Slovenija

'To je sramota'

Ljubljana, 24. 04. 2009 12.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

"Vsem tistim, ki pravijo, da je pomiritev možna le, če se demokratični partizani ogradijo od vodstva in se združijo z demokratičnimi domobranci, odgovarjam, da je to zame sramota," je povedal predsednik Zveze borcev Stanovnik.

Zveza borcev je dejansko naslednica Osvobodilne fronte (OF). Ta je bila organizator in idejni voditelj slovenskega upora, ki je edinstveni spomenik na narodni poti slovenstva od kulturnega naroda preko političnega naroda do nacije, je na slavnostni seji predsedstva Zveze borcev za vrednote NOB Slovenije dejal njen predsednik Janez Stanovnik. "Naš upor je bil spontan izraz odpora slovenskega naroda, ki je bil obsojen na smrtno uničenje," je dejal Stanovnik na slavnostni seji, posvečeni dnevu upora proti okupatorju, ki je bila danes v Muzeju novejše zgodovine Slovenije.

"Vsem tistim, ki danes govorijo o t. i. živem ščitu, ki naj bi se uprl vodstvu OF v času druge svetovne vojne, vodstvu, ki nas je peljalo od pekla do zmage, vsem tistim, ki pravijo, da naj pometemo za seboj, naj zapremo vrata, vsem tistim, ki pravijo, da je pomiritev možna le, če se demokratični partizani ogradijo od vodstva in se združijo z demokratičnimi domobranci, odgovarjam, da je to zame sramota," je poudaril Stanovnik.

Janez Stanovnik
Janez Stanovnik FOTO: Dare Čekeliš

Po njegovih besedah je bil sestanek v Vidmarjevi hiši sestanek disidentov takratne družbe – komunistov, krščanskih socialistov, liberalcev in kulturnikov. Udeleženci sestanka, pravi predsednik zveze borcev, so bili prepričani, da je bil sestanek 26. aprila 1941, "nato pa je Franci Škerl na podlagi meteoroloških podatkov ugotovil, da je bil dejansko 27. aprila".

Kot trdi Stanovnik, nimamo nobenega pisnega zgodovinskega dokumenta o tem, kaj se je dejansko dogajalo. "Tako da se zgodovinarji do današnjega dne prepirajo, ali je bila ustanovljena Osvobodilna ali Protiimperalistična fronta," je povedal. Kot je dodal, je udeleženec sestanka Jože Rus dejal, da sta bili takrat sprejeti dve ključni odločitvi: odločitev za oborožen upor in da se bo organizacija imenovala Osvobodilna fronta.

"Boris Kidrič pa je Kominterni napisal, da je bila Antiimperialistična fronta," je dejal predsednik zveze borcev. Ob tem je zatrdil, da mu je bilo takrat, kot mladeniču, vseeno, ali je bila Osvobodilna ali Antiimperialistična.

"Bili smo globoko prizadeti nad Münchnom, kjer so zahodniki zavezniki, Daladier, Chamerlain, podpisali pakt, s katerim je bila podpisana smrtna obsodba Češkoslovaški. Nato pa je Stalin s Hitlerjem podpisal pakt, s katerim je bila zapečatena usoda Poljske," je dejal in poudaril, da smo bili Slovenci leta 1941 "sami, osamljeni v totalno okupirani Evropi, ki je bila pod totalno Hitlerjevo kontrolo".

