Slovenija

Zdravniška ali sistemska napaka? Po možganski kapi dve uri čakal na rešilca

Ljubljana, 21. 02. 2017 12.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Preverjeno!
Komentarji
86

Zakaj je moral starejši gospod, ki je imel simptome možganske kapi, njegovi domači pa so takoj poklicali nujno pomoč, na rešilca čakati dve uri, v tem času pa se mu je stanje zelo poslabšalo?

Zdravnica, ki je bila tisti večer dežurna pripoveduje, da je imela veliko pacientov, tudi nujnih, ko imaš hkrati nekoga s hudimi bolečinami v prsih, na telefonu pa prestrašeno mamo, z nekajmesečnima dvojčkoma, ki sta med hranjenjem prenehala dihati. Kako se odločati? Bi v takšnih primerih pomagal drugače organiziran sistem nujne pomoči?

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (86)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BŠK
23. 02. 2017 08.51
+6
In kaj je tu čudnega? Odprite oči, pa poglejte koliko privatnikov je parkiranih na Njegoševi v Ljubljani z reševalnimi vozili in kako na zavodu za Zaposlovanje podjetje Pacient išče reševalce in jih silijo v omenjeno ; situacija je enaka kot pri taksistih in ostalih prevoznikih.Vam je sedaj dovolj jasno? Lahko vam povem, da ko sem enkrat klical na 112, ko je bilo prijatelju slabo, so prišli ampak ne iz RP Ljubljana, temveč nek s.p. iz Logatca Vam je sedaj dovolj jasno? Od leta 2002 oziroma odkar ni več legendarnih CX-ov je čedalje slabše v tej dejavnosti Vso srečo v kolikor boste kdaj potrebovali omenjeno uslugo, kar pa upam, da ne bo nikoli! Srečno!
macro
22. 02. 2017 15.43
-3
Ker so bli na malci
medic1979
22. 02. 2017 09.31
+2
dokler NMP ne bo ločena od osnovnega varstva bo tako... primer imate v sosednjih državah.
Malek
22. 02. 2017 10.01
+3
Točno tako, edini primer, vsaj kolikor je meni poznano je prav na Koroškem, kjer je Zdravstveno reševalni center Koroške samostojni javi zavod, edini v naši državi, kar bi moralo biti za vzgled in vzorec, ne pa da je ostalim trn v peti, ker so edini samostojni in so bili pač določeni interesi, da se javni zavod razbije. Gre za reševalni center z 60 zaposlenimi in 24 reševalnimi vozili, ki ima zaposlene svoje zdravnike specialiste, ki pokrivajo teren z ekipami, prav tako pa se vključujejo zdravniki iz ambulant. Morda številke malo odstopajo, ne pa bistveno. Po pripovedovanju kolega, ki je tam zaposlen, imajo tri dislocirane enote, da je teren kolikor toliko optimalno pokrit in se ekipe med seboj pokrivajo. Imajo svoj dispečerski center, ki pokriva teren 24 ur na dan.
Tomvojo
22. 02. 2017 12.06
+2
SDK so tudi ukinili inje sedaj prava štala, isto je tukaj, nekaj kar je bilo dobro utečeno so razhebal, zdaj pa odkrivajo toplo vodo.
