Slovenija

Po deževni noči se proti Sloveniji že širi vroč afriški zrak

Ljubljana, 05. 07. 2021 07.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Po vremensko pestri noči, ki so jo zaznamovale nevihte in močnejši nalivi, se v prihodnjih dneh v naše kraje vrača vročina. Vrhunec vročinskega vala bo sredi tedna, ko bodo temperature marsikje presegle 35 stopinj Celzija, na vzhodu se bo lahko lokalno ogrelo celo do 38 stopinj Celzija. Z novim stopnjevanjem vročine bomo v večjem delu Slovenije že pred koncem tedna našteli več vročih dni, kot jih običajno beležimo v vsem poletju skupaj.

Prihodnji dnevi nam prinašajo novo stopnjevanje vročine.
Prihodnji dnevi nam prinašajo novo stopnjevanje vročine. FOTO: Shutterstock

Po juniju, ki se je v večjem delu države uvrstil med tri najbolj vroče v zgodovini meritev, nam je začetek julija prinesel znosnejše temperature, dobili pa smo tudi nekaj težko pričakovanega dežja. Najobilnejše padavine so ponoči zajele zahodno in osrednjo Slovenijo, kjer je marsikje v le nekaj urah padlo več kot 40 litrov dežja na kvadratni meter, kar je privedlo do močnejšega porasta manjših rek in hudournikov. Zaradi predhodnih sušnih razmer padavine večjih nevšečnosti kljub temu niso povzročale. 

Skupaj s padavinami nas je v preteklih dneh dosegel tudi nekoliko hladnejši zrak. Ker smo se v zadnjih letih že toliko navadili na poletno vročino, so se temperature okoli 25 stopinj Celzija, ki smo jih beležili včeraj, marsikomu zdele celo nekoliko prenizke, čeprav so bile povsem blizu povprečja med letoma 1981 in 2010. 

V prihodnjih dneh se v naše kraje vrača vročina

Po nočnem prehodu fronte se iznad jugozahodne Evrope proti našim krajem širi območje visokega zračnega tlaka, ki nam bo v prihodnjih dneh prineslo hiter dvig temperatur. Pod vplivom anticiklona nas bo tako že jutri dosegla vroča afriška zračna masa in zajel nas bo že drugi letošnji vročinski val.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
V večjem delu Slovenije smo imeli v letošnjem poletju že od 10 do 15 vročih dni s temperaturami nad 30 stopinj Celzija, kar je le malo manj, kot smo jih v obdobju med letoma 1981 in 2010 običajno zabeležili v vsem poletju skupaj. 

Vročina se bo stopnjevala do vključno četrtka

Dopoldne bodo padavine povsod ponehale, skupaj z njimi se bodo umaknili tudi oblaki. Popoldne bo tako v večjem delu Slovenije prevladovalo sončno vreme, le izjemoma se lahko nad hribi še razvije kakšna kratkotrajna ploha ali nevihta. Na Primorskem, kjer bo pihala šibka burja, se bo že danes ogrelo malo nad 30 stopinj Celzija, drugod bodo temperature od 26 do 29 stopinj Celzija. 

Torek bomo začeli s svežim in po nekaterih nižinah meglenim jutrom. V alpskih dolinah ter na planotah Notranjske in Kočevskega bodo temperature ob sončnem vzhodu le okoli 10 stopinj Celzija. Sledil bo sončen in vroč dan. Sredi dneva se bo nad hribi sicer razvilo nekaj kopastih oblakov, a bodo popoldanske nevihte malo verjetne. Vročina bo najbolj pritiskala na Goriškem in v Vipavski dolini, kjer se bo ogrelo do 33 stopinj Celzija, drugod bo kakšna stopinja manj.

Še precej bolj se bomo potili v sredo in četrtek, ko bodo temperature marsikje presegle 35 stopinj Celzija, na vzhodu se bo lahko lokalno ogrelo celo do 38 stopinj Celzija in tudi ponoči bo marsikje nad 20 stopinj Celzija. Ker se bo nad nami zadrževala vroča in suha afriška zračna masa, bodo popoldanske nevihte do vključno četrtka malo verjetne. Možnost zanje se bo nekoliko povečala šele ob koncu tedna, ko se bo najbolj vroč zrak umaknil iznad naših krajev. Kljub temu bodo temperature po nižinah še vedno okoli 30 stopinj Celzija. 

Obeti za Slovenijo
Obeti za Slovenijo FOTO: 24ur.com

Hkrati z višanjem temperature se bo stopnjevala vlaga v zraku, kar pomeni, da bomo vročino še toliko težje prenašali. Naše telo se namreč hladi tako, da izloča znoj. Če je v zraku veliko vlage, znoj ne izhlapeva ali pa izhlapeva počasneje, zato nam je še bolj vroče, kot bi pričakovali glede na temperaturo, ki jo kaže termometer.

