Gospodarstvo

Štrukelj o plačah: Ena stran ne more dobiti vsega, druga pa nič

Ljubljana, 04. 10. 2012 16.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Vlada je na seji potrdila predlog proračuna za prihodnji dve leti. Minister Šušteršič je dejal, da govorimo tudi o strukturni prilagoditvi obsega javnega sektorja. To po domače pomeni, da bo manj denarja za plače. Sindikati so s tem nezadovoljni.

Minister za finance Janez Šušteršič
Minister za finance Janez Šušteršič FOTO: Damjan Žibert

Po seji vlade je še pred novinarsko konferenco minister za pravosodje in javno upravo Senko Pličanič povedal, da je vlada na seji potrdila predlog proračuna za prihodnji dve leti. Nato pa je pred novinarje stopil še minister za finance Janez Šušteršič in povedal: "Vlada je sprejela predlog proračuna za leti 2013 in 2014." 

"Prvo dejstvo je, da se soočamo z zelo slabimi gospodarskimi razmerami. Poslabšale so se napovedi za prihodnje leto," je povedal Šušteršič. To pomeni izpad prihodkov za približno 150 milijonov evrov v prihodnjem letu, na drugi strani pa se bodo morali nekateri izdatki nujno povečati.

Osnovni cilj proračuna za prihodnje leto je po Šušteršičevih besedah, da bo primanjkljaj manjši od treh odstotkov bruto domačega proizvoda (BDP). Prihodnje leto naj bi se primanjkljaj tako znižal na 2,5 odstotka BDP in v letu 2014 na 1,8 odstotka BDP.

Javni sektor je treba prilagoditi tistemu, kar je naše gospodarstvo realno zmožno sfinancirati. Finančni minister Janez Šušteršič

Na odhodkovni ravni je med ukrepi vlade pokojninska reforma, ki bo učinke dala v prihodnjem letu. Drug ukrep je strukturna prilagoditev obsega javnega sektorja. Tu gre predvsem za maso stroškov dela oziroma stroške, ki se namenjajo za plače in ostale stvari. "Govorimo o celotnem javnem sektorju," je dejal Šušteršič. Ciljni znesek je za pet odstotkov nižji od tistega, kar je bilo predvideno z letošnjim rebalansom. To pomeni, da bo za maso plač v javnem sektorju za 200 milijonov evrov manj sredstev.

Po Šušteršičevih besedah bo moral vsak minister in vsak predstojnik katerega koli organa z ukrepi, ki so mu na voljo, zagotoviti znižanje mase plač.

Vendar pa po Šušteršičevih besedah to ne pomeni tudi nujno odpuščanja. Pravi, da bo šlo ponekod za upokojitve, ponekod bodo zaposleni lahko pristali na upoštevanje nižje izobrazbe in s tem manjše plačilo, ponekod bodo našli druge rešitve. "Ni samo zmanjševanje števila zaposlenih način znižanja mase plač," je dejal.

Vlada načrtuje, da bo primanjkljaj v letu 2013 manjši od treh odstotkov BDP.
Vlada načrtuje, da bo primanjkljaj v letu 2013 manjši od treh odstotkov BDP. FOTO: Thinkstock

Glede krčenja odhodkov je še povedal, da je vlada dosegla tudi dogovor z občinami o znižanju povprečnine za leto 2013 za 3,3 odstotka.

Proračunski primanjkljaj bo prihodnje leto lahko znašal eno milijardo evrov, tako da se bo moralo v proračun steči 8,5 milijarde evrov. K tej številki bo dodatnih 70 milijonov evrov prispevala odločitev vlade, da za nekatero blago in storitve premakne stopnjo davka na dodano vrednost (DDV) z 8,5-odstotne v splošno stopnjo.

Šušteršič je povedal, da bo zagotovo treba veliko napora, da bodo sindikatom pojasnili nujnost teh ukrepov. "Predlagali smo ukrepe, ki gredo tako na odhodkovno kot prihodkovno stran. Ustvarjamo realne osnove, da bo gospodarstvo v letu 2013 delovalo bolje kot doslej," je še dejal.

Pripravljajo tudi dodatno obremenitev finančnega sektorja. "Predlagamo stvari, ki pomenijo najmanjšo spremembo. Ena sprememba je uvedba davka na finančne storitve," je povedal Šušteršič. Omenil je tudi spremembo davka na finančno vsoto.

