Gospodarstvo

Akrapovič bilančni dobiček preusmeril v bolj predvidljivo okolje

Ljubljana, 30. 08. 2018 14.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Prvi odzivi gospodarstva na novo koalicijsko pogodbo vlade Marjana Šarca so tu. Družba Akrapovič se je odločila bilančni dobiček preusmeriti v bolj predvidljivo okolje. Predsednik upravnega odbora Igor Akrapovič pravi, da gre za 'samozaščitni ukrep', saj situacija v Slovenije že dlje časa 'eskalira v negativno smer'. Bodo sledili tudi drugi podjetniki?

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Pogovor z Goranom Novkovičem
    05:38
    Iz 24UR ZVEČER: Pogovor z Goranom Novkovičem
  • Iz 24UR ZVEČER: Akrapovič ne bo reinvestiral 32 milijonov
    03:00
    Iz 24UR ZVEČER: Akrapovič ne bo reinvestiral 32 milijonov
  • Iz 24UR: Davčni udarci podjetnikom
    02:58
    Iz 24UR: Davčni udarci podjetnikom

Na sredini skupščini ivanške družbe Akrapovič so lastniki med drugim sprejeli sklep o izplačilu celotnega zadržanega bilančnega dobička v višini nekaj več kot 32 milijonov evrov. Takšen sklep je posledica negotovosti glede bodoče davčne obravnave rezultatov poslovanja družbe v preteklih letih.

Gre za prvi rezultat vlade Marjana Šarca, ki je z novo koalicijsko pogodbo in predvsem z novimi davčnimi udarci podjetnikom že poskrbela, da bodo najuspešnejši Slovenci, ki sicer skrbijo za največje prilive v javno blagajno, svoj denar počasi začeli prenašati v tujino. 

V sporočilu za javnost so v družbi Akrapovič zapisali še, da bodo akumulirani bilančni dobiček namenili izplačilu dividend in naložbam v bolj predvidljivih poslovnih okoljih. Predsednik upravnega odbora družbe Igor Akrapovič je pri tem dejal, da gre za samozaščitni ukrep, ki sicer ne pomeni, da bodo selili proizvodnjo drugam, temveč, da bodo "zasluženi denar plasirali drugam".

Akrapovič: Moramo ukrepati, da bi zaščitili podjetje in premoženje

Ocenjuje, da situacija že dlje "eskalira v negativno smer", ki je podjetniki niso želeli. Hodili so "na sestanke, razlagali, opozarjali in dajali predloge, zgodilo pa se je to, kar se pač je". Zdaj pa bodo morali malo manj govoriti in "ukrepati, da bi zaščitili podjetje in premoženje".

Tako so v podjetju "vzeli vse zadržane dobičke, ki so bili načeloma namenjeni za razne investicije in bomo vse skupaj ustavili", je povedal Akrapovič - to se pravi rast, investicije in zaposlovanje. "Ta denar bomo plasirali nekam, kjer je bolj predvidljivo."

Tudi Boscarol je nad novo koalicijsko pogodbo zaskrbljen.
Tudi Boscarol je nad novo koalicijsko pogodbo zaskrbljen. FOTO: Damjan Žibert

Pri tem je navedel možnost nakupa delnic ali drugih podjetij v stabilnejših okoljih. "Ker poslovati v državi, kjer se praktično vsako leto pogoji lahko obrnejo za sto odstotkov, to ne gre. Tako ne moreš poslovati," je še poudaril Akrapovič.

Z omenjenim sklepom so se v družbi odzvali na vladno koalicijsko pogodbo. Ta namreč predvideva pribitek na vse transakcije v davčne oaze, osebne prihodke iz rent in kapitala pa naj bi vključili v osnovo za odmero dohodnine. Gospodarstveniki se bojijo, da bodo s tem tudi dobički drastično bolj obdavčeni. 

