah je rakotvoren. Veliko bi lahko storili z boljšim prezračevanjem lokalov, ki pa milo rečeno ga kao imajo, samo dela ne dobro.
kriss714@amis.net
11. 07. 2007 19.23
Če kajenje povzroča odvisnost, so kadilci odvisniki in kot taki bolniki. (odvisnost je bolezen, ne stigma): Diskriminiranje in preganjanje bolnikov je pa nehumano, če že ne genocidno. Prisilno zdravljenje, tudi odvisnosti, je prepovedano. Skratka, ta zakon grobo posega v človekove pravice. S tem pa ne prerekam pravice nekadilcev do čistega zraka. Pravim samo, da je zakon slab in po nepotrebnem represiven. Zopet nek zakon, pri katerem se lahko vprašamo, komu na kožo je napisan in zakaj.
hinko.murovec@siol.net
11. 07. 2007 19.03
Spoštovani g. gulikoza , čim si v lokalu zrak ni več čist in meni ni treba biti tam, da bi te okadil. Je pa tvoj komentar lep odraz pameti in realnega razumevanja strpnosti. Prav na takih ekstremnih tepcih si ta vlada gradi temelje, zato tudi ima tako stabilno podporo. Taki tipi, ki ste sami sebi v napoto ste res reveži. LP
gulikoza@bojler.mine.nu
11. 07. 2007 17.57
Ta zakon je ena redkih pametnih potez te vlade. Ti g. hinko murovec pa se lahko zaradi mene voziš v avomobilu z izpuhom speljanim v kabino ampak tvoja pravica se pa konča pri mojem čistem zraku v lokalu.
hinko.murovec@siol.net
11. 07. 2007 17.41
Res je g. it.sucks2, da imate pravico do " čistega zraka " vendar pa je zadeva precej bolj zapletena kot so jo strokovnjaki g. Bručana in JJ prikazali in deloma zlorabili. Enako kot vsak nekadilec lahko uveljavlja pravico do " čistega zraka " ima pravico do kajenja vsak kadilec. Moja pravica se neha takrat, ko začnem z uveljavljanjem nekih pravil kršiti Vašo in obratno. Sedaj lahko pričakujem bombardiranje z ugotovitvami škodlivosti tobačnega dima na okolje. Toda potem bi morali prepovedati tudi uporabo večine recimo deodorantov in parfumov , ki ob prekomerni uporabi človeka dobesedno dušijo , kar na mestnem avtobusu ob bližini raznih damic in mačotov presneto občutiš in loviš zrak kot riba na suhem. Potem je tu upravičena zahteva po ukinitvi uporabe vozil , ki nimajo vgrajenih naprav za popolno prečiščevanje izpuha . Seveda tega ne bo saj bi udarilo vse in ne le trenutno določene za diskriminacijo. Verjemite mi veliko več smradu in svinjarije povzročate vi z svojim avtomobilom in njegovim segrevanjem in uporabo klime kot kadilec. Smotrno bi bilo imeti strogo ločene lokale za kadilce in nekadilce, zaposlitev v lokalu za kadilce je prosta izbira in ob sorazmerni razdelitvi bi imeli vsi enake možnosti. Tako kot je zakon napisan je diskriminatoren in navkljub vsem zdravstvenim argumentom nima z pošteno zakonodajo nič skupnega. Veliko stvari je še bolj škodljivih pa jih ne prepovejo , je pa to nabiranje točk g. Bručana , ki z tem pozornost preusmerja z svojih napak drugam. Ni pa v stanju sestaviti zakona , ki bi ščitil bolnike psihiatrije. Ne lažje je narod zblefirati z kvazi zakonom , kot narediti nekaj kar je res potrebno in nujno. Meni je vse eno , ne bo pa vse eno gostincem in veliko ljudem katerim je kratena pravica do svobodnega življenja. Končno pa kakršna vlada taka zakonodaja vse luknjasto kot švicarski sir. LP
Prvo Bore
11. 07. 2007 16.21
Samo naprej !!!!!!!!!!!!!