Slovenija

Prihajajo strožja pravila za uporabo otroških avtosedežev

Ljubljana, 19. 06. 2016 18.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Predpisi s področja uporabe otroških avtosedežev naj bi se letos zaostrili. Lupinice, namenjene dojenčkom, naj bi po novem uporabljali vse do 15 meseca starosti. T. i. jahača, ki otroka na sedežu samo dvigne, ne nudi pa mu nikakršne dodatne zaščite, pa bodo lahko po novem uporabljali precej večji otroci kot doslej.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
KOMENTARJI (113)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

iwilliwillhacku
20. 06. 2016 15.06
+3
nič ne pomaga strožji zakon... če starši ne dajo otrok sploh v avtosedež... tako znanec 1leto starega otroka prevaža na sprednjem sedežu med maminimi nogami... ker se drugače dere... ko sm ga uprašala kar direkt kaj se gre da ga ne data v stolček... sta pa rekla da nista šla daleč... drug znenec punčko pripelje sicer v lupinici ampak je bla samo zadaj položena lupinica nič pripeta s pasom al pa isofixon pa še naprej je gledala... sam ko jst kaj rečem se mi vsi smejijo češ kaj pa težiš...tko da zakon je brez veze če starši nimajo tok pameti da otroka pripnejo... žall... itak nastrada otrok na koncu... starši so vedno pripeti... otroci pa čez sprednje šipe letijo..
Ramzess
20. 06. 2016 17.59
Jih bo že lastna lekcija spametovala, a žal bo otrok drago plačal za to.
opazovalec_
20. 06. 2016 14.22
+5
Nekdo bi spet rad kasiral...
BURGA
20. 06. 2016 13.21
+5
Na svojega vnuka v avtu pazim, ne glede na zakone, ki so v mnogo primerih prav butasti. Pa znaki ob cestah tudi.
Natalia1981
20. 06. 2016 11.59
+3
kake komplikacije vcasih ni blo nobenih avtosedezev
METKA102
20. 06. 2016 12.13
+4
leta 1984 je bilo 492 smrtnih nesreč, lani nekaj prek 100. In če vzameš v obzir, koliko je bilo tedaj avtomobilov, koliko jih je sedaj? Vse kar pripomore k izboljšanju prometne varnosti, je pozitivno.
brezveze13
20. 06. 2016 10.35
+9
pametna odločitev te otroške avtosedeže je treba tudi testirati za večje in težje osebe ker pri nas spadajo med možne uporabnike celo nekateri od politikov
Ramzess
20. 06. 2016 09.41
+11
Kako bodo v okvir šli otroci, ki po teži in ali velikosti ne ustrezajo standardom?
User416781
20. 06. 2016 09.48
+2
Mi smo eni od takih in sem se to že spraševal ob prebiranju tega članka...
Ramzess
20. 06. 2016 10.42
+3
Zakon kot zakon, ne upošteva izstopanj in izjem, ... žal jih tudi brihtni policaji ne.
MATEJ5321
20. 06. 2016 09.12
+5
Spet sami pametnjakoviči ! In kaj je res ? Otrok bi moral biti obrnjen nazaj, najmanj do 3 leta starosti. Če še ne veste otrokova glava zavzame veliko večji % teže telesa kot odrasla. Mišice še niso utrjene. Če pride do resnega trka bo otroku, enostavno izpulilo glavo. Toliko o varnosti.
User416781
20. 06. 2016 09.48
+2
MATEJ - saj lupinica mora v avtu biti vedno biti obrnjena tako, da je otrokova glava naprej...upam, da to vsi veste.
alinka
20. 06. 2016 09.07
+13
Ne vem kaj se bodo še spomnili. Midva sva našega 2 in pol letnika ravno teden nazaj dala v sedež 15-36 kjer je pripet z avtomobilskim pasom. Ni šlo drugače, saj mu je glava v sedežu 9-18kg že krepko segala ven. Ne predstavljam si da bi se pa v lupinici vozil do dveh let, saj jo je prerastel pri 6. mesecih (je velik in mu je tudi pri lupinici glava čez rob gledala). Tako kot je nekdo napisal je problem, ker ogromno otrok vidim, da se vozijo spredaj, tudi ne pripeti so. Zjutraj ko otroke pelješ v vrtec na parkirišču vidiš svašta.