Kdaj sploh govorimo o vročinskem valu?

Enotne definicije za vročinski val ni, za kar so krive različne podnebne značilnosti po svetu. Svetovna meteorološka organizacija vročinski val opredeljuje kot pojav, ko maksimalne temperature zraka vsaj pet dni zapored presegajo povprečno najvišjo dnevno temperaturo za pet stopinj Celzija.

Francoska meteorološka služba vročinski val opisuje kot daljše obdobje, v katerem najvišje dnevne temperature presegajo 30 stopinj Celzija. Danski meteorologi ga opredeljujejo kot obdobje treh ali več zaporednih dni, ko povprečna najvišja dnevna temperatura zraka na območju vsaj polovice države preseže 28 stopinj Celzija. Za Britance, ki so manj vajeni vročine, pa je dovolj že, če se temperature dvignejo za vsaj štiri stopinje Celzija nad dolgoletno povprečje.

Enotne definicije za vročinski val ni.
Enotne definicije za vročinski val ni. FOTO: Shutterstock

Pri nas je v zadnjih štirih letih v uporabi definicija, ki temelji na povprečni temperaturi zraka. Ta mora vsaj tri dni zapored presegati mejno vrednost, ki je določena glede na podnebno območje. Za večji del Slovenije je prag za začetek vročinskega vala postavljen pri 24 stopinjah Celzija, za Gorenjsko, Notranjsko ter dvignjen svet Štajerske in Dolenjske je mejna temperatura 22, za Primorsko pa 25 stopinj Celzija.

