Gospodarstvo

Po novem trije davčni razredi

Ljubljana, 30. 08. 2006 07.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Davčna reforna prinaša tri dohodninske razrede, DDV ostaja nespremenjen. V LDS z osnutkom niso zadovoljni.

Ali bo po novi davčni reformi za vsakdanej življenje v žepu ostalo več, ali manj?
Ali bo po novi davčni reformi za vsakdanej življenje v žepu ostalo več, ali manj? FOTO: Dare Čekeliš
Sloveniji se prihodnje leto obeta davčna reforma, ki naj bi bistveno poenostavila postopke in razbremenila gospodarstvo. Finančno ministrstvo predlaga tri davčne razrede za obdavčitev fizičnih oseb, in sicer 16-, 28- in 39-odstotnega, ter povečuje splošno davčno olajšavo, je danes na novinarski konferenci v Ljubljani povedal minister za finance Andrej Bajuk. Pri obdavčitvi pravnih oseb se splošna davčna stopnja zniža za dve odstotni točki na 23 odstotkov, stopnji DDV pa ostajata nespremenjeni.

"Socialna vzdržnost tega predloga je očitna," je zatrdil Bajuk. Kot je dodal, bodo v prihodnjih 14 dneh sledila usklajevanja predlaganih rešitev. V tem času bodo počakali na makroekonomske napovedi, da ne bi bilo zaradi izpada davčnih prihodkov treba povečevati stopnje DDV. Vlada naj bi o predlogu sprememb odločala predvidoma sredi septembra, DZ pa naj bi po rednem postopku novo davčno zakonodajo potrdil novembra.

Izpad davčnih prihodkov je zaradi razbremenitve fizičnih oseb (pri dohodnini) ocenjen na 35 milijard tolarjev, pri spremembah na področju davka od dohodkov pravnih oseb oz. razbremenitve gospodarstva pa na 20 milijard tolarjev, je povedal Bajuk. Izpad bodo skušali med drugim nadomestiti z znižanjem javne porabe in učinki večje gospodarske rasti. Če to ne bo dovolj, bodo DDV povečali za največ eno odstotno točko, saj morajo biti previdni predvsem zaradi učinka na inflacijo, je opozoril.

Predlagani so trije davčni razredi

Za obdavčitev fizičnih oseb so namesto sedanje lestvice s petimi razredi (16, 33, 37, 41 in 50 odstotkov) predlagani trije davčni razredi: za osnovo do 6800 evrov 16-odstotna obdavčitev, za osnovo med 6800 in 13.600 evrov 28-odstotna in za osnovo nad 13.600 evrov 39-odstotna obdavčitev, je pojasnil Bajuk. Kapitalski dobički, dividende in obresti (razen za leti 2006 in 2007) so obdavčene po 20-odstotni stopnji.


Splošna davčna olajšava se bo povečala za 11 odstotkov na 2800 evrov, temu ustrezno pa bo prilagojena olajšava za pokojnine. Kot je poudaril Bajuk, bodo odpravljene vse ostale davčne olajšave, razen za vzdrževane družinske člane in za invalide. Finančno ministrstvo predlaga tudi novost, skladno s katero se lahko davčni zavezanec odloči, da 0,5 odstotka svoje dohodnine nameni za splošno koristne namene (humanitarne, dobrodelne in druge).

V največji opozicijski stranki LDS so predlog spremembe davčne zakonodaje označili kot minimalno davčno prilagajanje, ki se ne bo odrazilo v povečanju konkurenčnosti slovenskega gospodarstva. "To namreč ni nobena davčna reforma, ker ne bo zagotovila razbremenitve gospodarstva, ampak bo zaradi znižanja najvišjega dohodkovnega razreda zgolj pomenilo povišanje najvišjih plač," je povedal poslanec LDS Milan M. Cvikl.


