Slovenija

Minister Stepišnik je odstopil: 'Vračam se v poslanske klopi'

Ljubljana, 20. 11. 2013 14.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Stanko Stepišnik je po pogovoru s premierko Bratuškovo odstopil s položaja. Dejal je, da s tem pomaga podjetju EMO – Orodjarna, da se brez težav prijavlja na razpise, on sam pa se vrača v poslanske klopi. Bratuškova se mu je zahvalila za dobro in korektno delo.

Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Stanko Stepišnik, ki je bil v zadnjih dneh deležen kritik zaradi sodelovanja podjetja EMO – orodjarna na razpisih za pridobitev državnih subvencij, se je v večernih urah sestal s predsednico vlade Alenko Bratušek, po pogovoru z njo pa sporočil, da odstopa s položaja.

Kot je povedal zbranim novinarjem, so na ministrstvu, ki ga je vodil, skušali reševati tudi nekaj podjetij v težavah, "ampak ta obtoževanja in nemir, ki ga je povzročil neki naročnik – in vi ste to morali sproducirati – je povzročilo, da odstopam z ministrskega mesta in se vračam v poslanske klopi". Kot je dejal, ne želi spravljati v neenakopraven položaj podjetja, katerega solastnik je, in mu torej želi omogočiti, da se bo prijavljalo na razpise. "Podjetje ni ravnalo nezakonito, nemoralno ali nehigienično," je dejal.

Minister Stanko Stepišnik je bil deležen kritik zaradi sodelovanja podjetja EMO Orodjarna, katerega solastnik je, na razpisih za pridobitev državnih subvencij.
Minister Stanko Stepišnik je bil deležen kritik zaradi sodelovanja podjetja EMO Orodjarna, katerega solastnik je, na razpisih za pridobitev državnih subvencij. FOTO: Reuters

Bratuškova se je Stepišniku zahvalila za dobro in korektno delo. Strinjala se je, da je težko biti minister, katerega ministrstvo podeljuje subvencije podjetju, katerega solastnik je minister. "Nikakor pa ni bilo pri tem nič nezakonitega. Ker se je minister iz postopka o dodeljevanju državne subvencije izločil, ni naredil nič nezakonitega," je poudarila in dodala, da se je s tem strinjala tudi protikorupcijska komisija (KPK).

Kdo namesto Stepišnika?

Dokler ne dobi naslednika na gospodarskem ministrstvu, bo moral Stepišnik tam opravljati tekoče posle. O naslednikih se sicer že ugiba, po poročanju oddaje 24UR ZVEČER pa se trenutno govori o treh imenih, a gre le za strogo neuradna ugibanja. To so Alenka Avberšek z Gospodarske zbornice Slovenije, Ivan Novak z avstrijskega podjetja Rail Cargo Austria in Robert Golob. Slednji je podpredsednik Pozitivne Slovenije, pa tudi direktor podjetja Gen-I in zaradi tega bi se lahko, podobno kot Stepišnik, znašel v konfliktu interesov.

Stepišnik je zatrdil, da subvencij, ki jih je prejelo podjetje, niso porabili nenamensko, podjetje tudi "ni nikoli ravnalo nezakonito, nemoralno ali nehigienično". "Nehigienično bi bilo, če bi se ta denar porabil nenamensko ali pa za luksuzne predmete," je ponovil. A se je denar, kot trdi, vedno vračal nazaj v proizvodnjo za nakup osnovnih sredstev, za razvoj in raziskave ter za izobraževanje zaposlenih.

Stepišnik se bo sicer iz ministrskih vrnil v poslanske vrste, ki jih bo moral zato zapustiti njegov nadomestni poslanec Peter Oder.

Odzivi: To je pravilna in korektna poteza

Stepišnik je ravnal modro in preudarno, s tem pa razbremenil Bratuškovo, koalicijo in družbo EMO – Orodjarno, meni vodja poslancev SD Matjaž Han. Majda Potrata pa je ocenila, da je naloga ministra presoditi, koliko lahko javno mnenje vpliva na dobro delovanje ministrstva. "In če je javno mnenje tako zelo vznemirjeno, kot je po teh razpisih, je v resnici vprašanje, ali lahko minister še dobro opravlja delo, za katerega je zaprisegel," je dejala. Dodala je, da je bil ministrov odstop v tem primeru boljša rešitev, kot pa da bi vztrajal na položaju.