Če so bili vročinski valovi v šestdesetih in sedemdesetih letih prejšnjega stoletja pri nas prej izjema kot pravilo, saj je marsikatero leto minilo povsem brez njih, so v zadnjih 20 letih postali že naša vsakoletna stalnica. Zadnje leto brez vročinskega vala je bilo leto 1997, v doslej rekordno vročem poletju 2003 pa smo jih v prestolnici našteli kar osem.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (62)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Don Jr.
05. 07. 2021 21.48
+1
Lytton B.C. - Kanada, pred dnevi 49.6 stopinj. Pazi...sever Ameriškega kontinenta!Še danes se spomnim 24ur člankov iz meseca maja, ko je bilo v Moskvi 31 stopinj. Takrat ko je bilo v Moskvi in na severu Rusije 31 stopinj ( 17-18 maj), je bilo pri nas 15-18 stopinj in 5 stopinj zjutraj. Se treba sprijaznit da se klima spreminja, spreminja se tudi pol zemlje. V naslednjih letih se ne čudit snegu v gorah v poletju, ali pa kdaj zimo brez snega in z abnormalno visokimi temperaturami. Temu se reče regulacija zmelje, temperature, življenja. Najbolj osiromašeni pa so tisti (na čelu z Gatesom) ki mislijo da je to abnormalno. In ko bodo začeli milijarderji regulirat vreme na zemlji (covid scam je ena izmed opcij), potem bo konec vsega. Vojne bodo kao rešile vse. No, počakajmo malo...in gremo v boj. Takšen ali drugačen.
Don Jr.
05. 07. 2021 21.37
+1
Po brutalni vročini pade brutalna količina padavin, tornadi ruvajo drevesa in zemljo in jo razporedijo Čisto naravna zadeva. Pojma nimate kaj prihaja in kaj nam bo postregel grand solar minimum. Zemlja je dovolj inteligentna da se na podlago dejavnosti na soncu sama regulira. Mi ljudje smo le kolateralna škoda dogajanja.
sherlock2
06. 07. 2021 11.04
TistoPravo
05. 07. 2021 19.48
+2
Recimo v Kamniški Bistrici je včerej padlo 65 litrov na kvadrat, je je bila popoldne vlaznost mislim da 87% na 21 stopinjah...kar je skoraj 20g vlage na kubični meter zraka in se ženkar pošteno švica ob tem kljub relativno nizki temperaturi.
TistoPravo
05. 07. 2021 19.51
+2
No zdele je na 19 stopinja 90% zračna vlažnost, kar je že malo pod 20g vlage na kubični meter zraka..a še zmerej uhh
TistoPravo
05. 07. 2021 19.56
+2
Logarska dolina je podobno, na 18 stopinjah 88% zračna vlažnost...na teh dveh mestih bo čez 3 dni če bodo razmere spet za dež, spet padalo v največjih količinah...temu se reče potem krajevne padavine "po nesreči", a razlog je več kot očiten. Če voda ne odteka redno, potem je zamočenost lokacije vse hujša...sploh v teh časih, ko nam ob globalnem segrevanju obljubljajo vse več dežja tudi pozimi kar nam je pretekla zima tudi že izkazala
TistoPravo
05. 07. 2021 19.57
+2
Zato tam kjer župani zaračunavajo čiščenje padavinskih voda, tkoj odpoklicat. To je v bistvu zločinska matematika
TistoPravo
05. 07. 2021 19.46
+2
Povprečna dnevna, tedenska...mesečna vlažnost po krajih...to je pomembno, nič drugega. V bistvo je kar sigurno tam kjer je več vlaznosti, po pravilih nizja temperatura. Preveč zamočenih površin ohladi zemljino, zračna vlaznost pa pri nižjih temperaturah višja ali pa zelo visoka. Čez 15g na kubični meter je že kriza, kar je 50% na 30 stopinjah...
SteffXRP
05. 07. 2021 18.21
+1
vse je odvisno od tega koliko je vlage v ozračju...
TistoPravo
05. 07. 2021 19.39
+2
Točno, naj končno napovedujejo povprečno dnevno vlažnost po krajih...in naj se išče vzroke, zakaj voda ne odteče tko kot treba...zamočene ceste, neočiščeni kanali ali pa jih sploh ni. In zaračunavanje odvodnavanja deževnice, da ljudje pol to spuščajo za hišo...škodijo pa celemu naselju s tem
LOS - T
05. 07. 2021 17.24
Do ene 30 je še vse znosno, pol je pa vročinski val, ne vi men 22 ali pa 25 stopinj, to je idealno.
flojdi
05. 07. 2021 16.09
..pa kako lahko vroč zrak pride le iz Afrike ? saj imajo vročega že tudi v kanadioč zrak lahko pride
flojdi
05. 07. 2021 16.13
. evo. ko me imajo dovolj.. se mi pojavijo na ekranu neki hieroglifi in migetanja. / od : "oč.. naprej je odveč
User723439
05. 07. 2021 17.09
TistoPravo
05. 07. 2021 13.22
+2
In lokalno je padlo krepko več kot 50 litrov na kvadrat...kar je od napovedanih več kot 30 litrov kar precejšna razlika. Ogromno mrzle vode za ta čas, kot kaže nam ne privoščijo več poletja
TistoPravo
05. 07. 2021 13.06
+3
Sredi poletja smo, in temperature spomladanske.,,padal je ledeno hladen dež, od kje?
Rotter80
05. 07. 2021 12.12
-2
Zemlja je ploscata. zato so poplave, ker nima kam odtekat. Evo dokaz!
