Slovenija

Primanjkuje kar 1500 medicinskih sester, namesto za enega bolnika skrbijo za tri ali več

Ljubljana, 09. 04. 2014 14.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V sindikatu delavcev v zdravstveni negi opozarjajo na pomanjkanje medicinskih sester v zdravstvenem in socialnem varstvu. Ne izključujejo niti možnosti stavke. V intenzivni terapiji bi morala ena medicinska sestra skrbeti le za enega bolnika, največ za dva, a danes skrbi v povprečju za tri ali več bolnikov.

O razmerah v zdravstvu in socialnem varstvu je na današnji novinarski konferenci spregovorila predsednica Sindikata delavcev v zdravstveni negi Slovenije Jelka Mlakar. Poudarila je, da na podlagi izračunov, ki jih je pripravila stroka, v sindikatu trdijo, da je premalo 21 odstotkov oz. 1500 medicinskih sester.

V sindikatu opozarjajo na pomanjkanje medicinskih sester.
V sindikatu opozarjajo na pomanjkanje medicinskih sester. FOTO: Kanal A

V sistemu zdravstva in socialnega varstva je trenutno približno 20.000 medicinskih sester in bolničarjev, a zavodov je v Sloveniji ogromno, potreb ljudi po njihovih storitvah pa iz dneva v dan več, je dejala Mlakarjeva. Tako bi na primer v intenzivni terapiji morala ena medicinska sestra skrbeti le za enega bolnika, največ za dva, a danes skrbi v povprečju za tri ali več bolnikov. To po besedah Mlakarjeve pomeni potencialno nevarnost, da eden od teh bolnikov umre zaradi tega, ker je medicinska sestra naredila napako.

"Poleg tega je dokazano, da če medicinsko sestro med razdeljevanjem zdravil nekdo zmoti, je 50 do 80 odstotkov možnosti, da naredi napako pri delitvi zdravil, kar seveda lahko ogrozi bolnika ali celo povzroči smrt," pravi. Po dostopnih podatkih je 30 odstotkov vseh zapletov v zvezi z zdravili. Te napake in zapleti se po trditvah Mlakarjeve dogajajo zaradi velike preobremenjenosti medicinskih sester.

"Zahtevamo, da se država odzove in opredeli do dokumenta Kadrovski normativi in delovni standardi v zdravstveni in babiški negi, ki ga je predlagala stroka. O tem govori tudi stavkovni sporazum, ki ga je 20. maja 2013 z vlado podpisala večina sindikatov javnega sektorja," opozarja Mlakarjeva.

Ker je rok za uresničevanje sporazuma potekel 31. marca, se bodo člani sindikata na petkovi skupščini opredeljevali, kot je pojasnila Mlakarjeva, do "ignorance ministrstva za zdravje" na način, da bodo "nagovarjali" medicinske sestre, naj opravljajo svoje delo le v obsegu plačanega. Ob tem je Mlakarjeva spomnila na januarsko analizo, ki je pokazala, da medicinske sestre iz meseca v mesec opravijo več kot 200.000 neplačanih nadur.

Da so razmere v zdravstveni negi res pereče je potrdila tudi generalna sekretarka sindikata Flory Banovac, ki je poudarila, da so razmere v tem trenutku tako napete, da bodo medicinske sestre nekega dne službi rekle ne. A tragika zgodbe je v tem, da se bojijo za svoje službe, je dodala Banovčeva.