Pri predlogu zakona o DDV - ta zaenkrat, kot omenjeno, ohranja dve davčni stopnji - je po besedah državnega sekretarja Andreja Širclja pomembno tudi to, da so bistveno poenostavili evidence, saj zavezanci, ki opravljajo oproščeno dejavnost, ne bodo več vodili evidenc in predlagali davčnih obračunov. Prag za obdavčljiv promet pa se povečuje z 20.800 na 25.000 evrov.

Kaj bo z davčno olajšavo?

Davčna olajšava pri obdavčitvi pravnih oseb se bo znižala s sedanjih 25 na 23 odstotkov, stopnja za davčni odtegljaj pa se znižuje s 25 na 15 odstotkov. Po besedah Širclja se odpravlja dvojna obdavčitev in manj kot enkratna obdavčitev, odpravlja pa se tudi dvojna ekonomska obdavčitev pri prejemniku dividend, in sicer z izvzemanjem dividend iz osnove prejemnika.

Finančni minister je predstavil predlog davčne reforme.
Finančni minister je predstavil predlog davčne reforme. FOTO: POP TV


Iz davčne osnove se skladno s predlogom zakona o davku od dohodkov pravnih oseb izvzema del dobičkov, doseženih z odsvojitvijo lastniških deležev, pod pogoji, da znaša udeležba v kapitalu ali upravljanju najmanj 25 odstotkov, trajanje udeležbe najmanj šest mesecev in da je v tem obdobju vsaj en zaposlen. Na novo se določa davčna osnova pri prevrednotenjih ter uvaja priznavanje dolgoročnih rezervacij v višini 50 odstotkov.

Vlada naj bi o predlogu sprememb odločala predvidoma sredi septembra, DZ pa naj bi po rednem postopku novo davčno zakonodajo potrdil novembra.


Pri olajšavah se, tako Bajuk, ohranja olajšava za vlaganja v raziskave in razvoj, olajšava za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje in olajšava za zaposlovanje invalidov. Ohranja se tudi olajšava za donacije v višini 0,3 odstotka obdavčljivih prihodkov ter dodaja se olajšava za donacije za kulturne namene in za namene varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v višini 0,2 odstotka. Uvaja se olajšava za izvajanje praktičnega dela v strokovnem izobraževanju. Olajšava za investicije v opremo in splošna olajšava za zaposlovanje prvo zaposlenih in doktorjev znanosti pa se odpravljata.

Dejanska poenostavitev sistema pa se bo po Bajukovih besedah prelila v predlog zakona o davčnem postopku. Ta odpravlja nepotrebno administriranje ter zmanjšuje številu obrazcev. Število obrazcev, ki jih morajo izpolnjevati davčni zavezanci (REK obrazci), se denimo zmanjša z 11 na štiri, uvaja pa se tudi možnost podaljšanja roka za pritožbe s 15 na 30 dni. "S takim predlogom bo zagotovljena večja pravna varnost vsakega zavezanca, bodisi fizične bodisi pravne osebe," je še povedal Bajuk.

Premier Janša in minister Bajuk sta predlog davčne reforme predstavila koaliciji, ki je s predlaganimi spremembami večinoma zadovoljna.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (31)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

