Tujina

Darovalci sperme bodo lahko vzpostavili stik s svojimi biološkimi otroki

London, 01. 02. 2013 19.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V Veliki Britaniji odmeva odločitev londonskega višjega sodišča, po kateri bodo imeli darovalci sperme pravico vzpostaviti stalen stik s svojimi biološkimi otroki in tako tudi vplivati na njihovo vzgojo. Kritiki menijo, da gre za grob poseg v družinsko življenje.

V Veliki Britaniji odmeva odločitev londonskega višjega sodišča, po kateri bodo imeli darovalci sperme pravico vzpostaviti stalen stik s svojimi biološkimi otroki in tako tudi vplivati na njihovo vzgojo. Kritiki menijo, da gre za grob poseg v družinsko življenje.

  • festival
  • festival 1
  • festival 2
  • Festival 3
  • Poletna noč
  • Stvarjenje
  • El Amor Brujo
  • The Duke Ellington
  • Kronanje Popeje
  • Dih zveri
  • Ennio Morricone
  • Cluster
  • Fantom
  • EuroCubans
  • Vicente Amigo
  • Robben
  • Munchnski virtuosi
KOMENTARJI (39)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
02. 02. 2013 22.36
JAz ga ne bom vzpostavljal.
Ramzess
02. 02. 2013 11.23
-2
Vprašanje je kateri zakon pa ščiti take družine?
Ramzess
02. 02. 2013 11.20
-1
Niso navedli od kot in zakaj je to pravzaprav prišlo.
cirenij
02. 02. 2013 08.08
-1
Največja bedarija, Podobna naši politiki,
Ramzess
02. 02. 2013 11.20
Se strinjam, zanimivo pa je, da v nasprotni smeri ni zadržkov kadar tak otrok oz. oseba rabi mozek ali organ za presaditev.
User490480
02. 02. 2013 07.45
Saj ne, da sem brihten ko radio, ampak vidim ogromne probleme. Očitno je, da sodiščem dela ne bo zmanjkalo. Lisjaki pa so, ja, kapo dol.
User985854
02. 02. 2013 05.59
+2
Očitno se usoda spermijev odraža tudi na makro svetu, sicer je menda vseeno, kdo oplodi žensko in s tem zadovolji njen razplodni nagon, vendar je na koncu tisto eno semenčece še vedno del moškega, ki ga je ustvaril v svojem telesu. Še huje, zdaj sploh ne bo več jasno, komu pripada kakšna pravica, po logiki bi rekel, da najbrž staršu, naravna dejstva pa neizpodbitno dokazujejo, da je otrok prepojen z deli biološkega starša in torej nosi del njegove osebnosti. V bistvu je vseeno, ker postane vsak otrok popolnoma samostojno bitje, kot smo vsi mi, iz etično tehničnega stališča pa je vsakdo plod le dveh natančno določenih ljudi in tega dejstva ni mogoče zanikati. Poglejmo si samice v naravi, ko pride naravni ciklus, jih nagon prisili, da se parijo med sabo, pri čemer jim je vseeno, za katerega samca gre, ko ta izlije seme, še pomisli ne na kake posledice in mirno oddide. Tudi samica ni veliko boljša, živali znajo vse opraviti brez vsake zavesti, brez ene same misli ali napotka, po moje zato, ker nekaj časa sploh ne ločijo bitij, ki pridejo iz njenega telesa od sebe. Hočem reči, žival se ne zaveda, da je eno in nedeljivo bitje, verjetno si misli kaj takega, kot da se je njeno telo pač razdelilo na manjše dele in jih mora ravno tako negovati kot svoje lastno telo. Nekaj časa, ko pa mladiči odrastejo, samica spet zamenja odnos in se začne do svojih mladičev obnašati kot do ostalih živali svoje vrste, razidejo se, kot da bi se prvič v življenju videli.
User985854
02. 02. 2013 06.00
-3
Ob tem se velja vprašati, kaj je sploh družina oziroma če bi te obstajale brez kulture, ki nas pritajeno sili živeti v parih. Cela naša civilizacija je prežeta z idejo omoškemu in ženski, ki jima je usojeno živeti skupaj, čeprav v resnici sploh ni tako, tudi družina je le še en način druženja, občasna socialna potreba, podobno kot pri živalih. Z družino ne pride le odgovornost, pride tudi ponos in občutek nadvlade nad tujim bitjem, ki naj ne bi moglo samo preživeti brez stalnega usmerjanja staršev. V današnji civilizaciji mogoče res ne, v naravi pa seveda brez problema, ker smo odvisno od odnosov predvsem zaradi vsakodnevnih šeg in običajev, ki na vsakem koraku poudarjajo natančno premišljene, načrtovane in omejene socialne odnose, večina ljudi si sploh ne predstavlja koliko dela (in denarja) gre vsak dan samo zato, da vztrajamo skupaj in s družimo. Tudi ni več poti nazaj, družba je postala tako zakomplicirana, osnovne potebe za preživetje pa tako zanemarljiv problem, da so postale tudi družinske vrednote zgolj še ena iluzija, občutek pripadnosti in posestvovanja, brez