Tujina

'Verska svoboda velja za vse vere'

New York, 14. 08. 2010 07.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Tako opozarja ameriški predsednik Obama, ki meni, da gradnja mošeje in islamskega centra v bližini prizorišča napadov 11. septembra v New Yorku ni sporna.

Gradnjo mošeje ter islamskega centra v bližini prizorišča terorističnih napadov 11. septembra 2001 v New Yorku je podprl tudi ameriški predsednik Barack Obama. Dejal je, da razume, da gre za občutljivo temo, opozarja pa, da muslimanski verniki imajo iste pravice kot drugi. ZDA morajo vsem ljudem zagotoviti versko svobodo, je še razložil ameriški predsednik. "Prav verska strpnost nas loči od naših sovražnikov," je dejal Obama. Poudaril je, da ZDA temeljijo na principu, da so dobrodošli vsi, ne glede na versko opredelitev.

Barack Obama
Barack Obama FOTO: Reuters

Newyorški župan Michael Bloomberg prav tako meni, da gradnja mošeje in islamskega centra v bližini Ground Zera ni sporna.

'Nestrpnost lahko premagamo'

Postavitvi mošeje blizu Svetovnega trgovinskega centra (WTC) nasprotuje večina družin žrtev 11. septembra, vendar pa ne vse. Organizacija Cordoba House, ki organizira gradnjo, je namreč pridobila pisne podpore okoli četrtine omenjenih družin. Islamska organizacija, ki si prizadeva za sožitje in razumevanje med islamom in Zahodom trdi, da bo mošeja blizu kraja zločina islamskih skrajnežev Al Kaide dokaz, da se nestrpnost lahko premaga. Poudarjajo tudi, da so bili med žrtvami 11. septembra tudi muslimani.

