Slovenija

'Odstrel rjavega medveda je pomemben za njegovo ohranjanje'

Ljubljana, 06. 02. 2019 08.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Z odstrelom medvedov ohranjamo njegovo še sprejemljivo številčnost in posledično njegovo dolgoročno ohranitev, pojasnjujejo v Zavodu za gozdove in dodajajo, da bi prepoved odstrela lahko imela nepopravljive posledice, saj bi naraščanje števila medvedov povzročilo pogostejše zahajanje medvedov v bližino naselij in s tem postopno izgubo strahu pred človekom.

Slovenija ima zgleden sistem upravljanja populacije rjavega medveda, učinkovita pa je tudi na področju blaženja konfliktov med ljudmi in medvedi. Med pomembne ukrepe upravljanja sodi tudi odstrel, ki je pri nas skrbno načrtovan na podlagi raziskav in strokovnih presoj, so sporočili iz zavoda za gozdove. Čeprav so si strokovnjaki enotni, da je odstrel nujen za dolgoročno ohranitev medveda pri nas, so letos njegovo izvajanje prepovedali.

Slovenski del populacije rjavega medveda je sicer med najbolj raziskanimi v Evropi. Številčnost medveda v Sloveniji je bila lani ocenjena na 750–975 primerov, kar pomeni, da je v zadnjih desetih letih število medvedov naraslo za več kot 60 odstotkov. "Lokalne gostote medvedov v Sloveniji znašajo celo 40 osebkov na 100 km2, tako imamo pri nas ene od najvišjih populacijskih gostot medvedov na svetu," so pojasnili v zavodu za gozdove.

Odstrel rjavega medveda je pomemben za njegovo ohranjanje.
Odstrel rjavega medveda je pomemben za njegovo ohranjanje. FOTO: Thinkstock

Namen odstrela 175 medvedov, ki ga je za letošnjo sezono potrdila vlada, je zaustaviti dosedanjo hitro rast številčnosti medvedov. Izgube, tudi z dodatnimi predvidenimi izgubami 25 medvedov zaradi povoza in pogina, ne bodo ogrozile dolgoročnega obstoja medveda pri nas, saj predlagana višina odstrela namreč sovpada z letnim prirastkom populacije, pojasnjujejo.

