Slovenija

'V Beogradu se smejejo dokumentu'

Ljubljana, 28. 01. 2008 15.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

APA je zelo kritična do objave dokumenta o Kosovu. Slovenija glede vprašanja Kosova sprejema ukaze od ZDA, meni.

APA meni, da so slovenskemu zunanjemu ministru blizu ameriška stališča.
APA meni, da so slovenskemu zunanjemu ministru blizu ameriška stališča. FOTO: POP TV

Avstrijska tiskovna agencija (APA) je že drugič v času slovenskega predsedovanja Evropski uniji kritična do slovenske diplomacije. V današnjem prispevku so Avstrijci slovensko predsedovanje celo označili za 'blamažo'.

APA dejstvo, da so mediji pretekli teden objavili dokument o pogovorih med ameriškimi in slovenskimi diplomati o vprašanju Kosova, označuje kot neugodno, še posebej, ker v dokumentu ni razvidno samostojno stališče EU do Kosova, temveč ravno nasprotno.

O pritiskih ZDA na Slovenijo kot predsedujočo EU se je v slovenski javnosti začelo govoriti, potem ko sta časnik Dnevnik in beograjska Politika minuli petek objavila vsebino dokumenta zunanjega ministrstva, ki je nastal po sestanku političnega direktorja MZZ Mitje Drobniča z visokimi predstavniki ameriškega State Departmenta 24. decembra v Washingtonu. Na tem srečanju naj bi ameriški predstavniki dali Drobniču vedeti, kaj ZDA pričakujejo od Slovenije v času njenega predsedovanja EU.

"Slovenski vodilni politiki so že prve dni predsedovanja EU s svojimi nepremišljenimi izjavami spravili v neugoden položaj tako Evropsko komisijo kot tudi prejšnje države predsedujoče EU, Nemčijo in Portugalsko. Medtem pa približevanje Hrvaške in Srbije EU, kar je Ljubljana razglasila za prioriteti v času svojega predsedovanja, ni prineslo napredka,“ piše APA.

'Slovenija sledi ukazom ZDA'

Avstrijska agencija je že na začetku leta kritizirala držo slovenskih politikov. Glavni očitek je bil, da niso dorasli nalogam predsedovanja EU.

Evropski poslanec Jelko Kacin meni, da je javna objava interne diplomatske zabeležke, ki se je zgodila slovenskemu zunanjemu ministru Dimitriju Ruplu, "hud udarec tako kredibilnosti kot operativnosti in ugledu" predsedovanja EU.

"Sedaj pa so objavili dokument, ki bi bil lahko usoden za slovensko predsedovanje,“ opozarja agencija. Agencija je pozornost usmerila predvsem na zapis, kjer ZDA predlagajo, da se neodvisnost Kosova razglasi v nedeljo, saj se tako Rusija ne bi mogla takoj odzvati v Varnostnem svetu.

Dokument kaže na to, "da Slovenija glede vprašanja Kosova le sprejema ukaze od ZDA,“ pravi agencija.

'Ruplu blizu ameriška stališča'

Agencija omenja tudi ocene političnih komentatorjev, ki menijo, da 'politične nežnosti' med Ljubljano in Washingtonom niso presenečenje, saj je slovenski zunanji minister Dimitrij Rupel znan kot 'zaprisežen transatlantik', ki je že nekajkrat nakazal, da so mu ameriška stališča blizu, saj je deloval celo proti volji lastne vlade.

Janša: Slovenija z ZDA samo vzpostavlja dialog.
Janša: Slovenija z ZDA samo vzpostavlja dialog. FOTO: Reuters

"V Beogradu se smejejo temu dokumentu,“ piše APA ter se sklicuje na srbskega ministra za Kosovo Slobodana Samardžića, ki je izjavil, da je "EU na zelo žalosten način postala le šahovska fihura v tej igri“ .

Gre za izredno neprofesionalnost, gre za škodovanje interesom države. Preiskava še poteka. Matjaž Šinkovec, državni sekretar na zunanjem ministrstvu

Agencija je objavila tudi izjavo predstavnika slovenskega zunanjega ministra Bojana Brezigarja, ki je povedal, da je "objavljeni dokument povzročil ogromno škode.“ Medtem, piše APA, predsednik slovenske vlade Janez Janša 'prisega', da je Slovenija z ZDA samo vzpostavljala 'dialog', tako kot tudi z vsemi drugimi mednarodnimi partnerji. A na ministrstvu za zunanje zadeve 'mrzlično iščejo' krivca, ki je odgovoren, da se je vsebina diplomatskih dogovorov znašla v medijih, piše agencija.