Nasprotnikom mošeje, med katerimi je poleg lokalnih republikancev tudi nekdanja guvernerka Aljaske Sarah Palin, se je pred kratkim pridružila tudi judovska organizacija Antidefamacijska liga, ki si prizadeva za odpravo vseh vrst nestrpnosti. Liga je sporočila, da bo gradnja mošeje tako blizu kraja napadov pri sorodnikih žrtev povzročila nepotrebne dodatne bolečine. Nasprotniki zatrjujejo, da niso proti mošeji in islamu, le proti lokaciji.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (85)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Abacus
15. 08. 2010 17.31
kununurra 14.08.2010, 20:39 2 V Avstraliji je okoli 70 različnih verskih skupnosti. Vse imajo svoje sakralne objekte. Dokler ne delajo škode v kakršnikoli obliki in plačujejo davek, jim nihče ne teži. To daje slutiti, da multinacionalna država deluje. /// Multinacionalna drzava lahko zaenkrat uspeva le v 'Novem Svetu' to je v obeh Amerikah ,Avstraliji ,Novi Zelandiji. Vecina je priseljencev ,prvotni avtohtoni prebivalci pa so bili ob stiku z kolonialisti se v fazi razvoja v primerjavi z nami 'pred Antiko' in so vecinoma prevzeli kulturo od prislekov takrat bolj napredne civilizacije. Tudi danes je prvotnih prebivalcev 'Novega Sveta' malo ,je pa veliko mesancev med prisleki in avtohtonimi prebivalci in naseljenci od drugod Evrope ,Afrike ,Azije. Tako ,da vecina ljudi se sprejema kot take ,ce so le lojalni tej novi drzavi. Kajti 'Stari svet' Afrike ,Evrope in Azije pa ima tisocletja zgodovine ,ki pa zaradi nastanka razlicnih kultur in vzdrzevanja le teh vec tisocletij ,preprecuje multinacionalnost ,cetudi je ponekod v Evropi pa vedno obstajajo meje do kod se lahko gre multi kultura. Morda kdaj v prihodnosti!?
Abacus
15. 08. 2010 17.21
IVO1965 14.08.2010, 13:58 2 islam, katolištvo, pravoslavstvo, budizem, hinduizem in vsa ostala sranja so samo sistem, kako skregati ljudi in jim izvabiti čimveč denarja iz žepov. večino vojn in zla na svetu so pvzročile vere /// Vecinoma se strinjam ,edino z Budizmom skoraj ni tezav. Je se najbolj miroljubna filozofija (kajti religija ni) le kitajska oblast jo stalno zatira ,pa se ta ne upira nazaj ,kot muslimanski Ujguri. Poleg tega je Budizem edina sakralna filozofija ,ki vidi v tehnoloskem napredku dobro za clovestvo ,kajti vse ostale vere od krscanske ,pravoslavne ,muslimanske niso naklonjene modernizaciji in so zelo konzervativne. Hinduizem pa celo prepoveduje odstraniti tudi vsako skodljivo stvar ,recimo mrtvo zival na ulici ,ki pa lahko povzroci izbruh bolezni za ljudi. In zato tudi Indija pri razvoju za nekajkrat zaostaja za Kitajsko ,ceprav sta primerljivi drzavi pa Indijo hromi Hinduizem.
HLAPCI.HLAPCI
15. 08. 2010 16.31
Da so se trije bloki zrušili zaradi tistih dveh avionov je pravljica za naivne. Gorele so jeklene stolpnice slabše zgrajene tudi po 24 in več ur in se nobenea ni zrušila, kaj šele da bi padla s takšno hitrostjo in se sesula sama v sebe. Poleg vseh naravnih bogastev so "našli" še za najmanj 208,128,822,487 litrov nafte (1.8 Billion Barrel Oil Find in Afghanistan). In če ne bo nobenega "upornika" več si ga bodo amerosi izmislili ker ne bodo odšli dokler ne poropajo vsega.
skydrol7
15. 08. 2010 14.10
@ LittleSisster ?? glej - Google - it > Al Qaeda - al - qaida > al - qaida > ali al - qa'ida international teror network...... kar se tice zgornjega clanka pa prez.Obama se drzi nacela o politicnem pravilu izgovora za teror. napad islamskih fanatikov na WTC in umor 3,000 usluzbencev teh stolpnic ki so napravili samo eno napako na ta usodni dan - sli so v sluzbo .............
Robert Ma
15. 08. 2010 11.28
MEN ZANIMA KAKO USPE OBAMI TAKO DOLGO BITI NA POLOŽAJU BREZ ANTETATA?
HLAPCI.HLAPCI
15. 08. 2010 10.50
Nicolete, prebral sem te nekaj krat o religiji in teh temah, se strinjam s tabo.
HLAPCI.HLAPCI
15. 08. 2010 10.49
juwel14.08.2010, 23:59 -3 .....verske bitke bodo ponovno še prišle in upam, da bodo kanovani tudi vsi izdajalci svojih pripadnikov !....vedno so verske vojne bile in tudi bojo v prihodnosti . Slava križarjem, ki so vedeli kaj je treba bilo zatreti že v kali od vsega začetka puščavskih veljakov. Slava križu ! Te vojne so samo zaradi fanatikov kot si ti, normalni ljudje ne počnejo tega.
Nicolete
15. 08. 2010 09.42
Z verami je tako kot t pasmami psov.. Načelno nobeden ne grize, ko je sit je vsak prijazen, tudi lep in ga vsi želimo, ko pride pa konkurenca pa leti dlaka po zraku in boj do smrti.
littleSister
15. 08. 2010 08.39
squawk ... El Kaede = Al Quaeda ... predlagam da nehas, ker nobeden izmed nas ne ve, kaj je pri napadu na WTC dejansko bilo v ozadju. O se lahko razglablja do onemoglosti. Je pa dejstvo, da ZDA zagovarjajo svobodo veroizpovedi ze od same ustanovitve, in ce se tega ne bodo drzali zdaj bodo poteptali vse za kar so se borili ob osamosvojitvi. Juwel ... obdrzi primitivizem zase, ker delas norca sam iz sebe.
