Tujina

Splav sprl Vatikan in AI

Vatikan, 14. 06. 2007 09.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Vatikanski kardinal je katoličane pozval, naj finančno več ne pomagajo nevladni organizaciji Amnesty International.

Vatikanski kardinal Renato Martino je katoličane po svetu pozval, naj nehajo finančno pomagati nevladni organizaciji Amnesty International (AI), saj ta podpira splav za ženske, ki so bile žrtve posilstva, so spočele v incestu ali pa jim zaradi nosečnosti grozi smrt.

Kardinal poudarja, da Cerkev uči ne ubijaj, prekiniti življenje nebogljenega bitja pa je umor.
Kardinal poudarja, da Cerkev uči ne ubijaj, prekiniti življenje nebogljenega bitja pa je umor. FOTO: Reuters

Kardinal Martino je AI obtožil, da je obrnil hrbet svojemu poslanstvu branjenja človekovih pravic. „Neizogibna posledica njihove odločitve branjenja pravice do splava bo prekinjeno financiranje organizacije s strani katoliških organizacij, pa tudi vseh katolikov po svetu,“ je v izjavi zapisal kardinal.

Napačno razumevanje Vatikana?

Amnesty International zatrjuje, da od katoliške cerkve in njenih organizacij ne dobivajo nikakršnega denarja. Jih pa skrbi, kako se bodo vzdrževali, če bodo verniki upoštevali priporočila kardinala in nehali prispevati denar. Zato so tudi nadvse razburjeni nad kardinalovimi besedami.

Človekoljubna organizacija je svoje nevtralno stališče o splavu spremenila aprila, ko se je zavzela za pravico do splava za ženske, ki so bile žrtve posilstva, so zanosile z družinskim članom ali pa bi nosečnost ogrozila njihovo preživetje.

Predstavnik italijanskega Amnesty International, Paolo Pobbiati, pa pravi, da je kardinal Martino organizacijo in njeno stališče narobe razumel. „Naše stališče ni uzakonjenje splava kot del kampanje za človekove pravice, pač pa boj proti nasilju nad ženskami,“ je dejal Pobbiati in dodal: "Verjamemo, da bi morale imeti ženske pravico do ustrezne zdravniške pomoči ob splavu, ne glede na razlog za splav. Bolj kot za splav pa se zavzemamo za izobraževanje na področju spolnosti in za zaščito med spolnimi odnosi, s čimer bi se tudi zmanjšalo število splavov."

V Amnesty International pojasnjujejo, da so njihovo stališče glede splava spremenile razmere v Afriki, kjer vojaki pogosto posiljujejo ženske.
V Amnesty International pojasnjujejo, da so njihovo stališče glede splava spremenile razmere v Afriki, kjer vojaki pogosto posiljujejo ženske. FOTO: Reuters

Vendar kardinal ne sprejema sivih področij. „Cerkev uči, da umor ni nikoli opravičljiv. Tudi podpora splava v primeru posilstva pomeni podporo umoru nedolžnega bitja. Kako lahko nekdo reče, da je umor otroka v nekaterih primerih dober v drugih pa ne?

