Slovenija

Srbijo in Slovenijo druži veliko stvari, celo spor s Hrvaško glede meje

Ljubljana, 22. 02. 2017 15.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Slovenijo je obiskal srbski zunanji minister Ivica Dačić, ki ni skoparil s pohvalami na račun sodelovanja med Srbijo in Slovenijo. Zadovoljen je bil tudi minister Erjavec, ki je dejal, da gredo 'vse stvari v pozitivno smer'. Sta pa sogovornika ugotovila še, da imata državi veliko skupnega, celo spor s Hrvati glede določitve meje.

Slovenski in srbski zunanji minister Karl Erjavec in Ivica Dačić sta danes v Ljubljani potrdila dobre odnose med državama, skupne interese in krepitev gospodarskega sodelovanja. Slovenija bo v skladu z dogovorom vlad v kratkem v okviru nasledstva dobila nov paket arhivskega gradiva, nadaljevala se bo delitev diplomatsko-konzularnih predstavništev.

To je po pogovoru z Dačićem na skupni novinarski konferenci povedal Erjavec, potem ko sta pregledala realizacijo dogovorov in odločitev, sprejetih na zadnjem zasedanju vlad Slovenije in Srbije oktobra lani v Srbiji. Ugotovila sta, da gredo glede uresničevanja dogovorjenega "vse stvari v pozitivno smer", je dodal.

Ivica Dačić in Karl Erjavec.
Ivica Dačić in Karl Erjavec. FOTO: POP TV

Spomnil je, da je Slovenija po skupni seji vlad v okviru nasledstva prvič prejela del arhivov nekdanje SFRJ. "Dogovorila sva se, da se ta proces nadaljuje, v kratkem bomo prejeli nov paket arhivskega gradiva," je povedal. Po njegovi oceni tudi delitev diplomatsko-konzularnih predstavništev poteka zelo dobro, nadaljevala se bo tudi letos.

Slovenija je decembra lani prevzela originale 43 mednarodnih sporazumov iz arhiva zunanjega ministrstva Srbije, ki je pomenil prvi prevzem jugoslovanskih arhivov v Beogradu s strani katerekoli države naslednice po 25 letih od razpada SFRJ. Šlo je predvsem za tehnične sporazume z Italijo in Avstrijo, nanašajo pa se izključno na ozemlje Slovenije. V skladu z dogovorom bo Slovenija skupno prevzela originale 95 pogodb.

Dačić je povedal, da so se dogovorili, da bodo vse arhive, ki so v Beogradu in so pomembni za Slovenijo, njej tudi izročili. Izpostavil je tudi pomen tega, da sta državi "v zadnjih letih premaknili z mrtve točke" vprašanje nasledstva in da nadaljujeta reševanje odprtih zadev.

Ministra sta izpostavila tudi krepitev gospodarskega sodelovanja. Kot je povedal Erjavec, sta državi lani blagovno menjavo povečali za 9,4 odstotka na milijardo evrov. V Srbiji deluje 1500 slovenskih podjetij. Obstaja pa še velik potencial za nadaljnji razvoj sodelovanja in skupen nastop na tretjih trgih.

Dačić je pohvalil napredek v odnosih med Srbijo in Slovenijo.
Dačić je pohvalil napredek v odnosih med Srbijo in Slovenijo. FOTO: POP TV

Dačić, ki je bil v Sloveniji že večkrat, kot premier in notranji minister, je izpostavil velik napredek v političnih odnosih med državama v zadnjih letih, med drugim prakso skupnih sej vlad.

Erjavec je Slovenijo označil za trdno partnerico Srbije na poti v EU, saj je prepričana, da "prej ko bodo države regije prišle v EU, bolj bo to vplivalo na njeno stabilnost". Strinjala sta se, da državi dobro sodelujeta tudi glede kandidatur za mednarodne organizacije.

Dačić opozoril, da ima tudi Srbija težave s Hrvaško pri določitvi meje

Dačić je pri tem poudaril tudi pomen medsebojne podpore v dvostranskih problemih. Dodal je, da ima tudi Srbija s Hrvaško probleme pri določitvi meje, in sicer na Donavi. Pri tem je omenil možnost, da bi vprašanje lahko reševali tudi ob pomoči tretjega, če dvostransko ne bo mogoče.