Na seji je predsedstvo zveze borcev podelilo zlato listino akademiku Antonu Vratušu in 24 zlatih plaket. Zlato plaketo sta med drugim prejela nekdanji predsednik Gospodarske zbornice Slovenije Marko Bulc in nekdanji načelnik generalštaba Slovenske vojske Ladislav Lipič.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (68)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Modrii
24. 04. 2009 17.01
Dejanska politicna ureditev niti ni tolk pomembna kakor je zavednost in razledanost ljudi, ljudje imajo moc. Pa tudi ce se jo izvaja med prostesti ali preko volitev. Ce je padu Slobo bi padla tud partija. Samo interesa med republikami ni bilo. Nacin vodenja in razmisljanja je pomemben, politicna ureditev pa samo podpira obliko vladanja.
Modrii
24. 04. 2009 16.59
Tudi v SZ je bil razlog raspada politika ki ni bila zdruzevalna, vodstvo zveze ki je razmisljalo prevec o tem na kateri prisilni nacin zadrzati republike pod svojo oblastjo. Dokler smo imelu skupnega sovraznika (okupatorje) smo bili enotni, enako je bilo z SZ med hladno vojno. Ko se vojne koncajo in ni vec strahu pred osvajalci ali agresorji pa ljudje generalno zelijo prosperiteto in reforme, ki bi olajsale zivljenje. Za take reforme, je potrebno veliko denarja, dela, casa in usposobljenih ljudi, ki pa jih nobena od zvez ni zelela uporabiti. Veliko lazje je poiskati novega sovraznika in nadaljevati vojno politiko. V nasem primeru, so bili novi sovrazniki sosedje in razlog sovrastva je bil baziran na nacionalnosti. Kako so Srbi delali z slovenci, kako so hrvati delali s srbi in vse ostale kombinacije. Pravo razmisljanje bi bilo pa kako jugoslovanska oblast vodi jugoslavijo in ali potrebujemo novo. Zdruzena jugoslavija bi vsako partijo lahko snela iz oblasti. To je pa zopet tezje. Ubrali smo bliznjice tako kot v SZ, osamosvojitev vseh republik namesto, da bi se republike zdruzile za skupno dobro in razresile tedanjo skupno oblast. Enake bliznjice so delali po vojnah... najlazje pobiti in ne obsoditi na sodiscih.
zogby
24. 04. 2009 16.46
Modrii Res je ampak če pogledaš je tudi Sovjetska zveza bila povečini slovanska zveza,približno enako kot Jugoslavija. In Jugoslavija je razpadla ,ker je bil zamajan temelj v socializem(sledil je razmah nacionalizma) kar je bilo vidno v SZ,ki je razpadla dobro leto pred Yugoslavijo. Če nebi bilo prvega razpada,se verjetno nebi zgodil niti drugi,to je bila verižna reakcija. Sami Slovani smo pa že od nekdaj sanjali o skupni državi,ko bi bili vsi pod isto streho,a se nismo zavedali ,da bi tako tudi postopoma izgubili identiteto in ravno to je privedlo do razdruževanja. Mogoče je bila napaka to ker nismo bili povezani v bolj ohlapno zvezo narodov,kjer bi vsaka republika imela svoje zakone in si sama krojila usodo,ter tako nebi mogli obdolževati drugih za situacijo,bodisi dobro bodisi slabo. Zanimivo pa je ,da države romanskega in germanskega porekla nikoli niso razmišljale v povezovanju podobnih držav,tako imenovani Pan-Germanskih ali Pan-Romanskih,vse od kolapsa Rimskega Imperija naprej. Edino Hitler je hotel združeno Evropo,ampak pod svojo komando seveda,ne na pravični osnovi! Podobno združenje imajo še Skandinavske države ,imenuje se "Nordic Council" ,ki ne šteje le germansko-Skandinavijo ampak je vanj vključena še Finska,ki ni germanskega porekla.Gre bolj za politično unijo ali združbo,ki je nastala leta 1946 ko so jo osnovale