Predsednik DL in notranji minister Gregor Virant je odstop ministra ocenil kot korektno potezo, ki ohranja kredibilnost vlade.

V NSi so odstop ministra pričakovali; to je edina pravilna poteza, je dejala predsednica NSi Ljudmila Novak. Po njenem mnenju je več kot očitno, da to, da je Stepišnikovo podjetje dobilo denar iz sredstev ministrstva, ki ga je vodil, ni primerno za takšno funkcijo.

Vodja poslancev SDS Jože Tanko ocenjuje, da je odstop ministra mnogo prepozen, saj se letos za gospodarstvo ni naredilo nič. Ob tem je "več kot očitno, da si je minister zagotovil kisik za svoje družbe preko razpisov, ki so bili na njegovem ministrstvu", kar je po Tankovem mnenju neetično.

Janković za Stepišnikov uspeh šteje predvsem rešitev Cimosa, saj je preprečil stečaj podjetja z več tisoč zaposlenimi.
Janković za Stepišnikov uspeh šteje predvsem rešitev Cimosa, saj je preprečil stečaj podjetja z več tisoč zaposlenimi. FOTO: Damjan Žibert

Predsednik DeSUS Karl Erjavec je poudaril, da je odstop Stepišnika napovedal že v torek in to se je tudi zgodilo. "Pričakovati je bilo, da bo pritisk javnosti in koalicijskih partnerjev takšen, da ga ne zdržal in da ne mogel več opravljati funkcije ministra," je še dodal.

Stepišnik je z odstopom razbremenil vlado in omogočil, da delo poteka normalno naprej, je dejal vodja poslanske skupine PS Jani Möderndorfer. Odločitev, da sam odstopi, bo najboljša tudi za njegovo podjetje, še meni. So pa v PS veseli, da se Stepišnik vrača v poslansko skupino. Prvi predsednik PS Zoran Janković pa se ob odstopu ministra sprašuje, ali bi bilo bolj etično in moralno, če bi nekdo zaprl podjetje in odpustil vse zaposlene zgolj zato, ker se odloči postati minister. Sam ocenjuje, da je Stepišnik minister "ki pozna gospodarstvo". "Kot sem razumel iz vseh izjav, minister ni storil nič nezakonitega, predsednica vlade je ocenila, da je delal dobro. Morda pa je imel dovolj očitkov," razmišlja Janković. Z njim sicer, kot zatrjuje, ni govoril, zato tudi ne ve, ali je minister sam odstopil, ali je bil odstopljen.

Da je bilo delo ministra nezadovoljivo, pa ocenjujejo v SLS. Po menenju predsednika SLS Franca Bogoviča Stepišnik ni imel nobene gospodarske politike in je pristajal na paradigmo, da bo ščiti socialno državo oziroma ohranjal socialni mir, ne glede na ceno.

KPK: Prav je, da se je iz odločanja o subvencijah izločil

KPK je zaključila primer Stepišnik in sporočila, da neposredne kršitve zakona o integriteti in preprečevanju korupcije z ministrove strani ni ugotovila. Je pa odkrila nepravilnosti v pogodbi med ministrstvom in prejemnikom subvencije, podjetjem EMO – Orodjarna.

Stepišnik se je obregnil tudi ob poročanje medijev, saj je prepričan, da je nekdo naročnik zadnjih očitkov in poročanja o njemu. Zato ugotavlja, da mora tudi novinarstvo postati bolj svoboden poklic in da bo treba na tem področju spremeniti kakšen zakon.

V sporočilu za javnost so zapisali, da se je minister Stepišnik 19. aprila pisno izločil iz vseh postopkov, v katerih nastopajo podjetja, ki so z njim povezana, in sicer EMO – Orodjarna, Corda – Orodjarna in Tic-Lens. Za opravljanje nalog v zvezi s podjetji je pooblastil generalnega sekretarja ministrstva. Pooblastilo je bilo objavljeno tudi na oglasni deski ministrstva, s čimer je minister izpolnil formalno dolžnost po zakonu glede izogibanja nasprotju interesov.

