Črna kronika

VIDEO in FOTO: Identificirali so vseh 28 žrtev

Bruselj/Sierre, 15. 03. 2012 08.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Ni.J./G.G./STA
Komentarji
374

Švicarski in belgijski časniki poročajo, da je želel voznik avtobusa pred tragično nesrečo predvajati DVD, zaradi česar bi lahko izgubil nadzor nad vozilom. Na internetu pa se je pojavila računalniška rekonstrukcija nesreče. Ogledate si jo lahko v članku.

Prve ugotovitve so pokazale, da se nesreča ni zgodila zaradi prevelike hitrosti, otroci pa so imeli pripete varnostne pasove, vendar je bil sunek ob trčenju v betonsko steno predora tako velik, da je nekatere otroke vrglo iz avtobusa.

Belgijska policija je sporočila, da so identificirali vseh 28 žrtev, ki so umrle v avtobusni nesreči v Švici. Pri identifikaciji so bistveno pripomogli starši in drugi sorodniki, ki so jih v Švico pripeljali z belgijskim vojaškim letalom. Med mrtvimi je tudi 6 nizozemskih otrok.

V nesreči je bilo ranjenih še 24 otrok, od tega nekaj huje. Štirje otroci bodo ostali na zdravljenju v Švici, saj njihovo stanje ni takšno, da bi omogočalo prevoz, medtem ko se bodo ostali domov vrnili z letali oziroma z avtomobili. Posmrtne ostanke voznika naj bi medtem obdržali v Švici, saj morajo "izvesti medicinske preiskave", da preverijo, ali je morda imel zdravstvene težave, ki bi lahko bile vzrok za nesrečo.

Švicarski državni tožilec Olivier Elsig je v sredo povedal, da preiskujejo tri mogoče vzroke torkove nesreče belgijskega avtobusa, na katerem je bilo 46 otrok z dveh belgijskih katoliških osnovnih šol, ki so se s štirimi učitelji vračali s smučarskih počitnic v Švici.

Švicarski in belgijski časnik pa poročata, da so od preživelih otrok izvedeli, da je želel voznik avtobusa pred tragično nesrečo predvajati DVD. Kot še navaja belgijski dnevnik Het Nieuws, bi tako lahko trenutek nezbranosti privedel do tega, da je voznik izgubil nadzor nad vozilom. Tiskovni predstavnik švicarske policije je o tem povedal, da je za kaj takega prvič slišal in da gre zgolj za ugibanja.

Preživelim otrokom pomagajo psihologi

Sorodniki žrtev, ki so umrle v avtobusni nesreči v Švici, in priče, ki so nesrečo videle, so spregovorili o tragediji, ki je prizadela številne Belgijce, Nizozemce in tudi lokalno prebivalstvo.

Zdravnik Michael Canans, ki dela v bolnišnici v Sionu in skrbi za 14 preživelih, je dejal, da otroci sprašujejo po svojih sošolcih. Za zdaj jim usode 22 mrtvih otrok še niso razkrili. Canans je dejal, da imajo poškodovani otroci večinoma zlomljene noge. Opozoril pa je, da bodo najbrž hujše psihološke posledice.

"To je izredno pomembno, zato imamo ekipo psihologov, ki otrokom pomagajo in so na razpolago tudi staršem," je pojasnil. "Počasi bodo spoznali, da veliko njihovih prijateljev ni preživelo, in to je zelo travmatična izkušnja," je dejal Canans.

 "Nisem mogel razumeti"

Belgijski motorist Eric, ki je počitnikoval v Švici, je v času, ko se je zgodila nesreča, vozil za avtobusom. Videl je, kako se je vozilo zaletelo v steno predora. "Nisem mogel razumeti. Samo na eno razlago sem pomislil: voznik je izgubil zavest," je dejal za tuje medije.

