Slovenija

Če je otrok v bolnišnici, vam bolniška ne pripada!

Ljubljana, 20. 01. 2010 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Kadar zboli otrok, je težko tudi staršem, še posebej če se mora zdraviti v bolnišnici. Po novem zakonu lahko starši sobivajo z otrokom, kar pa jim ne pomaga veliko, saj nimajo bolniškega nadomestila.

Otrok v bolnišnici
Otrok v bolnišnici FOTO: POP TV

"Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ) določa pravico sobivanja enega od staršev v zdravstvenem zavodu z bolnim otrokom do starosti otroka do vključno petih let. Zavarovanim osebam z obveznim zdravstvenim zavarovanjem se tako zagotovi plačilo sobivanja v celoti. Starši imajo zagotovljeno brezplačno nastanitev in prehrano v bolnišnicah v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja, ZZVZZ pa v omenjenem primeru ne predvideva pravice staršev do nadomestila za nego otroka, saj je nega bolnega otroka zagotovljena v samem zdravstvenem zavodu oziroma bolnišnici, kjer se otrok zdravi," so pojasnili na ministrstvu za zdravje.

Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije pa ponuja zanimivo rešitev: "Staršem svetujemo, da za čas začasne zadržanosti od dela zaradi bivanja v bolnišnici izkoristijo lastni dopust ter da se starša pri bivanju v bolnišnici izmenjujeta."

Še več o tem pa si lahko preberete na Bibaleze.si
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (133)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

