Tujina

Severna Koreja znova zagnala reaktor za pridobivanje plutonija

Pjongjang, 09. 02. 2016 16.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Severna Koreja s svojimi dejanji znova jezi svetovno javnost. Zagnala je reaktor, v katerem pridobivajo plutonij za jedrsko orožje. Še naprej buri tudi satelit, ki ga je poslala v vesolje. Po navedbah ZDA se satelit zgolj "prevrača v vesolju", kar naj bi pomenilo, da ne deluje pravilno.

Če bi želeli narediti bombo, ki bi eksplodirala z močjo 20 kiloton, bi potrebovali štiri kilograme plutonija. Severna Koreja je po podatkih šefa ameriških obveščevalcev Jamesa Clapperja zagnala reaktor, s katerim proizvajajo omenjeni plutonij. S tem bi lahko ustvarili veliko zalogo jedrskega orožja. Reaktor je sicer zagnala že lanskega septembra, a zdaj je proizvodnja tudi uspešna.

Uradni Pjongjang se je sicer že nekajkrat zavezal, da bo prekinil z delovanjem reaktorja. Leta 2008 so celo uničili sistem za hlajenje, saj so si tako zagotovili nekaj mednarodne pomoči, ki je bila v tistem trenutku državi krvavo potrebna.

A že marca 2013, ko se je spor z ZDA poglobil in so državo doletele nove sankcije Združenih narodov, so severnokorejske oblasti sporočile, da se dogovora več ne bodo držale in bodo reaktor v Jongbjonu znova zagnale.

Ko deluje s polno močjo, je v reaktorju možno pridobiti šest kilogramov plutonija na leto, kar je dovolj za eno jedrsko bombo.

Izstrelitev rakete
Izstrelitev rakete FOTO: AP

V vesolje poslali satelit

Satelit, ki ga je v nedeljo v vesolje izstrelila Severna Koreja, je dosegel orbito in zdaj kroži okoli Zemlje, je sporočilo južnokorejsko obrambno ministrstvo. Ni sicer jasno, ali tudi pravilno deluje. Poleg tega so v Seulu ocenili, da ima nova raketa doseg okoli 12.000 kilometrov, kar pomeni, da lahko doseže tudi večino ozemlja ZDA.

Izstrelitev severnokorejskega satelita je v svetu naletela na ostro obsodbo, saj naj bi šlo v prvi vrsti predvsem za preizkus nove rakete. Izstrelitev je obsodil tudi Varnostni svet Združenih narodov in napovedal, da bo v kratkem sprejel nove sankcije v odgovor na to dejanje.

Severna Koreja po ocenah analitikov sicer še ni razvila tehnologije, da bi raketo lahko uporabila kot medcelinsko balistično raketo, ki bi bila sposobna namesto satelita nesti tudi bojno konico. Še vedno naj namreč ne bi imela tehnologije, ki bi zaščitila bojno konico pred vročino ob ponovnem vstopu v ozračje. Severna Koreja ima sicer že razvito jedrsko bombo.

Južnokorejsko obrambno ministrstvo je v nedeljo sporočilo, da je izstreljena tristopenjska raketa podobna raketi Unha-3, ki jo je Pjongjang izstrelil decembra 2012, a naj bi imela za približno 2000 kilometrov večji doseg.

Potem ko je Severna Koreja pred časom dokončala 67 metrov visoko izstrelišče, so analitiki domnevali, da bo morda izstrelila še enkrat večjo raketo od 30-metrske Unha-3, a je bila tudi ta približno enako velika.