Za razliko od odstrela pa bo lahko imela prepoved le-tega, o čemer trenutno odloča upravno sodišče, nepopravljive posledice, opozarjajo na zavodu za gozdove. "Nadaljnje povečevanje številčnosti populacije bo namreč povzročilo pogostejše zahajanje medvedov v bližino naselij in s tem postopno izgubo strahu pred človekom. S tem se bo povečala možnost konfliktnih situacij, kar bo vodilo v močno nasprotovanje pri ljudeh, ki z medvedom sobivajo. To pa pomeni resno grožnjo dolgoročni ohranitvi medveda v Sloveniji," poudarjajo in pojasnujejo, da omenjeno potrjuje tudi študija, izvedena leta 2016 v okviru projekta LIFE DINALP BEAR, ki je pokazala, da so prebivalci južnega dela Slovenije medvedu večinoma naklonjeni, a si ne želijo, da bi se številčnost medveda še povečala. V večini tudi podpirajo redni odstrel medvedov kot nujen ukrep za uravnavanje številčnosti populacije. To jasno kaže na dejstvo, da je za ljudi še sprejemljiva številčnost medvedov že dosežena.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (122)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kuncci
07. 02. 2019 10.33
+2
flexi22
06. 02. 2019 20.16
+11
jih preselit na Šmarno goro
Devilz Pff
06. 02. 2019 18.50
+13
več medvedov več težav, več alpe adria grinovcev več težav.
ggargamell
06. 02. 2019 16.45
-15
MEDVED Lovna doba: v obdobju polne lune od oktobra do aprila. Dnevna lovna pristojbina 100 €. • Odstrel medveda: € do 150 točk __________________________________________ 600 od 150,1 do 180 točk ___________________________________ 900 od 180,1 do 200 točk __________________________________ 1.300 od 200,1 do 210 točk __________________________________ 1.800 od 210,1 do 220 točk __________________________________ 2.200 od 220,1 do 230 točk __________________________________ 2.650 od 230,1 do 240 točk __________________________________ 3.100 od 240,1 do 250 točk __________________________________ 3.650 od 250,1 do 260 točk __________________________________ 4.150 od 260,1 do 270 točk __________________________________ 4.700 od 270,1 do 280 točk __________________________________ 5.300 od 280,1 do 290 točk __________________________________ 5.900 od 290,1 do 300 točk __________________________________ 6.500 Za vsako nadaljno točko je treba plačati 150 €. Za zastreljenega medveda plača lovski gost 1.000 € odškodnine. Kot trofeja pripada lovskemu gostu kožuh z glavo.
ggargamell
06. 02. 2019 16.50
-8
CENIK ZA LOVSKE GOSTE V LOVIŠČIH LOVSKIH DRUŽIN V REPUBLIKI SLOVENIJI
RUGIEVIT
06. 02. 2019 17.07
+24
Ja in ? To je uradni cenik! Kaj bi rad z njim dokazal? Svojo nevednost? Zate bolje zakol in zakop medveda! Eni bi jih selili ,pa saj jih nočejo imet! Poglejte kakšni so bili protesti v Pirinejih Kaj vse so našim medvedom nastavljali, da bi poginili! Za divjad se naj brigajo lovci, za ribe ribiči Eni pa se naj brigajo za zaposlitev ,da nebo preveč dolgočasja! Ker taki "stručkoti" kot se oglašajo vodijo državo še v večjo bedo! Pojdite raje na svež zrak!
ivanzDoba
06. 02. 2019 15.57
+1
Podobno logiko je imel Hitler v taboriščih. Iztrebljanje zaradi ohranitve vrste!
ivanzDoba
06. 02. 2019 16.16
-12
Dvomim, da zgornja teza Zavoda za gozdove drži. Še lovci so proti tako velikemu odstrelu.
ivanzDoba
06. 02. 2019 16.17
-9
Brabus
06. 02. 2019 15.25
-1
Brunda,brunda.
medvedJEkriv
06. 02. 2019 14.20
+0
oh ne........bejžmo!
čevapgpt
06. 02. 2019 13.51
+27
Ko bo medved prišel k vam na dvorišče brskat po kanti in rabutat po vrtu se oglasajte da ga nočete odstrelit...
čevapgpt
06. 02. 2019 13.48
+0
En se potika po občini log dragomer. Rad bi šel domov pa nima prehoda čez avtocesto.
Pan1
06. 02. 2019 13.34
+29
Medved rabi svoj živlenski prostor. Če je medvedov preveč, se dogaja, da se medvedi selijo v področja, kamor ne spadajo, neglede na vse kar si mislite o tem. Medvedov je preveč in pika. Seveda bi mogoče namesto odstrela, lahko medvede enostavno preselili v države, kjer jih ni in si jih želijo. Nimajo naravnega sovražnika in zato je pač potreben lov. Tudi lovci, ne streljajo vse vprek, in verjemite, da so zelo potrebni, pa kakorkoli si to razlagate