Na komisiji so poudarili, da ni v nasprotju z zakonom dejstvo, da se je podjetje v solasti ministra prijavilo na razpis za javna sredstva na istem ministrstvu. So pa med preverjanjem podelitve javnih sredstev EMO – Orodjarni ugotovili, da pogodba, na podlagi katere je bilo opravljeno izplačilo, vsebuje klavzulo, da prejemnik sredstev, EMO – Orodjarna, ni na seznamu subjektov, za katere velja omejitev poslovanja, kar ni res.

Odobrili 348.500 evrov subvencije

EMO – Orodjarna, v kateri ima Stepišnik posredno petodstotni delež, se je na javnem razpisu za spodbujanje tehnološko razvojnih projektov uspešno potegovala za 348.500 evrov subvencije v dveh letih.

V ponedeljek se je izvedelo, da se namerava EMO – Orodjarna potegovati tudi za sredstva ministrstva oziroma njegove Javne agencije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (Spirit) za spodbujanje razvoja novih izdelkov.

Danes pa so v oddaji SVET razkrili, da se Stepišnikovo podjetje poteguje še na tretjem razpisu – čakajo namreč na 200 tisoč evrov podjetniškega sklada. In čeprav Stepišnik trdi, da gre ves denar v stroje, dokumenti razkrivajo: Stepišnikov delež v podjetju se je pred časom povečal v znesku, skoraj do tisočaka enakemu prejeti državni subvenciji.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (529)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