"V koalicijski pogodbi obstaja bojazen, da bo država preko dohodnine dodatno obdavčila vse prihodke iz kapitala, to so tudi dividende," pravi Goran Novković iz Kluba slovenskih podjetnikov in dodaja, da je "danes žalosten dan za Slovenijo, saj eden izmed ključnih igralcev v podjetništvu, ki je iz garaže naredil svetovno prepoznano znamko, se je odločil, da bo zavaroval premoženje in tudi začel gledati po svetu, ki je tudi bolj stabilno poslovno okolje, kot v Sloveniji"

Do teh napovedanih ukrepov je bil kritičen že Ivo Boscarol, ki pravi, da če bodo "podjetniki res obdavčeni 70 odstotkov svojega dobička, bodo tudi oni znižali strošek, in strošek so tudi plače"

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (1579)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

cool1
09. 09. 2018 10.53
+4
To kar je ustvaril mu je omogočila Slovenija. Slovenija je njegova domovina....vrnil pa bo svoji domovini že po svoji vesti....verjetno tako , da bo vse odnesel ven iz nje...tudi prav . Naj gre ! Vedno smo znali ustvariti nova delovna mesta, jih bomo brez njega tudi ustvarili, brez skrbi !
trdovrat
06. 09. 2018 20.49
+3
Pa kaj pomeni en Akrapovič? Vrata so mu odprta, samo svetoval bi mu, da naj jih ne zaloputne za sabo, ker jih je potem zelo težko spet odpreti ! Naj ti bo sreča mila, pa ne glede kje boš!
slovenskidelavec
06. 09. 2018 17.03
+3
Ali ne razmišlja, da bi kot pošten podjetnik vsaj polovico dobička med zaposlene razdelil.
SLObunkeljn
05. 09. 2018 14.51
+4
Kje je to okolje? Na Virgin Islands?
cool1
09. 09. 2018 10.54
Ciper and Cayman islands.....tam je to ! Pa še kje !
ArkaMast
04. 09. 2018 08.25
-3
MESEC Car in Šarec tudi. Čao!
ArkaMast
04. 09. 2018 08.23
+6
Davčna oaza ni sprejemljiva. Plačajte državi, ki vam je dala vse pogoje, pomoč, subvencije da ste lahko začeli. Zaposlili pa ste kader, ki ga je ustvaril in sfutral javni sistem. Oni so dolžni v sistem vračati, torej so tovrstni podjetniki dolžni delavcem.... Kapitalizem je potrebno regulirati. Energija bo vedno dražja in za to bodo človeške roke in noge vedno bolj cenjene. Delo je potrebno pošteno plačati, ne pa da se stroške dela niža, za to da ima direktor vsako leto novega Jaguarja.
cool1
09. 09. 2018 10.55
-1
Lepo rečeno, vendar Akrapovič tega ne ve....noče vedeti....!
dante_
02. 09. 2018 21.01
+2
Podjetje ima sposobnost, da nekaj proizvaja. Proizvaja lahko prave ali neprave stvari za kar skrbi podjetnik ali kapitalista kakor se mu tudi reče. Delavci imajo lastnost, da delajo. Ampak da delajo pravo stvar na pravi način in da to prinese denar, je zelo malokrat zasluga delavcev. Taki delavci gredo itak ponavadi na svoje in postanejo podjetniki.
slovenskidelavec
03. 09. 2018 11.18
+8
Mislim da bi nekaj dobička lahko razdeliv med zaposlene, kakšnih 30%, saj so ta dobiček ustvarili zaposleni. Mu pa prevoščim, če je bil do zaposlenih pošten in korekten.
jelenek
01. 09. 2018 19.29
-14