s79
01. 09. 2006 13.38
Vsi se sedaj prepirate, kdo bo dobil več, kdo manj, kdo bo bolj bogat... Prvotni namen davčne reforme niti ni bil v tem, da bi se dohodki zaposlenih kakorkoli spreminjali, ampak da bi se zmanjšali stroški dela in bi neto plače ostajale nespremenjene. S tem bi se razbremenilo podjetja, ki bi predvidoma del prihrankov investirala nazaj v raziskave in razvoj in tudi v zaposlovanje, hkrati pa bi bila zaradi nižjih stroškov precej bolj konkurenčna (gledano globalno). Res pa je, da bi ob nespremenjenih dohodkih povišanje DDVja najbolj prizadelo revne, kar bi se pa dalo precej enostavno korigirati s splošno olajšavo ali z direktno pomočjo tistim, ki so je res potrebni. Problem ob predlagani reformi pa je ta, da se bodo znižane stopnje dohodnine večinoma prelile v višje dohodke in ne bodo razbremenile podjetij. Sam se tega sicer veselim, samo to ni namen davčne reforme, ampak je bila to čisto populistična poteza, ki zagotavlja večjo možnost ponovne izvolitve. Še študentom, ki so jim vzeli posebno olajšavo, jo bodo najbrž še pred sprejetjem zakona vrnili. Mi je čudno, da še niso zajavkali. A je 35-letni predsednik ŠOU-a na počitnicah na Bahamih, al kaj?
albertinum@excite.com
01. 09. 2006 13.05
Knes, poanta Ropa je bila, da smo zaradi pogovarjanja o EDS, za katero smo tako ali tako vedeli, da je ne bo in da je škodljiva, zamudili dve leti. Ali še globlje: Janševa vlada je dve leti napletala o EDS, ko pa je bilo treba nekaj pokazati, pa so skvačkali tale zmazek, za katerega niti dobro ne vedo, kaj je. Kje bodo dobili dodatne vire prihodkov zaradi izpada dohodnine? Kje bodo zmanjšali porabo? Kaj ta reforma pomeni za podjetja in posameznike (očitno nič, ker so obenem ukinili cel kup olajšav, tako da je efektivna obdavčitev tako rekoč enaka)? Kje so spodbude za gospodarstvo? Kako bo drugačna obdavčitev vplivala na socialno sliko Slovenije? Da je ta na vprašanja težko odgovoriti, je jasno. Da je nanje potrebno odgovoriti še preden radikalno posežeš v funkcioniranje države, pa je jasno še bolj. In ko napoveš takšne ukrepe, je potrebno povedati tudi vzroke zanje in njihove posledice, vse to pa podpreti z analitiko. Žal je to jasno vsem, samo Janševi vladi ne. Knes, kar se tiče levice in desnice, je to stvar interpretacije. Tisto, kar se predstavlja kot desnica, trenutno vodi državo in to zelo slabo.
iztokhoh@hotmail.com
01. 09. 2006 13.00
Vidiš knes , ko si sproščen, imajo tvoja mnenja naenkrat rep in glavo, pa še poanto si zadel ;) Pa še to: se mi pa zdi, da je res patetično pričakovati, da bi pri nas kak vodilni politik še kdaj naredil kaj izključno za dobrobit volilne baze.
knes
01. 09. 2006 12.31
iztokhoh, saj sem popolnoma sproscen :). samo ni mi jasno kako lahko pricakujes nekaksne reforme, obenem pa volis radikalno antireformno ultralevico. Reforme so padle v vodo zaradi javnega mnenja, militantnih in LAZNIVIH sindikatov, ki so grozili z revolucijo (z lazmi so enkrat ze spravili ljudi na ulice), in Janse ter Bajuka, ki sta se tega ustrasila. Sta pac zgolj in samo politika(nta), ki ju skrbi izid naslednjih volitev. Pri medijih, ki neusmiljeno torpedirajo vsakrsno reformno pobudo in na prve strani brez prestanka vlacijo razne Kacine in Rope, je pac taksen izid v primeru vztrajanja pri reformah popolnoma jasen. Reforme so bile krasna priloznost za ultralevico - ce bodo, bomo ljudi nascuvali k "revoluciji", ce ne bodo, bomo lajali kako vlada nic ne naredi. Res konstruktivna drza nase vrle ekstremisticne opozicije.
