Slovenija

Brezigarjeve Čista lopata ne skrbi

Ljubljana, 02. 11. 2010 07.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Število državnih tožilcev se zmanjšuje, prejetih zadev je vedno več, število uspešno rešenih pa ostaja bolj ali manj nespremenjeno, je pred parlamentarnim odborom povedala Brezigarjeva.

Odbor za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje obravnava poročilo o delu državnih tožilstev v letu 2009. Državna tožilstva so lani kljub 10-odstotnemu prilivu novih zadev in manjšemu številu državnih tožilcev rešila 73 odstotkov vseh prejetih zadev, je članom odbora povedala generalna državna tožilka Barbara Brezigar.

Sodni spisi
Sodni spisi FOTO: POP TV

To, da je bilo v letu 2009 rešenih 73 odstotkov vseh zadev, je po besedah Brezigarjeve primerljivo s preteklimi leti. Ob tem izpostavlja, da so zadeve, ki so ostale nerešene, praviloma tiste, ki so na tožilstva prispele v zadnjem četrtletju leta.

Na prvi stopnji so tožilci kazenske ovadbe zavrgli v 37 odstotkih primerov. V 18 odstotkih vseh zadev ni bilo mogoče odločiti o nadaljevanju postopka, zato je morala policija ovadbo dopolniti, v 14 odstotkih zadev je bila vložena zahteva za preiskavo, v 35 odstotkih pa neposredni obtožni akt.

Tožilci so bili uspešni v 79 odstotkih vseh obtožnih aktov, vloženih na sodišče, pri čemer velik del, 76 odstotkov, predstavljajo pogojne obsodbe, 17 odstotkov pa zaporne kazni, je povedala Brezigarjeva.

Po njenih besedah sicer trenutno na tožilstvih dela nekaj manj kot 170 državnih tožilcev, njihovo število pa se ob siceršnjem porastu zadev zmanjšuje.

Razprava danes kratka

Razprava o poročilu je bila danes kratka, saj jo je odbor zaradi obveznosti poslancev v poslanskih skupinah kmalu prekinil. Še pred tem je vodjo poslanske skupine Zares Cveto Zalokar Oražem zanimalo, ali držijo nekatere navedbe v medijih, da je uvedla nadzor nad državno tožilko Branko Zobec Hrastar, ki je vložila ovadbe v primeru zadeve Patria.

Brezigarjeva je slednje zanikala. Kot je pojasnila, nadzor odreja skladno z zakonom in takrat, ko oceni, da je to potrebno. "Zgodba, ki je v medijih, je očitno zgodba, ki ima določen namen, sama pa se s tem nimam namena ukvarjati," je dejala. Dodala je, da zadeva tudi ni bila predodeljena drugemu tožilcu.

Zalar kritičen glede gospodarskega kriminala

Brezigarjeva je danes tudi zatrdila, da je policija dokaze v zadevi Čista lopata zbirala zakonito. Očitki Zidarjevega zagovornika Aleksandra Čeferina, da je kriminalist z zlorabo položaja dokaze posredoval sam sebi in bi moral zato primer pasti še preden se je začel, je zato ne skrbijo.

"V letu 2009 je bila samo ena oseba obsojena za pranje denarja, samo osem zaradi korupcije, samo 15 zaradi davčne utaje. Več kot 2000 jih je bilo v kazenskih postopkih zaradi kaznivih dejanj, ki se nanašajo na različne zlorabe in izredno nizek odstotek obsojenih," pa se je na navedbe Brezigarjeve odzval pravosodni minister Aleš Zalar.

Brezigarjeva je v oddaji SVET na Kanalu A pojasnila, da je ta podatek napačen, ker se ne tiče dela državnih tožilcev. "Minister je govoril o sodbah – državni tožilci so obsodili precej več zadev, tako s področja gospodarskega kot klasičnega kriminala. Ne drži, da sem sama pela slavo tožilcem, sem pa pohvalila njihovo delo. Seveda se ob vsem tem zavedamo, kje so naši problemi. Ta zadeva o eni in osmih obsodbah kaže na rezultat, ki je na sodišču – za tožilci pridejo še sodniki in oni so tisti, ki odločijo o zadevi. Precej več je obtožb, o katerih še ni odločeno, tako da ta številka ne more izolirano kazati dela državnih tožilcev," je povedala.

Glede afere Baričevič je povedala, da si je v tej zadevi sama želela, da se razišče tako, kot je potrebno, zato da se bo državni tožilec lahko odločil. "To je politiki predstavljalo problem in je zavirala moje delo na tem področju. Samo dejstvo, da sem to želela preiskati, ne pomeni, da bi bil rezultat v kakšni obsodbi ali obtožbi, pomeni samo to, da je zadevo treba raziskati, ko obstajajo sumi kaznivih dejanj. Težko se je posvetiti zadevi, če se ves čas ukvarjamo s tem, da opravičujemo, da izvajamo svoje pristojnosti."