12-letna deklica, ki je preživela nesrečo, je bila med prvimi, ki je opisala tragičen dogodek. Dejala je, da je občutila močan sunek in "potem je bilo vse temno". "Sedeži so se začeli premikati in razmetalo nas je po avtobusu. Vrglo me je naprej in bila sem stisnjena med dvema sedežema," je povedala. Deklica si je zlomila obe nogi in roko.

Marielle je bila na poti v službo. Bila je takoj za avtobusom in tudi ona je videla, kako se je vozilo zaletelo v steno. Videla je tudi, kako so se sprednji sedeži "zmečkali". Ustavila se je in ni vedela, kaj naj naredi. "Zavedala sem se, da sama ne bom mogla narediti veliko. Poklicala sem številko za klic v sili," je razložila. Sama ima dva otroka in ob pogledu na prizor je imela občutek, da gre za grozljivko, je še povedala. "Lahko si predstavljam bolečino, ki jo občutijo starši. Če bi bili to moji otroci, ne vem, kaj bi naredila," je dejala in dodala, da bo najverjetneje potrebovala psihološko pomoč, da se bo spopadla s to izkušnjo.

V spodnji galeriji si lahko ogledate fotografije avtobusa:

Za moževo smrt je izvedela na internetu

Novica o nesreči se je preko medijev razširila v sredo in žena enega od voznikov je šele takrat izvedela, da je umrl. Novico je namreč prebrala na internetu.

"Običajno me je vedno poklical, preden je startal," je dejala. "Včeraj pa se ni nič oglasil. Ko sem se zbudila okoli pol štirih ponoči in videla, da še vedno nisem dobila nobenega sporočila, me je začelo skrbeti," je pojasnila. Zdaj je že v Švici, kjer bo "poskušala biti močna".

Iz Belgije sicer poročajo, da je od nesreče več sto oseb klicalo na posebno telefonsko številko na ministrstvo za zunanje zadeve. Klicali so številni zaskrbljeni starši in tudi ljudje, ki so želeli ponuditi različne oblike pomoči. "Ponujajo najrazličnejše oblike pomoči, na primer prevoz v Švico in bivalne prostore v Švici," je dejal predstavnik ministrstva Joren Vandeweyer.

Žalovanje po nesreči v švicarskem predoru - 7
Žalovanje po nesreči v švicarskem predoru - 7 FOTO: Reuters

"Večina žrtev iz Lommela"

Župan mesta Leuven (Louvain) Louis Tobback, od koder je bila polovica šolarjev, je dejal, da jo je skupina z druge šole, in sicer iz kraja Lommel, slabše odnesla, saj so otroci očitno sedeli na sprednjih sedežih. "Vse kaže, da so otroci iz Leuvna sedeli v zadnjem delu avtobusa," je dejal.

Dan po nesreči so imeli učenci na šolah, od koder sta bili skupini otrok, poseben pouk. Z njimi so se namreč o nesreči pogovarjali učitelji in psihologi, ki so jim poskušali razložiti, kaj se je zgodilo. Otroci so čez dan risali risbe in izdelovali druge izdelke, ki so jih nato položili pred vrata šole v spomin na umrle sošolce in prijatelje.

Trupla 22 otrok in šestih odraslih pripravljajo na zadnjo pot domov.
Trupla 22 otrok in šestih odraslih pripravljajo na zadnjo pot domov. FOTO: Reuters

Žalne knjige v parlamentu in vseh mestnih hišah

V Belgiji medtem pripravljajo žalne knjige, ki bodo odprte v parlamentu in mestnih hišah po vsej državi. Televizije in radijske postaje so priredile programe, ki so prilagojeni žalostnemu vzdušju v državi. V petek ob 11. uri pa se bodo po vsej Belgiji žrtev spomnili z minuto molka, zastave na vseh javnih zgradbah pa bodo izobešene na pol droga. V petek bo dan žalovanja tudi na Nizozemskem.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (374)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