juwel
14. 08. 2010 23.59
.....verske bitke bodo ponovno še prišle in upam, da bodo kanovani tudi vsi izdajalci svojih pripadnikov !....vedno so verske vojne bile in tudi bojo v prihodnosti . Slava križarjem, ki so vedeli kaj je treba bilo zatreti že v kali od vsega začetka puščavskih veljakov. Slava križu !
skydrol7
14. 08. 2010 22.57
ne razumem da ne komentirate na zgornjo novico namesto da en drugega ogovarjas....... jaz osebno mislim da je Prez.Obama s tem svojio podporo za zgradbo moseje prestopil vse meje logike ker se je hotel pokazat pred muslim amerikancem da se on drzi nacela enakopravnosti za vse drzavljane ....... pozabil pa je povedati da so kriminalni elementi El Kaede povzrocili ta kriminalni napad na WTC ......in umora 3,000 nedolznih usluzbencev med temi tudi muslimanov zaposlenih v unicenih stolpnicah.............
RobinHood
14. 08. 2010 22.10
juwel14.08.2010, 22:08 0 si pa zarukan Robinhood ko dila, da sam tega ne vidiš ! Ja ne vidim, in ti ki si tako zelo brihten pjeb mi pa povej da bom vedel.
manylolzz
14. 08. 2010 22.06
1. zame je neumen usak k mece u ist kos use muslimane al pa recimo slovence al hrvate al kerekol ze ljudi 2. teorije zarote in alternativne teorije niso isto 3. sami smo hoteli demokracijo in mi in americani in sami smo postavili pravila o verski svobodi torej tudi to da se lahko gadijo verski objekti ..... kar pomeni da ce ne bi pustili bi zanikali sami sebe itd bla bla 3. teroristi na svetu so vseh moznih narodnosti in veroizpovedi le da se nekatere vec nekatere manj reklamira 4. mislem halo tok ste usi glasn tle a to kar se dogaja v sloveniji da nam lastni ljudje ki vodijo drzavo zakockajo use recimo morje lol kolinsko pa miljon ostalih stvari ....ste pa usi k ovcke pa lepo pridno spremljate dogajanje ...in to je use kar nardimo 5. kdo je zdej tle neumen ?
RobinHood
14. 08. 2010 21.54
Katere "vse svetovne probleme" pa počnejo?
juwel
14. 08. 2010 21.39
ni mi jasno kako vsi podpirajo gradnjo džamij in verskih objektov itd. ter tolerirajo njihove običaje ,....še celo v evro območju kjer niso avtohtoni v (verskem smislu) na tem območju in kljub vsesvetovnim problemi, ki jih počnejo !
HLAPCI.HLAPCI
14. 08. 2010 21.03
KopulacijskiO14.08.2010, 20:26 3 Osvald, 14.08.2010, 11:21 V Dohi, glavnem mestu Katarja, orto muslimanske države, sem na lastne oči na eni starni ulice videl mošejo, na drugi strani pa krščansko cerkev. kununurra14.08.2010, 20:39 V Avstraliji je okoli 70 različnih verskih skupnosti. Vse imajo svoje sakralne objekte. Dokler ne delajo škode v kakršnikoli obliki in plačujejo davek, jim nihče ne teži. To daje slutiti, da multinacionalna država deluje. Dopovej to nestrpnežem (ki so to v bistvu zato ker se bojijo neznanega, ker ne vedo, ker nimajo izkušnje nobene, razen iz medijev) in ostalim ki so slepo samo proti proti proti Multikulturnost je korak naprej, nacionalizem je korak nazaj.
Kimberley-Echo
14. 08. 2010 20.39
V Avstraliji je okoli 70 različnih verskih skupnosti. Vse imajo svoje sakralne objekte. Dokler ne delajo škode v kakršnikoli obliki in plačujejo davek, jim nihče ne teži. To daje slutiti, da multinacionalna država deluje.
KopulacijskiO
14. 08. 2010 20.26
Osvald, 14.08.2010, 11:21 V Dohi, glavnem mestu Katarja, orto muslimanske države, sem na lastne oči na eni starni ulice videl mošejo, na drugi strani pa krščansko cerkev.
jurius
14. 08. 2010 20.12
če se nebi pobijali zaradi vere, bi se pa zaradi mnogih drugih stvari ki nas delijo in delajo drugačne- smešni ženski komentarji res, haha bi se meli pa vsi radi pa koliko ste stare koke ene, ko se pa kregate kera ma lepše gate, pa ker tip bo od kere za to se je pa vredno prepirat ane, jaooo sicer pa tudi ta obama nekaj flanca in daje populistične in neke visoke izjave, da je kao vseeno kdo je v ameriki oni sprejmejo vse- kot prvo to ne drži- ker na meji meksikanerje pucajo ko zajce, in tudi neumno bi bilo če bi sprejeli vsakogar- ker se poruši sistem, trg dela, preveč ljudi in se s tem poveča konfliktnost, če je pa še polno nekih družbenih skupin z različnimi nazori in zelo različnimi vrednotami- na kratko: v vsaki družbi morajo veljati neki standardi, neke skupne vrednote in skupna zavest ker če ne si je družba sovražna in teži k razpadu od znotraj ali pa k hudim notranjim nemirom- primer levičarski anarhisti in ultrafašisti pač ne morejo skupaj živeti oboji škodijo družbeni ubranosti in koheziji - a ve moralistke a ste frendice s čisto vsako žensko na tem svetu, se nikoli ne kragate zaradi neumnosti ane, mah kr neki...
eno8
14. 08. 2010 19.38
"Verska svoboda velja za vse vere" dopovej to slovencem ce mores....