Ruski diplomat Aleksander Bozan-Harčenko je razkril, da je Moskva pripravila poseben akcijski načrt za primer, da Kosovo razglasi svojo neodvisnost in jo zahodne države priznajo. Pojasnil je, da v tem primeru predvidevajo tesno koordinacijo Moskve z Beogradom.

Diplomati proti odtekanju informacij

Slovenski diplomati so v izjavi za javnost zapisali, da pogovori niso bili namenjeni javnosti, temveč so služili kot podlaga za usmeritve in politične odločitve v Sloveniji. Dokument je nastal na podlagi medsebojnega zaupanja med diplomati in vladami prijateljskih držav. Diplomati in vlade prijateljskih držav si sporočajo svoja stališča in svoje ocene pod predpostavko, da gre za profesionalno in sproščeno komunikacijo. Pri vsem tem gre za iskrenost in odprtost, ki sta značilni za pogovore med ljudmi in ustanovami, ki tesno sodelujejo in ki si zaupajo, menijo diplomati.

Kot je zapisala glavna in odgovorna urednica Politike Ljiljana Smajlović, je ocena slovenskega ministrstva, da je objava novice o tem razkritju v Politiki poskus nekakšne skladne oziroma dogovorjene "diskreditacije Slovenije", neresnična.
Zapisali so še, da jih skrbi profesionalna zavest diplomatov. Prepričani so, da je potrebno varovati in skrbno negovati slovensko diplomacijo, zato je 339 diplomatov podpisalo peticijo proti odtekanju informacij.

Pahor: Janša naj zagotovi suvereno predsedovanje

Premier Janez Janša mora evropski politiki zagotoviti, da slovensko predsedstvo ni pod pritiskom nobene države, da bo ravnalo suvereno in v skladu s pričakovanji članic EU, je danes dejal predsednik SD Borut Pahor glede domnevnih navodil ZDA, kako naj Slovenija predseduje EU.
Prvak SD Borut Pahor meni, da evropska politika ne sme dobiti vtisa, da je slovenska vlada pod pritiskom ZDA.
Prvak SD Borut Pahor meni, da evropska politika ne sme dobiti vtisa, da je slovenska vlada pod pritiskom ZDA. FOTO: Dare Čekeliš

Pahor je med drugim tudi poudaril, da mora slovenska vlada med predsedovanjem EU zagotoviti tudi usklajevanje kompromisov med članicami EU. Opozoril je, da je Evropski parlament zelo občutljiv na sleherne znake, da bi bile evropske države, predvsem predsedujoče, pod pritiskom katerekoli od velesil, zlasti ZDA. Pahor je menil, da imajo ZDA pravico podati svoja pričakovanja, nikakor pa se ne sme ustvariti vtis, da je slovensko predsedstvo takim pričakovanjem podleglo.

Do objave ne bi prišlo brez nepoštenosti nekaterih sodelavcev ministrstva za zunanje zadeve, ki so se po vsem videzu nasitili tvornega dela za slovensko državo. Izdali so poslovno skrivnost, čeprav so se zavedali, da gre za občutljiva vprašanja in za povzročanje mednarodnih zadreg. Zaradi njihove nepoštenosti nastaja škoda za slovensko diplomacijo, za slovensko državo in za njeno predsedovanje Evropski uniji. Slovenski diplomati

"Prioriteta je, da evropska politika ne dobi vtisa, da je slovenska vlada kot predsedujoča pod pritiskom ZDA," ocenjuje Pahor. Predsednik vlade bi se po njegovem mnenju lahko izognil tudi napovedim o notranji preiskavi. "Četudi Janša ocenjuje, da je to potrebno storiti, mora predsedujoča država to storiti na preudaren in diskreten način," je še menil Pahor.

Na vprašanje, ali ima slovenska diplomacija med sabo "izdajalce", pa Pahor ni hotel konkretno odgovarjati. "Slovenska diplomacija je bila tako kot druge veje uprave v Sloveniji žrtev političnih trgovanj in je v nekem smislu še danes," ocenjuje.



