Tujina

VIDEO: Nastanek nove ledene gore na Antarktiki

Miami, 05. 11. 2011 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Potem ko so iz zraka opazili 29-kilometrsko razpoko na ledeniku Pine Island, so Nasini znanstveniki sporočili, da na Antarktiki nastaja nova ledena gora. Kdaj se bo odlomila, še ni znano.

Nasini znanstveniki so 14. oktobra, ko so njihova letala DC-8 preletela območje, odkrili, da na Antarktiki nastaja nova ledena gora. Na ledeniku Pine Island so namreč odkrili ogromno razpoko.

Razpoka na ledeniku Pine Island je dolga 29 kilometrov in široka 250 metrov.
Razpoka na ledeniku Pine Island je dolga 29 kilometrov in široka 250 metrov. FOTO: Reuters

26. oktobra so opravili prve meritve iz zraka, ki so pokazale, da se razpoka razteza približno 29 kilometrov v dolžino in tam, kjer je najširša, meri 250 metrov. Najgloblja je na 50 ali 60 metrih.

Ko se bo kos ledu odlomil, bo ledena gora pokrila okoli 482 kvadratnih kilometrov površine, a kdaj se bo to zgodilo, Nasini znanstveniki še niso povedali.

Nova ledena gora na Antarktiki
Nova ledena gora na Antarktiki FOTO: Reuters

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (28)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Trapist
06. 11. 2011 12.07
+1
@vraz Ne mešajmo hrušk in jabolk, prosim. Bilo je govora o vzrokih za globalno segrevanje. Razprava o tem, kaj bi se dogajalo s planetom brez nas, če se nam uspe zradirat, pa je s praktičnega stališča človeštva brezpredmetna. Seveda bi si planet prej ali slej opomogel. Govora je o vsaj naslednjih 100.000 letih, ali še raje milijonih. To je na geološki lestvici morda zanemarljivo, na naši pa cela večnost. Kajti potrebno je gledat skozi prizmo človeštva in ne skozi kakšne fatalistične "božje oči". Že sedaj imamo na planetu precej, z radioaktivnostjo kontaminiranih, področij, ki bodo ostala nenaseljiva vsaj omenjenih 100.000 let. Če se pripeti kakšna globalna jedrska vojna, pa ne bo govora le o izumrtju ljudi, marveč bolj ali manj vsega živega. Prepričan sem, da ob upoštevanju Drakove enačbe, zgolj v naši galaksiji mrgoli "nekdaj živih" planetov, čigar atmosfera je zasičeno raioaktivna. Ali pa, podobno kot na Veneri, na takih planetih vlada popolnoma zbezljan učinek tople grede zaradi klasičnega onesnaženja. Zato pravim, da so prihajajoče generacije tako pomembne, kajti v vsej človeški zgodovini nismo imeli takih možnosti za samouničenje kot prav zdaj. To je verjetno splošen pojav v vesolju, saj vsaka civilizacija prej ali slej doživi industrijsko revolucijo in odkrije element 92. Žal nam zaenkrat zelo slabo kaže. Rešitev pa je zgolj v tem, da presežemo omenjeno pradavno močvirsko navlako kot so verovanja, nacionalizmi, fundamentalizmi itd., ter se podamo globlje v vesolje oz. porazdelimo jajca v več košar.
Tone 12345
06. 11. 2011 08.33
Če se bo vesolje razpizdilo nas bo zbrisalo v stotinki sekunde!!!!
Tone 12345
06. 11. 2011 08.31
+1
Tko da ni tako za poveličevat človeka,ki v bistvu škoduje samo sebi in nikomur drugemu!Vesolje je preveliko in mi taka majhna nepomembna smet z vsem onesnaževanjem vred!!
Tone 12345
06. 11. 2011 08.24
Trapist!To kar si napisal je vse res ampak se tiče samo življenja recimo trenutno živečih živih bitij in rastlin na zemlji,pa mogoče še nekaj generacij!ampak za sam planet zemlja je to samo en utrinek v njenem življenju in bo ko bo to potrebno hitro vzpostavila ravnovesje pri sebi in to v trenutku-brez kakšnega napora!
Trapist
