Slovenija

Župani in občani za zmanjšanje hrupa v okolici brniškega letališča

Brnik, 18. 05. 2019 10.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
M.V. / STA
Komentarji
90

Župani občin Kranj, Šenčur, Škofja Loka, Vodice, Cerklje in Mengeš so na Javno agencijo RS za civilno letalstvo naslovili poziv za zmanjšanje hrupa zaradi preleta letal, ki vzletajo oziroma pristajajo na letališču na Brniku. Zahtevajo uporabo koridorjev, s katerimi bi se letala izognila nizkim preletom nad naselji.

Kot opozarjajo, hrup moti sposobnost koncentracije, povzroča nemir in nerazpoloženje ter ogroža zdravje. Občani občin v bližini brniškega letališča se v vse večjem obsegu srečujejo z motečim hrupom ob preletu letal, ki vzletajo in pristajajo na brniškem letališču. Župani pa od občanov prejemajo številne pritožbe glede omenjenega hrupa, ki se povečuje zaradi uvedene nove odletne procedure v letu 2013, v določanje katere občine niso bile vključene.

"Pri upoštevanju relativno zanemarljivih zasebnih finančnih prihrankov letalskih prevoznikov so državne inštitucije pred šestimi leti popolnoma ignorirale vpliv hrupa in posledično javni interes," so v pismu zapisali župani, ki so jih strokovnjaki opozorili tudi, da letala ne letajo na ustrezni višini in zaradi varčevanja z gorivom za vzlet ne uporabijo zadostne dolžine vzletne steze. Velik problem predstavlja tudi šolanje pilotov, ki preizkušajo letala in večkrat spreminjajo smer letenja.

Župani okoliških občin zahtevajo zmanjšanje hrupa, ki nastaja zaradi preletov letal z brniškega letališča.
Župani okoliških občin zahtevajo zmanjšanje hrupa, ki nastaja zaradi preletov letal z brniškega letališča. FOTO: Miro Majcen

Poleg izvajanja stalnega monitoringa hrupa na najbolj izpostavljenih območjih, ki ga zagotavlja Fraport Slovenija, so v nekaterih občinah naročili meritve, ki so pokazale, da je dopustna raven hrupa presežena. Ugotavljajo tudi, da ni predpisanih kazni in odškodnin za presežen hrup in nepravilno letenje na nizki višini.

Župani za spremembo zakonodaje

Župani zahtevajo ukinitev zračnih poti, vzpostavljenih leta 2013, in uporabo smeri vzletanja in pristajanja, ki se izogne gosto naseljenim območjem. Zahtevajo razbremenitev okolja s hrupom s striktno uporabo procedur pristajanja in vzletanja letal za vse letalske prevoznike ter letenje na ustrezni višini. Poleg tega zahtevajo spremembo zakonodaje, ki bo omogočala izplačilo odškodnine za občine, ki so najbolj obremenjene s hrupom, in izvajanje stalnega nadzora pravilnega letenja.

Šenčurski župan Ciril Kozjek podpira razvoj letališča, a kot pravi, ne na škodo občanov.
Šenčurski župan Ciril Kozjek podpira razvoj letališča, a kot pravi, ne na škodo občanov. FOTO: Bobo

"Skupni poziv županov je prvi korak za izboljšanje razmer na tem področju," je prepričan šenčurski župan Ciril Kozjek, ki podpira razvoj letališča, vendar ne na škodo občanov. Župan Občine Vodice Aco Franc Šuštar od vseh pristojnih v letalski panogi pričakuje, da se še v tem mesecu pričnejo izvajati aktivnosti, ki bodo pripomogle k zmanjšanju hrupa letal.

Fraport Slovenija: obremenitev prebivalstva s hrupom je zmerna

Na Fraportu Slovenija so pojasnili, da so postopki sprememb in potrditev priletno-odletnih procedur izključno v domeni letalskih prevoznikov, Kontrole zračnega prometa Slovenije, Javne agencije RS za civilno letalstvo in pristojnega ministrstva, upravljavec letališča pa nanje nima vpliva. Priletne in odletne procedure so potrjene od pristojnega ministrstva oziroma Agencije za civilno letalstvo, ki pred vsako izdajo soglasja k predlogu procedure preveri vse dejavnike, tudi dejavnike hrupa oziroma vplive letal na okolje.