silberblack
21. 11. 2013 22.25
Napaka, nobeden od poslancev v parlamentu ne bi smel poslovati z državo, ne pa da to velja samo za ministre ipd. In vrniti bi moral denar, ki ga je zdaj dobil. Seveda je odstopil, je že preračunal,d a je njegov mandat bil upravičen finančno in kaj miu je več vredno. S tem bo utišal govorice in preiskave, mi, ovce slovenske, bomo pa tiho. Ulica kliče!!!! Kot tudi 1,5 milijarde od Eu. Kdo bo dobil denar, kdo provizije, kdo bo plačeval ta dolg!!!! In kdo je tako veliko potezo brez vednosti javnosti odobril. Zakaj? Ker potrebujejo nov vir financiranja strank, zdaj, ko tega iz firme ne bodo mogli več izvrševati. Banda, res banda. Tovšakova in vsi so skorumpirani. Delajo le zase in za vladajočo kasto.
Polly ß
21. 11. 2013 10.07
+1
Tako je, za odstop se je odločil PREPOZNO. Verjetno pa se ni sam odločil, ampak so ga "šuknili". Če bi se sam odločal, bi tega sploh ne napravil, da se je prijavljal na razpise.Upal je, da je narod tako slep, da ne bo videl njegovih svin...., pa se je zmotil!!!!!!! BRATUŠKOVA PA MU ŠTANGO DRŽI IN VSI NJEGOVI PAJD.....Popolnoma bi moral odstopiti, TAKO BI VERJELI VSAJ MALO V DELO BRATUŠKOVE! ČUDNO, DA GA NE BO SRAM SEDETI V POSLANSKIH KLOPEH,mene bi bilo!
Thor-1st
21. 11. 2013 09.54
+2
Joj, joj Janković. Kaj pa je Stepišnik v tega pol leta napravil za gospodarstvo???? Prodaja megle in nič drugega.
25letluzerjev
21. 11. 2013 09.32
+3
Zmeraj se nazaj med poslance vračajo skorumpiranci, prevaranti, lažnivci itd... Upravičeno se lahko vprašamo kdo sestavlja naš parlament. Vedno več je bara...b med njimi.
obiskovalecsmetisca
21. 11. 2013 08.19
+2
...a je odstopio pred al po sestanku z jankovićem?
malec
21. 11. 2013 08.07
+2
Koristoljubni minister za svoj žep, za Slovenijo pa ni storil nič! Lukšič in Virant tudi ne.
etul
21. 11. 2013 08.16
+0
Že s tem da ima še sploh svoje podjetje v sloveniji in plačuje davke in dajatve je za slovenijo naredil več kot 90% politikov od osamosvojitve do danes
etul
21. 11. 2013 07.52
+2
Škoda kot desničar gledam moraliziranje ljudi ob dejstvu da je uspešen podjetnik odstopil iz ministrske funkcije in si ne morem kaj da me ne popade bes predvsem mi gre na živce moraliziranje enega Lukšiča in Viranta dva moralno najbolj sporna da ne rečem pokkvarjena človeka sta najbolj pametna.Lukšič kateri v življenju ni naredil popolnoma nič drugega kot se grel po javnih institucijah torej je zajedalec našega denarja da ne omenjam jnegove nesposobne "žene " , ketera je šla v privatni sektor ker pa ljudje vedo da iz nje ni nič se je zatekla v črpanje državnega denarja spomočjo koncesije katero je dobila preko vrste s tem se naj on ubada ne pa da je poln nasvetov kot hlevski gnoj vitaminov,Glede Viranta in njegovega nadomestila je škoda izgubljat besede pa letalske karte pa danes v tej vladi jutri tam ah škoda je da ljudje kateri so se izkazali na področju privatnega sektorja na mednarodnem evropskem trgu dobivajo polena pod noge ko hočejo svojo vizijo uspeha prenest v slovenijo
etul
21. 11. 2013 07.52
+0
kameltrajbar
21. 11. 2013 07.53
+0
..ejj....)))..twoji desni ga napadajo????...kwa je s tabo......))))
etul
21. 11. 2013 08.12
+1
res je in jaz kot desničar ga podpiram čeprav je v nepravi stranki je pa možakar sposoben tu se pač ne strinjam s svojo stranko kar ni prvič zato pa tudi nočem postat njen član ampak ostajam simpatizer
general.****
21. 11. 2013 07.38
-1
Ljudje k.spijo v nogavicah so odvratni heeehee
kameltrajbar
21. 11. 2013 07.49
+3
...jim je pa toplo..tebe pa zebe...:))))))
želo
21. 11. 2013 07.37
+3
Ubogi revček, od poslanca do ministra. Pa ne pozabite še na njegovega nadomestnega poslanca Odra, ki bo zaradi njega ostal brez poslanskega sedeža. Sram vas bilo, gnusite se mi, samo krožite po parlamentu in uničujete SLOVENIJO. Še GOLI OTOK bi bil predober za vas. Pfej vas bodi.
kameltrajbar
21. 11. 2013 07.50
+0
...nben revček ni...uspešen podjetnik...verjetno gre to raznim zg>ubam v nos....:))))
Thor-1st
21. 11. 2013 09.58
+1
The_rien. Je to, da je v zadnjih letih Emo Orodjarna prejela cca PET mio € OK? Tako je lahko vsak uspešen ali ne.
general.****
21. 11. 2013 07.36
-2
Mmmmmmm moji €€€€€€€ heeeehe
bingo 1
21. 11. 2013 07.24
+2
