Tujina

Sadam je vojni ujetnik

Rim/Bagdad, 28. 12. 2006 11.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Reuters/STA
Komentarji
18

Odvetnik Sadama Huseina poziva ZDA, naj nekdanjega iraškega predsednika ne izročijo iraškim oblastem.

Al Dulaimi je še dejal, da je po mednarodnih konvencijah prepovedano izročanje vojaških zapornikov njihovim nasprotnikom.

Vodja odvetniške ekipe nekdanjega iraškega predsednika Sadama Huseina je danes ZDA pozval, naj odstavljenega voditelja ne izročijo iraškim oblastem, ker gre za "vojnega ujetnika". "Pozivam vse mednarodne in pravne organizacije, generalnega sekretarja ZN, Arabsko ligo in vse voditelje sveta, naj ameriški administraciji hitro preprečijo izročitev predsednika iraškim oblastem," je izjavil Halil al Dulaimi.

Vatikan za pomilostitev Sadama

Tudi v primeru Sadama Huseina se Vatikan nasprotuje smrtni obsodbi
Tudi v primeru Sadama Huseina se Vatikan nasprotuje smrtni obsodbi FOTO: Reuters

Visoki predstavnik rimskokatoliške cerkve kardinal Renato Martino, predsednik papeškega sveta za pravičnosti in mir, je dejal, da obstaja možnost za pomilostitev Sadama Huseina v zadnjem trenutku, poroča italijanski dnevnik La Repubblica.

"Še vedno je 30 dni časa, potrebujemo predsednikov podpis, stvari se lahko zgodijo," je dejal Martino. Smrtno kazen Huseinu je obsodil tudi italijanski premier Romano Prodi.

Sadam Husein je bil 5. novembra obsojen na smrt zaradi pokola 148 šiitov iz vasi Dudžail leta 1982. Prizivno sodišče je v torek potrdilo smrtno kazen, ki mora biti v skladu z iraško zakonodajo izvršena v 30 dneh.

Vatikanski predstavnik je kritiziral tudi ameriške oblasti, ki so ob aretaciji nekdanjega iraškega diktatorja decembra 2003 v javnost poslale posnetke, na katerih ameriški vojaki Sadamu pregledujejo zobe, kot da "je krava". Marino meni, da takšni posnetki poniževanja Huseina niso bili primerni.

Nekdanji predstavnik Vatikana v Združenih narodih je dejal, da "ni dvoma", da je Husein kriv za množične poboje, vendar to dejstvo ne spremeni stališča rimskokatoliške cerkve, ki odločno nasprotuje smrtnim kaznim.

Iraško sodišče objavilo sodbo

Nekdanjega diktatorja naj bi obesili v roku 30 dni
Nekdanjega diktatorja naj bi obesili v roku 30 dni FOTO: Reuters

Iraško kazensko sodišče pa je danes objavilo sodbo, v kateri je zavrnilo pritožbo nekdanjega iraškega predsednika na smrtno obsodbo in ukazalo izvršitev smrtne kazni. Sodbo na 17 straneh je podpisal predsednik sodišča Arif Abdul Razak Šahin.

Objava sodbe je namreč prva faza postopka, ki se bo zaključil z obešanjem Huseina. Sodba gre zdaj do predsednika Džalala Talabanija, ki jo mora podpisati. Ker Talabani nasprotuje smrtni kazni, bo nalogo verjetno prepustil enemu od svojih podpredsednikov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

