Tujina

FOTO: 'Vojska se v mestih zadržuje, ker ščiti civiliste'

Homs, 31. 03. 2012 09.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
N.D./STA/U.Z.
Komentarji
44

V Siriji se, čeprav je vlada pristala na Ananov mirovni sporazum, nadaljujejo boji. Predstavnik vlade je dejal, da se bije boj za utrditev stabilnosti v državi, ki se pomika v smer prenove. V mestih bo vojska vztrajala, dokler ne bosta vzpostavljena mir in varnost.

Sirsko mesto Homs je v zadnjih mesecih postalo simbol upora v Siriji. Postalo je namreč tarča intenzivnega obstreljevanja vladnih sil, rezultat silovitih spopadov pa so popolnoma uničene ulice mesta in visoko število smrtnih žrtev.

Sirska vlada je sicer v torek sporočila, da sprejema mirovni načrt posebnega odposlanca Združenih narodov in Arabske lige za Sirijo Kofija Anana, ki med drugim predvideva takojšnji začetek premirja, a kljub temu so se te dni v Homsu in nekaterih drugih mestih spopadi nadaljevali. 

Predstavnik sirskega zunanjega ministrstva Džihad Makdisi je danes zatrdil, da so poskusi, da bi uničili sirski režim,  spodleteli, bije pa se boj za utrditev stabilnosti v državi, ki se pomika v smer prenove. Kot je poudaril Makdisi, bo vlada sirskega predsednika Bašarja al Asada zbrala predloge za proces reform, preprečila pa tudi delovanje tistih, ki jih želijo "sabotirati".

In zakaj se boji nadaljujejo, čeprav je vlada pristala na mirovni sporazum? "Sirska arabska vojska se v sirskih mestih zadržuje iz obrambnih razlogov in z namenom ščitenja civilistov," je izjavil Makdisi. Poudaril je, da se bodo oborožene sile iz mest umaknile, ko bosta vzpostavljena "mir in varnost". Sirska vlada in al Asadova vojska sta namreč prepričani, da sirsko opozicijo sestavljajo "teroristi", ki sodelujejo v zaroti, financirani iz tujine.

Ocenjevanje razmer v Siriji pa otežuje al Asadova prepoved vstopa v državo za tuje novinarje in humanitarne organizacije. ZN, ki sirski režim vse od njegovega pristanka na Ananov mirovni načrt opozarjajo, da bodo štela le dejanja, zato sedaj načrtujejo, da bi v Sirijo napotili 250-člansko opazovalno misijo. Opazovalci pa naj bi nadzorovali spoštovanje premirja.

Opazovalci predvidoma ne bi bili oboroženi, njihovo varnost pa naj bi zagotavljala sirska vojska. Izbrali jih bodo predvidoma iz vrst misije ZN v Libanonu (Finul), opazovalne misije ZN na Golanski planoti (FNUOD) in misije ZN v Južnem Sudanu.

Vlada opazovalce že podprla

Zahtevo ZN po napotitvi ekipe opazovalcev v Sirijo je že podprla sirska vlada. "Najpomembnejša naslednja etapa (Annanovega načrta) bo podpis protokola, ki obravnava vprašanje opazovalcev na način, ki bo prispeval k vzpostavitvi miru v Siriji," je dejal Makdisi.

O izvedbi načrta bo sicer moč govoriti le v primeru, če bo Annanu uspelo doseči dogovor o premirju tudi z opozicijo. "Za napotitev misije opazovalcev potrebujemo premirje, soglasje države gostiteljice – Sirije in mandat Varnostnega sveta ZN," je pojasnil vir iz ZN.

Poleg premirja Ananov načrt predvideva še neoviran dostop humanitarne pomoči do ogroženega prebivalstva, neovirano gibanje novinarjev po državi in nediskriminatorno vizumsko politiko zanje, izpustitev zapornikov, začetek političnega dialoga ter spoštovanje pravice Sircev do združevanja in mirnih demonstracij.

