Tujina

Strojevodja na zaslišanju pred sodnikom

Madrid, 28. 07. 2013 08.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na zaslišanju bo sodnik odločil, ali je dovolj dokazov, da se lahko začne kazenski postopek zoper strojevodjo, ki je obtožen povzročitve smrti iz malomarnosti. Strojevodja po tragični nesreči vlaka, v kateri je umrlo 79 ljudi, še ni spregovoril.

Preiskava vlaka se nadaljuje.
Preiskava vlaka se nadaljuje. FOTO: Reuters

Strojevodjo Francisca Joseja Garzona Ama so včeraj obtožili povzročitve smrti iz malomarnosti, danes pa se je znašel pred sodnikom. Doslej Garzon ni odgovarjal na vprašanja policistov, njegove edine besede pa so bile takoj po iztirjenju vlaka. Dejal je, da je ''zaj...'' in da želi umreti.

Zaslišanje je zaprto za javnost. Sodnik bo po zaslišanju dokončno sklenil, ali bo uvedena uradna preiskava in obtožnica. Če bo presodil, da je dovolj dokazov za kazenski postopek, bo določil tudi datum za začetek obravnave. Odločil pa bo tudi o tem, ali bo strojevodja izpuščen na prostost proti plačilu varščine ali pa celo brez.

V iztirjenju vlaka nekaj kilometrov pred mestom Santiago de Compostela v Španiji je umrlo 79 ljudi, 31 ljudi je še vedno v kritičnem stanju, med njimi so tudi trije otroci.

Znano je, da je vlak v ovinek pripeljal s preveliko hitrostjo. Uradnih potrditev o hitrosti vlaka v ovinku še ni, namesto 80 kilometrov na uro pa naj bi drvel s hitrostjo približno 190 kilometrov na uro. Predsednik administracije za železniško infrastrukturo Gonzalo Ferre je povedal, da je Garzon naredil usodno napako, ker je začel zavirati prepozno. Zavirati bi moral že štiri kilometre pred ovinkom. Ferre je še dejal, da so drugi mehanizmi in varnostni sistemi delovali brezhibno.