Že danes je vlada sprejela tudi predlog novele zakona o dohodnini.

Vlada sicer predvideva za 600 milijonov evrov več investicij v proračunu. "To so v glavnem zadeve, ki so vezane na evropska sredstva," je dejal Šušteršič. Ko gre za prihodke, je Šušteršič dejal, da bo, če bodo šli vsi ukrepi skozi postopke v državnem zboru, približno 250 milijonov več prihodkov.

Kaj na vse skupaj porečejo sindikati?

Sindikati javnega sektorja so nezadovoljni z ultimatom o znižanju mase plač.
Sindikati javnega sektorja so nezadovoljni z ultimatom o znižanju mase plač. FOTO: B.G.

Šušteršič je sicer napovedal, da bo zagotovo potrebno veliko napora, da bodo sindikatom pojasnili nujnost teh ukrepov. A sindikalist Branimir Štrukelj pravi, da je vlada s proračunom sindikatom postavila ultimat. Opozoril je, da se da plačo javnih uslužbencev v Sloveniji znižati le preko pogajanj, na pogajanjih pa je po njegovih besedah nemogoče pričakovati, da bi ena stran dobila vse, druga pa nič.

Tudi sindikalist Drago Ščernjavič je opozoril na "povoženo socialno partnerstvo". Prav tako bi vlada morala po njegovih besedah narediti več za prihodkovno stran proračuna, ker "so v Sloveniji še velike rezerve". Kot je povedal Ščernjavič, so vladi poslali svoje predloge glede tega, a da ta odgovore še pripravlja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (384)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