Danska, Švedska in Norveška. Kasneje sta vanjo vstopili še Finska in Islandija,danes pa imajo svoje predstavnike v parlamentu tega koncilija tudi teritoriji ,ki imajo avtonomijo od teh držav,to so Grenlandija,Ferski Otoki in Alandski otoki in vsi odločajo enakopravno. In tudi z vstopom nekaterih članic v EU niso ukinili te zveze ampak jo še naprej razvijajo kot neko interno-povezavo v širši povezavi. Nekaj takega je nam manjkalo in sedaj bi bili skupaj v EU,brez sporov in se veliko bolj podpirali kot se sedaj!
bozislava1
24. 04. 2009 16.35
roma11 In kdo objavlja njegova pleteničenja? Pač še vedno misli, da komu odpira oči za spoznanje resnice. In ko vidim mulo, ki daje sliko Tita Zokiju in to butasto gesto pospremi z izlivi hvale titeju, lahko samo rečem; še jim uspeva. Torej kdo priliva bencin na ogenj? Mi, ki kar naenkrat nočemo biti več tiho.
petdan
24. 04. 2009 16.23
Gospoda Stanovnika izredno cenim, samo ne vem kako je lahko ob odkritju žertev pri Laškem izjavil, da je za ta pomor bil odgovoren Tito. Tito je lahko bil odvoren zgolj formalno kot vrhovni poveljnik oboroženih sil, vendar mu takšnih zločinov ne gre pripisovati. Takratne lokalne oblasti so vedele kaj se dogaja, sicer je tudi meni jasna logika (negativna) vsake vojne, ampak Tito res ni mogel vedeti za vsa početja na terenu.
roma11
24. 04. 2009 16.20
Stanovnik kr neki tako kot zmeraj neki pleteniči tako kot zmeraj.Najbolj bosa je tista o demokraciji in človekovih pravicah,da naj bi se oni tolkl med vojno On še danes ne ve kaj je demokracija in človekove pravice. Kar pa se demokratičnih partizanov tiče.So bili res pošteni in domoljubni slovenski fantje,ki pa sojih komunisti likvidirali sami že med vojno kar jih je pa ostalo pa po vojni. Franc Rozman Stane in še in še. Še pomnite tovariši.
Modrii
24. 04. 2009 16.05
"Dober komentar in se strinjam samo Tito nas je držal skupaj,ne komunistična partija,baje ji tudi sam Tito ni zaupal,vendar se je odločil ,da je bolje jo imeti pod nadzorom,kot za nasprotnico! In Tito se je zavedal položaja v Jugoslaviji po njegovi smrti,nekako je slutil neslogo ,ki je sledila. Zato je tudi tako pozival k slogi in enakosti narodov,ker je vedel ,da le v pravičnosti vsem narodom lahko obstanemo,a žal ni bilo tako kot si je on zamislil." zogby se strinjam. Najhuje je ker je tito za vecino predstavnik jugoslavije, partije, zlocinov in vsega ostalega. Ljudje se ne zavedajo da nobeno drzavo in federacijo, konfederacijo, katero koli ureditev hocete, ne vodi en clovek. Tito je zdruzeval...nacionalna zavest oziroma po moje nacionalizem ( meja med njima je zelo tanka ) pa je pripeljala do slovencev, hrvatov, srbov, nasega ozemlja in tujega ozemlja,... Vecina starsev je bila vesela da so bili Jugoslovani. Nazalost je zavednost zaradi cloveske ignorance hitro prerasla v nacionalisticno nestrpnost... in telo ki je zdruzevalo slovane na balkanu je raspadlo na male, nervozne, nestrpne, nevoscljive in skodozeljne republike. Lahko bi tudi rekli da so vsi komaj cakali da Tito umre in da pride njihovo desetletje vladanja.. samo da je bil problem da so to mislili vsi in se podali v vojno takoj ko je za to obstajal razlog. Zato je najvecja zalost, da ni obstajala oseba, ki bi bila sposobna zdruzevati ljudi na osnovi slovanstva in bratstva... ampak so vsi takoj zaceli razmisljati o tem, kdo bo naslednji tito... in to s pomocjo vojne. Slovenija bi se obnasala enko, ce bi imela par deset miljonov vec ljudi.. Moc in prevlada je rak cloveske civilizacije in druzbe in izjem ni med drzavami.