xXspoongiex3
16. 03. 2012 06.59
+8
Iskreno sožalje vsem žalujočim!
pikapolonica1802
16. 03. 2012 06.35
+19
Sožalje vsem svojcem,upam in držim pesti za tiste 4 otroke ki so še vedno v kritičnem stanju da bo vse dobro.naj vsi počivajo v miru,tudi voznika!
Ramzess
16. 03. 2012 12.45
-1
Pravijo, da noben ni več v kritičnem stanju, menda so šteli tudi tiste tri v komi, ne štiri, ali pa tudi niso teh šteli. Ne vemo ali so v komi zaradi nesreče ali umetno.
Tucci
16. 03. 2012 06.29
+7
Hudo mi je za te malčke, sprašujem pa se tudi, kakšni so to varnostni pasovi, da še otroka ne morejo zadržati.
SIMSI
16. 03. 2012 06.39
+2
in ja če ti za dve mesti premakne stol potem varnostni pas kvečjemu poslabša situacijo...
sdat
16. 03. 2012 06.41
+13
vrjetno nisi najbol bister pri fizki če si postaviš takšno vprašanje? takojšnja ustavitev iz 100km/h na 0 ...adijo notranji organi.
Tucci
16. 03. 2012 06.58
+1
Ramzess
16. 03. 2012 12.33
-1
Simsi, res je, kako pa so sedeži vgrajeni, par vijakov, saj ste si kdaj ogledali, ni čudno da so take posledice,...da, varnostni pa ni vse, četudi ti reši življenje, ti nog ne bo, ...ko taki sedeži letijo skupaj, so prava rezalnica in mečkalnica, ...enako je na letalu. Menda je veliko otrok imelo poškodovane noge, kako niso navedli.
ass-ica
16. 03. 2012 03.50
-3
sramota da dovolite da ljudje komentirajo pod tole tragedijo!!!
Tucci
16. 03. 2012 06.18
+14
makajjezvami
16. 03. 2012 03.05
+13
Ne vem koliko ljudi bo še moralo umreti preden bo nekdo spoznal, da nezaščitenih sten, pravokotnih na smer vožnje, preprosto ne sme biti na avtocestah. Upam da bo vsaj smrt 22-ih otrok koga predramila. RIP
Tucci
16. 03. 2012 06.18
+7
Se strinjam. Stena, v katero se je zaletel avtobus, bi morala biti vsaj pod kotom 45 stopinj.
Hugh_Mungus
16. 03. 2012 09.50
-3
Seveda, vi se na dinamiko vozil in na vse ostale stvari bolj spoznate, kot vsi ostali EU inženirji skupaj. LE ČEVLJE SODI NAJ KOPITAR!
Ramzess
16. 03. 2012 12.44
Po čigavem kopitu pa naj sodi pa je vprašanje, ...oz. že sicer sodi pa je vprašanje, ...
triton
16. 03. 2012 02.33
+6
Pretresljivo, za mene ko berem take članke, kako se pa svojci teh otrok počutijo pa bolj da ne razmišljam. Sožalje svojcem in vsem njihovim prijateljem!!!! LP!!!
Frostcold
16. 03. 2012 01.47
-3
bi lahko bila človeška napaka...mislim kakšna druga kot pa človeška bi pa še sploh lahko bla
TheAirborn
16. 03. 2012 02.18
+2
upam da si vsaj uspel razbrat to da so se z avtobusom peljali... to je tehnična stvar veš :)
Svobodni Umetnik
16. 03. 2012 07.20
-3
TheAirborn...z avtobusom so se peljali - res je...avtobus je tehnicna stvar - tut to je res ...in kdo je nardil avtobus?? ja mnde ne vesoljci. mater pametni ste pa eni tk da vam cveti iz glave.
Martiny
16. 03. 2012 12.32
kaj pa če je naprimer počila guma? kako je to človeška napaka? je en uletel in jo z nožem prerezal ali kaj?
Ramzess
16. 03. 2012 12.42
Ja, so radiestezisti že pregledali kraj nesreče, ...
symy1
16. 03. 2012 00.48
+4
