Tujina

Odkriti homoseksualci spet ne morejo biti vojaki

Washington, 21. 10. 2010 08.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Zvezno ameriško prizivno sodišče je ustavilo služenje odkritih homoseksualcev v ameriški vojski. Tako je po nekaj dnevih, ko so homoseksualci lahko vstopili v vojsko, znova v veljavi politika "ne sprašuj in ne govori".

Vojska
Vojska FOTO: Reuters

Zvezna sodnica Virginia Philips je prejšnji torek razsodila, da je zvezni zakon iz leta 1993, po katerem homoseksualci lahko služijo v oboroženih silah ZDA, če tega ne priznajo, pri čemer jih o tem nihče ne sme spraševati, neustaven. A sprememba je trajala malo časa, saj je zvezno ameriško prizivno sodišče že odobrilo prošnjo ameriškega pravosodnega ministrstva in znova ustavilo služenje homoseksualcev v ameriški vojski.

T. i. politiko "ne sprašuj in ne govori" so leta 1993 uzakonili kot kompromis, ko predsedniku ZDA Billu Clintonu ni uspelo docela odpraviti prepovedi služenja homoseksualcev.

Ti so lahko služili v vojski, vendar so nemudoma izgubili službo, če jih je kdo opazil pri "homoseksualnem početju" in jih prijavil. Po odločitvi sodnice pa je Pentagon že 15. oktobra izdal navodilo uradom za novačenje, naj sprejemajo tudi tiste homoseksualce, ki svoje istospolne usmerjenosti ne skrivajo.