iztokhoh@hotmail.com
01. 09. 2006 11.18
Knes, relax. Sam veš, da v izboru nimamo nobenih normalnih 'vzvodov moči' v obliki politikov, vendar a se ti ne zdi, da če nikogar ne voliš, nisi prav tako naredil nič pametnega?
knes
01. 09. 2006 10.57
albertinum, tokrat se je s teboj celo mozno strinjati. Ne razumem pa kako se ob povedanem lahko pridruzis in volis parazite, ki vzklikajo hura ob tem zmazku od reform. LDS ima ob tem povedati le kretenizme - Rop je kvackal o tem, da smo se prevec 'pogovarjali' o EDS. Za crknit. In volis 'levico'? Pri nas je VSE LEVICA - komplet VSE. Desnice NI. Imamo levico, levo SDS, leve krscanske socialiste NSi, lev kmecki sindikat (SLS), potem pa se premikamo proti SKRAJNI LEVI, zacensi s penzjonisti, SD in na koncu tega temacnega tunela imamo stranko, ki si v ime sicer tlaci "liberalna", v resnici pa gre za tipcino ultralevo formacijo, ki od sebe daje nekaksne maoisticne manifeste. Izjemno moc imajo se kralji ceste, neverjetno militantni in s strani medijev izjemno dobro podprti komunist Semolic. Nekje v ozadju se smehljajo se stare komunajzarske sive eminence s Kucanom na celu. To, da si malo manj sovrazno nastrojen do cerkve te pac ne naredi 'desnico', ker je tudi cerkev po svojem nauku v osnovi pac - socialisticna :)
albertinum@excite.com
01. 09. 2006 10.46
Jaz vsekakor upam, da bomo našli neko smiselno progresivno obdavčitev, ki bo prijazna do nižjih dohodkovnih slojev (takšno politiko potrebujemo zaradi vzdrževanja dolgoročnih strukturnih ravnovesij v družbi) in ki bo stimulativna do višjih dohodkovnih slojev (kjer naj bi se pobralo največ davka, pri tem pa še vedno stimuliralo konkurenčnost in podjetništvo). Slovenski davčni sistem je veliko preveč zapleten (in že v začetku ubije vse podjetništvo, saj mora vsak podjetnik že na začetku plačevati kup davkov in stroškov računovodstva), obdavčitev pa veliko preveč progresivna. V tej državi se zaenkrat ne splača veliko zaslužiti, saj ti vse poberejo. Kdor pa slučajno kaj zasluži, pa tega ne prijavi ali pa gre v tujino. Mislim, da ta vlada ne bo zmogla odločilnega preboja. Po napovedi EDS, ki je bila baje nujen in ključen pogoj za reforme, smo sedaj dobili nek zmazek, kjer se davčne stopnje spreminjajo samo zaradi ljubega spreminjanja (kao mi nešto radimo), s tem pa so - po besedah vlade, ki je EDS razglašala kot ključen element - padle tudi reforme. Za trenutnimi davčnimi spremembami ni nobene analitike (niti tega ne vedo, kako bodo nadomestili izgubljene prihodke - bodo dodatne obdavčitve drugje, bodo zmanjšali porabo in kje), skratka, letijo na slepo. Nobena skrivnost tudi ni, da je Janševa vlada zamudila prvi dve leti mandata, kjer ji od reform ni uspelo prav nič. Bo reforme delala v drugi polovici mandata? Reforme so preprosto pravljica za otroke. Vanje so resnično verjeli le nekateri ekonomisti tipi Mrkaić in Damijan, ki pa sta zelo kmalu spoznala vso brezupnost te vlade. To sta spoznala človeka, ki vesta, za kaj gre, in ki sta bila v samem središču informacij in odločanja. Janševa vlada je te reforme posvojila kot populistični element (vse je potrebno spremeniti, saj so komunisti in udba delali vse narobe), brez da bi res vedela, za kaj gre in kako to doseči. Reforme tako ostajajo pravljice za otroke, s katerimi se prikriva edino področje, kjer je Janševa vlada res uspešna, to je prevzem gospodarstva, medijev in vzvodov oblasti. Sam menim, da je LDS upravičeno padla zaradi lastnih napak (tudi sicer so periodične menjave vlade zame norma demokracije). Upal pa sem, da bo Janševa vlada res kaj naredila (čeprav volim levico), ker so reforme potrebne. Na žalost bo potrebno počakati na novo vlado.