Apostol1
06. 02. 2019 14.36
+16
panboj ..... Tale tvoj komentar je dokaz ,da so na svetu pametni in neumni ljudje ,ker taka ugotovitev kot je tvoja je pri pametnih ljudeh samoumevna, tisti ,ki pa bi lovce najraje ukinili in v primeru , če medvedov lovci ne bodo streljali jih bomo imeli kmalu toliko kot v Indiji svetih krav in tudi zato ni potreben posebej velik IQ le nekaj zdrave kmečke pameti in za tak komentar kot je tvoj se ti lahko samo zahvalim.➕➕➕➕➕➕➕➕➕👍
mmickica
06. 02. 2019 16.34
-7
Eh ti apostol... Eno je pametno, drugo pa humano. Ce bi se vedno ravnali le po pameti, bi tudi ljudi raredcili tam, kjer jih je prevec. Pa saj bi za to obstajali neke vrste "lovci", ki bi jim daji hrano in skrbeli za njih, nato bi pa tiste bolne in stare pac "odstranili". Tako nekako se dogaja z medvedi.
Apostol1
06. 02. 2019 19.38
+7
mmickica ....... Pozabila si pa nekaj zelo bistvenih stvari . Prvič človek je na vrhu prehranjevalne verige in kot tak je tudi dolžan skrbeti za naravo za katero pa zelo slabo skrbi skoraj na vseh področjih. In drugič primerjava lova na medvede ali pa na ljudi je nesprejemljiva za normalen človeški razum , če pa misliš , da ni tako ti predlagam pregled v primerni ustanovi.
Karantanija
06. 02. 2019 12.56
-6
Težko je razumeti, da nekoga ustreliš, da ga ohraniš ....
Apostol1
06. 02. 2019 12.44
+11
Nisem lovec , bil pa je lovec moj pokojni tast in večkrat so se pri nas zbrali lovci in menjavali izkušnje , poleg tega me je ta medvedja problematika zanimala in sem prav rad prebral v reviji lovec vse kar je bilo zanimivega . Ugotovitev pa je ta , da je samo 200 medvedov za odstrel premalo , najmanj 300 bi jih moralo pasti in kar je v naslovu napisano je ČISTA RESNICA.
bergman
06. 02. 2019 12.43
-27
Če posameznik "ujame, ulovi, odstreli divjad, ali kaj podobnega, je tretiran in kaznovan kot krivolovec v vseh zakonskih pogledi, ko pa neki kvazi strokovnjaki odločijo, da je treba "ubiti, pomoriti" določeno število določene vrste divjadi, je pa vse v najlepšem redu, kar je zame sramota za človeštvo!!!! Nikjer ni nobenih pravih uradnih in točnih podatkov, koliko v resnici je določene divjadi v Sloveniji, je poglavje zase!!! To kar se navaja je samo predvidena vsota in ne točna, ker imam občutek, da se to število določa samo na enem kraju, kjer je populacija medvedov najgostejša in se potem po "matematičnem načelu" ugotavlja prava številka!!! Ko sem bil še osnovnošolček pred šestdesetimi leti, je bil moj oče tudi lovec, pa je bila ta lovska druščina veliko bolj urejena in disciplinirana kot danes in je veliko več delala na tem, da se je ugotavljalo koliko je določene divjadi v gozdovih, pa se ni nikoli govorilo in izkazovalo tako število posamezne divjadi kot se to navaja dane, čeprav so bili pogoji veliko boljši, kot pa danes!!!??? Kaj je resnični vzrok tem neutemeljenim ugotovitvam in tako veliki ŽELJI nekoga ali skupine ljudi, da se odločajo o tako gnusnem zločinu nad to nemočno divjadjo, da je kar zaskrbljujoče!!!!! Vsekakor bi bilo potrebno preverit strokovnost teh "kadrov" ki to ugotavljajo????
JohannDoe
06. 02. 2019 12.59
+6
Kaj si ti zrasel z westerni gor al kaj? Quod liced Iovi non licet bovi. Kar je malo težje v Sloveniji, kjer bi vsak najbolje vodil državo, vsak najbolje vodil nogometni klub in vsak najbolje naredil predstavo v gledališču.
bergman
06. 02. 2019 13.27
-12
Johan, jaz sem živel in odraščal v kulturni in pravični družini, kar za tebe lahko dvomim, in mene so učili življenja z naravo in človeških vrednot, kar jih danes zelo, zelo primanjkuje!! In glede na to, da imam že kar nekaj življenjskih izkušenj, ti lahko povem, da vsak poseg v naravo ali življenje v naravi prinaša slej ko prej nepopravljive posledice in škodo!!! Če pa ti še zdaj bereš crtane romane, potem ti ni rešitve tako ali drugače, kar vidim po tvojih ostalih komentarjih, da je s tabo nekaj hudo narobe!!!!!!!
Apostol1
06. 02. 2019 14.52
+8