Resno uredniki mislim če sem kwa napisal v resnici,vse zbrišite ker resnica res boli------------------------------------------------------------------------------------------bingo x Ljubljana----------------------------------------------------------------------------------------------------
general.****
21. 11. 2013 07.35
-1
Blablablabla ----------------------bingo x ljubljana---------- heeeheee
kratko in jasno
21. 11. 2013 07.23
+5
Zakaj ne pogledate širše in morda bolj racionalno. Podjetje, ki zaposluje toliko in toliko ljudi, se je prijavilo na razpis, ki je za vsa podjetja ne vsa razen.....določenih. Za dodelitev subvencij moraš izpolnjevati kriterije. Lastniška povezava s tem nima blage veze. S to subvencijo so morda rešili kakšno delovno mesto, ki z ministrskim lastništvom nima blage veze. Torej zakaj se mi ukvarjamo z povsem nepomembno zadevo ko imamo v državi problemov da se ven ne vidimo, Verjamite, delavci, ki so zaposleni v tem spornem podjetju, si kruh služijo tako kot mi vsi z delom in plačo, in če država s to subvencij pripomogla k bolj kvalitetnemu delu, plačam in počutju delavcev je vse o.k. četudi je solastnik minister.
kameltrajbar
21. 11. 2013 07.40
+3
..povrhu vsega..je to ena najbolših in največjih orodjarn v ewropi.....:)))
bingo 1
21. 11. 2013 07.19
+2
Prosim če v demokraciji naredi nekatere nebuloze navadni delavec takoj ga dajejo na cesto,pač absurd na boljših delovni mesti delavce če narede nebuloze premestjo ga na drugo delovno mesto, res je ta prava demokracija za kozlat---------------------------------------------ps------primer na Hrvaški,policaj je slikal ukradene slike ki je ukradel tajkun takoj so ga vrgli na cesto,kje so tukaj možgani zakona za državo-------------------------------------------------------bingo x Ljubljana---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uporabnik811241
21. 11. 2013 07.03
+1
Sedaj ko so denar pobrali pač odstopi in nikomu nič jasno pa je ,da ima vse nastavljeno in denarci bodo prihajali naprej !!
Uporabnik811241
21. 11. 2013 07.05
+6
Pa še to Jankovič šteje za uspeh rešitev Cimosa vendar tega ni rešil Stepinčnik ampak davkoplačevalci in naj se zahvali nam !!!
josip1
21. 11. 2013 07.16
+2
jaka
21. 11. 2013 07.00
+3
Ja, odstopiti pomeni vrniti se v gospodarstvo!
dr.dare
21. 11. 2013 06.57
+0
Hhahahhahahahahhahahhah kaj vse ma JJ na grbi pa so ga morali odstavit kerd odstopil bi ob svetem nikoli!!!
josip1
21. 11. 2013 07.01
-1
Janša bo odstopljen šele na Dobu. December?
dr.dare
21. 11. 2013 07.02
+0
josip1
21. 11. 2013 07.03
+0
dr.dare
21. 11. 2013 07.14
+0
comment123
21. 11. 2013 06.53
+4
Jakam pa drugam, za poslanca je danes dober vsak prevarant,,svoji k svojim.ŠTALA!
dule100
21. 11. 2013 06.51
+0
Škoda ga je ! Tako sposobnega ministra bodo težko našli !
kratko in jasno
21. 11. 2013 07.07
+2
khm :-) no tok sposoben pa niti ni no , niti ene zadeve, ki bi jo on speljal se ne spomnim da bi kje zasledila:-) druga stvar pa je, da osebno meni se niti ne zdi sporno to, da je njegovo podjetje kandidiralo za pomoč če je izpolnjevalo kriterije, bilo bi diskriminatorno, da pomoči ne bi dobili le zato ker je solastnik minister. Pomoč je namenjena Slo podjetjem in tista podjetja, ki izpolnjujejo pogoje dobijo, Ne glede na to v čigavi lasti so. Novinarji kot ponavadi zaženejo rompompom po nepotrebnem in tam kjer je najmanj potrebno.
spygirl
21. 11. 2013 07.22
+1
res je;problem je v zakonih,ki so pisani barabam na kožo..zato je pri nas vse legalno in vse se sme...prav je da je odstopil, pa ne samo iz položaja ministra temveč tudi iz poslanske funkcije...samo to se pri nas ne bo zgodilo...5 jurjev na mesec za spanje na stolu pa ni mala plača..tudi jaz bi jo imela
Jože Valentin?i?
21. 11. 2013 06.36
+5
Noćebit direktor je rajš poslanc pa vleče dobro plaćo. Pa še pogrebca natakarja bo lahko s sabo vzel.
dr.dare
21. 11. 2013 06.26
-4
Vsaka mu čast! Se spomnite kok ljudi je protestiralo na ulicah pa JJ niti s prstom ni mignil celo zmerjal vas je z ZOMBIJI?
dr.dare
21. 11. 2013 06.37
+0
ful bi blo fajn če bi tisti ki minuse daje napisal kje sem se zlagal.. kaj v mojem komentarju ni res!!
Jože Valentin?i?
21. 11. 2013 06.38
+3
Ker je vedel , da protestirajo priskledniki in ovce
Jože Valentin?i?
21. 11. 2013 06.40
+2
dule100
21. 11. 2013 06.53
+5
Praviš, da so bili na ulicah ljudje ? Jaz jih nisem videl !
dr.dare
21. 11. 2013 06.54
-2
Se pravi še zmeraj nihče ni povedal kaj ni res!