Raketo z opazovalnim satelitom so izstrelili v nedeljo ob 1.30 po srednjeevropskem času. Orbito je po navedbah severnokorejske televizije uspešno dosegla približno deset minut kasneje. Čeprav v Pjongjangu trdijo, da je bila misija velik uspeh, južnokorejski in tudi ameriški predstavniki ocenjujejo, da temu ni povsem tako. Po navedbah ameriških predstavnikov se satelit zdaj zgolj "prevrača v vesolju", kar naj bi pomenilo, da ne deluje pravilno.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (48)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

majorb
10. 02. 2016 15.52
+4
ZDA vejo več kot je res
BURGA
10. 02. 2016 15.17
+2
apollyon prosim, da mi našteješ države za katere misliš, da so komunistične in mi vsaj na kratko razložiš po katerih kriterijih smatraš, da so komunistične.
kure bedne
10. 02. 2016 14.41
+8
Prav fajn se mi zdi, ko Korejci na tak ali drugačen način jeb...... amere. So edini, ki si jim upajo pokazati sredinca. In prav je tako. To bi si enkrat želel od naših pomehkuženih, prodanih politikov.
Misija1
10. 02. 2016 17.33
+1
Jeb... ? No ja, zavedaj se, da bi bila reakcija enaka ce bi to naredila katerakoli drzava, saj si nihce ne zeli nove jedrske drzave s kapacitetami balisticnih raket. Dejstvo pa je, da se tu konča veselje.
BURGA
10. 02. 2016 14.25
+7
Nikdar mi ne bo jasno zakaj ene države lahko izdelujejo atomske bombe in rakete, druge pa ne. Kdo jim je dal to pravico? Poleg tega je tragikomično, da nam pamet soli država, ki je edina vrgla kar dve atomski bombi na civilno prebivalstvo, poleg tega pa je danes vpletena v vse vojne ki divjajo na planetu.
appollyon
10. 02. 2016 14.46
+0
Uradno nobena država ne sme izdelovati AB, in če se ostali držijo tega, zakaj bi bil kim izjema?!? Ni tam stvar Kima in amerike ampak širše politike med katirim je tudi kitajska. In kaj bi kitajska porekla da amerika šenka AB J.koreji, tako kot so kitajci oz. komunisti šenkali AB tehnologijo S. koreji?!? Se mi zdi da bi bilo zelo napeto.
BURGA
10. 02. 2016 14.56
+4
Uradno imajo nekatere države AB in uradno izdelujejo plutonij iz katerega lahko izdelajo AB. Zakaj druge države tega ne smejo. Združeni narodi niso odobrili napada na Srbijo, ZDA so jo kljub temu napadle, In kaj bi ZDA porekle, če bi Kitajci, po tvojem prepričanju komunisti, napadli J. Korejo. Se mi zdi, da bi bilo tako napeto kot je sedaj v Siriji, ko ZDA in zavezniki lahko bombardirajo koga želijo, Rusi pa tega nebi smeli početi.
Mor4na
10. 02. 2016 16.36
+0
Vidiš appollyon ne veš o čem govoriš! Te države o katerih ti govoriš niso nikoli podpisale nikakršnega sporazuma o "ne-izdelovanju" jedrskega orožja, ampak so podpisale sporazume o tem, da ne bodo širile jedrskega orožja in tehnologijo za izdelavo le teh! Prav tako so podpisale tud sporazum o omejevanju jedrskega orožja SALT1 1972 leta, SALT2 1979 leta! Orožje izdelujejo še danes, svet in mediji so tisti, ki so pozabili na jedrsko orožje, ker se le to ne testira več v zraku, pod vodo, pod zemljo ali v vesolju, ampak s pomočjo simulacij na računalniku!!!
Mor4na
10. 02. 2016 16.39
+5
Aja pa še to, S Koreji načrtov za nuklearno orožje niso prodali Kitajci, niti jim kitajci niso prodali tehnike za bogatenje urana ali separacijo plutonija, ampak jim jo je prodal Abdul Qadeer Khan, iz Pakistana!