titovka
24. 04. 2009 16.03
TITO, VELIKI ČLOVEK!!!!
titovka
24. 04. 2009 16.01
anonimni12…za tebe, ki pa drugač razmišljamo smo pa vsi komunisti...za tebe so itak izdajalci bili zavedni slovenci…ZLO ti je rojeno v vatikanu in imenovalo se je klerodomobranci!!!!tudi za mene je vse izgubljeno, kar se je klečeplazilo pred vatikanskimi nacisti in fašisti!!!!jaz sem res bolna…in moja bolezen je ozdravljiva…tvoja, ki se imenuje SINDRON PONCIJE PILATA je neozdravljiva!!!! Lp!!!
Goky
24. 04. 2009 16.00
anonimni komu bi morali prepustiti oblas? Mogoče domobrancem?
titovka
24. 04. 2009 15.59
anonimni12 …za tebe, ki pa drugač razmišljamo smo pa vsi komunisti...za tebe so itak izdajalci bili zavedni slovenci…ZLO ti je rojeno v vatikanu in imenovalo se je klerodomobranci!!!!tudi za mene je vse izgubljeno, kar se je klečeplazilo pred vatikanskimi nacisti in fašisti!!!!jaz sem res bolna…in moja bolezen je ozdravljiva…tvoja, ki se imenuje SINDRON PONCIJE PILATA je neozdravljiva!!!! Lp!!!
Tristan_
24. 04. 2009 15.57
res, je. imas prav, glede trditve, da so jih izkoristili. Vendar še vedno pozivam, da imena partizani ne črnimo. Po vojni so se zgodile napake in krivice. -Ni bilo sodb -umrli so tudi nedolžni in celo pravi partizani Vendar danes veliko ljudi postavlja vence tistim partizanom, ki so se uprli in nas osvobodili. Nekateri izkoriščajo to spoznanje o pobojih za opravičevanje zločinov, ki so jih zagrešili domobranci, kar se mi zdi nesmiselno. res da domobrancem ni bilo sojeno, vendar so krivi strašnih zločinov. Meni je žal za vse nedolžne, ki so bili ubiti, res, naj počivajo v miru. Tistim, ki pa so bili krivi pa če tudi bi jim sodili, bi morali biti kaznovani za odkrito kolaboracijo...
anonimni12
24. 04. 2009 15.27
Humanist_sem24.04.2009, 15:200 ---- Na moje veliko zalost so potem te mlade in pogumne ljudi komunisti izkoristili za prevzem oblasti. Vse ki so se jim postavili po robu pa so hitro oznacili s takimi ali drugacnimi izdajalci in jih pozaprl ali pa celo pobili. To je zalostno in to, da se danes tiste, ki na to opozarjajo in zato "pljuvajo" po tedaj odgovornih, označuje z domobranci, fasisti ...
Tristan_
24. 04. 2009 15.20
Zažiganje slovenskih knjig med 2.sv. vojno, kot da bi se spomnil na protireformacijo... Ko je bil Adolf na obisku v Mariboru je rekel: "Naredite mi to deželo spet nemško." Vedno so ljudje, ki si želijo oblasti, na vseh straneh. Partizane imenujete komunisti, zločinci itd.? Pa niso bili. Bili so pogumni mladeniči, ki so se odločili upreti okupatorju, ki si je že predolgo lastil naše dežele in oblast nad nami... So ti mladeniči vedeli, kaj se bo zgodilo po koncu vojne? Oni so bili tam se borijo za smrt fašizmu in svobodo narodu! Borili so se za naš obstoj. Ne zdi se mi pravično, da črnite imena tistih, ki so zaslužni, da imamo ta privilegij lahko tule komentiramo v slovenščini. Zamejski Slovenci "nimajo" pravice do dvojezičnih napisov v Avstriji in Italiji, res mislite, da bi se lahko sedaj pogovarjali po slovensko, če bi se uklonili evropskemu okupatorju?
JanezNovakJohn
24. 04. 2009 15.04