Upravljavec letališča zagotavlja, da bodo v prihodnosti poiskali rešitve za ublažitev hrupa.
Upravljavec letališča zagotavlja, da bodo v prihodnosti poiskali rešitve za ublažitev hrupa. FOTO: Miro Majcen

Upravljavec letališča se že več kot desetletje intenzivno ukvarja s problematiko letalskega hrupa in njegovega vpliva na okoliške prebivalce. Za zaščito prebivalstva pred hrupom so pred dvema letoma zasadili vegetacijsko protihrupno bariero. Fraport Slovenija pa na lastne stroške stalno izvaja tudi meritve hrupa, ki, kot pravijo v družbi, kažejo na zmerno obremenitev lokalnega okolja s hrupom.

Na pobudo Fraporta Slovenija se ustanavlja letališka partnerska skupina, katere naloga bo tudi iskanje rešitev za ublažitev vplivov letalskega hrupa in s tem zagotavljanje kakovostnejšega življenja za okoliške prebivalce. V skupino so povabili pristojne institucije, domačega letalskega prevoznika in strokovnjaka s področja merjenja hrupa in modelnih izračunov hrupa.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

miciklotilda
18. 05. 2019 19.32
+12
A 40 let je blo pa v redu!se tistih par letov hočejo prepovedat!mal naj gredo po svetu pogledat ti zupniki kako.drugje vzletajo letala sredi mest na stotine na dan čez naselja!
pop greznica
18. 05. 2019 19.57
-6
a potem se moramo tudi mi s tem sprijaznit če je drugod po svetu? Gre za to da se je promet letal zelo povečal odkar je letališče v tujih rokah. In veliko je tovornih
kitzbill
18. 05. 2019 18.34
+13
kolk letal pa pristaja in vzleta, to je sam, ko gredo naši v bruselj, letališe je ziher blo pred tem naseljem, pa dejte ga skenslat, oder, ste sam za dobro odškodnino, pol se pa ta zvok ne bo čul, in bo vse prijetno in lepo
flojdi
18. 05. 2019 18.32
+7
.ne razumem. kaj zdaj hočejo. ( meni je uspelo preživet 30 let pod" frčoplani, v začetku me je sicer pograbila panika.. a bo šel čez .. ali bo padel dol. zdaj nisem več tam ) . očitno bo treba da bi vsi vzletali samo še naravnost navpično . al kako
wolfterier
19. 05. 2019 10.07
+3
Živim blizu železnice.Nekaj dni sem slišal vsak vlak na 5km daleč.Po nekaj tednih jih sploh nisem več zaznaval,včasih gledam na uro,ali je vlak prišel ali ne.Človek je prilagodljiv.
flojdi
19. 05. 2019 13.18
+1
.tudi meni je uspelo živeti v mb tik ob železniški progi, in obenem še vojašnici. tišine skorajda ni bilo. po tem je bilo leto tik ob žalah v lj. , zvonjenje ni da ni. pa topniška, rešilci, gasilci. šiška..lepo levje rjovenje. zdaj sem ob rečici in petju raznoraznih ptičkov ; ne kot prej le vrabčkov. a glej jih zlomka ...poslušam , kako Zelo ene Moti šumenje vode in petje ptičkov . / ubogi kužki in mucki in ...vsi, ki imajo še Boljši sluh
wolfterier
19. 05. 2019 16.01
+2
Ja,flojdi,ene moti čisto vse,pred 30 leti se pa prdnit niso upali !
ivan.z Doba
18. 05. 2019 17.18
+9
Bedasto. In kako naj zmanjšajo hrup? Slovenija je tako "velika", da bi morala vsaka letalska družba imeti svoj koridor!? Pri priletu z zahoda bi ugasnili motorje nekje nad Triglavom, z vzhoda pa že nad Balatonom, da se ne bodo potem še Štajerci pritoževali. Sicer pa vedno pristajajo in vzletajo z iste strani. E-W in W-E.