volek
07. 10. 2012 12.20
+3
Prav imaš Štrukeljc. Ena stran dobi vsakega prvega v mesecu plačo s plačanimi vsemi prispevki in nikogar po tvoje se ne sme odpustiti. Druga stran iz realnega sektorja torej gospodarstva pa dobi plačo le če je denar, prispevki so plačani le če je denar, na cesto pa jih vržejo kadarkoli se to zaželi lastnik. In ti delavci iz gospodarstva naj še naprej zalagajo državno birokracijo s svojim denarjem dokler država ne bankrotira.
armadilo
07. 10. 2012 14.53
+3
Če že pogledamo konkretne številke vidimo, da bomo morali v javnem sektorju odpustiti kar veliko ljudi. 480 tisoč ljudi, ki so zaposleni v gospodarstvu živi 550 tisoč upokojencev in 150 tisoč javnih uslužbencev... Zmanjšat število občin in zaposlenih po razno raznih uradih, ki ne delajo nič. Ko sem še kot študent delal na občini neko kratko obdobje me je šokiralo koliko ljudi dejansko pride samo po plačo. Čudi me samo to, da koga ne pobere od dolgčasa.
armadilo
07. 10. 2012 14.54
+1
izvzeti bi bilo ptrebno seveda zdravstvo, policijo, gasilce, učitelje...
Amali Doare
06. 10. 2012 11.49
+1
EJ SVIZEC, ZAKAJ PA NISI CVILU PRED LETI, KO JE ŠLO NA CESTE PAR DESET TISOČ LJUDI. AJA, ONI SO TRETJE RAZREDNA HORDA. BANDA GNILA
bdso1
06. 10. 2012 07.05
Vsesplošno je znano,kar nas že leta opozarja Evropa, da so v javnih službah ostanki socializma,preštevilčna neproduktivna delovna mesta!? in to našo krizo le še veliko bolj poglablja! Ko se bo iz teh javnih služb znašlo toliko zaposlenih na zavodu,kot jih je na zavodu iz gospodarstva,šele takrat bo izenačeno! Zaenkrat pa le VI v državnih službah pobirate ta najboljšo,kot da za vas ni krize!?? Štrukelj spokaj se delat,da boš zaslužil svoje previsoko plačo,ne pa, da še poglabljaš krizo s svojim tastom vred!? Kaj vam še ni jasno po 21 -tih letah .da so minila vaša zablojena vremena!!???
Important notice
05. 10. 2012 21.25
+5
antifa432105.10.2012 09:02:24 "Prvo dejstvo je, da se soočamo z zelo slabimi gospodarskimi razmerami. Poslabšale so se napovedi za prihodnje leto," je povedal Šušteršič. Se pravi, da gospodarstvo slabo dela..... _____________________________________ Ja in gospodarstvo bodo reševali z nižanjem plač javnim uslužbencem???? Ukiniti občine, dierktorate, agencije, 50% zaposlenih na ministrstvih in v DZ ...... vse poslat v gospodarstvo DELAT!!! Da bodo končno produktivni in da bodo kaj naredili, ne samo pokasirali! Ampak delati bi morali za takšne mizerne plače, kot sedaj delamo medicinski tehniki, negovalci, vzgojitelji-ce, učitelji-ce, policaji, gasilci .... Že sedaj smo skoraj na minimalcih (nekateri že pod mejo minimalnega dohodka)! Kmalu se bodo uresničile Erjavčeve obljube, da bodo penzije enake plačam! Kar nekaj penzij je že, ki so višje od plač!
kapitalist
05. 10. 2012 15.56
+6
Štrukelj - vse plače ki si jih dobil v tem tvojem bednem življenju so ti bile šenkane ker zaslužu si manj kot 0 - tvoje nakladanje je preseglo vse meje me prav zanima ali porabiš v tvoji razpadli družini več kot zaslužiš - država je pa prav isto - ne more dati več kot zasluži
vincenzi
07. 10. 2012 13.32
prvič ukinit občine plače znižat javni upravi drugič spremenit zakon o plačilni desciplini in še marsikaj je treba spremeniti potrebno bo tudi zamenjat take ki so g štrukel in njemu podobne
Important notice
05. 10. 2012 14.49
+10
Copy / paste ... da bo sigurno kdo od "pravih" prebral in si (morda) potrkal na vest! Na žalost bodo najprej odpustili in znižali plače medicinskim sestram, negovalkam, vzgojiteljem, učiteljem, policajem, poklicnim gasilcem .... Ravno tako bodo na vrhu seznama za odpust... Čisto na koncu bodo referenti na ODVEČNIH upravnih enotah (novih občinah), zaposleni v DZ, na ministrstvih, agencijah itd. Naj mi nekdo razloži logiko: Znižati plače na zajamčeni dohodek vsem zgoraj naštetim. Ali je res njihovo delo tako malo cenjeno? Je res tako malo vredno, negovanje bolnikov, vzgoja in učenje otrok, varnost v prometu, gašenje požarov???? Tako