knes
01. 09. 2006 10.32
albertinum dejstvo je, da za hrano v absolutnem znesku najvec potrosijo bogatejsi, ti pa bi jih subvencioniral z nizjo davcno stopnjo. Si pa res socialno naravnan! Poleg tega je hrano mozno kupovati po nizjih cenah v diskontih, ki pa kljub dozdevni slovenski revscini ne dosegajo niti 2% trznega deleza. Po izracunih bi bilo povisanje cen hrane nekje v meji do 2%, vendar ob predpostavki, da mocna konkurenca med trgovci tega povisnja ne bi zmanjsala. Kot drugo - drzava naj torej po tvoje dobi denar z molzenjem "bogatih" posameznikov. Ta denar potem v veliki meri porabi za socialne transferje, oz. nakazovanje tega denarja "revnejsim". Povej mi potem - kje imam potem motivacijo, da se prestavim iz kluba "revnih" v klub "bogatejsih"? Naj se trudim, studiram in cele dneve delam zato, da bom namesto "prejemnika" postal "dajalec"? Problem v druzbi ni nobeno razslojevanje. Problem je zagotavljati socialno mobilnost, oz. ustvarjanje moznosti prehajanja v 'visji' socialni sloj. To mora biti cilj drzave in tega nas krivicni progresivni davcni sistem ne stimulira! Oziroma z drugimi besedami - to, kar se pri nas pocne v imenu preprecevanja razslojevanja je navadno molzenje pridnejsih, skrajno destimulativno namrec je, ce delas vec, imas visjo placo, potem pa nek zavistnez in ultralevicarski ekstremist Semolic (ob bogati podpori ultralevih LDS, SD in medijev) zahteva da ti poberejo 50%(pol place!!!!), ker 39 baje da ni zadosti.
zupancicevajama@email.si
01. 09. 2006 10.25
hlebi Ti si en samozaverovan, kvazi pametnjakovic.Kdo je placeval solanje vseh kvazi znanstvenikov in umetnikov? Ce si tako pameten in sposoben, odpri d.oo, s.p in podobno ter se obnasaj trzno.Zakaj pa avtorska agencija??? hmmm...Vecina visoko izobrazenih na zalost zivi od DRZAVNIH plac.Taksne place bi morale biti tako majhne, da bi sli v gospodarstvo vsi kateri mislijo, da so premalo placani in so sposobni. Ali kvazi znanstveniki in umetniki mislite, da uspesen vodovodar ali zidar ali..saj ni pomembno..dela samo do 15 ure popoldne??? Butalci so tisti kateri takom menijo! Prevec birokracije je najvecji problem.Drugace pa socijalna drzava pomeni, da tisti bolj sposobni in bolj uspesni pomagajo manj uspesnim in manj sposobnim.Enostavno.
iztokhoh@hotmail.com
01. 09. 2006 10.07
Kakorkoli že, v Sloveniji se je pretiravalo in se še bo pretiravalo predvsem pri obdavčitvi plač. Tako nižjih tarifnih razredov, predvsem pa višjih tarifnih razredov. Kaj misliš, se bo ta segment kdaj razbremenil in postal bolj konkurenčen?
iztokhoh@hotmail.com
01. 09. 2006 10.02
Sam ne podpiram eds iz istih razlogov. Predvsem zaradi razslojevanja. Opažam le, da se pojem eds bistveno preveč poenostavlja (res se sliši zelo enostavno, a ne?) in le redki ta pojem v celoti razumejo, kar pa gre močno na račun tistih, ki jo predstavljajo. Drži, progresivna obdavčitev je ok, sedaj so jo resda celo nekoliko znižali (max. 50% -> max. 39% pri dohodnini), so pa zato ukinili kup lani dodanih olajšav - najbolj "učinkovita" je ukinitev olajšave za nakup oz. vlaganje v stanovanja.