ggargamell
18. 05. 2019 17.36
+8
ne samo pač tistim ki jih hrup moti morajo dati pač nekaj € da bodo to lažje prenašali
Aneri111
18. 05. 2019 17.15
+11
Kaj folk vse mot, spet gledajo kako bi na lahek način do denarja pršli.,kr odškidnino hočjo. Za bruhat, res. Jaz sem iz Kranja, pa skoraj vsak dan mogoče res preletita ene 2 do 3 letala podnevi, pa zvok je res čist nemoteč,zvečer je pa tišina. Res groza, s čim si eni dan zapolnijo. S sedenjem in poslušanjem letal. Podn od podna.
periot22
18. 05. 2019 15.44
+10
Kaj so se novodobni priseljenci iz mest začeli pritoževati? Ali niso prej videli preden so hišo postavili kam so jo aja gledali so samo to da je vse na dosegu rok! Temu jaz pravim pomanjkanje možganov da prej ne vidiš kam greš! Pri nas je podobno preselijo se iz mesta pa jim smrdi sosedova kmetija pa jim ni všeč cesta itd.... Jaz za takšne rečem da naj gredo nazaj od koder so prišli!
devlon
18. 05. 2019 14.42
+28
ja..pred vzletom naj motorje ugasnejo
periot22
18. 05. 2019 15.44
+11
Fulano in Beltrano
18. 05. 2019 14.34
+15
Glede na razvitost Mengša, Most in Komende, kjer se hiše, stanovanje in parcele prodajajo kot suho zlato....bi lahko že zdavnaj zgradili železnico iz Trzina preko Mengša do letališča. Po ravnem....edina enih par grabnov bi bilo treba premostiti. Ampak se raje ukvarjajo z namišljenimi problemi. Kdo pa ima čas opazit, kje neko letalo lati danes, kje je pa včeraj? Koliko jih pa je v enem dnevu? Tristo?
wolfterier
19. 05. 2019 16.03
+1
Rade 74
18. 05. 2019 14.32
+28
Ne vem no kam smo prišli. Civilna iniciativa tam, pa tam, pa tam. Sem Postojnčan celo otroštvo in mladost sem poslušal prelete JNA letal in detonacije z Počka. Mene osebno to ni motilo, bili smo navajeni in ponosni da se vaje izvajajo v naši občini. Še v vednost Poček je bil v nekdanji Jugi drugo največje vežbališče, večji je bil samo Krivolak v Makedoniji. Pač živeli smo z vojsko. Zdaj ko nimamo niti letal in poštene artiljerije, zdaj so se pa našli pametnjakoviči iz civilne iniciative, za njimi pa stojijo odvetniški paraziti.
Simoni?
18. 05. 2019 16.28
-8
Normalno. Srbi enostavno obožujete prelete letal in detonacije. Še posebej po NATO - bombardiranjih iz leta 1999....
Rde?iAlarm
18. 05. 2019 14.05
+34
zanimivo...hiše so gradili ko je že bilo letališče.........to smrdi na izsiljevanje saj bi jih ob primerni finančni odškodnini nič več motilo........
marzo
18. 05. 2019 14.08
-19
Tudi če je bilo letališču, ni bilo toliko prometa kot danes in še manj kot ga bo v prihodnje. Če je hrup zdravju škodljiv ga je treba omejiti, tako ali drugače
AlternativeFacts
18. 05. 2019 14.23
-12
MAJHNIČ@ Zanimivo kako nimate pojma, kaj se je vse v tem času spremenilo, ampak pametujete pa kot da veste kaj bo čez 10x let ....
vinogradnik33
18. 05. 2019 14.01
+44