malo, da jim je treba z najnižjimi plačami vzeti dostojanstvo poklica???? Je res nek referent na neki (za lase privlečeni) agenciji več vreden in bolj potreben kot negovalka, vzgojitelj, učitelj, policaj???? Je res njegovo delo toliko več vredno, da zasluži namesto vzgojiteljskih 700€, kar 50% več??? Kar še vedno nanese "samo" 1000€!!! (neto zneski) Sram naj jih bo! In potem se posipajo s pepelom in razlagajo, da so tudi njim znižali plačo iz 2000 na 1900€!!! SRAM NAJ JIH BO V DNO DUŠE! SRAM NAJ JIH BO, KO ZJUTRAJ PRIPELJEJO OTROKA V NASMEJAN OBJEM VZGOJITELJA. LE KAKO LAHKO VZGOJITELJA POGLEDAJO V OČI IN MU ZA PAR 100 EVROV PREPUSTIJO SVOJEGA OTROKA ZA 9 UR DNEVNO??? KER IMAJO POMEMBNO DELO - NIŽANJE PLAČ VZGOJNEMU OSEBJU! (ups - caps lock! Vendar je že OK) Da jih ni sram, ko pogledajo v oči medicinskim sestram v bolnici? Da jih ni sram, ko pokličejo gasilce ob naravnih nesrečah? Da jih ni sram, ko gledajo policaje, ki rešujejo težave pri hudih prometnih nesrečah??? Je njihovo delo res tako malo vredno???? Cene vrtca so dvignili! Pa ne zaradi višjih stroškov, ampak zato, da filajo luknje, ki so jih sami naredili s preveliko porabo! Na račun otrok! Otroci naj rešujejo proračunsko luknjo! SRAM VAS BODI!!!!!
lightning
05. 10. 2012 17.22
+5
se strinjam s teboj... seveda pa se ne bodo dotaknili svojih porijateljev po razno raznih direktoratih, uradih, komisijah itd, kjer pa je resnično največji delovni napor malica...plače pa seveda vse v tisočih €...
ROMELS
05. 10. 2012 14.35
+9
štrukelj! Vzačetku krize 2008/09 so se vam in učiteljem plače višale. človek kje živiš? stopi že enkrat na realna tla.
lepota in zdravje
05. 10. 2012 11.39
+10
Sindikati se nikoli niso tako zavzemali za delavce,kot se sedaj za stolarje
pika50
05. 10. 2012 15.15
+1
urmek
05. 10. 2012 22.45
+2
krucyfix
05. 10. 2012 11.26
+3
No, da slišimo kolk procentov bodo znižali plače poslancev in koliko jih bo na cesti. Za začetek bi lahko ukinili državni svet, glede na to da mu očitno ne nameravajo dat kakšnega večjega pooblastila kot dvotedenski odložilni veto.
Important notice
05. 10. 2012 14.51
+3
Nič ne pomaga če ga ukinejo. V vsakem primeru bodo dobivali plačo (nadomestilo). Pa še vsakemu po par 10K € odpravnine ..... Štala!
vodavkolenu
05. 10. 2012 10.54
+3
Niet-Che si vidu kok tale omejen admin veselo briše tvoje komentaarje oz. pozive? js predlagam da nardiš spletno al pa vsaj FB stran, tam se bo dal velik več poment pa kakšn plan nardit pa tut sm prepričan da boš tam dobil velik več odzivov..
ata_jez
05. 10. 2012 10.28
+5
Katera je druga stran, ki ne dobi nič?
ivo55
05. 10. 2012 09.35
+10
Štrukelj se že ponavlja, kot pokvarjena plošča. Pa bi že bil čas, da se malo ekonomije nauči, da ne bo non-stop ponavljal, da je poraba na puf gibalo razvoja. Bolje bi bilo ko bi se še kdaj zavzel za navadnega delavca in za vračilo pokradenega denarja v davčnih oazah, ne pa da bi še naprej imel pačo na račun novih pufov dražave...!
Tago
05. 10. 2012 16.20
-1
Lahko da se ponavlja,tudi vlada se ponavlja,si ukrepi pritiskajo na malega človeka.Tiste,ki krize nismo povzročili,vendar z vsakodnevnimi ukrepi vlade najbolj na udaru posledic krize.Čimveč Štrukljev,sindikati naj stopijo skupaj,le tako bodo pritisnili na vlado,da bo sprejela tudi ukrepe za zagon gospodarstva in ne le za uničenje srednjega razreda,kar ga je še ostalo.
mb6
05. 10. 2012 09.32
+9