Predstavljajte si, da eden od otrok sploh ni želel iti na ta izlet pa so ga starši prepričali da gre....krive bi se počutili do konca življenja :( Vsem sorodnikom želim iskreno sožalje.
Ramzess
16. 03. 2012 12.42
-1
Symy1, kdo ve, če kateri otroci ali svojci niso imeli kakšnih prebliskov o prihajajoči nesreči, ...morda so bili nerazumljeni ali ignorirani.
rumburan
16. 03. 2012 00.18
+8
najbolj ob vsem tem pa sovražim vse medije, ki se obnašajo kot mrhovinarji pri izjavah preživelih. Ob nesrečah poročate dva tedna. ko pa je kakšna pozitivna pa max. dva dni!!!
Mirhollio
15. 03. 2012 23.17
+12
;( kaj če se to pri nas zgodi? To se ti more zmešat. Te starše pa zaj čakajo let in let mučenja... Žal...
bmc2705
15. 03. 2012 23.14
+32
Dejansko se ne bi smelo pripetiti, da se ob pojemku sedeži odtrgajo in s potniki vred odletijo v spredaj sedeče in le-te naprej v naslednje potnike . Največ mrtvih je namreč zaradi tega ker so jih pomečkali zadaj sedeči, ki jih je katapultiralo. Vendar če podrobneje pogledamo današnje avtobuse se zdi kot da je konstruiranje avtobusov zastalo pred 20 leti. Medtem ko imamo v nekaterih avtomobilih že več kot 10 (!) airbag-ov, potnikom v avtobusih ne privoščimo nobenega. Še več. Škatlasto ohišje iz pločevine že ob naslonu na manjšo površino zacveti kot konzerva in ostra pločevina nezaščitene potnike poreže. Pločevina pri vozilih je veliko bolj upogibna in ne poči temveč se zvija kot harmonika. Konstrukcija zadnjih sedežev pri vozilih onemogoča, da bi potnike s sedeži vred katapultiralo naprej, sedež v avtobusu pa se odtrga od tal že ob pojemku in nekaj deset kil težkem otroku na njem.
Hugh_Mungus
16. 03. 2012 09.52
Zanima me tudi zakaj še vedno ni varnostnih pasov na avtobusih, vlakih itd. Vsaj za tiste, ki bi jih radi pripeli.
jurjur
16. 03. 2012 10.31
Takih nesreč je tako malo, da žal zaradi tega ekonomsko
Ramzess
16. 03. 2012 12.39
Varnostni pasovi so v mnogih avtobusih, a dvotočkovni, kar pa ni dobro, ...saj veste zakaj, ... Trotočkovnih v avtobusih še nisem videl.
valkirie
15. 03. 2012 23.12
+12
a lahko zaprete komentarje ker so ogabni?
SummerLady
15. 03. 2012 22.49
+15
Sožalje vsem svojcem. Resnično ko tole berem mi gre kar na jok. Drgače pa podn od ljudi tule, res nevem kako ste nekateri lahko tako brezčutni in primitivni.
TheAirborn
16. 03. 2012 02.31
+2
tiger čisto prav imaš kaj si napisal vendar se ti ne zdi da tragična nesreča nima dosti skupnega z trplenjem ljudi v afriki ?? mešate japke pa hurške pa opet japke... ne morem vrjet kaj vse lahku izumite tukaj... nakaži dnar na unicef al pa neko podobno organizacijo, probaj naredit da bo nekaj drugače ampak boš spoznal da živiš v sistemu kjer jim pač ne moreš pomagat ker je glavni denar... in tukaj mislim da ti ni kriva ona ker ji je žal za otroki ki so tragično preminuli! kritizira pa sigurno tiste ki se ob taki novici lahko še smejijo.. nisi pod pravi komentar postavil odgovor
Jurkos
15. 03. 2012 22.20
-5