albertinum@excite.com
01. 09. 2006 09.16
iztokhoh, se strinjam, da to ni linearnost. tudi ni gaussova porazdelitev. in kaj potem? bistvo je, da eds pomeni tudi podražitev npr. hrane z 8,5% na 20% ddv. pri plači 1 mio se to zelo pozna, saj imajo osnovne življenjske potrebščine v tej plači znaten delež. pri plači 10 mio se to pač ne pozna. prizadeti so torej nižji sloji. osnovna predpostavka je, da z nižanjem plače narašča delež dohodka, ki je namenjen pokrivanju osnovnih življenjskih potreb. z višanjem plače pa narašča delež razpoložljivega dohodka, ki se lahko porabi za luksuzne dobrine. z višanjem plače torej narašča tudi delež dohodka, ki ga država lahko obdavči brez nevarnosti za eksistenco posameznika. če predpostavimo, da mora država za svoje delovanje pobrati določen znesek davkov, je smiselno, da ga čimveč pobere iz recimo temu razpoložljive luksuzne potrošnje, ne pa da posega v recimo temu eksistencialno plačo. se strinjam, da je trenutna obdavčitev najvišjih plač kriminalna, to pa še ne pomeni, da je rešitev eds. sem bolj za neko smiselno progresivno obdavčitev, ki bo obenem tudi stimulativna za podjetništvo. eds pa se mi zdi preveč odločitev za razslojevanje in degradacijo socialne države (npr. zda), kar za seboj potegne še kup strukturnih družbenih problemov. evropski socialni model pač vidim kot superioren ameriškemu.
iztokhoh@hotmail.com
01. 09. 2006 08.59
Albertinum, rad bi le, da se zavedaš, da EDS nikakor ne pomeni linearne obdavčitve, kakor se populistično želi plasirati med množice predvsem s strani sindikatov. Zaradi predlagane splošne olajšave v višini 1,1 mio SIT namreč. Pri letni bruto plači 1,2 mio SIT je zato davčna osnova le 0,1 mio SIT (1,2 - 1,1 = 0,1). Pri EDS npr. 22% bi to pomenilo 0,022 mio SIT davka. Pri podeseterjeni letni bruto plači 12,0 mio SIT je zato davčna osnova 10,9 mio SIT (12,0 - 1,1 = 10,9). Pri EDS npr. 22% bi to pomenilo 2,4 mio SIT davka. Torej pri podeseterjeni plači (1,2 * 10 = 12,0) je še vedno postoterjen davek (2,4 / 0,022 = 109). Upam, da to zate ni linearnost. Kakšen protiargument?
albertinum@excite.com
31. 08. 2006 18.41
iztokhoh, če se misliš oklicati za poznavalca, potem glej, da ne pišeš neumnosti. nikjer nisem napisal, da je trenutno stanje pri davkih normalno, pač pa samo, da je enotna davčna stopnja škodljiva. Seveda je davčna reforma nujno potrebna, a ne način, kot ga je Janša prvotno predlagal (EDS), in ne na način, kot ga želi izvesti zdaj.
iztokhoh@hotmail.com
31. 08. 2006 14.39
bnam2707: odlično povedano, net.nejl: ravno tako, and19: dobro, ampak ne pozabi, da skozi davčne olajšave tudi EDS ne pomeni enakega odstotka skupne obdavčitve nižjih in višjih zaslužkarjev (včeraj je bil na to temo odličen članek v financah); albertinum: trosiš bučnice! Namesto pisanja le dva ekstremna meni znana primera, kako je sedaj z obdavčitvijo plač. Oseba D.B. ima mesečno bruto plačo 123.000 SIT (od tega neto mesečno izplačilo 109.470 SIT, torej 11% obdavčitev), oseba G.Z. ima mesečno bruto plačo 2.720.000 SIT (od tega neto mesečno izplačilo 1.006.400 SIT, torej 63% obdavčitev). Trenutna davčna zakonodaja torej predvideva stopnjo obdavčitve najmanj v razponu od 11% pa vse do 63%, kolikor jaz poznam (več kot 5x višja obdavčitev!). Nihče ne pričakuje enotne obdavčitve, ampak trenutno stanje pri davkih na plače je izven vsake normale.