Uporabnik1306167
20. 06. 2016 09.00
+8
Nas otrocicek pa ze vozi avto tako da mi nimamo s tem tezav
ADRR
20. 06. 2016 08.27
+20
Jaz vidim večji problem v tem, da še vedno vidiš veliko neprivezanih otrok v avtih ali brez kakršnegakoli sedeža. Ne vem kaj ljudje razmišljajo?!?
METKA102
20. 06. 2016 08.33
+15
Da pa še to ni dovolj, jih pa imajo sopotniki velikokrat kar na sprednjem sedežu v naročju, seveda so nepripeti, včasih pa tudi kakšen ponosen očka malčka posadi na kolena, da fantiček pomaga vrteti volan, res verjetno to ne počne na ac, po naselju pa kar pogosto.
User416781
20. 06. 2016 09.50
+3
No, no - saj v območju umirjenega prometa pa res ne more priti do karambola, ki bi lahko imel neke hude posledice - ste pa eni res papeški - me zanima kako ste lahko preživeli svoje otroštvo...sem že videl otroke, ki so jim starši nadeli kolesarske čelade na otroškem igrišču - iz enega ekstrema v drugi...
Mihael Tominšek
20. 06. 2016 10.47
+6
ggrr: Pri polžji vožnji je za pravilno pripete osebe v avtu verjetnost poškodb skoraj nična. Vendar pa to ne vključuje držanja otroka v naročju, še posebej če to dela voznik. AIRBAG je dimenzioniran tako, da se silovito napihovanje ustavi tik pred voznikovo, oz. sopotnikovo glavo. In ob trku imajo še ti včasih modrice na obrazu od udarca. Otrokova glava v naročju odrasle osebe bo pa kot topovsko kroglo zabilo v prsni koš osebe, ki ga drži. Kdo bo bolj poškodovan, je stvar špekulacije. In Airbag se "zna" sprožiti kdaj pa kdaj tudi "brezveze", kaj šele pri nedolžnem trku 30-ih kilometrov na uro. To je en močan argument, zakaj moj sin ne "vozi avta" v mojem naročju, kot sem ga jaz ko sem bil mali. In tudi, ko sedi spredaj (v otroškem stolčku), je sovoznikov Airbag izklopljen. Raje ga potem pozabim vklopiti za ženo, kot pa izklopiti za otroka :)
User416781
20. 06. 2016 11.01
+4
V mislih sem imel krog po parkirišču s kakšnih 10km na uro ali pa še manj - airbag se sicer proži pri hitrosti nekje okrog 30 km/h. Da bi se prožil brezveze, še nisem slišal. S hitrostjo 30km/h se pa ne mislim peljat z otrokom v naročju. Airbag na spotnikovem sedežu pa je obvezno potrebno izklopiti, le ko imaš otroka v lupinici - če pa sedi v normalnem otroškem sedežu, pa z izklapljanjem airbaga otroka ogrožaš - upam, da ti je to jasno. Ne vem pa zakaj ga ne voziš enostavno na zadnjem sedežu...je bistveno bolj varno.
ADRR
20. 06. 2016 13.23
+2
Ti lahko tudi stojiš na semaforju (0kmh) pa vate prileti en pacient za volanom. Ne kriv ne dolžen ga fašeš.
User416781
20. 06. 2016 13.26
+2
Semafor ni parkirišče ali dovoz v garažo...
klaria
20. 06. 2016 08.27
+20
Kar se tiče jahačev je vse ok, so otroci res bolj varni, če imajo še zaščiten stranski del in glavo, naj mi pa kdo pove kako 15 mesečnika spraviti v lupinico?? Moja dva sta jo prerasla pri 7,8 mesecih. Potem pa še vprašanje iz zdravstvenih razlogov - že tako odsvetujejo uporabo lupinice več kot eno uro na dan, zaradi položaja otroka, po novem celo učijo v materinski šoli da je potrebno med daljšo vožnjo vsakih 20 minut narediti pavzo in otroka vzeti ven. Res me zanima kakšen je namen in kdo ima koristi ob tem z lupinico??
ADRR
20. 06. 2016 08.29
-8
Mi smo imeli otroke v lupinici do drugega leta brez problema. Lahko sta bila notri po več ur brez posledic. V lupinici otrok vsaj lahko zaspi, kar pa je veliko težje v sedežu, kjer mu glava pade na vse strani.