Z ministrstva za zdravje pa so sporočili, da dogovori s sindikati še niso končani. Danes so vsem sindikatom s področja zdravstvene nege poslali predlog ministrstva glede standardov in normativov z obrazložitvijo metodologije, opozorili pa so jih tudi na mnenje o standardih in normativih Evropskega združenja medicinskih sester (European Federation of Nurses). Ministrstvo je namreč za mnenje o standardih in normativih zaprosilo tudi omenjeno evropsko združenje. V odgovoru, ki so ga prejeli 2. aprila, je jasno zapisano, da so standardi v pristojnosti strokovnih združenj in profesionalnih organizacij, ki sprejemajo priporočila, so še navedli na ministrstvu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (79)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Luna Mesec 1
11. 04. 2014 09.18
+2
......vse je v organizaciji, večina sester z višjo izobrazbo dela po pisarnah, a so se zato šolale?????
_princeska_
10. 04. 2014 18.51
-4
Veste kaj, medicinskih sester premalo???? Izšola se jih letno veliko več, kot zdravnikov, ampak medtem ko mladi zdravniki volontiramo (delamo popolnoma brezplačno), na oddelkih ne vidim, da bi volontiral kak tehnik ali medicinska sestra!!!!!!!! Veliko lažje dobijo službo kot mi! In ko toliko govorijo o prepovedi zaposlovanja v javnem sektorju, zakaj se še vedno pojavljajo razpisi za zaposlitev medicinskih tehnikov/sester, medtem ko za zaposlitev zdravnikov ni bilo v tem času nič ponudb, niti za sobne, niti za zaposlitev druge alternative!!!!!!!!! Meni se večina sester ne zdi niti približno preveč obremenjena! Pač pridejo bolniki, ki rabijo več pozornosti in nege, pa drugič spet manj zahtevni, tako to je, ne glede na to ali si zdravnik ali drugo medicinsko osebje. Se mi pa zdi, da je računica na koncu vedno, da oddelek premore več sester kot zdravnikov! Če bi vsak zdravnik delal svoje delo kot se zagre, ne pa da se zanaša na to, da ima ob sebi svojo sestro in svojo tajnico in svojo ne vem kaj še vse, bi bil sistem bistveno boljši, denarja za pomembnejše stvari pa tudi več!
Klemen Šuligoj 1
11. 04. 2014 07.10
+0
jajajade vsak zdravnik si želi oz. ZAHTEVA ob sebi vsaj eno medicinsko sestro, saj nekaterih del, ki bi jih zdravniki morali opravljati prenašajo na medicinske sestre. Strinjam se, da v Sloveniji letno izšola vač (diplomiranih) medicinskih sester, kot pa jih potrebujemo, a v tem (šolanju) pač tiči profit in dobiček tistih, ki so visoke šole/fakultete za zdravstveno nego ustanovili in tam predavajo. Nihče sicer ne nasprotuje ideji, da bi v bolnišnicah bilo več zdravnikov, z razlogom dviga strokovnosti in kvalitete. A kaj, ko bi efekt bil ravno nasproten - več zdravnikov bi za opravljanje svojega dela rabilo ob sebi še več sester, da bi opravljale njihovo delo - torej začaran krog.
polarmodel
10. 04. 2014 11.12
-1
nekateri gospoda štruklja le kritizirajo, ampak treba je povedati, da je dobro poskrbel za javni sektor in je zelo priljubljen med uslužbenci. primer: imam dve kolegici s srednjo šolo v vrtcu, ki sta vzgojiteljici in dobivata med 1400 in 1500 evrov neto plače. vzgojiteljice kolegice iz španije niso mogle verjeti tem številkam, saj tam le redkokatera dobi več kot 1000 evrov neto.
moj i
10. 04. 2014 08.57
-2
odgovorni v vladi, vodstvo bolnišnic, zdravstvenih domov, primariji odd.. medicinske sestre/bratje sami, vodilni v sindikatih: pot pod noge, napnite oči in opravite pregled delovanja sester, boste z lahkoto ugotovili, da ene garajo, veliko pa jih poseda, klepeče po telefonu in skrbno šteje minute do konec delovnika - skratka ORGANIZIRAT SE JE TREBA, pa pomanjkanje ne bo, zdaleč tako veliko - pa veliko USPEHA pri ORGANIZACIJI DELA primernem časom in pomanjkanju denarja v državni blagajni ...