 

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

HooplaToopla
01. 04. 2012 17.30
+1
'Vojska se v mestih zadržuje, ker ščiti civiliste' Tudi naši oblastniški mojstri nas s tem, da vse pokradejo, v bistvu ščitijo. Pred nami samimi, ki bi nas več denarja le pokvarilo in posledično napravilo nesrečne.
janez6bb
01. 04. 2012 15.57
V Saudski arabiji so tudi izbruhnili protesti proti oblasti, ampak naj ugibam pop tv o tem ne smete poročati, bbc pa ima novico zakopano nekje vdajo najde čim manj ljudi, pomilovanja ste vredni kvazi novinarčki.
DavidxXx
01. 04. 2012 15.31
+1
NATO je "univerzalna vojska" imperialistične ZDA! Borimo se v njihovem imenu - demokracije. Branimo svobodo in interese ZDA. Sram me je, da zastopamo interese ZDA. MORALI BI BITI SAMI SVOJI.
Celjustnik
01. 04. 2012 13.38
ste mislili napisat da se zadržuje v mestih da lažje zadovoljijo svojo spolno slo?!
Frane Šajn
01. 04. 2012 11.53
-2
Vojska tu ščiti svojo rit, lažje je tu najti močnejšo klet kot zunaj na prepihu!
Iniesta
01. 04. 2012 11.47
-2
NATO naj gre vzpostavit t.i. Demokracijo ...
veliki_vamp
31. 03. 2012 19.39
+11
A,te civilne objekte so protestniki s kamni razbil al kako
n0mistakez
31. 03. 2012 15.41
+9
a buc buc admin...nehi briskat komentarje... Edina stvar ki jo uči Ameriška vojska...oboroži se z vsem dnarjem ki si ga lahko privoščiš..zavzemi/napadi državo...spremeni režim in začni izvažati olje/becin bla bla bla...s tem oljem/bencinom bla bla bla pokrij stroške vojske + imaš malo več profita.
ljx
31. 03. 2012 15.17
+9
Enote ZN niso nič drugega kot špijoni za Imperialistične namene zahoda,tko da če bi se mene spraševal jih jaz ne bi spustil v državo.Poglejte kaj je bilo na Hrvaškem in v Bosni,čeprav je bila Sao Krajina pod zaščito UN ,so Hrvati izvedli ofenzivo na njo in čeprav je bila Srebrenica razglašena za zaščiteno območje,so kljub temu dovolili da so jo Srbske enote zasedle.A se sprašujete zakaj,ja Hrvaško ofenzivo so planirali iz Washingtona,orožje so pa Nemci preskrbel iz svoje bivše DDR,za Bosno jim je pa prav prišel izgovor da tja lahko pošljejo svoje NATOenote in to državico spremenijo v še eno od svojih kolonij.
Spetsnaz
31. 03. 2012 12.44
+9
tako zgleda "osvobajanje ". V Libiji je podobno in se boji se dandanes nadaljujejo, samo cionisticnim medijem ni vec to interesantno. sedaj nam grozijo z fantomskimi bombami iz Irana.
ljx
31. 03. 2012 15.19
+5
Dejstvo je pa da so oni tisti ki nastavljajo bombe Iranskim znanstvenikom in vršijo napade z daljinsko vodenimi stelth letali.
choco_muffin
31. 03. 2012 10.48
-6
Najbolj na živce pa mi gredo komentatorji, ki mislijo, da so razsvetljeni in vse druge oklicujejo za neke ovčice itd., ker mislijo, da so požrli vso znanje sveta, ko so Zeitgeist pogledali.
sejvam
31. 03. 2012 11.03
+10
Bil v Iranu in Afganu tako da verjetno vem iz prve roke kaj se tam dogaja.......tako da nebi zdaj o tem, vglavnem odpri oči in ne verjemi vse ameriški propagandi ok
choco_muffin
31. 03. 2012 11.06
-6
Can't read? Piše Sirija. In kaj zdaj, če si bil ti v Iraku? Moj kolega je tudi bil. So what? Pa kje piše, da verjamem ameriški propagandi. Dejstvo je, da tukaj ne dela zahod problemov, ampak vzhod - Rusija, Kitajska, ampak ti tega ne veš, ker še nisi slišal za objektivnost.
sejvam
31. 03. 2012 11.09
+5
chadmaster1
31. 03. 2012 11.12
+1