ADRR
20. 06. 2016 09.31
-3
Očitno sem eden redkih, ki res vem. Al pa ne vem kakšne lupinice imajo ostali?!?
User416781
20. 06. 2016 09.45
+8
ADRR - oprosti, ampak otrok v lupinici dejansko ne sme biti več ur skupaj. Prav tako pa ne verjamem, da ste imeli otroke v lupinici do drugega leta - razen če ste družina prtlikavcev. Tudi jaz mislim, da dejansko ne veš, kaj je lupinica...daj malo preveri na internetu...
Luna187
20. 06. 2016 12.41
+4
Tomvojo
20. 06. 2016 08.05
+15
Kdaj boste začel čipe za varno vožnjo ugrajevat v betice butalcev?
lordslayer
20. 06. 2016 08.02
+14
hm, nekdo bo spet fino zaslužil ...
Principat
19. 06. 2016 21.59
+29
že precej časa spremljam izdelavo , vsakič ko pride novi je prejšnji imel napako ,, ja tako se dela za preživetje prizvajalca
Mihael Tominšek
20. 06. 2016 10.51
+7
In pralni prašek je tudi vsak teden "NOVI" in seveda opere bolje, kot kdajkoli prej, ter obnavlja barve in ohranja tkanino. Po vseh letih "razvoja", bi sedaj moral dati v boben strgano cunjo iz delavnice in ven dobiti nov Mura plašč iz merino volne. :)
Nikiiy
19. 06. 2016 21.54
+77
Ta država, ta politika ta parlament in ta javna UPRAVA pred njo morajo starši rešiti svoje otroke ta država žre svoje otroke in jih izganja v Tujino..Ta država je otrokom in malemu človeku edini sovražnik.,
Tomvojo
20. 06. 2016 08.31
+2
reinkerniran
19. 06. 2016 21.54
+8
opažam da s temi zakoni in pravili želijo pisci vplivat na narodovo zavest, ampak se čedalje več ljudi požvižga na vse, se ne pripenjajo, ne prižigajo luči, vozijo čez rdeče semaforje, telefonirajo med vožnjo itd za vse to so zagrožene globe, a pa kdo izvaja nadzor? ne. tko da lahko pišejo kar hočejo, če ni nadzora potem je brezpredmetno in zaman vse skupaj.
BURGA
19. 06. 2016 21.56
-12
Nadzora je še preveč, saj skoraj vsak mesec plačam kakšno kazen. Postali smo policijska država. V socializmu tega ni bilo.
CURVANORD Zanetti
20. 06. 2016 08.29
+7
Ja pol se pa ravnaj po predpisih, meni je zoprno saj velika vecina pri menjavi pasu sploh vec ne uporablja "blinkerjev" kar zavije sunkovito na drug pas niti ne pogleda ce je prostor kar neko vrivanje,
Tomvojo
20. 06. 2016 08.32
+0
Tomvojo
20. 06. 2016 08.32
Mihael Tominšek
20. 06. 2016 11.03
+4
Leta 1998 so uzakonili dnevne luči. Nikoli prej ni bilo toliko voznikov ob zmanjšani vidljivosti (mrak, dež, meglica, itd) brez luči, kot po uveljavitvi tega zakona. So pa takoj po njem imeli domala vsi prižgane luči ob 12h. Ne rečem, da dnevne luči ne pomagajo, ampak v slabem vremenu jih je zakon narekoval že prej. Kar hočem povedat je to, da smo vedno večji "uporniki". Razlogov pa je več: - vemo, da je možnost za kazen 1:100. Torej 1x od 100x te bodo dobili, zato si ne belimo glave preveč s tem. - vemo pa tudi, da nas bodo 1x od stokrat VSEENO oglobili že za nekaj, pa če bomo še tako trudili z upoštevanjem vseh predpisov; torej naj vozimo še tako odločeni da bomo predpise spoštovali, bodo ti slej kot prej konfuzni in dvoumno predstavljeni v praksi, zato bomo kazen plačali vseeno in v vsakem primeru; za nekaj že. Kar posledično s prvo alinejo skupaj da neko vdanost v usodo ("takle mamo"), zato ne pazimo več tako pretirano. - ker so predpisi in predvsem prometni znaki velikokrat konfuzni, ter nemalokrat pretirani, zgrešeni, tudi protislovni, jih začnemo ignorirati in si ustvarimo neka lastna merila varne vožnje, ki niso nujno skladna s pravimo merili. Odvisno od starosti, treznosti in socialnega statusa voznika. Zaključek je, da se nam "fučka" za CPP, da vozimo kakr ovzimo in da so lahko kazni še veliko hujše, pa se varnost ne bo izboljšala. Dokler ne bomo več delali na preventivi; ljudem dali "razlog in argument", zakaj voziti manj agresivno (Slovenci smo med najbolj agresivnimi vozniki v EU, naše ceste pa vzpodbujajo tudi druge narode, da vozijo drugače kot doma). Dokaz je statistika nesreč (s težkimi posledicami) po sprejetju CPP leta 1998. Leta 1999 drastičen upad hudih nesreč. Nato pa po starem naprej. Resno in trajno znižanje smrtnih žrtev sta dala le dva dogodka, nepovezana s CPP ali višino kazni: Dograditev AC Maribor in dograditev AC Obrežje. Tako: Infrastruktura, preventiva in mile kazni, ki te doletijo na vsakem križišču. Pa bo.