Brrr1111
22. 02. 2017 12.45
simpapi, če je res kar pišeš je povsem logično, da je potrebno ta zavod ukiniti. Morda odlično deluje v danih razmerah na tistem lokalnem območju, vendar je cilj reorganizacije NMP vzpostaviti sistem za celo državo. Nosilci NMP bi postali regionalni urgentni centri (bolnišnice), s svojimi sateliti in mobilnimi enotami, kar je še en razlog zakaj bi morali javni zavod na Koroškem ukiniti, čeprav trenutno deluje optimalno. Tudi lokalni dispečerski center se mora ukiniti, saj bo to delo opravljal nacionalni dispečerski center. Pač stvar bi delovala kot del UC
Malek
22. 02. 2017 14.10
+2
Pa saj smo navajeni, kar dobro funkcionira, je treba uničiti, ne nadgraditi, isto je z reorganizacijo policije, ukinili so policijsko upravo v Slovenj Gradcu, zdaj je policajev le za vzorec, pa še te pošiljajo na intervencije v Konjice in Rogatec. Kako naj bodo nosilci NMP regionalni urgentni centri, če še za urgenco v svoji hiši ne morejo skrbeti? Inštrumentarke so doma v pripravljenosti za operacije, ko pa pridejo od doma, je pa za pacienta že prepozno. V UC-jih delajo samo specializanti, da ti ne naštevam strokovnih napak, ki se kar vrstijo. Papir vse prenese, v praksi pa je popolnoma drugače. O centralni dispečeriji pa ne bom izgubljal besed, za periferijo bo to polomija, za centre verjetno OK, Tetro so v policij uvedli pred desetimi leti, pa danes priznavajo, da je to bila zgrešena investicija, na primorskem ne deluje, ker jo moti italijanski signal, na koroškem in tolminskem jo motijo gorovja. Kar je dobro za primorsko, ni rečeno, da bo za koroško ali obratno.Ko bo stvar zaživela, pa se spomni mojih besed.
Brrr1111
22. 02. 2017 15.11
sem optimist in verjamem, da bo na državni ravni po novem pravilniku (ko bo vsaj večinsko zaživel) bolje urejeno glede NMP. Kadri so seveda od bolnišnice do bolnišnice drugačni, že sedaj pa bi morali poskrbeti za dežurstva zdravnikov specialistov in ostalih delavcev, ki so že sedaj delovali tudi v urgentni službi, tudi za celotno regijo. Sigurno pa bo za obravnavo urgentnega bolnika bolje, da ga bo v prihodnje na terenu in v ambulanti SNMP obravnaval urgentni oziroma od začetka družinski zdravnik z dodatno usposobljenostjo iz NMP. To kar se je do zdaj dogajalo po večini Slovenije, ko so najtežje primere obravnavali specialisti družinske medicine, ki pač niso bili primerni za urgenco, je najmanj zločin... Resnično upam, da bo nov sistem deloval dobro za celo državo, s tem pa hočemo-nočemo pridejo tudi spremembe na lokalnem nivoju. Tudi glede dispečerije sem prepričan, da bo centralizirana služba ob vsej tehnologiji in informatiki (in usposobljenih ljudeh) omogočala optimalen nadzor nad celotnim sistemom NMP, kot razdrobljene lokalne dispečerije, ki to dejansko pogosto niso v pravem pomenu besede. DCZ naj bi sicer uporabljal digitalni ZARE, koiikor je meni poznano, in ne tatro (ki je absolutno za Slovenijo predraga). Mislim da smo Slovenci (Korošci, Primorci, Ljubljančani itd) dovolj podobni in imamo vsaj glede NMP isti cilj - optimalni sistem za celo Slovenijo. Seveda so poti do tega različne, implementirati je sedaj potrebno sistem ki je predviden in za katerega je bilo ugotovljeno, da predstavlja optimum za celo državo. Najslabše je, če delujemo nekje vmes, med starim in novim sistemom, ker so stvari potem zelo nedorečene.
Malek
22. 02. 2017 08.50
+8
Edina sreča je, da reorganizacija leta 2015 v takšni obliki, kot je bila predlagana ni šla skozi, kar se danes lepo kaže z uvedbo urgentnih centrov, kjer vlada popoln kaos, kar se dnevno kaže in na kar opozarjajo vodje urgentnih centrov. Kadrovska podhranjenost, ni urgentnih zdravnikov, neprimerni prostori, pomanjkanje osebja. Urgentni centri so se gradili na hitro, da nismo zamudili rokov, ki jih je dala evropska skupnost. Reorganizacija leta 2015 ni predvidevala ukinitev dežurne ambulante samo v Kamniku, ampak tudi na Ravnah, Krškem...Kateri urgentni zdravniki bi pokrivali teren, če jih še za dežurstvo primanjkuje? Specializacijo sta do sedaj končala samo dva zdravnika. V UC -jih se sedaj gnetejo na enem prostoru, otroci, starejši, poškodovanci, dojenčki, pijanci, kar je popolnoma zgrešen projekt. Dejstvo je, da naša država ne potrebuje v vsakem mestu urgentni centrov, ki to niso. Urgentni center pomeni popolno oskrbo pacienta, to se pa lahko naredi samo v Ljubljani, Mariboru in delno Celje, ki pa nima nevrokirurgije ki imajo zdravnike vseh specialnosti. Če napišeš na Juga Mercedes, to še ni Mercedes, tako je z našimi urgentnimi centri, ki so bolj podobni triažnim centrom, od koder pošiljajo paciente v prave urgentne centre.Zdravstvo mora biti dobro na primarni ravni, kar se je pokazalo kot zelo dobro v primeru razsajanja gripe, ko so v dežurstvih oskrbeli ogromno pacientov, ki jih bolnice niso bile sposobne sprejeti. Zato je dobro, da reorganizacija leta 2015 ni bila izpeljana v predlagani obliki, kar je potrdil sam idejni vodja projekta, ko je obiskal urgentne centre po državi. Samo eden je dobil zadovoljivo oceno. To pove vse.