flojdi
05. 07. 2021 16.16
+1
. ampak nakloni pa so. še moj vrtiček mi ni uspelo zravnat , in ko dž pada , vodo nese na sosedin vrt
OneEarth
05. 07. 2021 12.07
+0
Vreme smo spremenili posledica so ekstremi in ujme sledi vojna za vodo in hrano
TistoPravo
05. 07. 2021 12.20
+1
Nekaj je posrednega učinka, nekaj neposredno vplivanje. Posredno ta sistemski način bivanja daje dodaten vzgon sončnim žarkom, posledično vetrovom, vlagi v zraku ko je in suši ko je ni, oblaki ko so jih je preveč...ko jih sončni žarki z vzgonom žarčijo na vse naše pokrove motorjev pod katerimi se skrivajo vroči motorji...z gumami dodatno grejemo asvalt in sonce ga ma zato še rajši, ob avtocesta proizvajamo vzgornik...ko grejemo stanovanja in strehe posledično jih ima sonce tudi rajši. Zato pride do ekstremov v obe smeri, kot je izboljšanje je vroče...ko je poslabšanje je to hujše. Dodajo svoje letala, ravno tako posredno preko mislanja tople in hladne mase...onesnaževanje. Obstajajo pa tudi posebna letala, ki letijo v mase in delajo kar delajo...ko gre kaj narobe, je izzid kot je bil pred kratkim na Češkem...in tudi če je treba deževje proti jugu potegnit, se jih pogosto vidi kako znajo maso zameglit po liniji proti jugu in sprožijo deževje...tudi preteklo noč ko je po liniji cele Slovenije skorajda lilo...so producirali kar nekaj časa...
TistoPravo
05. 07. 2021 11.49
-2
Vreme je umetno, to je dejstvo. Že iz tega vidika, ker se ko se ni treba velik prehitro menja...hkrati pa pride tudi do suše, ker sistem je ogromen za obvladovat in gre tudi kaj narobe...ekstremni primeri, kot je bil tornado tudi nakazujejo ko ob poseganju v vreme ne gre kaj po planu, po naravni poti se narava skupaj z vremenom spreminja veliko počasneje in manj burnejše. To je dejstvo
c00kies
05. 07. 2021 12.17
+0
Tak pišeš kot da imamo neposredno kontrolo nad vremenom. Pa menda ne misliš resno? Vreme se spreminja hitro ker se lahko in ne zato ker imamo mi božjo roko nad njim. Tornadi, toče ipd. ekstremi so tukaj zaradi pregrevanja kopnega in morja, radiranja gozdov, ekstremnega mešanja zračnih tokov, ustavljanja severno-atlanstkih morskih tokov itn. in ne zato, ker se je nekdo usedel na napačen gumb daljinca na kavču. Človek je posredni faktor tukaj. Mi smo z našo malomarnostjo, neodgovornostjo in neodzivnostjo sferderbali dejavnike, ki zelo močno vplivajo na nastajanje vremena. Vsemogočni bi nam rekel, kar seješ, to žanješ.
TistoPravo
05. 07. 2021 12.24
+0
A si mogoče ze opazu kdaj na nebu ravno linijo mase ki se premika iz juhovzhoda proti severovzhodu...na obeh stranes mase jasnina, praktično pol neba jasnega, in zagledaš letalo ki zleti ravno v to nevihtno maso. Se ti zdi to logično?
c00kies
05. 07. 2021 12.49
+0
A misliš, da nevithe nastanejo nad celim kontinentom naenkrat ali kako? Niti nad našo državo ne nastanejo naenkrat. Pri nas nevhite nastajajo lokalno in najverjetneje si opazoval lokalen pojav pred nevihto. Letalo pa seveda lahko leti proti nevithnim oblakom, povsem logično. Kako si pa mislil, da razbijamo nevihtne oblake pred točo? Gor pošljemo letalo s srebrovim jodidom, ki ga razsipamo med oblake, da jih raztragamo in tako pride nad vas samo naliv ali pa precej drobna toča namesto orehov. Je pra res, da velikokrat niti to ne uspe, ker je enostavno masiv nevhitnih oblakov prevelik in vnos reagenta premajhen. Včasih niti nekaj ton srebrovega jodida ni dovolj. Treba se je zavedati da ko pade dež bo srebrov jodid padel z dežjem proti Zemlji kar pa seveda spet vodi v onesnaženje.
TistoPravo
05. 07. 2021 13.05
+3
Ja lepo si napisal, a kaj ko gre kaj narobe....in posledično priznal, da posega se neposredno v vremensko situacijo. Posredno ženitaq zadost škode delamo...
c00kies
05. 07. 2021 13.41
+1
Ja, res je. To je edini posreden poseg v lokalen vremenski pojav pri nas, pa še to po mojih podatkih počnemo samo na SV države. Je pa znanost že dokazala, da konkretne učinkovitosti s srebrovim jodidom nad nevihtne oblake, ki nosijo točo pravzaprav NI. Tudi, če za tem pade drobna toča, pusti za seboj škodo na pridelku. Nevhitnih obakov absolutno ne moremo narediti, niti jih ne moremo odganti. Kot sem zapisal, nevhitni oblaki, ki prinašajo točo so običajno daleč preveliki, da bi letalo imelo resen efekt nad njimi. Običajno ti oblaki segajo tam okrog 10km v višino (če ne več) in tudi širina teh oblakov je ogromna. Ob tem pa povzročamo še okoljsko škodo, ko odvržemo jodid, ker ga dež slej kot prej spere iz ozračja in srebro lahko pristane v podtalnici kar pa spet ni prav. Srebrov jodid je pogruntavščina še iz časa 2. svetovne vojne, ko so rakete polnili z jodidom in jih pošiljali med oblake, no, kasneje so prešli na letala. Ta poseg je žal precej klavrn poskus ukrotitve narave, ki lahko lokalno prizanese kakšnemu mestu a tile oblaki se zaradi pregretosti ozračja slej kot prej spet nakopičijo skupaj in pač pustijo škodo naprej na svoji poti. Ustvariti ali ustaviti nevihte se ne da.