Verjetno je mel mastno plačo, pa cajta na pretek, z vsem tem sranjem po trgovinah je bil pa še zdrav ku riba...res je škoda teh otrok, skoraj vsak dan se pa v afriki pobiva otroke ki bi zapolnili gvišno 1 tak bus vsak dan...pa da ne govorimo o Iraški in Afganistanski vojni, pa še kje drugje se kaj najde...tukaj pa sam en bus...pa vsi vejo...pa vsi prestrašeni...konstantno bombardiranje strahu z vsepovsot...bejžte raje rešit kak avtobus v afriko...(sej vem pač ni zanimivo k se že ve da je to v afriki standard)
Ana Škof
17. 03. 2012 16.55
+1
ampak tale tvoj komentar nima nobene veze z člankom. in vsekakor je podel do žrtev in tistih, ki v tem trenutku trpijo zaradi izgube. sramota :(
risk07
15. 03. 2012 22.13
+9
še pripeti so bli. si ne morn predstvlat ka bi blo če nebi bli.
Jure Herer
15. 03. 2012 22.06
-22
Vsak človek izhaja iz Enega in ima vse značilnosti Enega (je nesmrten). Treba je moliti k Enemu, ne zato, da bi kaj dobili, ampak da se z molitvijo dvignemo in združimo z Enim. Nesmrtna duša se mora oddaljiti od Enega, materija pritegne dušo, duša gre v obstoj. Fizično zato ni naš pravi dom, telo je samo lupina. Skozi mnogo življenj duša spoznava Eno, na razpolago je večnost. Duša ima težnjo (prava sila, ki združuje, je ljubezen), da se vrne k Enemu, da se osvobodi materije, vendar ne more prej, preden ne spozna celega obstoja. Zato imamo dva dela: nesmrtna božanska duša in umrljiva psiha (osebnost). Obstajajo različni nevidni svetovi na različnih nivojih subtilnosti. Človek je samo ena stopnica v razvoju duše. Zvezde so bogovi, bitja, ki so evolutivno daleč pred človekom. Živali imajo tudi individualno dušo. Kot človek lahko dosežem samo človeško blaženstvo, ki pa ni končno blaženstvo. Duša lahko med življenjem zapusti telo in se vanj vrne (astralno potovanje), npr. med sanjami. Padla duša se lahko dvigne – ne obstaja večno prekletstvo. Vsaka duša ima v telesu svojo nalogo – zbuditi jedro v sebi. Notranji ogenj se mora razgoreti in vse spremeniti, transformirati skozi ta ogenj. Nič, kar obstaja, ni brez trpljenja, dokler ni v absolutnem blaženem stanju. Brez trpljenja se zavesti ne da pridobiti. Mistika = združitev z Enim = edini cilj življenja, osvoboditi se verig materije. Filozofija ne opisuje samo stanje sveta, ampak mora človeka usmeriti k duhovnemu bistvu. Omogoči nam, da spoznamo ta svet, da bi ga skozi spoznanje transcendirali. Noben učitelj, filozof ti ne more prenesti Eno, sam se moraš dvigniti k njemu. Filozofija je pot k Enemu, ki se začne s prečiščevanjem nižje narave. Ne obstaja dobro in zlo, obstaja samo bližje in dalje od Enega. Edino zlo je šibkost duše – ko se duša prepusti, da jo pritegne materija. Zlo je navezanost. Nič se ne dogaja slučajno, vse ima svoj namen. Slučajno izhaja samo iz človekove svobodne volje. Vse se dogaja po strogem zakonu. Svoboda je na nivoju nesmrtne duše, ne na nivoju telesa - tu je ne more biti in smo vedno v pogojenih situacijah. Sreča je odvisna od bližine Enemu (in oddaljenosti od materije). Tisti, ki so najbližje materiji (materija vedno znova daje nove oblike zadovoljstva – iluzije), so najbolj nesrečni. Filozofija mora usmerjati ljudi od zemeljskega uživanja k nebeški blaženosti. Duša iz čistega stanja idej pada v telo, v materijo (to ni zlo, saj se brez materije ne bi mogli dvigniti in spoznati sebe). Po svetu tava kot Odisej, da bi se vrnila v Itako – mesto blaženosti. Vsaka ideja ima tri faze: faza ideje - brez oblike, brez forme, samo bistvo; faza theosa – načrt se naredi s pomočjo inteligence; faza kozmosa – realizacija, prehod v kreacijo, obstoj. Trpljenje je lastnost obstoja.
mrtvicetnik
15. 03. 2012 22.48
+18
ptuj11
15. 03. 2012 22.51
+3
Ramzess
16. 03. 2012 12.37
+1
Smrt, izguba, ne glede ali gre za odraslo osebo ali otroka, razlika je le tostran, ne onstran, je res težka, boleča izkušnja, ni in sme pa biti tabu. Veliko ljudi 'smrti' ne razume in dojema pravilno, kar je seveda problem, katerega 'posledice' lahko videvamo vsakodnevno, izrazi soočenja, vedenja, razumevanja in sprejemanja smrti, izgube, skratka odhoda ljube osebe iz tega sveta. Ali kot je zapisal naš pokojni raziskovalec dr. France Susman: "Odmirajoči rodovi zahodne civilizacije ne morejo razumeti, kar postaja (in je) otrokom samo po sebi umevno: za nas je nevidnih svetov nešteto več, kot jih mi s svojim omejenim vidom in sluhom zaznavamo. Kaj se bo zgodilo, ko se smrti ne bomo več tako histerično bali in ko bomo izvedeli, da se reinkarniramo toliko časa, da se načimo pravilno živeti na tem svetu ob odrešujočem spoštovanju vsega živega?"
curky
16. 03. 2012 17.42
-1
Ko izpolnimo Boga v sebi oz. dojamemo paradoks takrat se konca naše inkarniranje na zemljo.....Škodujes drugim-skodujes sebi, lazes drugim-lazes sebi etc. Vse se vrača in plača. Zato...bodi strpen do drugih, bodi nenasilen, ne laži, ne skoduj, širi resnico, bodi sočuten,...!! Le tko bomo uspeli, VSI, CEL SVET, VSI NARODI!!!
taurus90
15. 03. 2012 22.02
+34
zdej pa mau razmislte pa povejte, če je na slovenskih avtobusih kdaj kdo prvezan? :S
Logic Popeye
15. 03. 2012 21.37
-72
ne gane me. je kaj narobe z menoj?
cinko
15. 03. 2012 21.55
+52
kasiopea84
15. 03. 2012 22.04
+38
Ipower na nesrečo drugih se je lahko naslanjati in ne boli... Klub temu, da nimaš srca na pravem mestu, ti ne želim nič slabega, vendar pazi, da se ti v življenju ne zgodi kaj podobnega, morda še hujšega. Hmm kaj narobe s tabo? razen provokacije, neumnega vprašanja, tudi ne moreš dobiti pametnega odgovora. Lahko pa sam sebe vprašaš, če je kaj narobe s tabo, oz. tvojim življenjem, in morda poiščeš ustrezno strokovno pomoč. Skratka sam presodi.
Logic Popeye
15. 03. 2012 21.35
-38
darwin je rekel, da je izgubiti otroka tik pred puberteto najtežje, ker bi se ravno začel razmnoževati. da vidim minuse zdaj.
primorc123
15. 03. 2012 22.02
+23
takšnim in podobnim izjavam , ne dajam ne plusov ne minusov,ampak jih kar spregledam ,ker se ne mislim spuščat na tvoj nivo ! takšne izjave bi mogle bit s strani bralcev neocenjene ,da jih ne bi imel niti volje več pisat,ker ne bi bilo odziva !
banani
15. 03. 2012 21.29
+4