katerega večina ne bi znala več preživeti niti trenutka. Samota ubija, treba je še malo počakati, da tehnika doda svoj piskrček, nato bodo deco itak vzgajali roboti in računalniki, ki ne bodo del neprekinjene verige genskega dedovanja. Družina je preveč resen problem, da bi ga zaupali staršem, zato smo pa razvili medicino in natalitetno statistiko. Na koncu koncev nismo ljudje nič drugega kot en sam odrasel spermij, sestavljen iz dveh zavitih skupkov molekul, ki se je vmes razdelil na milijarde in bilijone podobnih delov in jih drži skupaj predvsem pripadnost določenemu organizmu. Starši bi morali vzgajati le tisti spermij, v katerega so dejansko darovali svoj DNK, vse ostale celice v telesu pa bi morali pustiti pri miru.
hinko.murovec@siol.net
02. 02. 2013 04.29
-4
Vsako poseganje v " naravne procese " ima prej ali slej še hujše posledice in je dejansko uničujoče. Če ne more imeti otrok jih pač ne more imeti in ti postopki sodijo na področje " pridelave klavne živine za meso " ne pa razmnoževanje ljudi. Edino prav, se bo morda komu le posvetilo, do kam naj bi posegali v naravne zakonitosti.
esq1
02. 02. 2013 02.22
+9
Potem nima družina nikoli mira...
Ramzess
02. 02. 2013 11.21
User913910
02. 02. 2013 00.59
+2
in pa ce daruje spermo neki druzini ki bo ta otrok imeu mamo in oceta nevem kaj se usaja zravn z istimi pravicami.....to lahk sam geji spet*mesajo no kje ste....se se niste pojavl tuki pa zagovarjal ta zakon???????
User996471
02. 02. 2013 07.52
+2
User913910
02. 02. 2013 00.57
+8
potem tud nej placujejo prezivnino.....!! in toj e dobr sam za geje in nobenga druzga ker oni darujejo in potem hocjo bit starsi..... ce se oba strinjata ja....ampak da ma pa take pravice kokr loceni starsi pa niti slucajn!!!!
zekozekic
02. 02. 2013 00.48
+10
Bodo tudi placevali za otroke ?
Ramzess
02. 02. 2013 11.22
User960959
02. 02. 2013 00.29
+1
malo je prehudo če je družina ,se pa popolnoma strinjam da bi mogu bit ta zakon obvezen sploh za samske dekline ki se gredo raje oplodit kot si dobit moškega..v tem primeru bi uvedel še davek na prodajo semena,tako da bi dobil darovalec denarčkov za kakšno leto žiuljenja ;) . ja ni kaj alfa samec vedno živi za đabe :) !
User846711
02. 02. 2013 00.07
+3
Zato je vedno boljša varianta, da pustiš ženo da jo nek mimojdoči, ko gresta z ženo v nakupe, lepo nategne. Pa če je možnost si oplojevanje tudi ogledaš. Če maš srečo bo otrok živ in zdrav. Je večinoma brez problemov tretje osebe, ampak večja je možnost Aidsa in drugih podobnih negativnih posledic. Če bodo uvedli tak zakon, je bolje da ženo pustiš ponovno k sosedu, le tokrat bo šlo brez une folije, ki jo da sosed na glavo. Bo oče vsaj blizu živel.
tomi.passion@gmail.com
01. 02. 2013 23.26
+3
Prvič, vsak pameten moški nikoli ne bo darovalec spreme, saj ga to postavlja le v vlogo stroja za oplojevanje. Drugič, namesto, da se vsa družba ukvarja z oplojevanjem samskih žensk in dodeljevanjem otrok istospolnim parom, naj se raje ukvarja z zdravljenjem neplodnosti heteroseksualnih parov. To je edini način, da človek neha poskušati premagati naravo, kar mu nikoli ne bo uspelo, saj mu bo narava vedno kruto vrnila in to se že dogaja.
User934866
01. 02. 2013 23.23
+2
ma to ne moreš verjet...
Rizotka
01. 02. 2013 23.09
+5
To je pa to, če človek postavlja pravila. Ni meje.
User231190
01. 02. 2013 22.51
+9
Darovalci sperme bodo lahko vzpostavili stik s svojimi biološkimi otroki Štala bo. Popolna zmeda. Preveč mamic in očkov.
User960959
02. 02. 2013 00.26
+4
kako preveč mamic in očkov,a če sta dva očka je pa vse u redu !? ...svašta
User741216
01. 02. 2013 22.50
+11
auuu to so pa brcnili v temo :S
User33565
01. 02. 2013 21.06
+24
To je bolno. Recimo, da bi se jaz ekstremni komunist slučajno odločil, da mi ne stopi več in bi moja žena šla po spermo donatorja. In mi ko je otrok star 10 let, pribode nek ekstremni katolik, težit da bo sodeloval pri vzgoji otroka. Takoj bi mu zlomil ključnico, ko bi naslednjič pozvonil pa obe nogi.
User289753
01. 02. 2013 21.53
-7
Mogoče. Pa vendar še zmeraj mu ne bi bil oče. On pa. tako da komunjar
Flitko
01. 02. 2013 23.48
+4
Zakaj treba takoj vpletati ideologijo še tam, kjer tega ni treba?
periot22
01. 02. 2013 20.16
+11
Nerazvit nazadnjaški narod!
User958569
01. 02. 2013 20.46
+1