Glede aretacij tajkunov, kot sta Bavčar in Šrot, pa pravi: "Državni tožilci so vezani na postopke. Operirajo lahko samo z dokazi. V teh dveh zadevah je v enem delu že vložena neposredna obtožnica, videli bomo, ali jo bo sodišče sprejelo, ker mora postati pravnomočna, da se lahko začne sojenje. V velikem delu teh dveh zadev državni tožilci intenzivno sodelujejo s policijo. Morate vedeti, da je to delo zahtevno in obsežno, kjer ni rezultatov takoj in kjer z nekimi obtožbami kar tako počez tožilci ne morejo uspeti."

Delo tožilstva zaznamovali številni zapleti

Delo tožilstva so v lanskem letu zaznamovali številni zapleti in očitki, po drugi strani pa so se pojavljali očitki o političnih pritiskih na tožilstvo. Odmeval je predvsem spor med Brezigarjevo in Zalarjem.

Zapleti so se začeli, potem ko se je tožilstvo odločilo, da po uradni dolžnosti uvede kazenski postopek zoper finskega novinarja Magnusa Berglunda, pri čemer so se pojavile informacije, da je, potem ko je ena izmed tožilk že določila, da se kazenska ovadba zoper Berglunda zavrže, vodja tožilstva zavrnila sopodpis k takšni odločitvi, zadevo pa predodelila drugi tožilki.

Zalar je zato na ljubljanskem tožilstvu odredil izredni nadzor, ki je po njegovih besedah pokazal hujše nepravilnosti, po mnenju Brezigarjeve pa manjše. Po opravljenem nadzoru je Zalar izdal obvezna navodila za uporabo državnotožilskega reda, ki jim je Brezigarjeva nasprotovala, opozicijski poslanci pa vložili v presojo ustavnemu sodišču, ki je njihovo izvajanje do končne odločitve zadržalo.