06. 11. 2011 03.07
@ vsem teoretikom zarot Tista primerjava s Cimetom je bila zgolj šaljiva prispodoba, ki je očitno tako uzurpirala admina, da se je na bazi bratskih emocij in egalitarnosti odločil za preventivni izbris. Nič hudega. Povsem lahko bi namesto Cimeta uporabil podobno maskoto z imenom Mišo. (V tej obliki bi jo admin verjetno pustil pri miru.) Glede menenj, ki se krešejo okrog vzrokov globalnega segrevanja, pa takole. Če se strinjamo, da je človek iztrebil že prenekatero živalsko vrsto; če se strinjamo, da smo sami krivi za ozonski luknji nad južnim in zdaj še nad severnim polom, katerima vzrok so CFC-ji in bodo krivi za njuno širjenje še najmanj tja do leta 2030 (kdor ne ve o čem govorim, bolje, da takoj preneha z branjem); če smo enotni, da nas v najboljšem primeru čaka le velika naftna kriza, če bi cel svet, na čelu s Kitajci, želel živet kot živimo v EU in ZDA; če ne spregledamo, da sta si grafa višanja CO2 v atmosferi in globalnega dviga temperatur nekam sumljivo podobna; če vemo, da trenutno ne bruha noben supervulkan; če nam je znano, da ves metan še vedno ni ušel iz permafrosta; če spremljamo vreme in vemo še, da se dnevno opravi med 50.000 in 100.000 komercialnih, vojaških in drugih letalskih poletov (mimogrede, sem tudi pilot); potem upam, da lahko potegnemo kak zaključek tudi brez pomoči takih in drugačnih dokumentarcev. Mimogrede, najbolj strašljiva je vizija, da današnja mladina verjame, da je človek na Zemlji marginalna figura, in v tem aspektu nezmožn vpliva na okolje. Želim si, da bi ta zapečkarska mladina čim prej šla na pot okrog sveta, se vmes ustavila v kateri od (rastočih) gospodarskih sil in opravila nekaj samorefleksije. Ravno ta generacija, ki jo omenjam bo žal odločilna za naš napredek ali pogubo. V roke bodo dobili vsa sredstva za uničenje planeta in sebe. Hkrati pa smo še na tako nizki evolucijski ravni, saj smo komajda prilezli iz močvirja in pragozda, da nosimo s seboj še kopico umske navlake - nacionalizem, verski fundamentalizem, sebičnost, sovraštvo, itd. Zato bi si želel videt nekaj manj arogance in napuha. Če ne zaradi drugega, zaradi lastnih otrok in vnukov. V nasprotnem primeru smo v ćorsokaku oz. *.
Nimivseeno
05. 11. 2011 20.27
fox12 05.11.2011, 11:53 Mogoče ti ne veš, znanstvena elita pa ve, zato se tudi upira taksi na CO2, Poglej si global warming swindle in se pouči. Takse o izpustih CO2 se pa že dogajajo in so že realnost.
mac4_m
05. 11. 2011 14.12
ameriški, ruski in kitajski predsednik ter njihovi šefi - bogataši imajo leto do dve max, da pričnejo agresiven brezkompromisen boj proti globalnemu segrevanju. Brezvezno grebanje za nafto in dodatno segrevanje kot posledica tega je dejansko popolnoma nepotrebno za njihovo prevlado na planetu. Če tega roka ne bojo ujeli, bo v zelo kratkem njihova prevlada samo še bled spomin, narava pa bo njihovo brezobzirnost kaznovala s popolno spremembo podobe planeta. Še tako dodelani bunkerji tej sili ne bojo kos, če pa morda le, pa bo zaključek njihovega bivanja zelo skromen in poln trpljenja...
Static
05. 11. 2011 13.27
Ne, sama znanost ni zavajajoča, ampak ljudje ki ne poznajo izrazov in nimajo pojma o kontekstu zavajajo javnost.
Ramzess
05. 11. 2011 13.19
Pikipoki3, tudi na ta film sem se spomnil.
Ramzess
05. 11. 2011 13.18