  • 19
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20

KOMENTARJI (15)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

clementia555@yahoo.com
15. 07. 2007 15.59
Hehehe... Amnesty International skrbi bolj kot za dobrobit ljudi predvsem kako se bodo ljudje odzvali na stališče Cerkve. Ali z drugimi besedami ali bodo še dobili kaj denarja od njih. Zanimivo.
ekvinokcij@gmail.com
15. 07. 2007 15.47
Pr nam smo hodl u cerku, ker so starši in stari starši hodl u cerku. Vzporedno so tekle vezi med nami in med starši. Bili so lepi trenutki in zlati časi otroštva. Dons ne hodim v cerkev. Razen, če vidm priložnost. Najraje grem v cerkev iz otroštva. Takrat so ob meni starši in stari starši in spomini
darko.petrovic1@gmail.com
15. 06. 2007 09.54
Ma kdo še posluša to cekev...kr neki :/
gasparimaja
15. 06. 2007 07.14
No, fantje, jaz se s čisto vsemi strinjam... Dajte pa malo pogledat na komentarje na rtvslo.si, kjer jih je za odtenek vec, kakih 200, kregali smo se pa cel dan in..... No, poglejte si te komentarje, ko ne ves a bi se posteno nasmejal, al bi bruhnil v jok. Lp
nodinoder
15. 06. 2007 07.05
Ce za cerkev umor ni nikoli opravicljiv, zakaj so potemtakem v vojni na hrvaskem blagoslavljali tanke, topove....O pa se kako je umor za cerkev opravicljiv, saj so v svojem kanonskem zakoniku zapisali odstavke o ti. pravicni vojni, ko je dovoljeno moriti. II SV je tudi za cerkev bila pravicna in pravicno je bilo pobijanje v taboriscih, pravilen je bil holokaust; ko je pa zmagala nepravicna stran, se je cerkev hitro oravicila, da je bila zavedena. Ocitno ih je nekaj zavedlo tudi zdaj... nekaj hudicevega ( ni vraga, da ih je prevec lahko zavest in da prevec dolgo traja ozavescanje nazaj). Za zbruhat se.
gboy@mail386.com
15. 06. 2007 00.46
Največ ljudi je pobila cerkev v imenu vere, največ je pedofilov med njimi, največ ljudi so dobesedno oropali ( o tod jim tudi takšno bogastvo). Skratka, najbolj izrojena deviacija in potem bodo nam solili pamet, kako živeti.
neznan13@gmail.com
14. 06. 2007 15.05
"ne ubijaj", koliko "čarovnic" so oni pobil, še pred tem pa, koliko življenj je izgubilo v nesmiselnih križarskih vojnah, vse za papeža... sicer pa splava kar tako, ker noče otroka ne podpiram! bi pa prej misnla... podpiram pa splav za tiste, ki so bile žrtve posilstva, so spočele v incestu ali pa jim zaradi nosečnosti grozi smrt... drgač pa, če so že vnaprej odločene da bojo splav nardile, pa naj raje uporabljajo kontracepcijo in kondome...
majanovak@yahoo.com
14. 06. 2007 14.20
Grozljivo stališče in grozljiv odnos do človekoljubnih organizacij. In potem se Vatikan čudi, ker izgublja vernike? Včasih se mi zdi, da se cerkveni vrh prav trudi, da bi ljudem priskutil krščanstvo. Zaenkrat jim zelo dobro uspeva.
radmansdorf@gmail.com
14. 06. 2007 14.10
splav nj bo legalen. to je še vedno odločitev posameznika kaj bo naredil. sploh pa, kaj nas ni že preveč na tem svetu? razmožujemo se ko gobe po dežju, vatikan pa to hoče še pospešit očitno. vatikan je u ku***
Satya
14. 06. 2007 12.30
„Cerkev uči, da umor ni nikoli opravičljiv" ... pa saj ne morem verjet!!!! Ne samo koliko je bilo grmad, kolko vojn je sprožila veleslavna Cerkev skozi zgodovino! Sploh ne razumem več, kako lahko v tako "civiliziranem" svetu ima ta banda hudičeva, in ne božja, še sploh kakšno pravico govoriti ljudem, še posebej tudi nevernikom, kaj naj počnejo s seboj, SPLOH pa v takih kritičnih primerih, kot jih navajajo - oni se bodo oglašali, kaj naj storijo žrtve posilstva, incesta in drugačnih groznih situacij, ko sedijo na stolčku cele dneve, daleč od realnega sveta, v denarnici pa se jim kopičijo velikanske vsote denarja... zmrazi me ob tem.
budda
14. 06. 2007 11.58
strinjam se z mirkom. več, ko bo splavov manj vernikov bo to se oni bojijo...
lucy_b@amis.net
14. 06. 2007 11.44
Se popolnoma strinjam z mirkom. In butli vsi tisti, ki zarad takšnega poziva ne bodo več podpirali splav. In sovražim to, da mi nekdo, ki nikoli ni imel svoje družine, se izdaja za nedolžnega in živi sam, govori in pametuje o "imeti družino". Zame je cerkev najhuši kriminalec in žal ga še niso za večno zaprli.
prisoten@email.si
14. 06. 2007 11.22
Mirko31 se popolnoma strinjam
Gruub73
14. 06. 2007 11.19
Cerkev pravi ne ubijaj??! Se je zgodovina morda začela včeraj? Kaj so bile pa potem vse grmade in ostala dejanja skozi zgodovino, kjer so ljudje trpeli če so razmišljali drugače? Morda se pa bojujejo proti splavu da bo čimveč novega mesa za njihove duhovnike. Naj bodo svoj krožek, v naša življenja in javnost pa naj se ne vtikajo.
anakos@email.si
14. 06. 2007 10.48
Se mi zdi možno, da ni bilo prav razumljeno, ja. Kolikor vem, priznava Cerkev pravico popolne svobode v odločanju prav v primeru posilstva in bolezni nosečnice, ki so nevarne zanjo ... (O stališču do otroka v incestu spočetega pa ne vem.) Zakaj se ne pomenijo podrobno najprej sami med seboj, zakaj gre vse takoj ven?