Slovenski diplomati podpisali peticijo
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (257)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Mawsyy
06. 02. 2008 11.38
Novinarji so cenzurirani? Uwahahahaha.... v starem sistemu so jih za take poteze, kot jih delajo zdaj, posiljali na Goli otok al v Sibirijo. Ocitno ta sistem ni bil tako slab bi rekla...
Buena Vita
03. 02. 2008 23.14
BOG MI GREHE OPROSTI ,VENDAR SE NE Z SRBSKO NE Z NOBENO POLITIKO ,KI SEJE NASILJE ,TEROR, NISEM IN NE BOM STRINJALA,,TAKI POLITIKI -TAKA POLITIKA JE ZA PREZIR -NEGIRANJE.TAISTI KI SPREJEMATE LAŽI PODTIKANJA TEROR NAD MANJŠIM-SLABŠIM-MALTRETIRANJA STE ENAKI ENAKIM.prašek -oprosti-KO SE ŽE SKLICUJEJO NA ZGODOVINO--KOSOVO IN METOHIJA .--NIKOLI SRBIJA--PRED 63-LETI SMO SLOVENCI DOŽIVELI USODO BARANTANJA IN KJE SO OSTALI DELI NAŠEGA OZEMLJA,,,1991-LETA KAJ BI SRBSKI GENERALI NAREDILI Z NAMI ČE BI NE BILO ZMERNO MISLEČIH KI SO NAS PRIZNALI---NE POZABIT
bizarnost@email.si
01. 02. 2008 12.08
Zgodba: Avstrijski tiskovni agenciji novico o Sloveniji napiše leva aktivistična novinarka iz Ljubljane. To novico povzamajo slovenski mediji in jo javnosti pod bombastičnim naslovom Avstrija: Slovensko predsedovanje je blamaža predstavljajo kot avstrijske, malone evropske poglede. Včeraj je Avstrijska tiskovna agencija objavila novico o slovenski diplomatski blamaži, ko je v javnosti eden izmed neimenovanih diplomatov objavil depešo med slovenskim Ministrstvom za zunanje zadeve in ZDA. Javnost v drugih državah običajno nima vpogleda v tovrstne diplomatske zadeve, zato je omenjeni dogodek milo rečeno diplomatski incident. Vzrok za to bi bil lahko močna prisotnost levičarjev v slovenski diplomaciji - dejanje namreč nosi podpis rdečega lamenata FDV, saj nihče drug v državi ni tako skrajen, da bi pa iz povsem običajne diplomatske depeše delal nekakšen "imperialni škandal"? To agencijsko novico so včeraj povzele vse večje slovenske medijske hiše. Pri tem pa so seveda pozabile javnost obvestiti, da je novica prišla iz Ljubljane. Od slovenske leve aktivistične novinarke Nine Razboršek, ljubljanske dopisnice Avstrijske tiskovne agencije, ki je že prej aktivistično poročala o peticiji Zgage in Šurca. Namesto tega so se razpisali o "poročanju avstrijskih medijev" (ki so le povzeli agencijsko novico, ki jo je napisala leva aktivistična novinarka iz Ljubljane).
exim@t-2.net
30. 01. 2008 12.45
Ojoj, Bogdan: tole pa je pravi odraz tvoje inteligence. Slovenščina, da te kap! Na politiko se pa spozna manj, kot se spozna zajec na boben. Toliko, dobronamerno tebi v uk in poduk!
bogdan2253149@yahoo.com
30. 01. 2008 03.24
Eto da se enkrat omenim dejstvo , da sta Amerika in Vatikan(Opus Deli) pripomogla k razpadu Yugoslavije , s vsemi akterji (takratnimi) in sedanjimi v vladi. jansa in njegova beltinska banda je dobila marsikaj od Amerikancev in Sv. Oceta --sedaj se pac mora poslusati kam in kako.ceprav bi moral Petrle zmagati letos da bi dobili v Vatikanu zagotovilo. Ampak se vedno imaste v Sloveniji janezeka ki ga Slovenci tako radi imaste , da je se vedno nekje na visokem politicnem polozaju. Ce je tako , bodite tiho in trpite , saj ste si sami izbrali taksno prihodnost.Samostojna slovenija , suzenska drzava .K je slovenec , Slovenec in to hlapcevski slovenec....Amen