Globalno se segrevanje, del tega je tudi kratka ledena doba, ali pa tudi ne, ...je del evolucije planeta Zemlje, posledica dviga frekvence planeta, ter drugih faktorjev zraven, ...vpliv človeka je sorazmerno majhen a dovolj velik, da si poslabšuje položaj, ...s tem da zaradi svojega vpliva na okolje povečuje moč in razsežnost klimatskih in geoloških katastrof, in drugih težav. Gledati je treba celo sliko, ne samo posameznih delov. Uradna znanost je kot religije, ...zavajujoča.
Static
05. 11. 2011 13.18
Zakaj so ljudje ki nimajo pojma najbolj glasni? Skeptik o globalnem segrevanju Richard Muller je sam naredo raziskave in prišel do zaključka da se res dogaja.
Ramzess
05. 11. 2011 12.55
In tudi ne bodo povedali, ... Ne vem zakaj sem se spomnil na film Absolutna ničla.
PowRider
05. 11. 2011 12.35
Nedvomno se dogajajo spremembe, ampak ne zaradi nas. Zelo velik krivec je sonce! In poleg tega ima še zemlja te naravne cikle ko se ekrat segreva in spet naslednjič ohlaja. Ledeniki so se pa talili zelo dolgo časa, to se ne dogaja samo zadnjih nekaj 10 let! Sedaj se taljenje počasi ustavlja oz. se je že, saj je prirastek že nekaj let pozitiven v večini primerov. Drugače pa poglejte v prteklost kaj se je dogajalo na to temo, pa ni bilo ne avtov ne industruje. Zemlja sploh ne ve da smo mi na njej, tako majhni smo. Nimamo nekega velikega vpliva, edino kar delamo je pa to da sami sebi škodujemo z onesnaževanjem! Zemljo kot planet pa to ne moti nič :)
pikipoki3
05. 11. 2011 12.19
To me spominja na tisti film Dan po jutrišnjem :)
Turgensis
05. 11. 2011 11.53
@monsteryellow od kdaj pa se razpoke merijo iz tal?? vedno se merijo iz zraka, s pomočjo signalov ki se odbijejo od površja! kako pa ladja izmeri globino v vsakem trenutku?? misliš da pošljejo potalpljaša vsako sekundo na dno in da izmeri?? pa letala odmetavajo padalce, da meri višio?? @rumburak globalno segrevanje niso buče, planet se vedno segreva ali ohlaja, temperatura ne more mirovati in nikoli v zgodovini planeta ni mirovala! Glede na to, da se puščave širijo, ledeniki zmanjšujejo,... sklepamo, da gre za segrevanje, saj kaj drugega ni možno. Glede CO2 je pa tako, je samo eden izmed mnogih dejavnikov, ki vplivajo na segrevanje ozračja, ne smemo ga zanemariti, niti ga ni smiselno navajati kot edinega krivca za globalno segrevanje. Sploh pa niti ne vemo, koliko CO2 prispevamo mi v ozračje, koliko narava in koliko ga rastline porabijo, zato so vse trditve o CO2 neutemeljene, ker ne vemo dovolj, vemo samo da narašča, krivca pa ne poznamo, lahko je človek, lahko so vulkani, lahko je morje,...
Dejan Zajebancije
05. 11. 2011 10.58
Globalno segrevanje (oziroma zdaj so ugotovili, da tudi ohlajanje in poimenovali kar klimatske spremembe...) ni plod teorije zarote ampak velikega nat3ga, ki ga oblasti z našiljenim sovražnikom CO2-jem bojujejo proti ljudem. "Kliimatske spremembe" = čisti *!
monsteryellow
05. 11. 2011 10.56
Ampak če so opravili prve meritve iz zraka,kako so ugotovili globino razpoke?
LegendReborn
05. 11. 2011 10.24
ena od teorij je te, da naj bi zaradi previsokih temeperatur voda začela bistveno hitreje in več izhlapevat, nastajali bi oblaki, ki bi prekrili nebo (okoli in okoli Zemlje), sonce nebi več segalo čez oblake, zato bi se Zemlja začela hitro ohalajatim padavine bi bile ledene in nastala bi ledena doba! In mislim da se prav to dogaja...
Ofca1A
05. 11. 2011 10.15
Hehe,......to so cikli,......planet se segreva,...planet se hladi,.....mogoče mi s svojo prisotnostjo vplivamo na to zadevo 0,001% :)
safeta
05. 11. 2011 10.00
nastanek ledene gore?!? ODLOMIL se bo velik kos ledu, nastalo pa ne bo nič. le izginilo bo.