-BZ-
10. 04. 2014 06.48
-5
ja pa daj no, kje na svetu pride ena medic. sestra na enega pacienta, ja pa kje vi živite? v SLo. pride 1 sestra na 10-20 bolnikov in en zdravnik na 100 pacientov, žal tko je, v splošni in družinski medicini pa en zdravnik na 1500 pacientov in več. torej. nehajte pretiravat, od dela še ni bil nihče gotov, pomembno je kako je delo organizirano in razporejeno in učinkovito opravljeno, in prav slednje manjka povsod v javnem sektorju, od zdravstva do šolstva, sodstva, policije in javne uprave-ravno tam, kjer se porabi največ denarja. pejte vsi skup nekam.nehajte izsiljevat pa se spravite delat. vi ste javni servis vrez katerega država ne funkcionira, če ne pa lahko grem tudi drugam živet, kjer bom za svoj denar dobil javne storitve kot se človeku dostojno spodobi...
prašekk
10. 04. 2014 07.41
+6
A ti slučajno veš kaj je intenzivna nega ?
Kwaj
10. 04. 2014 07.56
+4
Mogoče boš kdaj na intenzivni.....ležal mislim!!!
Adalbert-Mišo Koren
10. 04. 2014 08.20
+2
Smrd.se strinjam z tabo!res so doloceni oddelki ki rabijo extra pogoje,intenzivna,reanimacija it'd!toda na vseh oddelkih pa tega ni treba!bil sem v bolnici na ortopedski kliniki-do
Luna Mesec 1
11. 04. 2014 09.17
......se strinjam z vama, a le do določene mere, le zakaj rabi moj osebni zdravnik dve medicinki?????
Mariyah
09. 04. 2014 21.56
-1
Ko so nazadnje takole napenjali pri zdravnikih so navlekli pol Balkana nekvalitetnih dohtarjev sedaj pa izganjajo kar 450 Slovenskih zdravnikov. v tujno....Imajo spet rdećči pobožno željo po Bosanizaciji ali balkanizaciji zdravstva v Sloveniji..??
iggy5
09. 04. 2014 21.48
+18
pr nas bodo ti stručkoti pogruntal da sploh nobene medicinske sestre ne rabjo,ker to je sam strošk,pa čeprav naredijo 80% dela.Medicinske sestre so danes to kot so bili nekoč gradbeni delavci,plačilo za *.,delajo pa*. Smetano pobirajo doktorji ,kajti njih se pa bojijo da se nebi zbunili,in imajo plače super pa še prevozne stroške itd...Skratka za zdravnike je zelo dobro poskrbljeno glede plačila,medicinske seste so pa že skoraj v suženskem razmerju
Apocalyptica
09. 04. 2014 21.07
+2
Laž... več kot štiri leta se je sorodnik trudil, da bi dobil službo kot medicinski tehnik!!!! pisal prošnje na vse možne zavode, od zd-jev, bolnišnic, domov za ostarele, pripravljen na selitev, če bi bilo treba!!! vsepovsod je dobil zavrnjeno, čeprav je imel opravljeno sš z najvišjimi ocenami in strokovni izpit v nulo!!! zdaj ma pa službo v Avstriji. Tak da naj ne jamrajo, koliko jih manjka! Na zavodu, grem stavit glavo, jih je med tistimi več kot 130.000 brezposelnimi, zagotovo nekaj 100, ki ustrezajo zahtevam, ki bi jih teh 1500 moglo met! Norčke delajo sami iz sebe, ker zdaj po medijih cvilijo in jočejo, ko pa so imeli priložnost, da SVOJE ljudi zaposlijo, pa so jim pred nosom tresnili z vratmi. In večina teh je zdaj našla službe v tujini. Verjamem, da se na slabše, torej v Slovenijo, ne bodo vrnili. Zato priporočam tem našim dohtarčkom in medicinskim sestram, da zavihajo rokave. In se znajdejo, kot se vejo in znajo. Tudi vsi ostali so se mogli, ko so prosili za službe!!!!
Flavius
09. 04. 2014 21.30
+10
Sej medicinskih sester je res premalo zaposlenih, po drugi strani jih je pa na zavodu preveč ( cca. 2000 srednijh medicinskih sester in tehnikov.) Problem je v sistemu, politiki... verjemi, iz ministerstva imajo (bolnišnice, zdr. domobi itd.) prepoved zaposlovanja... imajo pa možnost delanja volunterskega dela..ampak oprosti, volunterstvo ti ne plačuje položnic in kupuje življenskih potebščin.
Mariyah
09. 04. 2014 20.25
+0