Preiskovalci so našli tudi "črno skrinjico", ki jo ima zdaj sodnik, ki vodi preiskavo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (28)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Lojze0007
28. 07. 2013 23.44
-4
No lepo velika večiina vidi samo strojevodjo.......kje so še pa vsi ostali? vlak ne more doseči hitrosti 190 km/h v nekaj trenutkih.....lahko bi prometnik,pomočnik izklopil napeljavo....ča so že videl kam pes taco moli....no če so sploh hoteli videt? pač nič krivi...
volek
28. 07. 2013 17.09
-2
Norec, ne pa strojevodja. Ga ni vlaka, ki na takšnem ovinku ne bi iztiril s 190km/h.
Darko32
28. 07. 2013 14.38
+3
sherlock2 Zanimivo je tvoje pisanje, da so sila zanimive. Trdiš, da so železničarji kar po gostilnah in da železnice rabijo stabilne ljudi. ZAnimivo je to, da je v administraciji 80% ljudi in v izvršilnih službah pa naj bi jih bilo samo 20%. Če gledamo koliko vlakov se pripelje in pogledamo izjave o število zaposlenih na SŽ bo dobil pravo sliko.
sherlock2
28. 07. 2013 18.08
+2
Trdim, da železničarjev skoraj ni več po gostilnah, kot nekdaj...tukaj si me mal napačno interpretiral g.D.V.
sherlock2
28. 07. 2013 18.13
+0
Aja še to,,,Vem Dare, da je marsikaj treba spremeniti tudi na sž in se tudi spreminja... verjemi. Škoda, da se to ni dogajalo že v času socializma. Ja ,,,delat bo treba ... VEČ delat in to za manj denarja.
exdetektiv
30. 07. 2013 17.22
MINUSER..KAJ TE BOLI DA BOŠ MORAL KAJ DELATI he, he
Ramzess
28. 07. 2013 13.34
+2
Črno skrinjico ima sodnik, ...mislil sem da jo dajo strokovnjakom, da jo obdelajo. Sodnik bo itak rekel da, dokazi gor ali dol, veliko je namreč drugih vplivov.
Uporabnik479666
28. 07. 2013 12.15
-2
ne razumem kako veliko ljudji sočustvuje z njim že od takrat ko so na 24ur pisali prve članke o nesreči......pa ljudje božji ubil je 78 ljudi, 140 je poškodovanih, od tega veliko huje....uničene so družine, marsikdo je ostal brez očeta in matere.............................................Zakaj? ker neki objestnež ne zna upoštevati pravil. Jaz bi mu dal takoj strel v glavo, da bi blo vzor drugim takim
CRNALUKNJA
28. 07. 2013 10.37
-2
Če se bolj podrobno pogleda posnetek se vidi kako je pogonski vagon lepo premagal ovinek,lepo se vidi da je eden vagon povzročil iztirjenje vlaka,možno da je res tehnična napaka a so že vsi obtožili bogega strojevodju,češ da je kriv so mu takoj policiste dali za vrat a človek se bori za življenje. Nobeden ne postavo vprašanja zakaj so tiri (velja tudi za avtoceste,primer dolenjka) v ovinki nagnjeni na zunanjo stran? Po fizikalnim zakonima normalno da vsako telo v veliki hitrosti na ovinku želi naprej,če bi nagib bil v notarnjosti bi se sila ki želi naprej malo razbremenila. Vem kot tekač iz svojih izkušenj ko laufam v desni ovinek da se telo samo nagne v desno in če je steza v tej smeri mi je veliko lažje obvladati krivino.Me čudijo projektanti in ti vsi mogočni strokovnjaki da se ne posvetujejo z stroko iz fizike. Tako je najlažje obtožiti bogega človeka kateri čist nič ni kriv,ja hitri vlak je narejen da se hitro tera......!!!!
upornik22
28. 07. 2013 10.44
+11
če so mu po radiu povedal da vozi prehitro in da morda ne bo izdelal ovinka, pa na tistem ovinku je omejitev 80 km/h ...........človek je sam kriv,drugič naj vozi počasi.........
Siro?e
28. 07. 2013 10.52
+16
pa kaj zdaj ti bluziš o projektantih in nagibih ter fiziki???? Omejitev je 80 km/h in tega se je treba držati...pika... Če bi proga imela dovolj nagiba bi bilo verjetno dovoljeno več... ampak ker ga nima je pač 80... če je vozil prehitro je pač kriv...JBG, tako pač to je...
vlak
28. 07. 2013 10.53
+9
Ne strinjam se stabo ,da strojevodja ni kriv mislim,da je žal,če bi peljal 80km/h ne bi do tega prišlo in moral bi se zavedati,da ni samo on na vlaku,da so še drugi ljudje,ki je on odgovoren,da jih varno pripelje na cilj.
CRNALUKNJA
28. 07. 2013 12.04
-9
vsaka stvar preden se da v uporabo se testira na 3x obremenitev pa še več,torej ta ovink bi mogel zdržati tudi to hitrost,zakaj niso tam dali 40km/h?? a drugo je to da nobeden ni videl kako je lokomotiva zvozila ovinek,eden od vagonov,po moji oceni je bil neispraven,zato ni sfolgal te krivine,a je zdaj bolj jasno?se pa tudi strinjam z vami da voznik ni šparal pri brzini,zato se vse testira na večji index zaradi človeških morebitnih napak,tudi računalniki so v tako modernem vlaku....