Glede migracij je Erjavec dejal, da državi trenutno ugotavljata, da obvladujeta razmere glede na to, da kakšnega posebnega migracijskega pritiska na balkanski poti ni, da pa obstaja bojazen glede sporazuma med EU in Turčijo, ki je ključen za to migracijsko pot.

Dačić meni, da državi nimata vsebinskih odprtih vprašanj, kar je treba izkoristiti za razvoj odnosov na vseh področjih. Tista, ki so odprta, kot npr. vprašanje položaja manjšine za srbske prebivalce v Sloveniji, pa meni, da ni razloga, da jih ne bi skupaj reševali. "Nadaljevali bomo politiko sodelovanja, iskanja skupnih rešitev," je zagotovil.

Novinarje so zanimale skorajšnje predsedniške volitve v Srbiji, kot tudi napoved, da bo BiH ta teden vložila zahtevo za revizijo sodbe Meddržavnega sodišča v Haagu (ICJ) v tožbi BiH proti Srbiji zaradi genocida iz leta 2007.

Glede slednjega je Dačić menil, da gre za "vrnitev v preteklost", ki je "kontraproduktivna in politično škodljiva". Dodal je, da Srbija ni proti preiskavi in kaznovanju vojnih zločinov, da pa je ICJ že presodil, da Srbija ni sodelovala v genocidu. Pomembno je ohraniti politično stabilnost BiH in ohraniti BiH na podlagi Daytona, gre pa tudi za "vprašanje ali ima bošnjaški član predsedstva BiH Bakir Izetbegović politično legitimizacijo za vložitev zahteve", je dodal.

Dačića je sprejel tudi predsednik Borut Pahor.
Dačića je sprejel tudi predsednik Borut Pahor. FOTO: POP TV

Na vprašanje, kdo bo v Srbiji "glavni pilot" v primeru zmage premierja Aleksandra Vučića na predsedniških volitvah - predsednik ali premier - pa je odgovoril, da je res, da ima predsednik republike manjše pristojnosti v izvršni oblasti kot premier, da pa "pristojnosti še ne naredijo voditelja". "Če ima nekdo največjo politično podporo je gotovo, da bo vlada delala v dogovoru s predsednikom republike. To je drugačna situacija, kot je bila doslej," je dodal. Ni pa želel govoriti o tem, kdo bo v primeru zmage Vučića srbski premier.

Dačića so v okviru uradnega obiska ločeno sprejeli tudi predsednik republike Borut Pahor, predsednik državnega zbora Milan Brglez in premier Miro Cerar.