Sem izbrisan. Bom pa še enkrat napisal. Vsi grešniki bodo kaznovani pred bogom. Vsi grešniki so že mrtvi. Tisti ki danes raspihujejo narodno sovraštvo z stalnim odpiranjem teme, pri kateri današnja generacija nima prav nič, zaslužijo obsodbo kot narodni izdaqjalci, hujskači, barabe prve vrste. Vera uči "odpustimo jim" Postavimo kostnico nanjo napišimo "PAX" , opravimo mašo brez očitkov in niti besedice več. V tej deželici želimo delati za te in bodoče rodove. Vse hujskače pa v Čuzo. A je kje kdo da za vsakega ki zine tozdevne stvari, upeljemo sodni postopek za vzbujanje medverske in narodne nestrpnosti. Jaz ga finansiram.
zogby
24. 04. 2009 15.02
Modrii "Predvsem ne znate biti hvalezni da je partizanom uspelo kar jim je. Okupatorji so bili in bi ostali veliko bolj kruti. Ce ste pozabili smo bili slovani enaki za njih kot romi in manj vredni od jevrejov. Pljuvati po komunistih izgleda kot da preferirate drugo varianto.. ki je bla okupacija nacistov. Ne morte pa pluvat in eno in drugo ker tretje ni bilo.... Ali ste srecni da smo imeli partizane ali pa bi bili srecni da bi zmagal 3 rajh z vsemi pomagaci. Druge variante ni bilo. Zdej se pa prosim odlocite ... Jst pravim partizani, komunisticna partija, tito so veliko boljsa izbira kot nemci in njihovi zavezniki. Skoda je samo da ni bilo naslednika Tita ki bi nas se vedno vse drzal skupaj. problemov z mejo nismo imeli, 90% druzin je lahko potovalo vsako leto, imeli smo cisto vsi dovolj za ziveti... nic od tega nimamo danes. kakor koli je bilo slabo da ni bilo izbire in da je bila edina opcija partija... je bilo veliko boljse od tega kar imamo danes." Dober komentar in se strinjam samo Tito nas je držal skupaj,ne komunistična partija,baje ji tudi sam Tito ni zaupal,vendar se je odločil ,da je bolje jo imeti pod nadzorom,kot za nasprotnico! In Tito se je zavedal položaja v Jugoslaviji po njegovi smrti,nekako je slutil neslogo ,ki je sledila. Zato je tudi tako pozival k slogi in enakosti narodov,ker je vedel ,da le v pravičnosti vsem narodom lahko obstanemo,a žal ni bilo tako kot si je on zamislil.
bozislava1
24. 04. 2009 14.58
Mene teta Roza še ni obiskala, zato evo nekaj podatkov; "se še spomnite tovariši"! Saj pri vsej tej zadevi se gre le za privilegije in denar. 25.junija 1991 je takratna Demosova skupščina pod vodstvom Franceta Bučarja sprejela ustavni zakon, v katerem je 18. člen določal, da se pokojnine patrizanskim borcem in REVOLUCIONARJEM še naprej izplačujejo tako, kot je bilo to določeno s predpisi SFRJ. In kaj, 10 krat večje pokojnine od povprečne penzije delavca so dobivali in nekateri jih še. Rečmo Sergej Kraigher in Šentjurčeva skupaj 500.000 takratnih tolarjev, povprečje za "neposvečene" je bilo 15.000 tolarčkov.Pa da se spomnimo še na zakon o republiških priznavalninah občanom, ki imajo zasluge za nacionalni obstoj in socialistične zasluge REVOLUCIJE...torej dodatki za REVOLUCIJONARJE. Priznavalnine se NAPREJ deli otrokom umrlega REVOLUCIONARJA. Torej so tudi otroci nekdanjih komunističnih revolucionarjev nekaj posebnega. In ZPIZ, tako kot ostale zadeve - deli po predpisih oz. po avtomatizmu - in kdo jim kaj more? Koga naj bo sram??? In da bi se potomci (pa kar množijo se) odpovedali, temu na kar so se navadili in jim je na zlatem krožnik servirano - malo morgen.
JBT
24. 04. 2009 14.57
Nekam hitro ste odstranili iz naslovnic ta članek.
Missek69
24. 04. 2009 14.52
Klobuk dol pred Janezom Stanovnikom.
Jože Pernek
24. 04. 2009 14.43
meni ŠTAJERCU visijo domobranci prav sladko med nogami dol in ne vem zakaj bi se z njimi obremenjeval