Mor4na
10. 02. 2016 14.05
+9
Ah ja, ta čudovita Ameriška dvoličnost! Naj raje najprej pri svojih "zaveznikih" mal zadeve pogledajo, ne pa da si zatiskajo oči! Izrael v svojem reaktorju sredi Negev, natančneje v Dimoni vsako leto proizvedejo dovolj plutonija, za izdelavo 10-15 atomskih bomb rušilne moči nekje 21 kiloton (Nagasaki), poleg tega so jim vso tehniko za izdelavo le teh prodali Amerika, Francija, Velika Britanija! Ko so se Iračani odločili, da bodo zagnali svoj jedrski reaktor v Osiraku, jim je Izrael z letalskimi napadi vse porušil! In tud z Iranom so želel Izraelci storit neki podobnega, pa jim ni uspelo! Kar se pa tiče severno korejskih jedrskih "dogodivščin" pa prosim spoštovani mediji, da nehate strašit ljudi! Njihov prvi poskus je dosegel moč 0,8-0,9 kilotone, in če boste vprašali katerega profesorja ki uči fiziko na srednji šoli, vam bo razložil, da se jim je verjetno poskus ponesrečil, razlogov za to pa je lahko več! Severna Koreja in njen mali "veliki vodja" še do danes ni izvedla poskusa, v katerem bi eksplozija dosegla vsaj približno moč tiste v Ameriki, bolje poznano pod imenom Trinity! In tudi njihov zadnji poskus s tako imenovano "vodikovo bombo" se jim je ponesrečil in to zelo grdo! Vsak ki ima vsaj malo pojma o jedrski fiziki, vam lahko pove, da Severna Koreja na področju jedrskih bomb, ne predstavlja niti najmanjša grožnjo ostalemu svetu! Kar se pa tiče njihove konvencionalne vojske (predvsem topništvo) je pa zgodba povsem drugačna!!!
appollyon
10. 02. 2016 14.47
-5
In to veš iz prve roke, ker ti od tvojega kolega kolega ki ima bratranca katerega bratranec ima eno žlahto iz tretjega kolena in ima 100% preverjene informacije!
Mor4na
10. 02. 2016 16.30
+5
Niti pod razno ne gre tuki za nobene govorice! Vse zgoraj napisano so uradno potrjeni podatki! Kar se tiče S korejskih jedrskih poskusov, so to podatki, ki jih je potrdila IAEA (če veš kaj je to) in tud Ameriška vojska, sam kaj ko politiki raje vidjo, da se vzdržuje neka stalna napetost in strah! Treba včasih mal tud sam pobrskat in poiskat stvari, ne pa sam slepo verjet kar ti mediji lansirajo! LP
Misija1
10. 02. 2016 17.45
+4
Mor4na se strinjam z vsem napisanim, edino s tistim o podarjeni jedrski tehnologiji Izraelu ne. Namrec, Izrael je skupaj z Juzno Afrisko Republiko razvijal jedrsko orozje v 80 in 90 letih prejsnjega stoletja in ZDA niso niti vedele za to. Na plan je prislo vse takrat, ko so Izraelci testirali jedrsko orozje sredi oceana. Kasneje ob propadu Appartheida se je JAR odpovedala jedrskemu orozju in predala kar lepe kolicine jedrskega materiala ter ohisij za jersko orozje, ker je celotna drzava padla v krizo in niso bili sposobni vzdrzevat teh kolicin jedrskega orozja . Izrael pa je sel dalje, ker je lahko vzdrzeval to orozje. JAR je imela kapacitete jedrskega materiala (rudniki urana), Izrael pa odlicne jedrske fizike. Zato so si pomagali, vzajemno. Sicer pa je vsaka drzava z jedrskim reaktorjem sposobna pridobivat jedrski material za nuklearno orozje. Kar bi vsaki drzavi naceloma tudi preprecili. Ampak dejstvo je, da danes jedrska tehnologija ni vec nobena