Iz kabineta premierja Mira Cerarja so sporočili, da sta z Dačićem največ pozornosti namenila gospodarskim odnosom, evropskim temam in Zahodnemu Balkanu. Cerar je pozdravil dobro gospodarsko sodelovanje med državama in izrazil zadovoljstvo s hitrejšim napredkom Srbije pri odpiranju pogajalskih poglavij z EU, kjer ji bo Slovenija še naprej pomagala. Strinjala sta se, da sta stabilnost in varnost na Zahodnem Balkanu izredno pomembni, tudi v luči migracij in varnostnih vprašanj v Evropi. Cerar je izpostavil pomen partnerskega odnosa med članicami EU in državami Zahodnega Balkana glede migracij.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (150)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ServerAUTOMATIC
23. 02. 2017 16.46
+5
Mene skrbi Karlova izjava glede istih težav, kar druži Slovenijo in Srbijo in sicer glede državne meje. Slovenije in Hrvaške ter Srbije in Hrvaške. Res je, da Slovenija ima spor glede državne meje in jo žal vsa ta leta rešuje neuspešno. Pa vendar diplomatsko in politično. Srbski spor državne meje oziroma Hrvaškega ozemlja je bil zgolj Miloševičeva politika o veliki Srbiji in Srbija ni reševala stvari diplomatsko ampak z nasiljem, etničnim čiščenjem in pobojev civilistov. Spomnimo ogromno mrtvih po nepotrebnem. Sedaj pa se jaz sprašujem ali je Karel vedel kaj govori ali je zopet hotel biti všeč svojemu sogovorniku in nakladal neumnosti.
ServerAUTOMATIC
23. 02. 2017 16.57
+6
Zaradi takih ala Karel smo v zunanji politiki nesposobni.
JE-BI-GA
23. 02. 2017 18.19
+5
Oče v Belgiji knap, ta stvor pa prisesan na državne jasli. A ga niso naučili da brez dela ni jela, ja ja samo v Sloveniastanu moramo prenašati lažnivce in lenuhe !!!
samuray1
23. 02. 2017 22.00
+0
če nekdo nima znanja na nekem področju, bi vsaj probal malo aktivirat možganske celice.če pa so še te mrtve,potem sledi odpis,a ne čavlek. In kako kaj napreduje promocija ustašijade ??
vertex
23. 02. 2017 14.29
-3
Tudi mi smo imeli vojno s hrvati 91.Ukaz je jugoarmada dobila od htvatov Markovic mesic
ServerAUTOMATIC
23. 02. 2017 17.02
+1
Ne skrbi, Srbi te bodo osvobodili z Putinom v ozadju.
vertex
23. 02. 2017 17.53
-3
Hrvoje,piše se s putinom,sem svoboden hrvoje
ServerAUTOMATIC
24. 02. 2017 13.26
+2
ServerAUTOMATIC
23. 02. 2017 12.56
-2
Vučič pospešeno oborožuje Srbijo. Ne želi se, da bi Srbija zopet nastradala kot je po letu 91.. Ha, ha,.........
dr.psiho
26. 02. 2017 08.20
+1
res je...hrvatska se krega z bosnjaki,slovenci! mi se kregamo z hrvati ,dajemo odobritve srbiji proti hrvatski..?? kaj je z nami?? Kje je una kolicija iz "oluje"...mogoče pa je tako tudi prav..če neznamo živeti bomo "izbrisani"
ServerAUTOMATIC
23. 02. 2017 12.53
-1
Nas rešuje to, da ne mejimo z Srbijo, sicer bi leta 91 plačali.
darcs
23. 02. 2017 12.43
+4
kohl se bo razpoču, usta se mu raztegajo od ušesa do ušesa, hehe
dipe
23. 02. 2017 12.10
+4
Slovenci mamo rad Srbe, tudi Srbi majo rad Slovenke.
Burtonnn
22. 02. 2017 21.37
+8
Dačić je opozoril, da tudi Srbija ima težave s Hrvaško pri določitvi meje. Upam, da mu je Korel dal kakšen dober nasvet kajti ima veliko izkušenj pri urejanju tega vprašanja. Verjetno je tudi priporočil 2 slovenska arbitra.
puspan
22. 02. 2017 21.04
+3
Korl ti si ga daso. Kadar tebe zagledam, mi še ure na roki ni treba imeti, prav vse je jasno.
cirenij
23. 02. 2017 10.27