Podborsky
22. 02. 2017 09.21
+0
S tem komentarjem se pa popolnoma strinjam, napisali ste bistvo!
Brrr1111
22. 02. 2017 12.51
simpapi, če bi se sistem uvedel v celoti kot je bil predviden opisanih napak ne bi bilo. Napake so se pojavile, ker se je zamišljeno reorganizacijo na hitro spreminjalo, da se je ugodilo določenim lokalnim skupnostim oziroma posameznim zdravnikom. Obstaja več ravni zdravstvene oskrbe, povsem normalno je, da npr. v Brežicah ne morejo poskrbeti za vse urgentne paciente. Smisel urgenc je, da nudi začetno obravnavo vseh nujnih stanj in da dokončno oskrbi večino nujnih stanj, ki pridejo (ne pa vseh). Zaradi ekonomskih, še bolj pa strokovnih razlogov in kmečke pameti, obstajajo različne kategorije urgentnih centrov ter na splošno različne ravni zdravstvenega varstva - konkretno sekundarna in terciarna raven.
Malek
22. 02. 2017 14.26
Napačno je prav to tvoje razmišljanje, začetno oskrba mora biti na terenu, nato pa v najbližji urgentni center, kjer lahko poskrbijo za pacienta, infarkt do interventnega kardiologa, hude poškodbe glave do nevrokirurga, obsežne opekline do plastika itd. vse ostalo je izguba časa in namesto da bi v državi poskrbeli za učinkovito HNMP, ki bi lahko to zagotavljala, birokrati niso bili sposobni v treh letih pripraviti razpis za nabavo Eurocopterjev. Pa še nekaj, najbolj pa so razočarani zdravniki, ki delajo v teh urgentnih centrih, kot sem že zgoraj napisal, neprimerni prostori, ni kadra, da ne naštevam ponovno in tu nima lokalna skupnost popolnoma nič zraven.
Brrr1111
22. 02. 2017 15.21
Ja, seveda omenjena nujna stanja potrebujejo specialistično obravnavo v UKC LJ in MB. Ampak imeti urgenco z diagnostiko (CT, RTG, LAB), opazovalnicami, operacijsko sobo, zdravniki osnovnih specializacij (najmanj internist, kirurg, pediater, ginekolog, anesteziolog) na regijskem nivoju je pa prav tako neprecenljivo. Lahko CVI zapelješ na regijsko urgenco, se uporabi TeleKap in se ne izgublja časa za medikametozno terapijo. Prav tako takšne urgence oskrbijo večino nujnih stanj - vsi zlomi kosti, notranje krvavitve, amputacije, večina internistike. Če ne drugega se v regijskem UC opravi "damage control surgery" in se potem pošlje v UKC. Je pa res, da mora sistem delovati kot celota - HNMP zaostaja svetlobna leta v razvoju, kar je spet najmanj zločin....