ČIM PREJE ODIDITA-BOSKAROL I AKRAPOVIČ IN PA ŠE TISTI, KI SO TAKI KOT VIDVA.PA ŠE TISTO GOSPO IZ GOSPODARSKE ZBORNICE VZEMITE Z SEBOJ.300000 UPOKOJENCEV, KI SO 40 IN VEČ LET VLAGALI V POKOJNINSKO BLAGAJNO , DANES JE STAR KRUH.MESEC JE BOLJŠI OD VSEH VAS POHLEPNEŽEV.NEVEM ZAKAJ SE GOASPODARSTVENIKI UTIKAJO V POLITIKO.VERJETNO ZATO, DA BI LAŽJE UTAJEVALI DAVKE.
mejacrnikal
02. 09. 2018 13.38
+6
Mesec je boljsi od vseh vas pohlepnezev? ti sploh se zavedas kaksne neumnosti pises?
Sebix
04. 09. 2018 10.30
-3
trdovrat
06. 09. 2018 20.52
Jelenček bravo za pravilno mišljenje. Samo solidarnost lahko še reši ta zavoženi hrematizem! Solidarnost in posmehovanje grabežljivcem!
Amasakul
31. 08. 2018 16.48
+13
Danes lahko zapre firmo in imamo ogromno ljudi na borzi... za sebe ima dovolj...do konca lajfa ...
kapljač1
31. 08. 2018 13.40
+0
Eh, Podjetja obstajajo zaradi delavcev. In ker se od dela živi. Zato tudi dobivajo podjetniki subvencije in vsemogoče odpustke, še postrani, In če je podjetniku plača delavca strošek, v nasprotju s tem, kakšen dobiček mu prinaša, je bolje da dejavnost zapre in gre na konjske dirke, da bo med svojimi. In plača gre v strošek , ki se podjetju obravnava v dobro. Pa Shisu navadi se na spletu komentirat, neosebno. naše mnenje nima nič s tem kar vas Janša uči, da je treba avtorjem kometarjev gledati v črevesje. Če pa že gledaš, podem daj vsebino na prst, povonjaj , okusi z jezikom in dol pogoltni..., če nisi v stanju komentirat.
Nevzdrzni
31. 08. 2018 12.40
+32
Bravo Šarec iz prve ti uspelo naret sra..e
srebrnibreg
31. 08. 2018 12.26
-9
Vsi dežurni pljuvači sekte na tem portalu vse vedo le tega niso objavili koliko plače dobijo delavci pri Akrapovoču. Namreč, ko bo še to objavljeno bom vedel, če je ta dobiček zaslužil pošteno ali z jemanjem svojim delavcem.
macro
31. 08. 2018 15.01
+7
Si dobil danes že napisano. Mislim da je pisal celo delavec ki je tam zaposlen. Al misliš da njihovi zaposleni tega ne berejo In ne komentirajo?
Shisui
01. 09. 2018 13.47
+3
Toliko dobijo, da je na stotine prošenj za delovna mesta vsak mesec. Zdaj nam boš pa ti revež razlagal kdo komu krade :)
Bojan-F
31. 08. 2018 12.19
+11
S komentarjem na komentar ... "Ker so ti podjetniki vse zaslužili na svetovnem trgu, se pravi izvozu, so ahilova peta gospodarstva." ... kdo to trdi? ... prispodobo ahilove pete je v zadnjem obdobju uporabil samo Mesec Luka v trditvi, da je izvoz ahilova peta slovenskega gospdodarstva ... guruji komuniciranja brez klasicne izobrazbe (da bi razumeli, kaj pomeni ahilova peta) bi pac rekli ce-Nemcija-kihne-Slovenija-dobi-pljucnico.
sid33
01. 09. 2018 16.57
+1
Delavec je napisal, da si dajte levaki sami zaslužit za kruh, tace pa stran od premoženja drugih, ki so si ga zaslužili s svojim delom...
Bojan-F
31. 08. 2018 11.12
-2
S komentarjem na (zanimiv) komentar ... "Če so stroški manjši,je tudi z manjšo plačo lažje živet,a ne,bojan...." ... z upostevanjem PPS je leta 1979 Slovenija imela BDP 12.752 USD, Avstrija 13.448 USD in Italija 12.532 USD ... in nam je potemtakem bilo lazje ziveti kot v Italiji in skoraj tako dobro kot v Avstriji.
Castrum
31. 08. 2018 11.16
+6