filip1001
19. 06. 2016 21.42
+92
Ni mi jasno kako boš stlačil malo večjega 15mesečnika v lupinico..
Megaclite
20. 06. 2016 13.29
+2
Brezskrbi. Od zadaj so lobiji, ki bodo začeli proizvajati večje lupinice. Čisto vse eu direktive gredo v smer, da ljudem čim več denarja poberejo.
Matjaž Poto?nik 1
19. 06. 2016 21.34
-14
čitam komentarje.....večina proti bodočim pravilom,nobeden pa o tem (verjetno nimate malih otrok al pa se Vam hebe za njih),kaj je dobro za naše malčke......za primer-Moja otroka sta že tako velika,da sta primerna za "jahača",vendar ju vozim v večjem otroškem sedežu,kjer imata zaščito tudi ob stranskem "trku"! In tako bo ostalo do 5tega razreda!Drugič-imamo psa,ki je v avtu vedno pripasan ,saj kdo ima rad svojo žival,je ne vozi kot večina na zadnji polici avta,ipd....večina jih....imejte radi svoje otroke in živali in ne pišite butastih komentarjev!
User416781
19. 06. 2016 21.51
+32
Saj je res kar pišeš, ampak po drugi strani pa ob nekem "trku" sedež ne bo kaj dosti pomagal. Mi smo vsi preživeli brez otroški sedežev, pa nam nič ne manjka...gre le za lobije, ki prodajajo vso to opremo...
BURGA
19. 06. 2016 21.59
-11
Butast komentar je tvoj. Ko ste že vsi privezani si omisli še kakšen nagobčnik. Veš za koga.
Tomvojo
20. 06. 2016 08.34
+2
User416781
20. 06. 2016 09.28
+7
ADRR - saj nisem rekel, da sedeži niso potrebni, ampak pretiravat pa tudi ni potrebno. Avti so danes tudi precej bolj trdni, kot včasih, da ne govorim o airbagih na vseh straneh avta. Na te teste otroških sedežev si pa p.osrejem - gre za nianse, ki ne odločajo o ničemer. Pomembno je, da je otrok v avtu privezan, ne le zaradi svoje varnosti, ampak tudi zato, da je na miru. Sicer smo bolj viskorasla družina in imam dva otroka stara 5 in 7 let - in pri 15 mesecih bi bilo v našem primeru nemogoče otroka voziti v lupinici. Se še spomnim, ko prideš, kot bodoči očka v kakšno trgoivno z otroško opremo - po mnenju trgovca je vse nujno potrebno, na otroku pa že ne boste šparali - pustiš v trgovini 1000 EUR na koncu pa ugotoviš, da polovice stvari sploh ne potrebuješ. Glede avtosedežev recimo ugotoviš, da so enako dobri tisti za 100 EUR, kot tisti za 300 EUR...oba služita svojemu namenu...