Josh18
21. 02. 2017 22.40
+3
Če bi leta 2015 bil v celoti sprejeta reorganizacija nujne medicinske pomoči v Sloveniji, (ne pa da ni uspelo it skozi ker se je pac nek zdravnik iz kamnika ki nima pojma o pomenu takega sistema zbunil) se takih primerov nebi več dogajalo. Noben zdravnik nebi več poleg redne ambulante moral dežurat še za teren, ampak bi zato bili posebaj specializirani urgetni zdravniki, ki bi bili tam samo za teren in NMP v zdravstvenem domu. V tem primeru, bi poleg ekipe c kateri je bila ta zdravnica, bila še ena NRV ekipa v kateri sta zdravstveni tehnik in diplomirani zdravstvenik. Ta dva bi lahko šla takoj na teren, ne glede na polno ambulanto, ter ocenila stanje gospoda ter izvajala simptomatsko zdravljenje, ter se glede na njuno oceno stanja odločila ali bi pacienta najprej peljala v ZD do te zdravnice ali pa bi pacienta direktno peljala v UKC Maribor. Da ne govorim o tem, da če se je v tistem času po možnosti mimo peljala npr. mariborska ekipa iz LJ, bi dispečer to vedel in poslal njih in se že tako preobremenjene zdravnice sploh nebi obremenjevalo še bolj.
REX301
22. 02. 2017 08.08
-1
Se strinjam,in za moj vidik gledanja je blo to iz strani Kamnika zavajanje občanov.
vezuv_
21. 02. 2017 22.30
+3
a ja pozabila sem - ministrica hoče 10.000 jurjev ojrov plače - zasluži si pa? Še minimalne ne!
vezuv_
21. 02. 2017 22.27
+4
jah je tako - sama sem človeka na urgenco pripeljala z iluesom in morala čakati 4 ure, da je prišel na vrsto, pa še takrat sem rekla s povišanim tonom rekla sestri če me bo vzela naprej ali ne - namreč bolnik je začel na veliko bruhat svoje blato. Tako imamo to.
akmt
21. 02. 2017 21.58
-2
A medicinske sestre imamo pa lahko 2 telefona istocasno v rokah, ce je urgenca? Tudi za 2 nujna prevoza se da poskrbet!!!!! Nekako se ze da, ce se hoce! Sem zadnjic npr.jaz sla s pacientko iz ambulante na ipp s taksijem namesto z resilcem!
Bitcoin
21. 02. 2017 20.15
+0
Če sem sarkastičen: sistem 100% deluje, saj istočasno opravlja še triažo - avtomatično izloči tiste, z majhno možnostjo preživetja. Bi pa prav zanimivo videti dejansko statistiko - tu ne mislim na tisto uradno - o odzivnih časih reševalcev... (lastna izkušnja press).
Morana7
21. 02. 2017 22.09
+1
1,2,3,4, leta v nepokretnem stanju odvisen od drugih, nepriseben...meseci ali leta bolnišnične oskrbe. A je to vredno tega? S tem so soustvarili rastlino in ogromne stroške, namesto, da bi človek lahko še malo živel, kot človek. Morali bi poslat kako drugo ekipo. Ko sem jaz imela situacijo je bila enaka situacija, ekipa na terenu in so jo poslali iz druge enote, prišli so v 20 ih minutah.
proletarec1
21. 02. 2017 18.31
+15
V SLOVENSKEM ZDRAVSTVU, JE VAŽNO, DA TISTI ,KI BI MORALI SKRBETI ZA PACIENTE, ZELO DOBRO BOGATIJO.LJUDJE UMIRAJO ZARADI TEGA, KER SE TISTI, KI BI SE MORALI HITRO ODZIVATI,UKVARJAJO Z SVOJIMI PRIHODKI.
Malek
21. 02. 2017 18.10
+31
Slovenci smo ziv dokaz, da je vse, kar dobro deluje, treba zavozit do kraja, policija, zdravstvo, da o gospodarstvu sploh ne izgubljam besed. Mi unicili paradne konje, tujcem pa nosijo zlata jajca.Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni.
Sršen
21. 02. 2017 21.19
+4
Brez hlapčevstva prosim.Narod je čisto v redu,to pa s pridom izkoriščajo elitniški embicili !!!!!!