J.K. & Gang
28. 07. 2013 12.20
+3
Ne strinjam se s tabo. Odvisno kateri vagon v kompoziciji je bil pogonski. V tem primeru je ta vagon del kompozicije potiskal, del kompozicije pa vlekel. Vagon tik pred pogonskim je bil zaradi tega najbolj na udaru. Podobno kot pri avtu: prej te bo zssukal zadnji pogon kot sprednji.
CRNALUKNJA
28. 07. 2013 13.55
+0
se delno strinjam s teboj, strojevodja verjetno ne odloča kje bo pogon....res je da zadnji pogon ni najbolj dobrodošel niti za na cesto niti za tire,bi to mogli višji organi bolj paziti.upam da se to ne bo nikoli več ponovilo,upam da se vodilni na železnici bojo malo več pozanimali kako in kaj narediti da do tega nebi prišlo?? med 100 napakami je tudi voznik je deležen ene napake a ne vsodne za nesrečo.
NotMe
29. 07. 2013 06.57
+1
Črna luknja, lokomotiva je težka, zato je šla skozi, vagoni pa so v primerjavi z lm kot škatle za čevlje. Težka stvar - več trenja - boljši grip. Pa še to, proga naredi dvojni s, če ne bi ven zletel tu, bi zletel ven v naslednjem in po možnosti bi vagoni končali na peronih! Kriv!
Darko32
28. 07. 2013 09.01
+3
ZAnimivo je nekaj, da nihče ne pokaže kako so se kontrolirale zavore. NAmreč kot vemo vsi iz izjav predstavnikov železniških podjetij uvajajo nagibne vlake samo zato, da bi na slabih progah povečevali potovalno hitrost. To pa je isto, kot da bi na makadamu in kolovozu priredili avtobuse zato, da lahko povečamo hitrost. Tukaj je potrebno bolj pogosto kontrolirati tehnično stanje vozil in materialov. NE verjamem, da so to počenjali. SAmo poglejmo v Sloveniji ko je cvililo za modrim električnim vlakom. Sedaj pa noben več ne vozi.
buster90
28. 07. 2013 09.41
+8
Kako si mislil, da noben več ne vozi (modri električni vlak --> ICS) ??? V Sloveniji so 3 garniture teh vlakov, ki vozijo dnevno med Mariborom in Ljubljano, eden pa med Mariborom in Koprom v poletnem času (vikendi)
TITSTILLIDIE
28. 07. 2013 09.44
+3
Zakaj vozi med KP in LJ....saj tam se lahko pelje samo 60kmh!
buster90
28. 07. 2013 09.48
+6
Si prepričan o podatku o hitrosti? Povprečno relacijo prevozi 20 min prej, kot IC vlaki. Vozi pa kot kopalni vlak.
TITSTILLIDIE
28. 07. 2013 10.06
+3
Tam je proga zavita kot kača okoli drevesa! 60kmh, 65kmh, 70kmh,....doesnt make a difference...get it?
U.S.A Hater
28. 07. 2013 10.23
+6
Že ko imate debato o SLO železnicah...KP -> LJ gre vlak izdedno počasi. 60km/h povprečna hitrost. Nevem kako je z ICS vlakom proti Mariboru ampak v nemčiji ICS vozi tudi po 300km/h
Andraz Kranjc
28. 07. 2013 10.34
+4
tej?i30
28. 07. 2013 10.43
+3
proti mariboru na odseku pragersko tezno doseže 140km/h to je njegova maksimalna hitrost v sloveniji!!
sherlock2
28. 07. 2013 11.02
+11
Slo železnice so ene najbolj vrnih železnic na svetu. Zdaj so posodobljene z izredno dragimi varnostnimi napravami, ki jih je financirala Evropa. V naslednjih letih pa je pričakovati popolno avtomatizacijo prometa. Slo. železnice gredo mal počasi a VARNO...trkam ob les. Kar se tiče poslovanja pa je dejstvo, da se bilanca tovornega prometa izboljšuje iz dneva v dan. Kadrovska politika vse strožja in zahteva psihofizično stabilne ljudi. Čas kadrovskih sprememb prinaša manj ljudi v upravi...in operativi.Poudarek se daje na varnostni analizi in stalnemu dopolnilnemu izobraževanju in prevarjanji tehničnega znanja posameznikov, ki so v izvršilnih službah. Samo še tole...časi, ko so bile gostilne polne železničarjev so zagotovo minili. Ljudje se zavedajo kako pomembne so službe in tudi kako težko je dobiti službo. SREČNO SŽ
vlak
28. 07. 2013 11.03
+4
Maribor na odseku Pragersko je bil rekord 207km/h.
Darko32
28. 07. 2013 14.09
+0
buster90 JAz jih ne vidim nikjer, da bi vozile. Povej mi kje vozijo. KArto se plačuje in namesto tega se vozijo z drugimi garniturami. DAj preverimo vsi skupaj kdo ima prav.
sherlock2
28. 07. 2013 17.49
+2
Dare ej...tako hitro gredo mimo tvoje hiše in potiho, da jih ti sploh ne slišiš :-))) verjemi da je tako. V sloveniji so tri garniture takoimenovanih Pendolinov, ki pa jih resnično slo. ne potrebuje oziroma je šel denar v Italijo iz neupravičenih razlogov..