ADRR
20. 06. 2016 09.30
+2
bimmbolina
20. 06. 2016 10.11
+2
Naši bodo v avtosedežih tudi tako dolgo kot bodo le lahko. Pač ne maram jahačev. Glede nakupa opreme ... midva sva vedno pred nakupom dobro preverila vse o izdelku ... na netu najdeš vse. Dober avtosedež, z dobrimi testi, dodatno bočno ojačitvijo stane nekje 200 evrov. 50 gor ali dol. Primerni so tja do 36kg. Naši so res bolj drobižki, tako da bo tak sedež zelo verjetno še kar dolgo v uporabi. Mogoče celo do 5. razreda, pa brez mučenja ali česa podobnega.
bimmbolina
20. 06. 2016 10.14
+4
Sicer pa, kakršen zgled smo starši ... mi imamo hud alarm, če slučajno speljemo, predno nismo vsi pripeti. Mislim, hudo vpitje zadaj ... NE, NE SMEŠ ŠE PELJATI, NISMO ŠE VSI PRIPETI!!!!
User416781
20. 06. 2016 10.50
+2
Ravno o tem pišem - " sedež z dobro bočno ojačitvijo" - to je marketing. Kakšna bočna ojačitev? Bočno ojačitev mora imeti avto - otrok pa mora biti privezan, da ga ne vrže. To je vse. Vse te razne ojačitve in ne vem kaj so pa le prodajni trik...
Mihael Tominšek
20. 06. 2016 11.15
+6
ggrr: Tudi odraslim bočna OPORA (in ne ojačitev) za glavo ne bi škodila. Ker je to velikega pomena, so dodali zračne zavese v avto. Prej je glava pri stranskem trku omahnila praktično ven iz avta (ter se je zlomil vrat - ali pa vsaj izredno poškodoval), zdaj zavesa zadrži glavo (ki je človek sam ne kore pod nobenim pogojem). No, otroška glavica je pa precej bolj oddaljena od stranske zračne zavese (če jo avto že ima), zato je pomembno, da ima sedež stransko oporo za glavo. Izlet v jarek, ki za voznika ne bi pomenil nič posebnega, lahko otroka naredi hromega. In ja: tudi jaz sem se kot otrok vozil stoje med sedežema v "Stoenki" (in se držal za naslonjala na vsaki strani), ter spal na zadnjih zicih. Ker se nismo zaleteli, sem živ. Kdor se je s stoječim mulcem zaletel, pa je praviloma tega mulca pokopal. Tedaj se je vožnjo smatralo za riziko in za te nevarnosti se je vedelo. Zato je malomarno reči, "smo preživeli" brez varnostnih pasov, čelad, airbagov in otroških sedežev. Da, MI smo preživeli! Ampak mnogi drugi niso. In tisti se zdaj ne oglašajo.
BURGA
20. 06. 2016 13.10
+5
Ob prebiranju komentarjev sem pričel razmišljati o nakupu tanka.
ADRR
20. 06. 2016 13.29
+0
User416781
20. 06. 2016 13.36
+3
G. Tominšek - ni bilo spet tako dramatično to včasih. Napisano je, kot da je bila vožnja stalna tombola za otroke, pa ni bilo tako - ampak ne me narobe razumet. Absolutno se strinjam, da mora otrok biti v sedežu in privezan - samo ne pa pretiravat. Opora za glavo ni bočna ojačitev, ampak opora za glavo. Ne nasedajte tem marketinškim trikom - vsi sedeži zadoščajo potrebnim standardom, razlike v ceni pa so ogromne. In za enega otroka so med odraščanjem potrebni vsaj trije sedeži - lupinica, prvi sedež, ki je višji in drugi sedež, ki je do 36 kg - če imaš dva otroka ali pa še več, pa izračunaj strošek...ljudje pa pridejo v trgovino in seveda prodajalci zaigrajo na čustva in ljudje kupujejo otroške sedeže za 300 EUR - recimo jaz sem bil tako neumen. Z izkušnjami pa se naučiš, da ravno tako dobro služijo svojemu namenu sedeži, ki jih kupiš v kakšnemu Sparu ali Lecrecru za 50 EUR. Pomembno je, da je otrok privezan, pa tudi se strinjam, da je pomembno, da ima oporo za glavo - vse ostalo je pa prodajanje megle...
galjot
19. 06. 2016 21.32
-2
DAEMONIUM-tole si pa dobro povedal-zelo dobro,samo kaj, lahko se deremo ,kričimo bolje " NE BO"
Brakedirt
19. 06. 2016 21.27
+1
a ni za vinjeto tudi 150cm?