Če že navajaš Maddisona, bi bilo korektno da napišeš tudi nadaljevanje 1979, se pravi 1980, 81, 82... 1. bankrot, 2. bankrot....pa še to, meriti pariteto kupne moči v državi, kjer se trgovinske police tri krat manj polne kot italijanske ali avstrijske, in kjer moraš čakati na "jugota" eno leto, je malce absurdno.
Bojan-F
31. 08. 2018 11.39
+4
Ce se ze vkljucujes ... nekdo oporeka moji trditvi in vpleta zivljenske stroske in lazje zivljenje ... in na primeru, ki ga poznamo iz nase preteklosti sem pokazal, da tu ni enacaja.
Bojan-F
31. 08. 2018 11.40
+4
Castrum
31. 08. 2018 11.56
-4
Daj, ne bodi nadut, ker ni potrebe! Sicer pa, če ne veš da je PPS (oziroma PPP kot je bolj pravilno) pariteta kupne moči prebivalca, ne bodi pokroviteljski. Nič nisem "vpletal" ampak samo komentiral tvoje nepopolne podatke.
Bojan-F
31. 08. 2018 12.01
+4
Obicajno nimam ravno mnogo potrpljenja s povrsnimi sobesedniki. Ti si izjema.
Castrum
31. 08. 2018 12.02
-1
Spet si pokroviteljski! Ne spuščaj se tako nizko, ni higijensko.
Castrum
31. 08. 2018 12.07
-1
Odgovarjam na. kupnino za hiso je v svojem izracunu sofisticno izenacil s kapitalskimi dobick.....kolikšna pa je nabavna vrednost 20 let stare hiše katero danes prodajaš? Prav zato je ta 20 let navedena s strani Boscarola. Ker taka nepremičnina nima navedene, ocenjene nabavne cene, je celotna kupnina kapitalski dobiček.
Bojan-F
31. 08. 2018 12.08
+3
Se to ... moji podatki so vedno popolni in nikoli sofizem kot tvoji v celem pisanju o izracunu Boscarol Ivota (OK, mogoce tega nisi razumel, da je sklepanje Boscarol Ivota sofizem) ... sicer pa je v danem primeru edino pravilen PPS in ne PPP (niti "primernejsi" se ne more zapisati).
Bojan-F
31. 08. 2018 12.11
+4
"Ker taka nepremičnina nima navedene, ocenjene nabavne cene, je celotna kupnina kapitalski dobiček." ... sofizem ... kaj takega v koalicijskih papirjih ne pise.
Castrum
31. 08. 2018 11.03
+10
Včeraj v tarči je gromovnik Luka grmel, da je to kar ima namen storiti Akrapovič - davčna utaja! .....
Bojan-F
31. 08. 2018 11.12
-5
A se vedno zagovarjas laganje Boscarol Ivota?
Castrum
31. 08. 2018 11.19
+1
Bojan-F
31. 08. 2018 11.34
-5
G. Boscarol Ivo je pregledal koalicijske papirje in se zlagal ... kupnino za hiso je v svojem izracunu sofisticno izenacil s kapitalskimi dobicki ... o taki definiciji ni v koalicijskih papirjih nikjer nic zapisano.
janimir
31. 08. 2018 11.40
+3
Ker so ti podjetniki vse zaslužili na svetovnem trgu, se pravi izvozu, so ahilova peta gospodarstva. A ne Lukec ? Ta revež res ne ve kaj govori, bi pa prerazporejal tuj denar.
Opazujemvas
31. 08. 2018 11.02
-8
Akrapovič bilančni dobiček preusmeril v bolj predvidljivo okolje. Ima vso pravico, samo vedeti tudi mora, da ga davkarija tudi spremlja in, ostale službe, ki mu ta bilančni dobiček , če ga bo kiksal lahko tudi vzame.
cirenij
31. 08. 2018 10.52
+5
Zanima me, kake so plače pri Akrapoviču in Boskarolu? Ker to pove vse.
Enmajstr
31. 08. 2018 11.08
-5
Za pipistrela nevem, vem pa da so fantje-kvalificirani delavci pri akrapoviču delali za minimalca.
Castrum
31. 08. 2018 10.47