net.mejl@gmail.com
31. 08. 2006 14.09
Sprememba davkov ne bo vplivala na boljše življeneje delavcev. Delavci predstavljamo mesto največje gostitve - mediano, kar pa država ne predstavlja javnosti. Povprečna plača, pravi državni urad za metanje peska v oči, znaša 181.000 sit neto in raste... Kdor se strinja s to veliko lažjo, lahko tudi naprej podpira lopovsko državo.
bnam 2707
31. 08. 2006 09.22
Davke je pač potrebno imeti in jih plačevati.Pomenbno je,kako in v kakšne namene se troši davkoplačevalski denar. Nekoč je bila država,ki je imela 5% davek od storitev in 10 kasneje 15 % davek od prometa,pa niste bili zadovoljni. Hoteli smo cenejšo državo in zdaj jo "imamo" Že ,če bi se obrtna zbornica,ki je itak parazit,potrudila in zahtevala manjšo davčno stopnjo davka od storitev..npr 8.5%,bi se to krepko poznalo.Gospodarsko zbornico so uspeli razformirat obrtne pa ne,ki je popolni parazit. Živijo na račun članarin,delajo pa samo v korist nekaterih. Davek je lahko tudi 40%,če bi v tej državi uživali vse komoditete,od zdravstva šolstva in sociale naprej. Skratka vse bi moralo biti brezplačno.Sedaj pa plačujemo in še enkrat plačamo,ker podpiramo vrsto parazitov,ki so v osnovi nepotrebni. Gre predvsem zato,kaj mi pridobimo od povečanih davkov,ne pa da se nam življenje slabša!
ja2rise@email.si
31. 08. 2006 09.17
Trela se je gora, rodila se je miš....
albertinum@excite.com
31. 08. 2006 09.10
And19, dialog socialnih partnerjev (med katerimi so poleg vlade in delodajalcev tudi sindikalisti kot predstavniki delavcev) je ena od evropskih civilizacijskih norm. Če ti to ni všeč, pojdi v Severno Korejo ali Zimbabve, kjer tega ni. EDS res pomeni, da bi vsi plačevali enak odstotek od dohodke. Pomeni pa tudi veliko povečevanje socialnih razlik. Če je EDS recimo 20%, to pomeni, da se za (naj)nižje sloje (ki tako ali tako že plačujejo 20% ali kaj podobnega) pri plači nič ne spremeni, spremeni pa se pri stroških osnovnih življenjskih potrebščin (kjer se najnižja stopnja DDV dvigne z 8,5 na 20%). Najnižji sloji so torej na slabšem (obljubljene kompenzacije pri dvigu praga obdavčitve pa so nezadostne). Kar se tiče višjih dohodkovnih slojev, pa se jim obdavčitev zniža s 50% na 20%, stroški npr. hrane pa zanje tako ali tako ne predstavljajo večjega izdatka. Višji sloji s tem neproporcionalno pridobijo. Na dolgi rok se s tem ustvarja država socialnih razlik (glej ZDA), kjer je na eni strani sloj revežev, ki si ne morejo privoščiti niti zdravstvenega zavarovanja, in sloj bogatašev. To vodi potem v brezperspektivnost dela prebivalstva, kar povzroča kriminal in še vrsto drugih odklonov v družbi. To je pač lahko Janševa vizija Slovenije (in njegovih bogatih grabežljivih golfistov), ni pa to vizija večine Slovencev, kar so tudi jasno pokazali.
hlebi
31. 08. 2006 09.00
Dragi moji vse to dogovezenje na temo revnim vzeli bogatim dali je čista floskula. To pa, da smo tist, ki smo se izobraževali leta in leta, pridobili akademske naslove in znanja, delamo dosti več ur ko od 7 do 15, skrbimo zato, da imajo neizobraženi sploh kaj delati, boljše plačani je pa povsem normalno. Tudi mi smo preveč obdavčeni, da bi lahko dali več od sebe. Kar poglejte si kakšna je obdavčitev Avtorske pogodbe, ki je osnova za znanstveno raziskovalno delo. Marsikoga je pri taki obdavčiti že minilo delati.