KOMENTARJI (18)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

baby_
29. 12. 2006 18.57
Kakšna dvoličnost s strani ZDA. Očka Bush je Sadama koristil za vojno med Irakom in Iranom, sedaj pa bi rad si opral roke preko sina, da bo usmrtil svojega nekdanjega zaveznika. Poleg tega je pa tukaj vzrok vsega tega nafta, ki je bila povod za napad in ne kemično orožje, ki ga ZN niso nikoli našli.
vatre
28. 12. 2006 21.28
Sadam je bil za svoje grehe obsojem na smrt in kazen je primerna njegovim dejanjem. Sem pa proti temu, da obsodbo izvršijo. Vsekakor bi nova oblast morala pokazti, da se razlikujeje kaj od Sadama tako po načinu razmišljajna kot tudi po dejanjih. Cilj, a če tudi utopističen, mora biti prihodnost brez ubijanja. Pri tem pa je pomembno narediditi prvi korak.
Vegos
28. 12. 2006 20.51
Se enkrat za spremembo strinjam z victoriosusom. Ima čisto prav. To je isto kot če bi 'kršitelje človekovih pravic' iz Ambrusa obravnavalo romsko sodišče.
janez105@gmail.com
28. 12. 2006 20.08
victoriosus: "Objektivno je mednarodno sodišče v Haagu." Hahahahaha. Ja če ti praviš tako, bo pa že res.
Vegos
28. 12. 2006 19.29
Ma komunisti so itak vsega krivi. Tudi za potrese in hurikane.
victoriosus
28. 12. 2006 15.15
Objektivno je mednarodno sodišče v Haagu. Ne pa sodstvo, ki ga je postavila vlada, ki jo je postavil Bush. Jasno? In dvomim, da lahko kdo postavi pravično kazen, ko imamo na drugi strani Busha, ki dela take svinjarije, bi ga pa imeli za rešitelja Iraka... ma dej. Jaz bi rekel: isto kazen kot Bushu. @Meki, dalo se je izogniti CELOTNI VOJNI, ne vem, če ti to razumeš. Bilo je nekaj preveč očitnih "napak", bilo je veliko napadov na civiliste, imamo Guantanamo (ki sploh ni v Ameriki, ampak na Kubi), ki je v nasprotju z vsemi možnimi konvencijami. Bila je vojna v Afganistanu, zdaj pa v Iraku. V Ameriki ni bilo vojne, vedno je bila faar away. In robinud, pusti nas, Kristjane, zunaj tega. Sem kristjan in obžalujem vse te mrtve, ampak to ni ok, ker bi se temu lahko izognili.
robinud@volja.net
28. 12. 2006 14.09
sk8ordie: "se to je premalo huda kazen za use gorje k je napravu" Aha, torej se strinjas, da usmrtitev ni najboljsa resitev ? Bravo Meki. Ja mrtvi ste, ampak to je OK, ker obzalujemo (ali neki drugi izgovor). Kristjani so ocitno v krepki manjsini.
Tacka@hotmail.com
28. 12. 2006 14.06
Točno tako Meki. "Victoriosus pravi:Sodba tako ali tako ni pravična, ker mu sodijo nasprotniki, ki objektivnosti niso zmožni" Torej, povej kaj bi bila zate pravična sodba in kdo so (bi bili) objektivni sodniki ?
Meki
28. 12. 2006 13.46
Vojaki so čisto druga stvar in pa civilne žrtve med vojno tudi, če niso poboji civilistov izpeljani načrtno, seveda. Temu se pač v času vojne ne da izognit.
victoriosus
28. 12. 2006 13.32
Kakšna dvoličnost. Kaj pa 2974 ubitih vojakov v Iraku? Kdo jih je poslal? Stric Bush! Pa čez 200 000 mrtvih civilistov v Iraku. Po čigavi krivdi? Takrat je bil Saddam globoko v ječi. Irak ni napadel ZDA, ampak so vseeno oni napadli te uboge Arabce, ki nimajo še strehe nad glavo, češ prinašajo demokracijo.Če Saddama usmrtimo, je treba nedvomno tudi Busha.
butthead@email.si
28. 12. 2006 13.15
pazite zdej,drnovšek in hanžek se bosta spustila za njegovo pomilostitev, ker bosta vztrajala pri tem da gre za kršenje človekovih pravic takoj mu šus v glavo spustit sploh se ne bi o tem pogovarjal da bi ga pomilostili...
victoriosus
28. 12. 2006 13.15
Se popolnoma strinjam. Sodba tako ali tako ni pravična, ker mu sodijo nasprotniki, ki objektivnosti niso zmožni. A koga spominja na povojne kao sodne procese? Ista svinjarija. Tako ali tako ga bodo usmrtili, ker se imajo za nosilce Resnice. Ista finta..... pa sem mislil, da smo napredovali.... no ja, mi smo, Alahovci pa še ne...
svastapickarodi
28. 12. 2006 12.48
Usmrtitev bi bila napaka. sk8ordie : Vzami kako knjigo v roko namesto revijo pendrek ! :) Lepo prosim, pišite SLOVENSKO ! (w)
Meki
28. 12. 2006 12.19
Sadama izpustiti, vsakega ki se zavzema za evtanazijo zažgati na grmadi!
doki007@email.si
28. 12. 2006 12.13
Kaj ali ga naj izpustijo al kaj ? Takega kriminalca ki ima na vesti toliko ljudi ,...že zdavnaj bi ga moral ubit,....pomilostitve ne sme biti.
Tacka@hotmail.com
28. 12. 2006 12.04
Joj, joj.. Vatikan povsod . Poglejmo si Romunijo.. Njihovega tirana so s šusom v glavo enostavno "odvrgli na smetišče zgodovine".. in .. vse tiho je bilo.
sk8ordie
28. 12. 2006 11.53
Kašna napaka usmrtitew sadama? kaj ste normalni ljudje? on je tolko nedowžnih ludi pobiw pa tolko gorja naredu da se čudm da je še žiw.. Nj ga usmrtijo... se to je premalo huda kazen za use gorje k je napravu.. mislm halooo? da ga nebi obesl.. ma kko vm pade to na glavo...:
kgb@akcija.net
28. 12. 2006 11.39
tud jaz mislim da bi bla usmrtitev Sadama velika napaka