-2
Je pa zanimiva faca v tej resni in prenapihnjeni politiki. Ni edini,ki obljublja in ne izpolni. Naslednje leto ga mogoče celo volim.
dr.psiho
22. 02. 2017 20.30
-9
prosil bi našega predsednika Pahorja ,da te stroške tega gostenja srbskih politikov plača sam!! Naši otroči zaradi njih nimajo otroškega življenja zaradi njihove politike...ti pa njih gostiš!! kaj je stabo božji človek???
HorstWiesel
23. 02. 2017 08.35
+3
In kako so lahko tvoji otroci in njihova otroška življena odvisni od srbske politike?
cirenij
23. 02. 2017 10.30
+6
dr. psiho.................Kje pa imaš svoje "otroče"? Si res psiho.
dr.psiho
26. 02. 2017 08.16
+2
cirenij..ti si trofazen zato ti res nebom odgovarjal. slovenskipatriot...če srbija ruši naše sosede in jih posiljuje ,jih pobija ,masakrira,genocira..je to slabo do mojih in tvojih otrok!!.moje stališče je da je srbija morilska dežela in da se z njo ne posluje ,razen v obliki ,da srbija začne odplačevati svoje grehe do stanja ,ko bojo vsi sosedi imeli dobre in poplačane odnose z sosedi. Kar bo privedlo do dobrih odnosov do hrvatov in obratno...bosnakov..kosovarjev...Vse drugo je zločin proti človeštvu!!
dr.psiho
22. 02. 2017 20.10
-15
Rusija ima embargo. Pravijo da naši prodajejo(Gorenje) stvari srbiji in oni naprej za provizijo v Rusijo. Kršimo embargo!! To nekaj drobiša jih združuje ,vse pa bomo mi nazaj plačali ,ko nas odkrije EU...pač zopet mi -davkoplačevalci. Potem pa naša carina sprašuje koliko cigaret si prinesel iz juga?? Koga oni delajo bedaka
cirenij
23. 02. 2017 10.31
+6
Hvala Bogu, da se znajdejo. Pa kaj nam je naredila Rusija, da je treba prodajat po ovinkih? Še dobro, da imamo dobre odnose s Srbijo.
Ezav
23. 02. 2017 12.02
+7
Hehehehe isto delajo ostala evropska podjetja. Le da preko Gruzije in Turčije.
dr.psiho
22. 02. 2017 20.01
-12
Meni pač srbi,kot srbija niso všeč.Srbija mora in bo plačala za svoje zločine! Izvedli so agresijo na Slovenijo,Hrvaško,še vedno so okupator v BiH,ogrožajo Kosovo in celotni mir in bodočnost v EU-ju! Zadeva je zelo jasna ,Zločinc Vučič je opral možgane naši vladi. Dragi Hr,Bošnjaki,Kosovarji..naša vlada je po mojem mnenju nevarna za nas vse!!
puspan
22. 02. 2017 20.13
+15
Ne smeš pozabiti, da Srbija ni samo Milošević and Co.
dr.psiho
22. 02. 2017 21.12
-3
vidimo...vseeno kdo je v njej ma omejeno trajanje.
strel?ek
23. 02. 2017 10.34
+0
helvecijaner
22. 02. 2017 19.50
+5
Je dobro,da bo Rjavec še malo pa pase. Nekam preveč se prilizuje ORTODOKSOM.Penzijoniste je zahjebal,če skoraj nebo konec te vlade bomo pristali še v Ruski federaciji.
tankopiš
22. 02. 2017 19.57
+1
No zdaj so priznali da imamo istega sovražnika,isto kot je rekel Jelinčič.Rejavec,ali ste se trikrat poljubili?
tankopiš
22. 02. 2017 20.00
+1
Kar se tiče pa Ruske federacije,ne se bat,ne bo im uspelo,imamo močne prijatlje.
dr.psiho
22. 02. 2017 20.02
-2
če se trikrat poljubiš priznavaš da si njihov!
tankopiš
22. 02. 2017 22.45
+2
Saj se skoraj vsi slovenci trikrat poljubljajo.
strel?ek
23. 02. 2017 10.37
+2
tisti ki se trikrat poljubljajo so pravi prijatelji...
Ezav
23. 02. 2017 12.04
+5
Mam pa rajš Slovana za frenda kot pa Germana al pa Amerikana :D
dr.psiho
26. 02. 2017 08.17
tanopiš...jaz se sigurno ne poljubljam tri krat!!
helvecijaner
22. 02. 2017 19.44
+5