V Sloveniji bo počasi ukiniti letališča , ceste , vojaška vadišča , cerkve , vetrne elektrarne in prepovedati prelete letal čez ozemlje Slovenije , ker vse to moti ljudi , morda jih moti tudi žuborenje potokov in rek , bo treba tudi izvire uničiti in prepovedati pihanje vetra , tudi to škoduje zdravju !
marzo
18. 05. 2019 14.09
-13
Zakaj se vedno oglašajo tisti, ki sploh nimajo pojma v čem je problem
NotMe
18. 05. 2019 13.57
+22
A zdaj, po 70 letih je problem? Pa daj. Kaj naj pa recejo tisti, ki so jim avtocesto potegnili 50 m od bajte pred 10 leti? Jbg, nekje mora bit, naj se odselijo par km stran. Mogoce bi edino drzava lahko nekaj primaknila lastnikom, ki imajo posest ze prej kot od 1960, potem se je pa tocno vedelo, kaj in kako bo
AlternativeFacts
18. 05. 2019 14.21
+0
Sedaj je problem, ker lahko vzletajo in pristajajo v smeri naselij. Prej v ta "neumnih" časih, pa so lahko samo v smeri stran od naselij....pa 70 let gor ali dol, to danes je narobe in je v dobrobit izključno kapitala, ter na škodo zdravjal ljudi....
AlternativeFacts
18. 05. 2019 13.41
-15
Prav imajo, zdravje in okolje sta na prvem mestu.....Po drugi strani pa jim bo država ovrednotila nepremičnine, kot da jih imajo na elitni lokaciji....
Pametnjakovic
18. 05. 2019 13.27
+33
zakaj so pa tam gradili ?? letališče je tam že mnogo let....ne gradiš zraven letališča pol se pa pritožuješ....
orcus
18. 05. 2019 13.16
+5
Nevzdrzen! Ne vzdrzen! Ni za zdrzat! Ne mores! Noro! To tak ruzi!!! Nevzdrzno !! To je hrup! Taki hrup!! To tak zruzi!!! Ne vzdrzimo vec!!
Casey Ry
18. 05. 2019 13.06
+9
Pa kaj se ha ha ha😁😁😁
Igi74
18. 05. 2019 13.03
+26
Avijoni so mi qul!!! Pustite jih naj nizko brišejo....Moti me pa brezvezno nabijanje cerkvenih zvonov vsake pet minut! Ukint jih je treba
brezveze13
18. 05. 2019 12.52
+24
vsakemu v žep nekaj tisočakov takoj bodo nehala boleti ušesa (idiotizem nima meja)
marzo
18. 05. 2019 14.11
-10
Taboo
18. 05. 2019 12.46
+35
Da bodo gradili hiše v bližini letališča, so vedeli preden so zaprosili za gradbeno dovoljenje. kaj naj potem poreko prebivalci Ljubljane, ki jim taisti "dušebrižniki" in borci proti hrupu (beri: borci za odškodnine) vsak dan povzročajo večji hrup zasmradijo ljubljansko kotlino zjutraj in popoldne, ko pridejo in odidejo iz služb, i jih imajo večinoma v Ljubljani.... Ko pridejo domov, bi imeli pa mir...., reveži ubogi......
marzo
18. 05. 2019 14.13
-2
V LJ so elegantno problem hrupa odrinili na obrobje. Naj se letališče vrne na staro lokacijo, vzhodno evropski šleperji pa na Dunajsko
mccm
18. 05. 2019 12.44
+41
živim ob progi... če vas moti, potem lahko moti vse :D kamione na vlake, vlake pod zemljo, letala na tla... še dobro da je 70% morja, lahko vsaj ladje plujejo, ker motijo le ribe
marzo
18. 05. 2019 14.15
-11
Železniški hrup niti približno ni podoben letalskemu, še manj cestnemu. Frekvenca vlakov je zelo majhna in le ti povzročajo le zmeren hrup. Po AC pa v nepretrgani koloni vozijo dizel agragati, ki z nizkimi frekvencami ubijajo vse živo.