obe strani delata težavo veš @choco_muffin in tako kitajska kot ZDA sta zlo sveta, tako LEVICA kot DESNICA sta zlo, tako VERNIK kot ATEIST se najdejo norci......... @choco_muffin...... razlika med tabo in mano je, da si majhen prepotenten fantič, ki gledaš preveč filmov in misliš, kako je samo ena stran pokvarjena........VEŠ SKORUPIRAN JE CELOTEN SISTEM in nasrkamo pa vedno navadni ljudje, ki pustimo, da drugi na položajih ( politika, banke, korporacije....) manipulirajo z nami
sejvam
31. 03. 2012 11.45
+7
Tako je tudi v Iranu situacija ni najbolj rožata, glede na to da so skoraj diktatorska država, ampak večina ljudi je zadovoljna z sedanjim režimom in ga nebi menjali. Seveda standard bi lahko bil veliko, veliko, veliko bojši če nebi bilo teh sankcij s strani zahoda, Amerike....... Drugače pa tako dobrih ljudi kot so Iranci še nisem spoznal, in ženske..... :) (sicer me pa cela situacija spominja na Sirijo in Libijo čeprav tam še nisem bil upam pa da v bližnji prihodnosti :) )
choco_muffin
31. 03. 2012 13.14
-1
chadmaster1 Razlika med tabo in mano je, da se jaz zavedam, da dobre strani ni, ti pa misliš, da je samo Zahod slab. "Zahodna in Vzhodna stran" imata svoje geopolitične in geostrateške cilje in obojim je važen le cilj, in ne pot do tega cilja. Tako, da to slepo napadanje ZDA in EU je neumno, ker na drugi strani Kitajska in Rusija nista nič boljši, ampak še slabši. Če ste že vsi pametni in si želite na vzhod, potem je tudi čas, da se sprijaznite z nizkim življenjskim standardom in mu izrečete dobrodošlico. In še enkrat ponavljam: jaz ne trdim, da je Zahod dober in popoln, je pa boljša alternativa. Slovenske plače so cca. 900 eur neto pa se vsi pritožujemo, tam pa delajo 16ur vsak dan za 100eur.
sweetnes
31. 03. 2012 14.03
+3
choco_muffin
31. 03. 2012 16.30
+1
Ja, ker v 21. stoletju informacije ne gre pridobiti drugače kot s tem, da si fizično nekje prisoten? Buča..
lolipoly
01. 04. 2012 09.28
+0
dobiti informacije z Youtuba in interneta niso ravno zanesljive!
RedLine
01. 04. 2012 10.41
+0
Je pa ja splošno znano v kakih razmerah delajo kitajski delavci...in to za pest riža
janez6bb
01. 04. 2012 12.08
red line minimalna plača na kitajskem je prav takšna kot tista na madžarskem, da ne boš preveč glasen in pisal neumnosti:) pomeni pa minimalec, prav tako v sloveniji, kot na kitajskem ali pa ne vem kje, ISTO- pokritje minimalnih življenskih stroškov. BO KEJ BOLJE JASNO:)
janez6bb
01. 04. 2012 13.18
red line kako bomo pa potem rekli za slovenske delavce, da tut za pest riža niso dobil:)
Die einemaister
31. 03. 2012 10.23
+3
Samo mislim ej 24 ur, Kakšno je mesto po obstreljevanju? Po moje kot iz pravljice ane
matic cad
31. 03. 2012 10.23
+11
24 ur hoče slišati nas govoriti: " upam, da jih bodo Američani rešili" " Amerika bo uvedla demokracijo" " Amerika kje si ? pomagaj Sirijcem" ".......... Resnica, ki se dogaja v Siriji pa je bolj bizarna kot si navaden človek, ki bere novice samo iz 24 ur, RTV....lahko predstavlja. In to kar vidite je tako očitna propaganda da se mi nekateri že smilite
choco_muffin
31. 03. 2012 10.31
-7
Ja, te fotografije so photoshopane ane? Slep si ti. Dejstvo je, da bi mogla mednarodna skupnost nekaj ukreniti, ne pa da gledajo in čakajo.
sejvam
31. 03. 2012 10.32
+1
Ja boge SLAVEnske ovčice se mi kr smilijo
sejvam
31. 03. 2012 10.36