Buena Vita
29. 01. 2008 19.05
pooo---pPOOO,,,,BRŽ V BELORUSIJO PA KLAPO S SABO. SLOVENCI SMO ŽE PRIZNALI KOSOVO Z DUŠO IN SRCEM-DOSTI JE TIRANIJE --KOSOVCI ŽIVITE V SVOBODI IN DEMOKRACIJI....SREČNO,
minnaema@yahoo.com
29. 01. 2008 15.17
ALI IMA RS OB PREDSEDOVANJU EU AUTORITETO KJE, KDAJ IN ....?
HiddenThief2
29. 01. 2008 14.09
najbolj smesno je to, da se je pokazalo, da je mela Slovenija v Jugoslaviji se najvec besede znotraj drzave oz. povezave in najbolj pokoncno mednarodno drzo. Danes smo sam 25 provinca EU al pa 55 zvezna drzava ZDA, sej se pravzaprav ne ve dejansko.
Adolph
29. 01. 2008 12.15
Slovenska diplomacija ima veliko prevec dobro mnenje od samega sebe. Ce bi si stalno drzali pred ocmi,da je Slovenija samo POL ENEGAODSTOTKA EU prebivalstva,bi nastopali na diplomatskem parketu bolj previdno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SEJ BO
29. 01. 2008 12.02
Ne moreš verjeti,da Slovenija,ki predseduje evropi in ima vse ekonomske kazalce pozitivno naravnane,seveda po besedah JJ,lahko podleže pritiskom ZDA,ki je propada država in izgublja vojno po celem svetu,HA,HA,HA,HA...smo pa si podobni v eni stvari tale kavboj je prinesel toliko dobrega ameriki kot Janša Sloveniji,zato predlagam za zaveznika Belirusijo ali pa kar Kosovo ko ga bomo priznali,seveda gospodarju ne smemo reči NE...HA,HA,HA,HA.IAA,IAA
DarthRevan
29. 01. 2008 11.43
Tomi.passion, pa kaj si ti....vohun? Mislim, očitno poznaš gibanje slehernega Slovenca v slehernem trenutku. Imaš GPS na vsakega od tistih, ki danes kritiziramo Ameriko? Pa a res še scat ne morem brez da bi ti to vedel, lejga no!? NE, tomi, ne Klinctonu ne Grmičarju nisem prišel niti blizu. Najbližja izkušnja z Grmičarjem je to da sem prav popizdil ker je bilo praktično nemogoče priti po avtocesti mimo Kranja, dokler se gospoda nista poradirala domov. Daj se včasih malo zadrži, ti veleum, ti.
tomi.passion@gmail.com
29. 01. 2008 11.40
Naj samo spomnim, kako so te isti, ki danes tako kritizirajo Ameriko, klačeplazili in ploskali Billu Clintonu, ko je prišel v Ljubljano, ali Georgu Bushu, ko se je ta srečal v Sloveniji s Putinom. Ampak te dvoličnosti smo od komunistov že navajeni. Vse je odvisno od dnevnega počutja.
pahor?ek
29. 01. 2008 11.30
killi...kako veš, da je šlo za diktat. Jaz sicer dokumetna nisem prebral. Sem pa prepričan, da so mediji uporabili ta izraz "diktat" z namenom, da bi vso zadevo še bolj napihnili. Slovenski ustvarjalci javnega mnenja niso nič drugega kot navadni napihnjenci! Tukaj je šlo za dogovor med obema stranema. Ključno pri vsem tem, da vsi akterji nastopajo z usklajenimi stališči (tako EU kot tudi ZDA). A mislite, da med drugimi državami ne potekajo tovrstni dogovori in usklajevanje stališč? Seveda potekajo, vendar so za javnost nedostopni, za razliko od Slovenije!!! In tukaj je problem, da nekdo zaradi političnih interesov izda takšen dokument. V kontekstu svetovne politike to pomeni zgolj slabitev slovenske avtonomije! Žalostno je, da to počnejo zgolj zaradi ozkih interesov. To je še en dokaz, da opozicija ne izbira sredstev, da bi se povzpela nazaj na oblast - kot kaže ji je samo to interes! Za dobrobit in ugled države pa ji je eno figo mar!!!
DarthRevan
29. 01. 2008 11.21