Malek
21. 02. 2017 18.03
+21
Admin, zakaj si mi izbrisal komentar, a je prepovedano napisati resnico o urgentnih centrih, resnici bom ponovil se enkrat, vse skupa je eno sranje, kar se potrjuje z dnevnim porocanjem v informativnih oddajah. Bos brisal resnico?
provokatorr
21. 02. 2017 18.02
+11
moj foter je imel papir, na katerem je pisalo, da naj ga primeru, da ga možganska kap, takoj peljejo direktno v MB, na oddelek za nevrologijo. pa je zdravnica v rešilcu odločila, da ga bodo na Ptuj....
vezuv_
21. 02. 2017 22.29
-3
možganska kap, anevrizma - v roku 4,5 ure v Ljubljano - preživetje sigurno. govorim iz izkušenj.
farfar
21. 02. 2017 17.36
+22
Treba bo ponoviti Slovenski kmečki upor (leta 1515), ampak mislim da Slovenčki nismo več enotni, kot naši predniki in nismo sposobni stopiti skupaj, da bi nekaj dosegli, zato se pa eliti je... za nas male!!!
Maxx365
21. 02. 2017 17.56
+5
no Slovenček, pa organiziraj buno, povej kam in kdaj pa pridemo
REX301
21. 02. 2017 18.02
+7
tudi jaz sem za svojo mamo čakal več kot 1 uro na rešilca,čeprav se dobro ve,če ga ni fraj v Kamniku ga pošljejo iz Domžal,Če ga ni tam frej,ga pošljejo iz LJ..na rešilca smo pri nas čakali več kot uro,čeprav smo stran 5 min. Sistem je bil narejen ,pa so ga določeni z čudnimi izjavami uničili.Ker je važen prvo denar ne pa pomoč ljudem.Gre se za ZD KAMNIK.
provokatorr
21. 02. 2017 18.03
+2
maxxx, če bi farfar kaj organiziral, bi ti lajkal, pa na status kliknil, da prideš, potem pa ostal doma, ker je oblačno vreme, ali pa zato, ker je na Tv tvoja najljubša španska nanizanka.....
tz63
21. 02. 2017 16.05
+16
žalostno -resnično mojega tasta je kap ga je odpeljal rešilec ob 18ih kaj to pomaga v bolnici celje smo potem čakali še na en pregled po polnoči ga je pa še infarkt po tem so se pa bela gospoda le zmigali kak štrajk neki naj začnejo delati ne pa da delajo v isti uri v celju valdoltri in še v zrečah to še pa sam bog ne zmore pol pa ni čudno da smo tam ko smo
Mr.
21. 02. 2017 15.59
+31
Na žalost je to kruta realnost zdravstva in nesposobnost ministra in šefa zbornice... ena sama nesposobna go. la. zen. vmes pa seveda bogato korumpirani zdravniki!!! No sam da je vlada najbolj koruptivnim na lestvici zvišala plače... za tiste ki pa dejansko delajo v zdravstvu so pa vedno na dnu plačilne lestvice... velja tako za medicinske sestre kot mlade zdravnike!
entrezen
21. 02. 2017 18.12
+4
Gnila je samostojna veja oblasti,vlada.Zakoni so navadna slama.Sranjeje.
akmt
21. 02. 2017 22.02
+1
Tako je! Delam pri privatniku na delovnem mestu diplomirane sestre.V javnem.zdravstvu bi.imela 31 placni razred, tukaj sem pa 24.!!!!! Pa imamo tudi urgentne primere.1/3 pacientov je iz tujine, kar zahteva tudi moje znanje tujih jezikov.Placa pa ...mi gre na jok.
vezuv_
21. 02. 2017 22.31
+1
mallonge
21. 02. 2017 15.34
+41
To je vprašanje za Čebaškovo, ko se bo najedla svojega dnarja.
Ramzess
21. 02. 2017 15.23
+3
Ne eno, ne drugo, temveč oboje, v določenem razmerju.
Ramzess
21. 02. 2017 15.22
+8
Dvojčka sta med hranjenjem nehala dihati, ... vi to resno, ... le kako ju je hranila in s čim, da se je obema zaletelo hkrati, razen če je eden simuliral brata, kar pri dvojčkih ni neobičajno.
o22
21. 02. 2017 15.55
+14
Ja ,tole pa je malce za" lase privlečeno",.Upam ,da je z malčkoma vse v redu,z izjavo zdravnice pa gotovo ni.
LLLEPI
21. 02. 2017 15.18
+18
Pac ne bo noben nic kriv.Tako pac delje nas sistem. Kriv je bolnik ker ni zdrav