Razumem od kod ves bes in jeza v tem času. Ko človek pred sabo ne vidi več normalne prihodnosti, mu je verjetno v uteho stresati svojo jezo vsepovprek. Ne morem (NOČEM) pa razumet, da verjamete, da bodo z ukrepi kot so odpuščanja in vse večje zniževanje plač vsepovprek v JU , karkoli dosegli. Glede na odzive, so to samo populistični ukrepi, ker ste povečini več kot negativno nastrojeni do policajev, učiteljev, zdravnikov... Prav škodoželjno jim privoščite, da bi imeli manj ali nič. Ste se mogoče vprašali, koliko stane državo odpuščen delavec? Ste mogoče pomislili ali je ta (pa tudi prejšnje) vlada kaj zares naredila za zagon gospodarstva? Koliko denarja je porabila za (politično) prekadrovanje? Ja, seveda sem za racionalizacijo v JU. Vendar jo naj začnejo tam, kjer je potrebno: riba smrdi pri glavi in ne pri tistem tazadnjem policaju, pa pri vzgojiteljici v vrtcu... Pa še: mi lahko kdo pove, koliko denarja so porabili za pogostitev in bivanje, ki so ga pred dnevi imeli eur. bančniki pri nas? KOLIKO? Zato, da je nek veliki gospod (bančnik) razložil, da je kriza, ker se države niso ustrezno odzvale na spremembe v svetu! Lepo vas prosim! Banke, politično odobreni krediti, prevzemi podjetji, tajkuni... ne pa navadni delavci JU. Mi je pa globoko žal, da ste nekateri tako zelo škodoželjni. Bodite raje besni na tiste, ki imajo v rokah moč, da kaj spremenijo, pa tega ne naredijo oz. jim gre samo za svojo korist.
Niet-Che
05. 10. 2012 09.36
+3
Priap
05. 10. 2012 09.19
+6
Mislim, da se nima smisla prepirat in pljuvat po učiteljih, zdravnikih itd. Dejstvo je da bodo te storitve trenutno manj kakovostne. Sčasoma bodo postale polno plačljive, tako da si boste operacijo srca lahko privoščili za 30.000 eur, ali v šolo poslali otroka za 10.000 eur na leto. Približno tako kot v Ameriki. Saj to hočemo mar ne? Mislim da za takšno ugotovitev ne rabiš bit čarodej Dani, pa počakajmo še par let…
Niet-Che
05. 10. 2012 09.37
iChi
05. 10. 2012 09.05
-5
Ko se rešimo te požrešne JU nam bo vsem lepše, rezen tistim nakaj lenuhom, ki se švercajo že desetletja ..
antifa4321
05. 10. 2012 09.09
+5
Se strinjam s tabo. Ko ne bo več požrešne JU ( policja, tožilstvo, sodstvo,... ), če mi ne boš plačal za storitev, material ( slovenska praksa ) te bom kratko malo ustrelil in bo zadeva rešena.
iChi
05. 10. 2012 09.48
+2
A ti naivnež hočeš reči, da tile organi ki si jih naštel opravljajo svoje delo??
antifa4321
05. 10. 2012 09.55
+0
Vsaj nekaj preventive predstavljajo. Brez njih odpade kazenska odgovornost za svoja dejanja in vsak od nas bi začel delovati po trenutni inspiraciji.
antifa4321
05. 10. 2012 09.02
+6
"Prvo dejstvo je, da se soočamo z zelo slabimi gospodarskimi razmerami. Poslabšale so se napovedi za prihodnje leto," je povedal Šušteršič. Se pravi, da gospodarstvo slabo dela.
anja31a
05. 10. 2012 08.57
+11
Delo na črno se bo razcvetelo...... kako ljudem dopovedati, da je potrebno varčevanje zaradi nezavarovanih kreditov in nesposobne politike.... nemogoče.... sama nikoli več ne zahtevam računa.... pač ni garancije.... a sploh za kaj je.... življenje je riziko samo po sebi.....
iChi
05. 10. 2012 08.53
+0
Bravo, treba je razredčit plevel, ki se je razrasel čez našo državo ..
iChi
05. 10. 2012 09.06
-3
Tisti ki minuse delite, SPREVTE SE DELAT LENUHI!
Kozorog65
05. 10. 2012 11.57
+2
No, da smo pošteni: Največji plevel je v SDS in NSi... se pa strinjam, da je treba javno mal popravit. v gospodarstvu se je odpuščalo že davno tega, med tem, ko se je v javnem samo zaposlovalo. To, da delamo v gospodarstvu večinoma za minimalac, niti da ne omenjam.
pika50
05. 10. 2012 15.22
+1
Kozorog, se strinjam. Problem je le v tem, kako bi oni odpuščali. Jaz bi šla lepo retrogradno: spisek tistih, ki jih je zaposlila zdajšnja vlada; pa lepo na cesto z njimi. Potem tistih nekaj tisoč ljudi, ki jih je zaposlila prejšnja vlada: narediti spisek, ugotoviti, ali je kdo med njimi biser in ga obdržati, ostalo odpustiti. Pa še nazaj: tiste tisoče, ki jih je zaposlila vlada 04 - 08, ..... Tako očiščeno bi bilo pa pošteno, vsaj po mojem videnju problema.
Kozorog65
05. 10. 2012 21.58
:VOY:
05. 10. 2012 08.40
+2
Park STOŽICE...išče...glihalce krtin...plevel čupače...šiht je sam če je volja...pa to..
Kozorog65
05. 10. 2012 08.37
+4
Spet bomo v gospodarstvu morali delati za minimalac, da bodo v javni lohk štrajkali :(
Prassek
05. 10. 2012 08.43
+0
Še tisto kar bi lahko prineslo nekaj € (beri investitorji) zbeži ko vidijo s kakšnimi imajo opravka. Arabec je lepo povedal: Denar ne čaka.