Srbi so mi bili najbolj všeč, ko so z ladjami zapustili Slovenijo In je kar fajn ,da je Hrvaška kot pufer zona vmes. Srbi še vedno sanjajo o veliki Srbiji in se oborožujejo z Ruskimi Mig 29 za vrabce lovit ti niso primerni lahko pa naivneži drago plačajo priateljevanje z saraočanci.
Ezav
23. 02. 2017 12.05
-2
Hahahahaha a Hrvatom se pa ne cedijo sline po slovenskem, bosanskem, črnogorskem in srbskem ozemlju???
dr.psiho
26. 02. 2017 08.18
+2
res je...hrvati se morajo poboljšati..sej jim bo dala po riti velika srbia...za samo 20 let verjetno hrvatske nebo!
Uporabnik981904
22. 02. 2017 18.37
+6
Prib 25 let nazaj je bilo precej drugače. Ob pozitivnih vzgibih za vnaprej tudi tega ne pozabit. Čisti računi in zdrava distanca ....
tankopiš
22. 02. 2017 20.01
toukr
22. 02. 2017 18.33
+9
So fanj če niso sosedi. Sicer pa je sovražnik mojega sovražnika moj prijatelj.
tankopiš
22. 02. 2017 20.02
+0
johanca123
22. 02. 2017 18.23
+7
Srbi so super narod, problem pa je, če ta slabe izženejo k nam tko kot unga iz Saraorcev
unclub
22. 02. 2017 17.49
+8
Srbi so prijazen in gostoljuben narod in vedno grem rad v Srbijo! Žurka prava
kemuri
22. 02. 2017 17.58
+9
haha...seveda, za denar so prijazni...si manejo roke ko vidijo Slovence in si širijo nasmehe..žurka v Srbiji, kakor za koga, jaz tam nimam kaj za žurat na ono govejo trubaštvo pa turbofolk..
Uporabnik113089
22. 02. 2017 17.58
+4
Ja. Obisk starih staršev je ena sama žurka...
yyyeb
22. 02. 2017 18.03
+1
če ti ni všeč trubaštvo pa pojdi na exit
kemuri
22. 02. 2017 22.59
-4
exit...kaj je to, elektro nažiranje s čevapčiči ? Festivale ki me zanimajo obiskujem v Avstriji, tam imam vse kar premore svetovna glasbena scena in kar me zanima.
DarkT
23. 02. 2017 17.03
-1
kemuri ti pa nisi prijazen do šefa*da lahko delaš pr njemu* da dobiš nek dohodek? ´če sploh delaš ali pa si še otrok ker če si otrok pol se ne splača ukvarjat s tabo´
kemuri
22. 02. 2017 17.48
+3
Najbolj zabavno je videti kako se Srbi po Ljubljani in MAriboru družijo v burekdžinicah, s kosovskimi prijatelji.
Arguss
22. 02. 2017 17.42
-9
Mislim ,da imamo s Hrvati veliko več skupnega kot pa s Srbi.
kemuri
22. 02. 2017 17.45
-6
To itak, od vere, do kulture, tudi veliko podobnih besed..Hrvati so absolutno južni SLovenci ;) .
spet-sam-jest
22. 02. 2017 17.53
+13
Ja, če neb mel tud skupne meje, bi bli lohk tabolš prjatli.
Uporabnik113189
22. 02. 2017 17.59
+5
Eno so državljani, drugo država. Državo pa vodi nekaj strankarskih posameznikov, ki imajo VELIIIIIKE ambicije.. In te so diametralno nasprotne od naše pobožne želje o prijateljstvu. Sprijazniti se z resničnim stanjem je prvi korak k reševanju problema.
yyyeb
22. 02. 2017 18.04
+5
klasik točno tako, smešni so mi pa tisti, ki takoj nasedejo na politične igre in skačejo 10 metrov v zrak za radi nekega jorasa in terana.
spet-sam-jest
22. 02. 2017 18.08
+2
Ja, že, že, sam problem pr Hrvatih je, k teh nekaj strankarskih posameznikov, ki imajo VELIIIIIKE ambicije, preveč zlahka prepriča rajo u ustaško ideologijo, k pa ni glih prjazna do kogarkoli, k ni njihou.
strel?ek
23. 02. 2017 10.47
+2
Argus,seveda to so različne kulture in vere ne vem kaj nas toliko zbližuje z rvati razen meje,a ta je sporna...
Arguss
22. 02. 2017 17.41
-10
Mislim ,da imamo z Hrvati veliko več skupnega kot pa s Srbi.
spet-sam-jest
22. 02. 2017 17.57
+4
Ja, mejo, kar je preveč za kkšn prjatlstvo.