skrivnost, kot je to bila malo pred in potem po 2 sv. vojni, ko so americani delali vse od korenin naprej in samo za razvoj in testiranja zmetali milijarde dolarjev. Še celo Rusi (SZ) je kasneje potrebovala skoraj 5 let od prvega ameriskega jedrskega detoniranega orozja, da je naredila popolno kopijo ameriske prve jedrske bombe. Danes je vse dostopno, celo javno dostopni so postali podatki o jedrskem orozju, sestavi. Je pa vodikova bomba druga pesmica, saj gre za veliko bolj kompleksno orozje zaradi prisotnosti velikih kolicin tekocega devterija (booster), ki ga je izredno tezko pridobivat in ravno devterij je tisti, ki predstavlja razliko v moči med klasicnimi jedrskimi eksplozijami in termonuklearno eksplozijo, kjer je primarni del klasicna fisijska bomba, sekundarni del pa booster, ki ojača eksplozijo z zdruzevanjem (fuzijo) jedrskega materiala.
Mor4na
10. 02. 2016 19.13
+2
Zelo dobr napisano sam kar se tiče obdobja razvoja izraelske jedrske bombe te pa morm popravt! Izrael je imel prvo jedrsko bombo domače proizvodnje leta 1966! Američani so to zadevo vedli od samega začetka vendar so z Izraelom sklenili tihi dogovor, da bo Izrael zanikal obstoj njihove bombe oziroma da Izrael ne bo prva država ki bo "predstavila" jedrsko orožje na morebitno bojišče v tistem delu sveta! Leta 1986 je pa Mordechai Vanunu, tehnik k je delal v Dimoni, enmu britanskemu časopisu razkril podatke in pokazal 80 slik ki jih je naredu v Izraelski "tovarni jedrskih bomb" To kar so pa z JAR počeli je blo pa dejansko res! JAR Izraelu uranovo rudo, Izrael pa JAR tehnične podatke, načrte in pomoč znanstvenikov, pa seveda pomoč pri razvoju raket srednjega dosega! Izraelska raketa Jericho je v bistvu skupni projekt med Izraelom in JARom
minnaema@yahoo.com
10. 02. 2016 12.37
................vsaka stvar ima svoje meje in razsežnsoti , ko se nad tem prekorači je potrebno SINERGIČNO a brez represij ukrepati -bolje danes kakor ju3 !
kim llsung
10. 02. 2016 11.18
+5
Kim ve kako so koncali razni Sadami,Moameri....slaba je ta "demokracija"....upam,da so razvili ICBM....
FesterAdams
09. 02. 2016 21.43
-15
Dokler bo pujček zemljo klačil miru na tem področju ni pričakovati. Pa naj američani namesto razno raznih delta teamov posnamejo enega resničnega: ODSTRANITEV PUJČEKA V SEVERNI KOREJI.
Uporabnik419925
09. 02. 2016 20.24
+0
Me prav zanima, če obiščem kakšen konzulat S.Koreje in jim povem ,da sem se pripravljen odreči fašističnemu kapitalizmu Amerike in Evrope ter prodati vse svoje imetje tukaj ter se preseliti v kakšno dvosobno stanovanje in biti vodič turistom, ki obiskujejo ter jim prezentirati uspehe S.Koreje skozi zgodovino. Verjetno mi moja lastna država nebi dovolila prinesti lastnega denarja od prodaje premoženja na račun S.koreje ali pač.... ;)
Bagat
10. 02. 2016 14.00
-3
Verjetno ti tvoja ati pa mamica nebi dovolila prodati njune hiše.
PejtGaPogledatBrane
09. 02. 2016 20.02
+17
...ja in???? Američani so pa bili EDINI DE-BILI, ki so odvrgli atomsko na Hiroshimo in Nagasaki.
PejtGaPogledatBrane
09. 02. 2016 20.03
+14
...in zdaj ONI predavajo o tem, kdo ima lahko in kdo ne orožje. za bruhat
RED_line
09. 02. 2016 20.08
+13
vsako leto z drugim v vojni a oni govorijo o miru