TistoPravo
05. 07. 2021 13.51
-1
Vzrok toče je premočan vzgornik...veter, ki je vroč...podkrepljen še z vročim asvaltom recimo ob cestah in avtocestah, ki ga še bolj segrevamo z velik prometa preko trenja gum ob ta asvalt...vroči motorji pod pokrovi, vroče strehe pod našimi domovanji...vroči individualni n industrijski dimniki...to vse povzroča vzgon vročega zraka proti hribom...zdej če je vmes preveč ravnice, pa gre vse skupej v oblak, kontra pa toliko večja toča.,,ker če gre vzgorni veter proti hribu na višjo nadmorsko se že ohlaja medtem...po ravnini se nima pa kje. To je nepovratno stanje, zaradi tega bo vse več zimskega deževja in kontra sušnih vročinskih valov.,,pričakujemo lahko porast števila neviht, ki jih je že sedaj v povprečju 50 na leto. Večkrat 5 centi toča. S tem kar še po nebu dodamo, da sploh ne pišem. Seveda se tudi iz drugih razlogov dodaja v ozračje snovi, to počnejo ta velika letala in to ne zato da bi lokalno zmanjšali pojavnost toče....prej ravno kontra, glede na to kako znešano vreme imamo že...
TistoPravo
05. 07. 2021 11.40
-2
Sicer pa čist res...za poletje so trenutno temperature čist prenizke...
TistoPravo
05. 07. 2021 11.38
+1
Nč čudnega da bo vse več vlage spet. Težko bomo prišli do situacije, ko smo jo imeli pred slremembo ko se je vlaga v ozračju lepo uravnovesila ker je vročinski val vztrajal. Če bo tri dni vroče, tri mrzlo...bo vlaga podivjala predvsem v zalrtih prostorih. Do jeseni bo garantirano velika nevarnost za plesen. Upajmo, da do 20.julija pride do situacije, ko se lahko še en suho obdobje vsaj 3 tednov ustvari...od konca julija tam do 20.avgusta je to čist možno še, a kaj ko imamo slabe izkušnje iz preteklega leta...
tutp
05. 07. 2021 11.22
+2
Prihaja pekel in skrivanje v garažo. Spet.
xdxd32
05. 07. 2021 10.49
+10
Dokaz zakaj afrika ni dobra za nič hahah
Dimitry Krol
05. 07. 2021 10.27
+3
Se pa drugače še kar spomnim avgusta 2012 ali 2013, ko je bilo skoraj dva tedna zapored 40 stopinj. Se ne spomnim, da bi se delal tak halo takrat :D
TistoPravo
05. 07. 2021 13.34
+2
2013 je vse po luft letelo od razgretosti...zdej imamo v bistvu milo poletje
flamengo
05. 07. 2021 10.25
+1
Ma kaj, hahaha. Kot otrok se spomnim, da je bilo 34 stopinj.
c00kies
05. 07. 2021 12.04
+2
Koliko si pa te sedaj star? 15? Očitno si še zmeraj otrok. 34°C za Slovenijo ni normalna poletna temperatura.
TistoPravo
05. 07. 2021 13.34
+0
Točno, večkrat smo imeli bliz 40 stopinj...ni to nekej novega. Poleti se pač segreje, sploh če je velik zračne vlažnosti ob pravem času prisotne imajo sončni žarki še večjo moč...in se segreje, če nas ne ogladijo kot preteklo noč...tko pa, do 50 litrov mrzle zelo mrzle vode za ta čas napadalo...noči se bodo le stežka ogrele
Gmilicnik
05. 07. 2021 10.19
+3
Afriski soj vrocine ☺️
damjan30.
05. 07. 2021 10.07
-8
Vse umetno delano a še ker ne štekate...
kryptix
05. 07. 2021 10.19
-3
Članek si zgrešil prjatu. Preklopi med covid 19 tam je to o čem govoriš
kekec414
05. 07. 2021 12.14
+2
folk ne verjame da se lahko tudi vreme modificira... pač je teorija zarote čeprav je vse URADNO predstavljeno, ampak mečimo si pesek v oči... pa v 21 st. smo ljudje.. Sam poglejte razvoj globalne tehnologije v 15letih... na področju modificiranja vremena se ziher nič ne dogaja , ker pač nič ne preberete na 24-----....
c00kies
05. 07. 2021 12.27
-1
@kekec414... seveda so teorije zarote, zato ker predstavljate neumnosti kot podlaga nekim blodnjam o kontroli vremena. Bi te rad videl kako boš pojasnil ustavljanje atlantskih tokov z moderno tehnologijo? A misliš da bi si ZDA same sebi v zelje srale, če bi imele tehnologijo za modificiranje vremena? Pa poglej kaj se pri njih dogaja, ekstremna vročina čez poletje in ekstremen mraz čez zimo, pa so na koncu koncev v podobni legi kot Evropa. Lahko govoriva kar o celem kontinentu ZDA in Kanade skupaj. Oprosti, ampak eno so fantazije, drugo pa je realnost.