bergman ...... Po tvojem komentarju sodeč si ti najbolj pameten in primeren ,da odločaš o usodi medvedov in ne strokovnjaki ,ki se vsakodnevno ukvarjajo s to problematiko. druga stvar ,ki sem jo zasledil v tvojem komentarju je ,da se ne strinjaš s številom medvedov in prosim te povej kako bi ti ugotavljal število medvedov in za primer v Bohinjski gozdovih je močnejši medved raztrgal pred časom mlajšega ker medved ne prenese konkurence na svojem ozemlju in že to pove , da sta bila vsaj dva medveda na področju kamor po ne sodita in nek drugi lovec ,ko sem mu to omenil mi je odgovoril , da ve vsaj za pet živali ,ki se klatijo po Pokljuških gozdovih in po gozdovih Jelovice . In kar jaz spremljam to problematiko si upam trditi na pamet , da jih je v Sloveniji vsaj 1000 , če ne še več in vsaj 300 jih morajo pobiti , poleg tega je pa to še zaslužek za državo. Sicer je pa vsaj zame največja napaka ukinitev mrhovišč ,zaradi okoljske Evropske direktive . Mrhovišča nazaj ,medvede spravit na število kot ga okolje lahko prenese in to je to.
JohannDoe
06. 02. 2019 15.25
+2
@bergman Krivolov je vsak nezakonit lov mimo pravil in smernic države in prav je tako. To, da ne sme vsak počet kar se zmisli in, da eni smejo nekaj, kar drugi ne, ni nobena sramota, zgolj zdrava pamet. Razen v westernih.
supergigi
06. 02. 2019 12.42
-25
A si predstavljate, da živite skupaj z lovcem - s človekom, ki obeša lobanje po stenah v hiši? Prideš na obisk pa te pozdravijo lobanje na stenah. Naj vam bo jasno lovci, časi ko ste neomejeno streljali vse kar leze in gre in to celo pijani, so nepreklicno končani.
JohannDoe
06. 02. 2019 13.01
+26
Kaj si spet kadil, poba? Nikoli ni bilo teh časov. In tudi jih nikoli ne bo. Razen, če boste vi post milenijci in indigo generacije prevzeli državo.
HorstWiesel
06. 02. 2019 13.07
+24
Zdej so drugi časi, ko npr. že genetsko blesavi zakajenci sedejo za volan, v eni roki joint, v drugi mobitel....
Nadzornik
06. 02. 2019 13.17
-17
Res je, streljali so vsepovprek. Še kakega vaškega psa in to z veseljem ne po nesreči. Oa tudi pijani pred lovom , med in potem še na koncu. Pa pogosto potem z nabito puško čez vas domov. Če je najdu dom?
HorstWiesel
06. 02. 2019 15.22
+4
Ja, včasih so res mogoče počeli vse to, danes je malce drugače.
Brabus
06. 02. 2019 15.29
-2
Še sreča, da imajo dve roki, če bi imeli še tretjo, biv njej držali steklenico.
JohannDoe
06. 02. 2019 15.33
+4
Ja, dobri stari časi ne, al kaj.... Včasih je luštno blo in so tudi po cestah vijugali razni civilisti, pa so pristali med vici in ne v črni kroniki. Stvari se spreminjajo, mar ne? Medvedi se bodo prosto pasli in jelenjad rukala čez drn in strn takrat, ko bo Slovenija ukinila kmetijstvo in podeželje ter vse ljudi preselila v LJ, okoli pa zgradila zid. Glede na to, da se stalno nekaj jamra o samooskrbi, bio domači hrani in nesmiselnem uvozu hrane iz sumljivih držav, dvomim, da bo to še v našem času. Do takrat bodo pa pač tudi slovensko kmetijstvo in slovenski človek ter medved in divjad tekmeci za hrano in prostor. Eden drugemu, da se razumemo. Vzajemno.
Uporabnik369807
06. 02. 2019 12.41
+2
Nej ohranijo še parlament
Nadzornik
06. 02. 2019 12.40
+4
Pustiti medvede v gozdu. Migrante sprejeti, pa naj si isti prostor delijo
ćurkl
06. 02. 2019 12.38
+2
... kakšna ironija: Pod prispevkom pa Medo Lino! Hohohoho...
brddd
06. 02. 2019 12.32
-19
Predlagam odstrel kakšnega lovca za ohranitev medveda.
Apostol1
06. 02. 2019 12.39
+13
brddd......No jaz pa predlagam , z isto pravico , da tebe odstrelijo in upam samo to ,da se taki komentarji kot tvoj pa tudi moj ,čimprej izbrišejo , ker so neumni in verjetno nakazujejo tudi na bolan um , ne mojega pač pa na tvojega , ker jaz sem tole napisal izključno za namenom , da opozorim da je tako komentiranje nedopustno in upam samo ,da bo to MODERATOR ,čimprej upošteval.
ćurkl
06. 02. 2019 12.30
+7
Škoda vsakega komentarja. Lajanje v polno luno. Živad bo zmeraj krajšo potegnila... Človeško življenje je neprecenljivo - živalsko... pač ne.
1muvwndr
06. 02. 2019 12.10
-8
A jih odpeljati v Italijo, Francijo ali kako drugo državo, ki bi jih z veseljem vzela, ne gre? Aja, potem lovci ne bi imeli trofeje...