Glede na tp da use Bencinske sestre delajo enako delo imamo pa jih že tri sorte navadna srednja,malo boljša višja ( če to sploh je ) in baje najboljša diplomirana ( Use pa delajo enako delo ) bi morda imeli še bolše z Magisterijem in bencinsko sestro z doktoratom zmes pa še kakega električarja z magisterjein Šlosarja z doktoratom .......????!!!!
Flavius
09. 04. 2014 21.33
+1
ma kaj govoriš bedarije...malo se pozanimaj v zdravtvenih hofih pa boš vidu v čem je poanta srednje, diplomirane in magistrske medicinske sestre. da pa ne boš mislu....včasih se na odddelku tut potrebuje kakšnega električarja ali šlosarja...
fujjjjjj
09. 04. 2014 19.48
+3
nisem izobražen človek niti pribljžno kot naši veljaki in ne razumem tega da imamo na zavodu 130000 brezposelnih ,med njimi so sigurno tudi medicinske sestre,ko pa jih potrebujemo 1500.To se pravi ,ne da ni dela ampak se gleda samo na dobiček.Dokler bo ta mentaliteta prevladala ne bo boljše.
Uporabnik565636
09. 04. 2014 19.56
-1
Kaksen dobicek, ce je zdravstvo v rdecih stevilkah
fujjjjjj
09. 04. 2014 19.59
+7
zdravstvo že a posamezniki pa nikakor.V tem je razlika.
Explainator
09. 04. 2014 19.36
-10
ne vem no..meni se to zdi normalno, da sestra skrbi za malo več bolnikov kot za samo enega...če je to res, da je do sedaj skrbela samo za enega, potem ta naš aparat res nudi malo preveč luksuza
k53e
09. 04. 2014 19.46
+16
nekaj je intenzivna nekaj pa drugi oddelki!!...na drugih oddelkih je itak še hujš, kjer ena glavna sestra skrbi za 2 oddelka skupaj, 2 negovalki in sestri pa za več kot 50 oseb!!...in pol se čudimo da je toliko napak in nepravilnosti v zdravstvu!!
Blaška
09. 04. 2014 19.51
+14
saj tudi skrbi : )) očitno še nisi tako zbolel, da bi rabil kakšno bolnišnično zdravljenje : )) kar je v redu : )) ampak bolezen pride in takrat človeku največ pomeni dobra medicinska sestra ali medicinski tehnik : )) sploh starejši ljudje poleg zdravil, injekcij...potrebujejo njihov nasmeh, lepo besedo, včasih tolažbo : )) in ob vsem delu, niso v stanju se bolnikom posvečat še s tem, vsaj v večji meri ne : )) vem pa, kako je babici , takrat, ko nismo bili pri njej na obisku, pomagala lepa beseda medicincev, mogoče bolj kot vsa zdravila : )))
Klemen Šuligoj 1
09. 04. 2014 19.24
-3
Predsednica Sindikata delavcev v zdravstveni negi Slovenije Jelka Mlakar je na novinarski konferenci poudarila, da je na podlagi strokovnih izračunov premalo 21 odstotkov oz. 1.500 medicinskih sester. "Zahtevamo, da se država odzove in opredeli do dokumenta Kadrovski normativi in delovni standardi v zdravstveni in babiški negi, ki ga je predlagala stroka." Kdo pa je pripravljal te kadrovske normative??? Stroka???' Katera pa???' Žal stroko na področju zdravstvene nege že dolgo ne predstavljata zgolj Jelka Mlakar (ki sicer s tem prispevkom le želi ohranjati bitko za ponovno zasedbo funkcije predsednice sindikata na vrelišču - kar pa ji k sreči ne bo uspelo, saj bo na volitvah v petek dokončno ODLETELA ) in darinka Klemec (predsednica zveze društev medicinskih sester), ampak je ta stroka dokaj širši pojem predvsem ustreznejših ljudi in organizacij.
prašekk
09. 04. 2014 19.09
+19
Bil sem že na intenzivnem oddelku UKC in kapo dol tem dekletom. Nikoli jim ne moremo poplačat njihovega dela.
lepe o?ke
09. 04. 2014 19.02
+7
Dragi 1xy- v delo medicincciske sestre sodijo tudi prevezi-sploh, če si zaposlen na kirurškem oddelku v bolnici pa tudi dajanje injekcij, prevezov pa zdravniki sploh ne delajo.In te stvari se tudi učimo v šoli- sama sem namreč medicinska sestra v bolnici. A misliš da se izobrazujemo samo za kahle nosit?In kaj je po tvojem naše delo? Se pa strijnam , da če bi se manj ukvarjali z administracijo bi se lahko več ukvarjali s pacienti