V oboroženih silah je bilo nekaj zmede, čeprav so bolj ali manj pričakovali, da bodo zakon iz leta 1993 na koncu vendarle odpravili. Predsednik ZDA Barack Obama in obrambni minister Robert Gates želita, da zakon odpravi kongres in dovoli odkrito služenje homoseksualcev. To pa bo težko, če bodo republikanci na kongresnih volitvah 2. novembra osvojili večino v enem od kongresnih domov, spremembe zakona pa so septembra že blokirali v senatu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (25)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tadej Bu?ar
17. 05. 2011 09.05
to je žal zarad tega ker je v vojski preveč posilstev. mogoče bi rajš nardil kej u tej smeri da takšne osebe nebi spolno nadlegovale gejev pa žensk. v ameriki takšne stvari raje zanikajo. tko kot ženske ki so posiljene v vojski npr. one sploh ne smejo o tem govort. logično da pol tud tega ne pustijo. žalostno :/
mariborko
28. 10. 2010 23.31
dejansko če mene vprašate, je to da bodfo lahko služli v vojski v primeru vojne kvečemu dobro. pol se bodo kr med sabo pa nebojo rabli posiljevat (npr, srbi) žensk (npr. bošnjakinj)
pkorosec
21. 10. 2010 22.43
@nefretete, nikjer nisem rekel, da naj se ženske še kar naprej posiljujej. To je seveda narobe in obsojanja vredno in to NI moj point. Zakaj se tistega, ki ni navdušen nad geji takoj obsodi z vsem mogočim? Sem proti gejom v vojski in sem proti sami vojski, ker ne maram ljudi s orozjem v roki, ki streljajo na nekoga, ki ga niti ne poznajo. Zame je vojak plačanec in če ta vojak nima problema nekoga ustrelit, ker mu je vlada rekla, da mora, potem ta človek tudi nima problema posiljevat, ko je vojna, ko ni institucij, kamor bi se zrtev lahko pritolzla. Ali je ta vojak supertelesno pripravljen, ali je pogumen, ali je zvest svoji enoti me drek briga ... ne maram ljudi s orožjem. In poženščeni geji so najmanjsi problem ... po zaporih so najbolj nevarni ravno mačo geji. Pa če potegnemo paralelko ... kaj ce bi pa osnovnosolski ucitelji po novem zahtevali, da v šolah lahko odkrito izražajo svojo veroizpoved? Če bi na steni viseli simboli krščanstva, islama ipd ... ? Nekatere stvari so intimne in naj kot taksne tudi ostanejo.
coca.eskim
21. 10. 2010 18.42
V "najboj" demokratični državi na svetu so ljudje, ki javno izražijo svoje mneje prikrajani.
nefretete
21. 10. 2010 15.36
Bolje lažnivec kot gay? Kam smo prišli? Torej, lažnivec, ki se zlaže o svoji spolni usmerjenosti je lahko vojak. To je sprejemljivo.
nefretete
21. 10. 2010 15.34
pkorosec 21.10.2010, 09:08 Ne samo HOMOFOB, še kaj drugega si. Kot bi hotel reči, naj kar ženske posiljujejo. Pa to ne more biti res!
erikon
21. 10. 2010 14.44
Joj pazite se talibani..nabavite si vazelina da vas ritke ne bodo pekle od ameriških vojakov
lukazlblane
21. 10. 2010 14.34
Friderik Veliki Pruski je znan kot eden največjih vojskovodij in oče nemškega vojaškega aparata. Baje je bil tudi homoseksualec. Takih primerov je v zgodovini še dosti. Ne vidim razlogov zakaj bi homoseksualnost vplivala na bojno sposobnost posamenika, enote ali vojske.
ljx
21. 10. 2010 14.01
Mjolnir,delno se ne strinjam,nekdo je pa moral oblikovati bojne mini kikljice ki so jih nosili,torej so skrbeli za vojaško modo! JOKE stari.
pkorosec
21. 10. 2010 13.33
Glavno da bodo ubijali na ukaz, ne vedoč zakaj, pa bognedej, da bi pri tem kadili tobačne izdelke.
nekdonekje
21. 10. 2010 13.24
Do kakšnih predsodkov vse je pripeljala cerkev... (nekatere stvari hočejo že stoletja samo zase; prikrito, seveda). Torej: v vsem živalskem svetu; kjer smo tudi mi; prihaja do določenega števila homoseksualnih osebkov. Torej je to normalno in naravno. Sicer pa; glede na psihologijo; je ponavadi tako, da tisti, ki najbolj "pljuvajo" po določenih ljudeh, so še veliko slabši kot te ljudje - prikrivanje svojih lastnih "napak". Glede roza uniform pa: nič se bat, bi bile popolnoma neuporabne (preveč vidne) na vsakem terenu.
mjolnir
21. 10. 2010 13.17
devlon Mislim da noben ne bo iz vojske delal neko gay sceno! Kot sem že omenil, geji ki sploh gredo v vojsko so tisti ki jim usmerjenost ne upravlja z vsakim aspektom življenja. Homoseksualnost je prirojena, to je res to sodbno "gej" steroeotipi, subkultura, scena in vse pa je čisti kulturni konstrukt. Take reči ne morejo biti prirojeneali pogojen s tem koga imaš rad! Tisti ki želijo služiti, niso tolk zainteresirani v "roza" barvoi in kričeče obleke, drgač ne bi šli v vojsko!
mjolnir
21. 10. 2010 13.14
PorkaMalorka Fikcija je to kar ti praviš! Preberi si kako knjigo! NI zgodovinarja ki bi zanikal spartansko homoseksualnost! Resnega zgodovinarja!
mjolnir
21. 10. 2010 13.09
ljx Strinjam se! V Grčiji celo niso poznali pojma "homoseksualnost" kot neko posebno kategorijo! Pač eni so imeli rad oboj(mi jim rečemo bi), eni bol ženske, eni bol moške. Te stroge kategorizacije (ki se jo včasihh gredo tud sami GEJI) pa niso poznali. So pa delili na možate in požensščene(slednje so tud Grki prezirali) sam pri njih ta delitev ni imela nič za opraviti z tem kdo jih (bolj) privlači. Kot sem že prej rekel, niso trpeli za predsodki da so vsi geji požensšćčebni, plehki in sam obsedeni z modo! Vi ki nasprotujete gejem v vojski, vas prosim da se iskreno vprašate ali vas res moti to da ima rad moške, ali pa vas pesti zgoraj omenjen stereotip.
mjolnir
21. 10. 2010 13.05
Strinjam se za antične vojske, konec koncev znamenita tebanska četa je bil sestavljena iz parov ljubimcev, Špartanci so ceklo spodbujali homoseksualnoa nagnjenja pri dečkih itn Problem je pa v tem da NISO vsi homoseksualci neke karikature iz slabomnih ameriških oddaj- plehki, neresni, mehkužni in poženščeni (pa seveda obsedeni z modo in trendi)!- tak človek res NIMA kaj iskati v vojski, pa naj je heteroseksualec ali gej(ja so taki "deci" ki so straight kot so tudi geji ki so bolj možati od polovice vas homofobov) Resen, skuliran, predan in možat gej je za vojsko ravno tolk koristen kot hetero! Morda celo bolj, če vzamemo tebanski primer, nima družine oz vse kar ima rad je tam. Finta je v tem da v antiki niso bili obremenjeni z tem predsodkom da so vsi istospolni mehkužni strahopetci, drgač tud oni ne bi sprejemali take.
kure bedne
21. 10. 2010 12.58
V našem parlamentu je polovica *pa nobeden nima nič proti.
ljx
21. 10. 2010 12.57
Porka.malorka,strinjam se s teboj.Ampak ko vidiš poslikave iz njihovega časa,ti je jasno da ni šlo samo za izjeme. Mislim da razlika izvira že iz samega družbenega koncepta,ker v antiki še posebej pa Grčiji homosexualnost ni bila čisto nič nenavadnega.
bigich
21. 10. 2010 12.35
Misija ... vem da ti ni vazno ... dokler je lukna lukna in zdrzi velikost tvojega 1cm in ti da naslado ... je vse ok? komu tukaj kaj ni jasno? neezubilah
porka.malorka
21. 10. 2010 11.21
ljx To o špartancih je pa čista fikcija. Oni so meli poseben odnos do mladeničev,katere so vzgajali v bratskem duhu. In se še daleč ne more primerjat z današnjimi homo.... Sicer so bile deviacije ampak to je blo prej izjema kot pravilo
Misija1
21. 10. 2010 11.00
Vidim kar nekaj komentarjev ki so mi vsec, eni proti temu da sluzijo gay-i v vojski, drugi pa za to. Jaz mislim da dobrega vojaka nikakor ne oblikuje to, kdo mu je vsec in kdo ne. Kot je LJX rekel, ze v anticnem svetu so bili gay vojaki zelo uspesni, ker bi za svojega sovojaka na strani naredili vse. Po drugi strani pa, pa upam da ne bo zamer ce kaksen to bere, so gay-i rahlo mehkuzni. Mogoce samo na videz z obnasanjem, v realnosti pa ne. TO ne vem. Skratka, dokler je oseba fizicno in psihicno vzdrzljiva, dober strelec, mocen borec, ubogljiv kar se tice ukazov, nima veze ali je gay ali pa ne. To bi moralo biti vsakemu jasno.