KardinalFrancRodeVKristusu
09. 02. 2016 19.57
+15
Zakaj S. Koreja ne sme imeti jedrskega reaktorja? Zato ker ni hlapec ZDA?.... jedrski reaktor je vir energije za elektriko, plutonij pa je zgolj stranski produkt, enako kot v naši NE Krško, pa nihče ne napiše novice ˝ŠOKANTNO! V Krškem reaktor za proizvajanje plutonija!˝
tedo9GWTSmedo
09. 02. 2016 20.11
+13
Jasno, to je ameriški članek za zlagano strašiti ljudi v ameriki. Na nas to nima nobenega učinka, saj bi bili prej veseli kot žalostni, če bi bil korejski diktator zmožen poslati nuklearno "ljubezensko pismo" na Washington.
thinkP
09. 02. 2016 20.41
+5
Drzi se vere, ker o proizvodnji plutonija nimas pojma.. Po tvojem razmisljanju v NEKu vsako leto proizvedemo obogaten plutonij kot stranski produkt elektrike... Bravo!
Neyko555
09. 02. 2016 20.54
+7
Obogaten Plutonij ne obstaja. V reaktorju; recimo Krškem imamo nekaj manj kot 40 ton nizko obogatenega urana. To pmeni okoli 4.5% U235, ostalo U238. Po enoletnem gorivnem ciklu, pa v izrabljenem gorivu, nastane plutonij P239. Približno 1.2 do 1.3%
Misija1
09. 02. 2016 21.45
+6
Kardinal, kot ti je ze rekel predhodnik, drzi se cesarkoli drugega kot fizike, ker nimas pojma. Zadeve pac niso tako enostavne kot si ti predstavljas. In to, da reaktor proizvaja vecje kolicine plutonija, pomeni samo eno - da je bil predelan v te namene in niti podrazno ni cilj elektrika!
puspan
09. 02. 2016 19.44
-2
Bolj pametno in koristno za njih bi bilo, če bi zalavfali kašen nov mlin za proizvodnjo moke, bi imeli vsaj manj lačnih.
RED_line
09. 02. 2016 20.09
+3
johndoe35
09. 02. 2016 19.27
+6
pomeni če satelit ne deluje da je kar nekaj oseb končalo pred strelskim vodom
Balki30
09. 02. 2016 19.27
+1
No..eno je jasno....naši lewaki ne bi skup spravl....ne rakete....na bombe....ne satelita....pa to.
deltex
09. 02. 2016 19.58
+3
Aja, kaj pa je Kim? Levičar? Desničar? Je vseeno, ker je norec.
HorstWiesel
09. 02. 2016 20.12
+5
.jest
09. 02. 2016 20.49
+5
V našem Kradistanu ne znamo kvalitetno izdelati niti ročne bombe.
Neyko555
09. 02. 2016 18.52
+12
Novinarji pa pograbite, oz. prevedete nevedoč kaj pišete, prav vsako kvazi novico. V vsakem jedrskem reaktorju po eno-letnem gorivnem ciklu v izrabljenem gorivu ostane Plutonij. Sicer priblizno 1.3% Urana 238 se pretvori v Plutonij 239. Po tem takem smo tudi slovenci izjemno rizična nacija, saj nam ga vsako leto v Krškem ostane kar neverjetnih, fascinantnih in zaskrbljujočih.....seveda potencialnih, 400kg. Grozno :)
Misija1
09. 02. 2016 21.49
+8
Dejstvo je, da imamo zaradi jedrske elektrarne moznost pridobivanja jedrskega goriva, ki se lahko uporabi za jedrsko orozje. Je pa res, da bi to pomenilo predelavo celotne NEK. Ampak smo tudi na seznamu drzav, ki so sposobne napraviti jedrsko orozje. Danes ni vec to neka skrita zaveda, v Sloveniji je kar nekaj jedrskih fizikov, ki detailno poznajo delovanje in ozadje jedrske cepitve in bi bili tudi sposobni napravit jedrsko orozje, ce bi se kot drzava za to odlocili. V caih med 2 sv. vojno in malo po njej jedrska fizika ni bila dostopna zadeva, vse se je skrivalo, na novo odkrivalo, dodelalo. Danes je v bukvah javno dostopno prakticno vse, vse kar potrebujes je dovolj sredstev in material. Seveda bi nam to preprecili vsi, zacenši z vsemi našimi sosedami :) ampak dejstvo je, da imamo kapacitete, kar drzave, ki jedrske elektrarne nimajo, nimajo!