prašekk
09. 04. 2014 19.10
+6
1xy
09. 04. 2014 20.18
-2
če bi pozorno prebrala komentar, potem bi videla, da govorim o medicinskih sestrah pri splošnih zdravnikih........katerih izobrazba je NEIZKORIŠČENA......
abc?d555
09. 04. 2014 18.02
-4
Nekaj mi pa ni jasno. Enkrat je premalo medicinskih sester, drugič pa pravijo, da jih preveč izobrazimo? Kaj zdej, odločite se že enkrat.
mertseger
09. 04. 2014 17.52
+19
Danes sestre namesto da bi se ukvarjale z bolniki prelagajo papirje in sedijo za telefoni. Jih poznam kar nekaj ki pravijo da jim je muka hoditi v službo ker se samo še z birokracijo ukvarjajo in ne z bolniki. Sicer pa ena medicinska sestra skrbi tudi za 2 oddelka bolnikov tolikšno je pomanjkanje.
Uporabnik565636
09. 04. 2014 20.00
+4
Ni samo v zdravstvu ogromno nepotrebne birokracije. Vsak nov zakon ali sprememba samo se zaplete situacijo. Namesto, da bi se pisalo zakone tako, da jih vsak razume, jih zapletajo tako, da jih 5 pravnikov ne zna razlozit. V takem sistemu ni druge kot birokracija. Drzavi je pocasi potrebno dopovedat, da je nastala zaradi drzavljanov in ne obratno
1xy
09. 04. 2014 17.40
+14
zdravstveni sistem KATASTROFA: imam veliko pripombo.......ZAKAJ MEDICINSKE SESTRE OPRAVLJAJO DELO ADMINISTRATORJEV?????.......v zasebnih/koncesijkih ambulantah in zdravstvenih domovih so medicinske sestre administrativne delavke - NI ŠKODA KADRA IN DENARJA.......brezposelnih administratorjev in ekonomistov pa kot smetja........napotnice, evidence, recepte in čakalno vrsto pa res ne rabi vodit med. sestra - tistih 5 prevezov in 3 injekcije na dan, pa lahko opravi zdravnik........MEDICINSKE SESTRE PA NAJ POČNO TO, ZA KAR SO SE IZOBRAŽEVALE!!!!!!
k53e
09. 04. 2014 20.02
+0
sej preveze pa injekcije deva MS in ne zdravnik....pametuješ, a nimaš blage veze!!
1xy
09. 04. 2014 20.19
+0
seveda jih dela - samo v splošnih ambulantah je tega zelo malo, kar tudi navajam - to bi lahko opravil zdravnik.....
skismania
09. 04. 2014 17.34
+25
nej se jim že zviša plače sestram. ne pa unim smradom u parlamentu k nč ne delajo , sam škodo pa dobi dnara k dreka
lalalala1343
09. 04. 2014 17.17
-1
tri ali več :o
Sistemskakorupcija1
09. 04. 2014 17.23
-2
la?n10tr0c1sl0venije
09. 04. 2014 17.14
+35
če iz javne uprave (pisarne, občine, upravne enote, razni zavodi, agencije, blablabla....) odpustimo 1000 ljudi, lahko za njihove plače zaposlimo 3000 medicinskih sester z normalno plačo 1000€ neto. pa bo več zaposlenih v sloveniji, porabil bomo čis isto dnarja, bolniki bojo pa še bolj zadovoljni. to da bo pa par pisarn praznih pa državljani ne bomo niti občutili....
Sistemskakorupcija1
09. 04. 2014 17.21
-2
Ne bo držalo, treba je narediti pametno, da ne obremenimo spet države zaradi nadomestil, ki bi jih ti odpuščeni delavci po zakonu morali prejemati. tako počez ne gre, je pa res, da je podvajanja preveč, tam je še veliko rezerv. Potem je potrebno razmišljati tudi o tem, da bi bila to nova socialna bomba. Ljudi je potrebno prezaposliti, tam kjer jih je evidentno preveč dati tja kjer jih je premalo, privatizirati nekatere dejavnosti javnega sektorja in predvsem pobrati tam, kjer se da, tajkunom, davčne oaze, uvesti davčne blagajne. Ampak to vladajočim ni v interesu, ker so povsod v javnems ektorju nastavili lovke in zaposlovali svoje ljudi, sorodnike, znance itd. To je to!
Uporabnik565636
09. 04. 2014 20.04
+3
Iz javnega sektorja je potrebno izlociti tako imenovane zasebnike v zdravstvu in solstvu. Kdor hoce delat v javnem, bo pac imel varno sluzbo in manjso placo, kdor hoce bit bogat, bo si pac moral sam iskat biznis. Ne pa da si basejo zepe z javnim denarjem. Ne mores pa privatizirat vodovoda ali komunale.