Na Brezigarjevo so poleg tega v zadnjem letu leteli tudi očitki o neposrednem komuniciranju s policistom specializiranega oddelka tožilstva v aferi Baričevič, poleg tega naj bi na vrhovnem državnem tožilstvu pregledali spise višje državne tožilke Branke Zobec Hrastar. Brezigarjeva je sicer do zdaj vse očitke zavrnila in poudarjala, da gre za politične napade.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mvs
03. 11. 2010 08.32
Naj se ne hvalijo kako so dobri,obsojenci so male ribe,največ je prometnih nesreč,kjer je alkohol in neprilagojena hitrost,to dokažejo in jim nič ne moreš.Kaj pa ostalo?
SEBASTI
03. 11. 2010 06.46
Pa še nekaj glede Krambergerja. Vsi vemo kdo je bil in koliko let na oblasti po osamosvojitvi (pa ne mi tistih par mesecev DEMOS-a naprej metat) in kdo je imel moč ukazati ali se naj vsa stvar okoli umora razišče ali ne.
SEBASTI
03. 11. 2010 06.41
nefretete 02.11.2010, 15:41 Motiš se. Kramberger je bil zelo resna konkurenca,pa ne zaradi opice, ampka zaradi resice, ki jo je govoril in zaradi njegove preprostosti in človečnosti. Seveda JJ ni imel z njim nikakršne zveze, takrat je bil še premajhen, da bi se spuščal v boj z komerkoli sploh pa ne z Kučanom. Mislim, da vsi vemo kdo je Krambergerja pospravil, pa to ni bil tisti pijanček a ne, ampak njegova resna konkurenca, takrat na sveže spreobrnjeni komunisti, ki so še malo prej sedeli v partijskih vrstah. Nisem slepi pristaš JJ-ja, mislim le, da bi v danem trenutku veliko bolje vodil to revščino, ki je ostala od Slovenije kot pa lutka pahorček.
JanezNovakJohn
03. 11. 2010 06.28
V ČASU VLADANJA J.J. JE BIL IZDELAN IN SPREJET KAZENSKI ZAKONIK, KI ZARADI FAVORIZIRANJA POSTOPKA IN NE ZLOČINA, ONEMOGOČA zaradi svoje zapletenosti, KAZENSKI PREGON KORUPCIJE in kliatelizma. Ta zakonik je bil namerno sprejet v zaščito politikov. Nam Butalcem se res slabo piše.
Tonček Balonček
03. 11. 2010 06.11
Janša in Brezigarjeva sta poleg Jelinčiča edina preostala poštenjaka, branik pravice in antikomunizma na slovenskem. Upam, d abosta še dolgo delala na tem področju, še naslednjih 20 let!
nefretete
02. 11. 2010 23.03
M-teorija Saj nisem napisala neresnice, le da mi najeda vsa leta poslušati eno in isto... Nihče ni raziskal kaj se je v resnici dogajalo in zakaj se je zgodilo, vendar zdrava pamet pravi, da ni bil v napoto pri predsedniški kandidaturi. Prav lušno je bilo in še posebej se spomnim soočenja s Kučanom. Krasno sta se zabavala oba.
M-teorija
02. 11. 2010 22.46
nefretete02.11.2010, 15:41 Hvala ker si napisala tisto kar me že dolgo muči, pa zaradi pietete do pokojnih tega nisem.
kawboy
02. 11. 2010 20.24
73 % rešenih zadev je je rešenih, ni pa povedala koliko od teh rešenih problemov kazenskih ovadb je ovrženih na škodo oškodovancev, ker se državnim tožilcem ne da ukvarjati z majhnimi ribami ampak se moramo sami oškodovanci ubadati še s takimi problemi kar se tiče gospodarskega kriminala. In špektorji za delo pa tudi nimajo časa, ker jih je premalo.
prašek
02. 11. 2010 20.19
snifff 02.11.2010, 11:44 Tudi ostalo bom prečital, ampak.....
strogoff
02. 11. 2010 19.57
12345s
02. 11. 2010 19.38
Nič ne rešijo, le namerno zakomplicirajo.
MOSSAD001
02. 11. 2010 16.56
En narod!! En vodja!! Ena barva!! Na dobri poti smo da se ponovi!! ??
MOSSAD001
02. 11. 2010 16.53
MOSSAD001
02. 11. 2010 16.35
Cveta Zalokar,dežurni nergač ZARESA !! Cveta drži se raje parlamentarne Menze!!
tirolec
02. 11. 2010 16.31
Haha, ali še ne veste, da nas vodijo nesposobni....vsi ti so med sabo povezani in zavezani, vsi na enem ringlšpilu, ki se vrti in res si rinčice talajo-jaz tebi, ti meni-zato pa smo tu, kjer smo. Zato se tudi med sabo dobro razumejo in istočasno drug dugega bojijo. BB ima pa adute v rokavu....za leve in za desne.
saintjozef
02. 11. 2010 16.08
@guna mejduš, da imaš prav.
saintjozef
02. 11. 2010 16.06
Zapleti so se začeli, ko je TOŽILSTVO (ne Janša?) odločilo, da se po URADNI DOLŽNOSTI uvede kazenski postopek zoper finskega novinarja.... Saj ni res, pa je. Ali pa imajo na tožilstvu tako dobre svetovalce? A ve kdo, če je še kakšen primer, da bi tožilstvo samoiniciativno uvedlo postopek zoper klevetalca neke osebe?
guna
02. 11. 2010 15.56
BB bo še dooolgo na položaju, ker pozna umazanije od vseh, ki bi jo radi odstranili. Te umazanije so bombastične in razsežne. Ni še čas, da BB spregovori,ko bo čas bo, pa najprej je na vrsti Zalar. Te predstave, ki jih nam predvajajo, so le za blef,da mislimo kako se nekaj dogaja....med sabo delajo-jaz tebi,ti meni- nam poštenjakom se še sanja ne o njihovem načinu življenja...........
JanezNovakJohn
02. 11. 2010 15.54
Res bi lahko priredili štafeto za minuse in pluse pa da vidimo kdo zna sprovocirati Butalski narod. Zmagovalca bi želel v službo tako Janša kot Pahor.
nefretete
02. 11. 2010 15.41
SEBASTI 02.11.2010, 13:10 1 Kaj hočeš povedati, da se je JJ rešil Krambergerja zato, da je lahko njegov tesen prijatelj Kučan prišel do predsedniškega stolčka? To je zrastlo v tvoji glavi in še v glavi nekaterih. Morda pa celo v sami presvetli glavi samega Ivana Janeza. Kramberger pač ni bil nobena resna konkurenca s svojo opico in načinom klovna. samo dobro srce je premalo, da bi postal predsednik. Raje se vprašaj, kaj je ta "klovn" vedel in bi brez pomisleka tudi povedal, saj ni gojil nobenih posebnih simpatij do nikogar posebej, le svojo besedo je razodeval ljudem. Resnico, je rekel. Ne spomnim se, da bi kdaj v tej zvezi omenil tudi Ivana Janeza. Ne bodite domišljavi. Resnica je zadnje, kar bi vam bilo všeč.