+3
choco-muffin slep si t. poglej kaj so naredili v Libiji, in zaradi česa, in kako živijo sedaj
chadmaster1
31. 03. 2012 10.57
+15
Libija preden so Gadafija odstavili: -pitna voda v vseh domovih -25.000€ za novo družino in dom !!!! -stabilna ekonomija -javno šolstvo za vse Potem pa je Gadafi hotel ustvariti ZLATI standard, da bi se obvaroval pred svetovno inflacijo, ki jo povzroča $ dolar........KAKO SO SE PA AMERIČANI ODZVALI PA SAMI VESTE mediji pa takoj kakšen diktator je Gadafi......raje bi imel gadafija pa živel normalno življenje brez finančnih kriz kot pa našo vlado, ki vse kar zaslužimo pobere
anaheim812
31. 03. 2012 11.13
-5
chadmaster ti pa kar slepo verjameš tem naštetim podatkom? če ne, kako si preveril, če držijo?
sweetnes
31. 03. 2012 11.14
+4
ja infaimus, ti pa sigurno veš, da zdej bolše žvijo kukr prej a dej no
anaheim812
31. 03. 2012 11.18
-4
priznam, da ne vem. in tudi ne bom širil svojega prepričanja, če vem, da ni 100% točen. neke alternativne medije berete, pa mislite da ste vsevedi... če se neka dejstva v teoriji ujemajo, še ne pomeni da je to resnica.
chadmaster1
31. 03. 2012 11.26
+4
Ni treba prebirati alternativne medije, da izveš resnico o Gadafiju.......veš takrat ko se je situacija z Libijo dogajala sem bil še ovca, ki sem upal da bodo Gadafija mučili na živo, ker je tako grozen "doktator".....ampak ko sem po naključju začel slediti denarju sem takoj videl, da za 9/11, gadafijev padec, Irak.....vse stoji denar in moč!!! Veš kako pa sem prepričan v zarote? zato, ker vsaki dan vidim na poročilih kako se lažejo in prikrivajo resnično stanje EKONOMIJE ....pred očmi mi lažejo, ker pa glede denarja lahko najdeš tudi dokaze ( dokapitalizacija, EQ1,2,3,.. FED, itd) pa sem 100%, da so TEORIJE ZAROT smiselne in resnične
sweetnes
31. 03. 2012 11.55
+1
chadmaster1 podpišem se pod tvoj komentar
choco_muffin
31. 03. 2012 13.37
-1
chadmaster1 Kakšne laži pa ti trosiš. Tistih 25 000 eur za mlado družino je znanstvena fantastika. Tu se lepo vidi moč interneta. Libijci sami pa so rekli, da za kaj takega prvič slišijo. Ni vse kar prebereš na Zeitgeistcom resnica veš.
sweetnes
31. 03. 2012 14.03
+0
kaj si vprašal kakšnega libijca, pa ti je zatrdil da ni dobil al kaj ofca
choco_muffin
31. 03. 2012 16.28
+1
A ti si o vojni v Libiji tudi zvedel tako, da si bil tam??? Libijci so sami povedali, da za kaj takega prvič slišijo. In ne, za to mi ni treba poznati nobenega Libijca osebno, ampak to izvem preko medijev kot so internet, tv, časopisi itd.
sweetnes
31. 03. 2012 16.50
+4
ja in mi smo za te podatke tud zvedli prek interneta .... tv je pa itak vs v rokah zahodnih medijev, na take info. se jst nebi glih zlo zanesel
choco_muffin
31. 03. 2012 17.03
-6
Ja v kakšnih rokah pa naj bodo mediji, če živiš na na zahodu? To je tako, kot da bi jaz rekel, da je v tvojem stanovanje vse tvoje in nič moje. LOL
sweetnes
31. 03. 2012 21.18
+2
janez6bb
01. 04. 2012 12.13
+3
tigerbalm
01. 04. 2012 14.47
+1
choco_muffin - ti vso resnico izveš preko medijev in youtuba ??? HAHAHAA ...samo tako za informacijo , ki jo lahko sam preveriš : od leta 1890 dalje so američani sodelovali čisto pri vsakem svetovnem spopadu,padcih režimov in menjavah vlad,....
sejvam
31. 03. 2012 10.11
-2
24ur nehajte že zavajat Slovenije, vsi vemo kaj se dejansko dogaja v Siriji!!