soncek.soncek
21. 01. 2010 19.38
+1
Meni je pa cisto vseeno, ce imajo sestre manj dela. Moj otrok je pomemben in z veseljem bi poskrbela zanj in mu s tem vsam malo olajsala tezke trenutke!
silan
21. 01. 2010 14.17
Ja a ni fajn. Sestre imajo manj dela, ti pa dopust.
sabrina9
21. 01. 2010 14.12
Že zelo dolgo velja, da staršem spremljevalcem otrok v bolnišnici ne pripada bolniški stalež. Ta zakon je v bistvu pozitivna sprememba, saj kolikor razumem, bodo sedaj starši imeli brezplačen (na stroške ZZZS) obrok in bivanje. Do sedaj je bilo potrebno plačati okoli 20€ na dan (hrana in postelja), če je starš želel sobivati z otrokom.
Mamicadveh
21. 01. 2010 14.03
No, jaz sem bila v bolnici z otroci, pa roko na srce, če vidijo sestre starše v sobi, tudi manj hodijo notri. Od tebe pričakujejo, da pomagaš tudi jesti drugim otrokom, da jih miriš, če je potrebno (ne samo svojega). NIč narobe, itak se ti smilijo vsi, ki nimajo tam svojih staršev, pa jih pockrkljaš in se takoj počutijo bolje. Je pa vprašanje: jaz skrbim za to, za kar bi sicer sestre-oni imajo zato manj dela-jaz pa na dopustu? Kaj je pravično?
Tica123
21. 01. 2010 13.52
+2
0 - 27 , mislim, da sem napisala, da ŽAL NEKATERI delajo tako, da mečejo slabo luč na vse ostale!!!! Drugače pa sem bila že po parkrat v vseh "otroških" bolnicah in ni bilo vedno tako! Se strinjam, da niso vsi za v isti koš in bi bila krivična, če bi to trdila!!! Hotela pa sem povedati le to, da zaradi takšnih izjem ne zaupam svojega otroka brez mojega spremstva nobeni zdravstveni ustanovi! Žal! Ostalim pa lahko povem, ki še kar vstrajate da želimo olupiti zavarovalnice, delodajalce..... Ne rabim od NIKOGAR NIČ!!!! Še plačam če je treba, samo da sem ob svojem otroku! In če nekaterim denar pomeni smisel življenja, meni ne! Je samo nujno zlo, žal! Največje bogastvo je moj otrok in mislim da večini tu gor tudi pomenijo največ otroci! ;) Lep dan vam želim vsem skupaj in veliko zdravja!
anonimni12
21. 01. 2010 13.20
-1
samo po svoje je logicno, ko je partner ali otrok bolan, lahko dobis bolnisko zato, da skrbis za bolnika. Torej je bolniska namenjena oskrbi. V kolikor je ta oseba v profesionalni oskrbi ne potrebujes bolniske, saj ne rabis skrbeti zanj. Lahko pa si vzames dopust, koristis ure ali pa neplacan dopust. Firma ali pa kasneje zdravstveni zavod ne more plačevati odsotnosti nekoga samo zato, ker bi bil rad ob bolni osebi. Razumem, da si zaradi skrbi v taki situaciji zelimo biti ob bliznjemu, vendar bi bili verjetnu tudi se bolj veseli, ce sploh ne bi bil bolan.
0-27
21. 01. 2010 13.11
@Tica - tudi sam sem bil s sinom (5) en teden na Vrazovem trgu in za osebje imam, v nasprotju s teboj, samo pozitivne ocene. Tako da res nima smisla vseh metati v en koš.
cokolinka
21. 01. 2010 13.06
tica in sottozero mislim da sta že vse povedala in se podpišem pod vajin post BRAVO!!!
Tica123
21. 01. 2010 12.51
+2
sottozero, VSA ČAST!!! SE PODPIŠEM POD TVOJ KOMENTAR!! BRAVO!
vivian v.
21. 01. 2010 12.49
tudi če mi ne dajo bolniške bom z otrokom. ob takšnih trenutkih me itak najbolj rabi.
soncek.soncek
21. 01. 2010 12.46
Sem hotela dati komentar, pa je Tica tako lepo povedala! Že sama bolezen je za otroka velika stiska, kaj sele locenost od staršev in bivanje v popolnoma neznanem okolju. In zal je res tako, da smo starsi, s tem ko smo ob otroku trn v peti zdravstvenemu osebju. Se vecji problem je izobrazenost starsev in zelja po poznavanju otrokove bolezni. Ne recem, se vedno verjamem, da je vecina zdravstvenega osebja predana poklicu, ki ga opravlja, ampak izjeme so krute. Sama svojega otroka, ce je le mogoce, nikoli ne bi pustila samega v bolnišničnem okolju!
agent96
21. 01. 2010 12.30
Tica strinjam se z teboj. Tisti, ki pišejo bedarije in tisti, ki se odločajo za take stvari kot so, da ne dobiš bolniške, so verjetno ljudje, ki so brez otrok in ki tudi sami niso bili kaj dosti ljubezni v otroštvu deležni. Tudi jaz sem pred leti imela podobno zgodbo z infekcijsko in celo zahtevali so, da sem bila z otrokom, da sem mu po žličkah vsiljevala čaj, da otrok ni dehidriral. V službi so dekleta sočustvovale z menoj, samo delodajalci niso imeli srca in me kar naprej futrali z vprašanji kdaj pridem delat, ker jim delovna sila manjka. Nič jim ni pomenilo, da zelo bolan otrok leži z hudo vročino v bolnici. Take stvari so se dogajale in očitno se bodo v naši bedni državi, ki pravic ne pozna!
bim bum
21. 01. 2010 12.25
pa še to. ne preveč natvezat kako je po drugih državah vse mega organizirano, ker v pol držav EU pojem NEGA otroka ne obstaja sploh in ljudje koristijo lasten dopust zato da so doma. to je KAPITALIZEM:
bim bum
21. 01. 2010 12.24
ZZZS je plačnik nege, in v kolikor staršu plača bivanje v bolnišnici mu ne more hkrati tudi nadomestila za neopravljeno delo. To načelo zakonsko ni sporno. Sporno je, da vsi, ki ste spremljali svoje otroke v bolnišnicah opazili, da je zdravstveno osebje nesposobno in zaradi tega želite ostajati ob otroku cel čas. Ko sva bla z bratom stara 2 oz 3 leta sva bila hkrati hospitalizirana - jaz zaradi bronhitisa, brat zaradi epileptičnih napadov. Mamina zdravnica ji za to obdobje ni dala bolniške, ker sva bila oba pač v negi bolnice. In pisalo se je leto 1982, tako da ni nič novega...
sottozero
21. 01. 2010 12.21
+1
In vsakdo, ki postavlja službo, denar hišo, avto, kariero pred otroka....se mi milorečeno GNUSI !
sottozero
21. 01. 2010 12.20
+1
Če bi bil otrok v bolnici mi je vseeno za službo, za delodajalca, za gospodarsko rast...za vse skupaj mi pade dol. Pa če je treba vlomim v vsako ambulanto za zdravila, če je treba bi za preživetje otroka tudi kradel, če bi bil to edini način, da mu omogočim zdravljenje OB MENI in MAMICI...
Tica123
21. 01. 2010 12.15
+1
Svinarija kar pišete eni !!!! Očitno nimate otrok, kaj šele srce, DA O VESTI SPLOH NE GOVORIM!!!! Je ni stvari na svetu, ki bi mi lahko pomenila več kot moj otrok - je ni !!!! In normalni starši NIKOLI IN NIKDAR NE BOMO PUSTILI SVOJIH OTROK NA CEDILU!!! Sama sem bila dve leti z otrokom skoz po bolnicah (sedaj je star 2 in pol) in tam vidiš in doživiš marsikaj!!! So tako kot povsod izjeme, ki žal mečejo slabo luč še na ostale ampak kar doživiš skoraj ne moreš verjet! Od tega da pozabijo 2 dni nate da sploh obstajaš (infekcijska klinika)ni blo nikogar v sobo razen strežbe s hrano po čudežu - sestre in dohtarja sploh ne, do tega da pozabijo na infuzije, zdravila.... da ne govorim naprej Na vrazovem trgu so nama po 2 dneh ko so naju srečali rekli da kaj delava tam da nisva hospitalizirana pri njih... bolj ko sem govorila v kateri sobi sva in da sva že 2 dni tam manj so mi verjeli...... Na koncu so dojeli, da imam prav... Na urgenci so od mene ob 4h zjutraj zahtevali napotnico za sprejem (tamal je tisto noč dobil hudo vročino (41,5), težave imel z dihanjem,,,,, skratka imel je ornk pljučnico - star je bil še ne eno leto).... Dokler mi niso potegnili zadnjega živca in sem zagrozila z tožbo in pop tv ga niso sprejeli potem pa kar naenkrat ja..... 5 minut za tem pa je bil priklopljen na infuzijo in aparate za dihanje.... In po vsem tem, naj naše sončke same puščamo v bolnišnicah???! HALOOOO??? Lepo vas prosim! Mislim da marsikater od (normalnih)staršev bi se raje odločil za "spremstvo" otroka kot pa za službo, če bi že moral izbirati....... Službo lahko zamenjaš, otroka pa ti ne nadomesti nobena stvar na tem svetu!!!!!!
sottozero
21. 01. 2010 12.10
Zahojena DRŽAVA !
Boštjan Bukova Drva
21. 01. 2010 12.07
Kratko in jedernato SRAMOTA ZA SLOVENIJO
Mawsyy
21. 01. 2010 11.28
Ja pametno ja... predvidevam, da snovalci zakona nimajo otrok, kaj sele, da bi ti bili hudo bolni. Samo da je na toplem lastna rit, tisti ki ima otroka z resnimi zdravstvenimi tezavami, si bo ze pomagal. Saj lahko zivi od zraka!