Sputnik
09. 02. 2016 18.46
+12
oni so poslali satelit v vesolje. mi smo poslali protestno noto v bruselj. kdo je tu bukselj??
AtaAufbiks
09. 02. 2016 18.18
+9
Američani pravijo, da gre za blazno zaostalo državo in potem pošljejo satelit v vesolje in zaženejo jedrski reaktor. Če je kdo zaostal, so to ZDA! Aja, moderator, takoj briši, ker kritiziram tvoje ZDA!
Misija1
09. 02. 2016 21.54
+4
jedrski reaktor so dobili od Kitajcev ze desetletja nazaj. Satelit smo naredili tudi Slovenci, na Fakulteti za Elektrotehniko, racunalnistvo in informatiko si ga lahko ogledas. Nobena znanstvena fantastika ni to vec dandanes. Spravit to v vesolje? Tezko, ampak ne za drzavo, ki je itak dobila rakete od Kitajske, jih v teh 20 letih dodelala ker za vojsko zmecejo prakticno vse resurse kar jih premorejo. Torej, S. Koreja je zaostala drzava, saj se zaostalost ne meri v tem ali si sposoben prenest satelit v vesolje! Ce bi S. Koreja morala sama izdelati raketo, bi za to potrebovala vsaj dobrih 10 let, kje sele da bi napredovala do teh medcelinskih. Jedrska elektrarna? Znanstvena fantastika za S. Korejo, ce je ne bi dobili od sosede!
Dule Med
09. 02. 2016 17.53
+1
Mali debelinko ne šlivin zahoda super !!!
_LF_
09. 02. 2016 17.10
+30
Pa boli me K..... naj delajo doma kar hočejo, njihova stvar! Ne vtikajo se v nikogar, zakaj se vtikamo mi v njih! S. Korejci ne pustite, da vam uničijo/uničimo državo, tako kot so uničili in smo uničili Jugoslavijo, Libijo, Sirijo, Irak, večino afriških držav, Ukrajino itd.... Če je treba se branite z vso močjo! Če so imeli Evropejci pravico izvesti največji genocid v zgodovini človeštva in pobiti prvotne prebivalce Amerike in če imajo danes ti ameriški naseljenci pravico izvajati teror in genocid po celem svetu, imate tudi vi pravico, narediti en velik BooooM. Vesolje vam bo hvaležno! Lp
ficfiric 1
09. 02. 2016 17.50
+10
Evo podpis...se strinjam...naj imajo jedrsko orozje..sej tud sami vedo da ga ne morjo kr ponucat ker potem koreja izgine iz zemljevida v parih minutah...je pa pravilno da imajo jedrsko orozje..zakaj naj bi ga imeli lahko sam nekateri frajerji ki so ze tako ali tako pol planeta unicil zarad svoje pozresnosti, mi jim pa se ploskamo...
HorstWiesel
09. 02. 2016 18.34
-7
Mogoče si pa sam ti tok kreeten pa se ti zdi, da so drugi...
Cambi7
09. 02. 2016 18.43
+1
Lochlan, evo, še en kreeeeten se javlja . - LF-++++
Kuracpickagovnosisa
09. 02. 2016 18.54
-1
K bo pa pizdaarija, boste pa jokal....mamica....mamica...ueeeeeee
felixkp
09. 02. 2016 19.33
-6
Amerika, da je uničila Jugoslavijo? Ajoj.....
_LF_
09. 02. 2016 20.20
+6
Lochlann verjemi k se bojo jederske metale, ne bo časa za klicat mamice hehe.... felixkp tako je, amerika je eden glavnih krivcev za razpad jugoslavije, malo si preberi kako so jo od znotraj raztrgali z njihovimi podrepniki kot so Milošević, Tudžman, Izetbegović, razni generali, Mesić itd... veliko je zanimivega čtiva ;) in kako je bila vojna zrežirana in načrtno izpeljan genocid za popoln razpad jugoslavije in sovraštvo med ljudmi!