+0
Žblj jepri svojem "kopipejst" iz mladine čisto slučajno pozabil navesti avtorja tega komentarja. V bistvu glede na to, da omenjeni avtor organsko ne prenaša uspešnih zasebnik podjetnikov iz Slovenije, je članek še nekako soliden. Ja, proti argumentom trga, Nase, AiBus-a in koneckoncev Kitajskemu čutu za dober posel, tudi famozni urednik ne more !
HorstWiesel
31. 08. 2018 10.49
-1
Nisem čutil potrebe po navajanju avtorja, ker vsak, ki ga to zanima, bo ta podatek našel na spletni strani mladine....
Castrum
31. 08. 2018 11.02
+3
žblj...ok, mogoče res. Ampak, a ni naravnost brezobrazno, da se nek urednik spusti tako nizko da v nič stavi podjetje z 200 zaposlenimi, ki imajo plače bistveno višje od slovenskega povprečja in ki je s svojimi novitetami, izumi, projekti kar dva krat povozila gigante kot sta AirBus in Boeing, pa tudi veliki Siemens je pokleknil pred njimi, da ne govorim o kitajskem 400 milijonskem vložku v to podjetje.
HorstWiesel
31. 08. 2018 11.04
+4
Castrum, za vsem tem, kar si napisal, se popolnoma strinjam, kot se tudi strinjam, da moramo vsi biti enako obdavčeni in da podjetja, ki jih država subvencionira, nimajo razloga, da bi bila manj obdavčena.
HorstWiesel
31. 08. 2018 11.05
+2
In delovska raja niti država nimata od tega nič, da je 1. Janševa vlada znižala obremenitve za bogatejše.
Castrum
31. 08. 2018 11.11
+1
žblj....ta tvoja trditev je seveda vprašljiva. Pametno podjetje vlaga v razvoj, se širi in posledično zaposljuje. Če je obremenitev z davki nižja, so vlaganja večja in obratno. Torej, je popolnoma nemogoče reči, kaj bi bilo, če bi bila zadnjih deset let obdavčitev višje kot je bila. Mogoče bi pa zaradi tega katero podjetje opešalo in ne bi zdržalo. Po drugi strani pa se je mogoče prav zaradi nižje obdavčitve Akrapovič tako razširil, da je v petih letih podvojil število zaposlenih.
HorstWiesel
31. 08. 2018 11.15
-2
To so špekulacije kot so tudi lahko špekulacije, če rečemo, da se je slovenska navtična flora v Luciji ravno zaradi znižanja davka bogatim, povečala.
Castrum
31. 08. 2018 11.22
+1
žblj....ne, niso špekulacije. Lepo sem ti napisal, da je o tem nekorektno govoriti, saj ne vemo "kaj bi bilo če bi bilo".
cool1
31. 08. 2018 10.44
-8
Pojdi in se ne vračaj Akrapovič, naši pošteni delavci bodo še naprej plačevali davke za svojo državo, ti pač misliš , da ti to ni treba.....idi v Argentino, k prijateljem....banda pokvarjena, čim morajo plačati malo davka, pobegnejo, delavci pa morajo vedno plačevati, celo več od njih !
HorstWiesel
31. 08. 2018 10.46
+4
Povsod po svetu v civiliziranih in razvitih deželah je treba plačevati davek, dohodki, dobički so obdavčeni,....
Castrum
31. 08. 2018 11.04
+3
Davek je potrebno plačati, o tem ni debate!
slovenc59
31. 08. 2018 17.21
+5
Se strinjam, sicer pa bo na koncu zmanjkalo oaz, kamor bodo lahko nosili milijone in milijarde ! Pa naj jim tekne bogatija !
ooResnicA
31. 08. 2018 10.19
+8
Dober dan venezuela 2 brez nafte....kaj bo danes za kosilo murostaraska žaba z koprivino omako?
Paskakvali
31. 08. 2018 10.26
-2