Pahorček, glede na to da je bil tudi v času vladavine LDS zunanji minister isti kot danes, mislim, da odgovor ni ravno težko najti...naj opozorim na dejstvo, da smo v tem času vstopili v EU in v NATO. O tem, kako "vsi" sprejemamo ameriško kulturo raje ne bi. V redu, pa sprejmimo še dejstvo, da je povprečna telesna teža Američana za kakih 25 kil višja od tiste pri nas...če je Amerika tok fajn. Povsod so plusi in minusi, in ameriška zunanja politika je že od Monroeja dalje en sam minus. Pa to nima zveze s tovariši in tovarišijami...
pahor?ek
29. 01. 2008 11.17
poo...vprašanje je, komu je Slovenija lezla v r*t, če uporabim tvoj izraz, v času vladavine LDS-ovskega klana? Mislim, da ti je t.passion odgovoril z vprašanjem, ki ti ga je postavil! Tovariši, s tem izrazom vas najraje imenujem, kaj imate proti ZDA? Res so mogoče v trenutni gospodarski krizi, vendar so še vedno glavni akter na svetovnem političnem parketu! Poleg tega pa vsi sprejemate ameriško kulturo! A to pomeni, da niste dosledni v svoji miselnosti in drži navzen?
srpko
29. 01. 2008 11.15
tomi.pasion: Saj res.Ti grdi srbi. Že povsod so zlezli.
killi-123@hotmail.com
29. 01. 2008 11.05
Pahorček, se strinjam,DOGOVARJATI, ne pa delati po diktatu. Zakaj USA ni dala direktive, ali se dogovarjala z Francijo ,Nemčijo ali Britanijo? Veš Tomi,če ti nekdo določa in odreja ceno storitev, ter ostalih zadev(preglej Lisbonsko pogodbo) nisi več samosvoj. Čeprav sva na različnih bregovih,se pa strinjam s teboj glede Jankoviča. Mandatarstvo,oziroma parlament bi moral biti za njega nedosegljiv. Naj mu bo županjevanje skrajnji domet.
DarthRevan
29. 01. 2008 11.01
Tomi.passion, ja po posvetu ima zadnjo besedo predsednik države. In ni scenarija, po katerem bi se Janković Türku zdel primeren kandidat.
tomi.passion@gmail.com
29. 01. 2008 10.57
DarthRevan....Prvi stavek, prvega odstavka govori PO POSVETU....če si člene ustave in zakonov prebereš v celoti boš videl, da kandidata za premiera predlaga stranka, zmagovalka volitev, ali stranka, ki lahko tvori najverjetnejo koalicijo. Te kandidate predlagajo predsedniku republike, ki DZ predlaga kandidata v izvolitev. Brati moraš v celoti in ne zgolj en člen. pooo............takšne kot si ti smo v Jugi ... Ampak ti oprostim neumnost, ki je plog tvoje nezrelosti in mladosti. Tudi tebe sprašujem, če si tako nastrojen proti Ameriki, zakaj hodiš v McDonalds, zakaj gledaš filme (velika večina jih je ameriških), zakaj nosiš kavbojke? To samo potrjuje, da si blefer. SICER PA TI DAJEM ŠE EN IZZIV. UPAM, DA TE JE TOLIKO MED NOGAMI, DA BOŠ TA IZZIV SPREJEL PO MOŠKO IN OVRGEL MOJE PREPRIČANJE, DA IS POSRANA ..., SKRITA ZA VZDEVKOM, KI VNETO ŽVEČI HAMBURGER, TIPIČNI AMERIŠKI PRODUKT....TOREH POSRANKO (POOO) KOGA PA PREDLAGAŠ ZA ZAVEZNIKA? RUSIJO?
DarthRevan
29. 01. 2008 10.56
Tomi, zakaj so pa potem Frnacozi in Nizozemci zavrnili prvotno pogodbo? Ne moreš pomagat, v vsaki državi je EU tudi na dnevnem redu dnevne politike, pa v vsaki državi se najdejo kljukci, ki streljajo kozlarije. In "jamral", kot si rekel, je danes le Jelinčič, VSE OSTALE POSLANSKE SKUPINE so zavrnile njegov predlog za referendum in izpostavile pomembnost ratifikacije pogodbe. Tako da preden pišeš neumnosti, raje malo poglej, kaj se dogaja, ne pa da potem postaviš radgonski grad v Ljubljano.